UPC digital TV uitlevering

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 27.420 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:48:
Ik heb dus een scherm zonder monitor en een UPC digitaal pakket.
Ik kan dus never nooit van me leven teletekst ontvangen?
Hoe kan ik dit oplossen?
http://teletekst.nos.nl/ NL1, 2 en 3
http://www.rtl.nl/videotext/ RTL 4, 5 en 7
http://www.textnet.nl/output/teletextlinks/sbs6text.htm SBS6 en NET5
Need more?
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:18:
Hmm, dat is jammer... daar gaat mijn wekelijkse Top Gear! :(
Da's toch gewoon elke week op Veronikwaak?

Kan me trouwens echt niet voorstellen dat BBC verdwijnt van het UPC-net.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Yohan schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:14:
[...]

Internetfunctie komt wel, maar daar zul je de netwerkpoort niet voor nodig hebben. Je kunt straks internetten op een beperkt aantal sites, een zogenoemde 'walled garden'. Denk aan wat nieuwspagina's, telefoongids, pizzakoerier etc. Je moet niet vergeten dat het aangepaste internetpagina's moeten zijn. Standaard internetsites op je gewone tv'tje zien er vrij beroerd uit.
Een gloednieuw 26" Samsung HD LCD-paneel niet scherp genoeg? :9
Dacht het wel 8)
edit: Alleen die stomme standaardtv-resolutie doet 't m helaas....

Toch wel jammer dat er dan maar beperkte functionaliteit is, zou grappig zijn als je je MediaBox zou kunnen 'ombouwen' naar kabelmodem om dan zo gratis te internetten :9

Only time will learn us what they'll gonna do with it :*)

[ Voor 8% gewijzigd door DarthPlastic op 19-03-2006 18:31 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds half december heb ik UPC digitale TV in huis, Maar dat heb ik een week of 2 terug opgezegd,

Dit omdat ik me meer en meer ging ergeren aan de happeringen in het audio en video signaal, en omdat de kwaliteit me ook zwaar tegen viel.

En ja, ik heb met een goede kabel geprobeerd en heb ook de extra (gratis) versteker.

Krijg ik nu een rekening van +/- 24 eur voor de extra kanalen.

Ik heb bij het aanmelden aangegeven dat ik de extra kanalen wou, dat is dus 2 eur per maand extra. Daar moet ik dus nu voor één jaar voor betalen. :(

Ik heb inmiddels een schotel (aanrader), En dat UPC :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:53

Freak187

geen

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:16:
Sinds half december heb ik UPC digitale TV in huis, Maar dat heb ik een week of 2 terug opgezegd,

Dit omdat ik me meer en meer ging ergeren aan de happeringen in het audio en video signaal, en omdat de kwaliteit me ook zwaar tegen viel.

En ja, ik heb met een goede kabel geprobeerd en heb ook de extra (gratis) versteker.

Krijg ik nu een rekening van +/- 24 eur voor de extra kanalen.

Ik heb bij het aanmelden aangegeven dat ik de extra kanalen wou, dat is dus 2 eur per maand extra. Daar moet ik dus nu voor één jaar voor betalen. :(

Ik heb inmiddels een schotel (aanrader), En dat UPC :r
Ach het is gewoon voorop lopen in de techniek. Er zitten soms wat haken en ogen aan. Kwaliteit is over het algemeen goed, soms haperingen, maar die heb je overal.

En qua prijs vind ik het juist zeer meevallen, juist omdat het produkt nog in ontwikkeling is.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Freak187 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:51:
[...]
Ach het is gewoon voorop lopen in de techniek. Er zitten soms wat haken en ogen aan. Kwaliteit is over het algemeen goed, soms haperingen, maar die heb je overal.
Pardon ?!
Jij vind het acceptable om dagelijks last van storing te hebben omdat ze voorlopen op de techniek ? (wat in USA al doodnormaal is).

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soms haperingen, maar die heb je overal.
Wat is dat toch met UPC klanten. voorbeeld: sprak pas iemand die heel tevreden was over Chello, "ja, het lag er wel eens uit, maar het werkte prima."

Ik heb ADSL KPN/XS4ALL en dat ligt er niet "wel eens uit"

Ik neem geen genoegen met dit half bakken product voor 20 eur in de maand, ik betaal Canaal Digitaal nu 8 eur in de maand voor een beter product.

Nogmaals UPC :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:08:
[...]

Wat is dat toch met UPC klanten. voorbeeld: sprak pas iemand die heel tevreden was over Chello, "ja, het lag er wel eens uit, maar het werkte prima."

Ik neem geen genoegen met dit half bakken product voor 20 eur in de maand, ik betaal Canaal Digitaal nu 8 eur in de maand voor een beter product.

Eens.. UPC stuurt een stream over hun eigen kabelnetwerk en die zit vol fouten, terwijl CanalDigitaal hun signaal vanuit de ruimte duizenden kilometers door de atmosfeer stuurt en dat dat gewoon foutloos aankomt (behalve bij heel slecht weer). Dan doet UPC toch echt iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Laatst online: 20:52
Toevallig meer mensen die naar de Formule 1 wedstrijd gekeken hebben en het asfalt er paarsig uit vonden zien? Ik heb me doodgeërgerd... :(

Vorige week in Bahrein hetzelfde verhaal. Vanmorgen even met de kabels in de weer geweest en ja hoor: het analoge signaal gaf keurig grijs asfalt. Compressie... you gotta love it! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

ESteg schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:41:
Toevallig meer mensen die naar de Formule 1 wedstrijd gekeken hebben en het asfalt er paarsig uit vonden zien? Ik heb me doodgeërgerd... :(

Vorige week in Bahrein hetzelfde verhaal. Vanmorgen even met de kabels in de weer geweest en ja hoor: het analoge signaal gaf keurig grijs asfalt. Compressie... you gotta love it! :X
Jep zelfde probleem.. en met een beamer valt het helemaal op. Sowieso klote dat je alleen composiet signaal door kan geven. S-video was toch geen overbodige luxe geweest en eigenlijk had er gewoon een component uitgang op die box moeten zitten. :/

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:13
offtopic: Als je een video hebt die na 5 minuten standby gaat moet je de stopknop een tijdje ingedrukt houden (werkt bij de meeste modellen).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vorige week (en gister) viel mij het ook al op, maar ik had het op de analoge kabel ook ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23:18

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Klopt, die blauwe 'waas' had je op analoog ook. En in ieder geval met de GP van Bahrain hadden ook niet-UPC mensen er last van, dus vermoedelijk lag dat aan de uitzending zelf.

[ Voor 20% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 20-03-2006 09:55 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:30:
[...]

... en dat dat gewoon foutloos aankomt (behalve bij heel slecht weer). Dan doet UPC toch echt iets verkeerd.
Nu doe je toch precies hetzelfde imo, dat werkt dus ook niet altijd even goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Laatst online: 20:52
Ik had op analoog geen ellende met die blauwïge waas... :?

De opname van het provisorische media-center dat hier staat net nog even bekeken, maar dat ziet er prima uit.

[edit]
Herstel: er zit hier en daar inderdaad een zweempje blauw, met name op het rechte stuk, maar dit is heel wat anders dan de bijna paarse vlekken die ik met het digitale signaal zag.

Het blijft vrij naar, als je erop gaat letten. :(

Over twee weken eens kijken of het op andere kanalen ook te zien is.

[ Voor 49% gewijzigd door ESteg op 20-03-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:03:
[...]

Nu doe je toch precies hetzelfde imo, dat werkt dus ook niet altijd even goed?
Wat ik bedoel is dat ik bij mijn ouders 4 uur naar CanalDigitaal kan kijken zonder ook maar 1 keer een hapering of een blokje in het beeld te zien terwijl ik bij UPC Digitale TV op alle plaatsen waar ik het heb gezien toch zeker 2 keer per uur een lijn door het beeld of een hapering in het geluid zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een walhalla voor de digitale kijker dus, ik was gewoon even muggenzifterig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Ho, wacht eens even.

Dat ligt dus aan SBS6 he. Op RTL en Sporza was het beeld prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-08 09:19
Op Bahrein had ik vorige week geelig asfalt (steeds gele plekken op het asfalt) met analoog.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 20:31
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:08:
[...]

Helaas ga ik UPC digitaal ook opzeggen. Heb gelukkig eerst het standaard pakket genomen, en dus niet het aanvullende pakket (waar je een jaar aan vast zit). Dus voor mij geen extra kosten. Advies lijkt mij dan ook voor iedereen om eerst een maandje het standaard pakket te nemen. Ben je tevreden, dan kan je altijd nog het aanvullende pakket nemen.

Maar net als de andere klagers hier stoor ik mij ook aan de blokjes en de haperingen in het geluid. In eerste instantie is er een monteur geweest en die heeft de mediabox vervangen, omdat die niet goed was (analoge signaalsterkte nam door het apparaat af van 69 tot 40 (eenheid niet bekend)) (sterkte 69 bij AOP, 69 bij mediabox in, 40 bij RF-out, boven de 60 is een goed signaal volgens de monteur). Digitale beeld is toen wel wat beter geworden, maar vooral de haperingen in het geluid storen mij, zeker omdat je dat bij Analoog niet hebt. Ik denk dat ik nog maar een paar jaartjes wacht, zodat de techniek verder uitgekristaliseerd is.

Maar om nou gelijk te kotsten op UPC gaat mij te ver. Als het wel werkt, heb je een leuk product in handen. Er staat je niets in de weg om het gratis uit te proberen en je kan elke maand kostenloos opzeggen (bij het standaard pakket). En over chello heb ik helemaal geen klachten. Prima product en ligt er zo goed als nooit uit bij mij. Kan me iig niet meer herhinneren wanneer dat voor het laatst was.

[ Voor 4% gewijzigd door s441558 op 20-03-2006 15:42 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik heb het extra pakket gehouden, omdat altijd the late night shows kijk (Op CNBC). En natuurlijk als NFL weer begint, NASN kijken :P

Maar tot nu toe bevalt alles me wel, alleen wel wat last van storing soms, maar even aan het kabeltje bewegen en alles is were goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
UPC is slim geweest om dit product in eerste instantie gratis in de markt te zetten. Dat geeft ze de mogelijkheid om problemen te verhelpen. Zo draai je een poosje met verlies wat dit product betreft, maar heb je wel ruimschoots de gelegenheid om zaken te verbeteren.

En daar werkt men wel degelijk aan. Zo is het Video/dvd-probleem onlangs opgelost. Nu de digitale storingen nog, en dan zijn we al een heel eind :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten de happeringen in het signaal is die settop box een echt drama. Die vorige (van Sagem) was prima maar dit nare ding heeft vaak zo'n kuren dat zelfs de aan en uit knop niet meer werkt. Stekker eruit is dan het enige wat rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

s441558 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:39:
En over chello heb ik helemaal geen klachten. Prima product en ligt er zo goed als nooit uit bij mij. Kan me iig niet meer herhinneren wanneer dat voor het laatst was.
Chello is wat betreft stabiliteit zeker beter dan voorheen. Qua snelheid is er ook niets op aan te merken... Alleen de usenet ondersteuning is om te huilen, je bent sowieso genoodzaakt om een abbo op een usenetserver erbij te nemen... De kosten zijn dan wel aan de hoge kant wanneer je een chello classic plus usenet abbo moet nemen...

Maar genoeg off-topic nu, laten we het weer over dtv hebben... (om toch maar weer even terug op chello te komen :P .... chello was in het begin ook zo instabiel als maar kan, maar is uiteindelijk toch nog goed gekomen.... hopen dat dit voor dtv ook snel het geval mag zijn....)
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:57:
Buiten de happeringen in het signaal is die settop box een echt drama. Die vorige (van Sagem) was prima maar dit nare ding heeft vaak zo'n kuren dat zelfs de aan en uit knop niet meer werkt. Stekker eruit is dan het enige wat rest.
Ik merk ook vaak rare vastlopers de laatste tijd (ik denk sinds de update naar 1.82) Ik heb de zwarte box en deze reageert bij die vastloper nergens meer op. Toch zie je wel dat de infrarood ontvanger iets registreert, want dat ding knippert wel wanneer ik een functie op de AB indruk... Telkens bij dergelijke vastlopers staat het infoschermpje onder in het beeld. Deze laat geen info zien maar verdwijnt ook niet meer... Toch blijft de mediabox de huidige zender weergeven, wat afwijkt van de andere vastlopers waarbij ik alleen zwart beeld had... Maar goed, stekker in en uit, dan doet ie het weer.... (de 220v connector op de mediabox zou er nog van gaan slijten... :o )

[ Voor 40% gewijzigd door Ejorne op 20-03-2006 16:08 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Antwoord UPC over BBC:

Geachte heer/mevrouw

BBC 1 en 2 maken op dit moment onderdeel uit van het standaard radio/tv pakket van UPC, en zullen vooralsnog niet verdwijnen.
De samenstelling van het radio- en televisiepakket vindt plaats volgens bepaalde wetten, regels en afspraken. Een aantal zenders zijn door de overheid vastgesteld. Daarnaast geven de programmaraden een advies aan UPC over een deel van het zenderpakket, in de meeste gevallen neemt UPC dit advies over. Tenslotte mag UPC de overige zenders invullen. Samen vormt dit het totale pakket dat u ontvangt.

En ik vroeg ook of ik een extra mediabox kon krijgen:

Het is helaas momenteel nog niet mogelijk om meer dan 1 mediabox per huishouden te hebben. Wij zijn momenteel nog aan het onderzoeken hoe dit het beste geregeld kan worden. Mogelijk dat er hiervoor een uitgeklede versie van de mediabox beschikbaar wordt zodat u voor een klein extra bedrag extra mediaboxen in huis kunt halen. Hierover wordt later meer bekend.

Er is inderdaad een mediabox op komst, die is uitgerust met een dual tuner en een hardeschijf. Met deze box zijn opties als time-shifting dan ook mogelijk. Omdat deze mediabox in staat zal zijn High Definition TV (HDTV) te ondersteunen, proberen wij deze voor aanvang van het WK uit te brengen. dit uiteraard, omdat het WK in HDTV formaat wordt uitgezonden.

[ Voor 42% gewijzigd door VonFoX op 20-03-2006 19:00 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Gisteravond is de box drie keer in korte tijd vastgelopen. Alle zenders zwart, zappen is nog wel mogelijk en je kunt ook in het setup menu komen, maar voor de rest werkt niets meer.
Dir gebeurt alleen als jeeen rondje aan het zappen bent. Als je naar een zender blijft kijkken heb je alleen regelmatig storingen (strepen / geluidshaperingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:57

Royz

Kleurenblind!!

VonFoX schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:30:
Er is inderdaad een mediabox op komst, die is uitgerust met een dual tuner en een hardeschijf. Met deze box zijn opties als time-shifting dan ook mogelijk. Omdat deze mediabox in staat zal zijn High Definition TV (HDTV) te ondersteunen, proberen wij deze voor aanvang van het WK uit te brengen. dit uiteraard, omdat het WK in HDTV formaat wordt uitgezonden.
Ik mag hopen dat er ook een HDTV mediabox komt zonder poespas. Een dvd-recorder staat hier al, zou zonde zijn om dubbele apparaten te hebben :o

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-08 09:19
Hmm, een uitgeklede mediabox? Ik zie heel veel mensen met vastlopers, mischien loopt die wel niet vast? :Y)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:38

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Neu, das meer een kwestie van software verbeteren. Dr komen nog heel wat updates aan :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-08 14:55
mm ik had begrepen dat er nog 2 decoders aan zouden komen, 1 met hdd en dan nog 1 voor hdtv.
Dus dat er 1 aankomt met hdd EN hdtv dat is nieuw voor mij.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 02:58

aex351

I am the one

Vandaag de UPC decoder ontvangen. Groot ding zeg. Beeld ziet er goed uit, alleen soms bibberd het wat. Ook vind ik het zappen ontzettend traag, niet normaal gewoon.

Teletekst werkt ook niet. En sommige kanalen doen het niet, waaronder bbc3 en 4. :/

Edit: Ik heb hier overigens niet om gevraagd. Kreeg een week geleden een brief thuis dat over enkele weken de digitale decoder zou worden bezorgd. Ik heb ook alle kanalen (ja op degene na die het niet doen). Lees dat ik hier een jaar aan vast zit ?

[ Voor 56% gewijzigd door aex351 op 21-03-2006 15:07 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

aex351 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:02:
Vandaag de UPC decoder ontvangen. Groot ding zeg. Beeld ziet er goed uit, alleen soms bibberd het wat. Ook vind ik het zappen ontzettend traag, niet normaal gewoon.

Teletekst werkt ook niet. En sommige kanalen doen het niet, waaronder bbc3 en 4. :/
Heb je alles al goed ingesteld? Dus ook op RGB gezet en het volume naar maximaal gezet in het menu? :)

Zappen gaat hier vrij snel, niet zo snel als analoog maar ook niet extreem langzaam. En BBC 3 + 4 gaan pas om 20.00 uitzenden.

Daarvoor is het allemaal kinderspul. Dus na 20.00 kun je gewoon BBC 3 + 4 bekijken. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

schnumi schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:08:
[...]
Heb je alles al goed ingesteld? Dus ook op RGB gezet en het volume naar maximaal gezet in het menu? :)

Zappen gaat hier vrij snel, niet zo snel als analoog maar ook niet extreem langzaam. En BBC 3 + 4 gaan pas om 20.00 uitzenden.

Daarvoor is het allemaal kinderspul. Dus na 20.00 kun je gewoon BBC 3 + 4 bekijken. :)
Ja kleuren stonden standaard al op RGB en volume op 50%. Maar zo nu en dan happerd het beeld :/ . Is er trouwens ook een manier om de zenders te herprogrammeren, dit kon ik nergens terug vinden.

En waarom begint bbc 3 en 4 pas om 8 uur uit te zenden? volgens de tvgids zou er gewoon al iets op tv te zien moeten zijn. Ook babyTV / Enkele pRon zenders werken niet (error bericht)

[ Voor 14% gewijzigd door aex351 op 21-03-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
aex351 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:02:

Edit: Ik heb hier overigens niet om gevraagd. Kreeg een week geleden een brief thuis dat over enkele weken de digitale decoder zou worden bezorgd. Ik heb ook alle kanalen (ja op degene na die het niet doen). Lees dat ik hier een jaar aan vast zit ?
Nee. De eerste maand heb je gratis het Extra ChannelPack. Verder heb je op dit moment alleen het standaardpack, 6 maanden gratis en opzegbaar per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik werd pas opgebeld door UPC en die zeiden dat ik alleen 6 maanden gratis zou krijgen als ik nu op het aanbod in zou gaan. Wanneer ik gewoon zou wachten op de uitrol, moest ik gelijk beginnen met betalen. Als ik het zelf zou aanvragen, zou ik ook geen 6 maanden gratis krijgen.

Is dat waar? En waarom gaan we meer betalen omdat UPC besluit iedereen digitaal te "geven"? Ik kan het toch niet goed gebruiken (want: mediacenter) en ik wil die mediabox helemaal niet (geef mij maar een decoder waar ik zelf de kanalen kan instellen bijv). Is dat niet gewoon een verkapte prijsverhoging?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Gerco schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:36:
Ik werd pas opgebeld door UPC en die zeiden dat ik alleen 6 maanden gratis zou krijgen als ik nu op het aanbod in zou gaan. Wanneer ik gewoon zou wachten op de uitrol, moest ik gelijk beginnen met betalen. Als ik het zelf zou aanvragen, zou ik ook geen 6 maanden gratis krijgen.

Is dat waar? En waarom gaan we meer betalen omdat UPC besluit iedereen digitaal te "geven"? Ik kan het toch niet goed gebruiken (want: mediacenter) en ik wil die mediabox helemaal niet (geef mij maar een decoder waar ik zelf de kanalen kan instellen bijv). Is dat niet gewoon een verkapte prijsverhoging?
Heel het netwerk word omgezet naar digitaal televisie. Dit omdat het meer opties kan bieden. Ik denk dat zodra de meerderheid van de mensen digitale televisie heeft de eerste 6 maanden gratis actie word afgeschaft of veranderd. Iets dat toch onzeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:29

@r!k

It is I, Leclerq

Ik hoop dat de beeldkwaliteit wat constanter word, het valt me op dat vooral bij live sportevenementen er veel blokjes te zien zijn (afgelopen formule1 race en voetbalwedstrijden).

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

aex351 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:51:
Heel het netwerk word omgezet naar digitaal televisie. Dit omdat het meer opties kan bieden. Ik denk dat zodra de meerderheid van de mensen digitale televisie heeft de eerste 6 maanden gratis actie word afgeschaft of veranderd. Iets dat toch onzeker is.
Zowiezo vind ik die eerste 6 maanden gratis actie nogal dubieus. Ik krijg een apparaat opgestuurd wat ik niet wil hebben en dan krijg ik 6 maanden gratis een dienst die ik niet wil afnemen. Vervolgens moet ik ervoor gaan betalen (terwijl ik het nog steeds niet wil hebben). Ik noem dat geen 6 maanden gratis, ik noem dat prijsverhoging na 6 maanden.

Toch best knap, want ze verhogen de prijs van het abo en weten de mensen toch zover te krijgen dat ze denken dat ze iets gratis krijgen. Hele slimme marketingjongen (m/v) is dat geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door Gerco op 21-03-2006 18:16 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Gerco schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:03:
[...]

Zowiezo vind ik die eerste 6 maanden gratis actie nogal dubieus. Ik krijg een apparaat opgestuurd wat ik niet wil hebben en dan krijg ik 6 maanden gratis een dienst die ik niet wil afnemen. Vervolgens moet ik ervoor gaan betalen (terwijl ik het nog steeds niet wil hebben). Ik noem dat geen 6 maanden gratis, ik noem dat prijsverhoging na 6 maanden.

Toch best knap, want ze verhogen de prijs van het abo en weten de mensen toch zover te krijgen dat ze denken dat ze iets gratis krijgen. Hele slimme marketingjongen (m/v) is dat geweest.
Tuurlijk kan je het negatief opvatten. Aan de andere kant is er geen ontkomen aan. Digitale televisie heeft gewoon meer te bieden voor zowel consument als leverancier. Nederland loopt hierbij achter op omringende landen. En omdat upc van hun analoog netwerk afwil pakken ze het op deze manier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

aex351 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:28:
En omdat upc van hun analoog netwerk afwil pakken ze het op deze manier aan.
Dat zou opgaan, als het analoge signaal ook daadwerkelijk van de kabel zou gaan. Dat is niet het geval en zal ook niet gaan gebeuren voordat:

a) Iedereen zelf een decoder kan kopen met de functie die hij/zij wil gebruiken
b) Meerdere decoders per huishouden mogelijk zijn (wat nu vaak nog niet kan omdat het signaal te slecht is)
c) Niemand meer een analoge televisie thuis heeft staan.

Voorlopig is het dus enkel het toevoegen van een (voor mij) nutteloze dienst aan de kabel die voor veel mensen niet goed werkt (mijn buren hebben het ook en het is huilen met de pet op). Dit gaat gepaard gaat met een prijsverhoging en ze presenteren het als een kado waarbij je iets gratis krijgt.

Je kan knap lullen als je niet wilt inzien dat dat een hele slimme marketingjongen (m/v) geweest is.

Digitale televisie heeft veel potentie en kan in theorie veel meer en beter dan analoge televisie. De manier waarop UPC het inzet is echter op alle (ja, alle) fronten slechter dan analoog en ze presenteren het als een verbetering.

[ Voor 22% gewijzigd door Gerco op 21-03-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Gerco schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:35:
[...]

Dat zou opgaan, als het analoge signaal ook daadwerkelijk van de kabel zou gaan. Dat is niet het geval en zal ook niet gaan gebeuren voordat:

a) Iedereen zelf een decoder kan kopen met de functie die hij/zij wil gebruiken
b) Meerdere decoders per huishouden mogelijk zijn (wat nu vaak nog niet kan omdat het signaal te slecht is)
c) Niemand meer een analoge televisie thuis heeft staan.

Voorlopig is het dus enkel het toevoegen van een (voor mij) nutteloze dienst aan de kabel die voor veel mensen niet goed werkt (mijn buren hebben het ook en het is huilen met de pet op). Dit gaat gepaard gaat met een prijsverhoging en ze presenteren het als een kado waarbij je iets gratis krijgt.

Je kan knap lullen als je niet wilt inzien dat dat een hele slimme marketingjongen (m/v) geweest is.

Digitale televisie heeft veel potentie en kan in theorie veel meer en beter dan analoge televisie. De manier waarop UPC het inzet is echter op alle (ja, alle) fronten slechter dan analoog en ze presenteren het als een verbetering.
Met die 3 punten geef je al antwoord op je eigen vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:33
Hoe je het wendt of keert, het analoge signaal gaat er ooit van af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Das over 6 jaar? Dat is te snel en zal ook niet gebeuren.

Wat wel kan is dat ze, als iedereen straks een decoder heeft of aangeboden heeft gekregen, ze het analoge pakket gaan inkorten. Dit mogen ze ook gewoon doen, er zijn geen wetten die zeggen dat ze 30 analoge zenders moeten doorgeven. Er is wel een verplicht pakket, maar dat houdt volgens mij met zo'n 18 zenders op?

Zo creëren ze veel ruimte op de kabel, is er meer motivatie voor de klant om Digitale TV te nemen (of Digitenne/schotel natuurlijk) en is de eerste stap naar het volledig digitale tijdperk gezet. Ik kan me iets voorstellen dat ze daar bijv in 2007/2008 al mee zouden beginnen.

(redenatie is overigens niet op plannen/geruchten of wat dan ook gebaseerd, maar zo zou ik het aanpakken als ik UPC was.)

Gerco noemt 3 punten.

punt c kun je wegstrepen, je hebt daar decoders voor en analoge TV's zijn nog minstens 20 jaar in huishoudens terug te vinden. Punt b is een voorwaarde, maar reden waarom het niet kan heeft niets met het signaal te maken, je kunt NU al wel 10 decoders in 1 huis gaan plaatsen en dat levert geen problemen op, mits je gebruik maakt van fatsoenlijke bekabeling/versterker.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

HaaZ schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:44:
Punt b is een voorwaarde, maar reden waarom het niet kan heeft niets met het signaal te maken, je kunt NU al wel 10 decoders in 1 huis gaan plaatsen en dat levert geen problemen op, mits je gebruik maakt van fatsoenlijke bekabeling/versterker.
Het signaal en de bekabeling is nu al in veel huishoudens nauwelijks genoeg voor 1 decoder. Voordat je er bij iedereen twee of meer kan aansluiten is er nog wel aardig wat werk aan de winkel.

Consumenten moeten degelijke bekabeling gaan gebruiken en UPC moet de signaalsterkte flink opschroeven, anders komen we helemaal nergens. Overigens vind ik punt a ook erg belangrijk (misschien wel de belangrijkste). Als mensen niet zelf hun hardware kunnen uitkiezen, zullen ze nooit massaal warmlopen voor DTV. De ene wil een HD erin, de andere wil het combineren met een DVD speler, etc.

Als het analoge signaal net zo versleuteld was als het digitale nu, zou er nooit zo'n grote markt voor video recorders en televisies ontstaan zijn. Het lijkt me dat dat ook een voorwaarde is voor het ontstaan van een gezonde markt voor DTV.

[ Voor 27% gewijzigd door Gerco op 22-03-2006 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 21:18

mr_obb

Lakse Perfectionist

Even voor de duidelijkheid: Je bent niet verplicht over te stappen als er een monteur op je stoep staat.

Gebruikers van Analoge kabeltelevisie worden beschermd door allerlei wet- en regelgeving, die ingesteld zijn, omdat aanbieders van analoge kabeltelevisie een monopolie hebben. Zodra je overstapt op UPC Digitaal kan de wet je deze bescherming niet meer geven.
Dit houdt onder andere in dat UPC bij zijn digitale diensten willekeurig zenders kan kiezen en op ieder moment zenders uit het pakket kan gooien. Met analoge kabel beslist de lokale programmaraad wat er op de kabel moet komen.
Ten tweede kan UPC op ieder willekeurig moment de prijs omhoog gooien. Tot op heden zijn prijsophogingen door de gemeenten tegengehouden, maar de gemeente heeft geen controle over digitale TV. Gezien de geschiedenis van UPC TV is het niet vreemd om prijsverhogingen van 50-80% te verwachten.
Jij als gebruiker kan NIET verplicht worden over te stappen op Digitale TV. Als er een monteur voor je deur staat, kan je hem rustig weer terug sturen naar zijn kantoor en de dienst niet accepteren. UPC is verplicht nog vele jaren analoge TV aan te blijven bieden.

Digitale TV kan allerlei voordelen hebben, dus op een gegeven moment kan het interessant zijn om over te stappen. Dit moment komt als er voldoende concurrentie is op de markt en de technologie dermate ontwikkeld is dat het die voordelen ook echt biedt. De concurrentie begint nu op gang te komen en de verschillende aanbieders zijn hun prijzen aan het vaststellen. De concurrentie zorgt ervoor dat UPC zijn prijzen niet kan opdrijven en een goede dienst moeten bieden. Technologisch is het nog anders. Zo lang digitale TV te maken heeft met allerlei storingen, geen hogere kwaliteit biedt (HDTV) en weinig extra interactie geeft, is het m.i. niet interessant om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 21:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Naast het haperen van beeld en geluid valt mij nog iets op.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de films die bestel in fullscreen kan ontvangen? Ik krijg ze nu vaak in het midden met de ondertiteling er nog es onder. Dus letterbox is dan ook geen optie, want dan valt de ondertiteling weg.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Wat betreft regelgeving qua TV-signaal heb ik nog t volgende ter info:

Wettelijk verplicht basispakket standaardpakket (must carry):
7 tv-zenders en 9 radiozenders
(Ned 123, Belgie1 en 2, regionale publieke omroep en lokale publieke omroep)

Keuze Programmaraad (regionaal):
8 tv-zenders
16 radiozenders

Maakt verplicht voor kabelleverancier om analoog door te geven:
15 tv-zenders
25 radiozenders

De rest mogen ze in principe van de kabel afhalen. Caiway heeft dit vorig jaar zelfs al gedaan door 12 zenders van het analoge pakket af te halen.
The Real Falcon schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:19:
Naast het haperen van beeld en geluid valt mij nog iets op.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de films die bestel in fullscreen kan ontvangen? Ik krijg ze nu vaak in het midden met de ondertiteling er nog es onder. Dus letterbox is dan ook geen optie, want dan valt de ondertiteling weg.
Ik los dat meestal op door het beeld op mn tv in te zoomen en dan naar boven te verplaatsen, zodat de zwarte balk daar zichtbaar is en onder niet meer. Werkt vaak wel, ondertiteling past er (bij mij) dan net op.

Bij Film1 in ieder geval, denk dat voor Arrivo hetzelfde geldt. Reden hiervoor was (iig tot voor kort) dat er nog decoders waren bij andere kabelmaatschappijen (of de oude Canal+ decoders, maar dat weet ik niet) die geen breedbeeld ondersteunen. ECHT breedbeeld zou komen wanneer die decoders vervangen waren.

[ Voor 46% gewijzigd door HaaZ op 22-03-2006 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt die digitale tv eigenlijk? Ik neem aan dat er een signaal vanuit de ontvanger naar UPC gaat met m'n zenderkeuze en dat ze dan de juiste stream sturen? Want ik me toch niet voorstellen dat al die kanalen (wat toch een behoorlijke bandbreedte is a zeg 4Mb/s gemiddeld) continu door de ontvanger af te tappen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Jahoor, dat kan prima.

Er is geen signaal vanuit de ontvanger nodig. Alle zenders worden continue in een streamvorm door UPC uitgestuurd. Dat is vele malen efficiënter dan iedereen zijn eigen stream geven, gewoon 1 signaal wat door iedereen te ontvangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaaZ schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:53:
Jahoor, dat kan prima.

Er is geen signaal vanuit de ontvanger nodig. Alle zenders worden continue in een streamvorm door UPC uitgestuurd. Dat is vele malen efficiënter dan iedereen zijn eigen stream geven, gewoon 1 signaal wat door iedereen te ontvangen is.
Jemig, maar hoeveel bandbreedte kost dat dan wel niet? Waarom bieden dan niet ook/ipv een snellere breedband-aansluiting aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
mr_obb schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:56:
Gebruikers van Analoge kabeltelevisie worden beschermd door allerlei wet- en regelgeving, die ingesteld zijn, omdat aanbieders van analoge kabeltelevisie een monopolie hebben. Zodra je overstapt op UPC Digitaal kan de wet je deze bescherming niet meer geven.
Dit houdt onder andere in dat UPC bij zijn digitale diensten willekeurig zenders kan kiezen en op ieder moment zenders uit het pakket kan gooien. Met analoge kabel beslist de lokale programmaraad wat er op de kabel moet komen.
De overheid verplicht UPC bepaalde zenders door te geven. Zolang het analoge signaal actief blijft, en de digitale zenders dus aanvullend zijn, kan UPC zelf bepalen welke zenders het digitale pakket bevat. Als het analoge pakket vervalt, zal dat betekenen dat de verplichte zenders digitaal doorgegeven moeten worden.
Ten tweede kan UPC op ieder willekeurig moment de prijs omhoog gooien. Tot op heden zijn prijsophogingen door de gemeenten tegengehouden, maar de gemeente heeft geen controle over digitale TV. Gezien de geschiedenis van UPC TV is het niet vreemd om prijsverhogingen van 50-80% te verwachten.
Op een enkele gemeente in Nederland na, zijn nergens nog prijsafspraken. Alleen instanties als de NMa kunnen eventueel nog proberen bezwaar te maken tegen tariefswijzigingen. Maar in principe is UPC vrij de prijs te bepalen voor zowel het analoge als het digitale pakket.

Met verhogingen van 50 tot 80 % snijdt het bedrijf zichzelf in de vingers. Die verwachting lijkt me dan ook niet reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:05:
Hoe werkt die digitale tv eigenlijk? Ik neem aan dat er een signaal vanuit de ontvanger naar UPC gaat met m'n zenderkeuze en dat ze dan de juiste stream sturen? Want ik me toch niet voorstellen dat al die kanalen (wat toch een behoorlijke bandbreedte is a zeg 4Mb/s gemiddeld) continu door de ontvanger af te tappen zijn?
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:05:
[...]

Jemig, maar hoeveel bandbreedte kost dat dan wel niet? Waarom bieden dan niet ook/ipv een snellere breedband-aansluiting aan?
Het zou toch veel meer bandbreedte kosten om per gebruiker een stream van pakweg 4mbps te moeten versturen? Plus dat er ook nog extra dataverkeer gebruikt wordt voor de aanvragen en de bevestigingen alvorens een stream tot stand gebracht zou kunnen worden...

Of zie ik dit verkeerd?

[ Voor 29% gewijzigd door Ejorne op 22-03-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Yohan schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:26:
De overheid verplicht UPC bepaalde zenders door te geven. Zolang het analoge signaal actief blijft, en de digitale zenders dus aanvullend zijn, kan UPC zelf bepalen welke zenders het digitale pakket bevat. Als het analoge pakket vervalt, zal dat betekenen dat de verplichte zenders digitaal doorgegeven moeten worden.
Kunnen ze dat zomaar doen? Er is dus geen verplichting om die zenders analoog door te geven, alleen om ze door te geven. In theorie kan UPC dus, zodra ze iedereen zo'n mediabox gestuurd hebben, het analoge signaal van de kabel halen?

Ik neem aan dat ze dat niet doen, want dan loopt iedereen meteen naar digitenne/kpn/versatel, maar het kan dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Yohan schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:26:
[...]

Is het niet zo dat Nederland 2 altijd te ontvangen moet zijn? Deze zender is bijv. bij KPN TV ook te bekijken zonder abonnement.
Zou dit nog gevolgen hebben voor digitale TV? (Bijvoorbeeld NL2 altijd analoog doorgeven?)

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Gerco schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:36:
Kunnen ze dat zomaar doen? Er is dus geen verplichting om die zenders analoog door te geven, alleen om ze door te geven. In theorie kan UPC dus, zodra ze iedereen zo'n mediabox gestuurd hebben, het analoge signaal van de kabel halen?

Ik neem aan dat ze dat niet doen, want dan loopt iedereen meteen naar digitenne/kpn/versatel, maar het kan dus wel?
Dat kan inderdaad. Overlopen naar dgitenne/kpn/versatel zou overigens zinloos zijn, die bieden immers ook geen analoog signaal aan.
Icelus schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:41:
Is het niet zo dat Nederland 2 altijd te ontvangen moet zijn? Deze zender is bijv. bij KPN TV ook te bekijken zonder abonnement.
Zou dit nog gevolgen hebben voor digitale TV? (Bijvoorbeeld NL2 altijd analoog doorgeven?)
O.a. NL1 2 en 3 moeten altijd te ontvangen zijn. Zolang er nog mensen zonder digitale tv zijn zal UPC deze zenders dus analoog doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 23:53

Freak187

geen

Mm.. ik wordt nu toch wel een beetje gek van de structurele onderbrekingen in het signaal. Om de minuut blijft het beeld inclusief geluid hangen.
Betrap mezelf er steeds vaker op dat ik dan gewoon terugschakel naar analoog.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Yohan schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:46:
Dat kan inderdaad. Overlopen naar dgitenne/kpn/versatel zou overigens zinloos zijn, die bieden immers ook geen analoog signaal aan.
Dat zou dan ook niet gebeuren uit technische overwegingen, maar puur uit wrok. "Een bedrijf wat zo respectloos met zijn klanten omgaat, wil ik geen klant meer van zijn"-achtige redenering dus. Ik kan me best voorstellen dat veel mensen dat hebben als UPC besluit het analoge signaal (behalve 1,2,3) van de kabel te halen, daarom denk ik ook dat UPC zo dom niet zal zijn.

Ik vermoed helaas wel dat kanalen als Discovery, NGC en Eurosport eraan moeten geloven (voor zover die er nog opzitten dan), om ruimte te maken en om DTV een voordeel te geven boven analoog. Ik ben ervan overtuigd dat UPC in 2007-2008 gaat beginnen met het afbouwen van het analoge pakket. Als DTV technisch geen voordelen bied, moet het maar op die manier.

[ Voor 11% gewijzigd door Gerco op 29-03-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Gerco schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:44:
[...]

Dat zou dan ook niet gebeuren uit technische overwegingen, maar puur uit wrok. "Een bedrijf wat zo respectloos met zijn klanten omgaat, wil ik geen klant meer van zijn"-achtige redenering dus. Ik kan me best voorstellen dat veel mensen dat hebben als UPC besluit het analoge signaal (behalve 1,2,3) van de kabel te halen, daarom denk ik ook dat UPC zo dom niet zal zijn.

Ik vermoed helaas wel dat kanalen als Discovery, NGC en Eurosport eraan moeten geloven (voor zover die er nog opzitten dan), om ruimte te maken en om DTV een voordeel te geven boven analoog. Ik ben ervan overtuigd dat UPC in 2007-2008 gaat beginnen met het afbouwen van het analoge pakket. Als DTV technisch geen voordelen bied, moet het maar op die manier.
Maar als het analoge signaal verdwijnt, dan zullen ze toch een heel eind met de prijs naar beneden moeten willen ze niet alsnog hun klanten kwijt raken. Niet alleen om wrok, maar gewoon omdat andere aanbieders aanzienlijk goedkoper zijn. Van mij mogen ze dus nu al het analoge pakket eraf gooien. (mits ze dezelfde kwaliteit als dtv via sateliet gaan bieden natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Ejorne schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:03:
Maar als het analoge signaal verdwijnt, dan zullen ze toch een heel eind met de prijs naar beneden moeten willen ze niet alsnog hun klanten kwijt raken. Niet alleen om wrok, maar gewoon omdat andere aanbieders aanzienlijk goedkoper zijn.
Als ze het langzaam doen, denk ik dat er niet veel mensen overstappen. De consument kan het niet zo bommen als hij genaaid wordt, als het maar een beetje onopvallend gebeurt. Iedereen klaagt wel steen en been, maar doet uiteindelijk niets.
Van mij mogen ze dus nu al het analoge pakket eraf gooien. (mits ze dezelfde kwaliteit als dtv via sateliet gaan bieden natuurlijk...)
Dat analoge pakket is niet meer nodig als ze aan de volgende voorwaarden voldoen:
- Mensen een eigen decoder laten uitkiezen (met/zonder HD of DVD recorder/whatever)
- Voldoende kwaliteit bieden (wat nu duidelijk niet het geval is)
- Meerdere decoders per huishouden toestaan

Voor aan al die voorwaarden voldaan is, heeft het analoge pakket nog aanzienlijk meer voordelen dan het digitale en lijkt me het een slecht idee om analoog van de kabel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Gerco schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:24:
[...]

Als ze het langzaam doen, denk ik dat er niet veel mensen overstappen. De consument kan het niet zo bommen als hij genaaid wordt, als het maar een beetje onopvallend gebeurt. Iedereen klaagt wel steen en been, maar doet uiteindelijk niets.
Er zullen er ongetwijfeld een aantal zijn die het geen reet uitmaakt dat ze teveel betalen. Maar ik denk dat er ook veel zullen zijn die het verschil (zoals die nu ongeveer is althans) van dik 10 euro per maand toch wel te gortig vinden...
Gerco schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:24:

Dat analoge pakket is niet meer nodig als ze aan de volgende voorwaarden voldoen:
- Mensen een eigen decoder laten uitkiezen (met/zonder HD of DVD recorder/whatever)
- Voldoende kwaliteit bieden (wat nu duidelijk niet het geval is)
- Meerdere decoders per huishouden toestaan

Voor aan al die voorwaarden voldaan is, heeft het analoge pakket nog aanzienlijk meer voordelen dan het digitale en lijkt me het een slecht idee om analoog van de kabel te halen.
Ik zeg ook niet dat ik het, in het oogpunt van upc of de gemiddelde klant, een goed idee vind om analoog eraf te gooien. Maar in mijn oogpunt mogen ze het nu er al af gooien, mits ze de kwaliteit wat omhoog en de prijs ver omlaag doen. Ik gebruik toch maar 1 toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let op dat de OPTA onlangs uitspraak gedaan heeft dat kabelaars (waaronder dus uiteraard ook UPC) hun content- en vervoersdiensten moeten gaan ontkoppelen. Dus dat je niet meer één bedrag betaalt voor kabeltelevisie met evt toeslagen voor digitaal, internet en/of telefonie, maar dat je een bedrag betaalt voor vervoer over de kabel (vergelijkbaar met KPN vastrecht) en dan een bedrag voor de diensten die je erover ontvangt.

Precies hoe dat uit gaat draaien is nog onduidelijk, maar alle discussies over wat er in de toekomst met afbouw analoog gaat gebeuren zijn redelijk voorbarig (zo niet te zeggen koffiedik kijken) tot bekend is wat die ontbundeling gaat betekenen. Om nog maar te zwijgen over de gevolgen van die andere OPTA uitspraak om concurrentie toe te moeten laten op de kabel tegen kostendekkend tarief...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

dion_b: Wat wordt dan precies gezien als "vervoer" en wat als "dienst"?

Is vervoer puur de kabel zelf of ook het signaal? Of is digitaal een extra dienst die je erbij kunt kopen (en is vervoer dus net zoiets als KPN's kaal koper abo). Als vervoer ook het signaal is, is digitaal dan een extra vorm van vervoer (dat je dus kan kiezen tussen analoog, digitaal of beide) of krijg je gewoon beide en moet je zelf maar uitmaken wat je gebruikt?

Als digitaal transport "vervoer" gaat heten, is UPC dan verplicht om een normale codering te gebruiken of heb je dan nog steeds die mediabox nodig? En hoe zit het dan met premium kanalen?

Zoveel vragen... wachten op OPTA maar dan...

[ Voor 63% gewijzigd door Gerco op 29-03-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

dion_b schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:59:
Let op dat de OPTA onlangs uitspraak gedaan heeft dat kabelaars (waaronder dus uiteraard ook UPC) hun content- en vervoersdiensten moeten gaan ontkoppelen.... Om nog maar te zwijgen over de gevolgen van die andere OPTA uitspraak om concurrentie toe te moeten laten op de kabel tegen kostendekkend tarief...
De ene lijkt mij een goede zaak, de andere ook. Maar hoe zit dat met de beschikbare bandbreedte?
Ik heb vernomen dat het digitale signaal niet goed is omdat de ruimte beperkt is. Het verdwijnen van het analoge signaal zou dan plaats vrij kunnen maken om het digitale signaal te kunnen verbeteren. Maar wat als upc ook andere aanbieders moet toelaten op het netwerk? Dat kost ook weer (aanzienlijk) baandbreedte.

Mocht ik dit goed begrepen hebben, dan zie ik het zwaar in dat upc ooit nog een goed digitaal signaal kan leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ejorne schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:17:
[...]

De ene lijkt mij een goede zaak, de andere ook. Maar hoe zit dat met de beschikbare bandbreedte?
Dat is absoluut de vraag...
Ik heb vernomen dat het digitale signaal niet goed is omdat de ruimte beperkt is. Het verdwijnen van het analoge signaal zou dan plaats vrij kunnen maken om het digitale signaal te kunnen verbeteren.
Dat zou me verbazen. Sommige kanalen gebruiken meer compressie/bandbreedte dan anderen (sportkanalen hebben bijvoorbeeld meer bandbreedte nodig omdat meer van het beeld beweegt (bijvoorbeeld bij volgen bal), het is per slot van rekening MPEG2) - toch zie je geen significante verbetering bij die kanalen tov andere kanalen.

Het is natuurlijk wel zo dat analoge signalen per definitie veel meer bandbreedte slikken, wat een duidelijke reden is waarom alle kabelaars ze op termijn uit willen zetten om capaciteit te vergroten (en kosten te verlagen), maar dat zegt zeker niet dat er nu capaciteitsproblemen zijn.
Maar wat als upc ook andere aanbieders moet toelaten op het netwerk? Dat kost ook weer (aanzienlijk) baandbreedte.

Mocht ik dit goed begrepen hebben, dan zie ik het zwaar in dat upc ooit nog een goed digitaal signaal kan leveren...
Ik denk dat dat totaal los van elkaar staat, als de problemen met blokkerig beeld daadwerkelijk met wat meer bandbreedte op te lossen zouden zijn, dan kun je er zeker van zijn dat dat een betere keuze zou zijn dan klanten eraan te verliezen door stug "teveel" zenders op een te lage kwaliteit te bieden. UPC maakt net zoals andere kabelaars winst op de (zeer) lange termijn, zeker met een ranzig duur product als DTV

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
HaaZ schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:53:
Jahoor, dat kan prima.

"Thuis" krijg je toch alleen maar het kanaal waarnaar je kijkt "binnen"?

Neem aan dat je een signaal naar UPC stuurt dat je een bepaalde zender wilt ontvangen en dat UPC je dan die zender stuurt (of een soort van link naar de juiste stream ofzo?)?

Geloof dat digital TV op 4MB/sec ligt?
Anders zou UPC aan elke gebruiker 100 kanalen x 4MB/sec sturen => 400MB/sec in elk huis binnen laten komen?
Lijkt me stug....

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Niks stug, dat klopt wel ongeveer.
Zijn zelfs meer dan 100 zenders en op de kabel passen er nog wel eens 200 tot 300 bij als die niet door analoge zenders in beslag waren genomen.

Dan kom je boven de 1 GB/sec en dat kan nog altijd.
Let er wel op dat je decoder dat niet kan verwerken, dat het alleen een binnenkomend signaal is wat gebroadcast wordt, dat dit een groot deel van het frequentiebereik van de kabel inneemt, etc.

Maar als je het puur qua signaal bekijkt op dit moment in jouw woning, kun je die 400MB/sec wel minimaal stellen ja.

Je mediabox doet ook trouwens helemaal geen signaal uitgaan wanneer jij van zender wisselt. Wanneer je het retoursignaal blokkeert, kun je nog net zo goed alle zenders bekijken.

[ Voor 16% gewijzigd door HaaZ op 30-03-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 23:57

Royz

Kleurenblind!!

Ik wil UPC bedanken voor de paar maanden Alleen op 1 die ik heb gehad :P. Schijnt nu echt definitief afgesloten te zijn :). Zonde, maar de vraag was alleen wanneer het gratis kijken zou stoppen!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Royz schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:58:
Ik wil UPC bedanken voor de paar maanden Alleen op 1 die ik heb gehad :P. Schijnt nu echt definitief afgesloten te zijn :). Zonde, maar de vraag was alleen wanneer het gratis kijken zou stoppen!
Ergens wel slim, veel mensen zijn nu zo aan het kanaal gewend dat ze niet meer zonder willen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:28
matthijst schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:41:
[...]
Anders zou UPC aan elke gebruiker 100 kanalen x 4MB/sec sturen => 400MB/sec in elk huis binnen laten komen?
Lijkt me stug....
HaaZ schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:54:
Niks stug, dat klopt wel ongeveer.
Zijn zelfs meer dan 100 zenders en op de kabel passen er nog wel eens 200 tot 300 bij als die niet door analoge zenders in beslag waren genomen.
Voor het digitale signaal gebruiken ze momenteel een ander frequentiegebied dan voor het analoge signaal.
Dit gebied is opgedeeld in frequnties van 8MHZ., per frequentie van 8MHZ is er (theoretisch) maximaal 38Mbit beschikbaar.

Meer info over de DVB standaard:
http://www.cl.cam.ac.uk/~mgk25/dvb.txt

En met 4 MBIT per zender is het beeld echt niet beter dan goed analoog.

[ Voor 26% gewijzigd door The_Doman op 30-03-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

matthijst schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:41:
[...]

"Thuis" krijg je toch alleen maar het kanaal waarnaar je kijkt "binnen"?

Neem aan dat je een signaal naar UPC stuurt dat je een bepaalde zender wilt ontvangen en dat UPC je dan die zender stuurt (of een soort van link naar de juiste stream ofzo?)?

Lijkt me stug....
400MB/s lijkt inderdaad heel veel. Maar door hun "hoofdlijnen" zal vast maar 1 x die 400 MB/s gaan, en dat zal gesplitst worden ofzo. Het wordt denk ik niet per huis 400 MB/s gebroadcast.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Hier bij het lokale postkantoor hebben ze dus zo'n rek waar alle pakjes die niet bezorgd zijn in worden gegooid.... rek staat al maanden lang vol met dozen van die upc mediarotzooi. :+
Veel mensen halen die dingen dus niet op... en upc zelf ook niet kennelijk. :P

Ik hoef die rommel iniedergeval ook niet, ik ga binnenkort een satelietsysteem halen voor canal digitaal, en dan is het bye bye zwaai zwaai voor upc. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
bartvl schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:02:
[...]

400MB/s lijkt inderdaad heel veel. Maar door hun "hoofdlijnen" zal vast maar 1 x die 400 MB/s gaan, en dat zal gesplitst worden ofzo. Het wordt denk ik niet per huis 400 MB/s gebroadcast.
Dat gebeurt wel. Alle kanalen zijn beschikbaar en de decoder pikt daar het gewenste kanaal uit. De kanalen worden niet als een grote stream aangeboden maar worden op verschillende frequenties op de kabel gemoduleerd.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Nadat mijn mediabox 2 weken bij het postkantoor gelogeerd heeft heb ik hem nu eindelijk in mijn bezit (levertijd zou 3 weken zijn, dus 1 week voor vakantie besteld, en op eerste vakantiedag werd die bezorgd).

Installatie zou 15 minuten duren, maar na 2 minuten was het al gebeurd. Ondanks de kwaliteit van mijn bekabeling is de beeldkwaliteit super (vanaf de meterkast 15 meter HEMA coax kabel). Signaalkwaliteit en sterkte zijn ook volgens de mediabox goed. Ik heb alleen niet de extra zenders. Is die actie afgelopen?

Hij staat nu een uur aan, en nog geen haperingen gehad. Ook niet de beruchte om-de-15 minuten hapering. En dit terwijl ik nog met software versie 1.72 draai. Straks maar even opzoeken het topic hoe ik die geforceerde softwareupdate uit kan voeren.

Vooralsnog ben ik dus enthousiast!!

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Specht schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:06:
Hier bij het lokale postkantoor hebben ze dus zo'n rek waar alle pakjes die niet bezorgd zijn in worden gegooid.... rek staat al maanden lang vol met dozen van die upc mediarotzooi. :+
Veel mensen halen die dingen dus niet op... en upc zelf ook niet kennelijk. :P

Ik hoef die rommel iniedergeval ook niet, ik ga binnenkort een satelietsysteem halen voor canal digitaal, en dan is het bye bye zwaai zwaai voor upc. :)
Leuk. Hopelijk heb je niet meer dan 1 tv in huis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
HaaZ schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:54:
Je mediabox doet ook trouwens helemaal geen signaal uitgaan wanneer jij van zender wisselt. Wanneer je het retoursignaal blokkeert, kun je nog net zo goed alle zenders bekijken.
OK, bedankt voor de info!

Dan is het helemaal een ongenadig kutkastje :(
Ik was nog in de veronderstelling dat zappen zo langzaam gaat omdat dat kastje eerst een signaal naar UPC moest sturen ofzo.....

Ding hangt de laatste tijd weer erg vaak... 't is dat het maar een paar euro per maand is en dat er geen andere aanbieders zijn hier in de regio, anders zou die kast meteen op de post gaan :O

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Beeld kwaliteit is zeker een vooruitgang. Heb Digital nu meer dan een week. Film kanalen zijn geweldig. Enige wat een (groot) min punt is dat je maar 1 decoder hebt.

Ik heb trouwens nog een probleem. De zender reality tv en nog 2 werken niet correct. Heeft een van jullie dit probleem ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk goed als de beeldkwaliteit is verbeterd, maar zit de vertraging van 10seconden (wordt ergens hier gemeld) t.o.v. analoog er nog in?
Als ik namelijk het WK-voetbal ga kijken, dan hoor ik dus de doelpunten van oranje eerder bij de buren, dan dat ik ze op me tv zie...

Ik zat na te denken over Digitale TV (je wilt toch bijblijven :) ), maar na het lezen van dit topic ben ik er uit: ik ga het niet doen...
De vooruitgang zit bij mij alleen in het aantal zenders, maar daarvoor kan ik misschien zelfs een sateliet-aansluiting nemen. (Bij beide zit ik vast aan 1 tv-aansluiting). Beeldkwaliteit is natuurlijk relatief, films kijk ik sowieso liever op DVD (geen reclames enzo) en voor normale tv voldoet analoog. Ik moet er wel bij zeggen dat ik veel minder dan "gemiddeld" tv kijk, dus voor mij is de noodzaak niet duidelijk.
Of kan iemand mij de ultieme digitale dienst zeggen waarvoor ik digitale tv *moet* nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:14
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:39:
Natuurlijk goed als de beeldkwaliteit is verbeterd, maar zit de vertraging van 10seconden (wordt ergens hier gemeld) t.o.v. analoog er nog in?
Als ik namelijk het WK-voetbal ga kijken, dan hoor ik dus de doelpunten van oranje eerder bij de buren, dan dat ik ze op me tv zie...

Ik zat na te denken over Digitale TV (je wilt toch bijblijven :) ), maar na het lezen van dit topic ben ik er uit: ik ga het niet doen...
De vooruitgang zit bij mij alleen in het aantal zenders, maar daarvoor kan ik misschien zelfs een sateliet-aansluiting nemen. (Bij beide zit ik vast aan 1 tv-aansluiting). Beeldkwaliteit is natuurlijk relatief, films kijk ik sowieso liever op DVD (geen reclames enzo) en voor normale tv voldoet analoog. Ik moet er wel bij zeggen dat ik veel minder dan "gemiddeld" tv kijk, dus voor mij is de noodzaak niet duidelijk.
Of kan iemand mij de ultieme digitale dienst zeggen waarvoor ik digitale tv *moet* nemen.
Ik heb die 10sec vertraging niet meegemaakt als ik rtl4 kijk va dtv en schakel over op analoge dan zie ik geen vertraging (gelijk dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC heeft speciaal vandaag een actie, de eerst 100 mensen die zich aanmelden voor digitaal TV pakket betaalt de eerste jaar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb gister contact gehad met upc over de proefperiode. (ik wist niet meer precies wanneer ik dtv van hen had gekregen) Ik heb nog twee maanden de tijd om te beslissen of ik dtv wil blijven houden.

Echter moet ik wel nog 6 maanden voor het extra channel pakket blijven betalen... Wat een bullshit is dit eigenlijk, je wordt er gewoon ingeluisd. "probeer nu dtv een half jaar gratis" maar ze zetten er niet (in die koeieletters) bij dat je extra channels direct voor een jaar lang afsluit.

Ik vind dit eigenlijk schandalig, maar ze zullen het heus wel goed verwerkt hebben in de kleine lettertjes...

En dan moet ik nu dus 6 maal 4 euro betalen. Dat is ook zo stom iets... Ik zou eigenlijk alleen die 2 euro van het extra pakket moeten betalen, lijkt mij. Maar upc vind dat ik 4 euro moet betalen: 2 euro voor dtv en 2 euro voor extra channels... Want je kunt niet alleen een extra channel pakket afnemen zonder dat je dtv afneemt... Hij was bang dat ik ook het abbo geld van 15,xx euro moets blijven betalen want je kunt geen dtv afnemen zonder het analoge abbo te hebben...

Als dit straks waar blijkt te zijn, zal ik zolang ik leef mensen om mij heen actief proberen te pushen om naar een andere provider te gaan. Ook al moet ik daarvoor nep-voordelen gaan verzinnen. Maar ik zal zeker een stuk of 20 gezinnen meenemen en ik hoop dan dat ieder gezin er ook weer een aantal meeneemt...

Ik weet dat dit upc, als groot bedrijf zijnde, niet zo'n zeer zal doen. Maar mij doet het dan iig wel plezier.

maar ik blaas misschien weer een beetje hoog van de toren, misschien heeft de upc-medewerker geen gelijk en hoef ik alleen maar die 6 maal 2 euro te betalen.... (zelf dat vind ik al naaierij... je moet als groot bedrijf, die op de lange termijn winst zou moeten maken, de klant toch te vriend willen houden? En niet de klant op kleine lettertjes willen naaien.... maar goed, met 6 maal 2 euro kan ik leven....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:00:
UPC heeft speciaal vandaag een actie, de eerst 100 mensen die zich aanmelden voor digitaal TV pakket betaalt de eerste jaar niks.
Yep, en je krijgt er ook nog een gratis HDTV LCD-TV bij van 80" + een gratis harddisk / dvd-recorder :) Alleen vandaag geldig!

@Ejorne:

Had jij voorheen al DTV van UPC (dus voordat de Mediabox uitkwam)?
In dat geval zit je inderdaad meteen met het 4-europakket.

Als de Mediabox je eerste digitale TV-product van UPC is, dan betaal je dus 6 maanden lang 2,00 en vanaf dan 4,16.

[ Voor 32% gewijzigd door yohan op 01-04-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat heb jij dan genomen destijds :? Het normale proefperiode DTV pakket met daarop zelf gekozen extra zenders c.q. uitgebreid pakket ?
Of hebben we het over die betaal zenders die je standaard meteen viewabel krijgt als demo wanneer je DTV neemt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik had voorheen nog geen dtv van upc. Ik heb denk ik een van de eerste mediabox', de zwarte.
Upc was toen volgens mij nog niet (in onze regio) aan het uitrollen. Ik heb zelf om de dtv gevraagd.

Dtv een half jaar gratis op proef, de eerste maand extra zenders zoals filmnet en sportkanaal en wat newszenders. Daarbij heb ik het extra channel paket genomen waaronder die extra muziekzenders en discoverychannels zitten. (de meest standaard uitbredingspakket is dit) UPC melde daarbij heel netjes dat dit niet gratis was en dat ik daarvoor direct 2 euro moest betalen, ik vond dit niet erg en heb daarmee ingestemd.

Maar als ik er nu na een half jaar vanaf wil dan zit ik met dat probleem dat het extra channelpakket voor een jaar vast staat. En zoals ik het begrijp kun je dit niet los afnemen, ik zit dus waarschijnlijk tot die tijd ook vast aan het standaard abbonement van 15,xx euro, plus dtv van 2 euro. Ik betaal dus gewoon tot aan december 19,xx euro, als ik dat goed begrepen heb. Maar de upc medewerker wist mij niet met zekerheid te melden dat dit zo het geval is, ik heb dus nog wel hoop dat ik alleen die 2 euro moet gaan betalen. Anders hou ik natuurlijk mijn abbo aan tot december, als ik dan toch moet betalen dan maak ik er ook maar tot dan gebruik van en moet ik nog maar ff wachten met het aanschaffen van een sateliet-set. (Misschien heb ik als voordeel dat er tegen die tijd ook andere toereikende alternatieven zijn en hoef ik dus niet aan de schotel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Het bovenstaande klopt inderdaad. Na een half jaar zit jij op 4,16.

Bedenk wel dat je met schotel altijd vastzit aan 1 toestel. Terwijl je straks een 2e Mediabox kunt krijgen voor de kabel, plus dat het analoge signaal nog tot in lengte van jaren je 2e en 3e tv'tje en radio's aan signaal helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:07

cruncher

wanna crunch someone?

Nouja met de schotel zit je ook niet helemaal vast aan 1 toestel hoor, daar zijn al wel oplossingen voor hoor (draadloze smartcard)........

En geen UPC meer :r , dat scheelt.......... 8)
Yohan schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:42:

Bedenk wel dat je met schotel altijd vastzit aan 1 toestel. Terwijl je straks een 2e Mediabox kunt krijgen voor de kabel, plus dat het analoge signaal nog tot in lengte van jaren je 2e en 3e tv'tje en radio's aan signaal helpt.

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik weet dat ik na een half jaar 4,16 moet gaan betalen. Het eerste half jaar dtv op proef is gratis, en ik betaalde al voor het extra channelpakket. Maar het probleem is juist dat ik niet kan stoppen na die proef periode van een half jaar. Want ik zit een jaar aan dat extra channel pakket vast.

Nu ben ik niet te beroerd om het tweede half jaar voor alleen het extra channel pakket te betalen. 6 maal 2,16 euro zou dat zijn. Maar nu schijnt, volgens de medewerker van upc die hier niet helemaal zeker van was, dat ik niet alleen het extra channel pakket kan afnemen. Dat ik dus 4,16 euro (dtv + extra channelpakket) moet betalen voor die tweede 6 maanden. Maar, zo dacht die medewerker, dat je ook niet alleen dtv kunt afnemen, dat je daarvoor het basisabbonement moet hebben a 15,xx euro.

Dat zou betekenen dat ik als ik mijn abbo bij upc zou willen beeindigen, na mijn proefperiode van een half jaar, nog steeds de tweede 6 maanden 19,99 euro moet betalen.

Ik hoop dat de medewerker hier fout zit en dat ik alleen het extra channelpakket a 2,16 euro moet betalen voor die tweede 6 maanden. Wanneer dit niet zo is, dan ben ik wel een beetje teleurgesteld in upc en ga dan mogelijk ook verdere stappen ondernemen in de richting van consumentenbond ofzo. Ik weet dat dit waarschijnlijk weinig zou uithalen, evenals dat het weinig uithaalt dat ik iedereen in mijn omgeving zou aanraden om upc/chello te beeindigen. Maar dit ga ik dan hoogstwaarschijnlijk wel doen. En ik ben nogal voor veel vrienden en familie (die vrijwel allemaal klant van upc/chello zijn) "die slimme buurjongen die de computer kan fixen" zoals Kassa dat vanavond benoemde :P , en ik weet zeker dat ik hen kan overhalen een andere provider te nemen. Niet dat upc daar nu zo wakker van ligt, het is een groot bedrijf die dat handje vol klanten totaal niet mist. Maar mijn nare gevoel, van dat ik ontzettend genaaid ben door upc, neemt hiermee wel een beetje af, hoop ik...
Ik weet dat het, in geval van een sateliet set, (nu nog) vrij duur is om extra tv's van signaal te voorzien. Echter gebruik ik nu (en de komende 5 a 10 jaar waarschijnlijk) toch maar 1 toestel. Tegen de tijd dat ik meerdere toestellen zou willen, hebben ze vast wel legio betaalbare oplossingen... En de radio mis ik ook niet, datgeen wat ik luister komt via de ether binnen...

[ Voor 20% gewijzigd door Ejorne op 01-04-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht maar af, via satelliet kan je wel duizend radio stations ontvangen in kwaliteit wat bij de analoge FM zenders ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 14:00
leuk joh, mag je natuurlijk voor elke tv zo box kopen en kan ik me hauppage 150 pvr kaart weggooien

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Als ik op de tv-gids knop druk moet ik soms rond de 30 seconden wachten voordat de tv-gids daardwerkelijk verschijnt. Hebben merdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

wanneer kunnen we meerdere boxen krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Het verminderen van de beschikbare analoge kanalen is begonnen :)

Ik zat een beetje te zappen vandaag en ik zag opeens een testbeeld waar zich eerst Canal+ (die gecodeerde brei) bevond. Boven in beeld stond dat Canal+ (tegenwoordig Film1?) alleen nog digitaal doorgegeven werd. Nu kan ik daar niet mee zitten, ik heb geen Film1, nooit gehad ook, maar het viel me wel op.

Weet iemand wanneer Discovery, NGC en Talpa ook gaan? (Talpa mag van mij morgen wel weg, maar Discovery houd ik liever nog even :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 02-04-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Gerco schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:58:
Het verminderen van de beschikbare analoge kanalen is begonnen :)
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Canal+ heeft zijn analoge decoders afgeschaft, waardoor het voor UPC geen nut meer heeft hiervoor signaal te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Iedereen de 3voor12 portal op kanaal 613 al gezien? Best netjes :) belooft wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me nog wel afvraag ik waarom UPC niet in reclames waarschuwd voor het feit dat het verboden is om een andere decoder dan die van hun te gebruiken. Iets in de trend van:

"Waarschuwing:
Omdat wij u graag zo goed mogelijk van dienst zijn verbieden wij het expliciet om welke andere decoder dan ook dan die van ons te gebruiken. Vanwege het fei dat wij u als klant natuurlijk nooit 100% vertrouwen hebben wij ons systeem tevens van een geavanceerde beveiliging voorzien zodat u het ook niet hoeft te proberen een andere decoder te gebruiken. Concreet houdt dit in dat TVs, DVD/HDD recorders of computers met ingebouwde DVB-C tuners niet volledig te gebruiken zijn. Deze dienen via de onhandige omweg van onze losse decoder te lopen. Dit hebben wij echter voor uw eigen bestwil gedaan, want laten we eerlijk zijn, TV kijken moet natuurlijk niet te makkelijk worden."

Als UPC er op een dergelijk manier gewoon eerlijk voor uit komt waar ze mee bezig zijn, dan zou dat waarschijnlijk een hoop onduidelijkheid wegnemen bij potentiele afnemers van het digitale signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ach als er straks meer TV's met DVB-C tuners op de markt komen bezwijken ze vanzelf wel. Waarschijnlijk zijn losse CAMs op dit moment voor UPC gewoon een stuk duurder om uit te leveren dan de Mediaboxen (vanwege de grote aantallen waarmee die laatste uitgeleverd wordt). Het is niet interessant om dat voor zo'n kleine groep dan te doen. Als er meer vraag is komt dat vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Roelos schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:39:
Als ik op de tv-gids knop druk moet ik soms rond de 30 seconden wachten voordat de tv-gids daardwerkelijk verschijnt. Hebben merdere mensen hier last van?
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Normaal is het in ieder geval niet :) Maar of jij de enige bent die er last van heeft weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij mij duurt het hooguit een seconde of 4 voordat ik in het guide scherm ben, Bij 30 zal je signaal wel te zwak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 22:19

Elektronicanet

Leds do it!

Beschrijf je bekabeling thuis eens :) Heb je er antenneversterkers / splitters tussen zitten? Zo ja, welk merk en type? Waarschijnlijk kan de decoder zijn gegevens niet goed ontvangen. Heb je ook last van storingen in het beeld / geluid tijdens het tv kijken?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hmm.. heb ineens mega heftige storing op RTL 5, terwijl andere zenders in die stream geen problemen hebben. Bizar.. net nou Tatjana bij Jensen is :)

Alweer over :)

[ Voor 18% gewijzigd door Bigs op 03-04-2006 23:11 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.