Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring werken bij Accenture / ATS

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 oktober 2002

quote:
PeeJay schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:24:
[...]

Dan wordt je mobieltje, je laptop en je auto (als je die niet al hebt gekregen) uitgereikt. Verder krijg je informatie over de manier waarop je uren moet registreren. Info over het cluster waarin je zit en de cel waar je bij ingedeeld bent.

De gang van zaken zegmaar...wordt afgesloten met een gezamenlijke borrel (+bitterballen en dat soort afval ;)).

De auto is er nog niet. Ben wel benieuwd wat voor auto je krijgt. Ze hadden het tijdens het gesprek over een punto'tje.

Opzich ook wel wat ik verwachtte van een startersdag. Gang van zaken enz.

78% SAP certified
Reg. datum: 16 november 2000

Allemaal ook present op t lustrum feest?

Don't hate the player, hate the game.

KTM 620sm
Reg. datum: 28 maart 2001

quote:
descon schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:44:
[...]

De auto is er nog niet. Ben wel benieuwd wat voor auto je krijgt. Ze hadden het tijdens het gesprek over een punto'tje.

Een Punto inderdaad. Het is mogelijk dat je eerst een leenauto krijgt, voordat je je eigen auto krijgt.
Afhankelijk van de hoeveelheid nieuwelingen, krijg je een "gewone" Punto of een Grande Punto.

De "gewone" is een Punto 1.3 JTD Dynamic. Dit is de standaard klasse I auto.

quote:
out schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:18:
Allemaal ook present op t lustrum feest?

Nope, die tijd is voor mijn vriendin en zij kan niet tegen rook.

En als ze willen dat ik in het wit kom, hadden ze ook maar een groter t-shirt moeten sturen :+

PeeJay wijzigde dit bericht 19-01-2006 13:21 (26%)

smforum.com

Powered by Apple

quote:
PeeJay schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:20:
Afhankelijk van de hoeveelheid nieuwelingen, krijg je een "gewone" Punto of een Grande Punto.
Neh... in principe krijgt iedereen vanaf nu de Grande Punto, behalve als er in het wagenpark nog auto's over zijn van mensen die uit dienst gaan en hun leasecontract nog loopt, die schuiven ze dan eerst door.

Belt normaal maar 1 keer.

En alweer een ATS'er aanwezig...

Net als Korakal bij Customer Solutions / FANS. In deze cel merk ik (nog) niks van ellebogen werk en andere kwalijke zaken. De cel is ook niet zo groot (16 man/vrouw ofzo) en leuke mensen allemaal.

KTM 620sm

quote:
Korakal schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:35:
[...]

Neh... in principe krijgt iedereen vanaf nu de Grande Punto, behalve als er in het wagenpark nog auto's over zijn van mensen die uit dienst gaan en hun leasecontract nog loopt, die schuiven ze dan eerst door.

Er zijn nog een flink aantal Punto's die een nieuw baasje moeten krijgen. Dus het is afhankelijk van de hoeveelheid nieuwkomers.
Vriend van mij heeft maandag de startersdag gehad en kreeg dit van Maaike te horen.

smforum.com

Belt normaal maar 1 keer.

quote:
PeeJay schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:47:
[...]

Er zijn nog een flink aantal Punto's die een nieuw baasje moeten krijgen. Dus het is afhankelijk van de hoeveelheid nieuwkomers.
Vriend van mij heeft maandag de startersdag gehad en kreeg dit van Maaike te horen.
Voor degenen die op 1 en 16 december zijn gestart is voor iedereen een Grande Punto besteld (kleuren: Donkerblauw, zilver of zwart)

Triath1337
Reg. datum: 24 november 2000

Hmm, ik zit al sinds oktober op mijn Punto te wachten. Ik vind dat ik eigenlijk wel een Grande Punto verdien :P

JAVA cell hier trouwens.

Nu wat langer op project dan mijn eerste bericht. En ik moet zeggen het bevalt wel. Ik heb overal een beetje een kijkje genomen en settle me nu op een vast plekje binnen het team. Steeds afwisselende opdrachten en een beetje verantwoordelijkheid. Ik zit hier wel lekker.Nog steeds merk ik niets van ellebogenwerk, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Helaas kan ik niet bij het lustrum van ATS aanwezig zijn, dus dat komt over 5 jaar. Hoe vonden jullie kerst in het Kurhaus?

surfende bloemen bijten niet
Reg. datum: 28 juni 2001

Title fix naar "Punto Grandes en Cellen"? :P

Loading...
Reg. datum: 12 december 2000

/meld zich.

Kurhaus was wel een feest zeg.

Alleen clustermeeting van afgelopen vrijdag voor Java cell was wel koud zeg :).
Was wel gezellig bij het Archeon

Did you know "if" is the middle part of life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

78% SAP certified
Reg. datum: 16 november 2000

Kurhaus was okee. Mooie locatie, goed verzorgd. Niks op aan te merken!

* out overigens Punto-loos momenteel: kapotte turbo en kachelmotor :|

Don't hate the player, hate the game.

Zo, 16 februari wordt dus 3 februari beginnen. Dus gaat ff iets sneller als verwacht :)

KTM 620sm

quote:
descon schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:13:
Zo, 16 februari wordt dus 3 februari beginnen. Dus gaat ff iets sneller als verwacht :)
Welkom. Lekkere eerste dag, direct weekend erachter aan :)

smforum.com

quote:
PeeJay schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:07:
[...]

Welkom. Lekkere eerste dag, direct weekend erachter aan :)
Nee, maandag begin ik. Kan gelijk 3 weken een hotel pakken ivm curus. Maar tot nu toe prima geregeld, ondanks dat het kort dag was.

Reg. datum: 27 augustus 2001

Dag mensen,

Ik heb aankomende vrijdag (10 maart) een jobday bij accenture (ATS). Ik heb begrepen dat er op die dag iets verteld wordt over accenture (ATS) en vervolgens een sollicitatie procedure volgt (2x gesprekken). Het eerste gesprek met een manager en het tweede gesprek met een clusterlead. Ik neem aan dat het eerste gesprek een orientatie gesprek is. Maar ik vraag mij af wat er in het tweede gesprek besproken wordt. Iemand misschien een idee, tips, of wat er gevraagt wordt?

Groetjes b :)

KTM 620sm

quote:
b schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 01:45:
Dag mensen,

Ik heb aankomende vrijdag (10 maart) een jobday bij accenture (ATS). Ik heb begrepen dat er op die dag iets verteld wordt over accenture (ATS) en vervolgens een sollicitatie procedure volgt (2x gesprekken). Het eerste gesprek met een manager en het tweede gesprek met een clusterlead. Ik neem aan dat het eerste gesprek een orientatie gesprek is. Maar ik vraag mij af wat er in het tweede gesprek besproken wordt. Iemand misschien een idee, tips, of wat er gevraagt wordt?

Groetjes b :)

In het eerste gesprek wordt eigenlijk al bepaald of ze je geschikt voor ATS vinden.
Bij het tweede gesprek is het meestal een kort praatje en een contractaanbieding.

Kan zijn dat dit verschilt bij een jobday, maar zo gaat het op de "normale" manier in elk geval.

Ze vragen vanalles, van hoe jij tegen ATS aankijkt, tot aan wat je eventueel wil gaan doen.
Het is erg belangrijk dat jij veel vragen stelt, zodat je niet blijft zitten met vragen zodra je de deur uitloopt.
Beter dat het voor jou duidelijk is dat ATS niets voor jou is, ipv dat je een baan aanneemt waar je je niet op je plek voelt :)

smforum.com

quote:
PeeJay schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:32:
[...]

In het eerste gesprek wordt eigenlijk al bepaald of ze je geschikt voor ATS vinden.
Bij het tweede gesprek is het meestal een kort praatje en een contractaanbieding.

Kan zijn dat dit verschilt bij een jobday, maar zo gaat het op de "normale" manier in elk geval.

Ze vragen vanalles, van hoe jij tegen ATS aankijkt, tot aan wat je eventueel wil gaan doen.
Het is erg belangrijk dat jij veel vragen stelt, zodat je niet blijft zitten met vragen zodra je de deur uitloopt.
Beter dat het voor jou duidelijk is dat ATS niets voor jou is, ipv dat je een baan aanneemt waar je je niet op je plek voelt :)
bedankt voor de tips. Ik ben inderdaad van plan om veel vragen te stellen als ik de verhalen hierzo leest.

Wat voor vragen wil je gaan stellen dan ?

Reg. datum: 02 januari 2004

Net mijn eerste gesprek gehad, in de vestiging in Den Bosch.

Gesprek ik goed verlopen. Er wordt heel veel gezegd over de verhouding tussen Accenture en ATS, de verschillende divisies en groeiplannen. Vervolgens mag je zelf je verhaal doen en overloop je samen je CV. Tot slot worden je mogelijkheden bij ATS besproken. Dit was bij mij een beetje minderwaardig, omdat de manager niet goed wist wat de mogelijkheden waren in de tak waar ik mezelf het beste in zag passen. Hij ging dit bespreken met de verantwoordelijke manager, en wanneer er een goede opportuniteit was zou er een tweede gesprek volgen. Er werd ook bevestigd dat je altijd een punto krijgt, een gsm en een dikke portable van de zaak, en dat je altijd een persoonlijke mentor krijgt. Verder heb ik ook nog gevraagd over de doorgroeimogelijkheden zowel kwa carriere als kwa loon, en naar de precieze verschillen tussen bepaalde takken.

Ik was daar in een spijkerbroek en hemd los uit broek, en hier werd inderdaad wel een punt van gemaakt. Mijn manager beoordeelde me op kwaliteit, maar heeft toch duidelijk gemaakt dat wanneer ik op mijn tweede gesprek geen kostuum zou aanhebben, ik meteen zou kunnen omdraaien. Geen probleem natuurlijk, maar wel goed om te weten.

Life is simple, make choices, don't look back...

stiekum toch CivicRider

quote:
Little Bear schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:09:
Net mijn eerste gesprek gehad, in de vestiging in Den Bosch.

Ik was daar in een spijkerbroek en hemd los uit broek, en hier werd inderdaad wel een punt van gemaakt. Mijn manager beoordeelde me op kwaliteit, maar heeft toch duidelijk gemaakt dat wanneer ik op mijn tweede gesprek geen kostuum zou aanhebben, ik meteen zou kunnen omdraaien. Geen probleem natuurlijk, maar wel goed om te weten.
Hoe haal je het uberhaupt in je hoofd om zo te gaan solliciteren vraag ik mij af. Ook al ga je op een vacature als putjesschepper af: je gaat in pak!

Nederlands is makkelijker als je denkt!

quote:
Hoe haal je het uberhaupt in je hoofd om zo te gaan solliciteren vraag ik mij af. Ook al ga je op een vacature als putjesschepper af: je gaat in pak!

Als ik zou solliciteren bij de Appie als vakkenvuller ging ik ook niet in pak :+ , voor een management functie doe deed ik wel mijn pakkie aan bij de Appie

Idd geen slimme actie, eerste indruk is erg belangrijk. Lijkt me toch voordat je solliciteert je een beetje gaat verdiepen in het bedrijf ? Zeker bij grote zakelijke dienstverleners is het niet meer dan normaal dat je in pak komt.

quote:
Mijn manager beoordeelde me op kwaliteit,
En jij dacht dat representativiteit en mentaliteit niet onder kwaliteit vallen ? :D |:(

Reg. datum: 02 januari 2004

Hier moet blijkbaar toch even iets verduidelijkt worden.

Ik had tot nu toe altijd gesolliciteerd in Belgie, en daar is het dus absoluut niet de gewoonte dat je in een kostuum gaat solliciteren. De werkgever waardeert het zeker evenveel als je normaal deftig gekleed bent. Dit is een cultuurverschil tussen belgie en nederland, maar ik wist niet dat dit verschil zo groot was.

Het begint de laatste tijd zelfs de trend in belgie te worden dat zij die gaan solliciteren in een sjiek kostuum meteen een indruk nalaten als omhooggevallen dikkenekken. (Behalve als het effectief om een topfunctie gaat)

Over die kleding = kwaliteit... Dit is natuurlijk waar tot op zekere hoogte. Als je daar in een vuil Tshirt en broek met gaten aankomt getuig je natuurlijk van erg weinig verstand. Maar het is niet daar ik daar onverzorgd of niet degelijk gekleed was. Het was geen kostuum, maar wel zeer deftig. Een proper gestreken jeans met een zuiver gestreken hemd wordt in belgie als erg netjes beschouwd, en laat een betere indruk na dan een kostuum.

Edit: ik snap niet wat mentaliteit hiermee te maken zou hebben. Zoals gezegd heb ik er volledig geen moeite mee om volgende keer een kostuum aan te doen. Slechte mentaliteit zou zijn dat ik niet bereid zou zijn dit te doen.

Edit2: misschien nog een bijkomend punt in mijn voordeel: ik solliciteerde bijlange niet naar een managementsfunctie B)

Little Bear wijzigde dit bericht 09-03-2006 18:21 (18%)

Life is simple, make choices, don't look back...

Reg. datum: 12 november 2000

quote:
Little Bear schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:18:
Hier moet blijkbaar toch even iets verduidelijkt worden.

Ik had tot nu toe altijd gesolliciteerd in Belgie, en daar is het dus absoluut niet de gewoonte dat je in een kostuum gaat solliciteren. De werkgever waardeert het zeker evenveel als je normaal deftig gekleed bent. Dit is een cultuurverschil tussen belgie en nederland, maar ik wist niet dat dit verschil zo groot was.
Bij een kostuum denk ik richting een smoking ofzo. Normaal deftig gekleed, pantalon met overhemd of een net casual longsleeve (dus zonder opdrukken of andere tierelatientjes) en nette schoenen kom je ook in Nederland prima over hoor. Zo groot is dat verschil dus niet.
quote:

Het begint de laatste tijd zelfs de trend in belgie te worden dat zij die gaan solliciteren in een sjiek kostuum meteen een indruk nalaten als omhooggevallen dikkenekken. (Behalve als het effectief om een topfunctie gaat)

Over die kleding = kwaliteit... Dit is natuurlijk waar tot op zekere hoogte. Als je daar in een vuil Tshirt en broek met gaten aankomt getuig je natuurlijk van erg weinig verstand. Maar het is niet daar ik daar onverzorgd of niet degelijk gekleed was. Het was geen kostuum, maar wel zeer deftig. Een proper gestreken jeans met een zuiver gestreken hemd wordt in belgie als erg netjes beschouwd, en laat een betere indruk na dan een kostuum.
Maar in een aftrapte spijker en een goor t-shirt ga je ook niet naar klanten toe. Lijkt me logisch.
quote:
Edit: ik snap niet wat mentaliteit hiermee te maken zou hebben. Zoals gezegd heb ik er volledig geen moeite mee om volgende keer een kostuum aan te doen. Slechte mentaliteit zou zijn dat ik niet bereid zou zijn dit te doen.
Ik heb hier ook pakken in de kast hangen waarvoor ik voor een directie functie kan gaan. Net gekleed prima, maar niet overdone.
quote:
Edit2: misschien nog een bijkomend punt in mijn voordeel: ik solliciteerde bijlange niet naar een managementsfunctie B)
Zie m'n eerst onderbreking van je quote ;)

Een dakloze vrouw uitwonen, da's nooit grappig...
Ik ben tegen zinloos geweld, en als je me niet gelooft, sla ik je voor je bek..

Naja, je krijgt vast vrij rap de uitslag. Duurt meestal niet zolang.

Hou ons op de hoogte :).

vandaag jobdays gehad bij ATS in almere. Ik heb een aanbieding gekregen. Als ik ermee akkoord ga dan kom ik terecht in de Java cell (80 -100 man heb ik begrepen). Het gesprek met de manager van die cell verliep uitstekend. Het tweede gesprek met de big boss is wat minder (was echt zenuwachtig). maar toch een aanbieding gekregen :). Als ik ermee akkoord kan ik 1 april beginnen :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: