Canon EOS 350D - Deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.535 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140203

Die Zigview is dus utter crap.

Dat u het even weet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69974

vandaag voor het eerst 350d en nikon d50 vastgehad en mee gespeeld.
ik vind de 350d (zonder battgrip) eigenlijk te klein, de grip is niet lekker ( of ik heb grote handen )
De nikon echter ligt veel lekkerder in de hand

de keuze word wel tussen deze 2.
iemand anders nog voor/nadelen van beide om te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:27

Garyu

WW

Anoniem: 69974 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:04:
vandaag voor het eerst 350d en nikon d50 vastgehad en mee gespeeld.
ik vind de 350d (zonder battgrip) eigenlijk te klein, de grip is niet lekker ( of ik heb grote handen )
De nikon echter ligt veel lekkerder in de hand

de keuze word wel tussen deze 2.
iemand anders nog voor/nadelen van beide om te vergelijken?
[rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *DEEL 2*[/rml]
Hele verhalen over deze twee camera's (en nog wat andere).

De belangrijkste dingen zijn voor zover ik nu kan zien:
1. Ergonomie
2. Lenzenset / accessoires
3. Technische details
(in die volgorde)
evt. Prijs, afhankelijk natuurlijk van hoeveel je 'over hebt'

Het boeit over het algemeen niet dat de ene camera 0,1 seconde sneller opstart, de andere een hogere ISO toelaat, want het is allemaal gerommel in de marge. Probeer ze allebei, kijken welke je het meeste aanspreekt, en koop die en ga lekker plaatjes schieten :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37
Anoniem: 140203 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:57:
Die Zigview is dus utter crap.

Dat u het even weet. :/
Een beetje onderbouwing mag wel hoor ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149892

Kan via een advertentie in een regionaal weekblaadje een Canon 70-200 2.8 L kopen voor 600 euro. Vind ik een relatief lage prijs voor deze lens, maar zit twijfelen. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik twijfel met name over de grootte van het objectief en het gewicht. (is namelijk 2x zo zwaar als de F/4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
2.8 voor 600? Zeker doen, dat is écht een écht koopje

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

Simon schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:38:
2.8 voor 600? Zeker doen, dat is écht een écht koopje
Inderdaad... zelfs een F/4L kost nog meer dan dat zonder korting - meteen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is echt de 2.8! Heeft iemand tips waar ik op moet letten bij de koop? Hij is en blijft toch 2e hands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Anoniem: 149892 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:48:
Het is echt de 2.8! Heeft iemand tips waar ik op moet letten bij de koop? Hij is en blijft toch 2e hands...
autofocus, schade aan mount, manual focus (moet vloeiend lopen), maak foto's op wide open en op closed, en check ze op PC. Krassen op de body = vragen waar 't vandaan komt...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Anoniem: 149892 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:48:
Ik zou het niet doen! Dat is zeker gestolen spul! Dat kan je echt in de problemen brengen en je komt bij de AIVD in het boekje. Wegblijven en die lens al helemaal niet aanraken ivm. je vingerafdrukken. Niet reageren dus!

Zou je me trouwens het e-mailadres en/of telefoonnummer van de aanbieder kunnen geven? Ik werk.. uh.. voor de politie. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91749

Uhhh... jij werkt voor de politie? Of wil je de lens lekker zelf kopen ;)

Maar hoe kom ik dan bij de AIVD in het boekje? Hoe weten die gasten dat ik een (vermeend) gestolen lens koop? Zitten die gasten alle advertenties na te pluizen in alle lokale 'suffertjes'? en vervolgens alle verdachte objecten afluisteren? Of heb ik nu teveel films gezien :)

Maar even serieus, hoe kan ik in dat soort advertenties of marktplaats/ebay etc. zien of ik wel 'veilig' koop? (dus geen gestolen spul, maar gewoon echt 2e hands spullen). Alleen aan de prijs? of... (vul maar in)
Maar goed, ik ga geloof ik een beetje off-topic.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 91749 op 04-10-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Anoniem: 91749 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:02:
Uhhh... jij werkt voor de politie? Of wil je de lens lekker zelf kopen ;)

Maar hoe kom ik dan bij de AIVD in het boekje? Hoe weten die gasten dat ik een (vermeend) gestolen lens koop? Zitten die gasten alle advertenties na te pluizen in alle lokale 'suffertjes'? en vervolgens alle verdachte objecten afluisteren? Of heb ik nu teveel films gezien :)
je bent in iig goed gelovig...
Anoniem: 91749 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:02:
Maar even serieus, hoe kan ik in dat soort advertenties of marktplaats/ebay etc. zien of ik wel 'veilig' koop? (dus geen gestolen spul, maar gewoon echt 2e hands spullen). Alleen aan de prijs? of... (vul maar in)
je zou de orginele aankoopbon kunnen vragen. verder zijn er wel plekken op het internet waar de serienummers van gestolen camera's en dergelijken kunnen worden vermeld. daar zou je het serienummer kunnen checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed gelovig...
(dan had ik de smileys wel weggelaten :P)

<edit>
wist overigens niet dat er sites bestonden met S/N's van gestolen lenzen e.d.
Beetje gegoogled...
Et voila...
Thanks voor de wijze les :)
</edit>

Maar goed, weer lekker verder over de 350D.
Garyu schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:15:
[...]

[rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *DEEL 2*[/rml]
Hele verhalen over deze twee camera's (en nog wat andere).

De belangrijkste dingen zijn voor zover ik nu kan zien:
1. Ergonomie
2. Lenzenset / accessoires
3. Technische details
(in die volgorde)
evt. Prijs, afhankelijk natuurlijk van hoeveel je 'over hebt'

Het boeit over het algemeen niet dat de ene camera 0,1 seconde sneller opstart, de andere een hogere ISO toelaat, want het is allemaal gerommel in de marge. Probeer ze allebei, kijken welke je het meeste aanspreekt, en koop die en ga lekker plaatjes schieten :).
Ben het niet helemaal met je eens.
Neem nou de Olympus E300. Prima camera, technisch gezien. Houdt bovendien erg plezierig vast en voelt solide aan. Maar het aanbod van four/thirds objectieven voor Olympus is nou niet echt ruim bemeten.

Kortom punt 1 en 3 komen door jouw 'afvinklijstje' heen, maar op punt 2 scoort ie niet...
Is dat een reden om het wel of niet te doen? Belangrijke factor om wel of niet voor een Olympus te gaan zou dus budget kunnen zijn (hij is toch goedkoper dan andere vergelijkbare 8MP dSLRs)..

Als je voor echte kwaliteit gaat en goed wilt investeren ga je toch al gauw voor een 20D (of vergelijkbaar materiaal) en speelt geld inderdaad een mindere rol.
Maar in het segment 350D, E300, D70 etc speelt voor veel mensen het budget wel een heel belangrijke rol (IMHO). 100 euro verschil in de body of kit betekent al gauw dat je geld overhoudt om extra accessoires te kopen en zo een leuke set bij elkaar te kopen.
Lang verhaal om aan te geven dat budget toch voor veel kopers van groot belang is/kan zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91749 op 04-10-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:27

Garyu

WW

Daarom heb ik prijs ook geen nummer gegeven. Die komt afhankelijk van je mogelijkheden hoger of lager in het lijstje te staan.

De Olympus zou bij mij bij puntje 2 afvallen, en kijk ik dan ook gewoon niet meer naar. De lenzenset is te beperkt. Vervolgens het feit dat ook nauwelijks groothoek mogelijk is met die camera door zijn 2x cropfactor, maargoed, dat valt al onder technische details.

Voor mij zou de afweging in ieder geval zijn: ligt een camera niet lekker in de hand, dan gaat ie meteen van het lijstje af. Dan kan ie nog zo snel opstarten, zo weinig ruis geven, ik wil dat ding gewoon een paar uur in de hand kunnen houden zonder RSI te krijgen. Vervolgens ga ik verder selecteren op puntje 2, dan op puntje 3, etc. Persoonlijk is voor mij prijs ook een belangrijke factor, maar de technische details verschillen niet dermate tussen de camera's dat ik daarvan de beslissing zou laten afhangen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 13:45
Ik heb even gekeken naar mijn eigen foto's en zag bij foto's waar ik bomen van dichtbij had geknipt met op de achtergrond de lucht paarse lijnen. En die zag ik zal zonder in te zoomen ik neem dat dit bij de 350d (met zowat iedere lens. zoniet welke lenzen moet ik dan zeker niet kopen?) pas is als je inzoomt of als je de foto op ware grote bekeek want dat deed ik ook nog niet.

Maar bij landschap foto's zag ik het niet de paarse dingen zijn dus alleen maar bij dingen die redelijk dichtbij staan op je foto, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Jesp_J schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:00:
Ik heb even gekeken naar mijn eigen foto's en zag bij foto's waar ik bomen van dichtbij had geknipt met op de achtergrond de lucht paarse lijnen. En die zag ik zal zonder in te zoomen ik neem dat dit bij de 350d (met zowat iedere lens. zoniet welke lenzen moet ik dan zeker niet kopen?) pas is als je inzoomt of als je de foto op ware grote bekeek want dat deed ik ook nog niet.

Maar bij landschap foto's zag ik het niet de paarse dingen zijn dus alleen maar bij dingen die redelijk dichtbij staan op je foto, of niet?
Maakt niet uit hoe ver weg of hoe dichtbij het object staat. Het gaat puur om het verschijnsel van een verkleuring die je ziet bij een hoge contrastovergang. Voor voorbeeldfoto's van CA kun je altijd terecht bij een willekeurige recensie van DPreview. Bij de ene lens komt CA al voor bij lage contrastovergangen, bij de ander komt CA zelden voor en is dan alleen maar merkbaar bij extreme contrastovergangen. Maar hoe je het ook bekijkt, CA is gewoon kut. CA bij de bladeren of takken van bomen is voor de meesten geen probleem, maar het zorgt wel net voor die 'onscherpe' look als een hoofdonderwerp in je foto CA vertoont (CA bij de haren van een mooie meid, CA bij de mooie velgen van een auto, CA bij de ramen van een mooi huis, CA bij de veren van een mooie zwaan, etc). Allemaal ongewenste kleurrandjes die je niet op je foto wilt hebben.

Duurdere en betere lenzen verschillen ook niet in alleen de hoeveelheid CA, het gaat ook om andere dingen als het contrast, de verzadiging van de kleuren, scherpte en andere dingen die met het glas te maken hebben.

Het glas is eigenlijk waar je voor betaalt, maar natuurlijk zijn er ook andere aspecten die een lens duurder maken, zoals zijn bouw (water- en stofdicht / metaal of plastic), de manier van scherpstellen (snelheid en lawaaiigheid van de focusmotor / Full time manual), hoe lichtsterk een lens is en andere dingen als beeldstabilisatie, bereik, etc.

Zo is er al vaak genoeg een hele korte discussie geweest over de 17-85 in het objectieven topic, met mijn persoonlijke mening dat je voor dat geld liever voor een 17-40 L lens kan gaan. De L lens heeft minder bereik, geen beeldstabilisatie, qua scherpte is het verschil niet bijster groot, maar het voordeel van de L lens zijn dus de betere verzadiging van de kleuren, het betere contrast en de veel minder weergave van CA. En juist net die dingen maken het verschil, waardoor je bij de 17-40 L vaker in je stoel zal zitten van 'zo hee, die is superscherp' dan dat je dat zou doen bij de 17-85.

Maar natuurlijk kan jouw mening anders liggen. Heb je vaak last van bewogen foto's of wil je lange sluitertijden gebruiken zonder statief, dan is de beeldstabilisatie natuurlijk ideaal. Andere gebruiker = andere eisen.

[ Voor 40% gewijzigd door guillaumemay op 04-10-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:31
@hilly Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/69974/avater2.JPG:
Lees net de reacties die je krijgt. Dingen als: "koop geen D-SLR als je vakantiekiekjes wilt maken"... etc...

Als je gewoon een goeie camera wilt voor de vakantie dan lijkt me een D-SLR juist de béste keus, mits je de grootte geen bezwaar vindt, maar anders zou je er niet eens naar op zoek zijn lijkt me.
Ik gebruik de mijne eigenlijk ook vooral om vakantiefoto's mee te maken...

Koop je er een Sigma 18-125 lens bij en dan heb je een erg leuke camera voor de vakantie!
Later kan je altijd kijken of je er nog een zoomlens bij haalt...

En over die fotografiekennis die je voor een (D)-SLR nodig hebt. Ach, efkes oefenen en je hebt het zo door, erg overdreven allemaal: ISO, diafragma en sluitertijd x2 of /2... Oei, oei, oei, lastig, lastig, lastig.

Vage dingen als "flitsen om de halve stad te verlichten" en "schieten tegen de zon in"... Pfff, dat doe je 1x en dan weet je het wel....

En over Canon vs. Nikon. Tsja, heb zelf Canon gekozen omdat de 20D op dat moment erg goed getest werd... Zou nu denk in een 350D kopen als ik zou moeten kiezen, tenzij hij echt zo klein is als je vaak leest....

edit: bovenstaande is bedoeld om aan te geven dat je je niet moet laten afschrikken.

zie .sig voor de vakantiekiekjes ;)

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 05-10-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 149892 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:23:
Kan via een advertentie in een regionaal weekblaadje een Canon 70-200 2.8 L kopen voor 600 euro. Vind ik een relatief lage prijs voor deze lens, maar zit twijfelen. Help!
Het wordt hier over het algemeen niet zo heel erg gewaardeerd als je je vragen in meerdere topics stelt. Kan deze discussie over hoe goed het objectief is dus aub verder in het centraal objectieven topic? ;)
Is al goed, 'k zie dat je nieuw bent hier ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 05-10-2005 10:53 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:11:
[...]

Het wordt hier over het algemeen niet zo heel erg gewaardeerd als je je vragen in meerdere topics stelt. Kan deze discussie over hoe goed het objectief is dus aub verder in het centraal objectieven topic? ;)
Excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 06:29
Lees net de reacties die je krijgt. Dingen als: "koop geen D-SLR als je vakantiekiekjes wilt maken"... etc...
Het is wel zo dat veel mensen die vakantiekiekjes maken gewoon helemaal geen kennis hebben van fotografie, en de mogelijkheden van een (betere) compactcamera al niet eens benutten.. imho ben je gewoon een dief van je eigen portomonnee als je een dSLR koopt met maar 1 lens om alleen vakantiekiekjes te maken, terwijl dergelijke mensen met een Konica Minolta A200 of zo betere resultaten bereiken omdat er standaard beeldstabilisatie is, de lens gewoon een groter bereik heeft en in de EVF/LCD al beter van te voren kan worden bepaald hoe de foto er uit gaat zien (en dan noem ik nog niet eens het voordeel van een kleine CCD, namelijk dat het bijna onmogelijk is om een onscherpe foto te maken vanwege de enormee scherptediepte die je hebt). Zo'n ding is meer dan de helft goedkoper dan welke dSLR incl. lens dan ook en is ook nog eens een flink stuk compacter en lichter. Je koopt toch ook geen Ferrari voor woon-werkverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Je koopt toch ook geen Ferrari voor woon-werkverkeer?
Als je het kan betalen en leuk vindt, why not? Laat die mensen lekker dSLRs kopen: meer geld voor de R&D van de camfabrikanten :)

Dat ze niet serieus bezig zijn met fotografie maar gewoon leuke foto's willen maken met een dSLR is weer een ander verhaal. dSLR is hip en cool enzo, net als gsm's dat een tijdje geleden waren net als MP3-spelers.

Zoals zo'n vrouw dan zegt als ze een 350D met 18-55mm kitlens heeft gekocht, als ze de vraag krijgt: "gaat u nu serieus fotograferen mevrouw?" en dan antwoordt: "Nee is voor op de koffietafel om te patsen bij m'n vriendinnen". Tja ;)

Over een tijdje zijn dikke pda's ineens hip, of videohorloges, of mp3-oortjes, of gps-sleutelhangers...en dan liggen al die dSLRs te verstoffen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:31
Martin Sturm schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:21:
Je koopt toch ook geen Ferrari voor woon-werkverkeer?
Ik weet de prijzen tegenwoordig niet meer zo van A1, A2, 828 etc... Toen ik 'm kocht was de 828 rond de 1000 euro dacht ik. Dan is de stap naar D-SLR niet zo heel groot meer...
Voordeel (toen, tov. de 828): minder CA, mogelijkheid om met DOF te spelen, minder ruis bij hogere ISO-waarden... en de mogelijkheide andere lenzen te kopen...

Zou nooit een all-in-one camera kopen als je twijfelt tussen dat en D-SLR...

"groter bereik" van Konica? - 28-200, da's hetzelfde als een 350D met Sigma 18-125.
Lichtsterker misschien, maar ik denk dat de ISO van een 350D dat aardig opvangt.

Vantevoren bepalen hoe je foto eruit komt te zien is handig, maar daar wen je zo aan; zou zelf geen EFV meer willen.

"Voordeel van een kleine CCD". Hmm, da's voor het eerst: lijkt me juist een nadeel: met een kleine CCD kan je spelen met DOF praktisch wel vergeten, terwijl dat met een SLR een keuze is.
Onscherpe foto's door de diepte? Tsja, het kan natuurlijk wel, maar... doorgaans heb ik ze onscherp door beweging...

Enige voordeel is de ingebouwde image stabiliser (en de prijs), maar dan heb je het wat mij betreft wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Vergeet niet dat veel mensen die een DSLR kopen eerst een analoge SLR hadden en geen compactcamera. Dan is de stap naar een DSLR niet onlogisch, bovendien kopen alleen de mensen die er 800 euro voor over hebben zo'n DSLR, andere mensen vinden de tijd nog niet rijp of kopen een goedkopere compact om misschien later toch terug te gaan naar een (D)SLR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Remy schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:29:
Als je het kan betalen en leuk vindt, why not? Laat die mensen lekker dSLRs kopen: meer geld voor de R&D van de camfabrikanten :)
dat vraag ik me dus af. volgens mij zijn de marges op (high-end) compactcamera's groter dan op instap dSLR's. als iemand dus een dure compact koopt, blijft er volgens mij meer geld over voor r&d dan wanneer iemand een 'goedkope' dSLR koopt.
Remy schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:29:
[...]
dSLR is hip en cool enzo
is dat zo? volgens mij zijn digicompacts eerder hip en cool. persoonlijk ken ik ook niemand die niet serieus met fotografie - beroepsmatig of als hobby - bezig is en een dSLR heeft. wel ken ik redelijk veel mensen die voor de heb een digicompact hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140203

Zoefff schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:19:
[...]

Een beetje onderbouwing mag wel hoor ;)
Laat ik het erop houden dat een analogie van de zigview met een zes jaar oude Trust Webcam in deze best zou opgaan - waarbij het Trust product zou winnen...

Trekt uw eigen conclusies... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, een third party bouwseltje, met camera en LCD (lekker indirect) is bij mij crap tot het tegendeel volledig onderbouwd bewezen is. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
lateef schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:30:
[...]

dat vraag ik me dus af. volgens mij zijn de marges op (high-end) compactcamera's groter dan op instap dSLR's. als iemand dus een dure compact koopt, blijft er volgens mij meer geld over voor r&d dan wanneer iemand een 'goedkope' dSLR koopt.

[...]

is dat zo? volgens mij zijn digicompacts eerder hip en cool. persoonlijk ken ik ook niemand die niet serieus met fotografie - beroepsmatig of als hobby - bezig is en een dSLR heeft. wel ken ik redelijk veel mensen die voor de heb een digicompact hebben...
* Grrrrrene kent er meerdere. Een EOS 300D voor vakantie en uitstapjes. Waarom een DSLR? Omdat ze al een EOS 300 hadden met bijbehorende objectieven en een 300D + kitlens dan een leuke upgrade is van je set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand ervaringen met de 350d battery grip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Vast wel, een hele sloot van 350D bezitters heeft zo'n ding.

Maar wat wil je er dan exact van weten? M.a.w je vraag is te vaag om een nuttig antwoord te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Ja hoor, genoeg hier,
lees de afgelopen 3 topics maar eens door ;)
Wat er uit komt is dat het erg handig is, je batterij gaat er veel langer mee mee,
je kan met de grip je camera beter vasthouden en hij zorgt voor een betere balans bij een zwaardere lens. Koop 2 extra batterijen via marktplaats en je bent klaar. Vindt de prijs alleen wat aan de hoge kant voor een stuk plastic met wat kleine electronica er in...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Persoonlijk vind ik de 350d zonder die batterygrip te klein, daarom wil ik weten of het het geld wel waard is volgens mensen die de grip hebben.
Ik dacht eerst dat het een accu zelf was maar blijkbaar moet je daar 2 losse std accu's of 5/6 pennlites in doen.
Maar voor die +-130euro koop je ook een grote CF kaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
Dat is helemaal waar,
Het is maar waar je zelf de voorkeur aan geeft, als je de eos te klein vindt en je wilt hem beter vast kunnen houden neem dan de grip, vindt je een grotere opslagcapaciteit belangrijker neem dan de CF kaart. Zelf zou ik voor de grip gaan, dit omdat ik niet in RAW ga schieten en ik vaak genoeg bij de pc ben om mijn kaartje te legen, Schiet jij wel in RAW en wil je veel foto's nemen zonder hem elke keer leeg te maken, neem dan de kaart, as simple as that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-06 13:42
Ik heb ook een grip en ik zou echt niet zonder kunnen. Zeker als je wat grotere handen hebt is het wat lastig om je body vast te houden. Zeker als je en zwaardere lens en/of flitser erop heb biedt de grip voor mij in ieder geval uitkomst. Niet alleen voor je handen, maar ook voor je balans e.d. Bovendien kun je makkelijk portret fotos maken met de knop op de grip zelf.
Het is wat je wilt..... je kan het zien als luxe, maar ik ben er nog steeds erg blij mee dat ik hem gekocht heb. Maar het is wat je eigen prioriteiten, budget en keuzes zijn. IN deze forums kan je iig veel teruglezen.
Zo'n grip is overigens zeker wel voor 110 te vinden met een beetje zoeken.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 69974 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:52:
heeft iemand ervaringen met de 350d battery grip ?
Jazekers:

Ik zal het zo stellen, als ik moest kiezen tussen een 350D zonder grip of een D70s . D70s
350D met grip of D70s > 350D met grip.

De 350d heeft mijn voorkeur maar de grip is een must, ik heb hem overigens opgetrommeld in een winkel in Zwolle die ivm verhuizing het ding voor 75 euro verkocht. En ik heb de cam al aardig wat maanden maar dit ding meteen de volgende dag gekocht omdat ik mijn pink op dit losse 350d NERGENS kwijt kon.

Dussss :P

[ Voor 1% gewijzigd door Fairy op 05-10-2005 20:38 . Reden: gekocht ipv verkocht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
matthijst schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:55:
Voordeel van een kleine CCD". Hmm, da's voor het eerst: lijkt me juist een nadeel: met een kleine CCD kan je spelen met DOF praktisch wel vergeten, terwijl dat met een SLR een keuze is.
Onscherpe foto's door de diepte? Tsja, het kan natuurlijk wel, maar... doorgaans heb ik ze onscherp door beweging...
Wanneer het puur om vakantiekiekjes gaat is het spelen met DOF niet echt belangrijk.

En je merkt echt wel dat met een kleine CCD gewoon alles altijd scherp is (idd: mits kort genoege sluitertijden), 't maakt eigenlijk niet uit waarop je focust.

M'n Fuji 2400 had best wel veel last om te focussen in het schemer, maar flitser aan, en gewoon foto maken betekent in zo'n geval gewoon een foto waarop alles tussen de 20 cm en oneindig scherp op is, zo'n foto kan eigenlijk niet mislukken.

Overigens, wat vaak als voordeel van een DSLR wordt gezien is het snel focussen. Maar om eerlijk te zijn valt me dat wel redelijk tegen, m'n 350D + 18-125 is amper sneller dan m'n Fuji 2400 van 5-6 jaar oud (maar ook wel enigzins logisch: het lensje van die Fuji is 10x zo klein en hoeft dus veel minder te bewegen, en bovendien hoeft het allemaal veel minder nauwkeurig (juist omdat je door de kleine CCD een grote DOF hebt)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:50
matthijst schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:59:
zie .sig voor de vakantiekiekjes ;)
Tja sorry hoor, maar dat vind ik geen vakantiekiekjes meer! :)
Verder ben ik het gedeeltelijk met je eens. Ik denk dat de 350D (en collega's) een leuke camera is voor iedereen die zich ook maar enigszins serieus in fotografie interesseert, en gemiddeld misschien iets meer dan 1 seconde per foto besteedt. Het is nu voor het eerst dat DSLR betaalbaar wordt voor het publiek, en wat je ziet is dat het wel een beetje aan het 'hypen' is op het moment. De interesse zal in de loop van de jaren wel wat afnemen als veel mensen beseffen dat ze die extra kilo's niet langer mee willen zeulen en de markt enigszins verzadigd raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
Dit is ook de reden voor mij dat ik een EOS 350D ga kopen,
Het is eindelijk betaalbaar. Dit doe ik niet om te hypen maar omdat ik mij serieus in digitale fotografie interesseer. Ik ben al lang uit mijn compactcam uitgegroeid en heb echt een vervanger nodig waarmee ik veel meer kan, dan wil ik het gelijk goed doen en een 350D nemen. Mijn tante heeft nog 3 canon lenzen voor mij liggen van haar oude SLR die ze niet meer gebruikt dus met de standaard kitlens heb ik dan een mooie startersset waarmee ik serieus aan de gang wil gaan, hetgene waar ik van baal bij mijn digicam zijn de beperkte instelmogelijkheden, de beperkte zoom en het gebrek aan het spelen met DOF, ook is de resolutie (3.2 megapixel) te laag om goede foto's te maken voor de doelen waar ik het voor wil gebruiken (drukwerk e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Bean77 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:15:
Ik heb ook een grip en ik zou echt niet zonder kunnen. Zeker als je wat grotere handen hebt is het wat lastig om je body vast te houden. Zeker als je en zwaardere lens en/of flitser erop heb biedt de grip voor mij in ieder geval uitkomst. Niet alleen voor je handen, maar ook voor je balans e.d. Bovendien kun je makkelijk portret fotos maken met de knop op de grip zelf.
Het is wat je wilt..... je kan het zien als luxe, maar ik ben er nog steeds erg blij mee dat ik hem gekocht heb. Maar het is wat je eigen prioriteiten, budget en keuzes zijn. IN deze forums kan je iig veel teruglezen.
Zo'n grip is overigens zeker wel voor 110 te vinden met een beetje zoeken.
Ik ben ook 1,97m, schoenmaat 47 en bijbehorende handen en weet de grip zeker te waarderen. Veel van mijn betere foto's zijn ook in portretstand gemaakt met grip. Sinds ik hem heb is hij 1 keer van de camera af geweest, om het serienummer te noteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien domme vraag, maar wat houdt die portretstand precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MartijnGizmo schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:47:
[...]

Ik ben ook 1,97m, schoenmaat 47 en bijbehorende handen en weet de grip zeker te waarderen. Veel van mijn betere foto's zijn ook in portretstand gemaakt met grip. Sinds ik hem heb is hij 1 keer van de camera af geweest, om het serienummer te noteren. :)
Kannie er dan nog vanaf dan??? :+

(met 1.83m en schoenmaat 43 issie ook nog wel handig :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Anoniem: 69974 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:42:
misschien domme vraag, maar wat houdt die portretstand precies in?
Je camera zo houden dat bij de uiteindelijke foto de breedte groter is dan de hoogte -> landschapstand. Een kwartslag draaien -> portretstand. Bij het afdrukken van documenten zie je vaak genoeg ook een keuze tussen deze 2 standen.
Overigens zijn deze namen niet echt ideaal, niets verbiedt je om landschapfoto's te schieten in de portretstand en andersom. :+

De grips van Canon bieden extra knopjes op de grip aan de onderkant van de camera, dus waarom dat handig is met de portretstand moge duidelijk zijn. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Voutloos op 05-10-2005 23:59 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
is er misschien iemand in de gelegenheid een mini review met foto's te maken van de grip? wat voor knopjes er op zitten e.d.

Ik kan nu er maar weinig over vinden op internet en ben toch wel van plan hem aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voutloos schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:57:
[...]

Je camera zo houden dat bij de uiteindelijke foto de breedte groter is dan de hoogte -> landschapstand. Een kwartslag draaien -> portretstand. Bij het afdrukken van documenten zie je vaak genoeg ook een keuze tussen deze 2 standen.
Overigens zijn deze namen niet echt ideaal, niets verbiedt je om landschapfoto's te schieten in de portretstand en andersom. :+

De grips van Canon bieden extra knopjes op de grip aan de onderkant van de camera, dus waarom dat handig is met de portretstand moge duidelijk zijn. ;)
ok bedankt, en ik ben het wel met D4V3 eens. Ik heb ook flink gegoogled maar over de grip is niet zoveel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
De grip voor de 300D met plaatjes en uitleg: http://www.patenttinet.com/artikkelit/bg-e1
De grip van de 350D en 20D zijn gewoon meer van hetzelfde, alleen dan specifiek passend op die respectievelijke camera. :Y)

Uitleg spreekt voro zich, maar hier komt ie:
• Betere balans
• Meer grip (go figure)
• 2 ipv 1 accu, werkt overigens wel indien maar 1 accu aanwezig
• Extra knopjes voor portretstand
• De On/Off schakelaar is om het gebruik van die knopjes aan en uit te zetten.

Als je meer dan dit wil weten, zal je hem toch echt even vast moeten houden. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Voutloos op 06-10-2005 00:21 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
bedankt voor de link, de plaatjes hebben veel duidelijk gemaakt,
jammer alleen dat het in het fins is, daar ben ik niet zo goed in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D4V3 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:28:
bedankt voor de link, de plaatjes hebben veel duidelijk gemaakt,
jammer alleen dat het in het fins is, daar ben ik niet zo goed in ;)
Hier gaan de batterijen in (2 accu's of 6 AA-penlites)

Vervolgens schuif je deze slede in de BG

Hier zie je de knopjes een klein beetje. (aan de voorkant zit de ontspanknop en je draaiwieltje, die zie je niet op dit plaatje)

hopelijk verduidelijkt dit ook nog enigszins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155068

weet iemand of er al een plug in is voor bewerken van RAW-beelden met Paintshop pro X. Voor Photoshop is er wel een plug in voor dit speciale canon 350D RAW formaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Anoniem: 155068 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:54:
weet iemand of er al een plug in is voor bewerken van RAW-beelden met Paintshop pro X. Voor Photoshop is er wel een plug in voor dit speciale canon 350D RAW formaat..
Dat kannie standaard toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 00:46
Anoniem: 91749 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:59:
[...]

Hier gaan de batterijen in (2 accu's of 6 AA-penlites)

Vervolgens schuif je deze slede in de BG

Hier zie je de knopjes een klein beetje. (aan de voorkant zit de ontspanknop en je draaiwieltje, die zie je niet op dit plaatje)

hopelijk verduidelijkt dit ook nog enigszins
Idd een zeer duidelijke guide hoe het eruit ziet allemaal;
wat ik mij afvraag, als je nu maar één accu gebruikt, komt de balans dan niet tezeer aan één kant te liggen dat dit storend is?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Aesculapius schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:51:
wat ik mij afvraag, als je nu maar één accu gebruikt, komt de balans dan niet tezeer aan één kant te liggen dat dit storend is?
Je houdt nu ook waarschijnlijk met je linkerhand je objectief vast en met je rechterhand de camera bij de normale grip, oftewel in het midden en rechts, dus dat is uberhaupt al niet symmetrisch. ;)
Lees: ik vind het niet storend.

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 06-10-2005 16:27 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aesculapius schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:51:
[...]

Idd een zeer duidelijke guide hoe het eruit ziet allemaal;
nog nooit geprobeerd, ik schiet altijd met 2 accu's...

Maar zonder BG zit je accu ook helemaal rechts in de grip. Daar issie ook niet 'storend'.
Denk dus dat de onbalans wel mee valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
sjah oke, bij nader inzien; dat ding weegt natuurlijk ook niks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gizmo, het 350d RAW formaat kan NIET gelezen worden in deze nieuwe Paint shop pro X, daarom de vraag.of er al een plug in is. PSP X kan wel omgaan met andere RAW bestanden maar niet met die van de 350D.
Voor Photoshop is er wel een plug in voor het enigszins afwijkende RAW formaat van de 350d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Anoniem: 155068 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:43:
gizmo, het 350d RAW formaat kan NIET gelezen worden in deze nieuwe Paint shop pro X, daarom de vraag.of er al een plug in is. PSP X kan wel omgaan met andere RAW bestanden maar niet met die van de 350D.
Voor Photoshop is er wel een plug in voor het enigszins afwijkende RAW formaat van de 350d.
Maar bij de update naar 10.01 staat o.a.:
# Canon EOS Kiss Digital N Camera Raw files are now supported.
# Canon Rebel XT/350D Camera Raw thumbnail quality has been improved.

http://www.tweakers.net/meuktracker/10468?t=1128516000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook met de up date slikt hij de 350d RAW bestanden niet. Je hebt wel gelijk het staat er wel maar hij doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
heeft iemand inmiddels al wat meer vernomen van die nieuwe firmware 1.0.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Anoniem: 91749 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:26:
[...]

nog nooit geprobeerd, ik schiet altijd met 2 accu's...

Maar zonder BG zit je accu ook helemaal rechts in de grip. Daar issie ook niet 'storend'.
Denk dus dat de onbalans wel mee valt...
Ik doe de enkele accu altijd in de midden, want normaal zit de batterij aan de rechterkant (van achteren op de camera gezien)

Met grip en zoals op de foto zou hij dan aan de linkerkant komen, dat verstoort imho de balans wel enigzins, al maakt de grip wel e.e.a goed, aangezien de rechterkant wat in het batterij slot gaat ook wel weer zwaarder is.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147217

D4V3 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:13:
is er misschien iemand in de gelegenheid een mini review met foto's te maken van de grip? wat voor knopjes er op zitten e.d.

Ik kan nu er maar weinig over vinden op internet en ben toch wel van plan hem aan te schaffen.
Nou, je moet de kwaliteit van m'n cam maar niet kwalijk nemen - er wil echt niks meer scherp uitkomen, maar je krijgt zo wel een aardige indruk hoop ik. (alles klikbaar naar de grote versie)

Recht van achteren (hier zie je dus duidelijk de extra knopjes voor de portretstand zitten - niet zichtbaar, maar aan de voorkant heb je nog een keer het wieltje en de ontspanner)
Afbeeldingslocatie: http://www.ifrank.nl/GoT/IMG_1971k.JPG

zijprofiel
Afbeeldingslocatie: http://www.ifrank.nl/GoT/IMG_1972k.JPG

Onder de lens door
Afbeeldingslocatie: http://www.ifrank.nl/GoT/IMG_1975k.JPG

Losgekoppeld (het batterijklepje stop je dus in de batterygrip)
Afbeeldingslocatie: http://www.ifrank.nl/GoT/IMG_1976k.JPG

Alles los
Afbeeldingslocatie: http://www.ifrank.nl/GoT/IMG_1977k.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij psp X versie 10.01 geeft hij bij inlezen aan dat het een verkeerd bestandsformaat is (RAW van 350D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44830

[quote]Anoniem: 147217 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:40:
[...]

Nou, je moet de kwaliteit van m'n cam maar niet kwalijk nemen - er wil echt niks meer scherp uitkomen, maar je krijgt zo wel een aardige indruk hoop ik. (alles klikbaar naar de grote versie)

--
Zelf eigenlijk nooit naar zo;n grip gekeken, maar als ik het zo bekijk lijkt me dat wel erg fijn idd, met name bij fotograferen in portretstand; ik vind hem vaak dan nu niet echt super stabiel en fijn vast te houden. Binnenkort maar eens zo;n ding testen in een zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77252

Ik ben van plan om een 1 gig compactflash geheugen kaart te gaan aanschaffen voor mijn camera.
Nu zijn er verschillende merken compactflash kaarten te koop de een nog sneller dan de andere.

Nu mijn vraag, merk ik het verschil als ik met een duur kaartje of met een goedkoper kaartje foto's maak. de snelheid voor het weg schrijven en lezen verscheelt per kaartje maar is het ook merkbaar voor de gebruiker? Oftewel wat voor merk/type zouden jullie mij aanbevelen als ik een kaartje ga kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44830 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:58:

Zelf eigenlijk nooit naar zo;n grip gekeken, maar als ik het zo bekijk lijkt me dat wel erg fijn idd, met name bij fotograferen in portretstand; ik vind hem vaak dan nu niet echt super stabiel en fijn vast te houden. Binnenkort maar eens zo;n ding testen in een zaak :)
De camera houdt veel prettiger vast (in beide standen). Zeker bij de 70-200 zoom maakt het gewoon het verschil tussen bewegingsonscherpte en een scherpe foto.

Toch twee nadelen:
- de camera wordt er weer zwaarder van (hou hem maar eens een tijdje vast met externe flitser, dikke zoomlens en grip)
- ik vind hem nu wel erg groot om hem zo maar mee te nemen. Voor situaties waarin je denkt dat je camera wel eens van pas kan komen, maar je hebt ook geen zin in het gesleep met alle fotospullen is hij redelijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77252 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:16:
Ik ben van plan om een 1 gig compactflash geheugen kaart te gaan aanschaffen voor mijn camera.
Nu zijn er verschillende merken compactflash kaarten te koop de een nog sneller dan de andere.

Nu mijn vraag, merk ik het verschil als ik met een duur kaartje of met een goedkoper kaartje foto's maak. de snelheid voor het weg schrijven en lezen verscheelt per kaartje maar is het ook merkbaar voor de gebruiker? Oftewel wat voor merk/type zouden jullie mij aanbevelen als ik een kaartje ga kopen?
In de 256 MB uitvoering heb ik het gratis kaartje en de snelle ultra II. Tijdens het fotograferen maakt het niks uit - je kunt geen langere reeksen foto's maken. Het maakt uit als ik de foto's overzet naar mijn pc. Voor 1 GB kan dat best wel behoorlijk schelen. Desondanks heb ik toch een goedkoper traag 1GB kaartje gekocht - overpompen duurt toch al lang, de extra minuut kan er dan ook nog wel bij. Dat is wel een persoonlijke keuze overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb een Transcend 80x kaartje, ook erg snel, maar € 63,99 tegen € 82,86 voor de Ultra II of zelfs € 105,91 voor de Extreme III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63908

De grip is momenteel bij Kamera Express "slechts" 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
MartijnGizmo schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:49:
Ik heb een Transcend 80x kaartje, ook erg snel, maar € 63,99 tegen € 82,86 voor de Ultra II of zelfs € 105,91 voor de Extreme III.
Ik gebruik zelf ook Transcend, heb een 45x en een 80x 1GB kaart.
Merk eigenlijk weinig verschil bij gewoon gebruik tussen de 2 qua snelheid.
Sandisk vind ik erg overpriced trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2021
Anoniem: 77252 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:16:

Deze test had ik al eens eerder gepost. Hieruit blijkt dat je het beste een sandisk ultra II kaartje kan kopen, niet de snelste, maar het verschil met de extreme III kaartjes is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83017

Ik heb een snel en traag kaartje, merk geen enkel verschil bij fotograferen. Het overzetten op pc scheelt alleen tijd, maar dat vind ik zelf niet belangrijk genoeg om snelle exemplaren te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Anoniem: 147217 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:37:
[...]

In de 256 MB uitvoering heb ik het gratis kaartje en de snelle ultra II. Tijdens het fotograferen maakt het niks uit - je kunt geen langere reeksen foto's maken. Het maakt uit als ik de foto's overzet naar mijn pc. Voor 1 GB kan dat best wel behoorlijk schelen. Desondanks heb ik toch een goedkoper traag 1GB kaartje gekocht - overpompen duurt toch al lang, de extra minuut kan er dan ook nog wel bij. Dat is wel een persoonlijke keuze overigens
Heb een 1GB utlraII kaart en een gratis kaartje van 256mb. Wil in de toekomst nog wel zo'n compactdrive kopen van aardig wat gig.
Maar naar mijn bescheiden mening (ben pas beginner) kan ik wel lange reeks fotos maken. Zet hem bijv op de stand portret en fotografeer iets zonder flitser en houd de flitsknop ingedrukt. Als je dat geen lange reeksen noemt........ En dan kan een wat snellere kaart misschien wel handig zijn als je alles weg moet schrijven.
Niet overigens dat ik deze mode al functioneel heb gebruikt, meer om indruk te maken bij vrienden om de 350 eens te laten zien hahaha :P

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bean77 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:01:
kan ik wel lange reeks fotos maken.
Dat ontken ik ook niet. Ik zeg dat je geen "langere" reeksen kunt maken met een snel kaartje. Voor de zekerheid net toch maar even getest.

Zowel met het standaardkaartje als met de Ultra II kan ik in Raw een serie maken van 6 foto's. Wel is het zo dat het Ultra II kaartje weer eerder beschikbaar is voor de volgende foto. Ik moet mijn eerdere stelling iets nuanceren: Als je vaak in burst mode in Raw schiet heb je dus wel voordeel bij een snel kaartje omdat je camera iets eerder de volgende foto kan maken. In JPG meet ik geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 09-06 16:51
Ik ben nog maar net in bezit van een 350D, en heb een kort vraagje voor de mensen die er al een hebben. Heb vannavond een concert en zou graag foto`s maken, maar hoe stel ik mijn camera het beste in? Was al even aan het proberen en bij een iso van 800 in combinatie met shutter van 4 en een diafragma van 5,6 worden foto`s wel aardig maar ben nog niet tevreden.
Wat kunnen jullie me aanraden? Ik ga uit de losse hand schieten.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:38

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Asprine schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:36:
Ik ben nog maar net in bezit van een 350D, en heb een kort vraagje voor de mensen die er al een hebben. Heb vannavond een concert en zou graag foto`s maken, maar hoe stel ik mijn camera het beste in? Was al even aan het proberen en bij een iso van 800 in combinatie met shutter van 4 en een diafragma van 5,6 worden foto`s wel aardig maar ben nog niet tevreden.
Wat kunnen jullie me aanraden? Ik ga uit de losse hand schieten.
Bedankt!
Nog even snel een Canon 50 F1.8 halen? :) Dat scheelt ongeveer 2 stops met de kitlens.

Anders is op RAW met ISO1600/800 schieten een goed alternatief, eventueel standaard een beetje onderbelichten voor een wat lagere sluitertijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 08-10-2005 14:55 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
THW Arie schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:55:
[...]

Anders is op RAW met ISO1600/800 schieten een goed alternatief, eventueel standaard een beetje onderbelichten voor een wat lagere sluitertijd.
DAT zou ik dus NIET doen, als je gaat onderbelichten en later erbij 'pushen' in PS, krijg je ontzettend veel onnodige ruis.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

SteAlthmAn schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:08:
[...]

DAT zou ik dus NIET doen, als je gaat onderbelichten en later erbij 'pushen' in PS, krijg je ontzettend veel onnodige ruis.
Nou het gaat er meer om dat in het donker de belichtingstijd door de camera vaak iets te lang wordt gezet, waardoor de foto's lichter worden dan nodig.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 09-06 16:51
Het grootste probleem dat ik ondervind is dat ik teveel opgelichte rook pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

Asprine schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:28:
Het grootste probleem dat ik ondervind is dat ik teveel opgelichte rook pak.
Daar doe je als fotograaf niets aan, behalve een ander standpunt opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39951

Ik heb gisteren mogen spelen met een EOS 300D. In welk opzicht is deze anders dan de 350D qua gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 39951 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:32:
Ik heb gisteren mogen spelen met een EOS 300D. In welk opzicht is deze anders dan de 350D qua gebruik?
De 300D is flink wat groter. De 350D heeft wat meer instelbare opties, een groter buffer, snellere opstarttijd en snellere doorvoersnelheid van CF storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 39951 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:32:
Dit is al wel wat vaker beschreven, zelfs nog in dit deel meen ik en in ieder geval uitgebreid in het vorige.

LJ LIGHTNING in "Canon EOS 350D - Deel 4"

en volgenden, wordt je vraag letterlijk beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

THW Arie schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:03:
[...]

De 300D is flink wat groter. De 350D heeft wat meer instelbare opties, een groter buffer, snellere opstarttijd en snellere doorvoersnelheid van CF storage.
Heb zaterdag ook een 300D vastgehouden, nog 2 dingen vielen me op:
- de sluiter klinkt wat 'softer'
- bij de 350D krijg je je foto sneller op het schermpie na het afdrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het verschil tussen een 300D en 350D toch wel aanzienlijk. Bij een 300D zal je alleen bij een groter paar handen minder snel een grip nodig hebben.

Je merkt in dit topic dat veel mensen de 350D toch te klein vinden, voor mij persoonlijk is het format perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik had het er zaterdag met Wolfensteijn en Magica nog over, dat hele theoretische '350D-is-te-klein' geleuter word ik wat moe van. Via een internetforum is het toch niet uit te leggen. Ga naar een winkel en hou er 1 vast. Te klein? Mooi, koop iets anders. Bevalt goed? Welkom bij de club.

Of iets van die strekking.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MartijnGizmo schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:26:
[...]

Heb zaterdag ook een 300D vastgehouden, nog 2 dingen vielen me op:
- de sluiter klinkt wat 'softer'
- bij de 350D krijg je je foto sneller op het schermpie na het afdrukken
Inderdaad, de sluiter/spiegel van de 350D heeft nog een soort van mechanisch bijgeluid. De 300D is bijna alleen maar een klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134756

ik ben ook van plan om de EOS 350D kit te gaan kopen, met (denk ik) een transcent 80x 1GB CF kaartje en een canon 'custom gadget' tas (te koop bij touchdown-foto). alleen ik wil er het liefst een 2e accu bij, wat volgens mij wel een must is bij wat voor camera, videocamera of mp3 speler dan ook. Nu is mijn vraag: weet iemand een site waar ik een goede (niet originele) accu kan vinden voor weinig geld, want ik heb nl. geen zin om voor die canon gieren meer dan 50 euro te gaan dokken voor een simpele accu. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102261

Ik heb er een paar van accuplus.nl. Doen het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Tjsa, via ebay kun je heel goedkoop accu's kopen d:)b . Ook op marktplaats.nl wordt er in de categorie fotografie ongelofelijk veel geadverteerd met accu's van ong. 12 euro's. Ook op deze website: http://www.accuplus.nl/ kun je voor een gemiddelde prijs accu's kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op marktplaats zijn ze ook verkrijgbaar via bedrijven, vraag me niet of ze goed zijn.

Let er wel op dat je bij weinig gebruik van de flits enorm veel foto`s kan maken met 1 accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Anoniem: 134756 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:42:
ik ben ook van plan om de EOS 350D kit te gaan kopen, met (denk ik) een transcent 80x 1GB CF kaartje en een canon 'custom gadget' tas (te koop bij touchdown-foto). alleen ik wil er het liefst een 2e accu bij, wat volgens mij wel een must is bij wat voor camera, videocamera of mp3 speler dan ook. Nu is mijn vraag: weet iemand een site waar ik een goede (niet originele) accu kan vinden voor weinig geld, want ik heb nl. geen zin om voor die canon gieren meer dan 50 euro te gaan dokken voor een simpele accu. Alvast bedankt.
Ik val in herhaling..... ik heb 2 accu's voor €18,95 (incl. verzendkosten) van Marktplaats en die doen het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
Op inkoopacties is momenteel een animo check aan de gang voor immitatie canon accu's, 5 euro per stuk lijkt me een leuk prijsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108568

Welke flitser gebruiken jullie bij de Canon 350D en waarom? Ik wil namelijk zelf een flitser aanschaffen, maar weet nog niet welke. Mijn gedachten gaan uit naar de 430EX van Canon. Maar een Sigma spreekt mij ook wel aan. We missen op dit gebied denk ik nog een apart Flitser topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Topic over de Sigma: Canon Speedlite 420EX vs. Sigma EF-500 DG Super
Topic over de Canon EX Speedlights: Verschil tussen flitsers - Canon speedlite 580, 550 en 420
Vul gerust het EX topic aan met info over de 430. ;) Dit topic is nu al nuttig voor je keuze als je weet wat de verbeteringen van de 430 EX tov de 420 EX zijn. Heel kort samengevat is dat: richtgetal (43 ipv 42 dus ;) ), snellere cycles, 1 knop voor zowel tilt als swivel en FEC op de flitser instelbaar.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

MartijnGizmo schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:25:
[...]

Ok, ik heb ook maar een handstrap besteld, een originele E-1 ja. Kostte me €17,22 incl verzenden, dus ach, what the heck,
Ok, hij is binnen en gemonteerd. Ik had afgelopen zaterdag al wat camera's mét handstrap in m'n hand, en ook bij m'n eigen cam bevalt het goed. Een aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:28

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

MartijnGizmo schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:02:
[...]

Ok, hij is binnen en gemonteerd. Ik had afgelopen zaterdag al wat camera's mét handstrap in m'n hand, en ook bij m'n eigen cam bevalt het goed. Een aanrader! :)
Waar heb je die handstrap vandaan? Die prijs is idd erg aantrekkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Uit HongKong via eBay, $9.99 + $10.00 verzendkosten. Kwam van deze verkoper: http://stores.ebay.nl/id=90276085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63908

EOS 350D body is nu EUR 690 op www.redcoon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:28

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

MartijnGizmo schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:05:
Uit HongKong via eBay, $9.99 + $10.00 verzendkosten. Kwam van deze verkoper: http://stores.ebay.nl/id=90276085
Wow, daar staan echt extreem goedkope producten :9 Nooit geweten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb gisteravond een Hoya HMC UV besteld, zowel in 58 als 67mm..... eBay kan je een hoop geld besparen, al hou ik het voorlopig bij kleine artikelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
MartijnGizmo schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:02:
[...]

Martijn, bevalt de handstrap goed met een battery grip? tijdje geleden stonden hier nog fotos over hoe te bevestigen, maar ben benieuwd wat jouw ervaring ermee is. Vind je het een meerwaarde gezien de nekstrap of is het een leuk hebbedingetje?

Vorige week nog polarisatiefiltertje erbij gekocht, wat zijn die krengen toch duur een beetje glas, maar ja voor wat hoort wat ...... Hopelijk vant weekend goed weer om ermee te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Bean77 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:00:
[...]

Martijn, bevalt de handstrap goed met een battery grip? tijdje geleden stonden hier nog fotos over hoe te bevestigen, maar ben benieuwd wat jouw ervaring ermee is. Vind je het een meerwaarde gezien de nekstrap of is het een leuk hebbedingetje?
Het monteren is idd even wat gedoe, maar de instructie daarvoor staat in het blaadje van de battery grip. Het bevalt me erg goed, je kunt de camera met minimale inspanning aan je hand laten hangen, wat een aangename afwisseling is voor je nek/schouder. Voor die nog geen twee tientjes vind ik het een nuttige accesoires.

Ik was zelf ook vrij lang sceptisch over de toegevoegde waarde qua comfort, maar besloot er toch maar 1 te bestellen om zelf te kunnen oordelen. Afgelopen zaterdag in Zutphen ook enkele camera's met handstrap vastgehouden en toen was ik al overtuigd.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is begrijpelijk dat je blij bent met je aankoop, maar dit alleen even melden voegt natuurlijk niet heel veel toe aan deze thread. Let daar dus een beetje op :)