Hoofdcategorieën
Topicacties

Gratis bellen met VoipBuster [deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 juli 2005

Wat ik minder leuk vind van voipbuster, is dat ze ons de mogelijkheid om via een hardphone het netwerk van voipbuster op te mogen, hebben weten te ontnemen; wat voordien wel tot de mogelijkheden heeft behoord. :( :( :(

diquydiq wijzigde dit bericht 14-08-2005 13:28 (7%)

Reg. datum: 08 november 2001

ik bel via firefly, hardphone en iax voipbuster .. dus werkt nog perfect met hardphone

Reg. datum: 20 juli 2005

Amien90, via een DECT phone probeer ik het netwerk van voipbuster op te gaan om mijn analoge kpn-lijn te bereiken, maar hierop krijg het signaal van een 'niet-bestaandnummer' te horen - iets wat voordien bij mij goed heeft gefunctioneerd. :? :? :?

Bel ik via de softphone van voipbuster dan lukt het bereiken van mijn kpn-nummer weer wel.

diquydiq wijzigde dit bericht 14-08-2005 13:54 (23%)

Heb net weer 1 euro afgeschreven, ging vorige keer fout, maar op de een of andere manier kan ik hier op mijn eigen computer wel goed inloggen op mijn account met voipbuster maar als ik op welke andere computer dan ook hier in het netwerk voipbuster opstart en mn account user+pass invul zegt ie dat hij niet in kan loggen??

Hoe kan dit? kan ik dit oplossen?

D200 - MBD200 - D50 | 18-55 - 50 - 70-300 | SB600 - SB800

Reg. datum: 17 april 2005

quote:
Dennahz schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:17:
Goed, ik zal vanavond ff dat 0900 nummer bellen waardoor ik onbeperkt kan bellen met Voipbuster :)

Is het zeker dat er _geen_ rekening komt na het bellen van dit 0900 nummer? (Extra kosten boven op die 1eur).

Zo niet, dan doe ik het dus fff :)
En indien er wel wat kosten op 1 Euro komen, hoeveel kan dat dan maximaal zijn... Tering zeg, dan betaal je 1.60 Euro ipv 1 Euro rond. Dood ga je er niet aan :O

quote:
diquydiq schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:26:
Wat ik minder leuk vind van voipbuster, is dat ze ons de mogelijkheid om via een hardphone het netwerk van voipbuster op te mogen, hebben weten te ontnemen; wat voordien wel tot de mogelijkheden heeft behoord. :( :( :(

Tja, dat kan. In een BETA fase kan alles. Wellicht dat VoIPBuster bij het starten van hun service geeneens gedacht had aan de mogelijkheid dat hun login gegevens in hardphones, ATA's en andere dergelijke apparaten zou kunnen worden gebruikt.

Willen ze graag dat er via hun eigen software wordt gewerkt. Mede omdat zoveel gebruikers met vragen over hun login in combinatie met andere soft en hardware nogal veel zal vragen van hun organisatie.

Dus helemaal vreemd vind ik het niet. 't Is jammer idd, maar onoverkomelijk niet

quote:
Amien90 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:42:
ik bel via firefly, hardphone en iax voipbuster .. dus werkt nog perfect met hardphone
Krijg je elke keer direct in 1 x proberen contact met het nummer dat je belt via FireFly en Hardphone? Dat geloof ik nl. niet aangezien iedereen met deze setup meerdere malen moet proberen voordat hij/zij contact krijgt

groene lampje van firefly gaat gelijk branden .. Als ik ga bellen wil ie wel eens niet gelijk overgaan .. moet dan opnieuw bellen .. maar zeker niet meer dan 3x

Amien90 wijzigde dit bericht 14-08-2005 16:10 (3%)

quote:
Amien90 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:10:
groene lampje van firefly gaat gelijk branden .. Als ik ga bellen wil ie wel eens niet gelijk overgaan .. moet dan opnieuw bellen .. maar zeker niet meer dan 3x

Idd, dat ken ik ook

En met je hardware? Zeker ook meerdere malen proberen. Dat is bij iedereen nl. zo

VoIPBuster software werkt hier in ieder geval in 1 x direct

Reg. datum: 12 augustus 2005

Blijkbaar kunnen alleen oude gebruikers via een Zyxel modem of vergelijkbaar bellen. ik heb me vorige week geregistreerd en krijg alleen maar niet bestaand te horen als ik bel via de Zyxel (als ik de 00 weglaat in gesprek). VIa de PC lukt het wel.

Is dat hele voipbuster in een klap nauwelijks interessant.

Voor de meeste mensen zal het toch te omslachtig zijn om via de pc te moeten bellen.

ik heb alleen een hardware telefoon .. voor de rest geen microfoon .. dus ik moet wel met de usbphone werken .. en firefox werkt perfect met mijn tiptel .. heb er geen probleem me om soms een keertje extra te bellen

quote:
Manolete schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:46:
Blijkbaar kunnen alleen oude gebruikers via een Zyxel modem of vergelijkbaar bellen. ik heb me vorige week geregistreerd en krijg alleen maar niet bestaand te horen als ik bel via de Zyxel (als ik de 00 weglaat in gesprek). VIa de PC lukt het wel.

Is dat hele voipbuster in een klap nauwelijks interessant.

Voor de meeste mensen zal het toch te omslachtig zijn om via de pc te moeten bellen.

Hoezo omslachtig als je met een USB Tiptel telefoon aan je PC bijna belt zoals met een normale telefoon. Als je liever -tig Euro wil betalen via de KPN, dan moet je het dan blijven doen. Bellen met verre bestemmingen kan je toch nog aardig wat besparen.

En waar laat je de 00 weg? Als je met de Zyxel belt? Lijkt me niet verstandig, moet je nog steeds 00 bij het landnummer bellen...

quote:
Thamart schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:11:
[...]

Hoezo omslachtig als je met een USB Tiptel telefoon aan je PC bijna belt zoals met een normale telefoon. Als je liever -tig Euro wil betalen via de KPN, dan moet je het dan blijven doen. Bellen met verre bestemmingen kan je toch nog aardig wat besparen.

En waar laat je de 00 weg? Als je met de Zyxel belt? Lijkt me niet verstandig, moet je nog steeds 00 bij het landnummer bellen...

De meeste mensen hebben hun computer uit staan. Om te bellen een telefoon oppakken en gewoon bellen is toch wat minder omslachtig dan een aparte usb telefoon kopen en je computer opstarten etc.

Dit is voor even een leuke aanbieding voor zolang het duurt, maar voor de rest van weinig waarde. Helemaal als je ziet onder wat voor andere merknamen het bedrijf opereert. De tarieven jojoen van de het ene naar het andere bedrijf op en neer.

Dat gratis belen is wel leuk, maar niet meer dan een gimmick. Het wachten is op een global player die wereldwijd bellen tegen locale kosten aanbiedt. Als de kwaliteit constant heb je daar veel meer aan.

Life is fun, enjoy it!!!
Reg. datum: 19 december 2001

quote:
Raceman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:51:

* Giblet knipt

- Hoeveel tijd (uren?) ben ik kwijt met het opzetten van een wat standaard Asterisk machine, met wat eerste basis functies als voicemail? Er vanuit gaande dat er een standaard FreeBSD machine klaar staat, en ik basis/gemiddelde unix/bsd ervaring heb.

Ik ben zelf nu 4 dagen (circa 10 uur per dag) met asterisk.
Ik ben eerst 2 dagen aan het ploeteren geweest om mijn isdn-kaart werkend te krijgen (eicon DIVA PCI 2.01) zodat ik op mij eigen nummer(s) gebeld kan blijven worden en kan bellen. Hierbij moet gezegd worden dat ik 0 ervaring had met linux voordat ik hieraan begon.

Ik heb een paar keer een losse distributie van linux (debian) geprobeerd. Daarmee kreeg ik asterisk wel aan de praat; er zijn goede handleidingen voor de installatie te vinden via http://www.voip-info.org/tiki-index.php :) alleen door gebrek aan kennis van linux kon ik mijn isdn kaar niet werkend krijgen.
Na wat zoekwerk vond ik Asterisk@Home en heb dit nu draaiend met isdn kaart.

Inmiddels heb ik asterisk zo dat hij bij problemen met voipbuster (waardoor een verbinding via voipbuster niet lukt) direct opnieuw probeert via mijn isdn lijn.

Het instellen van asterisk via bijgeleverde web-config-applicatie (asterisk management portal --> AMP) werkte onvoldoende. Je kan hier alleen de allersimpelste dingen mee instellen. Deze raad ik dan ook af om te gebruiken omdat ie bij mij ook meerdere malen mijn settings vern**kte |:(

Het instellen van asterisk via de .conf files lijkt in het begin enorm moeilijk. Na goed bestuderen van de voorbeelden en op de console kijken wat er precies gebeurd, begin ik het nu een beetje onder de knie te krijgen en de mogelijkheden zijn eindeloos :) Bijkomende voordelen zijn ook dat je je telefoonboek niet om hoeft te programmeren (ik geef in asterisk op dat wanneer er via voipbuster gebeld wordt hij automagisch 0031 draait en de eerste 0 van het netnummer weglaat)

Ik denk dat je met een simpele configuratie binnen een dag klaar kunt zijn, maar als je meerdere telefoons in huis hebt en meerdere nummers (isdn) is het misschien leuker om een wat pittigere configuratie te maken waar menig telefooncentrale nog een puntje aan kan zuigen :9

Giblet wijzigde dit bericht 14-08-2005 21:37 (6%)

Live your life, be free!!!

quote:
Manolete schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:33:
[...]

De meeste mensen hebben hun computer uit staan. Om te bellen een telefoon oppakken en gewoon bellen is toch wat minder omslachtig dan een aparte usb telefoon kopen en je computer opstarten etc.

Dit is voor even een leuke aanbieding voor zolang het duurt, maar voor de rest van weinig waarde. Helemaal als je ziet onder wat voor andere merknamen het bedrijf opereert. De tarieven jojoen van de het ene naar het andere bedrijf op en neer.

Dat gratis belen is wel leuk, maar niet meer dan een gimmick. Het wachten is op een global player die wereldwijd bellen tegen locale kosten aanbiedt. Als de kwaliteit constant heb je daar veel meer aan.

Het ligt eraan waarnaartoe en hoe lang je belt. Bel je met een familielid in bijv. Australië of China (dan wel kennissen of anderzijds) voor bijv. meer dan een half uur, dan loont het gewoon je computer aan te zetten en te bellen. Kost je 0,0 EUrocent en via KPN schat ik zo richting vele Euro's.
Daar wil je zelfs wel een USB telefoontje van 29,95 bij de MyCom voor kopen en je computer aanzetten. Althans, ik wel als ik naar mijn zus in Frankrijk bel, een uur per week en zo toch al snel rond de 3 a 4 Euro bespaar, regelmatig bel met allerlei vrienden in USA, Portugal, Spanje, Italië, Zweden, Duitsland, Tsjechië, Frankrijk, als ik al die telefoontjes erbij tel... Denk dat het snel rond de 20 a 30 Euro per maand uitspaart. Kan dus goed uit. Dan werkt mijn Zyxel 2602 VoIP nog steeds met een normale DECT telefoon, alleen moet ik wat vaker proberen. Ook geen onoverkomelijk probleem.

Bellen binnen Nederland doe ik ook niet met VoIPBuster/computer aanzetten, dat lijkt me logisch. Daarvoor heb ik dan ook mijn Tiscali met telefonie gratis naar vaste nr's in NL.

De aanbieding duurt al een flinke tijd en men heeft aangegeven dat indien de BETA fase over is, er per gesprek slechts 1 Eurocent vaste kosten wordt gerekend, geen variabele beltikken. Nog steeds niet gek dacht ik toch zo... Voor de rest niet van weinig waarde, maar mieren over een dienst die baanbrekend is kan ook, snap alleen niet waarom.

Vanzelfsprekend is een uitontwikkelde compleet storingsvrije gratis dienst het mooiste. Als je daarop wilt wachten, be my guest. Maar dat gemier hier mag van mij over zijn. Gebruiken, vragen stellen en van een BETA/testfase niet te hoge verwachtingen stellen

AR 166 3.0 V6 24V
Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
Thamart schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:38:
[...]

De aanbieding duurt al een flinke tijd en men heeft aangegeven dat indien de BETA fase over is, er per gesprek slechts 1 Eurocent vaste kosten wordt gerekend, geen variabele beltikken. Nog steeds niet gek dacht ik toch zo... Voor de rest niet van weinig waarde, maar mieren over een dienst die baanbrekend is kan ook, snap alleen niet waarom.

Vanzelfsprekend is een uitontwikkelde compleet storingsvrije gratis dienst het mooiste. Als je daarop wilt wachten, be my guest. Maar dat gemier hier mag van mij over zijn. Gebruiken, vragen stellen en van een BETA/testfase niet te hoge verwachtingen stellen
amen....

bgrr wijzigde dit bericht 15-08-2005 01:24 (98%)

quote:
Thamart schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:38:
[...]

Het ligt eraan waarnaartoe en hoe lang je belt. Bel je met een familielid in bijv. Australië of China (dan wel kennissen of anderzijds) voor bijv. meer dan een half uur, dan loont het gewoon je computer aan te zetten en te bellen. Kost je 0,0 EUrocent en via KPN schat ik zo richting vele Euro's.
Daar wil je zelfs wel een USB telefoontje van 29,95 bij de MyCom voor kopen en je computer aanzetten. Althans, ik wel als ik naar mijn zus in Frankrijk bel, een uur per week en zo toch al snel rond de 3 a 4 Euro bespaar, regelmatig bel met allerlei vrienden in USA, Portugal, Spanje, Italië, Zweden, Duitsland, Tsjechië, Frankrijk, als ik al die telefoontjes erbij tel... Denk dat het snel rond de 20 a 30 Euro per maand uitspaart. Kan dus goed uit. Dan werkt mijn Zyxel 2602 VoIP nog steeds met een normale DECT telefoon, alleen moet ik wat vaker proberen. Ook geen onoverkomelijk probleem.

Bellen binnen Nederland doe ik ook niet met VoIPBuster/computer aanzetten, dat lijkt me logisch. Daarvoor heb ik dan ook mijn Tiscali met telefonie gratis naar vaste nr's in NL.

:O

via 0900 of Pre Select providers lukt dat ook wel. Ook die hebben af en toe aanbiedingen dat je gratis kan bellen. Nu hebben ze de truc dat voor je die Euro betaalt vrolijk kan bellen met je Zyxel, daarna opeens niet meer. Op vragen reageren ze niet. Leuke service.

Dat BETA verhaal wil ik niet meer horen. Dan wil ik jou nooit meer over Omega horen mopperen.

Er is een dienst, dat verandert met de dag. Toegang is niet hetzelfde voor iedereen. Je evalueert de waarde van zoiets en dan mag je opeens niet meer zeuren omdat het beta is ? Kom nou, alleen voor de kritiekloze gasten die zich door zo'n kreet met een kluitje in het riet laten sturen.

quote:
Manolete schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 02:15:
[...]

:O

via 0900 of Pre Select providers lukt dat ook wel. Ook die hebben af en toe aanbiedingen dat je gratis kan bellen. Nu hebben ze de truc dat voor je die Euro betaalt vrolijk kan bellen met je Zyxel, daarna opeens niet meer. Op vragen reageren ze niet. Leuke service.

Dat BETA verhaal wil ik niet meer horen. Dan wil ik jou nooit meer over Omega horen mopperen.

Er is een dienst, dat verandert met de dag. Toegang is niet hetzelfde voor iedereen. Je evalueert de waarde van zoiets en dan mag je opeens niet meer zeuren omdat het beta is ? Kom nou, alleen voor de kritiekloze gasten die zich door zo'n kreet met een kluitje in het riet laten sturen.

Zou toch leuk zijn als je dezelfde naam gebruikte als op het andere forum, dan was in ieder geval bekend met wie we hier spraken, hoewel het enigzins niet zo moeilijk te bedenken is wie achter deze post zit.

1. Je zegt het zelf: "via 0900 of Pre Select providers lukt dat ook wel. Ook die hebben AF EN TOE aanbiedingen dat je gratis kan bellen. En naar zoveel landen als VoIPBuster heeft? China, Taiwan, Australië, USA/Canada, compleet Europa en de rest van het lijstje?

Af en toe kun je niet op gaan wachten, weet niet of jij constant deze aanbiedingen loopt na te kijken, ik in ieder geval niet. VoIPBuster is constant gratis.

2. Via de Zyxel kun je nog steeds bellen, enkel moet je het wat vaker proberen. Geen groot probleem om 3 x de poging te wagen en nog steeds een uur lang gratis te bellen waar je normaal gesproken -tig euri voor betaald

3. Wellicht dat VoIPBuster niet op vragen reageert, aangezien ze de hoeveelheid mail niet verwacht hadden, niet aankunnen en de organisatie dusdanig overstressed zou raken bij het beantwoorden van al deze mail dat de andere diensten niet meer gegarandeerd kunnen worden. 't Is ook maar wat je beantwoorden noemt, ik ken organisaties zoals ook jouw provider, die wel een antwoord terug sturen maar er totaal niet in antwoorden. Dat is ook niks, daar zie ik zelfs jou vaak zat over klagen op het andere forum

4. Overigens vind je hier toch de antwoorden op je vragen, voor de meeste kwesties althans?

5. Zeuren is hetzelfde als onzinnige kritiek, niet opbouwend. En enkel aan het laatste heb je wat. Vragen, ervaringen en andere zaken hier aangeven. Maar constante berichten als: het werkt niet, ik vind het een baggerdienst, bla bla bla open dan een nieuw VoIPBuster zeur topic. Dat BETA verhaal ga je nog vaak horen ben ik bang, haha. M.b.t. Omega, het daarvoor bestemde topic wordt gemeld of de dienst down is of niet, dat is handig voor anderen. BTW je zult mij ook daar telkens weer zien aanhalen dat het ook een TESTserver is in BETAfase en we daarom geen constante server kunnen verwachten.

Ben dus aardig consistent in mijn uitlatingen ;)

Het is dus een leuke service, want er is geen enkele andere vergelijkbare service die je constant gratis laat bellen op vaste telefoonnummers naar dit grote aantal landen. Of kun jij die wel vinden? Dan lees ik graag nog een berichtje van je hier! Anders maar hop weer snel terug naar je andere forum om te mieren :O }:O

Thamart wijzigde dit bericht 15-08-2005 10:07 (3%)

forty-two
Reg. datum: 13 juni 2001

Dit topic verzandt een beetje in een soort van welles nietes discussie over het feit dat je niet meer (zo goed) met hardphones, ATAs, 3rd party software, etc. kan bellen. Laten we een beetje ontopic blijven en het hebben over gebruikerservaringen en hoe je voipbuster wel werkend kan krijgen, ipv voipbuster flamen of verdedigen.

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

Reg. datum: 15 augustus 2005

Wat is nou het 0900 nummer om credits te kopen voor VoipBuster? Op de VoipBuster site zie ik niets over een 0900 nummer en ik beschik niet over een Paypal of een Creditcard.... :?

Reg. datum: 24 september 2000

Druk op buy credits en dan op Top code, dan krijg je een 0900 nr waar je heen moet bellen en de code moet invoeren en dan heb je betaald. Grtz.

Reg. datum: 12 februari 2004

gelukkig, ik kan weer bellen met asterisk@home icm een voipbuster account (waarop ik via het 0900 nummer geld heb gestort)
maar weet iemand toevallig ook hoe ik asterisk@home moet instellen zodat er ook nummerweergave mee wordt gestuurd, een door mij op te geven nummer wel te verstaan, zodat de andere partij denkt dat ik met mijn vaste lijn bel.
Is dit wel mogelijk?

Reg. datum: 02 januari 2005

@RaceKabouter
Helaas dat is niet mogelijk, je hebt namelijk geen rechten om afzender dnid's te veranderen!

ik heb via talking2ya een 070 nummer gekocht .. weet iemand hoe ik dit kan verwerken in firefox?
als ik namelijk dit in firefox gebruik:

sip.budgetphone.nl met login/passw

dan werkt het niet .. iemand enig idee?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: