Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Guido schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:22:
Volgens mij is dat per definitie beter in de dvd speler. ....

Gewaagde stelling zou ik zeggen, daar de beeldkwaliteit van LCD's voor een groot deel bepaald wordt door het deinterlacen. Het lijkt mij dus dat daar bij een fatsoenlijke LCD ook een erg goede chip voor inzit.

Trouwens wel weer wat geleerd dat progressive ook over RGB kan :)

Maar ik heb soms het idee dat progressive scan een beetje een modewoord is en dat iedereen het wil hebben zonder te weten wat het allemaal inhoudt. Net zoals dat veel mensen hun speler willen aansluiten met de component uitgang (staat natuurlijk stoer, drie dikke kabels), terwijl ik hier ergens in een ander topic had gelezen dat "ordinair" RGB het beste signaal zou geven. Ik weet niet of die claim overigens waar is dat RGB beter is dan component. Maar wat ik mij sowieso afvraag is of je het verschil echt zou kunnen waarnemen als je goede kabels gebruikt.

Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 18-08-2005 23:36 (51%)

Reg. datum: 18 mei 2004

Mja, die discussie is al vaak op gang gekomen.

Daarbij is component beter dan RGB. Zo schijnt
Hoepel op!

quote:
Guido schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:41:
Mja, die discussie is al vaak op gang gekomen.

Daarbij is component beter dan RGB. Zo schijnt
Ik vond dit anders wel een aardig overtuigende post die het tegendeel beweert:
Walter.PPK in "[DVD]Wat geeft beste kwaliteit"

Ik denk niet dat ik kan waarnemen dat de één beter is dan de ander, maar ik ben wel benieuwd wat nu beter is :)

Kun je me misschien aanwijzen waar die discussies al gevoerd zijn? Want ik heb er laatstnaar gezocht en dit topic was het beste dat ik kon vinden.

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Guido schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:52:
Over Exterion: vind het nogal onnozel van je dat je vindt dat jouw speakers "in het absolute topsegment" horen bladiebladiebla 25Hz, opgevoed met alleen de allerbeste speakers. Zo maak je de discussie imho een beetje onmogelijk (oa mbt het LFE kanaal) (nofi)

Wat is dat nou weer voor bullshitreactie? (nofi he)

Iemand zegt dat je goeie speakers gehoord moet hebben om te weten wat strak laag is. Ik geef aan dat ik dat verdomd goed weet. En daarbij geef ik aan waarom ik geen sub nodig heb, omdat ik speakers heb staan die beter laag weergeven dan veel subs.

Je zal het wel weer opvatten als patserigheid ofzo, maar ik voer gewoon een discussie met iemand die ook goed spul heeft staan (understatement). Als je er problemen mee hebt, ga lekker ergens anders lezen.

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Opmerkingen met 'nofi' erachter komen wel steeds vaker voor in dit topic.

Nofi :+

Serieus: Dit topic is bedacht om te patsen. Dan heb ik er geen moeite mee als iemand patst en in de zelfde ''pats-zin'' nog inhoudelijk is ook. Hoewel ik ook een klein beetje begrijp dat het voor sommige mensen irritant kan zijn.

Barry wijzigde dit bericht 19-08-2005 00:26 (56%)

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Barry schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:22:
Hoewel ik ook een klein beetje begrijp dat het voor sommige mensen irritant kan zijn.
Die mensen moeten dan maar lekker wegblijven :) Als hier inhoudelijk over high-end audio wordt gediscussieerd dan krijg je dit soort dingen. So be it.

Buzwub? Zwiebab!

quote:
Barry schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:22:
Opmerkingen met 'nofi' erachter komen wel steeds vaker voor in dit topic.

Nofi :+

Serieus: Dit topic is bedacht om te patsen. Dan heb ik er geen moeite mee als iemand patst en in de zelfde ''pats-zin'' nog inhoudelijk is ook. Hoewel ik ook een klein beetje begrijp dat het voor sommige mensen irritant kan zijn.

Ben 't met Guido eens tbh. Mijn speakers dit, mijn inzicht in dat, ik weet hier, mijn set daar heeft wat mij betreft ook een erg hoog pats-gehalte. Objectieve feiten prima, meningen ook, maar houd 't "ik weet alles"-gehalte wat lager zou ik zeggen.
Mgoed, de off-topicheid is groot, dus ik zal 't ook weer 's afronden...

I see dead pixels... Pjoetert Survert

Op zoek naar user icon...

quote:
jotheman schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:57:
[...]

Tja...

Ik hb net foto's gepost, dus ik wacht wel weer even.

Ben wel met een nieuwe meubel bezig ivm de kleine die straks begint rond te kruipen. De ML versterkers zijn nu niet echt kindvriendelijk, heb mezelf al regelmatig gesneden aan die dingen.

Dus....... Kastje met deuren ervoor. Mijn oude meubel opbergen en tzt weer tevoorschijn halen.

1 game pc en 4 kantoor pc's

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
Guido schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:52:
Leuk dingetje, doet me denken aan mijn a10 :P
Een dergelijke DVD speler staat ook nog op mijn verlanglijstje, zoniet de opvolger ervan: de 2900.
de 2900 is ook een erg mooie speler, echter het enige verschil met de 2800 MK II is, dat de 2900 sacd afspeelt. maar het grote voordeel is dat die van mij optimaler werkt m.b.t het spelen van audio cd's :)

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

quote:
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:31:
[...]

Gewaagde stelling zou ik zeggen, daar de beeldkwaliteit van LCD's voor een groot deel bepaald wordt door het deinterlacen. Het lijkt mij dus dat daar bij een fatsoenlijke LCD ook een erg goede chip voor inzit.

Trouwens wel weer wat geleerd dat progressive ook over RGB kan :)

Maar ik heb soms het idee dat progressive scan een beetje een modewoord is en dat iedereen het wil hebben zonder te weten wat het allemaal inhoudt. Net zoals dat veel mensen hun speler willen aansluiten met de component uitgang (staat natuurlijk stoer, drie dikke kabels), terwijl ik hier ergens in een ander topic had gelezen dat "ordinair" RGB het beste signaal zou geven. Ik weet niet of die claim overigens waar is dat RGB beter is dan component. Maar wat ik mij sowieso afvraag is of je het verschil echt zou kunnen waarnemen als je goede kabels gebruikt.

Ik heb het gisteren nog eens heel erg goed bekeken op mijn JVC lcd. Eerst component/progressive en daarna RGB scart. Wat opviel was dat het beeld iets meer ruis bevatte en de kleuren meer in elkaar overliepen. Het verschil op 2.5 meter was echter al een stuk kleiner...het is wel te zien.

Daarna van progressive naar non progressive: geen verschil. De LCD doet dit duidelijk dus beter dan mijn dvd-speler, maar ja ik had ook niet anders verwacht, dat ding kostte me maar 170 euro geloof ik...

jorg

Hoepel op!

Bij jou is component dus beter, maar gebruik je wel "vergelijkbare" kabels? Dus in beide gevallen goede afgeschermde kabels?

quote:
Cougar schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:10:
[...]

welk tv meubel is dat?

zoiets zoek ik namelijk ook nog. Hij lijkt op de stormark van de ikea, maar die heeft helaas maar 1 glasplaat.
Dat is idd de Stormark van Ikea (49 euro ofzo), die heeft 2 glasplaten. Alleen heeft de bovenste glasplaat geen frame, dus buigt het glas door door het gewicht van me versterker :(
quote:
kippekop schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:24:
[...]

Nette fronts, enig idee welke jbl's dat zijn... ik blijf ze mooi vinden die enorme monitors van vroeger, heerlijke strakke bas vaak :)
IK gaat dat nog ff uitzoeken :) er zit een ENORM strakke bas in ;)
Reg. datum: 25 mei 2000

quote:
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:13:
@BNX: Je zegt wel dat ik een denkfout maak, maar je wijst hem niet aan ;)

Klopt, ik heb ook ... erachter gezet, aangezien ik wel verschil zie op een LCD beamer paneel, dus ergens gebeurt wat vanuit de Xbox of DVD-speler. Het kan ook zijn dat mijn Epson beamer een brakke 'omzetter erin heeft en gewoon progressive nodif heeft (wordt ook vaak gezegd op htforum.nl)

;)

BNX wijzigde dit bericht 19-08-2005 10:50 (65%)

WWW.NARINX.NET | Pana 42PV70 | Epson TW680 | Marantz SR5500 | Mordaunt-Short 4xMS908 | 2xMS905 | MS409W | Butt-Kickers | 8800GT 750/1950/2000 + E6600@3.5 + VP201b |

quote:
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:47:
[...]

Ik vond dit anders wel een aardig overtuigende post die het tegendeel beweert:
Walter.PPK in "[DVD]Wat geeft beste kwaliteit"

Ik denk niet dat ik kan waarnemen dat de één beter is dan de ander, maar ik ben wel benieuwd wat nu beter is :)

Kun je me misschien aanwijzen waar die discussies al gevoerd zijn? Want ik heb er laatstnaar gezocht en dit topic was het beste dat ik kon vinden.
Ik zal zo even zoeken. Qua kabels maakt het wel uit, zoals je zelf dus zei hieronder:
quote:
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:16:
Bij jou is component dus beter, maar gebruik je wel "vergelijkbare" kabels? Dus in beide gevallen goede afgeschermde kabels?
quote:
Exirion schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:49:
[...]
Wat is dat nou weer voor bullshitreactie? (nofi he)

Iemand zegt dat je goeie speakers gehoord moet hebben om te weten wat strak laag is. Ik geef aan dat ik dat verdomd goed weet. En daarbij geef ik aan waarom ik geen sub nodig heb, omdat ik speakers heb staan die beter laag weergeven dan veel subs.

Je zal het wel weer opvatten als patserigheid ofzo, maar ik voer gewoon een discussie met iemand die ook goed spul heeft staan (understatement). Als je er problemen mee hebt, ga lekker ergens anders lezen.

jotheman schrijft precies wat ik bedoel

quote:
jotheman schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:57:
[...]

Ben 't met Guido eens tbh. Mijn speakers dit, mijn inzicht in dat, ik weet hier, mijn set daar heeft wat mij betreft ook een erg hoog pats-gehalte. Objectieve feiten prima, meningen ook, maar houd 't "ik weet alles"-gehalte wat lager zou ik zeggen.
Je komt op mij nogal over als een iwab. Jij weet alles beter en als iemand iets anders zegt ga jij er keihard tegenin. Het valt mij gewoon iedere keer op :)

Guido wijzigde dit bericht 19-08-2005 11:30 (6%)

@ Oscar mopperkont en de rest:
quote:
If you want good picture quality, there's some amazingly good news here. The news is this: DVDs are encoded in component video!. This is a big step forward since VHS tapes and laserdiscs are encoded in composite video. So the signal information in those media is already diminished and compromised. But DVD is a different animal—not only is it more compact and easy to use, but a much higher quality format is on the DVD itself. All you need to do is take advantage of it.

To do that, you need a DVD player with component video output, and a television or projector with component video input. You can connect the two with a three-wire component video cable. When you do this, you transfer the high quality signal from the DVD straight into your display system without it ever being converted to composite video. The result—better detail, a cleaner picture, and more accurate and richer color.
bron:http://www.projectorcentral.com/component.htm

RGB is dus in principe beter, maar daar dvd is gecodeert in component video, is dat dus beter om je lcd/tv/pj or whatsoever aan te sluiten. Ergens moet hij anders weer decoden/encoden. Of doet hij dat anders in de tv?

Klopt dus precies met wat kippekop zei:
quote:
Ik heb het gisteren nog eens heel erg goed bekeken op mijn JVC lcd. Eerst component/progressive en daarna RGB scart. Wat opviel was dat het beeld iets meer ruis bevatte en de kleuren meer in elkaar overliepen. Het verschil op 2.5 meter was echter al een stuk kleiner...het is wel te zien.

Daarna van progressive naar non progressive: geen verschil. De LCD doet dit duidelijk dus beter dan mijn dvd-speler, maar ja ik had ook niet anders verwacht, dat ding kostte me maar 170 euro geloof ik...
Reg. datum: 09 oktober 2001

quote:
kippekop schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:56:
[...]

Dat ruis kan ook door de kwaliteit van je kabels komen. Ik heb 1 van de goedkoopste component kabels gekocht omdat ik die kabels alleen in deze vakantie ging gebruiken. De kabel zag er wel degelijk uit, merk is pure/av van belkin voor 0,9m 20 euro betaald en daar merk ik ook ruis op de achtergrond.

Hoe duur was jou lcd want als ik overstap van non progressive wordt het beeld een stuk scherper. Als ik in de dvd menu al switch is het verschil heel duidelijk.
Alleen het kan ook nadelig werken bijv. bij de pioneer screensaver, het wordt blokkerig rond de randen van de letters en sommige ondertitelingen worden wat meer pixelerig. Ligt met net aan de bron. Maar met de film zelf wordt het niet zo pixelerig.

Asus F8P

Hoepel op!

quote:
Guido schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:29:
@ Oscar mopperkont en de rest:
bron:http://www.projectorcentral.com/component.htm

RGB is dus in principe beter, maar daar dvd is gecodeert in component video, is dat dus beter om je lcd/tv/pj or whatsoever aan te sluiten. Ergens moet hij anders weer decoden/encoden. Of doet hij dat anders in de tv?
Thnx, maar een TV (alle soorten, ook LCD) zet het toch weer om in RGB? Daar de pixels RGB zijn, dus is het dan weer niet hetzelfde verhaal als bij progressive? Dus dat het afhankelijk is van wie het beter doet, je tv of dvd?

Meestal ondersteunt een TV toch geen component ingang, en mocht dat wel zo zijn, zijn die heel duur. Ik geloof dat er maar enkele van bestaan.

Op een projector weet ik het niet hoe het gaat. Een CRT projector heeft meestal alleen RGB in met sync, etc. Daar wordt meestal een transcoder voor gebruikt om het om te zetten. Die zijn meestal wel van hoge kwaliteit.

Hoe het zit met plasma/tft, is mij momenteel ook nog een raadsel. Gewoon niet aan beginnen ;)
Hoepel op!

LCD's en Plasma's ondersteunen het volgens mij bijna allemaal.

Reg. datum: 09 november 1999

quote:
kreon schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:16:
Daar bestaan IR transmitters voor,deze werken perfect

Heb er al een paar geinstalleerd 8)
Waar kun je die dingen kopen?

quote:
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:04:
LCD's en Plasma's ondersteunen het volgens mij bijna allemaal.

Ik had het dan ook over CRT tv's. LCD en Plasma ligt nog veel te ver in de toekomst voor mij :P

Als die het allemaal ondersteunen, dan zal er wel een bepaalde techniek zijn die dat mooi en goedkoop transcodeert.
Chemie het leukste wat er is.
Reg. datum: 23 augustus 2002

Er zijn best wel wat TV met progessive scan ingang toshiba bijvoorbeeld en bepaalde panasonic's. Progressive scan in niet zo heel moeilijk te realiseren op een 100hz tv.

leonbong wijzigde dit bericht 19-08-2005 13:35 (31%)

Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.

quote:
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:16:
Tja, ik weet ook totaal niet hoe het allemaal technisch werkt, alleen wat de ogen zien, en die zijn erg goed gelukkig. Mijn scart kabel was 30 euro, de component 140 euro geloof ik. Maar dit zijn normale prijzen helaas voor een component van een "normaal" merk... dus daar zal het verschil niet in gezeten hebben. Het splitsen van de signalen over de verschillende draden maakt gewoon het verschil qua kleuren, scherpte en helder heid (wat redelijk logisch is aangezien de y de helderheid meegeeft en de andere twee de kleuren)

jorg

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Over een voledige scart kan je ook compeneten singaal sturen. Waneer je de zelfde kwaliteit conectors en kabels gebruik dan is er eigelijk geen verschil of het ligt aan je tv of dvd speler.

Als is het wel zo dat de compenten tulpen vaak minder verlies hebben dan zo scart conector, maar je hebt ook weer slechte tulpjes ;) .

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: