S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
http://www.fluber.nl - You tell your friends about Fluber, and we will tell about your friends! (You Know It Makes Sense...)
Kom net een week van renesse af, mooi weer was het niet dus heb hem niet veel hoeven gebruiken op het strand. Daarbij stuite ik nog op het probleem dat de oplader niet 100% was, met 2 15ah accu's kwam ik op een gegeven moment niet verder als 4 uur, terwijl ik er 60 moet kunnen halen op dat verbruik.
Moet dus nog even accu lader laten nakijken, voor rest werkte het perfect, waren zelfs mensen die gewoon 3 of 4 kratten op elkaar hadden staan met radio....(complete subwoofer etc....) Alleen geen foto's van...
Jaja....
quote:TommyGun schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:00:
[...]
Eens. Daarbij is het ook strafbaar geloof ik.
Maar dat neemt niet weg dat sommige kratjes hier wel mooi zijn
Om even van wat gezeik af te wezen ..
er is niets strafbaars aan om je radio mee te nemen naar het strand, daarbij is er nog NOOIT geklaagd over onze muziekkeuze en de hardheid daarvan (wat door visuaguy gesuggereerd wordt)
Als mensen er last van hebben (wat ik niet geloof) dan zet ik hem gerust zachter.
quote:Supermario16 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:10:
Om toch nog eff verder te gaan met topic.
Kom net een week van renesse af, mooi weer was het niet dus heb hem niet veel hoeven gebruiken op het strand. Daarbij stuite ik nog op het probleem dat de oplader niet 100% was, met 2 15ah accu's kwam ik op een gegeven moment niet verder als 4 uur, terwijl ik er 60 moet kunnen halen op dat verbruik.
Moet dus nog even accu lader laten nakijken, voor rest werkte het perfect, waren zelfs mensen die gewoon 3 of 4 kratten op elkaar hadden staan met radio....(complete subwoofer etc....) Alleen geen foto's van...
Daar had ik graag wat foto's van gezien.
Wij hadden ook over een subwoofer nagedacht. Maar vonden dat echt overkill
Dennisch wijzigde dit bericht 07-08-2005 12:54 (49%)
AMD Athlon 3500+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, Xfx 7600 GT XXX 256mb, 1>2 GB DDR2 667, 250 GB 7.2k WD
Jaja....
Reg. datum: 28 februari 2002
Alles draait al sinds 2001 en ik gebruik hem voor scouting in de zeilboot.
Ik heb ook een versie in een kliko gemaakt met wat meer spul erin, alleen dat was niet alles.
Binnenkort ga ik een bolderkar ombouwen tot rijbare disco

De nieuwe behuizing komt in Aluminium traanplaat en zal beter afgewerkt worden.
Specs:
Unit :: Clarion radio/cdspeler 4x 45w
Speakers :: JBL 'GT***' 6x9 70w rms
Versteker :: Concord 2x 50w rms (amerikaans onbekend maar zeer goed)
Accu :: 45a/h onderhoudsvrij (is aan vervaning toe)
Behuizing :: Plastic /curver (binnenkant houten frame)
De speakers in het plankje (voor beter geluid):

Autoradio verzonken in de topplaat:

Hoe hij er nu bij staat:

Wat moet er nog gebeuren:
- Alle houten platen moeten nog op het krat geschroeft worden
- De houten platen moeten nog geplamuurd en geverft worden
- Wat electronica (Voeding zodat hij het ook doet op 230)
Specs:
Pioneer DEH-3400R 4*50 watt radio/cd-speler
Sony Xplod xs-F1324 35watt conti 150 watt peak
Delta 12 volt 24 amp accu
Heineken Bierkrat
Gewicht: +/- 15 kg
Speelduur: Fullpower +/- 6 uur Normaal +/- 15 uur (er is nog ruimte voor een 2de acu, maar 25 kg is wel erg zwaar
Helaas heeft de radio geen externe ingangen, binnenkort komt er een fm-zendertje voor m'n iPod, wel zo handig.
Henning wijzigde dit bericht 26-08-2005 17:20 (39%)
[AMD xp2600+][Aopen 6800le@16*1,6][1024mb Hyper X PC3200][2*80Gb SATA RAID 0][2*300Gb SATA].............................[Compal IFL90][15.4"@1280*800][C2D T7500][2 * 1Gb PC6400][8600M GT 256Mb][160Gb SATA 7200RPM]............................
Mooi, ziet er heel erg mooi uit. Ik neem aan dat je nu een autoaccu gebruikt? Zijn een aantal Gel-accu's niet geschikt?(zijn een stuk lichter ook)quote:PowerFreak schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:06:
Mijn vakantie projectje:
De speakers in het plankje (voor beter geluid):
[afbeelding]
Autoradio verzonken in de topplaat:
[afbeelding]
Hoe hij er nu bij staat:
[afbeelding]
Wat moet er nog gebeuren:
- Alle houten platen moeten nog op het krat geschroeft worden
- De houten platen moeten nog geplamuurd en geverft worden
- Wat electronica (Voeding zodat hij het ook doet op 230)
Specs:
Pioneer DEH-3400R 4*50 watt radio/cd-speler
Sony Xplod xs-F1324 35watt conti 150 watt peak
Delta 12 volt 24 amp accu
Heineken Bierkrat
Gewicht: +/- 15 kg
Speelduur: Fullpower +/- 6 uur Normaal +/- 15 uur (er is nog ruimte voor een 2de acu, maar 25 kg is wel erg zwaar)
Helaas heeft de radio geen externe ingangen, binnenkort komt er een fm-zendertje voor m'n iPod, wel zo handig.
File not found: Loading something that looked similar.
Wow, man. Ziet er nu al zeer vet uit!
Maar ga je de handsvatten nog dichtmaken?
AMD Athlon 3500+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, Xfx 7600 GT XXX 256mb, 1>2 GB DDR2 667, 250 GB 7.2k WD
Reg. datum: 17 november 2003
Inderdaad kon je de planken niet aan de binnenkant doen, door er een gat in te zagen en dan de plank aan de binnenkant schroeven. Dan zie je de krat zelf veel beter.quote:Nonkel pleuris schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:39:
Noem mij maar gerust een muggezifter, maar zeker bij de laatste zie je maar amper dat de basis een bierkrat was. Met was houten platen kan je makkelijker een beter passende kast maken. Maar ja, iedereen zijn hobby

zou je zeggen dat het groen hier ook gewoon hout is of dat het de krat is ?
quote:heracles schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:12:
[...]
Mooi, ziet er heel erg mooi uit. Ik neem aan dat je nu een autoaccu gebruikt? Zijn een aantal Gel-accu's niet geschikt?(zijn een stuk lichter ook)
Ik heb er nu een 25amp 12 volt GEL accu inliggen, autoaccu's zijn i.p uit den boze om die te gaan gebruiken i.v.m lekkage (Hier heb ik 3 25amp 12 volt accu's en 8 7 amp 12 volt accu's liggen)
quote:Dennisch schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:27:
@PowerFreak
Wow, man. Ziet er nu al zeer vet uit!
Maar ga je de handsvatten nog dichtmaken?
Ik moet het krat ook nog kunnen tillen
quote:Nonkel pleuris schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:39:
Noem mij maar gerust een muggezifter, maar zeker bij de laatste zie je maar amper dat de basis een bierkrat was. Met was houten platen kan je makkelijker een beter passende kast maken. Maar ja, iedereen zijn hobby
quote:DopdeDouwer schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:08:
[...]
Inderdaad kon je de planken niet aan de binnenkant doen, door er een gat in te zagen en dan de plank aan de binnenkant schroeven. Dan zie je de krat zelf veel beter.
Mja iederen zijn eigen, Dat je het amper ziet... mja... Gister fietse ik op straat met dat ding achter op en heb vaak genoeg moeten aanhoren: Hee een radio in een heineken krat.
Ik stelde me een aantal voorwaarden:
- moet er mooi (in het geheel) uitzien
- moet goed geluid geven
Als ik de oplossing van DopdeDouwer zou gaan doen: Je vergeet ndat er in het krat nog allemaal ribbels voor de flessjes zitten, die er in presiepe niet uit te halen zijn. Dan een plaat hout in het krat + speakers + de kastjes om de speakers. Dat ziet er van buiten echt niet uit... ke... speakers zitten dan wel int het krat maar je ziet wel leijke randen en gaten enzo. Verder past het niet in verband met de ruimte die in heb, accu's zijn groot (ik maak nog wel een foto van de binnenkant van het krat).
En het hout word nog geverft, kleur in nog niet duidelijk. Misschien zwart... aangezien ik heb misschien wil overzetten naar een dommelsch kratjes
Iniedergeval thx voor de comments ;')
Edit Extra Plaatjes:
De ruimte die ik heb met 1 accu (kan nu nog het 220 volt unit bij):

Nu met 2 (2 * 25 amp 12 volt) accu's (krat zit vol en weegt 25 kg):

Detailshot van de achterkant van de speaker plaat:

Hoop dat het wat duidelijk is waarom ik het zo gedaan heb
(Er staat nog een 2de krat in de planning; krat met een deskel erop, ook weer zo'm speaker plaat en plaats voor 3 25 amp blokken of 2 * 50 amp ofzo... lijt dus op dit krat maar dan zonder radio; kan dus op het huidge krat aangesloten worden en zo de muziek beter versprijden / nog harder te kunnen
Henning wijzigde dit bericht 28-08-2005 12:06 (18%)
[AMD xp2600+][Aopen 6800le@16*1,6][1024mb Hyper X PC3200][2*80Gb SATA RAID 0][2*300Gb SATA].............................[Compal IFL90][15.4"@1280*800][C2D T7500][2 * 1Gb PC6400][8600M GT 256Mb][160Gb SATA 7200RPM]............................
Maar jij hebt dus van die gel-accus gebruikt, zo te zien? (ze staan op de zijkant)
@powerfreak
Dat klinkt goed, klinkt als een uitnodiging
DopdeDouwer wijzigde dit bericht 28-08-2005 12:34 (27%)
Zkrsquote:DopdeDouwer schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:11:
Ja inderdaad, dat is een volle bak ja.En nu ik er beter naar kijk, het is natuurlijk maar 1kant van de krat waar die plank zit dus eigenlijk valt het wel mee.
Maar jij hebt dus van die gel-accus gebruikt, zo te zien? (ze staan op de zijkant)
quote: PowerFreakIk moet het krat ook nog kunnen tillen Die speakers zitten in een houtje bakje zeg maar voor een beter geluid (in Free air wapperen de conussen als als de radio op 1/2 vermogen staat)
Wij hebben de handsvaten dichtgemaakt met ander handsvatten. De box is dan ook gelijk luchtdicht en de kratten zijn dan ook gelijk beter te hanteren!
PS ik zou voorstellen om het plankje heineken groen te verven (ipv zwart) dan lijkt het des te meer op een krat.
Reg. datum: 31 augustus 2005
.jpg)
specs:
pioneer radio cd
earthquake amp
kenwood 120w (4st)
clarion sound processor
eigen gewicht: 27kg
elunatic wijzigde dit bericht 16-02-2006 21:18 (66%)
Reg. datum: 31 januari 2002
Men neme een oude P75, een oude autoradioversterker en een paar speakers, gooi dit in een krat en je krijgt dit:

Vervolgens maak je een mooie dos-diskette, met MPXPlay en je krijgt dit:

De CDrom speler ziet er natuurlijk niet uit, bovendien kreeg dat ding kuren, dus daar kwam al snel een nieuwe in. Vervolgens leek het mij niet handig om steeds een scherm mee te moeten nemen, dus daar heb ik een LCD voor aangesloten aan de lpt poort.
Ook een keyboard voor de bediening is niet handig, dus al snel heb ik een keyboard gesloopt en uitgezocht welke pinnen op de controller voor de diverse toetsen zijn. Het resultaat is dan zo:

De cdrom speler is ook even in de goede kleur meegespoten, en het LCD heeft een extra plexiglas frontje, voor de veiligheid.
De bovenkant is afgeschermd met een plexiglazen plaat, even een wazige foto:

Hierin zit ook nog een extra fan, om de passief gekoelde processor een beetje airflow te geven.
Natuurlijk was ook dit nog niet voldoende, elke keer naar dat krat lopen is vervelend, dus zit er momenteel ook een IR ontvanger op, op de seriele poort, gemaakt van het schema dat in het topic zelf een IR ontvanger maken is te vinden.
Ook heb ik er momenteel extra aansluitingen op gemaakt:
- Line out (direct van geluidskaart)
- Line in (met keuzeschakelaar, dus PC of externe speler, gaat direct op versterker)
- Speakeraansluiting (ook met schakelaar, om andere speakers op de versterker te hangen)
- Schakelaar om 12V versterker ook extern te kunnen voeden, dus niet met PC voeding. Dit is bijzonder handig om het ding ook in de auto te kunnen gebruiken, waar geen autoradio in zit, losse mp3 speler aansluiten op de line in, en spelen met die hap.
Dat laatste geeft meteen ook het probleem van dit kunstwerk, de pc kan ik nog niet op alleen 12v laten draaien.
Een ander nadeel is het vrij grote moederbord, met grote risercard voor ISA connector, Door deze combinatie had ik een beugelkrat nodig ipv een gewoon krat.
de ps/2 stekker, 25pins lpt stekker en 9pins serieel steken bovendien uit aan de zijkant. Erg lelijk eigenlijk. maarja, dat kan momenteel niet anders, of ik moet hevig gaan solderen aan het moederbord, maar dat is me teveel gepruts. Dan maar een keer een nieuwe maken, met kleiner moederbord, alles onboard en betere specs.
Dit geheel draait namelijk op slechts een Pentium 75, 32MB intern geheugen, floppydrive met dosdisk+mpxplay en nog wat zooi om lange bestandsnamen te kunnen weergeven.
Tijd tussen schakelaar indrukken en muziekspelen is 1 minuut 28 seconden (ja,lang, voornamelijk door het booten van diskette, maar een harde schijf lijkt me wat kwetsbaar....)
de CPU is voor ongeveer 40% in gebruik bij het afspelen.
Binnenkort hopelijk meer foto's maar ik heb momenteel geen digicam bij de hand.
Ze/zen of me/men schrijven terwijl je z'n of m'n bedoelt is geen dyslexie, dat is luiheid!
Reg. datum: 27 december 2005
Reg. datum: 04 november 2005
Wij willen pics jongen
Ben zelf van plan ook nog zo'n ding te bouwen maar ik wacht denk ik wel tot het zomerseizoen.
Of ga je deze met de nieuwjaarsduik in scheveningen gebruiken..brr..
Hier zijn een paar foto's van de radio zoals ie was. Die kleur is als ie af is, niet meer te zien vanwege de traanplaat. Is nu een lelijke kleur, omdat dat de enige kleur grondverf was die we hadden staan.
Ik weet niet of je al traanplaat hebt anders kan je misschien geen traanplaat nemen maar van die iets subtielere materialen. Aluminium of Carbonlook of iets in die geest. bij de bouwmarkten heb je allerlei lagen die je er op kan plakken.
En ja, traanplaat is inderdaad niet het meest subtiele materiaal, dat klopt. Het maakt de kist uiteindelijk ook ongeveer 3,5 kilo zwaarder dan hij nu is (circa 8 kilo). Maar we hebben hier voor gekozen omdat het wel erg duurzaam is en hij dan wat beter tegen een stootje kan. We hebben trouwens wel aluminium traanplaat, geen RVS.
Zo gauw als de traanplaat erom zit, zal ik nog wat foto's posten.
En, op de foto iig, is die blauwe kleur niet eens zo lelijk.
Traanplaat geeft wel een "industriele" uitstraling, maar ik had het niet gedaan.
Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.