Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! computers in vrasene
[XP] Unattended CD Project deel 4
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 14 augustus 2002
Dat doe ik dus echt niet. Hebben ze een licentie(stickertje), klaar windows erop knallen.
Als je werkelijk 100% voor de wet en regels wil leven.... loop dan ook altijd met je id rond etc etc
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
nLite is traag als stront
Acheron wijzigde dit bericht 28-08-2005 13:32 (16%)
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Reg. datum: 14 juni 2004
Ik heb met beta 6 de windows cd aangepast. Daarmee ging het iso maken al fout. Toen heb ik beta 5 geinstalleerd (nadat ik beta 6 volledig verwijderd had) en probeerde daarmee de iso te maken maar hier heb ik hetzelfde probleem.
Ik zal nog even proberen of ik de iso wel goed kan maken op mijn laptop. Want deze is hard aan een nieuwe windows install toe (draait al meer dan een jaar op dezelfde installatie). Ook op mijn laptop het zelfde probleem.
Laatste update. Ik heb nu een cd volledig met beta 5 gemaakt en dit werkt wel. Waarschijnlijk gewoon een grote bug in beta 6
Mythrill wijzigde dit bericht 29-08-2005 21:21 (16%)
:: Sr. System Engineer gezocht, DM voor meer info ::
EDIT: Probleem is opgelost. Verwijder boot.bin en boot.catalog uit de XP map, voordat je op Make ISO klikt. Daarna werkt het weer
Acheron wijzigde dit bericht 30-08-2005 11:17 (49%)
quote:Pinata schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:25:
Kan ik trouwens de ISO die nLite maakt ook gewoon branden op een DVD+RW ipv van CDRW? Of moet ik dan iets aanpassen?
Ja, dat kan met Nero. Kies Image branden, bij mediumtype kan je probleemloos DVD kiezen en je image branden. Heb ik ook gedaan, omdat ik met een imagebestand van 700 MB zat, wat niet paste op een 650 MB CD-RW. Dus dan maar even op DVD!
Mijn unattended install werkt niet helemaal vlekkeloos, helaas:
- Mijn custom thema wordt standaard niet geladen en getoond (Royal Mod,.msstyles bestand). Getweakte UXtheme.dl_ aanwezig en staat in de directory i386. Het thema zelf staat onder resources/themes.
- .NET 2.0 beta wordt niet geinstalleerd, een foutmelding (verkeerde parameter?) verschijnt.
- JAVA wordt niet geïnstalleerd, maar 'floept' zo weg.
- Real Alternative installeert wel, maar Quicktime alternative niet. Net als JAVA floept-ie weg.
Ook zou ik graag Automatische Updates aan willen hebben, en wel op iedere zondag 12:00. Zou custom bureaublad iconen ook tot de mogelijkheden behoren?
RunOnce.CMD:
cmdow @ /HID
@echo off
SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx
REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installeren Programma's" /f
REG ADD %KEY%\001 /VE /D ".NET Framework" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "%systemdrive%\install\Applications\dotnet\dotnetfx.exe /q /c:\"msiexec /I netfx.msi /qn\" /f
REG ADD %KEY%\050 /VE /D "JAVA-duif" /f
REG ADD %KEY%\050 /V 1 /D "%systemdrive%\install\Applications\Javaduif\java.exe /s /v"/qn ADDLOCAL=jrecore IEXPLORER=1" /f
REG ADD %KEY%\060 /VE /D "WinRAR 3.10 NL" /f
REG ADD %KEY%\060 /V 1 /D "%systemdrive%\install\Applications\Winrar\wrar310nl.exe /S" /f
REG ADD %KEY%\065 /VE /D "Real Alternative" /f
REG ADD %KEY%\065 /V 1 /D "%systemdrive%\Install\Applications\Real_Alt\setup.exe /VERYSILENT /COMPONENTS=real,real\codec,real\directshow,real\browser" /f
REG ADD %KEY%\066 /VE /D "QuickTime Alternative" /f
REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%systemdrive%\Install\Software\quicktime\setup.exe /VERYSILENT /COMPONENTS=qt,qt\codec,qt\directshow,qt\plugins,qt\browser" /f
REG ADD %KEY%\070 /VE /D "Cleaning Up and Rebooting" /f
REG ADD %KEY%\070 /V 1 /D "%systemdrive%\install\Applications\Cleanup.cmd" /f
EXIT
Winnt.sif:
;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=0
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"
[Unattended]
UnattendMode=FullUnattended
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=Yes
TargetPath=\WINDOWS
FileSystem=*
UnattendSwitch=yes
WaitforReboot=No
[GuiUnattended]
AdminPassword=*
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1
[UserData]
ProductKey=*
FullName="Gebruiker"
OrgName=
ComputerName=*
[URL]
Home_Page=http://www.google.nl
Help_Page=http://www.microsoft.com
Search_Page=http://www.google.nl
[TapiLocation]
CountryCode=31
AreaCode=030
LongDistanceAccess="0"
Dialing=Tone
[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
SystemLocale=00000413
UserLocale=00000413
InputLocale=0409:00000409
[Identification]
JoinWorkgroup=THUIS
[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes
[Components]
msmsgs=off
msnexplr=off
hearts=off
freecell=off
spider=off
solitaire=off
zonegames=off
[Shell]
DefaultStartPanelOff=Yes
CustomDefaultThemeFile = "%WinDir%\Resources\Themes\RoyalMod.msstyles"
[Display]
Xresolution=800
YResolution=600
[Branding]
BrandIEUsingUnattended=Yes
[Proxy]
Proxy_Enable=0
Use_Same_Proxy=0
Overigens hulde voor de OP, en alle bijbehorende threads plus de vele info die erin staat

Op basis van de gebruikte vormgeving zou ik ook mijn setup scherm wel willen skinnen.
AvWijk wijzigde dit bericht 01-09-2005 21:48 (4%)
>> Nokia N and E-series <<
quote:AvWijk schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:27:
Mijn unattended install werkt niet helemaal vlekkeloos, helaas:
- .NET 2.0 beta wordt niet geinstalleerd, een foutmelding (verkeerde parameter?) verschijnt.
- JAVA wordt niet geïnstalleerd, maar 'floept' zo weg.
- Real Alternative installeert wel, maar Quicktime alternative niet. Net als JAVA floept-ie weg.
Zal wel een misplaatste quote zijn in je RunOnce parameters..
Runnen met een trial versie van VMware of VirtualPC, en dan testen, terugzetten naar kaal kan je met snapshots doen in VMware bijvoorbeeld.
Instellen met gpedit en dan de juiste registry key exporteren op je werkende bak?quote:Ook zou ik graag Automatische Updates aan willen hebben, en wel op iedere zondag 12:00.
alt-92 wijzigde dit bericht 01-09-2005 22:20 (5%)
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Reg. datum: 14 augustus 2002
http://ksphere.free.fr/site/codecspackage.php
leuk dat setup menuutje!
kan je knoppen en dergelijke zelf instellen?
ik heb zelf ook zoiets, kan met een simpel .ini bestand aangepast worden hoe je het wil... maar het gebruikt nog lelijke grijze knoppen.. die verpesten het uiterlijk.
Dit ziet er dan beter uit.
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
Het menu heb ik simpelweg gemaakt in Visual Basic 6 en er een standaard EXE van gebakken, er zit verder niks om heen en staat ook eigenlijk los van de Windows XP CD. Het enigste wat de EXE doet is wat functies aanroepen, en hij wordt standaard gestart vanaf CD. Hiervoor heb ik natuurlijk wel autorun.inf aangepast en start.exe (zo heet-ie) erin gezet.
Onder het mom van Open Source wil ik best hier mijn .project bestanden delen (je moet hier natuurlijk wel VB voor hebben...)
AvWijk wijzigde dit bericht 02-09-2005 23:38 (7%)
Die packs zijn al silent... kan je dus zonder switches uitvoeren!
Reg. datum: 09 maart 2004
Hoe ziet je opdrachtregel voor Kaspersky eruit?
Thanks, het is gelukt. .NET 2.0 framework heb ik op proef succesvol 'silent' kunnen installeren, een MSI ervan maken was niet eens nodig. Nu eventueel Firefox / Netscape nog (twijfel tussen deze twee). Ik heb nog iets van 150 MB vrij doordat ik allerlei overbodige zut uit de source heb gegooidquote:Jazco2nd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:17:
Ik zie dat je Real en Quicktime alleen de benodigde componenten selecteert... je kunt dan ook Real en Quicktime Lite gebruiken, scheelt ook weer enkele mb's op je cd/dvd:
http://ksphere.free.fr/site/codecspackage.php
.
RunOnceEx.cmdquote:bassie91 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:27:
Ik heb een vraagje voor hp38guser:
Hoe ziet je opdrachtregel voor Kaspersky eruit?
code:
1
| REG ADD %KEY%\016 /VE /D "Kaspersky Anti-Virus Personal 5.0.156" /f REG ADD %KEY%\016 /V 1 /D "startx /B /WAIT /D%CDDRIVE%\$oem$\install\Kaspersky \"%CDDRIVE%\$oem$\install\Kaspersky\install.cmd\"" /f |
install.cmd
code:
1
2
3
| kavpersonal50156.exe /S copy /Y "avp.key" "%program files%\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\avp.key" REGEDIT /S register.reg exit |
register.reg
code:
1
2
3
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\LK.Auto] @=hex:4b,4c,73,77,00,00,4b,4c,73,77,04,00,etc... |
Deze key handmatig overkopieren vanuit je huidige installatie
En dat is het. Momenteel gebruik ik Kaspersky niet meer trouwens
Acheron wijzigde dit bericht 04-09-2005 00:31 (23%)
code:
1
| REG ADD %KEY%\066 /VE /D "Kaspersky Anti-Virus Personal Pro 5.0.0383" /f REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%CDROM%\Install\Kaspersky_Antivirus\kav5.0.383_personalproen.exe /S" /f |
register.reg is dan zoals hp38guser beschrijft
Als het goed is zoekt Kaspersky dan vanzelf naar de key in de map van de setup, de key niet hoeft worden te gekopieerd met commando, de key gewoon in de map van kaspersky zetten waarin ook de setup zit.
@HP38GUser: Waarom key kopieren plus reg importeren?
GJtje wijzigde dit bericht 04-09-2005 12:49 (62%)
[ Flipdesign ] | [ PC_GJ ] | [ The (ex) King ] | [ Fotogear ]
Ah oke, thnx, maar waarom eigenlijk key kopieren plus reg importeren?quote:hp38guser schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:48:
De registratie-gegevens. Geen idee of deze nog nodig is met de nieuwste setup
[ Flipdesign ] | [ PC_GJ ] | [ The (ex) King ] | [ Fotogear ]
de nieuwe setup zoekt niet meer naar een .key bestand in de map waarin de setup van Kaspersky zit!
Dus alleen reg importen is voldoende.ik heb het gewoon in mijn regtweaks.reg, die nog voor RunOnceEx, door cmdlines.txt wordt uitgevoerd. Werkt goed.
Bovendien kun je instellingen uit je huidige installatie toepassen door het bestand
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Kaspersky Anti-Virus Personal\5.0\policy\policy.dat te kopieren (naar een sfx rar ofzo) en na je kav installatie laten uitpakken in die map.
@avWijk in Deel 3 vind je een post van mij met uitgebreide info over Firefox unattended install en je eigen default profile met je favo extensies/themes etc.
Jazco2nd wijzigde dit bericht 04-09-2005 13:59 (53%)
babbaloerie wijzigde dit bericht 04-09-2005 14:37 (10%)
Reg. datum: 14 juni 2004
Wanneer kunnen we de NL versie van RyanVM 1.3.1 verwachten?
quote:babba schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:12:
Ik heb hier legaal een Windows XP SP1a, ik kan die dus niet slipstreamen naar SP2Is het misschien mogelijk om toch nog ergens gratis een XP SP2 versie te krijgen
![]()
Met nLite kan je SP2 over SP1 heen slipstreamen. Heb ik ook gedaan. Het enigste verschil is dat je CD iets groter is (enkele MB's)
Druk, druk. Heb er dit weekend extra tijd ingestoken, ben de nodige bugs in Ryan's pack tegengekomen welke opgelost moeten worden. M'n streven is eind deze week.quote:Pinata schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:58:
@hp38guser
Wanneer kunnen we de NL versie van RyanVM 1.3.1 verwachten?
Acheron wijzigde dit bericht 04-09-2005 15:45 (31%)
ik heb ook gewoon een Sp1a cd gebruikt hoor... heb inmiddels wel een legale sp2 wincd maarja is geen verschil dan hoor.
Microsoft Update test-addon NL
Gebruik in combinatie met nLite 1.0b6. Dit pack is het resultaat van vele malen testen om Windows Update standaard naar Microsoft Update te laten verwijzen. Ben nu vreselijk benieuwd of dit system-specific of system-wide werkt. Laatste zou erg mooi zijn
Verder; ik wil MP3/WAV/MID/MPG/AVI enz. extensies toewijzen aan Media Player Classic ipv. Windows Media Player 9, welke registersetting heb ik daarvoor nodig? Mplayerc.exe staat nu in C:\windows en wordt bij voorbaat al in de Windowsdirectory neergezet.
Mijn bijpassende XP-setupscherm krijgt al iets meer vorm. Jazco2nd, ik heb dat setupstart-programmaatje gedownload, best leuk, alleen 't achtergrondje matcht niet bij de grijze knoppen. Kun je daar geen images van maken dat je daar op klikt, of iets maken in flash/HTML-vorm? Dat lijkt me persoonlijk vrij eenvoudig. Ik zal overigens wel dat er naar PC-info_weergeven.exe en createbackupdisk.exe verwezen wordt. Heb je die programmaatjes ergens voor mij, dan kan ik ze ook integreren
Afijn, het setupscherm. Eigen logootje komt er nog in, maar ik ben het font kwijt. Die saaie billboardteksten heb ik vervangen voor wat leukers

Reg. datum: 12 december 2003
quote:Jazco2nd schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:55:
Met de nieuwste versie, kun je Kaspersky gewoon vanuit RunonceEx met de /S switch installeren,
de nieuwe setup zoekt niet meer naar een .key bestand in de map waarin de setup van Kaspersky zit!
Dus alleen reg importen is voldoende.ik heb het gewoon in mijn regtweaks.reg, die nog voor RunOnceEx, door cmdlines.txt wordt uitgevoerd. Werkt goed.
Bovendien kun je instellingen uit je huidige installatie toepassen door het bestand
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Kaspersky Anti-Virus Personal\5.0\policy\policy.dat te kopieren (naar een sfx rar ofzo) en na je kav installatie laten uitpakken in die map.
Het meest simpele manier is doodeenvoudig Kaspersky met de switch /S in runonceex.cmd (of een andere cmd) te zetten plus de key in het zelfde map als waar kaspersky setup staat.
verder hoef je helemaal nix te doen, zo heb ik het en dit werkt feilloos bij tenminste de laatste paar kasperskyversies.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last