Reg. datum: 24 augustus 2005
De S5600. Er is een apart topic voor waar je het een en ander aan info en foto's kunt vindenquote:
GoT Index » Fotografie Algemeen » Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]De S5600. Er is een apart topic voor waar je het een en ander aan info en foto's kunt vindenquote:
quote:Alhoewel RAW formaat aanwezig, geen mogelijkheid om foto's te bewerken via Photoshop CS2 want de extensie die aan dit RAW formaat word toegekend is niet dezelfde als degene die aan de professionele Kodaktoestellen gekoppeld word.
gemiste kans voor Kodak!!! ontgoochelend voor de amateur die dacht met de RAW indeling een surplus te hebben gekocht.
Wie zijn begeertes overwint is sterker dan zichzelf.
Maciek wijzigde dit bericht 04-04-2006 15:01 (6%)
Think different.
Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
Zit zelf ook te zoeken naar een soortgelijke camera voor dat butget. Waarom bevelen jullie de s5600 aan ipv de minolta?quote:directjohan schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:04:
Hey, ik was op zoek naar een ultrazoom digcam van max 300 (excl memerycard,ect) Ik heb zelf al wat voor onderzoek gedaan en ik kwam zelf bij de fz5 uit.In diverse reviews wordt deze steeds als de beste aangewezen. Alleen doordat ik iets te lang heb gewacht met kopen is deze eigenlijk niet meer verkrijgbaar. Bovendien kost ie nu 322,- en komt dus wel erg in de buurt bij de fz7.
Nou vroeg ik me af wat de fz7 zo veel beter maakt. Raden jullie me aan om nog even te wachten totdat de fz7 iets in prijs daalt?
Verder vroeg ik me ook af, of de s5600 (10x zoom) ook een goede optie is. Deze is namelijk 70 euro goedkoper dan de de fz5(12x zoom). Daarnaast heb ik ook nog het een en ander over de minolta dimage Z6 (12x zoom) gelezen.
Dus wat raden jullie me aan.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Ik zie hier niet echt een duidelijke reden waarom je een superzoom camera nodig hebt? Tenzij je van veraf hele kleine stukjes van een vestingswerk wilt fotograferen? juist als je gebouwen en andere grote dingen in hun geheel wilt fotograferen is een superzoom camera niet altijd de beste keus, omdat die vaak een zodanige lens hebben dat je redelijk ver weg moet staan wil je alles er op krijgen.quote:Karel V schreef op maandag 03 april 2006 @ 07:52:
Na een dagje zoeken naar een digitale camera kwam ik op de kodak easyshare P850.
Alleen weet ik nog niet zeker of deze past bij wat ik wil.
Ik ben nog een n00b in fotograferen, maar wil er wel serieus mee beginnen.
Ik wil foto's voor lange afstanden (vandaar 12x zoom), maar ook van korte afstanden.
Wat ik wil:
In musea's of archieven foto's van documenten kunnen nemen.
Van gebouwen binnen en buiten foto's kunnen nemen (gangen, trappen, kamers etc.).
Van complete vestingswerken op korte en vooral lange afstand plaatjes kunnen schieten.
En natuurlijk foto's van mijn vriendin![]()
Ik heb al verschillende modellen bekeken en vergeleken:
http://www.ciao-shopping....tische_plus_digitale_zoom
De kodak P850 kwam hier het beste uit, ondanks dat het raw formaat niet bruikbaar is om te bewerken volgens een reactie op pixmania.com (nee, ik bestel niet daar hoor).
[...]
Nu mijn vraag: zit ik in de goede hoek te kijken of zou ik beter mijn aandacht op andere camera's richten?
Budget = 400, meer kan wel maar liever niet.
Linkje naar P850: http://www.pixmania.nl/nl...html?srcid=1791#avisconso
What's that coming over the hill? Is it a monster? | Nikon D40 Powered
PSN: Sluuz
Pentax K20D+K10D D-BG2 AF360FGZ F28/2.8 F50/1.4 F50/1.7 F50/2.8macro F100/2.8macro F135/2.8 F*300/4.5 FA77/1.8 Limited Sigma10-20 4-5.6 EX DG Sigma500/4.5 APO EX
quote:Orion84 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:50:
[...]
Ik zie hier niet echt een duidelijke reden waarom je een superzoom camera nodig hebt? Tenzij je van veraf hele kleine stukjes van een vestingswerk wilt fotograferen? juist als je gebouwen en andere grote dingen in hun geheel wilt fotograferen is een superzoom camera niet altijd de beste keus, omdat die vaak een zodanige lens hebben dat je redelijk ver weg moet staan wil je alles er op krijgen.
Wie zijn begeertes overwint is sterker dan zichzelf.
quote:Karel V schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:27:
[...]
Als eerste, dank voor je reply.
Als ik het goed begrijp is een camera in mijn geval met groothoeklens een beter idee?
Onder welke categorie vallen digitale camera's met groothoeklenzen?
Dat heb ik nog niet onderzocht, ik had me alleen geconcentreerd op digitale camera's met optische zoom.
Orion84 wijzigde dit bericht 07-04-2006 09:35 (3%)
What's that coming over the hill? Is it a monster? | Nikon D40 Powered
..:: Chosen-one.nl ::..
Wat wil je ermee doen?quote:adembaba schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:21:
Welke digitale videocamera's raden jullie aan. Ik heb een budget van 350 euro.
Ramon wijzigde dit bericht 09-04-2006 20:26 (11%)
Help Firefox in het Guinness book of records te komen | Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.
quote:Ramon de Jesus schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:26:
[...]
Wat wil je ermee doen?![]()
Bovendien gaat het niet om videocamera's...
Help Firefox in het Guinness book of records te komen | Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.
quote:Ramon de Jesus schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:55:
Het probleem is dat dit topic over Digitale Fotocamera's gaat en niet over Digitale Videocamera's. Misschien moet je dus maar een nieuw topic starten ofzo.
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
quote:BlackMage schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:53:
Al deze toestellen hebben het nadeel dat ze een accu hebben. Ik heb een batterijlader die AA batterijen oplaad in minder dan een uur en ik kan ze voor 1 euro per stuk kopen dus zal ik nooit zonder stroom hoeven te zitten als ik een digicam zou hebben die gebruik maakt van AA batterijen.
Dus eigenlijk is mijn vraag, wie weet camera's die aan mijn eisen voldoen en OOK gebruiken van AA batterijen?
dj_raoul wijzigde dit bericht 09-04-2006 22:04 (7%)
GoT Index » Fotografie Algemeen » Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius