VOLGENS MIJ NIET GISCHIKT VOOR ISDN
Voor ISDN schijnen er ook (ADSL2) modems aan te komen of er misschien al te zijn?
Ik heb voipbuster-gegevens in mijn ATA veranderd in sipdiscount, maar Frankrijk blijft 1 eurocent per minuut. Als je bij voipbuster geregistreerd staat, pakt het systeem blijkbaar toch de voipbuster tarieven in plaats van de sipdiscount tarieven.
Ik weet niet wat ze hebben gedaan maar:
- FireFly met VoIPbuster of SIPDiscount direct werkt niet (SIP registered niet bijv)
- Als ik via m'n eigen Asterisk-bak "bel" krijg ik "You've run out of credits"
Bellen met VoiPBuster zélf kan wel, heb net getest... Hebben ze de boel van buitenaf afgesloten ofzo? Moet je nu direct VoiPBUSTER gebruiken en moet je SIP/IAX compatible softphones links laten liggen?
Overigens: Ik heb (nog) niet betaald, aangezien ik hoorde dat je dan helemaal niet meer kan bellen via SIP/IAX...
Iemand die wat weet?
- FireFly met VoIPbuster of SIPDiscount direct werkt niet (SIP registered niet bijv)
- Als ik via m'n eigen Asterisk-bak "bel" krijg ik "You've run out of credits"
Bellen met VoiPBuster zélf kan wel, heb net getest... Hebben ze de boel van buitenaf afgesloten ofzo? Moet je nu direct VoiPBUSTER gebruiken en moet je SIP/IAX compatible softphones links laten liggen?
Overigens: Ik heb (nog) niet betaald, aangezien ik hoorde dat je dan helemaal niet meer kan bellen via SIP/IAX...
Iemand die wat weet?
Ik heb gisteren nog naar portugal en frankrijk gebeld voor 1 eurocent via mijn dect toestel, dus SIP werkte gisteravond nog prima.
Is er eigenlijk iemand die sipdiscount via een sip-device aan de praat heeft gekregen?
Is er eigenlijk iemand die sipdiscount via een sip-device aan de praat heeft gekregen?
guys..wie helpt mij even want ik kom er ECHT even niet uit. Als ik wil bellen vanuit het programma Voipbuster dan lukt dit 9 van de 10 keer NIET. Ik heb het dan over het bellen van computer naar vast nr in nederland.
Bij het beginnen te bellen lijkt ie te gaan bellen..staat ook dialing..om vervolgens ermee te stoppen met de tekst: call ended not data has been received from other side ..
HEeeeeeel soms ..ja echt HEEEL soms komt ie er doorheen en wordt er een gesprek opgebouwd maar als je 1 minuut erna datzelfde nummer nog een keer probeert is het over!
Alles al geprobeerd:
Firewalls uit
Firewall uitgezet in de router
bepaalde poorten opengezet
maar niks...als het overigens ook aan een poort zou liggen dan zou die het naar mijn mening nooit kunnen doen.
Iemand nog ergens een idee wat ik kan proberen ?
Bij het beginnen te bellen lijkt ie te gaan bellen..staat ook dialing..om vervolgens ermee te stoppen met de tekst: call ended not data has been received from other side ..
HEeeeeeel soms ..ja echt HEEEL soms komt ie er doorheen en wordt er een gesprek opgebouwd maar als je 1 minuut erna datzelfde nummer nog een keer probeert is het over!
Alles al geprobeerd:
Firewalls uit
Firewall uitgezet in de router
bepaalde poorten opengezet
maar niks...als het overigens ook aan een poort zou liggen dan zou die het naar mijn mening nooit kunnen doen.
Iemand nog ergens een idee wat ik kan proberen ?
Verwijderd
kan je met voipbuster niet bellen via je webcam... ik heb een logitech quickcam maar kan hem niet selecteren via voipbuster
beetje jammer
beetje jammer
Zo.. Toch maar betaald.. M'n pa wou het graag (en dat vind ik totaaaaaaal niet erg hoor
Effe wachten, na 1 min stonden de centjes erop en kon ik weer bellen via m'n eigen Asterisk
Nu nog hopen dat ze weer snel komen opdagen met een (liefst gratis
) VOIP-in nummer

Effe wachten, na 1 min stonden de centjes erop en kon ik weer bellen via m'n eigen Asterisk
Nu nog hopen dat ze weer snel komen opdagen met een (liefst gratis
Ik heb daarover bij hun maar even een formuliertje ingevuld:netvisions schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:30:Nu nog hopen dat ze weer snel komen opdagen met een (liefst gratis) VOIP-in nummer
How soon will it be possible to get your own IP telephone number?
With kind regards,
-GJAman-
Ik heb zo'n nummer maar ben niet via vaste KPN lijnen bereikbaar, als mensen me via een mobieltje bellen dan wel.GJAman schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:33:
[...]
Ik heb daarover bij hun maar even een formuliertje ingevuld:
[...]
Dich bis echt unne foëzen haas
Met mijn Philips Cam (met ingebouwde mic) werkt het prima.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:44:
kan je met voipbuster niet bellen via je webcam... ik heb een logitech quickcam maar kan hem niet selecteren via voipbuster
beetje jammer
ik heb me ook ingeschreven bij voipbuster..gratis bellen enzo lukt allemaal wel..ik kan alleen geen credit op mijn voipbusterrekkening zetten met de creditkaart. in de laaste stap geeft hij een error.
We've send you an email with an verification link. Please activate your account! This transaction will not be processed. (812)
de email wordt door mij nooit ontvangen.
iemand ervaring hiermee of tips?
We've send you an email with an verification link. Please activate your account! This transaction will not be processed. (812)
de email wordt door mij nooit ontvangen.
iemand ervaring hiermee of tips?
tja bovenstaande probleem is inmiddels opgelost... mail van voipbuster kwam binnen in de map ongewenste email en werd daaruit meteen verwijderd (heb ik ooit zelf zo ingesteld)
Dus ik kan bellen met voipbuster.
Maar ja ik wilde ook een Voip-in nummer duss ff zoeken. Ik kwam uit bij www.voipcheap.com. De UK-dochter van voicebuster. Daar werd nog wel reclame gemaakt dat je een voip-in nummer krijgt.
Helaas is dit niet zo, na aanmelden klik ik op voip-in en krijg vervolgens ook hier netjes de melding dat een voip-in nr niet mogelijk is...ik voel me dus genaait.Des te meer gebruikers uit voicebuster en voichecheap elkaar niet kunnen zien en ik er dus ook nix aan heb om 1 van de 2 accounts over te doen aan mijn ouders ofzo.
iemand tips zodat de twee accounts elkaar wel kunnen zien? (waarschijnlijk maken ze gebruik van dezelfde servers daar ik me bij voipcheap niet aan kon melden onder dezelfde naam als bij voipbuster)

Dus ik kan bellen met voipbuster.
Maar ja ik wilde ook een Voip-in nummer duss ff zoeken. Ik kwam uit bij www.voipcheap.com. De UK-dochter van voicebuster. Daar werd nog wel reclame gemaakt dat je een voip-in nummer krijgt.
Helaas is dit niet zo, na aanmelden klik ik op voip-in en krijg vervolgens ook hier netjes de melding dat een voip-in nr niet mogelijk is...ik voel me dus genaait.Des te meer gebruikers uit voicebuster en voichecheap elkaar niet kunnen zien en ik er dus ook nix aan heb om 1 van de 2 accounts over te doen aan mijn ouders ofzo.
iemand tips zodat de twee accounts elkaar wel kunnen zien? (waarschijnlijk maken ze gebruik van dezelfde servers daar ik me bij voipcheap niet aan kon melden onder dezelfde naam als bij voipbuster)
Verwijderd
Bij Budgetphone (www.budgetphone.nl) kun je een prepaid vast nummer krijgen voor 10 euro per jaar. Als je dat nummer gebruikt voor inkomende gesprekken en voipbuster voor uitgaande dan ben je nog steeds erg goedkoop uit. Bij Budgetphone kun je overigens ieder gewenst Nederlands netnummer krijgen.
Overigens reageert de voipbuster server hier momenteel niet. Jammer want ik wilde net dat gratis bellen 's uittesten.
*edit*
Wat doe ik fout? Port 5060/UDP op sip.voipbuster.com (213.61.187.157) staat open maar ik kan mijn voip router niet registreren. Gebruikte gegevens met mijn Zyxel router:
Vergelijkbare instellingen van Budgetphone werken prima. Enige verschil is dat het domein van Budgetphone zonder sip-voorvoegsel is ingevoerd.
Overigens reageert de voipbuster server hier momenteel niet. Jammer want ik wilde net dat gratis bellen 's uittesten.
*edit*
Wat doe ik fout? Port 5060/UDP op sip.voipbuster.com (213.61.187.157) staat open maar ik kan mijn voip router niet registreren. Gebruikte gegevens met mijn Zyxel router:
SIP Number | *gebruikersnaam* |
SIP Local Port | 5060 |
SIP Server Address | 213.61.187.157 |
SIP Server Port | 5060 |
REGISTER Server Address | 213.61.187.157 |
REGISTER Server Port | 5060 |
SIP Service Domain | sip.voipbuster.com |
User-ID | *gebruikersnaam* |
Password | ****** |
Vergelijkbare instellingen van Budgetphone werken prima. Enige verschil is dat het domein van Budgetphone zonder sip-voorvoegsel is ingevoerd.
[ Voor 179% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 01:18 ]
Verwijderd
Ik was positief over budgetphone, maar krijg wel veel klachten dat de lijn hakkelt.
Heb ernaast ook tweakphone en voipbuster draaien (toestel kan 4 lijnen aan) en met tweakphone altijd goed !
dus ik raad in iedergeval niet massaal naar budget te gaan.
/mamoman
Heb ernaast ook tweakphone en voipbuster draaien (toestel kan 4 lijnen aan) en met tweakphone altijd goed !
/mamoman
Gister is er weer een nieuwe versie uitgekomen van het progje en sindsdien hebben mijn vriendin en ik een probleempje. Ik had al problemen om naar haar toe te bellen op een of andere manier bleeft de lijn maar hangen op 'verbinden'.
Nu is er een probleempje bij gekomen. op een of andere manier wordt ze standaard elke 20 minuten eraf gegooit terwijl er toch duideljik op de site staat dat als je een trial hebt je zolang kan bellen als je wilt in ieder geval geen tijdslimiet.
Kent iemand eze problemen en is er een oplossing voor?
p.s.
gister stond er in de gamma of praxis krant een apparaatje waarmee je kon schakelen tussen (voip)pc en telefoon weet iemand of dit makkeljik werkt?
Nu is er een probleempje bij gekomen. op een of andere manier wordt ze standaard elke 20 minuten eraf gegooit terwijl er toch duideljik op de site staat dat als je een trial hebt je zolang kan bellen als je wilt in ieder geval geen tijdslimiet.
Kent iemand eze problemen en is er een oplossing voor?
p.s.
gister stond er in de gamma of praxis krant een apparaatje waarmee je kon schakelen tussen (voip)pc en telefoon weet iemand of dit makkeljik werkt?
Was de gamma...pagina 18 (je kan hem ook terugviden op de zelfde pagina op de site van ze)...een premier belbox voor 39.95. Is niet duur denk ik. Je kan schakelen tussen PC en Telefoon met dat kastje. Maar geen ATA...Deze premier box sluit je aan op de telefoonlijn en de USB poort?
Een ATA (analoge telefoonlijn adapter) die plug je direkt in je netwerk. (in je router/modem etc)
Kan je beter even doorsparen voor een echte ATA denk ik want op deze manier moet je computer voor voip alsnog aanstaan. Wellicht kan je je router tweaken uiteraard dat je hem er wel aan kan hangen via usb maar ik denk dat je drivers het probleem gaan worden. Ik denk niet dat ze er zijn. Ik kan niet eens makkelijk het bedrijf op internet vinden.
Een ATA (analoge telefoonlijn adapter) die plug je direkt in je netwerk. (in je router/modem etc)
Kan je beter even doorsparen voor een echte ATA denk ik want op deze manier moet je computer voor voip alsnog aanstaan. Wellicht kan je je router tweaken uiteraard dat je hem er wel aan kan hangen via usb maar ik denk dat je drivers het probleem gaan worden. Ik denk niet dat ze er zijn. Ik kan niet eens makkelijk het bedrijf op internet vinden.

Is dit iets? Lijkt me wel interessant maar op basis waarvan werkt dit?
Brak apparaatje lijkt het me maar, het is niet eens een echte ATA, meer een analoog -> USB converter waarmee je je telefoon dus op je pc kan aansluiten. Meer een soort modem dus..
Ik heb net even wat gezocht en las dat het op basis van Skype is. Ik ben niet zo'n fan van Skype.
De werking van zo'n ATA snap ik nog niet helemaal. Is dat nou een kastje wat ik in m'n router prik en er dan een telefoon in kan prikken? En eventueel m'n gewone KPN lijn zodat die gesprekken ook binnenkomen? En zijn die ook ergens goedkoop te vinden?
De werking van zo'n ATA snap ik nog niet helemaal. Is dat nou een kastje wat ik in m'n router prik en er dan een telefoon in kan prikken? En eventueel m'n gewone KPN lijn zodat die gesprekken ook binnenkomen? En zijn die ook ergens goedkoop te vinden?
Weet iemand of je nog een nieuw account kan aanmaken met unlimited phone calls door alleen maar 1 Euro te storten??? want dit was verandert maar bij mij werkte dit gewoon wel.
Verwijderd
VoipBuster is gestopt met het verstrekken van vaste nummers. Zijn er andere programma's die dit nog wel doen? Of was VB de enige waar dit mee kon?
Nou ben ik ook maar eens gaan geloven in dit soort speel dingen, en achja wat is nou 5 euries als de gewone telefoonrekening lager wordt.
Maar ik kan geen credit krijgen, ik vul alles in van de creditcard gegevens en dan als ik op send druk krijg ik een error 800 fout bovenin het beeld.
weet iemand wat dit is?
Maar ik kan geen credit krijgen, ik vul alles in van de creditcard gegevens en dan als ik op send druk krijg ik een error 800 fout bovenin het beeld.
weet iemand wat dit is?
Als je nou eerst 1 Euro ff probeert
dan heb ik gelijk mijn antwoord, als het niet lukt kan je altijd achteraf nog 4 Euro extra overnaken.
Hmz ik heb die error toen ook vaak gehad, maar kan ff niet meer herinneren wat ik eraan deed
Hmz ik heb die error toen ook vaak gehad, maar kan ff niet meer herinneren wat ik eraan deed
Ik heb een paar dagen geleden nog wat bijgestort op mijn account.
Ik kon daar wel alleen maar voo 10 euro kiezen. Is dit nieuw?
Ik kon daar wel alleen maar voo 10 euro kiezen. Is dit nieuw?
Nou het was gelukt met de nadruk op was.
Ik had alles ingevuld en ik kon minimaal voor 5 euries kiezen, verhaaltje doorgelopen en ja hoor in
het programma stond ook netjes € 5,00 aan beltegoed.
Ware het niet dat hun schijnbaar niet kunnen incasseren van mijn cc
ik heb begin van de avond nog een betaling gedaan via het www en dat ging gewoon goed, kweet niet maar ik heb een postbank cc en dat moet gewoon werken.
Toen dacht ik dat ik het maar via Paypal ging proberen en daar krijg ik de melding dat ze mijn creditcard niet kunnen vinden.
ik wordt gek.
Ik had alles ingevuld en ik kon minimaal voor 5 euries kiezen, verhaaltje doorgelopen en ja hoor in
het programma stond ook netjes € 5,00 aan beltegoed.
Ware het niet dat hun schijnbaar niet kunnen incasseren van mijn cc
ik heb begin van de avond nog een betaling gedaan via het www en dat ging gewoon goed, kweet niet maar ik heb een postbank cc en dat moet gewoon werken.
Toen dacht ik dat ik het maar via Paypal ging proberen en daar krijg ik de melding dat ze mijn creditcard niet kunnen vinden.
ik wordt gek.
Verwijderd
Ware het niet dat Budgetphone de enige is die een prepaid abonnementsvorm aanbiedt voor 10 eur per jaar. Als je van maandelijkse kosten afwil, zijn zij dus de enige optieVerwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:28:
Ik was positief over budgetphone, maar krijg wel veel klachten dat de lijn hakkelt.
/mamoman
Ik heb mijn Tiptel 100 (van de Gamma dus verkocht onder de naam Premier Internet belbox) werkende met Voipbuster!
Heb eerst SkypeMate/managerfor Skype geinstalleerd, en toen Voipbustermate.
Daarna heb iuk in ManagerforSkype aangepast onder advanced configuratie dat ie de USB lijn als eerste neemt ipv de PSTN. nadat ik dit heb opgeslagen heb ik het progje gesloten in de taskbar. En YLUSBTEL.dll uit .../programfiles/managerforskype gekopieerd naar ../programfiles/voipmate.
Als je nu achtereenvolgend Voipbuster en daarna Voipmate start, kun je met je Tiptel100 gratis met Voipbuster bellen.
Nu moet ik alleen nog proberen en kijken dat ik de SIP/Proxy, de Domain en de STUN server instellingen van SIPDiscount erigens kan instellen, want dan kan ik veel meer landen gratis bellen....
Daarna heb iuk in ManagerforSkype aangepast onder advanced configuratie dat ie de USB lijn als eerste neemt ipv de PSTN. nadat ik dit heb opgeslagen heb ik het progje gesloten in de taskbar. En YLUSBTEL.dll uit .../programfiles/managerforskype gekopieerd naar ../programfiles/voipmate.
Als je nu achtereenvolgend Voipbuster en daarna Voipmate start, kun je met je Tiptel100 gratis met Voipbuster bellen.
Nu moet ik alleen nog proberen en kijken dat ik de SIP/Proxy, de Domain en de STUN server instellingen van SIPDiscount erigens kan instellen, want dan kan ik veel meer landen gratis bellen....
[ Voor 14% gewijzigd door sjolmers op 03-11-2005 21:30 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
ik gebruik VOIP buster nu een tijdje en zit te kijken om er een telefoon (usb) voor bij te kopen.. werken alle USB telefoons met VOIP buster of zijn er die het niet doen. en welke heeft volgens jullie de beste kwaliteit?
ik heb het topic een beetje rond gesnuffeld maar kwam toch niet echt op een goed antwoord. graag jullie ervaringen over usb telefoons of over van die omzet stukjes (stond op de site van sallandautomatisering.
CHAT-CORD)
ik heb het topic een beetje rond gesnuffeld maar kwam toch niet echt op een goed antwoord. graag jullie ervaringen over usb telefoons of over van die omzet stukjes (stond op de site van sallandautomatisering.
CHAT-CORD)
Bedankt alvast
Verwijderd
Heeft er iemand ervaring met de HandyTone 286? Ik heb er een gekocht via Ebay en vroeg me af of het mogelijk is om te bellen via VOIPbuster en gebeld te worden op een prepaid nr. van Budgetphone?
Moet gewoon lukken volgens mij, via SIP inloggen bij Budgetphone en VoIPBuster.Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:27:
Heeft er iemand ervaring met de HandyTone 286? Ik heb er een gekocht via Ebay en vroeg me af of het mogelijk is om te bellen via VOIPbuster en gebeld te worden op een prepaid nr. van Budgetphone?
