Hoofdcategorieën
Topicacties

[XP] Unattended CD Project deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 14 augustus 2002

Bij mij werkte het niet... vandaar dat ik nu reg import doe

@avwijk, je kan je achtergrondje zelf kiezen hoor, gewoon je eigen achtergrondje instellen ipv de meegeleverde, is gewoon een bmp bestandje.
PC-info weergeven is niets anders dan het bekende Everest programma, heb ik een rar SFX van gemaakt zodat het silent uitpakt (naar tijdelijke map) en Everest uitvoert.
Createbackupdisk.exe was ik ooit aan begonnen... nooit afgerond, dit was het doel: als je erop klikt, wordt de ingevoerde diskette geformatteerd en een Ghost bootdisk van gemaakt.
Als de pc met de diskette opstart, wordt automatisch een backup met High compression van de C: gemaakt op een dvd of cd r. De gebruiker moet alleen nog bevestigen (want to continue with partition dump?) en hoeft dus zelf helemaal niets te doen.
Als later de pc met de backup dvd of cd wordt gestart, hoeft de gebruiker ook alleen nog maar te bevestigen, en dus verder niks te selecteren... backup wordt automatisch op de c: gezet.

Maarja het lukte me niet echt... dus createbackupdisk.exe is nu niks.

Paint.Net heb ik ook erin, elk msi pakketje kun je met /qb (zie je een voortgangsbalkje) of /qn (zie je niks) doen.

Zal de Microsoft Update test-addon NL vanavond op een Dell laptop en een pc uittestten!

Jazco2nd wijzigde dit bericht 05-09-2005 10:25 (7%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Reg. datum: 09 maart 2004

Bedankt voor de reactie HP38GUSER... Maar ik zit nu zelf te werken met al die dos schermpjes, en niet met runoncecmd o.i.d.

Denken jullie dat het verstandiger is om over te schakelen op RunonceCMD?

Reg. datum: 12 december 2003

quote:
bassie91 schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:45:
Bedankt voor de reactie HP38GUSER... Maar ik zit nu zelf te werken met al die dos schermpjes, en niet met runoncecmd o.i.d.

Denken jullie dat het verstandiger is om over te schakelen op RunonceCMD?

verstandiger tsja.... met runonceex.cmd kan je vanaf je cdrom dingen installeren ZONDER deze eerst op je harde schijf te plaatsen zoals met standaard cmd het geval is. dit bespaart je tijd en je harde schijf raakt er veel minder gefragmenteert door.

het probleem is alleen dat runonceex.cmd anders wordt geschreven dan de standaard cmd. dus je zal opnieuw moeten leren net zoals ik toentertijd, maar ik vind dat het de moeite waard is geweest want de setup is nog nooit zo kort geweest en zo snel klaar geweest. :)

hieronder zie je mijn runonceex.cmd zodat je een idee krijgt

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
cmdow @ /HID
@Echo Off

IF EXIST D:\win51ip.SP2 set CDROM=D:
IF EXIST E:\win51ip.SP2 set CDROM=E:
IF EXIST F:\win51ip.SP2 set CDROM=F:
IF EXIST G:\win51ip.SP2 set CDROM=G:
IF EXIST H:\win51ip.SP2 set CDROM=H:
IF EXIST I:\win51ip.SP2 set CDROM=I:
IF EXIST J:\win51ip.SP2 set CDROM=J:

SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installeren Applicaties" /f

REG ADD %KEY%\005 /VE /D "TweakUI 2.1" /f
REG ADD %KEY%\005 /V 1 /D "%CDROM%\install\TweakUI\TweakUI.msi /qb" /f
REG ADD %KEY%\005 /V 2 /D "REGEDIT /S %CDROM%\install\TweakUI\TweakUI.reg" /f

REG ADD %KEY%\010 /VE /D "Adobe Reader 7.02" /f
REG ADD %KEY%\010 /V 1 /D "%CDROM%\install\AdobeReader7\acroread702.exe" /f

REG ADD %KEY%\025 /VE /D "Nero Burning ROM 6.6.0.16" /f
REG ADD %KEY%\025 /V 1 /D "REGEDIT /S %CDROM%\install\nero\nero.reg" /f
REG ADD %KEY%\025 /V 2 /D "%CDROM%\install\Nero\Nero-6.6.0.16.exe /silent /noreboot" /f
REG ADD %KEY%\025 /V 3 /D "%CDROM%\install\Nero\Nero-6.6.0.16_nld.exe /silent /noreboot" /f

REG ADD %KEY%\040 /VE /D "Sun Java 1.5.04" /f
REG ADD %KEY%\040 /V 1 /D "%CDROM%\install\SunJava\jre504.exe" /f

REG ADD %KEY%\045 /VE /D "WinRAR 3.50 NL" /f
REG ADD %KEY%\045 /V 1 /D "%CDROM%\install\winrar\wrar350nl.exe /s" /f

REG ADD %KEY%\050 /VE /D "MSN Messenger 7.5.0299" /f
REG ADD %KEY%\050 /V 1 /D "%CDROM%\install\MSN_Messenger\MsnMsgs.msi /qn" /f

REG ADD %KEY%\055 /VE /D "Messenger Plus 3.54" /f
REG ADD %KEY%\055 /V 1 /D "%CDROM%\Install\Messenger_Plus\MsgPlus-354.exe /SilentInstallNoSponsor" /f
REG ADD %KEY%\055 /V 2 /D "pskill.exe MsgPlus.exe" /f
REG ADD %KEY%\055 /V 3 /D "pskill.exe msnmsgr.exe" /f
REG ADD %KEY%\055 /V 4 /D "REGEDIT /S %CDROM%\install\Messenger_Plus\MsnTweaks.reg" /f

REG ADD %KEY%\060 /VE /D "Azureus 2.3.0.4" /f
REG ADD %KEY%\060 /V 1 /D "%CDROM%\Install\azureus\Azureus_2.3.0.4_Win32.setup.exe /S" /f

REG ADD %KEY%\065 /VE /D "PowerDVD6" /f
REG ADD %KEY%\065 /V 1 /D "%CDROM%\Install\PowerDVD6\PowerDVD6.exe" /f

REG ADD %KEY%\066 /VE /D "Kaspersky Anti-Virus Personal Pro 5.0.0383" /f
REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%CDROM%\Install\Kaspersky_Antivirus\kav5.0.383_personalproen.exe /S" /f

REG ADD %KEY%\067 /VE /D "Winamp 5.08d Pro" /f
REG ADD %KEY%\067 /V 1 /D "%CDROM%\Install\winamp\winamp5.08.msi /qb INI="%CDROM%\Install\winamp\winampinst.ini"" /f
REG ADD %KEY%\067 /V 2 /D "%CDROM%\Install\winamp\NL_languagepack.exe /S" /f
REG ADD %KEY%\067 /V 3 /D "REGEDIT /S %CDROM%\install\winamp\winamp.reg" /f

REG ADD %KEY%\068 /VE /D ".NET Framework 1.1+SP1+Hotfix" /f
REG ADD %KEY%\068 /V 1 /D "%CDROM%\install\framework\netfxsp1_silent_dutch.exe" /f

REG ADD %KEY%\075 /VE /D "Registry Tweaks Importeren" /f
REG ADD %KEY%\075 /V 1 /D "REGEDIT /S %CDROM%\$OEM$\regtweaks.reg" /f

REG ADD %KEY%\080 /VE /D "Opschonen en Herstarten" /f
REG ADD %KEY%\080 /V 1 /D "%CDROM%\$OEM$\cleanup.cmd" /f

EXIT

Mr TweaK wijzigde dit bericht 05-09-2005 11:14 (89%)

quote:
Jazco2nd schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:20:
Bij mij werkte het niet... vandaar dat ik nu reg import doe
aha... ik heb ook die register.reg hoor, maar ik ontdekte eergisteren dus dat ik deze steeds vergat te runnen en toch doet kaspersky het uitstekend, dus of kaspersky setup kijkt behalve naar .key ook naar .reg bestanden in de setupmap of de register.reg is niet nodig en de key volstaat. ik zal eens testen zonder register.reg.

Ok, bedankt voor je reactie... Ik ga het zometeen even proberen, weet jij een duidelijke guide hoe je dit kan leren?

http://unattended.msfn.or...ate/methods/runonceex.htm

om 1 of andere onverklaarbare wijze linkt mijn signature niet meer naar bashrat nederlandse howto??

Reg. datum: 17 augustus 2000

Is er iets om NFORCE4 Sata drivers te intregeren? Het is mij recentelijk nog niet gelukt om het te integreren...

Wii Friend Code: 1506-3419-8302-9120

blaat
Reg. datum: 12 maart 2001

quote:
RedHat schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:53:
Is er iets om NFORCE4 Sata drivers te intregeren? Het is mij recentelijk nog niet gelukt om het te integreren...

Ik heb het integreren van de SATA drivers gedaan met dev olgende scripts en drivers packs.

Klik

Je moet eerst de nlite meuk doen en dan pas de integratie van de driverpacks. Werkt probleemloos. Ik heb dan wel geen nforce bord maar dit zou moeten werken voor alle nforce sata controllers. Dit komt van http://www.btsunattended.net/ maar ik zag dat de site offline was dus heb het voor je geupload.

Er zit een instructie in het rarretje bijgesloten.

Brakkie wijzigde dit bericht 05-09-2005 19:42 (13%)

Systeem | Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin!

Ik heb maar besloten om bij de dosschermpjes te blijven.

Maar nu heb ik even een vraag:
Als ik het programma Limewire unattended wil installeren, dan geeft hij de volgende melding:

Plaatje op imageshack (popups!)

Deze melding komt ook als ik een ISO maak en in een Virtuele PC stop.

Ik kan natuurlijk op ignore drukken, maar ik zou het graag volledig unattended willen installeren.

Ook start limewire automatisch op na de "unattended" installatie.

Mijn opdrachtregel ziet er als volgt uit:

ECHO Installing Limewire
start /wait %systemdrive%\install\Applications\limewire.exe /S

Weet iemand hoe deze 2 "problemen" op te lossen zijn?

bassie91 wijzigde dit bericht 05-09-2005 19:22 (5%)

Reg. datum: 05 augustus 2002

Het tweede probleem, dat Limewire automatisch opstart, kun je "oplossen" door taskkill.exe te gebruiken:
code:
1
taskkill.exe /F /IM limewire.exe

als Limewire tenminste zo heet in de Windows Task Manager, wat je kunt controleren door de in die Task Manager te kijken als het programma runt.

Holy Cow! - F@H
Reg. datum: 02 november 2002

@ hp38guser:

heb je enige idee wanneer de NL versie van RyanVM komt? Wil absoluut niet onbleefd over komen :)

"I'm tormented by dreams of our death, And grief at what is to come. For in dreams, I have see the heavens falter, And the stars drop from the sky. In my dreams creation ceases without a sound. I have seen the destruction of the way."

quote:
Zhadum schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:18:
@ hp38guser:

heb je enige idee wanneer de NL versie van RyanVM komt? Wil absoluut niet onbleefd over komen :)
hp38guser in "[XP] Unattended CD Project deel 4"

;)

Z/
Reg. datum: 27 november 2000

Ik heb hier een CD liggen en ik vroeg me af of je er achter kunt komen of er al hotfixes in zitten. Ik probeer vanaf die CD (waar ik van denk dat het gewoon een XP SP2 CD is) RyanVM 1.3.1 te integreren met nLite, maar ik krijg errors over een corrupte .cab ofzo. Maar met de cabinet file is niks mis. Ik dacht misschien loopt ie vast op het feit dat de hotfixes er al in zitten oid? Maar ja hoe zie je dat? Of is er iets anders aan de hand?

religions are a disease, a cancer of this planet, it's a plague... you are the cure!

Smartphone Addict
Reg. datum: 28 oktober 2004

Ik wil MP3/WAV/MID/MPG/AVI enz. extensies toewijzen aan Media Player Classic ipv. Windows Media Player 9, welke registersetting heb ik daarvoor nodig? Mplayerc.exe staat nu in C:\windows en wordt bij voorbaat al in de Windowsdirectory neergezet

Iemand?

>> Nokia N and E-series <<

Get Up Y'all!
Reg. datum: 19 januari 2005

quote:
joost van B schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:30:
Het tweede probleem, dat Limewire automatisch opstart, kun je "oplossen" door taskkill.exe te gebruiken:

code:
1
taskkill.exe /F /IM limewire.exe

als Limewire tenminste zo heet in de Windows Task Manager, wat je kunt controleren door de in die Task Manager te kijken als het programma runt.
Hoe kom jij aan taskkill.exe dan? Sowieso draai je een programma toch zonder de extensie toe te voegen en bovendien bestaat taskkill.exe helemaal niet op mijn systeem? Het werkt dus in het geheel niet :(.

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

updatepack.nl

quote:
AvWijk schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:34:
Ik wil MP3/WAV/MID/MPG/AVI enz. extensies toewijzen aan Media Player Classic ipv. Windows Media Player 9, welke registersetting heb ik daarvoor nodig? Mplayerc.exe staat nu in C:\windows en wordt bij voorbaat al in de Windowsdirectory neergezet

Iemand?
doe eens gek en kijk eens onder Help in MPC ;)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Taskkill.exe is een "ingebouwd" proggie van Windows zelf, dus die zou je moeten hebben.
Verder moet je voor taskkill de naam van het programma gebruiken wat in de Task Manager staat. Zoals al eerder aangegeven.
Ik heb persoonlijk nog nooit problemen met taskkill gehad.
ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
Ben.Hahlen schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:47:
Taskkill.exe is een "ingebouwd" proggie van Windows zelf, dus die zou je moeten hebben.
Vraag me af of dat ook met Home beschikbaar is.
Reg. datum: 27 februari 2000

Nee, taskkill.exe en tasklist.exe zitten alleen bij XP Pro

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

Well, there's your answer ;)

Overstappen op PsTools dan maar :P ( www.sysinternals.com )
Reg. datum: 14 augustus 2002

het kan ook met een supersimpel autoit script van 2 regeltjes.... hoef je alleen nog maat de autoit.exe in je system32 te hebben.
staat ergens in Deel 3! (zoek maar op taskkill of AutoIt)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

GoTd*mn
Reg. datum: 01 december 2004

ik ben ook met een unattended xp cd bezig, en dat werkt prima, maar er is een probleempje waar ik niet uit kom.

ik wil graag een soort menuutje maken voor de setup, zodat je kan kiezen om de setup unattended, of normaal te laten verlopen.

nu heb ik alleen in die guide van flyakite (zie SP), een manier gevonden, maar dat is ERG veel werk, is er geen simpelere oplossing, want dit zou toch wel erg handig zijn.

alvast bedankt.

GoTd*mn
Reg. datum: 01 december 2004

Niemand?

bij mijn weten kan het niet wat jij zegt... als er winnt.sif aanwezig is in de map i386, dan wordt er gedaan wat daar staat. van flyakite zijn manier heb ik nog nooit gehoord iig. zal wel een keer gaan lezen...

updatepack.nl

Wat ik nu weer tegenkom |:(
quote:
=== Logboekfunctie gestart: 12-9-2005 19:30:21 ===
We kunnen uw serienummer niet verifiëren. Neem contact op met klantenservice van Corel.
=== Logboekfunctie beëindigd: 12-9-2005 19:30:22 ===
Silent installatie van de Trial van Paint Shop Pro X NL wordt onderbroken vanwege een ongeldige key 8)7

Beste Corel, ik heb geen key gekregen voor m'n trial. Als je de trial normaal installeert heb je namelijk ook geen key nodig :/

Ahum, hieromheen werken kan wel door het specificeren van een van het web geplukt serienummer:
code:
1
pspx.msi /QB-! SERIALNUMBER=XXXXXXX-XXXXXXX-XXX

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: