Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
stormman schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:39:
Ja, dat is voor mijn CPU FAN..
Ik heb dus nu:
1 voeding fan
1 CPU fan
1 Case fan

Ik wil er nog 1 á 2 fans in doen, maar er zit blijkbaar geen connector voor meer fans..

er bestaan geen mobo's die meer dan 3 fan aansluitingen hebben (bij mijn weten). en als je meer fans wilt aansluiten moet je dat op 1 van de molexjes doen.

maaruh? wat hebben al jouw vragen precies te maken met het doel van dit topic :?

quote:
Mr TweaK schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:00:
[...]

er bestaan geen mobo's die meer dan 3 fan aansluitingen hebben (bij mijn weten). en als je meer fans wilt aansluiten moet je dat op 1 van de molexjes doen.

maaruh? wat hebben al jouw vragen precies te maken met het doel van dit topic :?

Ah ok bedankt.
Ja sorry ik dacht nu ik hier toch typ.. maar dat zal niet meer gebeuren :)

Een vraag over voedingen dan maar.. de fan daarop, blaast deze lucht naar binnen of naar buiten?
Modbreak:

Lees de TS eens :o

Dit is niet een 'stel lukraak vragen over voedingen' topic, maar een specifieke waar jij je config geeft en een paar redelijk deskundige lui een PSU adviseren. Heb je andere vragen? Gebruik de search, lees de FAQ, alles wat je tot nu toe vraagt kun je zo vinden. Kom je er echt niet uit? Start dan een eigen topic conform het beleid en (dus) met volledige specs en uitleg wat je gezocht hebt, wat je gevonden hebt en waarom het dan nog niet een goed antwoord is :o

dion_b wijzigde dit bericht 29-07-2005 00:43 (34%)

Kaas is de baas!

Ik heb een vraag over de OCZ Powerstream 520W. Heeft iemand enig idee of die twee 80mm groene fans makkelijk te vervangen zijn en wat de specs van die fans zijn? Ik ben benieuwd naar type aansluiting, RPM en dB.
Ik wil ze namelijk vervangen door twee blauwe, maar dan wel het liefst van hetzelfde type als de twee groene. Die voeding wil ik binnenkort bestellen en ik bestel dan direct de twee fans mee.
De voeding heb ik zelf dus nog niet (anders had ik het zelf wel opgezocht :) )

E8400 Q746A @ 4250MHz 1.340v | 2x1024 OCZ Flex PC2-9600 @ 1200MHz 5-4-4-9| DFI Lanparty DK X38 T2R | 2x Asus HD4850CF 850/2400 boulognejonkers.nl | Specs

quote:
Demon_Eyez schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:01:
Ik heb een vraag over de OCZ Powerstream 520W. Heeft iemand enig idee of die twee 80mm groene fans makkelijk te vervangen zijn en wat de specs van die fans zijn? Ik ben benieuwd naar type aansluiting, RPM en dB.
Ik wil ze namelijk vervangen door twee blauwe, maar dan wel het liefst van hetzelfde type als de twee groene. Die voeding wil ik binnenkort bestellen en ik bestel dan direct de twee fans mee.
De voeding heb ik zelf dus nog niet (anders had ik het zelf wel opgezocht :) )
ik heb de OCZ Powerstream 420 besteld, deze kan elk moment komen vandaag (of als ik pech heb, morgen. zo nauwkeurig is track en trace jammer genoeg niet). dan neem ik een kijkje voor je. of iemand moet me voor zijn.

Kaas is de baas!

Thanx goser! dat zou echt top zijn :) Ben namelijk benieuwd op welke manier er voor wordt gezorgd dat de fans sneller of langzamer gaan draaien afhankelijk van de temparatuur. Je hebt bijvoorbeeld van Sharkoon Ultra bright Led fans die temp controlled zijn (22-32dB).
Maar ja, voor hetzelfde geld zijn die fans gewoon op een header aangesloten waar een varieerende spanning op zit en wordt op die manier de snelheid van de fan bepaald .

Demon_Eyez wijzigde dit bericht 28-07-2005 16:20 (85%)

E8400 Q746A @ 4250MHz 1.340v | 2x1024 OCZ Flex PC2-9600 @ 1200MHz 5-4-4-9| DFI Lanparty DK X38 T2R | 2x Asus HD4850CF 850/2400 boulognejonkers.nl | Specs

Systeem

Amd Athlon 1800+ @ 1533 Mhz
MoBo ECS l7s7a2
2 x 512 mb DDR Twinmos
Club 3d ATi Radeon 9500
1 x Maxtor 80 Gig Hangt in zo'n 5.25"ding met twee kleine fans
1 x Maxtor 200 gig
Cd Speler
Cd-r-rw 4x4x 12
floppy disk
card reader (via interne usb)
nog een pci geluidskaartje
1 x 12 cm fan
2 x 8 cm fan
nog een usb modempje }:O
en een usb-hubje in de monitorvoet

Voeding: q-tec 400 Watt dual fan gold :'(

Doeleinden
Gamen, surfen, staat soms enkele dagen achter elkaar aan.

Overclocken
Nope

Voltages
bij idle:
Vcore1 : 1.49 V
Vcore2: 2,51 V
+3,3: 2,43 V
+5: 3,33 V
+12: 8,90
-12: -5,70
-5:-4,10

(bron: Speedfan :) )

Probleem:
Als ik mijn Pc aanwil zetten valt ie na 1 sec weer uit. Daarna moet ik ongeveer 20 minuten wachten vorodat ie uberhaupt ie poging neemt om weer aan te gaan. Vaak daarna draait ie weer 1 sec en valt ie weer uit.
Soms blijft ie wel aan, zoals nu.Als ie eenmaal aan is blijft ie ook aan.
Al geprobeerd op te starten met zowat alle apparaten afgekoppeld. Blijft hetzelfde probleem.
Vreemde is: problemen gingen zich pas voordoen sinds ik de kast omgebouwd heb in en andere kast. Maar voor de rest niks aan de configuratie verandert heb.
Maja geloof er ook zwaar in dat mijn Q-tec blablabla 400 Watt niet zoveel soeps is.

samengevat:
1) Ligt het uitvallen na 1 sec hgoogstwaarschijnlijk aan de voeding?
2) Waarom wil de pc daarna +/- zo'n 20 min geen kick meer geven (soort thermische beveiliging)?
3) Als het dus aan de voeding zou liggen welke kan ik dan het beste nieuw pakken, dacht zelf aan een
Cooler Master RS-430 Extreme Power, 430W (ATX) die voor ¤ 35, op de pricewatch staat
of een Chieftec HPC-420-302DF, 420W (ATX) ¤ 49,-

(dus meteen ongeveer mijn prijsklasse: paar "¤"-tjes meer is ook nog niet zo'n ramp.

Alvast bedankt _/-\o_

Wicked Behaviour

ok, ik ga een nieuwe kast kopen en wil daarbij ook een nieuwe (stille!) voeding. Het staat eigenlijk al vast welke; het wordt de Tagan 480W. Nu zie ik echter dat er verschillende versies in zijn: U01, U22, U15.
Ik wou mijn bestelling plaatsen bij yorcom maar daar hebben ze alleen de U01 versie. Is die ok, ook als ik later overga op PCI - express ofzo?

BizonKid wijzigde dit bericht 28-07-2005 17:09 (8%)

quote:
Demon_Eyez schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:12:
Thanx goser! dat zou echt top zijn :) Ben namelijk benieuwd op welke manier er voor wordt gezorgd dat de fans sneller of langzamer gaan draaien afhankelijk van de temparatuur. Je hebt bijvoorbeeld van Sharkoon Ultra bright Led fans die temp controlled zijn (22-32dB).
Maar ja, voor hetzelfde geld zijn die fans gewoon op een header aangesloten waar een varieerende spanning op zit en wordt op die manier de snelheid van de fan bepaald .

oke ik heb hem net binnen. echt prachtig om te zien. jammer genoeg zit er een zegel op die echt heel goed vast zit en ik de rand al lichtbeschadigt heb. ik kan dus 3 schroeven wel eruitkrijgen maar de 4e niet door die zegel. sorrie kerel maar ik risiceer mijn garantie niet... aan de buitenkant kan je beide fans zien maar ze hebben allebei een OCZ sticker erop gekregen.

voor je vragen kan je het beste kijken op OCZ site?

ik ga later een post plaatsen met fotootjes van voeding enzovoorts.

Mr TweaK wijzigde dit bericht 28-07-2005 17:19 (5%)

Systeem:

Dell mobo (chipset intel i925X)
Intel P4 3,4 Ghz (socket 775)
2 keer 512 gig ddr2 Infineon 533 mhz memory
160 gig WD Sata hdd
Philips dvd brander
cd speler
floppy drive
Creative soundblaster audigy 2 ZS
2 120 mm fans
1 80 mm fan

Gebruik:
Gamen, tweaken, (later casemodden), en school.

wanneer staat ie aan:

Gewoon van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat maar niet de hele nacht door

overclocken:

Alleen graka

Is de Tagan TG-480 hier goed genoeg voor en ook voor later een upgrade naar AMD 64 en naar crossfire (heeft ie eigenlijk 2 pci-e connectoren?)

SOEFaTe wijzigde dit bericht 28-07-2005 17:45 (7%)

-- Veni, Divi, Vici -- Ik kwam, ik dook, ik overwon! --

Kaas is de baas!

quote:
Mr TweaK schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:18:
[...]

oke ik heb hem net binnen. echt prachtig om te zien. jammer genoeg zit er een zegel op die echt heel goed vast zit en ik de rand al lichtbeschadigt heb. ik kan dus 3 schroeven wel eruitkrijgen maar de 4e niet door die zegel. sorrie kerel maar ik risiceer mijn garantie niet... aan de buitenkant kan je beide fans zien maar ze hebben allebei een OCZ sticker erop gekregen.

voor je vragen kan je het beste kijken op OCZ site?

ik ga later een post plaatsen met fotootjes van voeding enzovoorts.
In elk geval bedankt, logisch dat je hem dan niet open maakt :) Ik heb ook m'n vraag al op Xtreme gepost bij de support van OCZ, dus afwachten maar. Ik vind die groene fans echt über lelijk, maar het is wel een top voeding :) Kan je misschien wel zien hoeveel draaden er uit het midden van de fans lopen? Zijn dat er twee of drie?

quote:
Demon_Eyez schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:42:
In elk geval bedankt, logisch dat je hem dan niet open maakt :) Ik heb ook m'n vraag al op Xtreme gepost bij de support van OCZ, dus afwachten maar. Ik vind die groene fans echt über lelijk, maar het is wel een top voeding :) Kan je misschien wel zien hoeveel draaden er uit het midden van de fans lopen? Zijn dat er twee of drie?

denk er eens over na om ze aan mij te verkopen, kan ik ze goed gebruiken als casefans die bij me voeding passen... ik heb op het moment zelf 1 blauwe stille UV-casefan. mail me ff als het je wat lijkt...

ik tel 3 draadjes, 1 zwart , 1 rood, 1 doorzichtige draadje. ze zijn dus ook nog rotatiebestuurd blijkbaar want waarom zou de voeding (en niet ik want hoe lees ik het af?) willen weten hoe hard ze draaien? gaaf :D

edit: tegenvallertje is dat de fan aan de buitenzijde wel licht geeft en de fan aan de binnenzijde niet.
2e tegenvallertje is dat er 3 (!!) speciale vga kabeltje zijn waarvan 2 normale molexjes en 1 een 6 pinnige stekker. ze houden dus geen rekening met radeon 9x00 kaarten die een floppymolex als aansluiting hebben. waarom niet 1 molex, 1 floppy, 1 6-pinnige stekkertje? dan heeft iedereen wat.

Mr TweaK wijzigde dit bericht 29-07-2005 00:39 (25%)

Kaas is de baas!

quote:
Mr TweaK schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:41:
[...]

denk er eens over na om ze aan mij te verkopen, kan ik ze goed gebruiken als casefans die bij me voeding passen... ik heb op het moment zelf 1 blauwe stille UV-casefan. mail me ff als het je wat lijkt...

ik tel 3 draadjes, 1 zwart , 1 rood, 1 doorzichtige draadje. ze zijn dus ook nog rotatiebestuurd blijkbaar want waarom zou de voeding (en niet ik want hoe lees ik het af?) willen weten hoe hard ze draaien? gaaf :D

edit: tegenvallertje is dat de fan aan de buitenzijde wel licht geeft en de fan aan de binnenzijde niet.
2e tegenvallertje is dat er 3 (!!) speciale vga kabeltje zijn waarvan 2 normale molexjes en 1 een 6 pinnige stekker. ze houden dus geen rekening met radeon 9x00 kaarten die een floppymolex als aansluiting hebben. waarom niet 1 molex, 1 floppy, 1 6-pinnige stekkertje? dan heeft iedereen wat.
Eej, da's goed om te weten :) , weet ik in elk geval wat voor fans ik moet hebben wat betreft de aansluiting, da's dan een 3 pin header. Dat zou denk ik dan betekenen dat de fans geen eigen temp diode hebben om de snelheid wat betreft de temp te regelen, maar dat die geregeld wordt via het PCB van de voeding zelf. Maar de fan aan de binnenzijde geeft dus geen licht? Is het wel een fan die van doorzichtig materiaal is dan? Is de snelheid van de fans uit te lezen met bijvoorbeeld speedfan of MBM? Vraag me af wat namelijk het maximale RPM is.

offtopic:
Ik stuur je van het weekend wel ff een mailtje wat betreft die groene fan waar je interesse in hebt

quote:
Demon_Eyez schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:08:
Maar de fan aan de binnenzijde geeft dus geen licht? Is het wel een fan die van doorzichtig materiaal is dan?
[OCZ Powerstream] niet beide fans zijn verlicht?
quote:
Is de snelheid van de fans uit te lezen met bijvoorbeeld speedfan of MBM?

hoe kan je dat nou uitlezen :? , ik bedoel, het is allemaal intern in de voeding gedaan? ik denk niet dat dit af te lezen valt...

offtopic:
ennuh, je woont in zoetermeer lees ik net, ik in den haag :), verder is het toch echt G.Skill en niet Gkill in je signature :P

Mr TweaK wijzigde dit bericht 29-07-2005 11:26 (14%)

quote:
Eraser schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:45:
[...]
Er zijn volgens mij wel meerdere merken met dat kabelmanagement, maar bind me daar niet op vast. Hoe dan ook, voordat ik je een echt advies kan geven, moet ik weten hoeveel welke harde schijven je hebt.
ééntje, een Maxtor DiamondMax Plus 9, 120GB (7200rpm, ATA133, 8MB). Ik heb m'n oorspronkelijke post dan ook aangepast.

Hallo daar!

quote:
Imhotep schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:41:
IK heb dus sinds vandaag een andere voeding binnen.
deze: Thermaltake Silent PurePower 480 Watt ActivePFC

Heb dus alles ingebouwt en aangesloten zoals het moet.
Nu heb ik alleen 2 punten die me nog niet echt aanstaan.

Punt 1:
Hij maakt na een uurtje of 2 toch behoorlijk wat lawaai.
Ondanks dat ik met de bijgeleverde fancontroller de speed naar beneden zet gaat ie automatich harder draaier tot vervelend geluid toe.
En dit terwijl het nu nog niet eens echt warm is en ik eigenlijk niets deed met mijn pc :?

Punt 2:
Als ik de waardes van de voltages bekijk in de bios, mbm5 of een tooltje dat bij mijn mobo zit, dan klopt daar helemaal niets van, behale de V5+ lijn. en de Vcore.

Bij de 3,3V lijn geeft ie 1,6 aan
Bij de 12V+ zit ik rond de 10 en bij de 12V- zit ik rond de -4 :? :?

Kan dit liggen aan de sensors op mijn moederbord?
Of is het gewoon grote kans dat dit een fabricagefout is en dat de voeding dus niet goed is.

PS. de pc werkt verder gewoon naar behoren en heeft nog geen errors ofzo vertoond

ff een klein schopje en verdere info.

Heb ondertussen de nieuwste bios geladen en de nieuwste versie van sisoft sandra gedownload.
Nog steeds geeft ie hele rare waardes weer .
dit heb ik bij mijn oude voeding nooit gehad.
Kan dit aan de voeding liggen dat ie dat niet goed weer geeft of kan die gewoon stuk zijn?
En zou ik dat ook kunnen nameten met een multimeter???

Ook begint de fan in de voeding te veranderen van toeren om de zoveel seconden.
van heel erg stil naar voluit en weer terug :?

iemand advies wat ik hiermee moet doen?

Honda CBR600RR MF Member

Kaas is de baas!

quote:
Mr TweaK schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:18:

[...]

hoe kan je dat nou uitlezen :? , ik bedoel, het is allemaal intern in de voeding gedaan? ik denk niet dat dit af te lezen valt...

offtopic:
ennuh, je woont in zoetermeer lees ik net, ik in den haag :), verder is het toch echt G.Skill en niet Gkill in je signature :P
Heb net een review gevonden met plaatjes. De fans hebben een kleine twee-polige header en 1 fan heeft in elk geval nog een RPM lijn richting het PCB.

http://www.bigbruin.com/reviews05/oczpowerstream/large/13.jpg

Zal wel niet uit te lezen zijn dan. M'n Enermax heeft bijvoorbeeld wel een RPM header die ik op m'n mobo kan aansluiten om de RPM uit te lezen. Maar het schijnen low RPM fans te zijn, dus ik gok dat ze iets van maximaal 2000-2200 RPM zijn.

offtopic:
Gkill? whahahaha, moet ik maar eens aanpassen dan :)

Morgen? Waarom niet overmorgen

Systeem
athlon XP 2500+ met coolermaster 80mm cooler
A7N8X -E delux
radeon 9800 pro, kom nog op XT speeds + flash met zm80d + fan
2X 512 mb (geil value ram pc 3200 T2.5)
2X 80 gig, 1 sata 1 ide
dvd speler
cd brander (komt nog een keer een dvd brander in)
2 case fans
webcam, muis, toetsenbord, headset,

Doeleinden
gamen, werken, alles

Overclocken
bedoeling is 200X11 met een iets hogere vcore dan normaal (genoeg om stabiel te krijgen)
videokaar op 9800xt speeds
Voltages
idel is 12V 12.8
stressed met oc komt iet ietjes over de 13.2

mn huidige voeding voldoet dus niet (elcheapo 400watt)
ik heb mn oog laten vallen op een Fortron 400 watt met 12 cm fan (FSP400-60THN) zo rond de 55 eurotjes
Is dit wat?

http://www.adf-hq.nl

Inleiding
Doordat op onverklaarbare wijze mijn huidige voeding, een chieftec HPC-360-202, doorgebrand is, ben ik op zoek naar een nieuwe voeding. Deze 360 watt leek altijd voldoende.

Systeem
Moederbord: Asus p4p800 deluxe met onboard lan, sound en sata-controller geactiveerd.
Processor: Intel P4 2.6C 800mhz + Coolermaster Aero 4L processorfan
Werkgeheugen: 2x 256mb corsair twinx pc3500, 2x 256mb corsair pc3200
Videokaart: Ati Aiw 9800se
Casefans: 2 led fans
Harde schijf: Maxtor 120gb sata 7200rpm
Usb-apparaten: Toetsenbord + draadloze muis + bluetooth adapter + eventueel usb-sticks en mp3spelers en fotocamera.
Optische drive: Nec nd-3540 dvd-rw
Eventueel wil ik de computer in de toekomst misschien uitbreiden met een extra harde schijf (of 2), geluidskaart en dvd-speler.

Doeleinden
Deze computer gebruik ik voor games, office, webdesign, 3d-modelling(+renderen), maar ook dvd-branden en films.

Overclocken
Mijn systeem is niet overgeclockt, maar ik wil wel de optie behouden dat in de toekomst te doen (fsb+videokaart).

Voltages
Voltages kan ik niet geven, aangezien de huidige voeding niet meer werkt. Ze weken iig niet meer dan 10% af en zaten eerder erboven dan eronder.

Nu twijfel ik tussen 3 voedingen. De antec smartpower SL400PEC 400watt (de oude versie van de smartpower) (E58,00), de Tagan TG380-U1 380watt(E66,50) en de Tagan TG480-U22 (2FORCE) 480watt (E100,50).

De laatste Tagan lijkt me redelijk veel wattages voor mijn systeem, maar heeft wel bepaalde opties die de andere voedingen niet hebben, waardoor het erg interessant wordt. De antec smartpower lijkt me niks, aangezien deze redelijk verouderd is. Wat mij nu rest is of het verschil tussen de TG380-U1 en de TG480-U22 34 euro waard is, met in het achterhoofd houdende in de toekomst misschien een extra dvd-speler, geluidskaart en harde schijven te plaatsen. Mooi zou ook zijn als ik deze voeding zou kunnen overplaatsen (samen met mijn atx kast) naar een nieuw systeem.

Misschien heeft iemand anders nog een tip voor een goede voeding die in dit rijtje past (Fortron?)? Een budget heb ik niet echt, zolang het niet te gek wordt. Ik wil zeker niet geld uitgeven wanneer het niet nodig is.

Ik heb besloten om de Tagan TG430-U15 te kopen, maar ik zou graag nog even wat feedback over deze voeding willen horen, en zeker weten dat deze voeding geen overkill is :).

dev icey wijzigde dit bericht 30-07-2005 18:28 (11%)

Reg. datum: 15 februari 2005

[System Specs] Microstar Computer (Media Markt)
- CPU: Intel Pentium 4, 2.66 GHz
- Ram: 512mb (in 2 slots, dus 2 * 256mb?)
- HDD: Seagate ST3120023A 120gb
- DVD: JLMS DVD-ROM LTD-165H
- CD-RW: Mitsumi CR-48XCTE
- Grafisch: NVidia GeForce 4 MX440
- Voeding: FSP GROUP, Model No. FSP250-60MDN-120 (250watt)
- Floppy Drive
- Moederbord: ??? Ik gok een medion moederbord ofzo, maar ik weet niet hoe ik dat kan aflezen

[Doeleinden]
Het is de familie computer, mijn moeder doet veel werk voor haar werk er op, mijn zusje veel spelletjes, en mijn andere zus veel voor school. Verder wordt ie gebruikt voor internet en email.

[Overclocked]
Niet overclocked

[Voltages]
Speedfan geeft het volgende aan:
VCORE: 1,52v
+3.3v: 3.33v
+5v: 5.11v
+12v: 11.80v
-12v: -11.79
-5v: -5.00v
+5vsb: 5.54v
VBAT: 3.22v

Ik ben verder niet zo technisch, maar de voeding die er in zit, geeft bijna geen lucht meer dus wordt ie voortdurend warm. Mijn budget is niet al te groot, maximaal tot de 100,- maar het liefst een goede, wat minder prijzige.

SamW wijzigde dit bericht 29-07-2005 16:17 (11%)

quote:
BizonKid schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:07:
ok, ik ga een nieuwe kast kopen en wil daarbij ook een nieuwe (stille!) voeding. Het staat eigenlijk al vast welke; het wordt de Tagan 480W. Nu zie ik echter dat er verschillende versies in zijn: U01, U22, U15.
Ik wou mijn bestelling plaatsen bij yorcom maar daar hebben ze alleen de U01 versie. Is die ok, ook als ik later overga op PCI - express ofzo?
O-)

[System Specs] Zelfbouw
- CPU: AMD64 Athlon 3000+ @ 2350 Mhz.
- Ram: 2x 512MB PC3200 MDT @ 195 Mhz.
- HDD: 2x 120GB Samsung (1x IDE, 1x SATA) , 1x 80GB Samsung SATA
- DVD: LG 16 DVDROM
- DVD-RW: Samsung TSH52
- Grafisch: Sapphire Radeon 9800 Pro @ 460/366 Mhz.
- Voeding: Antec True Control 550Watt
- Floppy Drive
- Moederbord: Epox EP-8KDA3+
- 4x 80 mm Arctic Cooling fans
- usb toetsenbord/muis/webcam/printer

[Doeleinden]
Internet, Office, Games en zware video en muziek bewerking

[Overclocked]
ja van 2000 naar 2350 Mhz.

[Voltages]
VCORE: 1,67v
+3.3v: 3.29v
+5v: 5.04v
+12v: 10.50v
-12v: -11.99
-5v: -5.00v

En met de multimeter :

+5v : 5.22v
+12v : 12.24v

Nu ziet iedereen het probleem... Volgens mijn moederbord levert mijn mooie Antec maar 10,5 volt ipv 12 volt, terwijl mijn multimeter netjes meer dan 12 volt aangeeft. Dit probleem doet zich voor nadat ik vanochtend een enorme knal hoorde toen ik mijn PC aanzette. Alles werkt nog prima, nergens brandplekken of ontplofte condensatoren op het moederbord.

Zal ik hem dan maar RMA sturen ? En zo ja, welke andere voeding adviseren jullie ? Ik ben zelf al wezen zoeken en die Coolermaster 550Watt voeding komt erg goed uit de testen...

all_by_myself wijzigde dit bericht 29-07-2005 17:49 (1%)
Reden: effe goedzetten

AMD64 X2 4000@0,975 volt., Cybermaxx 'Kruidvat' laptop

Mijn Systeem:
Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)
Asus P4S800 (5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, LAN)
512 MB PC2700 DDR SDRAM (no name)
Asus V9999LE/TD (Retail, DVI, TV-Out)
Geluidskaart Onboard: SiS 7012 Audio Device
Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
NEC DVD_RW ND-3500AG
JLMS XJ-HD165H (16x/48x DVD-ROM)
Standaard Diskettestation
1 week oude installatie van Windows XP Home Edition

Mijn Voeding:
Frontier ATX LT-35ATA
Aantal Watt: 350
Voltages:
+12V: 11,712-11,84
+5V: 5,08-5,107
+3,3V: 3,184
VCore: 1,486
CPU idle: 36-40 graden
Moederbord: 30-33 graden

Doeleinden:
vooral Games, internetten en gebruik voor studie.

Mijn vraag:
Ik heb nu dus de Asus V9999LE/TD aangeschaft en geinstalleerd. Natuurlijk even uitgetest met 3Dmark03. Prima score van rond de 6000. Alleen is er een ding wat me opvalt, me CPUmarks zijn gedaald van 309 naar 258. (Vorig jaar kwam ik nog uit rond de 480 CPUmarks, heel vreemd die grote daling in één jaar!). Maar goed, me vraag is nu of me voeding misschien toch te weinig vermogen leverd om het geheel goed te laten draaien. Iemand enig idee? Of is zou het misschien een ander probleem kunnen zijn?

Systeem

P4 - 3.06 Ghz
Asus P4C800 Deluxe
1024 Mb DDR 400 geheugen (2x512)
audigy 2 ZS 7.1
Ati 9600XT 256Mb
Maxtor SATA 300 GB - 16Mb buffer
Dvd RW
Cd rom speler
Floppy
Zalman CPU koeler ALCU
300 Watt voeding

Doeleinden

Gamer PC en wat internet.

Overclocken

Nee en gaat ook niet gebeuren.

Voltages

Gemeten in bios:
12V - 11.673
5V - 5,080
3.3V - 3,264
Vcore - 1,552

Temperaturen

Cpu 50 °C
MB 39 °C

Mijn vraag

Ik ben van plan een Geforce 6800 te kopen. Eigenlijk was ik niet van plan om een nieuwe voeding te halen (te weinig geld). Maar trekt mijn 300W dit nog wel? Ik kan eventueel mijn cdrom speler uitschakelen en floppy heb ik ook niet meer nodig.

Heb enige pagina's eerder al vraagje gehad over of mijn AOpen 300W voldoende was. Ik ben er naast jullie 'nee' zelf inmiddels ook wel achter dat ie t niet trekt (2000pnt minder in 3dmark dan iemand met zelfde systeem en 400W) Echter nu twijfel ik tussen 3 voedingen.

Ik ben op de volgende 3 uitgekomen na reviews lezen, forum afstruinen op zoek naar stille voedingen:

1 Zalman ZM400A-APF (400W) ¤ 70,00
2 TAGAN TG380 U01 (380W) ¤ 60,50
3 TAGAN TG420-U01 (420W) ¤ 83,00

Systeem
Mobo: asus A7N8X-E Deluxe
Processor: AMD 2800+
Geheugen: 2x GeIL 512 ddr3200
Asus V9999 Gamers Edition 256mb
1x maxtor 40GB 7200rpm 2mb
1x maxtor 120GB 7200rpm 8mb
op de planning: 1x S-ATA maxtor 250 of 300gb 7200rpm 16mb
Aopen DVD-R
Hitachi DVD speler
Behuizing: AOpen QF50a, wordt Coolermaster Praetorian 730

Doeleinden
Gamen, downloaden (gaat ong 30 / 40 gig per maand doorheen)

Overclocken
Niet gebeurd en voorlopig ook niet van plan

Wie heeft voor mij een goed advies over welke van deze voedingen het beste past bij mijn systeem? Wetende dat ik graag een STILLE voeding wil.

Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

Sorry jongens, het wordt pas morgen (eigenlijk vandaag) voordat ik aan beantwoorden toe kom.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws