Dookie Fundamentalist
[WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 07 september 2003
Dat is een mooi setje. Die slangsnijder is eigenlijk onzin, met een scherpe schaar gaat het goed zat, maar het is wel een leuk hebbedingetjequote:killingdjef schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 04:38:
[...]
Ik dacht dit setje, Herr Frank
http://www.alphacool.de/x...d=3293&cPath=5_45_315
Zit geloof ik precies genoeg in!
4x gebogen pluggen voor de 2x mosfett's
8x 10 mm rechte pluggen voor tweemaal graka(4 bij elkaar), waterpomp (2), radiateur(2)
3 meter slang, slangsnijdertje van plastic (lijkt wel een klemmetje voor op een boterhamzakje)
en 6 plastic pluggen die mooi in de hoek kunnen voor het stof. Scheelt het zo'n 4 euro met los bestellen... toch bijna de verzendkosten eruit nietwaar?
Reg. datum: 04 januari 2004
Bedankt voor het advies en de uitleg !quote:Herr Frank schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:36:
[...]
Dat is een mooi setje. Die slangsnijder is eigenlijk onzin, met een scherpe schaar gaat het goed zat, maar het is wel een leuk hebbedingetje
Reg. datum: 07 september 2003
Graag gedaan en veel plezier met je setje, overclock ze!quote:killingdjef schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:25:
[...]
Bedankt voor het advies en de uitleg !
Reg. datum: 18 januari 2006
Maar zou dat geen goede vervanger voor water zijn? Helium II gelijd de warmte oneindig....
Als je het zelf gaat maken moet je wel een goede vriezer hebben...
Maaruh Roamor wat is er met die start post?
Niks doet het
Dus als je niks te doen hebt..... gheghe
::::specs:::::Perfect Harmony:::::Het Golf GoT topic!::::
Roamor in "[WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel X..."quote:Vandread schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:26:
Kijk ook eens hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Dreaming
Maaruh Roamor wat is er met die start post?
Niks doet hetEn het is alweer aardig tijd voor een nieuwe
Dus als je niks te doen hebt..... gheghe
Iemand anders mag hem deze keer wel maken, iemand met een degelijke host bijvoorbeeld.
Dookie Fundamentalist
Je kan toch gewoon een nieuw topic openen? Je hoeft hem niet te verbouwen.
Anders moet je echt ff aangeven dat je geen topic wil starten en bijhouden
Ik heb het nu ongeveer 4 maanden geleden geinstalleerd, meteen alle lucht eruit gehaald, en dat is nog steeds zo, dus dat is allemaal goed. hij koelt ook goed, dus ook erg fijn, maarr....
Mijn slangen worden bruin
De slangen worden bruin, maar (Klikbaar voor grotere versie)
het reservoir blijft helder... (Klikbaar voor grotere versie)
Ik heb gewoon gedemineraliseerd water gebruikt, en alles goed schoon gemaakt voordat ik het geinstalleerd heb...
Wat heb ik fout gedaan? en wat kan ik eraan doen om dit te verwijderen/voorkomen?
Alvast bedankt...
TranceSetter wijzigde dit bericht 05-02-2006 16:16 (3%)
hw-photo.nl v2!
40D || 400D || 24-105 F4L IS || 70-200 F4L || 100 F2.8 Macro || 430EX
Vandread wijzigde dit bericht 05-02-2006 16:32 (13%)
Zodra je aan een schoonmaakbeurt toe bent, zou ik eens een andere vloeistofcombo gebruiken. Dus demi water met wat anti algen/kalk toevoegingen. Wat voor slang gebruik je trouwens?
Vandread, you've got mail
Dookie Fundamentalist
Echter heb ik ook Tygon slang 1/2" liggen, maar die kan ik niet gebruiken omdat het waterblock op de cpu knelkoppelingen gebruikt, die niet te vervangen zijn. Maar het zou toch geen probleem moeten zijn om deze slang te gebruiken (die ik nu gebruik dus)?
hw-photo.nl v2!
40D || 400D || 24-105 F4L IS || 70-200 F4L || 100 F2.8 Macro || 430EX
Reg. datum: 07 september 2003
Ik lees nu net pas je post maar wilde je toch even waarschuwen. Ik had zelf een 6600GT pci-e en had ook dat blokje gekocht met de houder met 4 holes. Deze past er echter niet op! Je moet de houder met maar 2 gaten hebben! Deze dus: http://www.bytesatwork.be...92&cat=483&page=1quote:assassin505 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:14:
[...]
Ik wil dit kopen: hier
voor een geforce 6600 (past volgens hun)
Maar op alphacool kan ik dit blokje niet vinden, echter wel via google in cache
hier
Maar dan staat er weer dat dit blokje niet op een 6600 past.
en als ik dan ga zoeken op foto's vind ik dit blokje, het zelfde uiterlijk, wel voor een 6600 maar een andere naam![]()
hier
Als er hier iemand is met zo een blokje en mij kan zeggen of het op een 6600 past
't is een beetje mierenneukmodus maar ik wil zeker zijn![]()
edit: mail gekregen, hij gaat passen
Míjn reply is aan de late kant, maar ik hoop dat je er nog wat aan hebt.
Reg. datum: 20 maart 2001
wie heeft hier een amd X2 samen 7800gtx of 1800/1900xtx met een setup
code:
1
2
3
| pomp - rad - cpu - gpu
of
pomp - rad -- cpu
|_ gpu |
?
icegodd wijzigde dit bericht 06-02-2006 15:37 (7%)
Helemaal mee eens, dat verschil is wel zo nihil. Het water warmt en koel namelijk ook geleidelijk. Het is niet pats boem 60 C als het door een koelblok is geweest.quote:PilatuS schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:32:
Volgorde maakt helemaal niets uit, ik zou het gewoon aansluiten op de manier die het makkelijkste is.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Met een vol topic in zicht, aanbevelingen voor het volgende zijn welkom bij mij.
Roamor wijzigde dit bericht 06-02-2006 14:00 (25%)
Dookie Fundamentalist
Herr Frank vind je dat de MCP350 inclusief reservoir de meerprijs waard is tenopzichte van de standaard MCP350?
Vandread, voeding/hardeschijven onder watergekoelde onderdelen is toch geen probleem? watergekoelde voedingen/hardeschijven zijn toch gaaf
icegodd, als je een beetje dit topic had door gelezen had je wel opgemerkt dat de volgorde vrijwel niks uitmaakt en dat je het gewoon moet opbouwen als wat jouzelf makkelijk lijkt.
TranceSetter welke slang koppelingen gebruik je dan? Waarom geen verloopje?
HET waterkoeling forum Full watercooled setup, cpu, gpu, psu, hd's
Reg. datum: 20 maart 2001
ja is een y stukquote:Vandread schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:28:
Wat bedoel je? splitten? zowiezo niet splitten, boeit geen ruk, verslechterd de boel eerder.
vroeger maakt het nix uit met een amd en een ati. alleen VGA van nu wordt net zo warm als een cpu van toen. dus ik dacht oeps ff goed over nadenken.quote:t!mP schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:32:
[...]
Helemaal mee eens, dat verschil is wel zo nihil. Het water warmt en koel namelijk ook geleidelijk. Het is niet pats boem 60 C als het door een koelblok is geweest.
Gebruikte volgorde is pomp-cpu-rad-gpu-res-pomp.
De fan op de rad draait op ongeveer 6 volt, temps zijn niet geweldig maar tis wel lkkr stil.
Als je een dual 120mm rad hebt en een eheim 1048 met 2 fans op 6 volt krijg je denk ik prima temps.
Reg. datum: 06 januari 2006
quote:TranceSetter schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:15:
Ik heb nu een naar probleem met mijn WC. Ik gebruik een Black Ice Extreme III, een Tank-O-Matic 28cm reservoir, een eheim 1048 pomp en een Nextcool GT3 waterblock om mijn CPU (P4 2,8 ghz) te koelen.
Ik heb het nu ongeveer 4 maanden geleden geinstalleerd, meteen alle lucht eruit gehaald, en dat is nog steeds zo, dus dat is allemaal goed. hij koelt ook goed, dus ook erg fijn, maarr....
Mijn slangen worden bruinHet water in mijn reservoir is gewoon helder, maar de slangen worden wel bruin... Op een foto kun je het goed zien:
[afbeelding]
De slangen worden bruin, maar (Klikbaar voor grotere versie)
[afbeelding]
het reservoir blijft helder... (Klikbaar voor grotere versie)
Ik heb gewoon gedemineraliseerd water gebruikt, en alles goed schoon gemaakt voordat ik het geinstalleerd heb...
Wat heb ik fout gedaan? en wat kan ik eraan doen om dit te verwijderen/voorkomen?
Alvast bedankt...
slangen schoolmaken of vervangen, pomp en radiator goed schoonmaken en dan 'water'
erin van thermaltake/zahlman ofzo.
M.a.w is ie stiller en kan ik lagere temperaturen verwachten? Of is het op het 12V gedeelte na, weg gegooid geld.
Vandread: sst
HET waterkoeling forum Full watercooled setup, cpu, gpu, psu, hd's
But correct me if i'm wrong
quote:
hahaha
Kijk eens hier:
http://www.procooling.com...les&type=2&cat=18
Het is nogal afhankelijk van de blokken die je gebruikt, zal qua performance wel wat temp winst geven, qua herrie weet ik niet. De MCP600 geeft ook nog eens een zeer lage heatdump.
Puike pomp, nette prijs.
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last