Maar als ik dan wil afrekenen krijg ik de keuze tussen verschillende creditcards, en ik heb er geen.mt-cube schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:25:
[...]
Ik heb ze gewoon besteld op de website van Brando. Ongeveer een week later heb je dan je screenprotector uit Hong Kong, inclusief een mooie postzegel
Dit is wel een primeur. Nergens is deze nog gemeld cq te downloaden. Ben benieuwd of er nog verschillen zijn.Anoniem: 89068 schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:44:
[...]
Je gelooft me niet he.
[afbeelding]
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Sinds dit weekend ook trotse eigenaar van een 350D.marco899 schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:11:
[...]
Dit is wel een primeur. Nergens is deze nog gemeld cq te downloaden. Ben benieuwd of er nog verschillen zijn.
Mediamarkt had inderdaad die deal voor 777Euro (in elk geval Zoetermeer en Rdam Centrum)
En de mijne heeft ook firmware versie 1.0.3.
Geen idee wat de verschillen zijn.
Nu vooral de handleiding uit mijn hoofd aan het leren en veel aan het oefenen.
Is er geen manier waarop die firmware uit de camera gekopieerd kan worden
? Is wel leuk natuurlijk als we op tweakers.net wereldwijd als eerste een firmware-versie uitbrengen
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Ik zou voor de Sigma gegaan zijn in HongKong (rond de 140 euro), maar kon nu een 2e hands Canon 100-300 USM kopen voor 100 euro, dus dat heb ik gedaan. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar 2ehands lenzen. Mijn verwachting is dat ik vooral voor webformaat foto's maak en vooral wide-angle gebruik en bovendien niet zo'n grote L lens wil hebben.Anoniem: 149892 schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:05:
Het is natuurlijk waar dat de 70-200 f/4 L twee keer zoveel kost, maar het is en blijft een zeer interessante lens. Voor welke lens ben jij gegaan. De Sigma of een andere?
Bij Konijnenberg heb ik de 350D met grip en 70-200 mogen voelen en het is wel een geile combi hoor!
Anoniem: 149892
Waarom gaat je voorkeur hiernaar uit??T.T. schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:44:
[...]
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar 2ehands lenzen.
Hehe, heel logisch: stuk goedkoper en vaak even goed. Natuurlijk moet je het even controleren als je het koopt, maar als een lens optisch goed is.... waarom niet 2e hands kopen? Maar dit gaat een beetje richting het Grote Objectieven topicAnoniem: 149892 schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:23:
Waarom gaat je voorkeur hiernaar uit??
[ Voor 10% gewijzigd door T.T. op 25-09-2005 23:29 ]
Een stuk goedkoper, dat glas is juist waardevast. Voor die paar tientjes verschil die er meestal tussen zit heb ik liever gewoon nieuw glas
Nou, L lenzen zijn wel waardevast, omdat zoveel mensen bereid zijn daar zoveel voor te betalen. Maar voor de rest geldt dat niet hoor, zeker voor niet-Canon lenzen is dat erg sterk. Mijn nichtje bijvoorbeeld heeft KM en kan allerlei super goede oude lenzen gebruiken. Ik heb een 2e hands Tokina 28-70 f/2.6-2.8 + Canon 50mm + Canon 100-300mm gekocht, allemaal 2ehands. Scheelt elke keer een beetje tot heel veel.neographikal schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:29:
Een stuk goedkoper, dat glas is juist waardevast. Voor die paar tientjes verschil die er meestal tussen zit heb ik liever gewoon nieuw glas
Anoniem: 153953
Na wat oeffenen is dit het resultaat van fototjes_maken_dag2.....Fairy schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:53:
[...]
Wat betreft die onderste in elk geval, een shutter van 1/3 sec vind ik het ook niet gek dat je foto bewogen is...

Dat lijkt er al meer op toch?
stukken beter. Nu nog wat USM er over halen en 't is een lekker scherpe fotoAnoniem: 153953 schreef op maandag 26 september 2005 @ 07:04:
[...]
Na wat oeffenen is dit het resultaat van fototjes_maken_dag2.....
[afbeelding]
Dat lijkt er al meer op toch?
|>
Anoniem: 155896
mamahuhu schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:36:
[...]
Op dit Duitse forum woedt (sinds 14 september 2005) een discussie over 1.0.3:
http://www.dslr-forum.de/....php?t=52747&page=1&pp=10
Sinds dit weekend ook trotse eigenaar van een 350D.![]()
Mediamarkt had inderdaad die deal voor 777Euro (in elk geval Zoetermeer en Rdam Centrum)
En de mijne heeft ook firmware versie 1.0.3.![]()
Geen idee wat de verschillen zijn.
Nu vooral de handleiding uit mijn hoofd aan het leren en veel aan het oefenen.
Heb deze screenprotector vanochtend besteld. Ben benieuwd wanneer ik ze thuis krijg (ze zeggen tot 15 dagen).pnieuwla schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:08:
[...]
Voor de screenprotector: ik heb deze: Brando workshop. Het zijn matte, dikke plastic velletjes die exact op het scherm passen (bedekken het hele 'vlakke' deel, dus ook de lcd bovenaan). Erg sterk, afwasbaar, echt ideaal. Voor die paar dollar kun je je er ook geen buil aan vallen.
Ik heb er ook zo eentje die brando verkoopt. Ideale dingen vind ik het.
Anoniem: 91749
Enig idee waar deze versie te downloaden is?Anoniem: 89068 schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:44:
[...]
Je gelooft me niet he.
[afbeelding]
Ben ook opzoek naar 2 extra accus voor deze camera.
Voor de mensen die accus hebben aangeschaft via internet (maktplaats e.d.) hoe zijn jullie ervaringen met deze accus? ze kosten rond de 10 euro en originele van canon het 4-voudige. Finincieel zeer aantrekkelijk dus, maar zijn ze die prijs ook waardig? M.a.w Zijn het goede accus voor die 10 euro?
Voor de mensen die accus hebben aangeschaft via internet (maktplaats e.d.) hoe zijn jullie ervaringen met deze accus? ze kosten rond de 10 euro en originele van canon het 4-voudige. Finincieel zeer aantrekkelijk dus, maar zijn ze die prijs ook waardig? M.a.w Zijn het goede accus voor die 10 euro?
Ik heb er ook 2 extra van Marktplaats (ook nog een originele en een no-name van de fotozaak), maar ik merk geen enkel verschil. No brainer dus, doen!
Kreeg vandaag mijn 430EX binnen en heb er al heel even mee gespeeld. En wat een heerlijk ding. ETTL icm met de automatische witbalans en nagenoeg altijd perfect belicht en perfecte kleuren.
Insanus sum
heb 2 extra accus gekocht bij accuplus.nl. Ben er zeer tevreden over zowel over de kwaliteit als de snelheid van leveren. Ik had ze binnen 2 dagen!
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Anoniem: 89068
Zou het niet weten. Deze firmware is nog niet te downloaden denk ik.Anoniem: 91749 schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:24:
[...]
Enig idee waar deze versie te downloaden is?
Ik kan het zo even 123 niet vinden in de pricewatch. Maar een zonnekap voor de kitlens; waar en hoeveel?
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 89068 op 26-09-2005 20:41 ]
Tja, het is een beetje overdreven om elke zonnekap in de pricewatch te zetten. Maar pak een willekeurige grote winkel erbij en je vindt hem: www.foto-konijnenberg.nl bij Canon > Accesoires . De prijs is daar 24,50. Dat zal niet al te veel verschillen met andere winkels, de meeste simpele zonnekapjes van Canon zijn nou eenmaal 2 of 3 tientjes. Die dingen zijn nou eenmaal nuttig, maar ik wou dat ik voor dat geld plastic ringetjes kon verkopen.Anoniem: 89068 schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:40:
Ik kan het zo even 123 niet vinden in de pricewatch. Maar een zonnekap voor de kitlens; waar en hoeveel?
{signature}
Anoniem: 8888
Me to, bevalt goed en snelle service, vind ze zelfs beter dan orginele canon die erbij zatBean77 schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:53:
heb 2 extra accus gekocht bij accuplus.nl. Ben er zeer tevreden over zowel over de kwaliteit als de snelheid van leveren. Ik had ze binnen 2 dagen!

Heb gisteravond ook 2 accus besteld bij accuplus.nl. Ben benieuwd...Bean77 schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:53:
Kijk eens op www.fotovideostore.nl, erg goedkoop wat filters/zonnekappen betreft. De zonnekap EW-60CVoutloos schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:53:
[...]
Tja, het is een beetje overdreven om elke zonnekap in de pricewatch te zetten. Maar pak een willekeurige grote winkel erbij en je vindt hem: www.foto-konijnenberg.nl bij Canon > Accesoires . De prijs is daar 24,50. Dat zal niet al te veel verschillen met andere winkels, de meeste simpele zonnekapjes van Canon zijn nou eenmaal 2 of 3 tientjes. Die dingen zijn nou eenmaal nuttig, maar ik wou dat ik voor dat geld plastic ringetjes kon verkopen.
voor de kitlens kost hier "slechts" € 13,99.
Anoniem: 114908
Nou lekker dan.
Heb vanavond een EOS 350D bemachtigd, wil ik me registreren (krijg ik die geheugenkaart) Is die site gewoon down
hoop maar dat dit tijdelijk is.
volgens de sticker moet ik naar www.cig.canon-europe.com/reg gaan en me daar registreren. Maar als ik op register (http://www.cig.canon-europe.com/user/register.html) klik, kom ik nergens
Hoop dat het morgen beter gaat.
*EDIT* Duurde gewoon heeeel erg lang maar tis gelukt nu maar wachten *EDIT*
Heb vanavond een EOS 350D bemachtigd, wil ik me registreren (krijg ik die geheugenkaart) Is die site gewoon down
volgens de sticker moet ik naar www.cig.canon-europe.com/reg gaan en me daar registreren. Maar als ik op register (http://www.cig.canon-europe.com/user/register.html) klik, kom ik nergens
Hoop dat het morgen beter gaat.
*EDIT* Duurde gewoon heeeel erg lang maar tis gelukt nu maar wachten *EDIT*
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 114908 op 27-09-2005 23:11 ]
Anoniem: 143432
Bij mij viel het mee. Op de site stond dat het welleens een maand kon duren voordat het geheugenkaartje binnen zou komen. Maar ik had hem na anderhalve week al binnen. Dus wie weet valt het wachten wel mee..
was er nu ook nog een manier om dat kaartje te krijgen als er geen serienummer op je doos zat?
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Anoniem: 102261
Een serienummer zit er altijd op je doos en camera. Jij bedoelt waarschijnlijk de sticker met nummer voor gratis Cf kaartje. Bij mij zat die er inderdaad niet op. Ik heb toen op de canon site het nummer van de klantenservice gezocht en daarheen gebeld. Heb toen het serienummer van mijn camera door moeten geven en ik kreeg telefonisch een actiecode. En daarmee kon ik het gratis cf-kaartje aanvragen.
Voortaan dus eerst Canon bellen en dan pas hier posten.
Ik ben slechthorend en kan dus niet bellen 
Canon wil blijkbaar niet dat je ze mailt maar ik heb ook het probleem dat er bij mij geen actiecode op de doos zat en ik heb ook geen cashback boekje gehad.
Ik wil graag een lens aanschaffen dus zo'n cashbackboekje zou ik graag willen hebben, hoe pak ik dat aan? Canon bellen?
Canon wil blijkbaar niet dat je ze mailt maar ik heb ook het probleem dat er bij mij geen actiecode op de doos zat en ik heb ook geen cashback boekje gehad.
Ik wil graag een lens aanschaffen dus zo'n cashbackboekje zou ik graag willen hebben, hoe pak ik dat aan? Canon bellen?
Helemaal onderaan, invullen en versturen: http://www.canonextrapromotion.com/faq.aspxBenn1e schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:06:
Ik ben slechthorend en kan dus niet bellen
hey tof, dank je wel. Ik heb de site van gateway wel uitgeplozen maar dit was weer een andere site.MartijnGizmo schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:38:
[...]
Helemaal onderaan, invullen en versturen: http://www.canonextrapromotion.com/faq.aspx
Wat is eigenlijk de mooiste manier om de battery helemaal leeg te maken?
Het display heeft nu een icoontje aan van een half leeg/vol battery, maar hoelang dat ik daar nog mee schieten...
Ik laad hem liever leeg lopen om hem daarna weer op te laden, dan is hij weer lekker vol als ik vannavond op pad ga.
Het display heeft nu een icoontje aan van een half leeg/vol battery, maar hoelang dat ik daar nog mee schieten...
Ik laad hem liever leeg lopen om hem daarna weer op te laden, dan is hij weer lekker vol als ik vannavond op pad ga.
Waarom wil je hem helemaal leeg laten lopen? Bij litihumbatterijen moet je dat juist niet doen, dat verkort de levensduur. Halverwege opladen is veel beter voor de batterij. Dit is inderdaad precies tegengesteld aan wat je gewend bent van NiCd of NiMH batterijen.KillerDream schreef op donderdag 29 september 2005 @ 07:57:
Wat is eigenlijk de mooiste manier om de battery helemaal leeg te maken?
Oke, dankje wel voor je uitleg.pnieuwla schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:20:
Waarom wil je hem helemaal leeg laten lopen? Bij litihumbatterijen moet je dat juist niet doen, dat verkort de levensduur. Halverwege opladen is veel beter voor de batterij. Dit is inderdaad precies tegengesteld aan wat je gewend bent van NiCd of NiMH batterijen.
Heb alleen maar ervaring met NiCd en NiMH batterijen.
Dus weer wat geleerd vandaag.
Volgens mij is dat niet waar, een Li-ION mag je nooit DIEPontladen, maar halverwege opladen hoeft niet per se beter te zijn.pnieuwla schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:20:
[...]
Waarom wil je hem helemaal leeg laten lopen? Bij litihumbatterijen moet je dat juist niet doen, dat verkort de levensduur. Halverwege opladen is veel beter voor de batterij. Dit is inderdaad precies tegengesteld aan wat je gewend bent van NiCd of NiMH batterijen.
Correct me if i'm wrong.
Daarnaast zijn Li-ION beveiligd tegen diepontladen en overleden, dit is een veiligheidsvoorschrift omdat Li-ION zonder beveiligingn een soort al-kaida batterijen worden
Tot zover ik begrepen heb is het bij een Li-Ion niet van belang hoeveel je hem oplaadt, maar hoe vaak.
Normaliter 1000xopladen, dat is dus erhm nou 10 jaar in mijn geval (langer zelfs, maar zo lang gaan ze toch niet mee)
Dus het boeit niet of je hem half of helemaal oplaad en je accu zal nooit helemaal leeg raken, omdat je camera gewoon niet meer start als hij bijna leeg is.
Ik heb met deze camera gehad dat iemand het cf-kaartje er niet goed indeed en daardoor er een pinnetje was omgebogen. Daardoor onbruikbaar de camera, voor reperatie opgestuurd en blijkbaar viel het onder de garantie, aangezien ik niets hoefde te betalen.
Anders was het een gevalletje WA geworden
Maar ik vind het gewoon slecht dat zo'n dure camera zo'n zwak punt heeft. Ik heb ook begrepen dat de Nikon's een ander systeem hebben voor de cf-kaartjes en hierdoor minder gevoelig zijn voor dit probleem.
Normaliter 1000xopladen, dat is dus erhm nou 10 jaar in mijn geval (langer zelfs, maar zo lang gaan ze toch niet mee)
Dus het boeit niet of je hem half of helemaal oplaad en je accu zal nooit helemaal leeg raken, omdat je camera gewoon niet meer start als hij bijna leeg is.
Ik heb met deze camera gehad dat iemand het cf-kaartje er niet goed indeed en daardoor er een pinnetje was omgebogen. Daardoor onbruikbaar de camera, voor reperatie opgestuurd en blijkbaar viel het onder de garantie, aangezien ik niets hoefde te betalen.
Anders was het een gevalletje WA geworden
Maar ik vind het gewoon slecht dat zo'n dure camera zo'n zwak punt heeft. Ik heb ook begrepen dat de Nikon's een ander systeem hebben voor de cf-kaartjes en hierdoor minder gevoelig zijn voor dit probleem.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Hier staat het een en ander over het opladen van Li-ion batterijen
Imo moet je gewoon al dat gezwets over wel/niet op het ideale moment lekker aan je voorbij laten gaan. Als je uitgebreid gaat schieten met je cam, moet hij gewoon vol zijn. Klaar. Als de accu dan een week minder meegaat, moet je een week eerder 2 tientjes uitgeven voor een goede third party accu.
Batterijen/accu's heb je om te gebruiken, dus moet je met zoveel mogelijk energie meenemen. Levensduur is niet van belang op de korte termijn. Batterij == verbruiksvoorwerp.
Als je continu over je energievoorziening loopt na te denken of het zelfs je creatieve proces laat beïnvloeden, beperkt imo die krenterigheid van 2 tientjes per jaar wel de lol die je steeds hebt.
Batterijen/accu's heb je om te gebruiken, dus moet je met zoveel mogelijk energie meenemen. Levensduur is niet van belang op de korte termijn. Batterij == verbruiksvoorwerp.
Als je continu over je energievoorziening loopt na te denken of het zelfs je creatieve proces laat beïnvloeden, beperkt imo die krenterigheid van 2 tientjes per jaar wel de lol die je steeds hebt.
[ Voor 18% gewijzigd door Voutloos op 29-09-2005 11:25 ]
{signature}
Vanaf het moment dat een Li-Ion gemaakt is gaat de tijd tikken voor de batterij. Een gemiddelde Li-Ion batterij gaat zo'n 2/3 jaar mee.nhimf schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:11:
Tot zover ik begrepen heb is het bij een Li-Ion niet van belang hoeveel je hem oplaadt, maar hoe vaak.
Ook als je dus netjes je Li-Ion vaak oplaadt, houdt het na 3 jaar toch echt op.
Wanneer je een Li-Ion telkens helemaal leegtrekt voor hem weer op te laden, haal je ongeveer 300 cycles (1 cycle = verbruik van totale capaciteit van batterij).
Wanneer je Li-Ion bijv. maar 50% ontlaad en hem daarna weer oplaad kun je meer dan 1000 cycles halen.
Kortom, Li-Ion's vinden het fijner om vaker opgeladen te worden, maar na 3 jaar is de koek op.
Als je Li-Ion's vaak niet helemaal ontlaad kan het zijn dat de batterijstatus indicator van je apparaat niet meer de goede waarde aangeeft. Dit kun je oplossen door eens in de 30 laadcycli de batterij leeg te 'spelen'.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
En als je een tweede accu erbij koopt. En je hem maar soms gebruikt kun je hem beter niet opladen nadat die leeg is maar pas als je hem weer gaat gebruiken in verband met het zelf ontladen van de batterij als hij ergens ligt.
Gewoon omstebeurt gebruiken lijkt me, als de één leeg is, de ander erin.....
Nooit een Li-Ion leeg bewaren!Jesp_J schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:54:
En als je een tweede accu erbij koopt. En je hem maar soms gebruikt kun je hem beter niet opladen nadat die leeg is maar pas als je hem weer gaat gebruiken in verband met het zelf ontladen van de batterij als hij ergens ligt.
Li-Ion's ontladen dan wel langzaam, maar als ze beneden de minimumspanning komen raken ze onherstelbaar beschadigd.
Als je een Li-Ion een tijd niet wil gebruiken (>maand) bewaar ze dan onder 40% spanning. Wanneer je een Li-Ion batterij op maximale capaciteit bewaart vreet de batterij zichzelf op en vermindert de maximale laadcapaciteit.
Dit is ook de reden dat MP3 spelers en laptops (met Li-Ion) vanuit de winkel al een beetje opgeladen zijn en niet helemaal vol, of helemaal leeg.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Daarnaast moet je een Li-ion battery koel (niet invriezen!) opslaan op 40% als je hem langer niet gebruikt, dan komen de chemische processen nog verder tot stilstand. http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm
En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós
Anoniem: 69974
Hallo,
khad een vraag over de std 18-55mm lens die bij de kit zit. hoeveel keer zoom is dat?
en wat is en kost een goede +-6x zoom lens?
khad een vraag over de std 18-55mm lens die bij de kit zit. hoeveel keer zoom is dat?
Een 18-55 lens is een (55 / 18) ~= 3,05 keer zoomlens.Anoniem: 69974 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:53:
Hallo,
En goeie 6x zoomlenzen, tja... dan kom je aan een 28-200 lens, maar die zijn optisch gezien niet heel geweldig, naar wat ik er van gehoord hebt. Noem ook eens een budget, en neem een kijkje in het Grote Objectieven Topic. Daar komt zo'n vraag misschien beter tot zijn recht?
Zo gezegd, zo gedaan.
'Ik wil een 6x zoomlens' is geen complete eis. Wil je vooral groothoek, vooral tele? Wat wil je precies? Bedoel je niet ipv dat je veel zoom wil dat je een leuk teleobjectief wil?
Een >= 6x zoomlens moet je vooral willen als je lichtbepakt op wereldreis wil ofzo. Verdiep je anders eens in wat de brandpuntafstaden voorstellen, bijvoorbeeld adhv dit tooltje: http://www.tamroneurope.com/flc.htm
Een >= 6x zoomlens moet je vooral willen als je lichtbepakt op wereldreis wil ofzo. Verdiep je anders eens in wat de brandpuntafstaden voorstellen, bijvoorbeeld adhv dit tooltje: http://www.tamroneurope.com/flc.htm
{signature}
Helemaal mee eens, als je tenminste vaak schiet. Als je je cam maar een paar weken per jaar gebruikt (waarom koop je 'm dan?) kun je inderdaad beter de accus in de koelkast leggen.Voutloos schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:23:
Batterij == verbruiksvoorwerp.
bedankt voor de snelle reacties.
ik begin me er nu pas in te verdiepen aangezien ik over ong. 2 weken de 350d wil aanschaffen.
ik wil gewoon een lens waarmee je verder kan zoomen dan de orginele. Dit voor op vakanties etc.
ik begin me er nu pas in te verdiepen aangezien ik over ong. 2 weken de 350d wil aanschaffen.
ik wil gewoon een lens waarmee je verder kan zoomen dan de orginele. Dit voor op vakanties etc.
Je kan ook een extra lens kopen. Dan heb je er dus een voor 'standaardgebruik', en eentje voor als je een onderwerp toch wat dichterbij wilt hebben. Lenzen kunnen wisselen is nou net het grote voordeel van een dSLR zoals de 350d.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Verdiep je er in voor je een 350D koopt. Als je gewoon lekker simpel foto's wilt maken en een krachtig objectief wilt is een camera als de Canon Powershot S1 of S2 waarschijnlijk een veel betere keuze.Anoniem: 69974 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:05:
bedankt voor de snelle reacties.
Wil je hoge kwaliteit lenzen, razendsnelle opstarttijd, veel shots per second en je verdiepen in fotografie? Ga dan pas voor een DSLR.
Dat ligt er maar net aan wat voor kwaliteit hebben. Wil je kwaliteit die gelijk of iets beter is dan compact superzoom camera's? Dan kun je al voor zo'n 130 euro een telezoom objectief hebben (Tamron 70-300).Anoniem: 69974 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:09:
dat zie ik ook zeker als optie. maar aan wat voor bedragen moet ik dan denken?
[ Voor 24% gewijzigd door Kanarie op 30-09-2005 15:11 ]
zelfde kwaliteit als de std lens maar gewoon een groter zoombereik. Ik heb er geen professionele bedoelingen mee, puur vakantiefoto's etc.
Als je puur vakantiefoto's wilt maken, waarom ga je dan voor een (zeer) dure DSLR? Waarschijnlijk bereik je ook prima resultaten met een compact.Anoniem: 69974 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:19:
zelfde kwaliteit als de std lens maar gewoon een groter zoombereik. Ik heb er geen professionele bedoelingen mee, puur vakantiefoto's etc.
Die zijn draagbaarder en betaalbaarder.
Ik zie steeds vaker mensen rondlopen met DSLR camera's die vrolijk foto's:
tegen de zon in maken
nachtfoto's van het strand met flitser
kiekjes nemen
Dat is natuurlijk ieders goed recht, maar dan kan je net zo goed een normale compact camera nemen.
Mensen kiezen dan een DSLR omdat die het duurste "en dus het beste" is.
Ik weet niet hoe ver jouw ervaring met fotografie gaat en in hoeverre je tijd wilt investeren om te leren fotograferen.
Mijn EOS 300D was het start van mijn fotografiehobby. Ik had nog geen ervaring met digitale camera's of fotografie in het algemeen, maar ik wist wel dat dit mijn 2e hobby zou worden.
Als je dus van plan bent om de camera te gebruiken voor puur vakantie/verjaardagfoto's zou ik de helft van het budget voor een DSLR in m'n zak houden en een mooie digitale compact camera kopen.
inderdaad, ik denk dat hilly beter af is met een digicompact dan met een dSLR.THW Arie schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:27:
Als je dus van plan bent om de camera te gebruiken voor puur vakantie/verjaardagfoto's zou ik de helft van het budget voor een DSLR in m'n zak houden en een mooie digitale compact camera kopen.
sowieso zijn mensen die een 6-12x zoom lens willen beter af met een digicompact. de eerste goede lens met 6 of meer keer zoom voor een spiegelreflexsysteem moet nog gemaakt worden. de meeste 4x zoomlenzen zijn optisch al niet bepaald wonderen. wanneer je een (d)SLR koopt, moet je - indien je meerdere bereiken wilt bestrijken - bereid zijn lenzen te wisselen. als je dat niet wilt, moet je niet aan een (d)SLR beginnen.
Ehm, zeker nooit foto's gezien die gemaakt zijn met de 10x zoom Sigma 50-500 (Bigma)? Zie oa hier: [rml][ Sigma 50-500 F4-6.3 EX APO RF (HSM)] Power of the Bigma![/rml]. Niet zomaar iets roepen als je niet weet dat er ook 6x 8x of zelfs 10x zoom-lenzen zijn voor SLR die wèl goed zijn lateefde eerste goede lens met 6 of meer keer zoom voor een spiegelreflexsysteem moet nog gemaakt worden.
Dit is volgens mij ook een goede
Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM ø 72mm
voor 439 euro (en er zit een beeldstabilisator op)
[ Voor 18% gewijzigd door Jesp_J op 30-09-2005 16:48 ]
jaja, die lens is mij bekend. voor het zoombereik is dat een zeer redelijke lens en hij is ook nog eens schappelijk geprijsd, maar optisch is het natuurlijk geen wereldwonder en ik had goede niet voor niets dikgedrukt weergegeven.Remy schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:54:
Ehm, zeker nooit foto's gezien die gemaakt zijn met de 10x zoom Sigma 50-500 (Bigma)? Zie oa hier: [rml][ Sigma 50-500 F4-6.3 EX APO RF (HSM)] Power of the Bigma![/rml]. Niet zomaar iets roepen als je niet weet dat er ook 6x 8x of zelfs 10x zoom-lenzen zijn voor SLR die wèl goed zijn lateef
daarnaast heet die lens natuurlijk niet voor niets de Bigma en dus niet bepaald geschikt als "walk-around" lens, maar dat is weer een ander verhaal...
Anoniem: 30648
Ik zag dit op mijn dslr altijd als een nadeel, maar da's voor ieder persoonlijk.Garyu schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:07:
Lenzen kunnen wisselen is nou net het grote voordeel van een dSLR zoals de 350d.
inderdaad, als dingen als super super scherpe platen of veel spelen en rommelen niet je ding zijn is een SLR snel niet je ding. Je moet 't ook een beetje zien als spelen met de accesoires, rommelen..Anoniem: 30648 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:51:
[...]
Ik zag dit op mijn dslr altijd als een nadeel, maar da's voor ieder persoonlijk.
|>
Nee die is dus *niet* lekker, zie ook de database van photozone.deJesp_J schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:47:
Niet helemaal, ik ken ook iemand die niet van lenzen wisselen houdt maar toch echt zweert bij een SLR vanwege de snelle respons, snelle focus en TTL viewfinder.Simon schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:01:
[...]
inderdaad, als dingen als super super scherpe platen of veel spelen en rommelen niet je ding zijn is een SLR snel niet je ding. Je moet 't ook een beetje zien als spelen met de accesoires, rommelen..
Mensen die een normale SLR gebruiken kunnen vaak ook niet aan een compact digicam wennen, neem nou mijn pa, die is een Canon AE-1 gewend met een aantal primes en met handmatige focus , drukken is schieten. Als hij op zijn DSC-717 op afdrukken klikt duurt het eerst 3 seconden focussen etc etc voordat hij kan afdrukken, en handmatige focus is bij zo'n ding geen optie. Mijn EOS 350D pakt ie zo en kan ie mee doen en laten wat ie wil, werkt altijd! Die F717 vind ie een rampending.
Enige wat ik nog graag erbij wil, en volgens Konijnenberg kwam dat ooit nog wel maar ik weet zelf neit eens of het ingebouwd kán worden in de 350D is een focusscherm met zo'n ribbel waar je de scherpte kan zien en 2 puntjes die langs elkaar schuiven, zoals op de AE-1 met de handfocus dus gebeurd.
Nu doe ik vaak autofocus en zet dan de schakelaar op manual focus, maar dat lijkt me niet echt een superoplossing.
[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 30-09-2005 22:59 ]
Is er al, van Katzeye: http://www.keoptics.com/Canon350D.htmFairy schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:57:Enige wat ik nog graag erbij wil, en volgens Konijnenberg kwam dat ooit nog wel maar ik weet zelf neit eens of het ingebouwd kán worden in de 350D is een focusscherm met zo'n ribbel waar je de scherpte kan zien en 2 puntjes die langs elkaar schuiven, zoals op de AE-1 met de handfocus dus gebeurd.
Nu doe ik vaak autofocus en zet dan de schakelaar op manual focus, maar dat lijkt me niet echt een superoplossing.

Bedankt trouwens voor het plaatje + link Martijn. Je had hem al eerder geplaatst in een ander topic, maar ik vind het wel interessant. Alleen zou ik zoiets erg graag in de praktijk willen zien, want ik denk dat zoiets bruikbaarder is voor mensen met een grotere viewfinder dan m'n 300D. Heb jij misschien enige praktijkervaringen met zo'n k-e matglas?
Dat ging over een 20D.gium schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:16:
Bedankt trouwens voor het plaatje + link Martijn. Je had hem al eerder geplaatst in een ander topic, maar ik vind het wel interessant. Alleen zou ik zoiets erg graag in de praktijk willen zien, want ik denk dat zoiets bruikbaarder is voor mensen met een grotere viewfinder dan m'n 300D. Heb jij misschien enige praktijkervaringen met zo'n k-e matglas?
Anoniem: 119912
Qua scherpte en Contructie is hij heel matig:Jesp_J schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:47:
zie lenzendatabase van DPZ : http://www.digitallyactiv.../viewrates.asp?lensID=232
opmerkingen qua scherpte:
- Vond hem niets anders als een zeer goedkope lens. Je moet hem echt een paar stops omhoog gooien.
- Helemaal open wataan de softe kant. 1 á 2 stops dicht: heel erg acceptabel.
Opmerkingen constructing:
- Slecht! Stof kan naar binnen, lens heeft last van zoomcreep.
- Wil in hangende toestand van zich zelf uitzoomen.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 01-10-2005 00:39 ]
Het is geen L kwaliteit maar het is zeker geen slechte lens, hij heeft een heerlijk walkaround bereik alleen is hij op een 1,6 crop een tikkie krap aan de groothoekkant.Jesp_J schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:47:
Het is een oudere generatie van de IS en die is 2 stop ipv 3 stop in de nieuwere modellen, de prijs is mede daarom ook een stuk lager.
Een 17-85 (27.2-136mm incl crop) wat in feite dezelfde lens is maar een nieuwere uitvoering met een betere IS en een beter op digitaal afgestemd bereik, is dan ook gelijk 200 euro duurder want er zit geen cashback op.
Ook is het bereik van de 28-135 een stuk groter t.o.v. de 17-85, je mist dan wel 11 mm aan de groothoekkant maar daar krijg je er wel 50 voor terug aan de telekant!
Ik gebruik de lens naast een 24-70L en ik moet zeggen dat als je hem wat afstopt hij toch erg lekker zijn werk doet, ik durf te zeggen dat het een prima middenklasser is, wil je een fijne allrounder dan zou dit een van de mogelijkheden kunnen zijn.
Als je iets minder wil uitgeven zou je kunnen denken aan de 28-105 f3,5-4,5 USM of de 24-85 f3,5-4,5 USM als het Canon moet zijn.
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Ik ben ook zeer te spreken over de 17-85 IS USM. Vind het een prima allrounder. Heb er op vakantie veel mee geschoten en hij doet prima zn werk. Geen L-kwaliteit maar daar is zn prijs ook niet naar. Heerlijk ding!
Anoniem: 149892 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:18:
Ik ben ook zeer te spreken over de 17-85 IS USM. Vind het een prima allrounder. Heb er op vakantie veel mee geschoten en hij doet prima zn werk. Geen L-kwaliteit maar daar is zn prijs ook niet naar. Heerlijk ding!
Ik heb vandaag een Fancier statief gekocht bij de locale fotoboer. 't Is een onbekend chinees merk. Kwalitatief echt top, misschien ietsje minder 'top notch' afgewerkt dan de bekende a-merken, maar dan wel voor de helft van de prijs. Hij kan m'n 350D met 70-200 F4/L met gemak zeer stabiel dragen.
Hier is een plaatje van het model. Het ding is helemaal van aluminium, tot aan de 'clips' om de poten in-en-uit te klappen toe.
Hij kostte me 140 euro.
Edit: ohja, en alles zat erbij voor die prijs: statiefkop met 2 wisselplaten, draaghoes en zelfs gereedschap.
Hier is een plaatje van het model. Het ding is helemaal van aluminium, tot aan de 'clips' om de poten in-en-uit te klappen toe.
Hij kostte me 140 euro.
Edit: ohja, en alles zat erbij voor die prijs: statiefkop met 2 wisselplaten, draaghoes en zelfs gereedschap.
[ Voor 21% gewijzigd door pnieuwla op 02-10-2005 00:10 ]
Vind 140 euro flink aan de prijs hoor, daar heb je ook een mooie 2e hands manfrotto oid. voor.
Mijn 2e hands A-merk SLIK master classic was maar 50 euro, al heb ik geen quickrelease plaatjes
Mijn 2e hands A-merk SLIK master classic was maar 50 euro, al heb ik geen quickrelease plaatjes
[ Voor 36% gewijzigd door Gizz op 02-10-2005 01:54 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Anoniem: 63908
Weet iemand of die EUR 777 aanbieding bij Mediamarkt (Zoetermeer/Rotterdam/elders) nog loopt?
ik ben vorige week nog geweest, ik geloof van welAnoniem: 63908 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 09:30:
Weet iemand of die EUR 777 aanbieding bij Mediamarkt (Zoetermeer/Rotterdam/elders) nog loopt?

Ga anders een kijkje nemen
Ik heb de 350D van mn werk geleend. Ben erg onder de indruk en wil hem wel kopen.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
is dat de body of de kit?Anoniem: 119912 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:40:
[...]
ik ben vorige week nog geweest, ik geloof van wel.
Ga anders een kijkje nemen
Anoniem: 63942
140 euro voor een onbekend merk vind ik wel erg veel, mijn manfrotto (nieuw) was niet veel duurderpnieuwla schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:08:
Ik heb vandaag een Fancier statief gekocht bij de locale fotoboer. 't Is een onbekend chinees merk. Kwalitatief echt top ... Hij kostte me 140 euro

Maarja, als die Fancier ook zo degelijk is dat je er 20-30-40 jaar mee doet dan is het natuurlijk ook geen slechte aankoop.
EUR 799 in Alphen, maar als Zoetermeer of Rotterdam nog EUR 777 in de aanbieding heeft mag ik 'm voor 777 meenemen. Toch nog maar even nachtje over slapen ... is natuurlijk het begin van een dure hobby. Maar wel lekker om gewoon direct te kunnen schieten ipv wachten op opstarten en trage autofocus van huidige CP4500.
Kit
Maar als je naar Zoetermeer gaat dan moet je niet rechtsaf naar camera's gaan maar linksaf naar 160 cm flatscreenb sherm, daar staat 350D voor 777 euro, en bij camera's staat ie voor 899 euro

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 02-10-2005 16:10 ]
Ik ben er denk ik wel uit, ga ik 'm toch maar morgen voor het gemak (geen discussie) in Z'meer halen. Concurrentie was met de Fuji S9500 en soortgelijke prosumers, maar qua snelheid redden die het toch niet met DSLR. Video en zo is allemaal leuk, maar ik wil foto's maken. Camera aan en schieten maar. Vanmiddag wederom in de winkel met de 350D in de hand gestaan, en die voelt gewoon prima aan (ik houd wel van compacte spullen, en ben geen grote SLR gewend). Voor 777 is 'ie met de kitlens relatief gezien goedkoop, en een mooie telelens komt dan later wel.
Maar wat voor manfotto is dat dan? Daar zit nogal verschil in lijkt me. De lichtste manfrotto's zijn inderdaad niet veel duurder, maar deze fancier is toch wel een zeer stevig model (tot 4 kg).Anoniem: 63942 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:43:
[...]
140 euro voor een onbekend merk vind ik wel erg veel, mijn manfrotto (nieuw) was niet veel duurder![]()
Maarja, als die Fancier ook zo degelijk is dat je er 20-30-40 jaar mee doet dan is het natuurlijk ook geen slechte aankoop.
140 euro vind ik ook veel geld voor een Chinees budgetstatief. Ik heb een zware Manfrotto (voor mijn telescoop, niet voor mijn camera) daar heb ik nog geen 200 euro voor betaald.
Kijk eens naar Manfrotto- en Gitzoprijzen bij kamera-express.nl en www.koopdigitaal.nl (Foto Konijnenberg) om te vergelijken.
Kijk eens naar Manfrotto- en Gitzoprijzen bij kamera-express.nl en www.koopdigitaal.nl (Foto Konijnenberg) om te vergelijken.
Ik ben zonet ff langs n winkel geweest om die 350d ff te proberen, maar ik kwam tot de ontdekking dat je dslr's tijdens t fotograferen alleen maar door de zoeker kunt kijken en niet naar t schermpje!
Nu als ik macrofotos maak met mijn minolta z1 kijk k altijd naar t schermpje omdat k onmogelijk mn hoofd half in de grond kan houden.... Hoe the hell maken mensen met slr's van die macrofotos? gwoon camera laag houden en gokken maar?

Nu als ik macrofotos maak met mijn minolta z1 kijk k altijd naar t schermpje omdat k onmogelijk mn hoofd half in de grond kan houden.... Hoe the hell maken mensen met slr's van die macrofotos? gwoon camera laag houden en gokken maar?
En daar hebben ze nou hoekzoekers voor uitgevonden!blacknoise schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:44:
Ik ben zonet ff langs n winkel geweest om die 350d ff te proberen, maar ik kwam tot de ontdekking dat je dslr's tijdens t fotograferen alleen maar door de zoeker kunt kijken en niet naar t schermpje!![]()
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Wel belangrijk dat je er daar achter kwam. Je ziet ook wel eens posts van verontwaardigde kersverse DSLR bezitters dat ze het schermpje niet aankrijgen.blacknoise schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:44:
Ik ben zonet ff langs n winkel geweest om die 350d ff te proberen, maar ik kwam tot de ontdekking dat je dslr's tijdens t fotograferen alleen maar door de zoeker kunt kijken en niet naar t schermpje!![]()
Zo laag dat ik mijn hoofd half in de grond moet houden maak ik nooit macrofoto's. Als ik het objectief zo dicht mogelijk in bij de grond houd (met de lensas parallel aan de grond) steekt de body altijd verder uit (loodrecht op de lensas, richting grond) dan mijn hoofd.blacknoise schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:44:
Kortom: ik kan door de zoeker kijken als de camera op de grond staat, het komt natuurlijk voor dat ik dan omkhoog wil fotograferen, een kleine hoek valt dan nog wel te doen, maar anders zou een hoekzoeker inderdaad van pas komen.
[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 03-10-2005 21:30 . Reden: Korte samenvatting toegevoegd ]
Johblacknoise schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:44:
PS ZigView heeft daar digitale hoekzoekers voor kun je er zo op klikken

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 03-10-2005 19:41 ]
Ah, maar ik zie dat ik daar de focuspuntje uit mijn camera moet slopen en tevens kost dat stukkie glas een klein vermogen.MartijnGizmo schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:51:
[...]
Is er al, van Katzeye: http://www.keoptics.com/Canon350D.htm
[afbeelding]
Nee dank je.
Ok, ik heb ook maar een handstrap besteld, een originele E-1 ja. Kostte me €17,22 incl verzenden, dus ach, what the heck,Anoniem: 103538 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:22:
[...]
Oh nee?![]()
![]()
[afbeelding]
Beetje brakke foto (kutcompacts...), maar you get the idea
Ik ben van plan om de 350D te gaan kopen.
Ik heb gehoord dat de kit lens niet zo geweldig is. (vraag me wel af of hij dan wel beter is als de lenzen van zo'n compact camera. Is ie bijvoorbeeld beter dan de lens van de Powershot S2, als je alleen kijkt naar de kwaliteit van de foto's niet naar het bereik of de constructie van de lens.)
Welke allround lens zou ik dan het beste erbij kunnen kopen?
Op DP-review raden ze de EF-S 17-85 mm IS aan.
Dit is een redelijke prijzige lens. Maar is dit ook een hele goeie of raden jullie een andere aan?
Ik heb gehoord dat de kit lens niet zo geweldig is. (vraag me wel af of hij dan wel beter is als de lenzen van zo'n compact camera. Is ie bijvoorbeeld beter dan de lens van de Powershot S2, als je alleen kijkt naar de kwaliteit van de foto's niet naar het bereik of de constructie van de lens.)
Dit is een redelijke prijzige lens. Maar is dit ook een hele goeie of raden jullie een andere aan?
Voor een stuk minder geld kan je bijvoorbeeld de Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di (ø67mm) krijgen. Zie voor meerdere besprekingen van lenzen het Centraal Objectieven topic. Overigens is de kitlens nou ook weer niet zo dramatisch slecht hoor..
Dramatisch slecht is hij niet nee, met name vanaf F/8 is het te doen. Maar de vraag "wat moet ik kopen ipv die kitlens" is inmiddels al wel honderd keer gesteld, en minstens even zoveel keren beantwoord. Dus ik zou zeggen: zoek even een beetje in de 350D topics of in de objectieventopics
De EF-S 17-85 IS is een redelijk goede lens. Hij heeft een erg prettig bereik, 3e generatie Image Stabilisation en redelijke optische prestaties.Jesp_J schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:32:
Ik ben van plan om de 350D te gaan kopen.
Wel redelijk veel CA (paarse randjes bij contrastrijke gebieden) op het wijde eind.
Eigenlijk is de 17-85 (IMO) net iets te duur voor wat je krijgt, maar dat is bij zoveel Canon lenzen
Maar dat paarse randje. Is dat dan zo erg?
Als je het vergelijkt met de panasonic FZ30 of FZ20 hebben hun daar ook last van?
Mijn moeder heeft een goedkope 5 megapixel camera van de aldi (Medion) op de foto's gemaakt met die camera zie ik het niet. En ik neem aan dat deze lens toch beter is als die van medion. En ik verwacht eigenlijk ook dat hij zowat alle lenzen van compact camera's overtreft zoals een FZ30 of een powershot S2.
Als je het vergelijkt met de panasonic FZ30 of FZ20 hebben hun daar ook last van?
Mijn moeder heeft een goedkope 5 megapixel camera van de aldi (Medion) op de foto's gemaakt met die camera zie ik het niet. En ik neem aan dat deze lens toch beter is als die van medion. En ik verwacht eigenlijk ook dat hij zowat alle lenzen van compact camera's overtreft zoals een FZ30 of een powershot S2.
Dan verwacht je misschien wat veel
. Kijk eens naar een foto van een boom met veel licht ofzo, wedden dat je paarse randjes ziet om de bladeren? En zie je ze niet, dan houden die camera
. Elke lens heeft daar in meer of mindere mate last van, met name in het groothoek gebied.
Overigens zijn de lenzen van de FZ30 en de Powershot S2 wel degelijk prima te noemen, daar zit dan ook relatief veel geld in het lens-deel van de camera.
Overigens zijn de lenzen van de FZ30 en de Powershot S2 wel degelijk prima te noemen, daar zit dan ook relatief veel geld in het lens-deel van de camera.
Welke zoom lens (50-125mm) voor de 350d overtreft die van de FZ30 en Powershot S2 dan. Qua beeldkwaliteit? Dat zou voor mij namelijk de ideale lens zijn.
50-125 is een gekke range, die je niet snel zult vinden.
Je zou de Sigma 18-125mm kunnen proberen
Of zoals eerder gezegd de Tokina 28-75
Evt. een Canon 24-105, maar de vraag is wat die gaat kosten / kost.
En zoals gezegd, lees het lenzen topic eens door, daar wordt jouw vraag echt tig keer gesteld
.
Je zou de Sigma 18-125mm kunnen proberen
Of zoals eerder gezegd de Tokina 28-75
Evt. een Canon 24-105, maar de vraag is wat die gaat kosten / kost.
En zoals gezegd, lees het lenzen topic eens door, daar wordt jouw vraag echt tig keer gesteld
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het is begrijpelijk dat je blij bent met je aankoop, maar dit alleen even melden voegt natuurlijk niet heel veel toe aan deze thread. Let daar dus een beetje op :)
Het is begrijpelijk dat je blij bent met je aankoop, maar dit alleen even melden voegt natuurlijk niet heel veel toe aan deze thread. Let daar dus een beetje op :)