Gratis bellen met VoipBuster [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.857 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Anoniem: 126701 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:07:
[...]

Tot nu toe werkt voipbuster nog steeds niet nu geprobeerd om via telnet bij SIP onder CONNECTION de TRACE op ENABLED te zetten (deze stond op DISABLED)

Nog iemand andere tips de firmware gegevens van mijn 716v5:

Product Name: SpeedTouch 716

Serial Number: 0535JTHG7

Software Release: 5.3.2.6.0

Software Variant: AA

Boot Loader Version: 1.0.1

Product Code: 35920430

Board Name: BANT-T
Met welk comando doe je dat en waarvoor dient die trace ?

wat voor melding zie je in de log staan als je voipbuster gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150093

@ DVD Hoek:

[OFF-TOPIC]
Ik heb gelezen (in een heeel oud topic) dat jij de Cyberhome CH-LDV 710 hebt, maar heeft deze ook een metalen behuizing?

PS: zou ik misschien je email mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Anoniem: 150093 schreef op zondag 20 november 2005 @ 11:05:
@ DVD Hoek:

[OFF-TOPIC]
Ik heb gelezen (in een heeel oud topic) dat jij de Cyberhome CH-LDV 710 hebt, maar heeft deze ook een metalen behuizing?

PS: zou ik misschien je email mogen?
Zie profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149447

hoe stel je het in dat het geluid van je pc naar door voipbuster word meegestuurd?
Dus als je een muziekje laat horen dat de andere kant het hoort, zonder een microfoon te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36344

tweakmiv schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:26:
Met de Sipura SPA-3000 kun je vier gateway adressen invoeren ieder met zijn eigen user id en user wachtwoord en of NAT mapping gebruikt moet worden.

In het Dial Plan kun je dan aangeven voor welke nummer reeksen je welke gateway wilt gebruiken.
[...]
Kun je in dat dail plan ook aangeven dat ie bijv. voor de 06 nummers ook de PSTN lijn moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:11
flipjevandejam schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:08:
Weer een update, deze keer is de GUI ingrijpend veranderd, verder kan ik niets nieuws bespeuren.
Belangrijk verschil is: de mensen die nog een nummer gekregen hebben kunnen nu weer via de voipbuster software gebeld worden op dat nummer :)
en dat nummer staat ook in je profiel

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
dvdhoek schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:26:
[...]

Inderdaad is de GUI veranderd in 2.07 build 235, maar nu kan ik het knopje niet meer vinden om naar speakerphone te switchen. Iemand een idee?
En toen was er weer een update en het knopje is weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126701

VIC_TOR schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:54:
[...]

Met welk comando doe je dat en waarvoor dient die trace ?

wat voor melding zie je in de log staan als je voipbuster gebruikt?
Ik was maar wat aan het proberen om voipbuster werkend te krijgen op mijn speedtouch 716v5 (nog steeds niet gelukt) Ik weet eigenlijk niet wat die trace precies betekend maar was qua text het meest logische wat ik kon vinden (dus eigenlijk een pure gok) Hoe ik deze trace waarde kan veranderen: In Uitvoeren telnet 192.168.1.254 typen dan username en wachtwoord speedtouch invoeren dan connection intypen appconfig intypen SIP intypen en dan alleen bij trace enabled of disabled intypen (met applist onder connections kun je zien waar deze nu op staat ingesteld).

Kun je mij vertellen of hij bij jou werkend is en waar deze waarde bij jou op staat instgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
voipbuster werk hier zonder problemen

gebruik zelf stun.voipbuster.com en poort 5060 en expire time van 1800

SIP trace staat bij mij op disabled, trace level 0

daar ligt het dus niet aan denk ik.
kan je kijken wat voor melding in je log staat, dat is wel belangrijk.

[ Voor 15% gewijzigd door VIC_TOR op 22-11-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben er nog niet helemaal aan uit hoe ik draadloos via internet kan bellen. Ik ben aan het kijken naar een router/modem met een telefoonaansluiting; daar wil ik een analoge DECT-centrale met enkele handsets op aansluiten. Vervolgens is het mijn bedoeling om via die handsets te bellen via VoIPbuster en gebeld te worden via BudgetPhone.

Uiteraard heb ik gezocht, maar ik kom geen steek verder. Kan iemand me melden wat ik qua hardware exact nodig heb om dit voor elkaar te krijgen? (Qua DECT weet ik het wel, daar zou een analoge centrale met wat handsets voldoende moeten zijn.)

(Geld is niet echt een issue; ik koop het met de gedachte dat het een paar jaar mee kan.)

Update: dank zij een vorige post ben ik http://www.talkin2ya.nl/shop/product_info.php?products_id=32 tegen gekomen; blijft alleen mijn vraagt mbt router/modem nog open staan alternatieven voor een 'Grandstream HandyTone 486' zijn uiteraard welkom :))

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 22-11-2005 21:23 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Na al een tijdje tevreden te zijn over voipbuster heb ik een linksys pap2 gekocht.
Nu lukt het allen niet helemaal met instellen.
De eerste keer dat ik de basis had ingesteld werkte het bijna volledig:
- ik kon bellen
- ik hoorde de andere kant
- de andere kant hoorde mij
Ik kon alleen niet gebeld worden op het 010 nummer wat ik in der tijd gekregen had.

Aan de hand van dingen die ik gelezen had ben ik in gaan stellen.
Ik heb de instelling van http://www.voipphones.de/...buster/hardware-oasis.htm gebruikt (op de regional setting na omdat het duits is) geprobeerd en nog wat andere tips uit dit forum en uit het voipbusterforum, maar helaas is het er alleen slechter op geworden...

ik kon eerst de andere kant niet meer horen, maar nu kan ik ook niet meer bellen.

In het bijgeleverde (digitale) handboek staat zo goed als niets.
Met wat er op internet staat kom ik momenteel ook niet echt verder meer.
Ik heb dan 2 vragen:
- is er een reset functie zodat je de pap 2 terug kan zetten naar het begin?
- kan iemand mij helpen met het instellen zodat het allemaal wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
[quote]-Jaap-io schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:15:
Na al een tijdje tevreden te zijn over voipbuster heb ik een linksys pap2 gekocht.
Nu lukt het allen niet helemaal met instellen.
De eerste keer dat ik de basis had ingesteld werkte het bijna volledig:
- ik kon bellen
- ik hoorde de andere kant
- de andere kant hoorde mij
Ik kon alleen niet gebeld worden op het 010 nummer wat ik in der tijd gekregen had.

Probeer dit eens
http://forums.broadbandbu...m_posts.asp?TID=3105&PN=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
Dit zijn mijn instellingen die goed werken (ik gebruik sipdiscount, daar kan je de voipbuster logingegevens voor gebruiken):

Zorg dat je in de webpagina van de Pap2 bij admin login, advanced bent
Op de Line1 of Line2 tab:

Proxy: sip.sipdiscount.com
Outbound proxy: sip.sipdiscount.com
use outbound proxy: yes
use ob proxy in dialog: yes
userid: je voipbuster accountnaam
Auth id: niets invullen!
use Auth id: yes
password: je wachtwoord
DTMF Tx Method: InBand (als je in voicemailmenu´s een toets indrukt geeft ie het correct door)

De dialplan die je kan gebruiken is bv:
(*xx | 00xxx. | <:003130>[2-8]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 | <0:*31>800x.S0<:@fwd.pulver.com> | xxxxxxxxxxxxxxx.)
vervang hierbij de 003130 door je eigen netnummer met 0031 ervoor

(Je ziet dat ik 0800 nummers via de Xs4all FWD server laat gaan. Je moet dan bv 0800 0507# intoetsen (# is belangrijk, anders werkt het niet))

Als je achter een router zit, moet je ook nog het volgende doen:
Op tabblad Line1 of Line2:

NAT Mapping Enable: Yes
NAT Keep Alive Enable: Yes

Op tabblad SIP:
Handle VIA received: Yes
Insert VIA received: Yes
Handle VIA rport: Yes
Insert VIA rport: Yes
STUN Enable: Yes
STUN Server: willekeurig welke stun server, bv stun.sipdiscount.com

En last but not least: Op tabblad Regional moet je Caller ID Method: op DTMF (Denmark) zetten, dan werkt nummerherkenning correct.

Succes!

Trouwens: heb je de nieuwste goede firmware? 3.1.3 moet je hebben!

[ Voor 6% gewijzigd door birdibird op 23-11-2005 01:30 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Bedankt voor de instellingen, ik ga er vanavond weer mee verder :)
Kan jij nou ook gebeld worden via die linksys?

[ Voor 27% gewijzigd door -Jaap-io op 23-11-2005 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 09:51
Hela... opeens 10euro deposit nodig om gratis te kunnen bellen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoezo? Hier met 1,08 euro nog alles gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Er staat nu:

Features Trial Full
FREE calls: 1 min unlimited
FREE peer-to-peer calls Yes! Yes!
Your own IP telephone number no soon
€ 10,- credit deposit no yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit leest iets makkelijker:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/40f6118c34c621e81c0c194dee272f77/full.png
:Y)

Volgens mij betekent het niets voor het huidige trial-gebeuren.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Eens zien of ik met m'n 5 euro die ik enkele weken geleden heb ge-deposit nog wel unlimited kan bellen. Zo niet dan is de lol er snel vanaf, je kunt immers niet 5 euro bijstorten, je moet dan eerst die 5 euro opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09
catchingfire schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:45:
Eens zien of ik met m'n 5 euro die ik enkele weken geleden heb ge-deposit nog wel unlimited kan bellen. Zo niet dan is de lol er snel vanaf, je kunt immers niet 5 euro bijstorten, je moet dan eerst die 5 euro opbellen.
maak je geen zorgen, zodra je je eenmaal hebt geregistreerd, blijf je ook geregistreerd. Alleen nieuwe klanten moeten een hoger bedrag betalen. ze zullen wel wat nieuwe servers nodig hebben of zo. of ze komen erachter dat iedereen alleen maar gratis nummers belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloc200
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik gebruik voipbuster in combinatie met een grandstream handytone 486. Het telefoneren zelf werkt feilloos.
Echter bij het verbreken van het telefoongesprek loopt het mis. Het oranje lichtje van de netwerkpoort van de ATA blijft snel knipperen en ook op mijn router zie ik activiteit naar buiten toe.
Opnieuw bellen lukt wel, maar de ATA lijkt constant te uploaden/downloaden. Pas als ik de ATA reboot, is het opgelost. Echter na het volgende telefoongesprek, keert het probleem opnieuw terug.

Heeft iemand hier een gelijkaardig probleem ervaren of weet iemand een verklaring/oplossing voor dit probleem?

Dank bij voorbaat

• birdibird
-Jaap-io schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:58:
Bedankt voor de instellingen, ik ga er vanavond weer mee verder :)
Kan jij nou ook gebeld worden via die linksys?
Nee, ik was helaas net te laat met mijn Voipbuster account voor een 010 nummer. Ik laat me bellen op mijn Budgetphone nummer en mijn Domestix nummer.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• -Jaap-io
birdibird schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:49:
[...]

Nee, ik was helaas net te laat met mijn Voipbuster account voor een 010 nummer. Ik laat me bellen op mijn Budgetphone nummer en mijn Domestix nummer.
Ik zat bij een van de laatste denk ik gezien het nummer.
Ik heb het geprobeerd in te stellen zoals hirboven geschreven, maar dan nog werkt het niet. Kan ik een screenshot maken van mijn instellingen en deze naar jou mailen zodat jij kan kijken wat er wel en niet overeen komt?

• Jackthe
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-04-2024
pven schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:11:
Update: dank zij een vorige post ben ik http://www.talkin2ya.nl/shop/product_info.php?products_id=32 tegen gekomen; blijft alleen mijn vraagt mbt router/modem nog open staan alternatieven voor een 'Grandstream HandyTone 486' zijn uiteraard welkom :))
Kijk eens naar de Atcom AG168V-ATA (zie pricewatch). Dit apparaat ondersteunt IAX2 en SIP, heeft 1x FXS en een Linefeed (bellen en gebeld worden via PSTN).
Ook de Sipura 3000 (zie pricewatch) is een optie, 1x FXS en 1x FXO en alleen SIP.

[ Voor 14% gewijzigd door Jackthe op 24-11-2005 15:56 ]

• birdibird
@-jaap-io: Is goed

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 09:35
Die 10 euro is onzin. Heb mij eergister geregistreerd en vervolgens via het 0900 nummer 1,04 (1,30) bijgestord. Nu ik credits heb is de software van trial naar full overgeschakelt en kan ik naar de gratis landen ongelimiteerd bellen. Ik heb dit getest door zeker 45 minuten te hebben gebeld naar Spanje (vaste lijn) en mijn tegoed is nog steeds 1,04 euro.

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 11:17
Mensen,

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Ik wil graag een ata hier hebben alleen zit ik met het volgende:

ik heb isdn dus een nieuwe adsl modem is eigenlijk ook niet wat denk ik. (ik bel via een webvox soort quatrovox, dus een analoge telefoon)
ik heb gekeken en gezocht naar een grandstream handytone 488, maarja het nummerweergave probleem is nog niet verholpen.
Ik heb gekeken naar een sipura 3001 maarja dan heb ik ook weer een router nodig.
Een hardphone vind ik maar niks want dan begint het meissie te gillen dat ze met de draadloze wil bellen.

hebben jullie nog tips?

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 23:21
etienne001 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:41:
Mensen,

ik heb isdn dus een nieuwe adsl modem is eigenlijk ook niet wat denk ik. (ik bel via een webvox soort quatrovox, dus een analoge telefoon)
ik heb gekeken en gezocht naar een grandstream handytone 488, maarja het nummerweergave probleem is nog niet verholpen.
Ik heb gekeken naar een sipura 3001 maarja dan heb ik ook weer een router nodig.
Een hardphone vind ik maar niks want dan begint het meissie te gillen dat ze met de draadloze wil bellen.

hebben jullie nog tips?
Er bestaan ook draadloze telefoons voor VOIP dus al een gillend meisie minder.

Man, man wat wordt mijn eindwerk steeds bruikbaarder. Ging namelijk over VOIP en alle verschillende zaken. Het wordt echt een booming-business.

• etienne001
co0lman schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:27:
[...]

Er bestaan ook draadloze telefoons voor VOIP dus al een gillend meisie minder.

Man, man wat wordt mijn eindwerk steeds bruikbaarder. Ging namelijk over VOIP en alle verschillende zaken. Het wordt echt een booming-business.
En kunnen die ook als ata geplaatst worden, dus zonder dat de pc aan moet blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Niemand nog een suggestie? of een router erbij toch de beste oplossing?

gr.
Etienne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66756

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 66756 op 25-11-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66756

Grandstream 486 MET nummerweergave !!!

hier de uitleg:
http://www.callvoip.nl/technotes/voip-upgrade_HandyTone.pdf

hier de download pagina:
http://www.grandstream.com/y-firmware.htm

suc6

Guy

ben er net achter dat je je topic kan bewerken :)

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 66756 op 25-11-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149447

lama

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 149447 op 25-11-2005 21:42 . Reden: lama ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29435

dus GRANDSTREAM 486 settings moeten zijn (?) werkt niet, dus daarom vraag ik het:

(purposely not displayed for security protection)
SIP Server: sip.voicebuster.com (e.g., sip.mycompany.com, or IP address)
Outbound Proxy: sip.voicebuster.com (e.g., proxy.myprovider.com, or IP address, if any)
SIP User ID: << mijn voicebuster ID >> (the user part of an SIP address)
Authenticate ID: <<voicbuster ID.>> (can be identical to or different from SIP User ID)
Authenticate Password: <<password>>

Wat is er fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 10:52
WhoMe:
Het is voipbuster, niet voicebuster.
Probeer het anders eens met sip.sipdiscount.com, daar kan je ook inloggen met je voipbuster gegevens.

Kan iemand mij misschien helpen met een werkend dailplan voor de Sipura 3000 ?
Ik wil het volgende doen:
1. Uitgaande gesprekken die beginnen met 06, 08, 09 of 112 via de PSTN laten lopen
2. Uitgaande gespreken zo krijgen dat ik niet meer 0031 steeds hoef te typen, tenminste, als het nummer wat ik bel niet begint met 00 ;).

Mocht het mogelijk zijn:
Fax detecteren die binnenkomt op PSTN, en daarna een ander telefoonnummer bellen en via SIP de fax daarheen sturen.

Maar het eerste is natuurlijk het belangrijkste... Maar ik kan nergens een goede uitleg ervoor vinden |:(

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Dit werkt fantastisch met m'n Draytek 2200VG! Gratis bellen rulez _/-\o_. Ben wel benieuwd hoelang we hiervan kunnen genieten. Waar haalt Voipbuster op deze manier inkomsten vandaan? Die ene euro kan het niet zijn.

Draytek heeft mij onlangs laten weten bezig te zijn met firmware die meerdere SIP-accounts ondersteunt, ook al heb je maar 1 interne telefoonaansluiting. Dan kan ik Budgetphone prepaid instellen voor inkomende gesprekken op een écht telefoonnummer (voor 10 euro per jaar oftewel bijna gratis) en Voipbuster gebruiken voor gratis uitgaande gesprekken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Weet iemand een shoftphone voor viopbuster die op een pocketpc werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:56

knakworst

Get more sats!

Klankima schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:32:
Weet iemand een shoftphone voor viopbuster die op een pocketpc werkt?
X-pro werkt bij mij wel lekker. Leuk voor bij een hotspot, maar de geluidskwaliteit is wel aanzienlijk minder dan met een ATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
etienne001 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:41:
Mensen,

hebben jullie nog tips?
Ik heb de grandstream 488 ata beneden liggen, ik moet nu eerst nog ff een laminaatvloertje leggen en daarna SPELEN !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
op de 488 werkt de nummergave hier niet :(
ik heb alle handleidingen geprobeerd en ook de firmware heb ik al geupgrade, maar niet.

Ook moet ik zeggen dat ik geen stabiele internet verbinding heb, als ik mijn ip vernieuw op de pc werkt alles weer, of zou dat komen dat je je mac adres moet invullen?

bij de status staat ook iets over pppoe link.

MAC Address: 00.0B.82.05.45.A8
WAN IP Address: 10.0.0.150
Product Model: HT488
Software Version: Program-- 1.0.2.16 Bootloader-- 1.0.7.1 HTML-- 1.0.0.18 VOC-- 1.0.0.10
System Up Time: 0 day(s) 0 hour(s) 25 minute(s)
Registered: Yes
PPPoE Link Up: disabled
NAT: detected NAT type is symmetric NAT

[ Voor 41% gewijzigd door etienne001 op 28-11-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 19:35

jvdb1975

tsja.........

Hi,
Gisteren heb ik een telefoonconferentie gehad met ons kantoor in zweden. Omdat ik niet op de zaak kon zitten, heb ik maar eens gebruik gemaakt van voipbuster via een headset. Dit ging biven verwachting. Het enige probleem waar ik tegenaan liep, is dat wanneer ik praat, ik niets meer hoor. Ik denk dat dit te maken heeft met half en full duplex, maar kan iemand mij vertellen/uitleggen of praten en luisteren tegelijkertijd wel mogelijk is????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 21:17:

Draytek heeft mij onlangs laten weten bezig te zijn met firmware die meerdere SIP-accounts ondersteunt
Gaan ze ook nummerherkenning inschakelen?? Dat is iets wat ik toch wel erg mis op m'n DECT-telefoon...

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
effe een algemene waarschuwing:

www.voipcheap.nl is FAKE en volgens Finarea zijn het oplichters. Ze laten je betalen voor de bekende voipbuster/voipcheap.uk/netappel.fr software. Ze hebben gewoon de pagina van voipbuster geheel overgenomen en enkel hier en daar wat aanpassingen aangebracht.

blijf dus gewoon bij VB of een andere VOIP-provider waarbij je dus niet maandelijks moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

VIC_TOR schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:16:

www.voipcheap.nl is FAKE en volgens Finarea zijn het oplichters.
Jee wat triest zeg. Als je in de faq van voipcheap kijkt:
VoipCheap, what is it?

VoipCheap is a free program that uses the latest technology to bring affordable and high-quality voice communications to companies all over the world.
Fiarea moet die gasten echt juridisch aanpakken, dit is echt ziek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 19:41
knakworst schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:07:
[...]

X-pro werkt bij mij wel lekker. Leuk voor bij een hotspot, maar de geluidskwaliteit is wel aanzienlijk minder dan met een ATA.
Met welke gegevens moet je inloggen dan? Krijg het niet voor elkaar, en kan dat proggie ook met een Asterisk server communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
Heb Firefly gedownload, maar kan alleen bellen via hun eigen netwerk. Hoe zit dat? Of moet ik eerst een account bij hen registreren voor ik via een ander netwerk kan bellen?

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161518

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Sipura 1001 met Budgetphone en SIP DISCOUNT aan de praat kan krijgen? Na diverse pogingen heb ik de sipura met ****73738# gereset.

Op Line 1 bel ik via SIPDISCOUNT. Als ik mijn KPN toestel bel gaat die wel over. Maar het toestel wat ik gebruik op de Sipura geeft aan dat het KPN toestel niet opgepakt wordt.
Wat voor dialplan kan ik het beste gebruiken om SIPDISCOUNT naar alle vaste nummers te bellen?

Ik heb het volgende in de config gezet.

PROXY : connectionserver.sipdiscount.com (volgens hun webpagina)
login en password voor SIPDISCOUNT, dus niet welke ik op VOIPBUSTER gebruik.
Ik heb bij SIPDISCOUNT een tegoed van 5 euro., Dus geregistreerd sta ik dus wel bij hun.

De volgende stap moet Budgetphone zijn. Daar heb ik een lokaal telefoonnummer 711**** gekregen.
Ook daar een budget van 5 euro.

Please help. Ik heb denk ik nu alle combinaties van instellingen wel geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

budgetphone:

Proxy: budgetphone.nl
Outbound proxy: sip.budgetphone.nl

username: 31XX711XXX
password: (je postcode denk ik)

dialplan (voor 070): (*xx|0xxxxxxxxx|31xxxxxxxxx|00xxxxxxxxxxx|00xxxxxxxxxxxx|08xx x|09xx x|<:070>xxxxxxx.)

sipdiscount:
zoals op de website staat.

Je kan ook nog dit proberen:

http://voxilla.com/forum-...9e0a2c834444b36170fb.html

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

AEZscf schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:56:
[...]

Met welke gegevens moet je inloggen dan? Krijg het niet voor elkaar, en kan dat proggie ook met een Asterisk server communiceren?
Asterisk heb ik geen verstand van. Mijn x-pro settings:

username en auth User: je user name
password: je password O-)
domain en Sip proxy: sip.voipbuster.com
Outbound proxy: leeg
enabled aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 23:21
VIC_TOR schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:16:

www.voipcheap.nl is FAKE en volgens Finarea zijn het oplichters. Ze laten je betalen voor de bekende voipbuster/voipcheap.uk/netappel.fr software. Ze hebben gewoon de pagina van voipbuster geheel overgenomen en enkel hier en daar wat aanpassingen aangebracht.

blijf dus gewoon bij VB of een andere VOIP-provider waarbij je dus niet maandelijks moet betalen.
Ja, denk het ook. Site lijkt er volledig op. En als je kijkt zie je het ook op de screenshot. Afbeelding van logo is er overgeplakt. Best goed gelukt maar in de titelbalk zie je het heel goed dat er vroeger iets anders stondt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Knakworst

Helaas. SIPDISCOUNT zoals op website. Die gegevens heb ik in allerlei variaties ingevuld. Bellen lukt wel. Telefoon rinkelt. Maar als ik aan de Sipura kant luister blijft ie gewoon overgaan, ook wanneer ik de telefoon oppak.

SIPDISCOUNT en BUDGETPHONE zijn zo ingesteld dat zelfs de SIPURA 1001 laat zien dat beide lijnen REGISTERED zijn.

Line 1 Status
Registration State: Registered Last Registration At: 1/1/2003 12:31:12
Next Registration In: 2817 s Message Waiting: No
Mapped SIP Port:

Line 2 Status
Registration State: Registered Last Registration At: 1/1/2003 12:31:12
Next Registration In: 2818 s Message Waiting: No
Mapped SIP Port:

Maakt het nog uit dat ik achter een SPEEDTOUCH 580i zit? Zo ja wat moet ik daar nog aan veranderen? In NAPT het IPadres van de SIPURA doorzetten naar buiten met poort 5060? of meerdere poorten?
Want daarin heb ik uPnP aan staan. En heb ik het IP van de SIPURA aan poort 5060 gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
knakworst schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:24:
dialplan (voor 070): (*xx|0xxxxxxxxx|31xxxxxxxxx|00xxxxxxxxxxx|00xxxxxxxxxxxx|08xx x|09xx x|<:070>xxxxxxx.)
Aan de hand voor deze heb ik voor de Sipura 3000 een dialplan gevonden wat ervoor zorgt dat ik geen 0031 etc meer hoef te draaien, daarnaast is er support voor lokale nummer. Enige ding waar ik nog een oplossing voor zoek is het kunnen bellen naar 08*, 09*, 06* (is via KPN goedkoper dan via voipbuster/sipdiscount) en 112.

Dialplain: (*xx|0<:031>xxxxxxxxx|<:0031>xxxxxxxxx|<:00>31xxxxxxxxx|00xxxxxxxxxxx|00xxxxxxxxxxxx|<:0031167>xxxxxx)

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
naar 0800 nummers kan via de FWD gateway van Xs4all. Voeg het volgende toe aan je dialplan:

| <0:*31>800x.S0<:@fwd.pulver.com> |

Je kan dan bv 0800-0507# bellen.
Let op: zonder # werkt het niet!

edit:
|00xxxxxxxxxxx|00xxxxxxxxxxxx|
Dit is dubbelop. Je kan volstaan met | 00xxxxxxxxxxx. |
De . aan het eind betekent dat je dan minimaal 11 x-en hebt, maar meer mag.

[ Voor 34% gewijzigd door birdibird op 01-12-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
Dat hekje kan toch ook op de <:> manier dan ?
Ik heb inmiddels voip2pstn ook aan de praat, ik zal straks, zodra ik er zeker van ben dat het werkt het even posten. Een van de dingen waar ik enige vorm van zekerheid over wil hebben is mijn methode om 112 via voip2pstn te bellen, maar ik wil het eigenlijk niet proberen O-)...

Met support voor voip2pstn krijg ik:
(*xx|<9,:>0x.< :@gw0>|<1,:><:1>12< :@gw0>|0<:031>xxxxxxxxx|<:0031>xxxxxxxxx|<:00>31xxxxxxxxx|00xxxxxxxxxxx.|<:0031167>xxxxxx)

Alleen kan iemand bevestigen of dat geintje voor 112 werkt ?
Normaal is het dus gewoon bellen voor voip, eerst een 9 rammen voor PSTN (KPN).

Nu nog kijken of ik automatisch een fax kan detecteren en deze, als hij via pstn binnenkomt kan doorsturen naar een ander telefoonnummer wat via voip gebeld mag worden...
Mijn volgende stap word kijken of ik zonder een extra nummer een gesprek kan doorsluizen naar asterisk, waarbij asterisk als sip server dient en een gesprek ontvangt als voicemail en daarna per mail opstuurt naar een predefined e-mail adres. (of iets in die koers)

[ Voor 62% gewijzigd door Icheb op 01-12-2005 22:59 . Reden: dialplan + wishlist toegevoegd ]

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-05 15:43
Voor de Apple liefhebbers. Voipbuster werkt ook met X-lite voor de Mac. Gewoon de sipdiscount instellingen invoeren en bellen maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 15:05

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Anoniem: 126701 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:16:
[...]

Ik was maar wat aan het proberen om voipbuster werkend te krijgen op mijn speedtouch 716v5 (nog steeds niet gelukt) Ik weet eigenlijk niet wat die trace precies betekend maar was qua text het meest logische wat ik kon vinden (dus eigenlijk een pure gok) Hoe ik deze trace waarde kan veranderen: In Uitvoeren telnet 192.168.1.254 typen dan username en wachtwoord speedtouch invoeren dan connection intypen appconfig intypen SIP intypen en dan alleen bij trace enabled of disabled intypen (met applist onder connections kun je zien waar deze nu op staat ingesteld).

Kun je mij vertellen of hij bij jou werkend is en waar deze waarde bij jou op staat instgesteld?
Hier zijn de settings die je in moet stellen op een 716v5...

- SIP uri username_bij_voipbuster
- username username_bij_voipbuster
- password password_bij_voipbuster
- Registrar sip.voipbuster.com
- registrar port 5060
- Proxy stun.voipbuster.com
- proxy port 5060
- expire time 3600

Speedtouch 716v5 : veel voipbuster-belplezier !!..

[ Voor 10% gewijzigd door Nijl op 02-12-2005 20:12 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
ik heb 2x stun.voipbuster.com staan in mijn 716v5 (zowel bij registrar als proxy) en dat werkt ook.

aan leden met een 716v5:

716G icm voip loopt vaak vast

weet iemand iets over datgene wat ik in laatste post heb gevraagd?

je kan op de 716v5 meerdere nummers invoeren met standaard 1 SIP account. Maar hoe weet ik nou met welk nummer ik bel en kan je dat kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Laatst online: 15-05 15:05

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Nijl schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:19:
[...]

Hier zijn de settings die je in moet stellen op een 716v5...

- SIP uri username_bij_voipbuster
- username username_bij_voipbuster
- password password_bij_voipbuster
- Registrar sip.voipbuster.com
- registrar port 5060
- Proxy stun.voipbuster.com
- proxy port 5060
- expire time 3600

Speedtouch 716v5 : veel voipbuster-belplezier !!..
Als iemand weet hoe ik mijn nummer van BUDGET PHONE aan een poort kan koppelen.. ik houd me aanbevolen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nijl schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:12:
[...]

Als iemand weet hoe ik mijn nummer van BUDGET PHONE aan een poort kan koppelen.. ik houd me aanbevolen.
Ja dat zou ik ook wel graag willen weten is het bijvoorbeeld mogenlijk om uitgaande gesprekken via voipbuster te laten verlopen en het nummer van budgetphone te gebruiken om gebeld te worden. Kan je dat instellen op een Sipura SPA-1001?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

rwb schreef op maandag 05 december 2005 @ 14:35:
[...]

Ja dat zou ik ook wel graag willen weten is het bijvoorbeeld mogenlijk om uitgaande gesprekken via voipbuster te laten verlopen en het nummer van budgetphone te gebruiken om gebeld te worden. Kan je dat instellen op een Sipura SPA-1001?
Dat heb ik inderdaad zo ingesteld, dus ja dat is mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/9922/sipura8qm.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/4682/sipura015nc.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
knakworst schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:08:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ok bedankt ik denk dat ik het maar ga bestellen en er dan mee moet gaan spelen. Dan kom ik er vanzelf achter wat er allemaal mogenlijk is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126778

Ja Ja :) de nummers zijn weer beschikbaar bij voipbuster

Ik kreeg een 035 nummer

Even inloggen op de site en je kan gratis en nummer aanvragen.

Ben bezig geweest met mijn handytone 286 om daar ook het nummer in te vullen maar dat doet hij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes
  • Laatst online: 15-05 12:10

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Ja, je hebt gelijk. Ik heb ook net mijn nummer aangevraagd, bij mij begon het met +3133.........
Als ik met een gewone KPN lijn naar dit nummer bel dan gaat hij gewoon over, maar als ik dat doe met mijn GSM op het telfort netwerk dan krijg ik de melding dat het nummer niet bestaat. Hebben nog meer mensen dit probleem?

On a clear day you can C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Jippie!! Heb een 010-nummer :). Nu 's even kijken of Budgetphone doorschakelen ondersteunt (heb m'n KPN-nummer natuurlijk niet voor niks geporteerd!) en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Laatst online: 14:01
yes,

en ik heb een 070 nummertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:16
Anoniem: 126778 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 02:28:
Ja Ja :) de nummers zijn weer beschikbaar bij voipbuster

Ik kreeg een 035 nummer

Even inloggen op de site en je kan gratis en nummer aanvragen.

Ben bezig geweest met mijn handytone 286 om daar ook het nummer in te vullen maar dat doet hij nog niet.
Heb jij geluk.. Ik wou graag een 035 maar kreeg een 020.. Wou graag regionaal blijven, 033 of 035 dus.. maar jah..

Daarnaast is het helaas niet mogelijk het nummer te gebruiken met alle andere mogelijkheden tenzij de officiele VoIPBuster applicatie..

Als iemand een workaround heeft hoor ik dit natuurlijk heel graag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
2x 020 hier... met veel dezelfde cijfers :)
Had gehoopt op een eigen regio maar goed, misschien dat dit later nog mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
hemiparo schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 08:58:
2x 020 hier... met veel dezelfde cijfers :)
Had gehoopt op een eigen regio maar goed, misschien dat dit later nog mogelijk is?
Denk het niet, want dan kunnen ze je oude nummer niet echt hergebruiken.. Vooral als je die gebruikt en hij bekend is bij veel andere mensen/bedrijven...

Al hoop ik 't wel, regionaal zou wel fijn zijn maar ja.. We zijn in ieder geval bereikbaar nu :P (mits je de vB software gebruikt :/) .. Maar goed, het is gratis en daar zijn we dol op, niet waar? ;)

Als een voip-in nummer niet bevalt kan je altijd nog omschakelen naar diensten als BudgetPhone, die "lousy 10 euro per jaar" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
relaxed, heb gewoon een eindhovens nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 19:35

jvdb1975

tsja.........

Ik heb inmiddels al aardig rondgezocht. Ik heb het volgende probleem:
Onze firewall op de zaak staat weinig toe aan verkeer naar buiten toe. Skype bv werkt wel prima. Ik vind alleen voipbuster goed werken en ben blij met mijn telefoon nummer die ik zojuist heb gekregen!
Is er iemand die een alternatief programma gebruikt dat wel door een firewall kan werken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162369

Als de firewall op je werk het verkeer naar buiten toe niet toestaat dan gaat het je niet lukken.
Je kan proberen via SIP of via IAX te connecten naar VB, maar grote kans dat beide poorten dicht staan als 1 van beide al dicht staat.

Het enige dat echt zal werken is de poort(en) in je firewall naar buiten toe open te zetten en dan bij voorkeur gebruik gaan maken van IAX aangezien je hier maar 1 poort voor nodig hebt terwijl je voor SIP meerdere poorten nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
netvisions schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 09:05:
[...]

...

Al hoop ik 't wel, regionaal zou wel fijn zijn maar ja.. We zijn in ieder geval bereikbaar nu :P (mits je de vB software gebruikt :/) .. Maar goed, het is gratis en daar zijn we dol op, niet waar? ;)

Als een voip-in nummer niet bevalt kan je altijd nog omschakelen naar diensten als BudgetPhone, die "lousy 10 euro per jaar" :P
Nu nog bereikbaar zijn met de sip en we zijn echt tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162369

O ja en uiteraard ben ik ook op zoek naar een methode om m'n nieuw gekregen voipbuster nummer (050) beschikbaar te krijgen op m'n Asterisk server dus als iemand iets weet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Maar begrijp ik het nou goed dat je het VB nummer niet kan gebruiken in combinatie met de Sipura SPA-1001?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
SIP wordt later toegevoegd dus momenteel kan je enkel op de software zelf gebeld worden.

Heb trouwens ook een heel mooi 020 nummer gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 16:09

Gaitman

The Real One

Ik heb hier een makkelijk 020 gekregen.
Echter als ik dit nummer bel krijg ik dit nummer is niet in gebruik.

Wie weet hoelang het duurt voordat het nummer actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
VIC_TOR schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:55:
SIP wordt later toegevoegd dus momenteel kan je enkel op de software zelf gebeld worden.

Heb trouwens ook een heel mooi 020 nummer gekregen
waar heb je die info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Byte_Me schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:03:
[...]

waar heb je die info vandaan?
1.
We do not support the SIP and IAX protocol, so you will have to help yourself and your buddies with that, keep in mind it's not even in beta stage it's in alpha stage!

2.
With sip you can only dial to PSTN numbers so you can NOT dial P2P to other users, and VOIP-IN won't work too

3.
voice quality on SIP and IAX might vary (again: still in alpha stage)

4.
SIP and IAX will ONLY work with your voipbuster user/password .. so don't try it with voipcheap/netappel it will just not work.

5.
thats why you're just better off by using the voipbuster client, instead of 3rd party softphones, because of much better audio quality, P2P calls, voip-in calls, and all other functions and features the voipbuster client has to offer and will offer in the future.

6.
there is a completely new SIP server in development which will enable you to receive voip-in calls on your sip devices and make P2P calls, use more codecs, and have better (constant) audio quality.. once that's realized IAX support will still stay unsupported and might even dissapear totally.
Aldus https://www.voipbuster.com/forum/viewtopic.php?t=1378 (inloggen met je VB gegevens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-05 15:43
knakworst schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:08:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb zelf een sipura 1001 en is ingesteld via budgetphone. Nu wil de tweede lijn instellen op voipbuster, echter ik kom niet in het menu line 1 line 2. Ik heb het met admin login geprobeerd in het menu te komen, maar dat lukt niet. Ik heb budgetphone opgebeld en die vertellen dat ze dat admin + wachtwoord niet geven, omdat mensen dan in de configuratie gaan klooien (wat natuurlijk klopt :P )
Weet iemand hoe ik in het menu kan komen, om zo de instellingen te veranderen dat ik kan bellen met voipbuster)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
hakuin schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:05:
[...]
Ik heb zelf een sipura 1001 en is ingesteld via budgetphone. Nu wil de tweede lijn instellen op voipbuster, echter ik kom niet in het menu line 1 line 2. Ik heb het met admin login geprobeerd in het menu te komen, maar dat lukt niet. Ik heb budgetphone opgebeld en die vertellen dat ze dat admin + wachtwoord niet geven, omdat mensen dan in de configuratie gaan klooien (wat natuurlijk klopt :P )
Weet iemand hoe ik in het menu kan komen, om zo de instellingen te veranderen dat ik kan bellen met voipbuster)
Mmm als ik zo'n sipura 1001 koop kan ik het dus beter niet via hun doen. Ik heb er een hekel aan als ik niet eens de wachtwoorden van mijn eigen apparatuur krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Dat is goed nieuws!

Wie weet hoelang het duurt voordat het nummer actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
[...]

Je kan hem door **nogwat op je telefoon te draaien het apparaat resetten naar de factory defaults. Wel even je oude instellingen bewaren dus! Die code kan je wel vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Laatst online: 19-11-2020
Kan iemand me vertellen hoe ik zo'n nummer kan aanvragen?

En nu ik toch bezig ben. Ik ben verhuisd en moet nieuw spul hebben voor mn netwerk. Na al het lezen hier op GOT zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wil:

- all in one router/modem/wireless-
- kunnen Voipen zonder dat mn pc aanstaat via een DECT telefoon

Ik zelf denk aan:

- linksys wrt54g
- plus een ATA maar ik weet niet welke

Ben ik er dan met deze hardware of moet ik nog meer aanschaffen om te kunnen Voipen?
Alle tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had ook liever een 035 nummer, maar een 020 nummer is ook wel OK hoor.

Overigens kun je de Sipura 1001 een fabrieksreset geven met **** 73738 en dan 12 om te bevestigen. Werkt ook met de pakketten van Budgetphone.

Weet iemand hoe ik de Budgetphone lijn wat sneller kan maken? Als iemand mij hierop belt en ik opneem duurt het nog een 10-20 seconden voordat er echt fullduplex met elkaar geouwehoerd kan worden. Eerst hoor je niets, dan iets kraken, dan een flard van een gesprek en opeens is de verbinding er. Lijkt mij niet echt handig, aan de andere kant houden velen het voor gezien als ze niets direct horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 10:33
Qua ATA is de SIPURA 1001 het meest handige.

Tja je vraag is wel heel basic zodat ik hier eigenlijk een verhaal van meerdere a4'tjes moet houden.

Je zou ook kunnen kiezen voor een nieuw ADSL modem (de 716g van speedtouch b.v.) deze wordt momenteel door KPN gratis geleverd bij de ADSL direct abo's zonder vaste telefoon aansluiting.

Maar goed ik ken je situatie niet, dus is het vrij lastig om je advies te geven...

[ Voor 3% gewijzigd door BollieBolstra op 06-12-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Laatst online: 19-11-2020
BollieBolstra schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:29:

Maar goed ik ken je situatie niet, dus is het vrij lastig om je advies te geven...
Tja mn situatie is niet heel spannend. De enige eisen die ik heb is dat het een all-in-one wireless geval moet zijn en dat ik moet kunnen voipen zonder de pc aanstaat. Ik woon in Belgie dus aanbiedingen van de KPN zijn niet aan mij besteed ;) . Mijn budget is +/- 200 euro. In de startpost lees ik over een linksys met ingebouwde telefoonaansluiting maar er staat niet bij welke linksys dit is. Kan iemand me dit vertellen want heb goede ervaringen met Linksys. Maar klopt het dat ik qua hardware gereed ben om te voipen wanneer ik heb:

all-in-one modem/router
ata
dect telefoon

??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Die ata kan je skippen, steeds meer modems hebben een ATA on board..

Ik heb even gegoogled en zie bv op de volgende pagina een aantal opties staan

LINK: http://www.routershop.nl/nl/dept_30.html

Met die link heb ik dus niet op de goedkoopste gezocht, maar zijn mogelijke opties..

[ Voor 20% gewijzigd door BollieBolstra op 06-12-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

I can already receive SIP calls with my new call-in number (sort of...)

Just use connectionserver.voipbuster.com instead of sip.voipbuster.com

I can hear who ever is calling me load and clear on my call-in number! The person who calls me hears mostly terrible noise and me speaking faintly.

I also notice incomming traffic on UDP port 4569. I guess that must be IAX traffic. My Sipura only handles SIP.
Het komt er dus opneer als je connectionserver.voipbuster.com i.p.v. sip.voipbuster.com dat je dan wel telefoontjes via je nummer op SIP kunt ontvangen. Maar wel met ruis

Maar alleen kan ik dat niet testen omdat mijn nummers nog steeds niet werken.
Hoelang duurt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Hmm heb wel een nummer van VOIP buster maar vraag me af wat ik nu waar moet invullen, vooralsnog krijg ik nog geen verbinding..

Instellingen
configure tab (telephone identity)

URI - username
username - username
pass - password
port - (zelf bepalen)

Extended Configure

registrar: stun.voipbuster.com (hier:connectionserver.voipbuster.com ?)
Registrar Port: 5060
Proxy: stun.voipbuster.com (hier connectionserver.voipbuster.com ?)
Proxy Port: 5060
Expire Time : 1800

Edit: gelukt, de proxy moet connectionserver.voipbuster.com of sip.voipbuster.com zijn.

Alleen gaat de telefoon wel over, maar hoort de bellende dat niet..

De kwaliteit is voor alsnog niet denderend

[ Voor 37% gewijzigd door BollieBolstra op 06-12-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

[...]

Die heb ik wel van budgetphone gekregen. Bij mij was het
login: admin
password: mijn eigen postcode in het format 1234AB -> met hoofdletters, aanelkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 15-05 22:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Vet ! Heb nu ook een gratis 010-xx nummer :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Dennahz schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:36:
Vet ! Heb nu ook een gratis 010-xx nummer :p
Werkt die bij jouw ook?

Bij mijn namelijk nog niet :(

En hoeveel tegoed hebben de mensen waarbij het nummer wel werkt?

[ Voor 14% gewijzigd door Gaitman op 06-12-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 15-05 15:44
GJAman schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:41:
[...]

Werkt die bij jouw ook?

Bij mijn namelijk nog niet :(

En hoeveel tegoed hebben de mensen waarbij het nummer wel werkt?
Als je het programma van VB opstart? Kun je dan wel gebeld worden?
Ik heb iets van € 9,56 aan tegoed: kan wel gebeld worden via mijn pc, maar niet via mijn HandyTone. Nou ja, jammer dan. :P Ik heb ook nog een nummer van KPN waarop ik gebeld kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Dit is HEEL vreemd:

* Ik bel het nummer (020) vanaf mijn mobiel: Werkt niet, telefoon stopt direct met bellen.
* Ik bel mijn eigen thuistelefoon met Voipbuster en zie het 020 nummer.. Netjes :)
* Ik bel met mijn thuistelefoon naar het 020 nummer, via laatst gebelde nummers en ik krijg totaaaaal iemand anders aan de telefoon, ene Roel |:(

Dus ik even babbelen met Roel, en gevraagd of het een KPN nummer was; dat was het... Hij wilde helaas niet zeggen in welke REGIO hij woonde etc, (020 is regio amsterdam toch?)...

Ben ik de enige die een "fout" nummer heeft gekregen ofzo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

rclahsen schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:46:
[...]

Als je het programma van VB opstart? Kun je dan wel gebeld worden?
Ik heb iets van € 9,56 aan tegoed: kan wel gebeld worden via mijn pc, maar niet via mijn HandyTone. Nou ja, jammer dan. :P Ik heb ook nog een nummer van KPN waarop ik gebeld kan worden ;)
Ik heb VB opgestart nummer gebeld en dan krijg ik
Dit nummer is niet in gebruik, controleer het nummer en kies opnieuw
The number you have dialled is not available, please check number and dial again.
Ook zag ik op het VB forum dat iemand een bestaand nummer heeft gekregen van iemand anders. Dus hij belt van VB naar zijn mobiel ziet netjes het nummer staan, belt daarna dat nummer terug krijgt hij totaal iemand anders aan de lijn en niet zichzelf 8)7 (Bron: https://www.voipbuster.com/forum/viewtopic.php?t=1837)

edit:
Dat ben jij dus Netvisions _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Gaitman op 06-12-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 15-05 22:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Ja, het werkt prima.. krijg netjes "Incoming call nummer 06-1337xxxx"...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Moah denk dat ze nog behoorlijk aan het testen zijn, mag ook wel natuurlijk aangezien het nog in beta status zit.

Maar ik kan nu niet meer naar mijn eigen nr bellen, heb 1,05 euro bel te goed..

@dennanz..

Ik neem aan dat dat niet via sip is, maar via het programma van voipbuster?

[ Voor 20% gewijzigd door BollieBolstra op 06-12-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

BollieBolstra schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:54:
Moah denk dat ze nog behoorlijk aan het testen zijn, mag ook wel natuurlijk aangezien het nog in beta status zit.

Maar ik kan nu niet meer naar mijn eigen nr bellen, heb 1,05 euro bel te goed..
Was je eerst wel bereikbaar dan met 1,05 tegoed?

[ Voor 3% gewijzigd door Gaitman op 06-12-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
via de software van VB zefl werkt het allemaal naar behoren. Bel ik naar mijn mobiel dan zie ik het ZEER mooie 020 nummer en als ik terugbel dan gaat de VB-sfotware netjes over.

Via SIP werkt het echter nog niet, ook wordt nummer niet doorgezonden naar mijn mobiel.

ik gebruik ook een speedtouch 715v5 met stun.voipbuster.com (misshien effe veranderen zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
>Was je eerst wel bereikbaar dan met 1,05 tegoed?

Yep was eerst wel bereikbaar, niet echt zoals het normaal gaat, ik hoorde als beller de telefoon niet overgaan, maar hij ging wel over.

[ Voor 17% gewijzigd door BollieBolstra op 06-12-2005 19:58 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.