Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaringen met Simyo - nieuwe telecomaanbieder via KPN

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Reageer Nieuw Topic
Bravia Commercial o//
Reg. datum: 04 december 2003

Ja zeker, alleen dit is ook wel een rede waarom ik prepaid heb, is het op dan is het op, heel simpel :z maarja, het was nu eenmaal zo, ik heb de schulden afgelost *ik heb het wel gebruikt dus ja..* en nu kan ik weer bellen/smsen inderdaad
Reg. datum: 02 mei 2005

Ik vindt het wel erg makkelijk dat je GSM niet direct geblokeerd wordt.
Het voordeel van Simyo is dat het tussen een Prepaid en Abbnoment zit, en das echt ideaal.
Geen afgekapte gesprekken, of meldingen dat je nog een x aantal minuten kan bellen.

Wel vind ik het nogmaals vervelend dat je geen 0800 nummers en 1244 kan bellen als je beltegoed op is.

Reg. datum: 13 januari 2001

quote:
Henkie-Jan schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:44:
Ik vindt het wel erg makkelijk dat je GSM niet direct geblokeerd wordt.
Het voordeel van Simyo is dat het tussen een Prepaid en Abbnoment zit, en das echt ideaal.
Geen afgekapte gesprekken, of meldingen dat je nog een x aantal minuten kan bellen.
en.... (afh vh belgedrag) hoort het met 15c p/m bij de goedkoopste. Bijna alleen Debitel heeft met "Sim only" (via Vodafone... ) een goedkopere optie. iets goedkoper is Tele2, Champion, net iets duurder is Lowcall en daarna vliegen de prijzen omhoog.
dat is bij 20 minuten per maand, bel je nog minder bijv 10 min/maand (telefoon voor bijna alleen bereikbaarheid bij je) dan is Simyo op Tele2 Champion na het goedkoopste.
Het gemak bij Simyo sprak me verder het meest aan.
Voor veelbellers zullen aanbiedingspakketten toch wel eens voordeligr uit kunnen pakken, maar dat heb ik niet gecheckt.

André

Ik kwam simyo.nl ook tegen, en vind het een goeie vervanger voor mijn hi prepaid.
Zijn er inmiddels nieuwe ervaringen?

Noizyflusher!

quote:
T.Hohner schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:04:
Ik kwam simyo.nl ook tegen, en vind het een goeie vervanger voor mijn hi prepaid.
Zijn er inmiddels nieuwe ervaringen?
Mijn vrouw is van de zomer overgestapt naar Simyo en ik ben er nu mee bezig. Na mijn aanvraag via de site binnen 3 dagen de nieuwe SIM in huis inclusief 5 euro beltegoed, zelfde dag ook via mail PUK en PIN code ontvangen.

ik kom ook van Hi prepaid af en ik heb inmiddels bericht via email gehad dat de 15e mijn oude nummer overgezet wordt naar Simyo (duurt ongeveer 10 werkdagen). Ik kreeg van de week wel een automatisch mailtje van Simyo of er iets aan de hand was, omdat ik mn nieuwe nummer nog niet gebruikt had :+ (duh, ik wacht wel tot mn oude is overgezet).

Ook de activatiecode voor betalingen stond binnen 2 dagen op mijn rekening en werkte goed, bij mijn vrouw was dat wat lastiger, daar hebben we 3x achteraan moeten mailen voordat de activatiecode eindelijk verscheen.

Wij wonen in een dorp waar je eigenlijk alleen met het KPN netwerk normaal bereik hebt en dat hebben we met Simyo dus ook. Het feit dat je je gesprek kan afmaken al is je beltegoed op is al handig gebleken onderweg in Belgie.

Eigenlijk tot nu toe positief dus.

Foto's NC meetings | NC #1 WW@RC5,OGR,TSC Phase 1 & 2 | 24 mei 2008 NC BBQ !

quote:
Oke, dan zal ik het ook maar eens gaan proberen :)
Ik wacht alleen totdat ik mijn sim unlock-aanvraag bij hi binnen heb. Dit hoeft niet per se voor simyo, las ik in een eerder bericht. Maar het lijkt me altijd handig om iedere simkaart in je telefoon te kunnen hebben...

Noizyflusher!

En vandaag is inderdaad ook zonder problemen mijn oude nummer overgezet naar de Simyo simkaart. Kan nu dus gewoon met mijn oude telefoonnummer inloggen op de Simyo site en ik zag dat ik 10 euro extra beltegoed gekregen had, omdat ik mijn oude nummer heb meegenomen.

Tot nu toe dus tevreden :)

Motowhiz! Gain special powers!
Reg. datum: 21 januari 2004

quote:
ParaNoiMia schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:19:
En vandaag is inderdaad ook zonder problemen mijn oude nummer overgezet naar de Simyo simkaart. Kan nu dus gewoon met mijn oude telefoonnummer inloggen op de Simyo site en ik zag dat ik 10 euro extra beltegoed gekregen had, omdat ik mijn oude nummer heb meegenomen.

Tot nu toe dus tevreden :)
Ja, dat is een leuke actie. Normaliter (bij de andere providers) moet je zelfs voor nummerbehoud 9,08 extra betalen. Bij KPN wordt dit verekend met het nieuwe prepaid tegoed. Bij (bijna alle) andere providers moet je dit gewoon bijbetalen.

[T-Mobile Sony-Ericsson K850i] [T- Mobile MDA Pro] [Orange SPV M500]

Reg. datum: 04 februari 2001

Die ¤10 extra actie is alleen in december geloof ik. Ben ook van plan om over te stappen van hi prepaid naar simyo (met nummerbehoud), alleen zit er nog beltegoed op mijn oude hi simkaart en dit kun je niet meenemen als je overstapt geloof ik.

vond laatst een heel oud bestand op m'n pc, helaas kon kunst&kitsch er niet zoveel mee

Bravia Commercial o//

Nee, beltegoed is niet mee te nemen, zelfs niet vanaf KPN prepaid oid.
Opzich best logisch, je hebt immers een kaart voor een andere provider gekocht, een Dell laptop adapter past ook niet in een HP flaptop..

Geen een provider geeft de mogelijkheid je oude beltegoed mee te nemen hoor ;)

Mijn tante heeft nu ook Simyo en is overgestapt van KPN of Hi, weet zo niet meer, maar moet nog steeds inloggen met haar tijdelijke nummer bij Simyo.
Weet iemand hoe dat kan?

Bij mijn overstap vanaf Vodafone was het direct met de portering veranderd.

Bravia Commercial o//

quote:
Henkie-Jan schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:42:
Mijn tante heeft nu ook Simyo en is overgestapt van KPN of Hi, weet zo niet meer, maar moet nog steeds inloggen met haar tijdelijke nummer bij Simyo.
Weet iemand hoe dat kan?

Bij mijn overstap vanaf Vodafone was het direct met de portering veranderd.
Tuurlijk log je in met het nummer wat bij simyo staat geregistreerd. Ik heb ook ongeveer een week lang met een ander nummer ingelogd, totdat mijn nummer geport werd vanaf orange :)
Noizyflusher!

quote:
stevenP schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:39:
[...]

Tuurlijk log je in met het nummer wat bij simyo staat geregistreerd. Ik heb ook ongeveer een week lang met een ander nummer ingelogd, totdat mijn nummer geport werd vanaf orange :)
Vanaf het moment van de portering kon ik bij Simyo inloggen met mn eigen oude nummer en niet meer met nummer dat ik van Simyo had gekregen :?

Bravia Commercial o//

quote:
ParaNoiMia schreef op zondag 17 december 2006 @ 02:10:
[...]

Vanaf het moment van de portering kon ik bij Simyo inloggen met mn eigen oude nummer en niet meer met nummer dat ik van Simyo had gekregen :?
Hmm, leg mij dan eens precies uit wat je met portering bedoeld, want ik denk dat we elkaar niet 100% snappen :+
Noizyflusher!

quote:
stevenP schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:08:
[...]

Hmm, leg mij dan eens precies uit wat je met portering bedoeld, want ik denk dat we elkaar niet 100% snappen :+
:+ Ik had bij Henkie-Jan op reply moeten drukken inderdaad ;)

quote:
ParaNoiMia schreef op zondag 17 december 2006 @ 02:10:
[...]

Ja, dat was bij mij dus ook het geval.
Mijn tante moet alleen nog steeds inloggen met het nummer van Simyo, terwijl ze op het Simyo simkaart op haar oude nummer te bereiken is.

Ik hoorde van iemand klachten over het wegvallen van het ontvangst.
Meer mensen hier last van?

Ja:

NOS:
quote:
In de provincies Friesland, Groningen Drenthe en Overijssel is vandaag vier keer het netwerk voor mobiele telefonie uitgevallen. KPN zegt dat het om een software-fout gaat. Mensen met een vaste telefoon kunnen wel bellen.
http://www.nos.nl/nos/art...000001C7486F972F94A0.html

Edit: probleem opgelost 8)7

Henkie-Jan wijzigde dit bericht 08-02-2007 16:27 (92%)

Simyo heeft de tarieven verlaagd voor bellen van Simyo <-> Simyo dat is nu ¤0,07 P/M en SMS-en voor Simyo <-> Simyo voor ¤0,02 P/B.

Pff, is nu nog goedkoper om een andere Simyo klant op de mobiel te bellen dan op de vaste telefoon. :p

Bravia Commercial o//

quote:
Henkie-Jan schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:59:
Simyo heeft de tarieven verlaagd voor bellen van Simyo <-> Simyo dat is nu ¤0,07 P/M en SMS-en voor Simyo <-> Simyo voor ¤0,02 P/B.

Pff, is nu nog goedkoper om een andere Simyo klant op de mobiel te bellen dan op de vaste telefoon. :p
Ja ik ben hier toch benieuwd naar.. Is dit toch geen 1april grap of een tijdelijke actie o.i.d.? Want het is wel echt damn goedkoop :o 7cent voor bellen, dat is nog goedkoper dan een smsje en dus echt heel relaxt! _/-\o_
Staa(r)t drooG

quote:
stevenP schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:59:
[...]

Ja ik ben hier toch benieuwd naar.. Is dit toch geen 1april grap of een tijdelijke actie o.i.d.? Want het is wel echt damn goedkoop :o 7cent voor bellen, dat is nog goedkoper dan een smsje en dus echt heel relaxt! _/-\o_
Het staat nog steeds op de site en er is een complete mailing uitgegaan, dus lijkt me iets permanents _/-\o_

<leeg>

Zouden ze nog een keer GPRS gaan ondersteunen? :)

Noizyflusher!

Waar ik overigens net tegenaan liep, als je beltegoed op is (-0,21 had ik volgens de site) dan kan je alleen nog maar opwaarderen via de website en niet via 1244 en dan je bankrekening. Erg irritant en m.i. ook technisch onnodig ?

Ja, je kan dan helemaal niks meer! Dat had ik dus ook, zelfs 0800-nummers zijn niet meer te bereiken. Daarom heb ik maat automatisch opwaarderen aangezet. Werkt ook wel weer fijn moet ik zeggen... :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: