Simyo Komt met Mobiel Internet voor Computers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 08:19
Afbeeldingslocatie: https://145.7.218.116/selfcare_new/img/webtogo-home.jpg
https://145.7.218.116/selfcare/servlet/WebtoGo

Simyo komt met mobiel Internet voor PCs en Laptops!

Standaard tarief
Het standaard tarief van Simyo Web to Go geldt voor iedereen die geen gebruik maakt van de strippenkaart.
24 uur onbeperkt internet € 4,00

Strippenkaart
Als je regelmatig gebruik maakt van Simyo Web to Go is de strippenkaart voordeliger. Meer informatie.
Strippenkaart met 10 strippen € 25,00
* 10 keer onbeperkt internet voor € 2,50 per 24 uur
* De strippenkaart is 1 maand houdbaar

Aanvullende informatie
* Simyo Web to Go is alleen in Nederland te gebruiken
* Alle tarieven zijn inclusief 19% BTW
* De strippenkaart kun je aanschaffen in Mijn Simyo
* Verbinding via het 3G netwerk van KPN
* Download snelheid is 1,8 Mbit voor de eerste 50 MB verbruik binnen 24 uur
* Na 50 MB wordt de snelheid verlaagd naar 128 kB/s
* Alle Simyo Web to Go producten hanteren een fair use policy
* Indien het verbuik 10 keer hoger is dan gemiddeld, wordt de aansluiting tijdelijk geblokkeerd

Dongel
Simyo Web to Go kent 2 varianten: sim only en met dongel. Heeft je laptop geen mogelijkheid om een simkaart te plaatsen, gebruik dan de Web to Go dongel.
* De dongel is een USB modem: een USB ingang op je laptop is vereist
* Installeert automatisch software waarmee je eenvoudig verbinding maakt met internet
* Werkt op Windows en Mac computers
* Maakt verbinding via het snelle 3G netwerk van KPN
* Kan ook als geheugenstick worden gebruikt
* Simlock vrij

Sim-Only:
* Te gebruiken met een laptop waar een simkaart in kan
* Werkt op Windows en Mac computers
* Maakt verbinding via het snelle 3G netwerk van KPN
* Kan verkleind worden om als microsimkaart te dienen (eigen risico) voor in iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
50MB voor de laptop? Dat zijn een paar mailtjes en wat browsen... En dan 128kB, dat is zoiets als ISDN.

De prijs is niet echt interessant, zeker niet als die strippenkaart maar 1 maand houdbaar is. Voor 16,95 kan je al met T-Mobile online en dan heb je nog hogere snelheden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Voor wie regelmatig surft niet maar indien je een storing hebt en alleen even snel iets als het telefoonnummer e.d. wilt kunnen opzoeken is zoiets natuurlijk ideaal. Ik vraag me alleen af in hoeverre zich dit verhoudt met andere prepaid abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Jammer dat die strippenkaart maar 1 maand houdbaar is, ook nog vanaf de aanschafdatum. Als dat nu 1 jaar is is het leuk, als je 10x per 30 dagen gebruik maakt van zoiets is een normaal abo volgens mij veel handiger.

Jammer, had hoop op een leuk prepaid iets voor de zeldzame keer dat ik mobiel internet nodig heb op de laptop, dit is helaas niet handig.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
Bastien schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:42:
Jammer, had hoop op een leuk prepaid iets voor de zeldzame keer dat ik mobiel internet nodig heb op de laptop, dit is helaas niet handig.
Ik heb een t-mobile pre-paid simkaartje in mijn notebook zitten voor de zeldzame keer dat ik mobiel internet nodig heb op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
ppl schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:35:
Voor wie regelmatig surft niet maar indien je een storing hebt en alleen even snel iets als het telefoonnummer e.d. wilt kunnen opzoeken is zoiets natuurlijk ideaal. Ik vraag me alleen af in hoeverre zich dit verhoudt met andere prepaid abonnementen.
T-mobile prepaid kost 4,50 per dag (simyo 4,-). Maar dat gaat in blokken van 0,30 per mb, met een max van 4,50 euro. En je snelheid gaat niet omlaag na 50 mb (zover als ik weet).
Bastien schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:42:
Jammer dat die strippenkaart maar 1 maand houdbaar is, ook nog vanaf de aanschafdatum. Als dat nu 1 jaar is is het leuk, als je 10x per 30 dagen gebruik maakt van zoiets is een normaal abo volgens mij veel handiger.
Ik vind het ook niet erg opschieten nee, leuk dat ze er mee kunnen adverteren dat het dan 2,5 euro kost. Maar echt nuttig is het niet.

Zit er trouwens een simlock op zo'n usbstick?
kwiebus schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:53:
[...]

Ik heb een t-mobile pre-paid simkaartje in mijn notebook zitten voor de zeldzame keer dat ik mobiel internet nodig heb op mijn laptop.
Heb je standaard ingebouwde 3g, of een losse module? En zo ja, waar koop je die?

[ Voor 16% gewijzigd door mhr-zip op 21-06-2010 17:55 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
mhr-zip schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:30:
Heb je standaard ingebouwde 3g, of een losse module? En zo ja, waar koop je die?
Er zit standaard 3G in mijn notebook (Thinkpad Edge 13) in de vorm van een Gobi 2000 module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Geen simlock op de USB-Stick, hoe het verder is, zien we als ze officieel met de informatie komen ;)

edit:

VANAF VANDAAG TE KOOP OP SIMYO.NL!

[ Voor 19% gewijzigd door martin149 op 22-06-2010 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Handig als backup verbinding al lijkt het me wat duur. Als die strippenkaart nou een jaar geldig was zou die nog wel interesant kunnen zijn voor als je normaleverbinding er een dagje uit ligt. Maar die enkele keer dat dit gebeurd pak ik mijn normale sim wel. Van 50 MB zullen daarover ook niet direct gaan zeuren.

Over een paar jaar zal elke laptop wel een microsim module hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 22-06-2010 08:29 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Dit is geen microsim, je kan het er wel van maken, maar dat is op eigen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat snap ik, maar als dit standaard ingebouwd gaat worden in laptops (gebeurt al, maar nog niet op dezelfde schaal als wifi) dan is het wel waarschijnlijk dat dit microsim wordt omdat alle providers dat toch aan willen gaan bieden nu de iPad dat gebruikt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
waarom maken ze niet simkaarten die je kunt "uitdrukken" zoals je je simkaart meestal eerst ook in een pasje hebt zitten, dan kun je zelf bepalen of je een grote of een kleine wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat doen ze toch? Dat lomp grote pasje wordt vast nog heel veel gebruikt ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:08:
Dat doen ze toch? Dat lomp grote pasje wordt vast nog heel veel gebruikt ;)
Ik wil wel eens zien hoe martin149 zo'n pasje in een dongel krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
offtopic:

Ik heet gewoon Martin hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

mhr-zip schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:30:
[...]

T-mobile prepaid kost 4,50 per dag (simyo 4,-). Maar dat gaat in blokken van 0,30 per mb, met een max van 4,50 euro. En je snelheid gaat niet omlaag na 50 mb (zover als ik weet).
Doorgaans schaf je een internet abo op basis van prepaid nou niet aan om dagelijks mee te internetten, eerder voor als je gewone connectie er mee kapt. Dan heb je wat achter de hand en kun je nog even snel wat dingen opzoeken e.d. Die prijs per dag vind ik dan ook totaal niet interessant, eerder hoe lang het tegoed geldig is, wat de snelheid is, wat de datalimiet is, etc.
martin149 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:58:
waarom maken ze niet simkaarten die je kunt "uitdrukken" zoals je je simkaart meestal eerst ook in een pasje hebt zitten, dan kun je zelf bepalen of je een grote of een kleine wil ;)
De providers die microsims leveren (helaas nog niet hier in Nederland) leveren er ook een adaptertje bij zodat het een gewone sim wordt en in devices past die de gewone sim vereisen. Zoiets is er dus al wel.
Pagina: 1