Alleen voor zover ik weet kan je geen 2 SIP accounts gebruiken op 1 FXS poort. Dus dan zou je 2 telefoons moeten aansluiten, 1 voor VoIPBuster en 1 voor Budgetphone.
Waarom gaat zowat dit hele topic alleen nog maar over VOIP telefoons???
Maak dan gewoon een nieuw topic aan
Maak dan gewoon een nieuw topic aan
ik heb nu een tiptel 100 erop aangesloten, werkt perfect alleen met voipbuster een probleempje.
ik toets op mijn telefoon het nummer in en dat zie ik ook in het vakje verschijnen in voipbuster, alleen hij gaat niet over voordat ik op de groene knop heb gedrukt van voipbuster, als ik op de groene knop druk van me telefoon dan gaat voipbuster weer weg want dan denkt ie dat je het gesprek beeindigt hebt.
iemand oplossing hiervoor?
ik toets op mijn telefoon het nummer in en dat zie ik ook in het vakje verschijnen in voipbuster, alleen hij gaat niet over voordat ik op de groene knop heb gedrukt van voipbuster, als ik op de groene knop druk van me telefoon dan gaat voipbuster weer weg want dan denkt ie dat je het gesprek beeindigt hebt.
iemand oplossing hiervoor?
Verwijderd
Ik heb ook bij Gamma deze Tiptel 100 gehaald en het werkt perfect met VoipBuster. Ik heb net 2 mensen gebeld (1 minuut) en zij konden geen kwaliteitsverschil horen (we hebben getest en we schatten +/- 0,25 sec vertraging). Je hebt i.d.d. wel ManagerForSkype nodig maar dat is geen enkel probleem. Ik heb overigens niet met die files lopen klooien.sjolmers schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:14:
Ik heb mijn Tiptel 100 (van de Gamma dus verkocht onder de naam Premier Internet belbox) werkende met Voipbuster!
Nu nog even kijken hoe ik langer dan 1 min. met VoipBuster kan bellen (ik heb geen credit card).
Edit: ik ga wel even dat 0900 nummer bellen. Moet dus 5x als je er 5 euro op wil hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 20:18 ]
Nee, 1 keer bellen is genoeg.
Kost je € 1.30 en geeft €1.08 beltegoed
Verwijderd
Het enige dat nog storend is is dat de zoemtoon die te horen is bij het opnemen van de hoorn blijft doorgaan tijdens het gesprek. Iemand hier nog een oplossing voor?
Edit: ik bedoel natuurlijk de kiestoon
Edit: ik bedoel natuurlijk de kiestoon
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 20:52 ]
Even een vraagje he,
kan je met dat ding van die bouwmarkt, het ook zo doen dat je ook je analoge lijn kan aansluiten en dmv een 00 voor het nr te geven dat ie dan via viop belt en als je dat niet doet dat ie dan via de vaste lijn belt?
gr.
Etienne
kan je met dat ding van die bouwmarkt, het ook zo doen dat je ook je analoge lijn kan aansluiten en dmv een 00 voor het nr te geven dat ie dan via viop belt en als je dat niet doet dat ie dan via de vaste lijn belt?
gr.
Etienne
Verwijderd
Bedankt, je hebt helemaal gelijk. Alleen blijft van de €1.30 maar €1.04 over...bluek schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:32:
Nee, 1 keer bellen is genoeg.
En mijn kiestoonprobleem is ook al opgelost, je kan na het "opnemen" gewoon een willekeurige toets indrukken en de kiestoon verdwijnt.
Ik heb goede kwaliteit, de andere kant vind het ook acceptabel alleen schijnt er soms tijdelijk wel eens wat galm op de lijn te zijn (heb ik dus geen last van).
Verwijderd
Ik weet dit niet want ik heb de analoge lijn niet aangesloten op de Tiptel. Maar als de software dit ondersteund gaat het werken. Het kastje (de hardware) heeft hier weinig mee te maken. Ik ben de optie echter nog niet tegengekomen in ManagerForSkype of VoipbusterMate.etienne001 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:32:
Kan je met dat ding van die bouwmarkt, het ook zo doen dat je ook je analoge lijn kan aansluiten en dmv een 00 voor het nr te geven dat ie dan via viop belt en als je dat niet doet dat ie dan via de vaste lijn belt?
Als je niet de Skypemanager gebruikt, dan gebruikt de Tiptel standaard je PSTN-lijn om
telefoontjes te plegen.. Als je wilt overschakelen naar VOIP dan dien je het * (sterretje) op je telefoontoestel in te drukken.
Althans zo werkt het met eyeBeam. Proberen maar zou ik zeggen..
telefoontjes te plegen.. Als je wilt overschakelen naar VOIP dan dien je het * (sterretje) op je telefoontoestel in te drukken.
Althans zo werkt het met eyeBeam. Proberen maar zou ik zeggen..
Verwijderd
Ik heb zeer goede ervaringen met Cyberbox 100 (Tiptel) en Voipbuster. Als je eerst via Yealink de Skypemate download kun je daar de Cyberbox 100 standaard op UBS instellen. Daarna heb je Skypemate niet mee rnodig, alles via Voipbuster en Voipmate.
Eén klein probleempje: bellen van het eerste nummer met telefoon gaat perfect, maar als er niet wordt opgenomen aan de andere kant (reguliere telefoon) dan kan ik niet ophangen. Ook kan ik geen digits verwijderen vanaf de analoge telefoon. Iemand een ideetje?
Eén klein probleempje: bellen van het eerste nummer met telefoon gaat perfect, maar als er niet wordt opgenomen aan de andere kant (reguliere telefoon) dan kan ik niet ophangen. Ook kan ik geen digits verwijderen vanaf de analoge telefoon. Iemand een ideetje?
Verwijderd
Nee, ik heb geen idee.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:16:
Maar hoe kan jij dan de oproep activeren? Ik kan wel in mijn telefoon het nummer intikken (nadat ik de hoorn opgenomen heb) maar vervolgens moet ik nog steeds verbinding leggen met de OK knop van VB.
lukt het inloggen met de gegevens van voipbuster onder sipdiscount nog.
probeerde hier net een telefoontje vanaf mijn asteriskserver via voipbuster naar amerika en dat ging oke.
daarna via dezelfde server naar belgie met mijn account gegevens naar belgie via sipdiscount, maar daar krijg ik
wrong password on authentication for INVITE to '"username"
iemand anders dezelfde problemen?
probeerde hier net een telefoontje vanaf mijn asteriskserver via voipbuster naar amerika en dat ging oke.
daarna via dezelfde server naar belgie met mijn account gegevens naar belgie via sipdiscount, maar daar krijg ik
wrong password on authentication for INVITE to '"username"
iemand anders dezelfde problemen?
Zojuist voipbuster op mijn laptop geinstalleerd, omdat ik tegenwoordig in duitsland woon. Headsetje met microfoon gekocht voor 10 euro, credits telefonisch opgewaardeerd a 5 euro, en ik kan onbeperkt gratis naar nederland bellen. ik blijf het een supersysteem vinden. heb tot nu toe (in nederland) altijd via voiphardware gebeld, maar dit werkt ook perfekt.
[ Voor 3% gewijzigd door Byte_Me op 05-11-2005 14:01 ]
Verwijderd
Een hekje op het einde dus..............Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:48:
Maar hoe kan jij dan de oproep activeren? Ik kan wel in mijn telefoon het nummer intikken (nadat ik de hoorn opgenomen heb) maar vervolgens moet ik nog steeds verbinding leggen met de OK knop van VB.
Edit: wat ook nog niet werkte bij mij was dat als ik ophing de oproep bij de gebelde niet stopte. maar na een upgrade van VoipBusterMate van 1.0.0.2 naar 1.0.0.4 is dit opgelost. Link:
http://www.yealink.com/en/download/VoipBusterMate1.0.0.4.zip
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 22:43 ]
Verwijderd
Trouwens, voor de mensen die het nog niet weten (heb net even getest): een gratis gesprek wordt na precies 1 uur afgebroken.
Verwijderd
Dit kan toch met devices als de Zyxel 2602? Daar staan hier op GoT genoeg ervaringen over...Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:32:
Heeft iemand ervaring met voipbuster en een hardware oplossing direct op de ADSL aansluiting?
Wat zijn de instellingen?
een hardware oplossing? bij mij werkt het perfekt met een adsl modem met telefonie (tiscali). instellingen staan meerdere malen in dit topic beschreven.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:32:
Heeft iemand ervaring met voipbuster en een hardware oplossing direct op de ADSL aansluiting?
Wat zijn de instellingen?
Verwijderd
Is de gratis periode voorbij??? moest zondag 6-nov voor portugal opeens 1 euro/cnt p/m betalen!!!
Klopt als een bus.. Zoals je ziet is die ook van de voorpagina weggehaaldVerwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 06:11:
Is de gratis periode voorbij??? moest zondag 6-nov voor portugal opeens 1 euro/cnt p/m betalen!!!
Hopelijk blijft Nederland & België gratis...
Verwijderd
Volgens mij kun je met je Voipbuster account ook gebruik maken van sipdiscount (www.sipdiscount.com). Daar zijn nog meer bestemmingen gratis.
Moet je wel een softphone met SIP protocol activeren (of een hardphone).
Verwijderd
Ik kan niet inloggen (met mijn VB accountgegevens) op deze site.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 08:41:
Volgens mij kun je met je Voipbuster account ook gebruik maken van sipdiscount (www.sipdiscount.com). Daar zijn nog meer bestemmingen gratis.
Verwijderd
Krijg het ook niet aan de praat met firefly! Kan wel bellen maar geen geluid in beide richtingen.
probeer in firefly IAX te gebruiken, dat lukt bij mij vaak wel.
Verwijderd
Is het al iemand gelukt om nummer weergave te krijgen met een handytone 486 (v2)
Heb al veel opties geprobeerd maar niks helpt
Verwijderd
Bij de Handytone 488 heb ik hier ook van alles geprobeerd.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 03:13:
Is het al iemand gelukt om nummer weergave te krijgen met een handytone 486 (v2)
Het is nog niet gelukt.
Maar het moet toch kunnen?
Dat heb ik ook gedaan, maar ik betaal dezelfde tarieven als voipbuster (Frankrijk: 1cpm). Blijft goedkoop natuurlijk, maar de voipbustergegevens veranderen in sipdiscount heeft naar mijn idee geen zin. Misschien rechtstreeks registreren bij sipdiscount wel.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 08:41:
Ik heb me net even geregistreerd bij sipdiscount en meteen die 5 euro ook maar betaald, zodat ik langer dan 1 minuut kan bellen, maar ik word er nog steeds na 1 minuut afgetrapt met de mededeling dat ik me moet registreren... Enig idee iemand? Telkens 1 minuut bellen heeft ook wel iets, maar het schiet niet echt op natuurlijk 
Uiteraard gebruik ik in X-Pro wel mijn gebruikersnaam en wachtwoord en niet de test / test combinatie
Uiteraard gebruik ik in X-Pro wel mijn gebruikersnaam en wachtwoord en niet de test / test combinatie
[ Voor 15% gewijzigd door Nvidiot op 09-11-2005 20:23 ]
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Ik probeer nu ook via sipdiscount in te loggen met voipbuster account en via AIX in FireFly lukt het me wel... (tip : als je password hebt veranderd, neem je oude hiervoor)
Probleem is nu alleen dat als ik naar Belgie wil bellen hij zegt dat ik geen credits meer heb en naar voipbuster.com moet gaan... (terwijl ik dus wel credits heb)
Blijkbaar is er dus inderdaad een inlog op het voipbuster netwerk ipv sipdiscount
Probleem is nu alleen dat als ik naar Belgie wil bellen hij zegt dat ik geen credits meer heb en naar voipbuster.com moet gaan... (terwijl ik dus wel credits heb)
Blijkbaar is er dus inderdaad een inlog op het voipbuster netwerk ipv sipdiscount
Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...
hallo
ik probeer voipbuster werkend te krijgen maar ik kan niet eens registreren, dan zegt hij
sorry, we could not register you due to a connection failure
please check your internet connection and make sure that no fire wall is blocking the connection.
Ik zit achter een belkin wifi router, de pc is inmiddels in de dmz zone geplaats, en dus zouden alle poorten geforward zijn, de windows xp firewall staat uit
iemand enig idee hoe dit te fixen is ???
ik ben al uren aan het proberen en zoeken op google maar kan geen oplossing vinden.
De provider is BT Openworld (in de U.K.) kan het zijn dat die het gebruik van voipbuster blokkert ofzo ??
ik probeer voipbuster werkend te krijgen maar ik kan niet eens registreren, dan zegt hij
please check your internet connection and make sure that no fire wall is blocking the connection.
Ik zit achter een belkin wifi router, de pc is inmiddels in de dmz zone geplaats, en dus zouden alle poorten geforward zijn, de windows xp firewall staat uit
ik ben al uren aan het proberen en zoeken op google maar kan geen oplossing vinden.
De provider is BT Openworld (in de U.K.) kan het zijn dat die het gebruik van voipbuster blokkert ofzo ??
Had wel gelezen dat bepaalde providers VoIP van hun netwerk wilde weren...jp73 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:46:
hallo
Probeer eens die SipDiscount-client met test/test
Opgelost, de betaling was blijkbaar niet per direct verwerkt. Dit is inmiddels gebeurd en ik kan dus langer dan 1 minuut bellen. GeweldigNvidiot schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:22:
Ik heb me net even geregistreerd bij sipdiscount en meteen die 5 euro ook maar betaald, zodat ik langer dan 1 minuut kan bellen, maar ik word er nog steeds na 1 minuut afgetrapt met de mededeling dat ik me moet registreren... Enig idee iemand? Telkens 1 minuut bellen heeft ook wel iets, maar het schiet niet echt op natuurlijk
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Ik snap er weinig van...
Sinds gisteren voipbuster geïnstalleerd, maar ik krijg hem niet geregistreerd (registration error 14, connection error, check firewall oid).
Alle poorten netjes opgezet, firewall en virusscanner uit, maar hij geeft geen sjoege.
Kan er op google en voipbuster weinig of niets over vinden.
Iemand een idee of hetzelfde ?
Sinds gisteren voipbuster geïnstalleerd, maar ik krijg hem niet geregistreerd (registration error 14, connection error, check firewall oid).
Alle poorten netjes opgezet, firewall en virusscanner uit, maar hij geeft geen sjoege.
Ik heb vaak dat firewall uitzetten onvoldoende is.Mitch schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:31:
Ik snap er weinig van...
Pas bij echt uninstallen en herstart weet je zeker dat het niet de firewall zelf kan zijn.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een ATA die meerdere SIP providerconnecties ondersteund.
In de ATA zou ik dan willen instellen dat voor de nummers beginnend met +316 via provider X worden afgehandeld en de andere nummers via SIP provider Y.
Bestaat zo iets?
In de ATA zou ik dan willen instellen dat voor de nummers beginnend met +316 via provider X worden afgehandeld en de andere nummers via SIP provider Y.
Bestaat zo iets?
Bij de Sipura SPA-1001 kun je er 2 in kwijt. Zo heb ik er voipbuster en budgetphone ingezet. Het eerste is dus wel mogelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:38:
Bestaat zo iets?
Ik moet wel een keuze maken tussen de 1 of de ander door middel van een # voor het nummer, dus jouw tweede eis durf ik niet te zeggen of dat lukt.
Met de Sipura SPA-3000 kun je vier gateway adressen invoeren ieder met zijn eigen user id en user wachtwoord en of NAT mapping gebruikt moet worden.
In het Dial Plan kun je dan aangeven voor welke nummer reeksen je welke gateway wilt gebruiken.
Groeten,
In het Dial Plan kun je dan aangeven voor welke nummer reeksen je welke gateway wilt gebruiken.
Groeten,
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:38:
Bestaat zo iets?
ik heb dus hetzelfde, kan niet registreren.Mitch schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:31:
Ik snap er weinig van...
kan dirt aan servicepack2 liggen ?
ik heb ook firewall uit etc.
nee hoor ligt niet aan servicepack 2. Ik heb hier geen probleem. probeer eens opnieuw te installeren.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Verwijderd
Nieuwe versie VB en men heeft het nu over 10 i.p.v. 5 euro:
http://www.voipbuster.com/en/newsflash.html
hmm, minder gratis landen... hoger instapbedrag... meerdere sites, meerdere versies... ik vind het hoe langer hoe meer louche... (buiten het feit dat het dan wel werkt... ik ben nog van de 1 €-periode, maar belgië is niet meer gratis...)Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 09:33:
heb ik geluk gehad, ik heb een paar dagen geleden voor 5 euro nog een extra account geopend. vraag me alleen wel af wanneer ze weer eens met nummers komen.Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 09:33:
Ach, voor 10 euro per jaar heb je bij budgetphone een telefoonnummer in een regio in NL naar keuze.Byte_Me schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:08:
[...]
heb ik geluk gehad, ik heb een paar dagen geleden voor 5 euro nog een extra account geopend. vraag me alleen wel af wanneer ze weer eens met nummers komen.
Ik heb me 5 maanden geleden ofzo ook al aangemeld bij voipbuster. Toen 3 x gebeld naar 0900 nummer om naar 06 nummers te bellen. Ik vandaag maar weer eens op mijn laptop geinstalleerd, had ik nog gewoon geld over. Maar er staat op de site bij Trial: 1 minuut gratis bellen.
Nou, ik heb minstens 30 minuten gratis gebeld in 1 x naar iemand. Hoe kan dit? Tuurlijk vind ik het niet erg, maar wel vreemd...
Nou, ik heb minstens 30 minuten gratis gebeld in 1 x naar iemand. Hoe kan dit? Tuurlijk vind ik het niet erg, maar wel vreemd...
geef mij de link eens naar die info .. ik kan het niet vinden op die websiteEricEric schreef op zondag 13 november 2005 @ 10:13:
[...]
Ach, voor 10 euro per jaar heb je bij budgetphone een telefoonnummer in een regio in NL naar keuze.
You are NIJL-ed!
AlstublieftNijl schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:22:
[...]
geef mij de link eens naar die info .. ik kan het niet vinden op die website
Ik heb sinds gister mijn Zyxel 2602 modem binnen en alles werkt zoals het moet behalve het voip gedeelte. Ik heb een account (5 euro betaald) bij voipbuster en die krijg ik niet werkend. Ik krijg een continue ingesprek toon. Ik vond verderop in dit topic hier wel een onderwerp over maar helaas waren de schermen niet meer zichtbaar (website was niet meer bereikbaar). Wat zijn nou de correcte instellingen voor voipbuster ism de zyxel modem?
Zyxel vraagt:
Sip Number: username
Sip Local port: 5060
Sip Server adres: sip.voipbuster.com
Sip server port 5060
REGISTER SERVER ADDRESS: sip.voipbuster.com
REGISTER SERVER PORT 5060
Sip service domain: voipbuster.com
Authentication
User ID: username
Password: password
Wat doe ik verkeerd ?
Zyxel vraagt:
Sip server port 5060
Authentication
Wat doe ik verkeerd ?
Wat gebeurt er als je SIP service domain leeg laat? Ik kan bij mijn Grandstream HandyTone geen Proxy invullen, want dan krijg ik geen verbinding meer. Wellicht moet dat bij jou ook.super_dirk schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:53:
Ik heb sinds gister mijn Zyxel 2602 modem binnen en alles werkt zoals het moet behalve het voip gedeelte. Ik heb een account (5 euro betaald) bij voipbuster en die krijg ik niet werkend. Ik krijg een continue ingesprek toon. Ik vond verderop in dit topic hier wel een onderwerp over maar helaas waren de schermen niet meer zichtbaar (website was niet meer bereikbaar). Wat zijn nou de correcte instellingen voor voipbuster ism de zyxel modem?
Zyxel vraagt:
Sip server port 5060
Authentication
Wat doe ik verkeerd ?
Helaas accepteerd de Zyxel het niet als de SIP service domain leeg is... dus dat kan het niet zijn...
Er moeten toch mensen zijn die deze configuratie werkend hebben?
Het is nog steeds € 5,00 voor gratis bellen. Dat krijg je ook te zien in een email bericht als je je hebt aangemeld. Alleen duurde het bijna 24 uur na aanmelding voordat ik het betreffende emailtje kreeg.
Pas daarna kon ik de € 5,00 storten waar nog 80 cent VAT bijkomt.
Functioneel geen problemen (XP pro SP2, NIS en hardware firewall), lekker gratis bellen.
Pas daarna kon ik de € 5,00 storten waar nog 80 cent VAT bijkomt.
Functioneel geen problemen (XP pro SP2, NIS en hardware firewall), lekker gratis bellen.
Verwijderd
Hey,
Toen ik dit topic tegenkwam dacht ik dit moet ik hebben. Ik heb dus dit programma gedownload en geinstalleerd op mijn notebook. Alles werkt goed op 1 ding na, ik kan de andere kant van de lijn niet horen. Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik had alle poorten op de router opengezet en werk nu zelfs zonder router.
Ik zit niet in Nederland maar in Amerika op een universiteit en internet via hun netwerk. P2P Programma's zijn geblocked op dat netwerk dus zou het kunnen zijn dat dit ook geblocked is (kan wel zoeken op limewire bv maar niet downloaden)? Of is er een andere reden mogelijk.
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Meyotch
Toen ik dit topic tegenkwam dacht ik dit moet ik hebben. Ik heb dus dit programma gedownload en geinstalleerd op mijn notebook. Alles werkt goed op 1 ding na, ik kan de andere kant van de lijn niet horen. Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik had alle poorten op de router opengezet en werk nu zelfs zonder router.
Ik zit niet in Nederland maar in Amerika op een universiteit en internet via hun netwerk. P2P Programma's zijn geblocked op dat netwerk dus zou het kunnen zijn dat dit ook geblocked is (kan wel zoeken op limewire bv maar niet downloaden)? Of is er een andere reden mogelijk.
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Meyotch
Verwijderd
Maak van dat domein eens sip.voipbuster.com? Dan moet het werkensuper_dirk schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:12:
Helaas accepteerd de Zyxel het niet als de SIP service domain leeg is... dus dat kan het niet zijn...
Is er hier iemand die een ATA kent waar ik SIPDiscount of Voipbuster in kan zetten, daarnaast ook het normale KPN nummer kan doorkoppelen (dus op die manier inkomende telefoontjes afhandelen) en daarnaast ook nog eens een apart telefoonnummer via die gasten die prepay per jaar aanbieden voor fax ontvangst.
Ik ben zelf al aan het zoeken geweest, maar ik kom er niet uit.
Ik kom m.b.t. Voipbuster trouwens ook uit het 1 euro tijdperk, en heb toch zeker al 50 tot 60 euro verbruikt, als ik deze gesprekken met KPN had gedaan. Op dit moment gebruik ik een bluetooth dongle, in combinatie met Plantronics headset (eigenlijk voor mobiele telefoons).
Ik ben zelf al aan het zoeken geweest, maar ik kom er niet uit.
Ik kom m.b.t. Voipbuster trouwens ook uit het 1 euro tijdperk, en heb toch zeker al 50 tot 60 euro verbruikt, als ik deze gesprekken met KPN had gedaan. Op dit moment gebruik ik een bluetooth dongle, in combinatie met Plantronics headset (eigenlijk voor mobiele telefoons).
Volgens mij voldoet de Sipura 3000 aan je wensen.
Die is oa goedkoop te verkrijgen bij www.voipsolutions.be
[ Voor 38% gewijzigd door birdibird op 15-11-2005 15:28 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Weer een update, deze keer is de GUI ingrijpend veranderd, verder kan ik niets nieuws bespeuren.
Als je opgeladen hebt, kun je onbeperkt naar gratis nummers bellen. Ik heb al wel 30 uur gebeld op 1 euroJust smile schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:13:
Ik heb me 5 maanden geleden ofzo ook al aangemeld bij voipbuster. Toen 3 x gebeld naar 0900 nummer om naar 06 nummers te bellen. Ik vandaag maar weer eens op mijn laptop geinstalleerd, had ik nog gewoon geld over. Maar er staat op de site bij Trial: 1 minuut gratis bellen.
Heb sinds vandaag ook de Speedtouch 716v5 (via direct adsl van KPN). Alleen krijg ik mezelf niet registered bij Voipbuster. Heb alle instellingen zoals:
URI - <mijn voipusername>
username - <mijn voipusername>
pass - <mijn password bij voipbuster>
port - Phone 1
Extended Configure
registrar: stun.voipbuster.com
Registrar Port: 5060
Proxy: stun.voipbuster.com
Proxy Port: 5060
Expire Time : 1800
Terwijl ik via Windows gewoon kan inloggen, lukt het me niet via het adsl modem (een rood kruis bij registered).. Moet ik nog iets veranderen? Een nieuwe Firmware downloaden? Firewall instellingen
URI - <mijn voipusername>
username - <mijn voipusername>
pass - <mijn password bij voipbuster>
port - Phone 1
Extended Configure
registrar: stun.voipbuster.com
Registrar Port: 5060
Proxy: stun.voipbuster.com
Proxy Port: 5060
Expire Time : 1800
Terwijl ik via Windows gewoon kan inloggen, lukt het me niet via het adsl modem (een rood kruis bij registered).. Moet ik nog iets veranderen? Een nieuwe Firmware downloaden? Firewall instellingen
de instellinge zijn goed, die heb ik namelijk ook en bij mij werkt het wel.
zie ook 716G icm voip loopt vaak vast
welke firmware heb je erin zitten?
zie ook 716G icm voip loopt vaak vast
welke firmware heb je erin zitten?
[ Voor 24% gewijzigd door VIC_TOR op 16-11-2005 14:01 ]
Firmware: 5.3.2.6.0
Raar is dat SIPdiscount.com wel werkt met hun test account.. tenminste werkt in die zin dat ik een kiestoen krijg en ook als registered sta, bellen gaat nog niet, krijg +/- 10 seconden nadat ik het nummer heb gedraaid gepiep over de lijn. Kan het zijn dat niet alle tone toestellen compatible zijn met Voipbuster/Sipdiscount?
Zou het kunnen komen omdat mijn username bij voipbuster uit een naam met een spatie bestaat?
Edit: ja dus Je kan dus niet met namen werken waarin een spatie zit..
Iemand enig idee hoe het komt dat je een aantal pieptonen te horen krijg nadat je het nummer hebt gebeld? Als ik mij call diagnostics bekijk zie ik wel het goede nummer staan en dat de connection is gelukt.. helaas hoor ik niks via de telefoon
Edit2:
Nadat ik het modem aan/uit gedaan had, werkte alles prima! Lang leven VoIp buster
Raar is dat SIPdiscount.com wel werkt met hun test account.. tenminste werkt in die zin dat ik een kiestoen krijg en ook als registered sta, bellen gaat nog niet, krijg +/- 10 seconden nadat ik het nummer heb gedraaid gepiep over de lijn. Kan het zijn dat niet alle tone toestellen compatible zijn met Voipbuster/Sipdiscount?
Zou het kunnen komen omdat mijn username bij voipbuster uit een naam met een spatie bestaat?
Edit: ja dus Je kan dus niet met namen werken waarin een spatie zit..
Iemand enig idee hoe het komt dat je een aantal pieptonen te horen krijg nadat je het nummer hebt gebeld? Als ik mij call diagnostics bekijk zie ik wel het goede nummer staan en dat de connection is gelukt.. helaas hoor ik niks via de telefoon
Edit2:
Nadat ik het modem aan/uit gedaan had, werkte alles prima! Lang leven VoIp buster
[ Voor 50% gewijzigd door BollieBolstra op 16-11-2005 14:45 ]
Verwijderd
Krijg hetzelfde met dezelfde router en firmware versie. Ook bij sipdiscount die piep na 10sec met de testaccount en bij voipbuster kan ik niet registreren. Denk dat het aan wat nat instellingen kan liggen maar weet niet hoe deze te veranderen??? iemand suggesties
Het werkt bij mij ook eindelijk! 
Mijn veranderingen sinds de laatste test:
• firmware van Speedtouch is gedowngrade;
• Windows2003 (ipv Windows2000)
Qua poorten heb ik niets ingesteld.
Mijn veranderingen sinds de laatste test:
• firmware van Speedtouch is gedowngrade;
• Windows2003 (ipv Windows2000)
Qua poorten heb ik niets ingesteld.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Wat heb je precies aangeschaft? Ik kan niets bijzonders vinden als ik naar Philips en voip zoek.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:05:
Vorige week Philips Dect Viop met usb aangeschaft
Ik ben zeer geïnteresseerd, omdat ik vier tot vijf handsets wil gebruiken en dit lijkt me een mogelijke oplossing. (Het wordt tijd dat Siemens de firmware van mijn DECT-centrale eens gaat upgraden, zodat VoIP ondersteund wordt.
Zou dit iets zijn? Het lijkt alsof die ervoor isgemaakt. Helaas staat er niets over SIP-compatibiliteit bij.
offtopic:
Sorry, had edit moeten doen.
Sorry, had edit moeten doen.
[ Voor 20% gewijzigd door pven op 16-11-2005 18:57 ]
voipbuster hoort te werken op de 716v5Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:24:
Krijg hetzelfde met dezelfde router en firmware versie. Ook bij sipdiscount die piep na 10sec met de testaccount en bij voipbuster kan ik niet registreren. Denk dat het aan wat nat instellingen kan liggen maar weet niet hoe deze te veranderen??? iemand suggesties
sipdiscount heb ik nog niet mee kunnen bellen (krijg steeds die pieptoon)
heb voor de lol een softphone getest met sipdiscount (heb firefly gekozen) en daar lukte de registratie in eerste instantie niet. Pas toen ik IAX koos kon ik bellen. Helaas kan ik dat niet in de 716v5 selecteren.
Als iemand de 716v5 i.c.m. sipdiscount kan laten werken dan hoor ik dat graag. (net iets meer landen gratis)
Dan zal ik die maar eens gaan aanschaffen komende weekbirdibird schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:23:
Volgens mij voldoet de Sipura 3000 aan je wensen.
Ben benieuwd, ik hoop dat ik de telefoonkosten tot bijna 0 kan reduceren
Verwijderd
Tot nu toe werkt voipbuster nog steeds niet nu geprobeerd om via telnet bij SIP onder CONNECTION de TRACE op ENABLED te zetten (deze stond op DISABLED)VIC_TOR schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:11:
[...]
voipbuster hoort te werken op de 716v5
sipdiscount heb ik nog niet mee kunnen bellen (krijg steeds die pieptoon)
Nog iemand andere tips de firmware gegevens van mijn 716v5:
Product Name: SpeedTouch 716
Serial Number: 0535JTHG7
Software Release: 5.3.2.6.0
Software Variant: AA
Boot Loader Version: 1.0.1
Product Code: 35920430
Board Name: BANT-T
Vraagje: is het mogelijk om gebeld te worden op Voice@Tweakdsl en te bellen met VoIPbuster? Hierbij heb ik het over handsets (dus bellen met en gebeld worden op een handset.)
Is er een soort DECT-centrale voor VoIP die bellen met VoIPbuster ondersteunt?
(Ik wil een paar handsets kopen waarmee ik VoIP kan bellen en ben dus zoekende naar informatie.)
(Ik wil een paar handsets kopen waarmee ik VoIP kan bellen en ben dus zoekende naar informatie.)
Ik weet niet of er DECT-sets zijn die een ethernetaansluiting hebben, maar je kunt wel een ATA aanschaffen, waarop je een 'gewone' DECT-set aansluit. ATA-sets heb je vanaf zo'n 50 euro.pven schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 09:48:
Vraagje: is het mogelijk om gebeld te worden op Voice@Tweakdsl en te bellen met VoIPbuster? Hierbij heb ik het over handsets (dus bellen met en gebeld worden op een handset.)
ATA's waar je meerdere providers kunt instellen (zowel Tweakphone als Voipbuster) zijn in het algemeen wat duurder.
Zelf heb ik een Grandstream HandyTone 486 en dat werkt prima in combinatie met Voipbuster/SIPdiscount
[ Voor 9% gewijzigd door rclahsen op 19-11-2005 10:04 ]
Inderdaad is de GUI veranderd in 2.07 build 235, maar nu kan ik het knopje niet meer vinden om naar speakerphone te switchen. Iemand een idee?flipjevandejam schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:08:
Weer een update, deze keer is de GUI ingrijpend veranderd, verder kan ik niets nieuws bespeuren.
Dit topic is gesloten.