Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
De S5600. Er is een apart topic voor waar je het een en ander aan info en foto's kunt vinden ;)
Hunter of History

Na een dagje zoeken naar een digitale camera kwam ik op de kodak easyshare P850.
Alleen weet ik nog niet zeker of deze past bij wat ik wil.
Ik ben nog een n00b in fotograferen, maar wil er wel serieus mee beginnen.
Ik wil foto's voor lange afstanden (vandaar 12x zoom), maar ook van korte afstanden.

Wat ik wil:
In musea's of archieven foto's van documenten kunnen nemen.
Van gebouwen binnen en buiten foto's kunnen nemen (gangen, trappen, kamers etc.).
Van complete vestingswerken op korte en vooral lange afstand plaatjes kunnen schieten.
En natuurlijk foto's van mijn vriendin ;)
Ik heb al verschillende modellen bekeken en vergeleken:
http://www.ciao-shopping....tische_plus_digitale_zoom

De kodak P850 kwam hier het beste uit, ondanks dat het raw formaat niet bruikbaar is om te bewerken volgens een reactie op pixmania.com (nee, ik bestel niet daar hoor :+ ).
quote:
Alhoewel RAW formaat aanwezig, geen mogelijkheid om foto's te bewerken via Photoshop CS2 want de extensie die aan dit RAW formaat word toegekend is niet dezelfde als degene die aan de professionele Kodaktoestellen gekoppeld word.
gemiste kans voor Kodak!!! ontgoochelend voor de amateur die dacht met de RAW indeling een surplus te hebben gekocht.

Nu mijn vraag: zit ik in de goede hoek te kijken of zou ik beter mijn aandacht op andere camera's richten?
Budget = 400, meer kan wel maar liever niet.
Linkje naar P850: http://www.pixmania.nl/nl...html?srcid=1791#avisconso

Wie zijn begeertes overwint is sterker dan zichzelf.

Maar eigenlijk Maciej

Ben van plan om binnekort een cam te kopen. Ik neig naar de ixus 65, maar weet t niet zeker.
Budget is 350 maximaal voor alleen de cam. Het liefst ook gewoon SD kaartjes. Compact, snelheid, kwaliteit en design vind ik t belangrijkst.
Heb ook gekeken naar de DMC-FX01, die heeft wel een leuke lens (28(wat wijder)) maar ook een hoop ruis hebk t idee. + hij is me nu nog te duur.
Sony T9 is opzich ook wel leuk. Maar ik heb op de 1 of andere manier geen lekker gevoel bij sony + hij gebruikt ook weer ander soort geheugen wat ik toch weer een flinke nadeel vind.
De olympus Mju 700. Opzich wel oké maar die vorm vond ik echt een afknapper.

Zie ik nog goede cams over t hoofd? Is een Ixus 700 misschien wat? (wel een stukje duurder en groter).
er is gewoon te veel keus :(

Maciek wijzigde dit bericht 04-04-2006 15:01 (6%)

Think different.

Wiiiiiiii

Ik kreeg net een telefoontje van mijn fotoshop dat m'n camera, de FX01, klaar ligt. Ik haal hem waarschijnlijk vrijdag op en zal eens een hele zooi foto's gaan maken... en kijken of die ruis echt zo erg is. :)

Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

@MCK, ik zou voor de Pana gaan, IS en 28 mm, twee zeer nuttige zaken. De IS compenseert voor een belangrijk deel de noodzaak voor een hogere ISO waarde en als je weleens een foto afdrukt, dan zie je nauwelijks ruis. Als je ze op je compu of tv bekijkt gewoon resizen en dan ben je al een groot deel van de ruis kwijt.

Ik ben benieuwd naar de testen van de Ixus65; bij de test van de ixus55 werd al gesproken van "poor batterylife" en nu is met dezelfde accu het scherm veel groter geworden.....

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

quote:
directjohan schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:04:
Hey, ik was op zoek naar een ultrazoom digcam van max 300 (excl memerycard,ect) Ik heb zelf al wat voor onderzoek gedaan en ik kwam zelf bij de fz5 uit.In diverse reviews wordt deze steeds als de beste aangewezen. Alleen doordat ik iets te lang heb gewacht met kopen is deze eigenlijk niet meer verkrijgbaar. Bovendien kost ie nu 322,- en komt dus wel erg in de buurt bij de fz7.

Nou vroeg ik me af wat de fz7 zo veel beter maakt. Raden jullie me aan om nog even te wachten totdat de fz7 iets in prijs daalt?

Verder vroeg ik me ook af, of de s5600 (10x zoom) ook een goede optie is. Deze is namelijk 70 euro goedkoper dan de de fz5(12x zoom). Daarnaast heb ik ook nog het een en ander over de minolta dimage Z6 (12x zoom) gelezen.

Dus wat raden jullie me aan.
Zit zelf ook te zoeken naar een soortgelijke camera voor dat butget. Waarom bevelen jullie de s5600 aan ipv de minolta?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties: [view][quote]

Door: Orion84 Frontpage Admin/Mod SF
Omdat het kan!

quote:
Karel V schreef op maandag 03 april 2006 @ 07:52:
Na een dagje zoeken naar een digitale camera kwam ik op de kodak easyshare P850.
Alleen weet ik nog niet zeker of deze past bij wat ik wil.
Ik ben nog een n00b in fotograferen, maar wil er wel serieus mee beginnen.
Ik wil foto's voor lange afstanden (vandaar 12x zoom), maar ook van korte afstanden.

Wat ik wil:
In musea's of archieven foto's van documenten kunnen nemen.
Van gebouwen binnen en buiten foto's kunnen nemen (gangen, trappen, kamers etc.).
Van complete vestingswerken op korte en vooral lange afstand plaatjes kunnen schieten.
En natuurlijk foto's van mijn vriendin ;)
Ik heb al verschillende modellen bekeken en vergeleken:
http://www.ciao-shopping....tische_plus_digitale_zoom

De kodak P850 kwam hier het beste uit, ondanks dat het raw formaat niet bruikbaar is om te bewerken volgens een reactie op pixmania.com (nee, ik bestel niet daar hoor :+ ).

[...]

Nu mijn vraag: zit ik in de goede hoek te kijken of zou ik beter mijn aandacht op andere camera's richten?
Budget = 400, meer kan wel maar liever niet.
Linkje naar P850: http://www.pixmania.nl/nl...html?srcid=1791#avisconso
Ik zie hier niet echt een duidelijke reden waarom je een superzoom camera nodig hebt? Tenzij je van veraf hele kleine stukjes van een vestingswerk wilt fotograferen? juist als je gebouwen en andere grote dingen in hun geheel wilt fotograferen is een superzoom camera niet altijd de beste keus, omdat die vaak een zodanige lens hebben dat je redelijk ver weg moet staan wil je alles er op krijgen.

What's that coming over the hill? Is it a monster? | Nikon D40 Powered

Ik was van plan de Panasonic FX-9 te kopen via Redcoon.nl, maar nu blijkt dat hij daar uit het assortiment is gehaald (de FX-01 vervangt hem). Het probleem is dat die FX-01 gelijk weer 90 euro duurder is (260 --> 350) en dat heb ik niet over voor een groothoeklens en wat extra opties en instellingen. Weet iemand waar je de FX-9 nog kan kopen voor rond de 260/270/280 euro?

PSN: Sluuz

Voor mensen die maximaal 500 euro te besteden hebben: nu komen DSLR's ook binnen handbereik. Bij Cityfoto.nl kun je namelijk een Pentax *ist DL met 18-55mm standaardlens bestellen voor slechts 499 euro.

(heb verder geen enkele binding met die shop, hoor vandaag zelfs voor het eerst van hun bestaan).

Pentax K20D+K10D D-BG2 AF360FGZ F28/2.8 F50/1.4 F50/1.7 F50/2.8macro F100/2.8macro F135/2.8 F*300/4.5 FA77/1.8 Limited Sigma10-20 4-5.6 EX DG Sigma500/4.5 APO EX

pompiedom

Ik moet voor mijn ouders (met name mijn moeder) een digitale camera uitzoeken. Ik zat zelf te denken aan de Canon Ixus 750. Deze camera past binnen het budget, is compact en ziet er goed uit.
Mijn vragen zijn:

- Is deze camera gebruikersvriendelijk?
- Wat is de kwaliteit van de geschoten foto's?
- Ligt deze camera goed in de hand?

Mogelijke alternatieven?

Hunter of History

quote:
Orion84 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:50:
[...]

Ik zie hier niet echt een duidelijke reden waarom je een superzoom camera nodig hebt? Tenzij je van veraf hele kleine stukjes van een vestingswerk wilt fotograferen? juist als je gebouwen en andere grote dingen in hun geheel wilt fotograferen is een superzoom camera niet altijd de beste keus, omdat die vaak een zodanige lens hebben dat je redelijk ver weg moet staan wil je alles er op krijgen.

Als eerste, dank voor je reply.
Als ik het goed begrijp is een camera in mijn geval met groothoeklens een beter idee?
Onder welke categorie vallen digitale camera's met groothoeklenzen?
Dat heb ik nog niet onderzocht, ik had me alleen geconcentreerd op digitale camera's met optische zoom.

Wie zijn begeertes overwint is sterker dan zichzelf.

Acties: [view][quote]

Door: Orion84 Frontpage Admin/Mod SF
Omdat het kan!

quote:
Karel V schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:27:
[...]

Als eerste, dank voor je reply.
Als ik het goed begrijp is een camera in mijn geval met groothoeklens een beter idee?
Onder welke categorie vallen digitale camera's met groothoeklenzen?
Dat heb ik nog niet onderzocht, ik had me alleen geconcentreerd op digitale camera's met optische zoom.

Mwa, het hoeft ook weer geen speciale groothoeklens te zijn, maar de meeste superzoomcamera's zijn aan die kant gewoon erg beperkt. Die lopen meestal van ergens rond de 36mm tot bijvoorbeeld dan 360mm voor 10x zoom. Terwijl slechts tot 35mm onder de noemer groothoek valt. Ik zie nu trouwens dat dit eigenlijk voor praktisch alle compactcamera's met optische zoom ook geld, dus of er een goed alternatief is weet ik niet, maar ik merk met mijn superzoomcamera gewoon dat je soms moeite hebt om alles er op te krijgen, je hebt nu eenmaal niet altijd de mogelijkheid om ver van een onderwerp af te gaan staan. Vandaar dat ik je daarvoor in ieder geval even waarschuwde.

Misschien dat je eens met een (of meer) camera('s) van (een) bekende(n) ofzo wat foto's kunt maken van onderwerpen zoals je die verwacht veel te gaan fotograferen om te zien of het met een compact/superzoom camera te doen is. Misschien valt het allemaal wel mee en kan het prima zonder een speciale cam.

Om wat specifiekere gegevens over een camera te hebben dan alleen het aantal keer zoom (wat namelijk niet heel veel zegt) kan je bijvoorbeeld eens op dpreview.com kijken. Daar staat bij elke camera wel zo ongeveer het bereik vermeld in millimeters en ook een uitleg daarover.

Orion84 wijzigde dit bericht 07-04-2006 09:35 (3%)

What's that coming over the hill? Is it a monster? | Nikon D40 Powered

The source of all power

Ik ben ook opzoek naar een cameratje, heb wel wat genomineerden gevonden maar ik zou graag nog willen weten of er misschien alternatieven zijn.

Ik wil de camera vooral voor dagelijks gebruik gebruiken, ik zal hem vaak mee nemen dus het formaat en de stevigheid zijn dus erg van belang.

Mijn eisen:
  • Ik wil een zo klein mogelijke, dus in het segment van de ixus serie bijvoorbeeld
  • Hij moet stevig zijn, dus gemaakt van een metaal (alu, rvs, magnesium of whatever). Ook moet de lens goed beschermt zijn zonder dat ik een tasje hoef te gebruiken.
  • Hij moet gebruik maken van SD/MMC geheugenkaarten.
  • Hij moet beschikken over een optische zoom en goede macrofunctie.
  • Moet in staat zijn om video's op nemen op 640x480, 25-30 fps en het liefst MPEG4 encoding. _GEEN_ quicktime formaat.
  • Megapixels zijn niet zo erg van belang. Ik verwacht geen grotere foto's dan 1600x1200 te maken maar natuurlijk is meer altijd goed.
  • Het liefste één met AA batterijen.
  • Prijs tussen de 250-300 euro.

De modellen die ik gevonden heb tot dusfer:

Canon Digital IXUS 60
Lijkt me een goed toestel, zit in mijn prijsklasse en ik heb hiervoor een Canon gehad waar ik erg tevreden over ben qua kwaliteit van de foto's.

Samsung Digimax I5
Mooi klein en handzaam toestel. Heeft super macro functie en een interne zoomlens (lens komt niet uit de camera dus)

Casio Exilim S-500
Eigenlijk valt deze af, maar omdat zijn voorganger, de S-100, mij heel erg aanspreekt (maar is niet meer te krijgen) vanwege de rvs behuizing (die S-500 lijkt wel op plastic ofzo) is dit toch een mogelijke kandidaat

Casio Exilim Z750
In de aanbieding bij de mediamarkt voor een dikke 50 euro minder dan de rest van de toestellen. Heeft tevens de meeste megapixels, gaat het langste mee op de accu en schijnt heel snel te zijn.

Al deze toestellen hebben het nadeel dat ze een accu hebben. Ik heb een batterijlader die AA batterijen oplaad in minder dan een uur en ik kan ze voor 1 euro per stuk kopen dus zal ik nooit zonder stroom hoeven te zitten als ik een digicam zou hebben die gebruik maakt van AA batterijen.

Dus eigenlijk is mijn vraag, wie weet camera's die aan mijn eisen voldoen en OOK gebruiken van AA batterijen?

..:: Chosen-one.nl ::..

Ik zit nog te twijfelen tussen de Panasonic FZ7 en de nieuwe Sony H5.
Dus een mooie camera met goede zoomfunctie voor een betaalbare prijs.

Kan ik met een gerust hart de Panasonic kopen, of zal de Sony qua prestaties beter
uit de bus komen?

Groet Arno

Welke digitale videocamera's raden jullie aan. Ik heb een budget van 350 euro.

quote:
adembaba schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:21:
Welke digitale videocamera's raden jullie aan. Ik heb een budget van 350 euro.
Wat wil je ermee doen? |:( 8)7 Bovendien gaat het niet om videocamera's...

Ramon wijzigde dit bericht 09-04-2006 20:26 (11%)

Help Firefox in het Guinness book of records te komen | Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.

quote:
Ramon de Jesus schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:26:
[...]

Wat wil je ermee doen? |:( 8)7 Bovendien gaat het niet om videocamera's...

Filmen(duh?) Geen professioneel gebruik of zo, gewoon familiefeestjes en zo.

Waar moet ik anders m'n vraag stellen? :?

Help Firefox in het Guinness book of records te komen | Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.

Been there, done that

Merk zal sowieso Canon zijn(merk dat ik vertrouw)

Maar er zijn verschillende types.

Met budget van 350 euro is er de:

Canon mv 800
Canon mv 890
Canon mv 900
Canon mv 930

En dit zijn allemaal camera's van minder dan 1MP==>wtf?

Kheb deze producten al vergeleken met elkaar op de site van Canon zelf, maar ben er niet wijzer uit geworden. Dit is allemaal nieuw voor mij.

Kheb ook al gezocht wat mini-DV's zijn. Zijn blijkbaar van die casettes. DVDcamera's zijn duur.

ps
Dus je moet niet doen alsof ik geen informatie gezocht heb Ramon...

Het probleem is dat dit topic over Digitale Fotocamera's gaat en niet over Digitale Videocamera's. Misschien moet je dus maar een nieuw topic starten ofzo.

quote:
Ramon de Jesus schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:55:
Het probleem is dat dit topic over Digitale Fotocamera's gaat en niet over Digitale Videocamera's. Misschien moet je dus maar een nieuw topic starten ofzo.

Topic zegt "digitale camera" Dus dacht ik dat dit zowel foto als videocamera zou zijn. :?
Eigenlijk kan het best voor beide gebruikt worden, niet?

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

@adembaba: aangezien dit niet de juiste plek is, neem ik toch de moeite om je vraag te beantwoorden ;)

Kies bij het aanschaffen van een Canon minDV camera voor een camera van de 900 serie. Deze zijn lichtsterker dan de 800 serie (zie www.camcorderinfo.com ; let wel, zij gebruiken de VS type aanduidingen. Op basis van de specs kun je ze omnummeren). Dit houdt in dat ze beter bruikbaar zijn bij weinig licht. Dit betekent bij een camera met 800k pixels dat je ermee naar binnen kunt lopen en ook daadwerkelijk iets van een plaatje krijgt in kleur. Het verschil tussen de 900 en de 930 zit het met anme in het zoombereik en in de in- & uitgangen op de camera, niet in beelkwaliteit. De MV900 zou mijn keuze zijn als ik een breedbeeld tv zou hebben en een gelimiteerd budget zou hebben. Kijk je verder dan Canon en heb je geen breedbeeld dan zijn de JVC GR-DF540 en de Panasonic NV-GS27 ook leuke camera's met nog een acceptabele low-light perfomance. Mijn tip: lees camcorderninfo eens door.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

offtopic:
adembaba, het subforum heet natuurlijk wel fotografie algemeen

Bedankt voor de uitleg en webiste, Mig29

sorry begintmeta

Reg. datum: 02 september 2005

quote:
BlackMage schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:53:
Al deze toestellen hebben het nadeel dat ze een accu hebben. Ik heb een batterijlader die AA batterijen oplaad in minder dan een uur en ik kan ze voor 1 euro per stuk kopen dus zal ik nooit zonder stroom hoeven te zitten als ik een digicam zou hebben die gebruik maakt van AA batterijen.

Dus eigenlijk is mijn vraag, wie weet camera's die aan mijn eisen voldoen en OOK gebruiken van AA batterijen?

Casio Exilim Z120 is jouw cam! Die heeft nagenoeg dezelfde specs als de Z750, wel een wat kleiner schermpje (2") en de video-compressie is wat minder. Maar verder zijn ze zowat hetzelfde, alleen de Z120 slikt penlites. Hij is daarom dus ook wel wat groter, dat kan niet anders als je er AA batterijen in wilt. Maar hij is meteen ook weer wat goedkoper :)

Heb zelf trouwens die Z750 gekocht bij de MediaMarkt, en ben er erg tevreden over! _/-\o_

dj_raoul wijzigde dit bericht 09-04-2006 22:04 (7%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws