Die Zigview is dus utter crap.
Dat u het even weet.
Dat u het even weet.

Anoniem: 69974
[rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *DEEL 2*[/rml]Anoniem: 69974 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:04:
vandaag voor het eerst 350d en nikon d50 vastgehad en mee gespeeld.
ik vind de 350d (zonder battgrip) eigenlijk te klein, de grip is niet lekker ( of ik heb grote handen )
De nikon echter ligt veel lekkerder in de hand
de keuze word wel tussen deze 2.
iemand anders nog voor/nadelen van beide om te vergelijken?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Een beetje onderbouwing mag wel hoorAnoniem: 140203 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:57:
Die Zigview is dus utter crap.
Dat u het even weet.
Anoniem: 149892
Anoniem: 103538
Inderdaad... zelfs een F/4L kost nog meer dan dat zonder korting - meteen doen!Simon schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:38:
2.8 voor 600? Zeker doen, dat is écht een écht koopje
autofocus, schade aan mount, manual focus (moet vloeiend lopen), maak foto's op wide open en op closed, en check ze op PC. Krassen op de body = vragen waar 't vandaan komt...Anoniem: 149892 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:48:
Het is echt de 2.8! Heeft iemand tips waar ik op moet letten bij de koop? Hij is en blijft toch 2e hands...
|>
Ik zou het niet doen! Dat is zeker gestolen spul! Dat kan je echt in de problemen brengen en je komt bij de AIVD in het boekje. Wegblijven en die lens al helemaal niet aanraken ivm. je vingerafdrukken. Niet reageren dus!Anoniem: 149892 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:48:
Het is echt de 2.8! Heeft iemand tips waar ik op moet letten bij de koop? Hij is en blijft toch 2e hands...
Anoniem: 91749
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 91749 op 04-10-2005 19:04 ]
je bent in iig goed gelovig...Anoniem: 91749 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:02:
Uhhh... jij werkt voor de politie? Of wil je de lens lekker zelf kopen
Maar hoe kom ik dan bij de AIVD in het boekje? Hoe weten die gasten dat ik een (vermeend) gestolen lens koop? Zitten die gasten alle advertenties na te pluizen in alle lokale 'suffertjes'? en vervolgens alle verdachte objecten afluisteren? Of heb ik nu teveel films gezien
je zou de orginele aankoopbon kunnen vragen. verder zijn er wel plekken op het internet waar de serienummers van gestolen camera's en dergelijken kunnen worden vermeld. daar zou je het serienummer kunnen checken...Anoniem: 91749 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:02:
Maar even serieus, hoe kan ik in dat soort advertenties of marktplaats/ebay etc. zien of ik wel 'veilig' koop? (dus geen gestolen spul, maar gewoon echt 2e hands spullen). Alleen aan de prijs? of... (vul maar in)
Ben het niet helemaal met je eens.Garyu schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:15:
[...]
[rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *DEEL 2*[/rml]
Hele verhalen over deze twee camera's (en nog wat andere).
De belangrijkste dingen zijn voor zover ik nu kan zien:
1. Ergonomie
2. Lenzenset / accessoires
3. Technische details
(in die volgorde)
evt. Prijs, afhankelijk natuurlijk van hoeveel je 'over hebt'
Het boeit over het algemeen niet dat de ene camera 0,1 seconde sneller opstart, de andere een hogere ISO toelaat, want het is allemaal gerommel in de marge. Probeer ze allebei, kijken welke je het meeste aanspreekt, en koop die en ga lekker plaatjes schieten.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91749 op 04-10-2005 19:35 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Maakt niet uit hoe ver weg of hoe dichtbij het object staat. Het gaat puur om het verschijnsel van een verkleuring die je ziet bij een hoge contrastovergang. Voor voorbeeldfoto's van CA kun je altijd terecht bij een willekeurige recensie van DPreview. Bij de ene lens komt CA al voor bij lage contrastovergangen, bij de ander komt CA zelden voor en is dan alleen maar merkbaar bij extreme contrastovergangen. Maar hoe je het ook bekijkt, CA is gewoon kut. CA bij de bladeren of takken van bomen is voor de meesten geen probleem, maar het zorgt wel net voor die 'onscherpe' look als een hoofdonderwerp in je foto CA vertoont (CA bij de haren van een mooie meid, CA bij de mooie velgen van een auto, CA bij de ramen van een mooi huis, CA bij de veren van een mooie zwaan, etc). Allemaal ongewenste kleurrandjes die je niet op je foto wilt hebben.Jesp_J schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:00:
Ik heb even gekeken naar mijn eigen foto's en zag bij foto's waar ik bomen van dichtbij had geknipt met op de achtergrond de lucht paarse lijnen. En die zag ik zal zonder in te zoomen ik neem dat dit bij de 350d (met zowat iedere lens. zoniet welke lenzen moet ik dan zeker niet kopen?) pas is als je inzoomt of als je de foto op ware grote bekeek want dat deed ik ook nog niet.
Maar bij landschap foto's zag ik het niet de paarse dingen zijn dus alleen maar bij dingen die redelijk dichtbij staan op je foto, of niet?
[ Voor 40% gewijzigd door guillaumemay op 04-10-2005 23:44 ]
[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 05-10-2005 00:15 ]
Het wordt hier over het algemeen niet zo heel erg gewaardeerd als je je vragen in meerdere topics stelt. Kan deze discussie over hoe goed het objectief is dus aub verder in het centraal objectieven topic?Anoniem: 149892 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:23:
Kan via een advertentie in een regionaal weekblaadje een Canon 70-200 2.8 L kopen voor 600 euro. Vind ik een relatief lage prijs voor deze lens, maar zit twijfelen. Help!
Is al goed, 'k zie dat je nieuw bent hier
[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 05-10-2005 10:53 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
ExcuusGrrrrrene schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:11:
[...]
Het wordt hier over het algemeen niet zo heel erg gewaardeerd als je je vragen in meerdere topics stelt. Kan deze discussie over hoe goed het objectief is dus aub verder in het centraal objectieven topic?
Het is wel zo dat veel mensen die vakantiekiekjes maken gewoon helemaal geen kennis hebben van fotografie, en de mogelijkheden van een (betere) compactcamera al niet eens benutten.. imho ben je gewoon een dief van je eigen portomonnee als je een dSLR koopt met maar 1 lens om alleen vakantiekiekjes te maken, terwijl dergelijke mensen met een Konica Minolta A200 of zo betere resultaten bereiken omdat er standaard beeldstabilisatie is, de lens gewoon een groter bereik heeft en in de EVF/LCD al beter van te voren kan worden bepaald hoe de foto er uit gaat zien (en dan noem ik nog niet eens het voordeel van een kleine CCD, namelijk dat het bijna onmogelijk is om een onscherpe foto te maken vanwege de enormee scherptediepte die je hebt). Zo'n ding is meer dan de helft goedkoper dan welke dSLR incl. lens dan ook en is ook nog eens een flink stuk compacter en lichter. Je koopt toch ook geen Ferrari voor woon-werkverkeer?Lees net de reacties die je krijgt. Dingen als: "koop geen D-SLR als je vakantiekiekjes wilt maken"... etc...
Als je het kan betalen en leuk vindt, why not? Laat die mensen lekker dSLRs kopen: meer geld voor de R&D van de camfabrikantenJe koopt toch ook geen Ferrari voor woon-werkverkeer?
Ik weet de prijzen tegenwoordig niet meer zo van A1, A2, 828 etc... Toen ik 'm kocht was de 828 rond de 1000 euro dacht ik. Dan is de stap naar D-SLR niet zo heel groot meer...Martin Sturm schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:21:
Je koopt toch ook geen Ferrari voor woon-werkverkeer?
dat vraag ik me dus af. volgens mij zijn de marges op (high-end) compactcamera's groter dan op instap dSLR's. als iemand dus een dure compact koopt, blijft er volgens mij meer geld over voor r&d dan wanneer iemand een 'goedkope' dSLR koopt.Remy schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:29:
Als je het kan betalen en leuk vindt, why not? Laat die mensen lekker dSLRs kopen: meer geld voor de R&D van de camfabrikanten
is dat zo? volgens mij zijn digicompacts eerder hip en cool. persoonlijk ken ik ook niemand die niet serieus met fotografie - beroepsmatig of als hobby - bezig is en een dSLR heeft. wel ken ik redelijk veel mensen die voor de heb een digicompact hebben...
Anoniem: 140203
Laat ik het erop houden dat een analogie van de zigview met een zes jaar oude Trust Webcam in deze best zou opgaan - waarbij het Trust product zou winnen...
{signature}
* Grrrrrene kent er meerdere. Een EOS 300D voor vakantie en uitstapjes. Waarom een DSLR? Omdat ze al een EOS 300 hadden met bijbehorende objectieven en een 300D + kitlens dan een leuke upgrade is van je setlateef schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:30:
[...]
dat vraag ik me dus af. volgens mij zijn de marges op (high-end) compactcamera's groter dan op instap dSLR's. als iemand dus een dure compact koopt, blijft er volgens mij meer geld over voor r&d dan wanneer iemand een 'goedkope' dSLR koopt.
[...]
is dat zo? volgens mij zijn digicompacts eerder hip en cool. persoonlijk ken ik ook niemand die niet serieus met fotografie - beroepsmatig of als hobby - bezig is en een dSLR heeft. wel ken ik redelijk veel mensen die voor de heb een digicompact hebben...
Anoniem: 50944
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Jazekers:Anoniem: 69974 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:52:
heeft iemand ervaringen met de 350d battery grip ?
[ Voor 1% gewijzigd door Fairy op 05-10-2005 20:38 . Reden: gekocht ipv verkocht. ]
Wanneer het puur om vakantiekiekjes gaat is het spelen met DOF niet echt belangrijk.matthijst schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:55:
Voordeel van een kleine CCD". Hmm, da's voor het eerst: lijkt me juist een nadeel: met een kleine CCD kan je spelen met DOF praktisch wel vergeten, terwijl dat met een SLR een keuze is.
Onscherpe foto's door de diepte? Tsja, het kan natuurlijk wel, maar... doorgaans heb ik ze onscherp door beweging...
Tja sorry hoor, maar dat vind ik geen vakantiekiekjes meer!
Ik ben ook 1,97m, schoenmaat 47 en bijbehorende handen en weet de grip zeker te waarderen. Veel van mijn betere foto's zijn ook in portretstand gemaakt met grip. Sinds ik hem heb is hij 1 keer van de camera af geweest, om het serienummer te noteren.Bean77 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:15:
Ik heb ook een grip en ik zou echt niet zonder kunnen. Zeker als je wat grotere handen hebt is het wat lastig om je body vast te houden. Zeker als je en zwaardere lens en/of flitser erop heb biedt de grip voor mij in ieder geval uitkomst. Niet alleen voor je handen, maar ook voor je balans e.d. Bovendien kun je makkelijk portret fotos maken met de knop op de grip zelf.
Het is wat je wilt..... je kan het zien als luxe, maar ik ben er nog steeds erg blij mee dat ik hem gekocht heb. Maar het is wat je eigen prioriteiten, budget en keuzes zijn. IN deze forums kan je iig veel teruglezen.
Zo'n grip is overigens zeker wel voor 110 te vinden met een beetje zoeken.
Kannie er dan nog vanaf dan???MartijnGizmo schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:47:
[...]
Ik ben ook 1,97m, schoenmaat 47 en bijbehorende handen en weet de grip zeker te waarderen. Veel van mijn betere foto's zijn ook in portretstand gemaakt met grip. Sinds ik hem heb is hij 1 keer van de camera af geweest, om het serienummer te noteren.
Je camera zo houden dat bij de uiteindelijke foto de breedte groter is dan de hoogte -> landschapstand. Een kwartslag draaien -> portretstand. Bij het afdrukken van documenten zie je vaak genoeg ook een keuze tussen deze 2 standen.Anoniem: 69974 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:42:
misschien domme vraag, maar wat houdt die portretstand precies in?
[ Voor 20% gewijzigd door Voutloos op 05-10-2005 23:59 ]
{signature}
ok bedankt, en ik ben het wel met D4V3 eens. Ik heb ook flink gegoogled maar over de grip is niet zoveel te vinden.Voutloos schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:57:
[...]
Je camera zo houden dat bij de uiteindelijke foto de breedte groter is dan de hoogte -> landschapstand. Een kwartslag draaien -> portretstand. Bij het afdrukken van documenten zie je vaak genoeg ook een keuze tussen deze 2 standen.
Overigens zijn deze namen niet echt ideaal, niets verbiedt je om landschapfoto's te schieten in de portretstand en andersom.
De grips van Canon bieden extra knopjes op de grip aan de onderkant van de camera, dus waarom dat handig is met de portretstand moge duidelijk zijn.
[ Voor 48% gewijzigd door Voutloos op 06-10-2005 00:21 ]
{signature}
Hier gaan de batterijen in (2 accu's of 6 AA-penlites)D4V3 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:28:
bedankt voor de link, de plaatjes hebben veel duidelijk gemaakt,
jammer alleen dat het in het fins is, daar ben ik niet zo goed in
Anoniem: 155068
Dat kannie standaard toch al?Anoniem: 155068 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:54:
weet iemand of er al een plug in is voor bewerken van RAW-beelden met Paintshop pro X. Voor Photoshop is er wel een plug in voor dit speciale canon 350D RAW formaat..
Idd een zeer duidelijke guide hoe het eruit ziet allemaal;Anoniem: 91749 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:59:
[...]
Hier gaan de batterijen in (2 accu's of 6 AA-penlites)
Vervolgens schuif je deze slede in de BG
Hier zie je de knopjes een klein beetje. (aan de voorkant zit de ontspanknop en je draaiwieltje, die zie je niet op dit plaatje)
hopelijk verduidelijkt dit ook nog enigszins
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Je houdt nu ook waarschijnlijk met je linkerhand je objectief vast en met je rechterhand de camera bij de normale grip, oftewel in het midden en rechts, dus dat is uberhaupt al niet symmetrisch.Aesculapius schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:51:
wat ik mij afvraag, als je nu maar één accu gebruikt, komt de balans dan niet tezeer aan één kant te liggen dat dit storend is?
[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 06-10-2005 16:27 ]
{signature}
nog nooit geprobeerd, ik schiet altijd met 2 accu's...Aesculapius schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:51:
[...]
Idd een zeer duidelijke guide hoe het eruit ziet allemaal;
wat ik mij afvraag, als je nu maar één accu gebruikt, komt de balans dan niet tezeer aan één kant te liggen dat dit storend is?
Maar bij de update naar 10.01 staat o.a.:Anoniem: 155068 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:43:
gizmo, het 350d RAW formaat kan NIET gelezen worden in deze nieuwe Paint shop pro X, daarom de vraag.of er al een plug in is. PSP X kan wel omgaan met andere RAW bestanden maar niet met die van de 350D.
Voor Photoshop is er wel een plug in voor het enigszins afwijkende RAW formaat van de 350d.
Ik doe de enkele accu altijd in de midden, want normaal zit de batterij aan de rechterkant (van achteren op de camera gezien)Anoniem: 91749 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:26:
[...]
nog nooit geprobeerd, ik schiet altijd met 2 accu's...
Maar zonder BG zit je accu ook helemaal rechts in de grip. Daar issie ook niet 'storend'.
Denk dus dat de onbalans wel mee valt...
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Anoniem: 147217
Nou, je moet de kwaliteit van m'n cam maar niet kwalijk nemen - er wil echt niks meer scherp uitkomen, maar je krijgt zo wel een aardige indruk hoop ik. (alles klikbaar naar de grote versie)D4V3 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:13:
is er misschien iemand in de gelegenheid een mini review met foto's te maken van de grip? wat voor knopjes er op zitten e.d.
Ik kan nu er maar weinig over vinden op internet en ben toch wel van plan hem aan te schaffen.
Anoniem: 44830
Anoniem: 77252
De camera houdt veel prettiger vast (in beide standen). Zeker bij de 70-200 zoom maakt het gewoon het verschil tussen bewegingsonscherpte en een scherpe foto.Anoniem: 44830 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:58:
Zelf eigenlijk nooit naar zo;n grip gekeken, maar als ik het zo bekijk lijkt me dat wel erg fijn idd, met name bij fotograferen in portretstand; ik vind hem vaak dan nu niet echt super stabiel en fijn vast te houden. Binnenkort maar eens zo;n ding testen in een zaak
In de 256 MB uitvoering heb ik het gratis kaartje en de snelle ultra II. Tijdens het fotograferen maakt het niks uit - je kunt geen langere reeksen foto's maken. Het maakt uit als ik de foto's overzet naar mijn pc. Voor 1 GB kan dat best wel behoorlijk schelen. Desondanks heb ik toch een goedkoper traag 1GB kaartje gekocht - overpompen duurt toch al lang, de extra minuut kan er dan ook nog wel bij. Dat is wel een persoonlijke keuze overigensAnoniem: 77252 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:16:
Ik ben van plan om een 1 gig compactflash geheugen kaart te gaan aanschaffen voor mijn camera.
Nu zijn er verschillende merken compactflash kaarten te koop de een nog sneller dan de andere.
Nu mijn vraag, merk ik het verschil als ik met een duur kaartje of met een goedkoper kaartje foto's maak. de snelheid voor het weg schrijven en lezen verscheelt per kaartje maar is het ook merkbaar voor de gebruiker? Oftewel wat voor merk/type zouden jullie mij aanbevelen als ik een kaartje ga kopen?
Ik gebruik zelf ook Transcend, heb een 45x en een 80x 1GB kaart.MartijnGizmo schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:49:
Ik heb een Transcend 80x kaartje, ook erg snel, maar € 63,99 tegen € 82,86 voor de Ultra II of zelfs € 105,91 voor de Extreme III.
Deze test had ik al eens eerder gepost. Hieruit blijkt dat je het beste een sandisk ultra II kaartje kan kopen, niet de snelste, maar het verschil met de extreme III kaartjes is klein.Anoniem: 77252 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:16:
Ik ben van plan om een 1 gig compactflash geheugen kaart te gaan aanschaffen voor mijn camera.
Nu zijn er verschillende merken compactflash kaarten te koop de een nog sneller dan de andere.
Nu mijn vraag, merk ik het verschil als ik met een duur kaartje of met een goedkoper kaartje foto's maak. de snelheid voor het weg schrijven en lezen verscheelt per kaartje maar is het ook merkbaar voor de gebruiker? Oftewel wat voor merk/type zouden jullie mij aanbevelen als ik een kaartje ga kopen?
Anoniem: 83017
Heb een 1GB utlraII kaart en een gratis kaartje van 256mb. Wil in de toekomst nog wel zo'n compactdrive kopen van aardig wat gig.Anoniem: 147217 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:37:
[...]
In de 256 MB uitvoering heb ik het gratis kaartje en de snelle ultra II. Tijdens het fotograferen maakt het niks uit - je kunt geen langere reeksen foto's maken. Het maakt uit als ik de foto's overzet naar mijn pc. Voor 1 GB kan dat best wel behoorlijk schelen. Desondanks heb ik toch een goedkoper traag 1GB kaartje gekocht - overpompen duurt toch al lang, de extra minuut kan er dan ook nog wel bij. Dat is wel een persoonlijke keuze overigens
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Dat ontken ik ook niet. Ik zeg dat je geen "langere" reeksen kunt maken met een snel kaartje. Voor de zekerheid net toch maar even getest.Bean77 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:01:
kan ik wel lange reeks fotos maken.
Nog even snel een Canon 50 F1.8 halen?Asprine schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:36:
Ik ben nog maar net in bezit van een 350D, en heb een kort vraagje voor de mensen die er al een hebben. Heb vannavond een concert en zou graag foto`s maken, maar hoe stel ik mijn camera het beste in? Was al even aan het proberen en bij een iso van 800 in combinatie met shutter van 4 en een diafragma van 5,6 worden foto`s wel aardig maar ben nog niet tevreden.
Wat kunnen jullie me aanraden? Ik ga uit de losse hand schieten.
Bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 08-10-2005 14:55 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
DAT zou ik dus NIET doen, als je gaat onderbelichten en later erbij 'pushen' in PS, krijg je ontzettend veel onnodige ruis.THW Arie schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:55:
[...]
Anders is op RAW met ISO1600/800 schieten een goed alternatief, eventueel standaard een beetje onderbelichten voor een wat lagere sluitertijd.
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Nou het gaat er meer om dat in het donker de belichtingstijd door de camera vaak iets te lang wordt gezet, waardoor de foto's lichter worden dan nodig.SteAlthmAn schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:08:
[...]
DAT zou ik dus NIET doen, als je gaat onderbelichten en later erbij 'pushen' in PS, krijg je ontzettend veel onnodige ruis.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Anoniem: 103538
Daar doe je als fotograaf niets aan, behalve een ander standpunt opzoeken...Asprine schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:28:
Het grootste probleem dat ik ondervind is dat ik teveel opgelichte rook pak.
Anoniem: 39951
De 300D is flink wat groter. De 350D heeft wat meer instelbare opties, een groter buffer, snellere opstarttijd en snellere doorvoersnelheid van CF storage.Anoniem: 39951 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:32:
Ik heb gisteren mogen spelen met een EOS 300D. In welk opzicht is deze anders dan de 350D qua gebruik?
Dit is al wel wat vaker beschreven, zelfs nog in dit deel meen ik en in ieder geval uitgebreid in het vorige.Anoniem: 39951 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:32:
Ik heb gisteren mogen spelen met een EOS 300D. In welk opzicht is deze anders dan de 350D qua gebruik?
Heb zaterdag ook een 300D vastgehouden, nog 2 dingen vielen me op:THW Arie schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:03:
[...]
De 300D is flink wat groter. De 350D heeft wat meer instelbare opties, een groter buffer, snellere opstarttijd en snellere doorvoersnelheid van CF storage.
Inderdaad, de sluiter/spiegel van de 350D heeft nog een soort van mechanisch bijgeluid. De 300D is bijna alleen maar een klik.MartijnGizmo schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:26:
[...]
Heb zaterdag ook een 300D vastgehouden, nog 2 dingen vielen me op:
- de sluiter klinkt wat 'softer'
- bij de 350D krijg je je foto sneller op het schermpie na het afdrukken
Anoniem: 134756
Ik val in herhaling..... ik heb 2 accu's voor €18,95 (incl. verzendkosten) van Marktplaats en die doen het prima.Anoniem: 134756 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:42:
ik ben ook van plan om de EOS 350D kit te gaan kopen, met (denk ik) een transcent 80x 1GB CF kaartje en een canon 'custom gadget' tas (te koop bij touchdown-foto). alleen ik wil er het liefst een 2e accu bij, wat volgens mij wel een must is bij wat voor camera, videocamera of mp3 speler dan ook. Nu is mijn vraag: weet iemand een site waar ik een goede (niet originele) accu kan vinden voor weinig geld, want ik heb nl. geen zin om voor die canon gieren meer dan 50 euro te gaan dokken voor een simpele accu. Alvast bedankt.
Anoniem: 108568
{signature}
Ok, hij is binnen en gemonteerd. Ik had afgelopen zaterdag al wat camera's mét handstrap in m'n hand, en ook bij m'n eigen cam bevalt het goed. Een aanrader!MartijnGizmo schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:25:
[...]
Ok, ik heb ook maar een handstrap besteld, een originele E-1 ja. Kostte me €17,22 incl verzenden, dus ach, what the heck,
Waar heb je die handstrap vandaan? Die prijs is idd erg aantrekkelijkMartijnGizmo schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:02:
[...]
Ok, hij is binnen en gemonteerd. Ik had afgelopen zaterdag al wat camera's mét handstrap in m'n hand, en ook bij m'n eigen cam bevalt het goed. Een aanrader!
Wow, daar staan echt extreem goedkope productenMartijnGizmo schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:05:
Uit HongKong via eBay, $9.99 + $10.00 verzendkosten. Kwam van deze verkoper: http://stores.ebay.nl/id=90276085
Martijn, bevalt de handstrap goed met een battery grip? tijdje geleden stonden hier nog fotos over hoe te bevestigen, maar ben benieuwd wat jouw ervaring ermee is. Vind je het een meerwaarde gezien de nekstrap of is het een leuk hebbedingetje?MartijnGizmo schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:02:
[...]
Ok, hij is binnen en gemonteerd. Ik had afgelopen zaterdag al wat camera's mét handstrap in m'n hand, en ook bij m'n eigen cam bevalt het goed. Een aanrader!
Het monteren is idd even wat gedoe, maar de instructie daarvoor staat in het blaadje van de battery grip. Het bevalt me erg goed, je kunt de camera met minimale inspanning aan je hand laten hangen, wat een aangename afwisseling is voor je nek/schouder. Voor die nog geen twee tientjes vind ik het een nuttige accesoires.Bean77 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:00:
[...]
Martijn, bevalt de handstrap goed met een battery grip? tijdje geleden stonden hier nog fotos over hoe te bevestigen, maar ben benieuwd wat jouw ervaring ermee is. Vind je het een meerwaarde gezien de nekstrap of is het een leuk hebbedingetje?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq