Canon EOS 350D |
![]() |
Quickspecs |
|
Prijzen |
Reviews |
|
Goede tutorials om mee te beginnen |
Vorige delen & credits |
Canon EOS 350D deel 1, 2 en 3. Credits & cudos gaan uit naar de topistarters van de vorige delen, van wie ik de informatie klakkeloos heb overgenomen |
Op 2 gieg gaat zo'n 500-600 foto's in de hoogste JPEG kwaliteit, in RAW zal het inderdaad ronde de 200-250 zijn.MartijnGizmo schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:48:
[...]
De camera zegt zelf 117 op mijn 1GB, dus lijkt me dan 234 voor 2GB.
[ Voor 3% gewijzigd door nhimf op 21-09-2005 12:59 ]
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Is dus ook afhankelijk van de ISOnhimf schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:59:
[...]
Op 2 gieg gaat zo'n 500-600 foto's in de hoogste JPEG kwaliteit, in RAW zal het inderdaad ronde de 200-250 zijn.
|>
Afhankelijk van de ISO?
Komt dat omdat jpeg zoveel moeite heeft met de ruis op hogere ISO waarden dat er meer mb's bijkomen? Of sla ik de plank mis?
Komt dat omdat jpeg zoveel moeite heeft met de ruis op hogere ISO waarden dat er meer mb's bijkomen? Of sla ik de plank mis?
Ja. In principe heeft het dus niet perse te maken met de ISO, maar omdat er op hogere ISO waarden vrijwel altijd meer ruis optreed, zal de bestandsgrootte ook ongeveer tegelijkertijd groeien
Canon EF 24 - 105 mm F4.0L iemand al ervaring met deze patser op zijn 350d? Zowel qua resultaat als gewichtsverdeling op de camera.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Qua gewichtsverdeling heb ik geen idee, maar over het algemeen kan je voor vragen over lenzen beter terecht in het Centrale Objectieven Topic. Daar komt deze lens ook al aan bod, zie matthijst in "Centraal objectieven-topic V4.0".
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Precies. Ook een contrastrijke foto zal meer ruimte innemen dan een neutralere.Zoefff schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:34:
Ja. In principe heeft het dus niet perse te maken met de ISO, maar omdat er op hogere ISO waarden vrijwel altijd meer ruis optreed, zal de bestandsgrootte ook ongeveer tegelijkertijd groeien
Anoniem: 144030
de drukte van de foto helpt ook wel mee aan de grootte van de foto
dus als je een lege achtergrond hebt is het kleiner dan een hele drukke achtergrond
dus als je een lege achtergrond hebt is het kleiner dan een hele drukke achtergrond
Anoniem: 151013
Is nog vrij prijzig, 699 bij sauturn kleve laatst en die geven 2 jaar garantie. Via ebay.de heb je vaak betere aanbiedingen dan deze. Wel natuurlijk het risico voor de koper dat je de verzendkosten bij garantie declaraties hebt.Anoniem: 119912 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:34:
Een heerlijk actie bij Foto Klein, Eos 350D Kit voor 799 euro, maar 1 week geldig!!!! OP=OP!!!!
Zoveel goedkoper is dat toch niet, 899,- voor de kit plus extra accu en 2GB CF-kaartje?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Anoniem: 119912
tja het is in Duitsland, maar 799 is wel echt lkkr prijs voor gewone fotowinkel in NederlandAnoniem: 151013 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:17:
[...]
Is nog vrij prijzig, 699 bij sauturn kleve laatst en die geven 2 jaar garantie. Via ebay.de heb je vaak betere aanbiedingen dan deze. Wel natuurlijk het risico voor de koper dat je de verzendkosten bij garantie declaraties hebt.
Je betaalt dan dus 699.. natuurlijk nog wat verzendkosten. Als je geluk hebt ben je idd goedkoper uit.Anoniem: 151013 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:17:
Is nog vrij prijzig, 699 bij sauturn kleve laatst en die geven 2 jaar garantie. Via ebay.de heb je vaak betere aanbiedingen dan deze. Wel natuurlijk het risico voor de koper dat je de verzendkosten bij garantie declaraties hebt.
Maar meestal worden dit soort pakketjes bij de douane onderschept en betaal je toeslag en kom je dus uit op 699 x 1.246 = 870 euro en 95 cent. Of je kan het natuurlijk als cadeautje laten verzenden, maar dan heb je totaal geen verzekering als het pakketje niet aan zou komen. Pas dus op met het aanschaffen van dure artikelen vanuit het buitenland en houdt altijd rekening met de extra kosten die je moet betalen om het hier ingevoerd te krijgen.
Alleen als je buiten de EU koopt ja. En volgens mij ligt Kleve toch echt in Duitsland, dat ook bij de EU hoort.
Ik zit een beetje rond te kijken naar een leuke dSLR en kwam op de EOS300d, dit is het oudere broertje van de eos350D alleen wat is het echte verschil? megapixels maakt mij niet zo heel veel uit (of het nou 6 of 8 is... ik gebruik het voor hobby) en volume/gewicht van de camera ook niet echt... het enige echte grote verschil dat ik zo kan vinden is dat de EOS350D USB2.0 heeft... maar wat zijn de andere verschillen?
BramBoterham
De opstarttijd van de 300D is iets langzamer. Zoek eens een keer op GoT zou ik zeggen.....
De opstarttijd van de 300D is behoorlijk wat trager. Maar ik heb toch voor deze camera gekozen tov de 350D vanwege de grootte
Met de gehackte firmware is er met de 300D meer dan prima te leven 
De 350D heeft wel 2mpixels meer, een betere AF-punt selectie en de snellere opstarttijd mee. Maar hét grootste voordeel van een 350D is de snelheid van het wegschrijven en lezen van de CF-kaarten, dat scheelt echt gigantisch
De 350D heeft wel 2mpixels meer, een betere AF-punt selectie en de snellere opstarttijd mee. Maar hét grootste voordeel van een 350D is de snelheid van het wegschrijven en lezen van de CF-kaarten, dat scheelt echt gigantisch
Verschillen:
- 8 megapixels
- Digic II processor
- De camera is aanzienlijk sneller
- Nieuwe flits-systeem
- Compacter body
- USB 2.0
- Body voelt minder nep aan
- Heel veel functies zijn actief gemaakt t.o.v. 300D, want 300D was een uitgekleden versie van 10D met heel veel fucties uitgeschakeld.
- Tweede generatie CMOS
- snellere Continiuos speed(3.0 vs 2,5)
- 14 jpegs naast elkaar schieten ipv 4 jpegs
- Schrijfsnelheid naar CF is sneller geworden
- Lichter gewicht
- Zwarte versie beschikbaar
- Hele nieuwe controlpanel
- Controle over Noise Reduction, meteringmode.
- Flash sync optie op Av stand
- JPEG en RAW tegelijk schrijven
zoveel verschillen om op te noemen.....
- 8 megapixels
- Digic II processor
- De camera is aanzienlijk sneller
- Nieuwe flits-systeem
- Compacter body
- USB 2.0
- Heel veel functies zijn actief gemaakt t.o.v. 300D, want 300D was een uitgekleden versie van 10D met heel veel fucties uitgeschakeld.
- Tweede generatie CMOS
- snellere Continiuos speed(3.0 vs 2,5)
- 14 jpegs naast elkaar schieten ipv 4 jpegs
- Schrijfsnelheid naar CF is sneller geworden
- Lichter gewicht
- Zwarte versie beschikbaar
- Hele nieuwe controlpanel
- Controle over Noise Reduction, meteringmode.
- Flash sync optie op Av stand
- JPEG en RAW tegelijk schrijven
zoveel verschillen om op te noemen.....
Nieuw flitssysteem is wat overdreven, er zit ETTL II welke rekening houdt met de cropfactor van je camera. Ik moet zeggen dat ik nog nooit last ervan heb gehad dat ETTL het standaard niet doet. Maar om dat nou schokkend te noemen... Body voelt minder nep aan? 't Spijt me, maar hij is gewoon klein, een Sony 828 is nog groter onderhand en het is gewoon geen magnesium
. Als je grote handen hebt is een 350D gewoon een no-go wat mij betreft 
De buffer is wel groter geworden, gelukkig, dat is echt een nadeel van de 300D icm de traagheid van het wegschrijven. De 350D is nog ruisvrijer dan de 300D. Met de firmwarehack komen trouwens de meeste functies gewoon beschikbaar op de 300D
Enne, de zwarte versie van de 300D is er ook gewoon hoor
De buffer is wel groter geworden, gelukkig, dat is echt een nadeel van de 300D icm de traagheid van het wegschrijven. De 350D is nog ruisvrijer dan de 300D. Met de firmwarehack komen trouwens de meeste functies gewoon beschikbaar op de 300D
Enne, de zwarte versie van de 300D is er ook gewoon hoor
[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 21-09-2005 22:50 ]
Ik ben het met je eens jelle
, maar met deze 3 punten niet.
(En het verwijderen van de "hack" is even gemakkelijk als het erop zetten.)
zoals Neographikal ook al aangaf, de 300D voelt even stevig en ligt een stuk prettiger in de hand. Ook heb je bij de zwarte en zilveren versie van de 300D geen last van die zichtbare nagelkrassen die de zwarte 350D wel heeft. Als er iets is dat de 300D nog voor heeft op de 350D, dan is het wel de body en de algehele ergonomie tijdens het gebruik.Anoniem: 119912 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:37:
Verschillen:
Zoals neo ook al aangaf: een 300D met "hack", daar is goed mee te leven.- Heel veel functies zijn actief gemaakt t.o.v. 300D, want 300D was een uitgekleden versie van 10D met heel veel fucties uitgeschakeld.
...Ik heb een zwarte 300D....- Zwarte versie beschikbaar
Nieuw, maar minder gebruiksvriendelijk dan de 300D. Het aanpassen van je ISO en witbalans is bij de 300D makkelijker en intuitiever in te stellen.- Hele nieuwe controlpanel
[ Voor 5% gewijzigd door guillaumemay op 21-09-2005 22:56 ]
Anoniem: 91749
De 350 is inderdaad erg klein en ik ben met je eens dat de 300D en de 20D prettiger vasthouden.neographikal schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:48:
[..] Body voelt minder nep aan? 't Spijt me, maar hij is gewoon klein, een Sony 828 is nog groter onderhand en het is gewoon geen magnesium. Als je grote handen hebt is een 350D gewoon een no-go wat mij betreft
[..]
Met een 350D en een beetje telelens (bijv mijn Sigma 70-300mm) moet je behoorlijk hard 'knijpen' om je camera recht op te houden (los van het feit dat je met je andere hand de lens ondersteunt).
Met de BatteryGrip kun je hier wel wat aan doen. Naast het feit dat je je pink dan kwijt kunt (zie eerdere topics), komt het zwaartepunt van je camera lager te liggen, zodat de balans beter wordt. Ergenomisch gezien dus wel een verbetering.
Het enige nadeel blijft de breedte/ondiepte van de grip die hebt met de 350D. Die zou eigenlijk net zo moeten zijn als met de BatteryGrip in portrait stand.
Jij hebt het over een 'no-go'. Ik vind dit toch nog wel meevallen. Mijn handen zijn nou ook niet bepaald klein, maar kan er toch prima mee werken.
Maar goed, that's just another opinion
Anoniem: 155068
Kan iemand mij vertellen waarom de duits prijsvechters zoveel goedkoper zijn met de 350 D en de 20D dan de nederlandse. Ik weet dat de btw er lager is maar dat verklaard maar een heel klein deel van de verschillen. Bij andere spulletjes (grips, flitsers, objectieven) zijn de verschillen vaak minimaal, en in enkele gevallen zijn ze in nederland goedkoper...
Laat ik na een hele tijd weer eens in een 350D topic kijken dacht ik... en tot mijn grote verbazing: nog steeds gezeur over hoe klein hij is. OMG. Ga naar een winkel, hou 'm vast en trek je conclusies.
Ik heb zelf vrij grote handen en heb met een 350D+70-200f4L (geen knoepert van een lens maar met zo'n 20cm lang toch ook geen mini-lens) totaal geen problemen. Het is maar waar je je druk over maakt. Als ik gratis een grip zou krijgen zou ie dezelfde dag nog op marktplaats staan, voegt voor mij persoonlijk niks toe behalve last.
Ik heb zelf vrij grote handen en heb met een 350D+70-200f4L (geen knoepert van een lens maar met zo'n 20cm lang toch ook geen mini-lens) totaal geen problemen. Het is maar waar je je druk over maakt. Als ik gratis een grip zou krijgen zou ie dezelfde dag nog op marktplaats staan, voegt voor mij persoonlijk niks toe behalve last.
Nouja, dat is natuurlijk voor iedereen heel persoonlijk. Ik heb zelf niet extreem grote handen, maar als ik de 350D vasthoud (en ja, ik heb hem eerst vastgehouden zodat ik er een goed oordeel over kan geven), voelt het mij gewoon te klein aan, zeker omdat ik m'n D70 gewend ben. Mijn onderste vingers vallen gewoon volledig onder de camera, en dat vind ik behoorlijk iritant. Een grip zou het misschien oplossen ja, volgens mij is dat ook 1 van de redenen waarom ze die er vaak bijleveren in kit-vorm.
Anoniem: 22659
Ik zou maar even teruggaan voor een laagste prijs garantie, want volgens mij adverteert MM ermee voor 777,-. Dat betekent overigens natuurlijk direct dat iedereen hem voor die prijs aanbiedt. Op=op is trouwens wel de juiste omschrijving bij Klein (die gasten adverteren alleen om klanten naar de winkel te houden, maar hebben zelden een advertentiemodel op voorraad).Anoniem: 119912 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:48:
[...]
tja het is in Duitsland, maar 799 is wel echt lkkr prijs voor gewone fotowinkel in Nederland
Wat je steeds vaker ziet is dat importeurs een bepaalde inkoopsprijs betalen afhankelijk van de afgenomen aantallen. Duitsland is een wat groter land dan nederland en kopen en verkopen er dus meer. Gevolg, een lagere inkoopsprijs wat resulteert in een lagere verkoopprijs.Anoniem: 155068 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 08:59:
Kan iemand mij vertellen waarom de duits prijsvechters zoveel goedkoper zijn met de 350 D en de 20D dan de nederlandse. Ik weet dat de btw er lager is maar dat verklaard maar een heel klein deel van de verschillen. Bij andere spulletjes (grips, flitsers, objectieven) zijn de verschillen vaak minimaal, en in enkele gevallen zijn ze in nederland goedkoper...
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
In theorie klinkt het leuk, ware het niet dat deze camera aan noise suppression doet op hogere ISO's. Hetgeen betekend dat je detail verliest, minder detail betekend makkelijker comprimeren dus ik denk persoonlijk dat je meer foto's op hoge ISO waarden kunt maken dan minder...Zoefff schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:34:
Just my 2 cnt's
Kan je misschien even aangeven welke MediaMarkt dit is? Alle mediamarkten zijn namelijk zelfstandig en voeren niet overal dezelfde prijzen.Anoniem: 22659 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:43:
[...]
Ik zou maar even teruggaan voor een laagste prijs garantie, want volgens mij adverteert MM ermee voor 777,-. Dat betekent overigens natuurlijk direct dat iedereen hem voor die prijs aanbiedt. Op=op is trouwens wel de juiste omschrijving bij Klein (die gasten adverteren alleen om klanten naar de winkel te houden, maar hebben zelden een advertentiemodel op voorraad).
[ Voor 26% gewijzigd door thestormcrow op 22-09-2005 19:32 ]
Anoniem: 8888
Heeft iemand hier een battery grip?
Kan die eens foto's van de voorkant en achterkant maken? Ben benieuwd hoe groot zoiets nou is
Kan die eens foto's van de voorkant en achterkant maken? Ben benieuwd hoe groot zoiets nou is
kijk hier eens. geen foto's van de achterkant, maar wel duidelijk op zich.Anoniem: 8888 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:03:
http://forums.dpreview.co...31&thread=14932712&page=3
Net met FotoKlein gebeld, de aanbieding van 799euro is niet de standaard kitlens maar een 50-80mm lens.Anoniem: 151013 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:17:
[...]
De echte kit lens, 18-55mm, kost 899euro en de USM-versie van de kitlens (?) kost 949euro. Ik heb twee vestigingen gebeld en de prijzen en specs varieerden wat, maar in elk geval is de 799euro aanbieding niet met de standaard kitlens van de foto.
Zoiets?Anoniem: 8888 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:03:

Kom em anders een keer bekijken/betasten als je weer in Groningen bent.
Anoniem: 83017
Het formaat probleem is heel persoonsgebonden, ik kan prima overweg met mij 350d met een sigma 70-300mm. Ik heb dan ook geen grote handen
USM-versie van de kitlens, die mag je me laten zienmamahuhu schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:09:
[...]
Net met FotoKlein gebeld, de aanbieding van 799euro is niet de standaard kitlens maar een 50-80mm lens.
De echte kit lens, 18-55mm, kost 899euro en de USM-versie van de kitlens (?) kost 949euro. Ik heb twee vestigingen gebeld en de prijzen en specs varieerden wat, maar in elk geval is de 799euro aanbieding niet met de standaard kitlens van de foto.
Kijk dan eens naar een aantal reviews. Ding is al een jaar verkrijgbaar.neographikal schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:29:
[...]
USM-versie van de kitlens, die mag je me laten zien
Krijg nou wat, je hebt he-le-maal gelijk
Ik heb het ding nog _nooit_ gezien, niet zoo heel gek, hij staat niet op Canon.nl of in de pricewatch
Deze?neographikal schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:29:
[...]
USM-versie van de kitlens, die mag je me laten zien

Groter plaatje: http://www.canon.com.au/i...m%20ii%20usm%20angle1.jpg
(Let op de USM-tekst rechts van 55!)
Zit iig in Japan bij de Kiss.
Midden in het centrum, Vismarkt.Anoniem: 8888 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:33:
Hulde Martijn!!
En waar moet ik dan zijn in Groningen?
Ik heb zelf een 350D en ik vind het prima dat mijn onderste vingers onder de camera vallen, ik kan de camera daardoor steunen. De D70 heb ik ook wel eens vast gehouden en die voelt gewoon iets robuuster aan.Zoefff schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:39:
Nouja, dat is natuurlijk voor iedereen heel persoonlijk. Ik heb zelf niet extreem grote handen, maar als ik de 350D vasthoud (en ja, ik heb hem eerst vastgehouden zodat ik er een goed oordeel over kan geven), voelt het mij gewoon te klein aan, zeker omdat ik m'n D70 gewend ben. Mijn onderste vingers vallen gewoon volledig onder de camera, en dat vind ik behoorlijk iritant. Een grip zou het misschien oplossen ja, volgens mij is dat ook 1 van de redenen waarom ze die er vaak bijleveren in kit-vorm.
Ik denk dat er geen discussies hoeven te bestaan zo van: "Hij is te klein" of "Hij is precies goed"
Mensen die serieus geïntereseerd zijn die moet gewoon naar de winkel en kijken wat ze fijn vinden qua formaat, met of zonder grip etc. etc. Als je zo'n uitgave doet wil ik in ieder geval gewoon weten wat ik koop.
Zo... Naja tot zover mijn bijdrage
Anoniem: 8888
Ik vroeg er in het begin ook om.
Kwam toevallig in de Mediamarkt, en deze had hem gewoon naast de normale camera's staan
Dus meteen beetgepakt, zo mijn ervaring opgedaan en gekocht
Kwam toevallig in de Mediamarkt, en deze had hem gewoon naast de normale camera's staan
Dus meteen beetgepakt, zo mijn ervaring opgedaan en gekocht
Anoniem: 111246
In reactie op mijn vraag (Anoniem: 111246 in "Canon EOS 350D (Deel 3)") kreeg ik onder andere dit antwoord terug:
Maar daar lijkt mij deze cam ook meer dan geschikt voor. Ben net terug van mijn vakantie en baal toch wel dat ik nog met een wat oudere cam zit, want de meeste foto's zien er toch niet zo uit als ik had gehoopt.
Nadeel van deze canon is dat je gelijk wel weer met een enorme tas vol zooi loopt te slepen, aparte rugzak voor dit ding (bij wijze van) of een selectie maken van wat je mee neemt.
Anyways, zijn de bovenstaande prijzen op de PW gebaseerd? (dan komen er ook nog eens per onderdeel verzendkosten bij) of op 1 enkele winkel?
Want ik haal het liefste toch zoveel mogelijk bij 1 winkel, (wellicht nog korting?) en zowieso handiger met garantie.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de DE en de NL versie? (Behalve dan de prijs)
Verder werden mij ook nog de volgende items geadviseerd:
Van die sigma lens staan er bijvoorbeeld al twee in de PW:
6 Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 APO DG Macro (ø58mm) € 218,- 20-09
1 Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 DG Macro 1:2 (ø58mm) € 135,- 20-07
Wat is nou precies het verschil hier tussen?
Klinkt opzich goed, al heb ik (nog) weinig verstand van de lenzen enzo. Naast het schieten van vliegspul vind ik het ook leuk om vakantie plaatjes te maken, etc.MartijnGizmo schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:23:
[...]
Als ik nu een 350D kocht, deed ik het als volgt:
Losse body: €750,-
Batterygrip: €125,-
Tamron 28-75 2.8: €300,-
Sigma 70-300 APO Makro II: €225,-
Canon EF 50 1.8: €75,-
3 extra accu's: €25,- op Marktplaats
Totaal €1500 en een heel goede basisset. Mocht je door willen groeien dan zijn alle spullen los weer goed te verkopen. Maargoed, een bodemloze put is het toch, want dan volgen de tassen, flitsers, enz, enz.
Maar daar lijkt mij deze cam ook meer dan geschikt voor. Ben net terug van mijn vakantie en baal toch wel dat ik nog met een wat oudere cam zit, want de meeste foto's zien er toch niet zo uit als ik had gehoopt.
Nadeel van deze canon is dat je gelijk wel weer met een enorme tas vol zooi loopt te slepen, aparte rugzak voor dit ding (bij wijze van) of een selectie maken van wat je mee neemt.
Anyways, zijn de bovenstaande prijzen op de PW gebaseerd? (dan komen er ook nog eens per onderdeel verzendkosten bij) of op 1 enkele winkel?
Want ik haal het liefste toch zoveel mogelijk bij 1 winkel, (wellicht nog korting?) en zowieso handiger met garantie.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de DE en de NL versie? (Behalve dan de prijs)
Verder werden mij ook nog de volgende items geadviseerd:
- Crumpler Tas
- Sigma 70-300 APO
(Inclusief zonnekap?) - Blaaskwastje
(Waar heb ik dit voor nodig?) - Lensdoekje
- UV filtertje ter bescherming
(Waar dient dit voor?) - Flitser 420 EX
(Is de standaard flitser zo slecht dan? Vind het namelijk wel een hoop extra geld). - Lens 50 mm 1.8 Prime
(is deze 't zelfde als de Canon EF 50 1.8 van hierboven?, en de standaard lens kan dit toch ook?) - Handstrap met grip?
(Voordelen van dit dure onderdeel ontgaan mij op dit moment, word ie er niet veel zwaarder door?)
Anoniem: 91749
Zie ook De verschillende Centrale objectieven topics, maar hier nog even kort een uitleg van de Sigma Site:
APO (APO Lens)
In order to attain the highest quality images, the APO lens has been made using special low-dispersion (SLD) glass and is designed to minimize color aberration.
Dus ander glas...
Dat is dus het verschil
TIP:
Koop de APO versie!
Beide versies zijn overigens met zonnekap.
Blaaskwastje is handig voor reinigen, dat ding produceert geen spuug. Jij misschien wel als je in je camera blaast
UV filter filtert UV licht
Maar over het algemeen bedoeld als bescherming tegen krassen op je lens. Die is namelijk duurder dan een filter. Dus mocht er een kras op komen, gooi je het filter weg en koop je een nieuwe. Is veeeeeel goedkoper dan het repareren of vervangen van je lens
Flitser kun je later altijd nog kopen. Eerst lekker proberen zonder....
Grip vind ik persoonlijk erg fijn. Maar dat moet je maar eens in de winkel proberen.
Je camera met grip wordt idd zwaarder...
APO (APO Lens)
In order to attain the highest quality images, the APO lens has been made using special low-dispersion (SLD) glass and is designed to minimize color aberration.
Dus ander glas...
Dat is dus het verschil
TIP:
Koop de APO versie!
Beide versies zijn overigens met zonnekap.
Blaaskwastje is handig voor reinigen, dat ding produceert geen spuug. Jij misschien wel als je in je camera blaast
UV filter filtert UV licht
Maar over het algemeen bedoeld als bescherming tegen krassen op je lens. Die is namelijk duurder dan een filter. Dus mocht er een kras op komen, gooi je het filter weg en koop je een nieuwe. Is veeeeeel goedkoper dan het repareren of vervangen van je lens
Flitser kun je later altijd nog kopen. Eerst lekker proberen zonder....
Grip vind ik persoonlijk erg fijn. Maar dat moet je maar eens in de winkel proberen.
Je camera met grip wordt idd zwaarder...
Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:45:
In reactie op mijn vraag (Anoniem: 111246 in "Canon EOS 350D (Deel 3)") kreeg ik onder andere dit antwoord terug:
[...]
Klinkt opzich goed, al heb ik (nog) weinig verstand van de lenzen enzo. Naast het schieten van vliegspul vind ik het ook leuk om vakantie plaatjes te maken, etc.
Verder werden mij ook nog de volgende items geadviseerd:Ik blijf het lastig vinden, om eerlijk te zijn ben ik na mijn eerste vraag nog meer in verwarring gebracht dan dat ik echt duidelijkheid heb gekregen (no offence). Maar 't is een boel geld en dat wil ik graag zo goed mogelijk uitgeven.
- Crumpler Tas
- Sigma 70-300 APO
(Inclusief zonnekap?)- Blaaskwastje
(Waar heb ik dit voor nodig?)- Lensdoekje
- UV filtertje ter bescherming
(Waar dient dit voor?)- Flitser 420 EX
(Is de standaard flitser zo slecht dan? Vind het namelijk wel een hoop extra geld).- Lens 50 mm 1.8 Prime
(is deze 't zelfde als de Canon EF 50 1.8 van hierboven?, en de standaard lens kan dit toch ook?)- Handstrap met grip?
(Voordelen van dit dure onderdeel ontgaan mij op dit moment, word ie er niet veel zwaarder door?)
- Crumpler Tas iederdaad een goeie tas, lekker hip tas waarvan je niet meteen kan merken dat een fototas is
- Sigma 70-300 APO een goeie lens voor dat geld, Incl zonnkap, is wel handig voor ongewenst licht.
- Blaaskwastje als er wat stof op CMOS komt, dan kan je met blaaskwastje weghalen zonder kras op te komen.
- Lensdoekje tja, mag niet ontbreken in fotopakketje
- UV filtertje ter bescherming als je UV filter gebruikt op kitlens, zou ik niet kopen maar als je het op Sigma gebruikt dan zou ik wel kopen. Want als je voor Kitlens kooptis dat echt zonde van je geld want kitlens kost nieuw rond 75 euro en uv filter rond 30/40 euro. UV filter houdt ongewenst uv straling tegen, maar meeste mensen gebruikt het voor bescherming van je (dure) lens.
- Flitser 420 EX hier kan ik geen reacte op geven, want ik weet niet hoe standaard filts presenteert
- Lens 50 mm 1.8 Prime ja, het is hetzelfde als EF 50 1,8. Het is meeste gewild lens, ik zou hem wel kopen want het kost rond 30 euro meer dan standaard kitlens.
- Handstrap met grip? tja, het gaat om wat je prettig vindt. met batterijgrip heb je beter grip op de camera(logisch), ook kan je beter verticale foto's maken.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de DE en de NL versie? (Behalve dan de prijs):
Niks, alleen handleiding is dan in duits als je duitsversie neemt
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 24-09-2005 12:15 ]
Anoniem: 151013
Kijk eens op ebay.de echt daar wordt je nu met de eos dood gegooid. Plus vaak enorme aanbiedingen wat extra geheugen en de lens betreft. Koop je een eos dan wil je vaak op een wat later tijdstip een prachtige lens erbij. Ben zelf ook hard aan het sparenmamahuhu schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:09:
[...]
Net met FotoKlein gebeld, de aanbieding van 799euro is niet de standaard kitlens maar een 50-80mm lens.
Optie 1, ik woon er.
Ik was degene die dat riep, dus laat ik dit maar voor je beantwoorden:Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:45:
[...]
Dat is waar je voor kiest met een dSLR, in ruil daarvoor krijg je natuurlijk super-foto's.Klinkt opzich goed, al heb ik (nog) weinig verstand van de lenzen enzo. Naast het schieten van vliegspul vind ik het ook leuk om vakantie plaatjes te maken, etc.
De prijzen komen deels uit de pricewatch, maar de hier bekendere zaken (CameraNU, Foto Konijnenberg, Corne van Iperen, Kamera Express, enz) doen weinig voor elkaar onder qua prijs. Mail/bel ze eventueel voor een offerte als je alles tegelijk wilt hebben en kijk waar je het best geholpen wordt. Goede service is IMHO meer waard van twee tientjes voordeel.[quote]Anyways, zijn de bovenstaande prijzen op de PW gebaseerd? (dan komen er ook nog eens per onderdeel verzendkosten bij) of op 1 enkele winkel?
De taal van de handleiding en de prijs.Wat is eigenlijk het verschil tussen de DE en de NL versie? (Behalve dan de prijs)
Erg prettige tassen, wel 1 tip: koop hem op de groei. Mijn 2 maanden geleden gekochte Stunner begint al te klein te worden. Neem ook een een kijkje in dit topic: De jacht naar de ideale midsize fototasVerder werden mij ook nog de volgende items geadviseerd:
Crumpler Tas
Super lens voor het geld, de AF is niet extreem snel (riem aangedreven, vergelijkbaar met de kitlens) maar zeker vanaf F/8 levert deze lens zeer aangename resultaten. Let wel op dat je de APO-versie hebt, de gewone stelt niks voor. De APO is zo ongeveer de standaardlens in EOS 350D-land aan het worden.Sigma 70-300 APO
(Inclusief zonnekap?)
Voor veel (en goede!) info en gebruikservaringen over lenzen is dit topic een aanrader: Centraal objectieven-topic V5.0
Door het concept van een spiegelreflex en het bijbehorende lenzen wisselen kan er stof in je body komen. Op de prisma ziet je het door de zoeker, op de sensor ziet je het bij foto's. In eerste instantie zie je het pas met een klein diafragma op lichte achtergrond. Op DPZ was hier een heel huilebalk-thema over, maar take it or leave it, vroeg of laat zit er vuil in je camera. Dat wil je dan natuurlijk verwijderen zonder het erger te maken, en daar komt het blaaskwastje kijken. Blazen met je mond is geen optie, aangezien je dan van alles mee naar binnen blaast.Blaaskwastje
(Waar heb ik dit voor nodig?)
Spreekt voor zich. Neem bij voorkeur een microvezel-doekje zonder chemicaliën, die kun je gewoon uitspoelen en is dan weer als nieuw. Ik heb zelf ook maar es een set doekjes gekocht en het resultaat is prima, gewoon even op je lens/display hijgen en met het doekje zachtjes schoon wrijven. Zelfs hardnekkige vingerafdrukken verdwijnen als sneeuw voor de zon.Lensdoekje
Bij analoge camera's gebruik je deze om met fel zonlicht een kleurzweem te voorkomen. Bij digitaal is dit niet nodig, maar worden ze gebruikt om het frontelement van de lens te beschermen. In het donker of met schuin zonlicht kan het wel vervelende flares opleveren. Tevens moet je natuurlijk zorgen dat de kwaliteit van het glas in het filter op z'n minst zo goed is als het glas van de lens.UV filtertje ter bescherming
(Waar dient dit voor?)
Dit is echt een hele vooruitgang als je geen platgeflitste gezichten en rabbit-in-the-headlights foto's wilt maken op familiefeestjes. Grootste voordelen zijn dat je indirect kunt flitsen (bouncen via muur/plafond of een omnibounce erop) en natuurlijk het grotere bereik. Onmiddelijk kopen is niet nodig, maar ik zou het wel voor 31 december doen ivm de €50 cashback van Canon. Die is overigens ook geldig voor de nieuwe 430. Zowel de 420 als de 430 zijn ook geschikt voor "op de groei", mocht je later alsnog een 580EX of een Sigma 500 kopen, dan kun je ze goed gebruiken in een master-slave setup. Tot slot heeft een externe flitser ook nog een eigen energie-voorziening in de vorm van AA-batterijen, zodat de accu van je camera het langer uithoudt.Flitser 420 EX
(Is de standaard flitser zo slecht dan? Vind het namelijk wel een hoop extra geld).
Voorbeeld erbij dan. Typisch compactcamera met ingebouwde flits:
350D met kitlens en 420EX met Omnibounce:

Niet de beste voorbeelden, maargoed.
Dit is inderdaad dezelfde als hierboven. De standaard lens kan dit ook ja én nee. Ja, je kunt er ook foto's mee maken op 50mm. Dat was het dan ook.....Lens 50 mm 1.8 Prime
(is deze 't zelfde als de Canon EF 50 1.8 van hierboven?, en de standaard lens kan dit toch ook?)
- door het kleinst mogelijke diafragma van 1.8 is de lens zeer lichtsterk, kan zeer handig zijn in donkere situaties waar je niet kunt flitsen
- door het kleinst mogelijk diafragma van 1.8 kun je zeer goed spelen met DoF
- op F/2.8 is het een erg prettige portretlens met mooi softe achtergronden, de 50 1.4 heeft een mooiere bokeh dankzij het diafragma met 8 ipv 5 bladen, maar kost dan ook ruim 3 keer zoveel (voorbeeld, gisteren gemaakt op terras):

- op F/4 is de lens bijzonder scherp en snuffelt hij zelfs aan de fotokwaliteit die over het algemeen alleen voor de L-lenzen van Canon weggelegd is
- het is soms heerlijk verfrissend om met een prime (= vaste brandpuntsafstand) rond te lopen, omdat je wordt gedwongen om meer over je compositie na te denken, danwel je benen-zoom te gebruiken
Is de 50 1.8 nodig? Nee! Is het voor €85 een superlens? Absoluut!
Door de grip wordt de camera wat groter (zie ook het vele de-350D-is-te-klein-voor-mijn-handen-gedoe in dit topic). Tevens kun je er nu 2 accu's in kwijt, zodat je theoretisch 2 keer zoveel foto's kunt maken. Ook krijg zit er een 2de sluiterknop op, zodat je makkelijker foto's kunt maken in portet-stand. Ik vind het een absolute aanwinst voor die €125 die ik ervoor betaald heb, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ook krijg je er een houder bij zodat de camera met 6 AA-batterijen gebruikt kan worden. Handig in geval van nood ofzow, maar ik heb het nog nooit gebruikt. De handstrap ontlast je nek, maar dat vind ik zelf niet nodig. Handstrap en nekstrap kun je niet tegelijk gebruiken! Hier nog een keer de fotootjes die ik al eerder postte om te laten zien hoe dat ding eruit ziet:Handstrap met grip?
[/list]

Logisch, daarom ben je ook hier om advies in te winnen.Ik blijf het lastig vinden, om eerlijk te zijn ben ik na mijn eerste vraag nog meer in verwarring gebracht dan dat ik echt duidelijkheid heb gekregen (no offence). Maar 't is een boel geld en dat wil ik graag zo goed mogelijk uitgeven.
De versie met APO heeft anders (beter!) geslepen glas en dat scheelt een hoop in de afbeeldingskwaliteit.Van die sigma lens staan er bijvoorbeeld al twee in de PW:
Anoniem: 111246
wow! thanks voor je lange en verhelderende uitleg!
Nog een vraagje over die zoomlenzen, waarom een 70-300 als er ook 28-300 zijn?
Hoef je met die 28-300 niet minder te switchen van lens dan?
Of heeft de een een veel betere kwaliteit dan de ander?
De prijs van die 28-300 ligt in de buurt van die 70-300.
Zoek eens op superzoom in dit subforum, kortweg komt het erop neer dat je een hoop kwaliteit inlevert met die zogenaamde superzooms. Als je zo'n lens wil, koop dan gelijk gewoon een prosumer
Anoniem: 103538
Oh nee?MartijnGizmo schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:03:
Handstrap en nekstrap kun je niet tegelijk gebruiken!

Beetje brakke foto (kutcompacts...
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 103538 op 24-09-2005 14:26 ]
Dat gaat meer dan prima, ik had hem er eerst vanaf gehaald maar ik vind de nekstrap toch erg prettig bij het wisselen van lenzen, hoef ik niks op de grond te leggen enzo
Ik vind het persoonlijk een enorm hoerending (
) maar ik moet hem er wel omlaten... ik loop namelijk regelmatig met twee body's rond en dan is het handig als je even je andere toestel aan je schouder kan laten hangen. Maar als ik maar één body meeneem bungelt deze meestal via de handstrap aan mijn hand en heb ik de neckstrap om mijn arm gewikkeld.
Nja ik heb geen twee body's maar ik gebruik die strap zuiver om even de spullen te wisselen en soms om even de armen wat rust te geven
Die 2,nogwat kilo voel je op een gegeven moment best wel
Hoe meer bereik een lens heeft, hoe meer compromissen er gesloten moeten worden. De keuzes zijn vrij simpel voor de fabrikant (even kort door de bocht):Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:09:
wow! thanks voor je lange en verhelderende uitleg!
- beter glas voor hogere prijs
- grotere/zwaardere lens
- lagere kwaliteit voor vergelijkbare prijs
Meestal komt dat dus op optie 3 neer, met uitzonderingen als een Canon EF 28-300/3.5-5.6 L IS USM, die dan ook meteen €2200 kost. Superzooms vermijden dus als je het beste voor je geld wilt.
Bij een zelfde prijs is er in principe altijd een compromis tussen zoomfactor en afbeeldingskwaliteit. Extreem gezien is het beste dan natuurlijk ook alleen maar primes, maar dan heb je al heel snel een grote collectie lenzen en ben je echt veel aan het wisselen.
Weer wat geleerd.Anoniem: 103538 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:22:
[...]
Oh nee?![]()
![]()
[afbeelding]
Beetje brakke foto (kutcompacts...), maar you get the idea
dat is niet de enige uitzondering, de bigma (sigma 50-500) is optisch ook goed voor een 10x zoom.MartijnGizmo schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:57:
[...]
[knip]
Meestal komt dat dus op optie 3 neer, met uitzonderingen als een Canon EF 28-300/3.5-5.6 L IS USM, die dan ook meteen €2200 kost. Superzooms vermijden dus als je het beste voor je geld wilt.
[/knip]
Weer wat geleerd.
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Ja ho even, maar die kosten wat meer dan 200-300 euro

Ja, voor de DG Bigma ga je al richting de 1000.....
daarom zijn het toch uitzonderingen?
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Anoniem: 153953
Hoi Hoi Hoi,
Ik ben eindelijk ook lid van de 350Dclub.
Ik had inprincipe de 18-55 + 55-200 +BG-E3 set besteld bij camerahuis.nl, maar na ruim een maand wachten heb ik ze maar eens gebeld. Helaas wordt deze set zo weinig uitgeleverd dat ik met grote waarschijnlijkheid nog wel een maand mocht wachten. Als uitstekende service hebben ze bij camerahuis de order omgezet naar een Duitse kit met alleen de 18-55 lens. Heb bij konijnenberg de grip maar los besteld..... de 55-200 was enkel een leuk extratje voor 50 € verschil met losse aankoop...
Ik had nog een 50/1.8f lens liggen.... dus die hou ik
Jippie!!
Nu nog een zoomlens vinden en ik ben helemaal klaar!!
Nu de manual maar eens doornemen, want mijn foto's zijn bewogen.....
Met mijn oude EOS 750 ging het toch beter....)

Ik had inprincipe de 18-55 + 55-200 +BG-E3 set besteld bij camerahuis.nl, maar na ruim een maand wachten heb ik ze maar eens gebeld. Helaas wordt deze set zo weinig uitgeleverd dat ik met grote waarschijnlijkheid nog wel een maand mocht wachten. Als uitstekende service hebben ze bij camerahuis de order omgezet naar een Duitse kit met alleen de 18-55 lens. Heb bij konijnenberg de grip maar los besteld..... de 55-200 was enkel een leuk extratje voor 50 € verschil met losse aankoop...
Jippie!!
Nu de manual maar eens doornemen, want mijn foto's zijn bewogen.....

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 153953 op 24-09-2005 15:41 ]
Iets met resizen enzo 
Maar zet je iso eens wat sneller, kijken wat tie dan doet
Of je knijpt je diafragma wat minder....

Maar zet je iso eens wat sneller, kijken wat tie dan doet
[ Voor 20% gewijzigd door neographikal op 24-09-2005 15:25 ]
Doe die dingen eens resizen joh, dit browsed niet prettig en daarbij is die host ook niet alles..... En inhoudelijk ingaan op een antwoord wat gegeven wordt is ook wel zo leukAnoniem: 153953 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:32:
[...]
Ja,...... luiïgheid heet dat......
Sorry, maar bij mij zijn ze resized..... ?!neographikal schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:33:
[...]
Doe die dingen eens resizen joh, dit browsed niet prettig en daarbij is die host ook niet alles..... En inhoudelijk ingaan op een antwoord wat gegeven wordt is ook wel zo leuk
tenzij je ongeveer 8 megapixel geresized noemt? Die dingen staan op de volle 8megapixel online, maak eens 600xnogwat thumbnails en link die door naar de grotere versies metAnoniem: 153953 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:36:
[...]
Sorry, maar bij mij zijn ze resized..... ?!
code:
1
| [url=http://groteversie][img]http://kleineversie[/][/] |
Ok, heb zelf ff thumbnails gemaakt. Ik krijg automatisch een rood kader om de foto heen wat zegt het formaat te groot was...... en maakt ze automatisch kleiner.neographikal schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:40:
[...]
tenzij je ongeveer 8 megapixel geresized noemt? Die dingen staan op de volle 8megapixel online, maak eens 600xnogwat thumbnails en link die door naar de grotere versies met
code:
1 [url=http://groteversie][img]http://kleineversie[/][/]
Misschien dat ik die alleen zie??
Maar bij deze zouden ze goed moeten zijn. (excuses.....)
Heb tevens nu wat foto's geprobeerd op iso 400.... die lijken beter te gaan (ISO waardes zijn nieuw voor me.... )
Nou ja, je hebt analoog gefotografeerd: iso is de electronische variant van de asa waarde, 1/200ste is best mogelijk op 200mm als je een vaste hand hebt. Maar van de vuistregel uitgaande zou je 1/(200 * 1,6 cropfactor) = 1/320 ste als minimum aan moeten houden
als je een beetje serieus fotografeert op film heb je ook asa waardes, same story...Anoniem: 153953 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:43:
[...]
Ok, heb zelf ff thumbnails gemaakt. Ik krijg automatisch een rood kader om de foto heen wat zegt het formaat te groot was...... en maakt ze automatisch kleiner.
Misschien dat ik die alleen zie??
Maar bij deze zouden ze goed moeten zijn. (excuses.....)
Heb tevens nu wat foto's geprobeerd op iso 400.... die lijken beter te gaan (ISO waardes zijn nieuw voor me.... )
|>
Mwah.... eh...... (betrapt).Simon schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:46:
[...]
als je een beetje serieus fotografeert op film heb je ook asa waardes, same story...
Ik heb (zoals ik al aangaf) een EOS 750 gehad. Daar kon ik wat klooien met verschillende (automatische) standen. Verder was dat toestel niet echt heel flexibel met instellen. Ben wat dat bedreft een leek qua instellingen van camera's.
Ik maak gewoon erg graag foto's en wil nu van mijn compacte IXUS V3 upgraden en leren foto's maken met digitaal spiegelreflex.
Maar, zoals gezegd..... ik moet de handleiding eerst nog even vertalen vanuit het Duits en me de instellingen eigen maken.
Nou, dan heb je mazzel:
www.disneyworld.com
Alles netjes in het Engels
www.disneyworld.com
[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 24-09-2005 19:00 . Reden: twijfeltje of die link naar de handleidingen wel legaal is. ]
Liever geen linkjes naar handleidingen. Zie ook de FG-policyneographikal schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:51:
Nou, dan heb je mazzel:
lieverniet
[ Voor 61% gewijzigd door Zoefff op 26-09-2005 07:16 ]
Hmm, tricky one nu ik het achteraf bekijk. Maar hij is al wel vaker gequote in de FG, ik zal hem in ieder geval even uit mijn quote halen.Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:57:
Ah mooi
Is 't wel legaal? om dat hier te posten?
d'r zit toch copyright enzo op?
Overal zit copyright op. De vraag is of de copyrighthouder het toestaat. En ik kan je verzekeren dat bij minimaal 75% van de op GoT geposte plaatjes (zelfgemaakte niet meegeteld) dat niet het geval is.Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:57:
Ah mooi
Is 't wel legaal? om dat hier te posten?
d'r zit toch copyright enzo op?
Dit 'mag dat wel' gebeuren is nogal selectief, hier.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Moet? Moet is een groot woord, ik ben nog op zoek naar een mooiere oplossing maar dit is het idee.Anoniem: 103538 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:30:
Ik vind het persoonlijk een enorm hoerending () maar ik moet hem er wel omlaten... ik loop namelijk regelmatig met twee body's rond en dan is het handig als je even je andere toestel aan je schouder kan laten hangen. Maar als ik maar één body meeneem bungelt deze meestal via de handstrap aan mijn hand en heb ik de neckstrap om mijn arm gewikkeld.
Ik ga binnenkort eens in een tassen/kofferwinkel kijken of ze iets hebben van een mooiere kleine clip, maar met dit systeem heb je in 2 tellen de neckstrap in je zak of tas!
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Hé, dat is best handig... ik ga ook even naar dat soort haakjes zoekenTriplefox schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:01:
[...]
Moet? Moet is een groot woord, ik ben nog op zoek naar een mooiere oplossing maar dit is het idee.
[afbeelding]
Ik ga binnenkort eens in een tassen/kofferwinkel kijken of ze iets hebben van een mooiere kleine clip, maar met dit systeem heb je in 2 tellen de neckstrap in je zak of tas!
Ik heb er nog geen last van maar ik denk dat met iets betere clipjes dat risico kan uitsluiten, zelf wil ik het gewoon iets minder grof hebben vanwege het gezicht maar ik zou niet meer zonder willen.Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:32:
Geven die haakjes geen krassen op je cam?
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Ik wil eigenlijk wel een handstrap, maar geen grip. Nou is het volgens mij zo dat die E1 volgens mij alleen onderaan bevestigd kan worden aan de grip (of althans, dat lees ik meestal), maar ik heb ook wel eens ergens gelezen dat je de handstrap onderaan kan bevestigen aan de statiefschroef. Iemand met een handstrap die daar iets over kan zeggen?
(als alternatief zou natuurlijk een 3rd party handstrap mogelijk zijn)
Daar is wel een hulpstuk voor... genaamd de Camdapter.CubicQ schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:31:
Ik wil eigenlijk wel een handstrap, maar geen grip. Nou is het volgens mij zo dat die E1 volgens mij alleen onderaan bevestigd kan worden aan de grip (of althans, dat lees ik meestal), maar ik heb ook wel eens ergens gelezen dat je de handstrap onderaan kan bevestigen aan de statiefschroef. Iemand met een handstrap die daar iets over kan zeggen?
Ah, dank je wel.Anoniem: 103538 schreef op zondag 25 september 2005 @ 09:54:
[...]
Daar is wel een hulpstuk voor... genaamd de Camdapter.
Hmm, $35 voor een (lelijk) stukje plastic onder je camera... tsja... Dan ooit misschien toch maar voor een grip gaan... moeilijk...
pfft, als je dan toch geld gaat uitgeven, haal dan gelijk een grip. als dat ding nou een paar euro kostte oke, maar met zo'n grip balanceert je camera gelijk een stuk beter uit, hoef je minder accu's te wisselen en heb je een _zeer_ handige verticale shutter
Anoniem: 31231
In het hele topic hoor ik als nadeel van de 350 ten op zichte van de 300 eigenlijk alleen maar dat hij zo klein is. Daarom moeilijk vast te houden voor mensen met grote handen, maar dat zou dus betekenen dat ie voor meisjes met kleine handen eigenlijk erg geschikt is? Of zie ik het nu verkeerd.
Daar kan je op 1 manier goed achter komen, en dat is zelf vasthouden! Ik heb een 350D een 300D en een D70 vastgehouden en toen ben ik toch maar voor de 300D gegaan (maar ik ben geen meisje met kleine handenAnoniem: 31231 schreef op zondag 25 september 2005 @ 14:50:
In het hele topic hoor ik als nadeel van de 350 ten op zichte van de 300 eigenlijk alleen maar dat hij zo klein is. Daarom moeilijk vast te houden voor mensen met grote handen, maar dat zou dus betekenen dat ie voor meisjes met kleine handen eigenlijk erg geschikt is? Of zie ik het nu verkeerd.
Anoniem: 89068
Ik heb sinds vrijdag dan ook eindelijk de EOS350D in eigen bezit. Lekker dingetje hoor
.
Nu wilde ik alvast een firmware-updateje doen maar in het menu van de camera staat dat ik firmware versie 1.0.3 heb. Ik neem aan dat ik nu dan niet meer hoef up-te-daten. Ik kan namelijk alleen firmware 1.0.2 vinden op het inet.
Nu wilde ik alvast een firmware-updateje doen maar in het menu van de camera staat dat ik firmware versie 1.0.3 heb. Ik neem aan dat ik nu dan niet meer hoef up-te-daten. Ik kan namelijk alleen firmware 1.0.2 vinden op het inet.
1.0.3? Zeker weten? Volgens mij is die nog niet uitAnoniem: 89068 schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:34:
Ik heb sinds vrijdag dan ook eindelijk de EOS350D in eigen bezit. Lekker dingetje hoor.
|>
Ik heb hele kleine handen en ook ik vind de grip (vergeleken met bv een Nikon D70 of een Canon 20D) echt te klein, dat zit niet zo zeer in de lengte van de grip (dus weinig ruimte voor je pink - of geen ruimte als je grote handen hebt) als wel in de dikte, hij is gewoon niet diep genoeg.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een verticale grip en je begrijpt gewoon niet waarom ze dat formaat en die vorm niet standaard gebruikt hebben. Voor mij was het bijna een reden om voor de D70 te gaan. Bij een lichte lens is het overigens niet zo bezwaarlijk.
Wat je kan doen is het volgende : zet je camera op een plankje van de gewenste dikte en teken de omtrek op de plank. Zaag dit uit en boor een gaatje op de plaats van het schroefdraad van je camera. Koop een passende schroef of vleugelmoer. Schilder plankje evt zwart. Schroef plankje aan je camera. Ziet er niet uit maar je kunt wel je pink kwijt.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een verticale grip en je begrijpt gewoon niet waarom ze dat formaat en die vorm niet standaard gebruikt hebben. Voor mij was het bijna een reden om voor de D70 te gaan. Bij een lichte lens is het overigens niet zo bezwaarlijk.
Wat je kan doen is het volgende : zet je camera op een plankje van de gewenste dikte en teken de omtrek op de plank. Zaag dit uit en boor een gaatje op de plaats van het schroefdraad van je camera. Koop een passende schroef of vleugelmoer. Schilder plankje evt zwart. Schroef plankje aan je camera. Ziet er niet uit maar je kunt wel je pink kwijt.
Dat van dat hout is wel een erg goed idee. Ik zit er zelf aan te denken om hem ook aan de zijkant wat meer body te geven, zodat de grip wat dikker word.BillsBro schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:51:
Ik heb hele kleine handen en ook ik vind de grip (vergeleken met bv een Nikon D70 of een Canon 20D) echt te klein, dat zit niet zo zeer in de lengte van de grip (dus weinig ruimte voor je pink - of geen ruimte als je grote handen hebt) als wel in de dikte, hij is gewoon niet diep genoeg.
Anoniem: 89068
Je gelooft me niet heSimon schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:37:
[...]
1.0.3? Zeker weten? Volgens mij is die nog niet uit
Woooot?Anoniem: 89068 schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:44:
[...]
Je gelooft me niet he.
[afbeelding]
Wat betreft die onderste in elk geval, een shutter van 1/3 sec vind ik het ook niet gek dat je foto bewogen is...Anoniem: 153953 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:15:
Hoi Hoi Hoi,
Jippie!!
Nu de manual maar eens doornemen, want mijn foto's zijn bewogen.....Met mijn oude EOS 750 ging het toch beter....)
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 74% gewijzigd door Fairy op 25-09-2005 16:54 ]
Misschien net als Konica Minolta Dimage Z2, na bepaalde datum wordt een andere firmware gebruikt terwijl het niet eens op website staat....Anoniem: 89068 schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:44:
[...]
Je gelooft me niet he.
[afbeelding]
Anoniem: 149892
Sinds vrijdag ben ik ook de gelukkige eigenaar van deze camera. Echt een super ding! Heb hem gekocht bij Foto Konijnenberg. Moest er wel een stukkie voor rijden. Moest komen uit omgeving Amsterdam, dus het was wel een ritje. Daar aangekomen moest ik even wachten, maar toen ik eenmaal aan de beurt was... kopje koffie en een prima service. Was aan het twijfelen tussen de 350D en 20D. Uiteindelijk wegens budgettaire redenen gekozen voor het pakket met de 350D + 17-85 IS USM + Batterygrip BG-E3. Daarbij een 1 Gig Ultra II CF, Canon EW-73B zonnekap en een Tiffen UV filter. Voor de toekomst ook een Sigma 70-300 APO DG of de duurdere maar betere Canon 70-200 f/4 L in gedachten (zeer interessant nu met cashback).
Heb er ook een Lowepro TLZ 20 tas erbij genomen. Hierin past zelfs de camera met Batterygrip! Welliswaar met passen en meten, maar toch het past. Ik weet dat niet iedereen te spreken is over de 17-85 lens, maar ik vind hem echt prima. Goede allround lens. Aangezien ik erg veel reis is dit een zeer goede aanwinst, qua groothoek en zoom. Afgelopen 3 dagen flink 'aangeklooit' en moet zeggen dat ik er helemaal weg van ben.
Ben nu nog opzoek naar een goede screenprotector, blaaskwast en andere dingen die evt. handig zijn bij deze fantastische DSLR.
Heb er ook een Lowepro TLZ 20 tas erbij genomen. Hierin past zelfs de camera met Batterygrip! Welliswaar met passen en meten, maar toch het past. Ik weet dat niet iedereen te spreken is over de 17-85 lens, maar ik vind hem echt prima. Goede allround lens. Aangezien ik erg veel reis is dit een zeer goede aanwinst, qua groothoek en zoom. Afgelopen 3 dagen flink 'aangeklooit' en moet zeggen dat ik er helemaal weg van ben.
Ben nu nog opzoek naar een goede screenprotector, blaaskwast en andere dingen die evt. handig zijn bij deze fantastische DSLR.
Ondanks cashback nog steeds van volledig andere orde natuurlijk. 225 tegen 600 euro ofzo.... Die L lenzen zijn wel leuk voor de kwaliteit en ik heb er ook een tijdje over getwijfeld, maar uiteindelijk vond ik het gewoon te duur voor mijn hobbie. Het moet wel leuk blijven en met een lens van 600 euro word ik alleen maar nerveus dat het niet kapot gaat.Anoniem: 149892 schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:01:
Voor de toekomst ook een Sigma 70-300 APO DG of de duurdere maar betere Canon 70-200 f/4 L in gedachten (zeer interessant nu met cashback).
Het is natuurlijk waar dat de 70-200 f/4 L twee keer zoveel kost, maar het is en blijft een zeer interessante lens. Voor welke lens ben jij gegaan. De Sigma of een andere?T.T. schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:29:
[...]
Ondanks cashback nog steeds van volledig andere orde natuurlijk. 225 tegen 600 euro ofzo.... Die L lenzen zijn wel leuk voor de kwaliteit en ik heb er ook een tijdje over getwijfeld, maar uiteindelijk vond ik het gewoon te duur voor mijn hobbie. Het moet wel leuk blijven en met een lens van 600 euro word ik alleen maar nerveus dat het niet kapot gaat.
Bij Konijnenberg heb ik de 350D met grip en 70-200 mogen voelen en het is wel een geile combi hoor!
Voor de screenprotector: ik heb deze: Brando workshop. Het zijn matte, dikke plastic velletjes die exact op het scherm passen (bedekken het hele 'vlakke' deel, dus ook de lcd bovenaan). Erg sterk, afwasbaar, echt ideaal. Voor die paar dollar kun je je er ook geen buil aan vallen.Anoniem: 149892 schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:01:
Dit is inderdaad interessant. Ik vond die screenprotector in deel 3 van de EOS 350D TOPIC ook de moeite waard. Moeilijk, al die keuzespnieuwla schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:08:
[...]
Voor de screenprotector: ik heb deze: Brando workshop. Het zijn matte, dikke plastic velletjes die exact op het scherm passen (bedekken het hele 'vlakke' deel, dus ook de lcd bovenaan). Erg sterk, afwasbaar, echt ideaal. Voor die paar dollar kun je je er ook geen buil aan vallen.

Heeft er iemand nog meer ideeen?
Zijn die ook in Nederland te verkrijgen?pnieuwla schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:08:
[...]
Voor de screenprotector: ik heb deze: Brando workshop. Het zijn matte, dikke plastic velletjes die exact op het scherm passen (bedekken het hele 'vlakke' deel, dus ook de lcd bovenaan). Erg sterk, afwasbaar, echt ideaal. Voor die paar dollar kun je je er ook geen buil aan vallen.
Ik heb ze gewoon besteld op de website van Brando. Ongeveer een week later heb je dan je screenprotector uit Hong Kong, inclusief een mooie postzegelGot_user schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:59:
[...]
Zijn die ook in Nederland te verkrijgen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het is begrijpelijk dat je blij bent met je aankoop, maar dit alleen even melden voegt natuurlijk niet heel veel toe aan deze thread. Let daar dus een beetje op :)
Het is begrijpelijk dat je blij bent met je aankoop, maar dit alleen even melden voegt natuurlijk niet heel veel toe aan deze thread. Let daar dus een beetje op :)