Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
SOEFaTe schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:43:
Als ik jou was zou ik voor de Tagan u22 series gaan. Die zijn lekker stil en rete stabiel. en neem dan eentje van 530 watt. Dat is voldoende.

Je kunt ruim volstaan met 430W, dacht ik zo...

Ik kan met niet voorstellen dat die 400W van Codegen het niet trok trouwens.

Jan_IA wijzigde dit bericht 05-09-2005 18:08 (12%)

Nee, ik vind het ook maar raar, 400W zou het moeten kunnen trekken.
Post eens de volledige specs van de voeding (vind ze niet...) en probeer eens je voltages in het oog te houden bij het stressen.
Waarom was ze te licht voor je systeem, wat waren net de symptonen?

disco stu wijzigde dit bericht 05-09-2005 18:13 (15%)

Huidige specs:
- Enlight EN-4102 systeemkast (zwarte uitvoering)
- Aopen 300 Watt Silent Fan voeding (hij is wel best stil, helemaal vergeleken met mn Sweex 350Watt...)
- Asus A7V600-X (bagger mobo)
- AMD XP 2400+
- 1024MB Kingston Geheugen
- ASUS Radeon 9600XT
- M-Audio Revolution 7.1
- Maxtor 200GB IDE133
- Toshiba DVD/CD-RW Combo
- TV kaart: Hauppauge WinTV PCI-FM

Reden van upgrade
Spontane reboots, en ik vermoed mijn voeding ervan, en mijn mobo, maar eerst wil ik mijn voeding upgraden, dat moet zoiezo gebeuren voordat ik mijn mobo kan upgraden...

Op zoek naar
Ik wil graag een redelijk stille goede voeding (misschien in combinatie met een stille praktische kast?), hoeft niet de stilste en beste te zijn. Gewoon een leuke goede betaalbare oplossing tussen de 25 en 100 euro. Zat zelf te denken aan de Coolermaster Centurion 5 (inclusief 350Watt voeding) is dat wat? En is die stil?
Ik ben ook van plan binnekort up te graden naar AMD64 3200/3500+ zal deze voeding daar ook genoeg voor zijn? of moet ik toch een sterkere hebben? Bijvoorbeeld de 380Watt Coolermaster? of 350 Watt AOpen?, welke is beter? want de Aopen is bijna dubbele prijs...

BiG-GuY wijzigde dit bericht 05-09-2005 19:40 (8%)

quote:
disco stu schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:12:
Nee, ik vind het ook maar raar, 400W zou het moeten kunnen trekken.
Post eens de volledige specs van de voeding (vind ze niet...) en probeer eens je voltages in het oog te houden bij het stressen.
Waarom was ze te licht voor je systeem, wat waren net de symptonen?

Hoi,

De codegen 400 watt heeft mij al een msi moederbord gekost.
Ik kreeg steeds vaker reboots bijv. bij spellen of 3dmark tests. en de laatste keer toen ie ging rebooten werd de voeding heel warm en kwam er rook uit mijn systeem.
Gelukkig heeft mn processor en al het andere hardware dit overleefd.
Processor was gekoeld met asus star ice koeler en was goed gekoeld, werd zeker niet overdreven warm. rond 55 60 graden.

De codegen is naar mijn mening opzich een goede voeding , maar bij belasting presteert hij toch niet echt goed.
Bij 12v is dat 16 of 18 amp zo even uit me hoofd.
Dit is toch duidelijk lager dan bij andere goeie voedingen?
Verder vind ik die codegen kwa materiaal niet echt denderend, tis namelijk licht vergeleken met mijn oude voeding van 220 watt uit een ibm kast.

En aangezien ik vaak bezig ben met overclocken en dergelijke vind ik het belangrijk dat mn voeding dit met gemak aan kan.
Mn processor deed met gemak 4.0ghz op mijn msi moederbord.
Nu ik de asus p4p800 deluxe heb , heb ik nu ook een cpu lock free functie voor de processor.
Dit komt goed van te pas :),

De reden waarom ik liever

Ok, dan beste deze voeding onmiddellijk op het schroot!
Ligt dus blijkbaar meer aan de kwaliteit van de gekozen voeding dan aan het gekozen wattage. Volgens mij moet een 400W A-merk voeding (met goede 12V lijn) het systeem kunnen trekken. Je kan natuurlijk ook altijd voor nog een veiligheidsmarge kiezen.

Heb dus mijn oude voeding dan ook terug gebracht naar de computerland en kan met wat bijbetaling de volgende voeding krijgen.
Dat is een Coolermaster ATX 450W Voeding Active -
http://www.computerland.n...hrijving&prodid=17826

enig idee of de kwaliteit hiervan goed is?

Reg. datum: 06 september 2001

Vandaag teruggegaan met m'n voeding en zonder problemen een nieuwe gekregen. Deze doet het wel goed, dus die andere was duidelijk niet goed. PC lijkt het goed te doen zo zonder -5V lijntje (zoals MSI zei). Het is dus een Enermax 495AX SFMA (485W) dus moet voldoende zijn voorlopig. :)

Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

* Eraser wijst nog 1 keer op dit en de normale limiet van 500 posts bij deze topics. Wie voelt zich geroepen?
quote:
Eraser schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:46:
* Eraser wijst nog 1 keer op dit en de normale limiet van 500 posts bij deze topics. Wie voelt zich geroepen?
Ik wil gerust een nieuw deel openen, en de startpost overnemen en een beetje bijwerken indien nodig. Verder heb ik een beetje kennis over voedingen, en ik wil gerust algemene raad en over de technische aspecten van voedingen raad geven. Wat ik echter niet wil doen is: telkens als iemand zijn systeem post volgens de eisen van de startpost, daarop zeggen "jij hebt zoveel watt van een A-merk nodig" Om gewoon daar een wattage op te plakken heb ik te weinig ervaring, en ik ga altijd geneigd zijn om een wattage op te geven met wat reserve erin (zodat die persoon zeker niet genaaid is door een ietsjes te weinig op te geven), wat eigenlijk niet objectief is. Het is dan ook zo, dat vele mensen hun keuze voor hun voeding baseren op wat hier gezegd wordt, en ik dit dan ook een te grote verantwoordelijkheid vind van een wattage te plakken op een systeem. Dus iemand die zich hiervoor geroepen voelt (of voor alles) ?
Maar verder wil ik gerust mijn volledige medewerking verlenen aan dit topic.

Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
disco stu schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:16:
[...]

Ik wil gerust een nieuw deel openen, en de startpost overnemen en een beetje bijwerken indien nodig. Verder heb ik een beetje kennis over voedingen, en ik wil gerust algemene raad en over de technische aspecten van voedingen raad geven. Wat ik echter niet wil doen is: telkens als iemand zijn systeem post volgens de eisen van de startpost, daarop zeggen "jij hebt zoveel watt van een A-merk nodig" Om gewoon daar een wattage op te plakken heb ik te weinig ervaring, en ik ga altijd geneigd zijn om een wattage op te geven met wat reserve erin (zodat die persoon zeker niet genaaid is door een ietsjes te weinig op te geven), wat eigenlijk niet objectief is. Het is dan ook zo, dat vele mensen hun keuze voor hun voeding baseren op wat hier gezegd wordt, en ik dit dan ook een te grote verantwoordelijkheid vind van een wattage te plakken op een systeem. Dus iemand die zich hiervoor geroepen voelt (of voor alles) ?
En dat is dus precies de reden dat ik gestopt ben. Niet zozeer de verantwoordelijkheid (want daar leer je mee omgaan), maar meer die sleur van een Wattage eraan hangen. Ik heb er naar 11 delen genoeg van.
Huidige specs:
- Asus K8N nForce3 Mobo
- AMD 64 3000+
- 512MB Kingston Geheugen
- Geforce3 ti200
- SB Live
- Maxtor 160GB SATA

Op zoek naar
Ik wil graag een redelijk stille goede voeding, hoeft niet de stilste te zijn. En 380 watt ofzo is volgens mij wel genoeg.

Budget 25 - 100 euro.

quote:
JayC schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:58:
Huidige specs:
- Asus K8N nForce3 Mobo
- AMD 64 3000+
- Geforce3 ti200
- SB Live
- Maxtor 160GB SATA

Op zoek naar
Ik wil graag een redelijk stille goede voeding, hoeft niet de stilste te zijn. En 380 watt ofzo is volgens mij wel genoeg.

Budget 25 - 100 euro.
inderdaad 380W is zeker genoeg, neem wel een A-merk: keuze genoeg als je een stille wilt

zie, vouw, zwaai, kijk :)

Huidige specs:
-p4p800
-P4 2,8 Ghz
-512mb pc2700 geheugen. (maar dit word snel geupgrade naar 2x 512mb pc3200 of 4x 512mb pc3200.)
-6600GT (128mb)
-2X 80 GB maxtor hdd (7200rpm) s-ata in raid0
-af en toe nog wat andere hdd's erbij voor bestanden overzetten e.d.
-dvd speler + brander
-2 case fans en 2 fans voor proc/graka.

Reden van upgrade
Dan kan mijn huidige voeding in mijn server. Want met de huidige voeding wil mijn server niet opstarten.

Op zoek naar
Ik denk rond de 350/400 watt.
Graag eentje die stabiel/stil is. maar wie wil dat niet? :?
Ik heb een budget rond de 40/60 euro er voor over.

(\_/)
(o.0)
(")(") Muh?!

Wat ik me altijd heb afgevraagd over voedingen: "Turn-on delay" -> wat houdt dit exact in????
Op de site van aopen http://www.aopen.nl/products/power/FSP400-60PN(PF).htm vind ik namelijk dit: "Turn-on delay from 100ms to 500ms"
-> zijn dit goede waarden? wat zijn dus eigenlijk de specificaties van deze waarden waarbinnen een voeding moet blijven voor goed te kunnen functioneren? Is het daarom dat sommige goede mobo's in combinatie met sommige goede voedingen niet willen opstarten? Om welke voedingen en mobo's gaat het dan, en welke wijkt dan af van de vereiste marges waar ze moeten binnen blijven?

Kaas is de baas!

Behoorlijk pimp-gehalte, maar deze is toch wel mooi. Nieuw bij FrozenCPU
http://www.frozencpu.com/psu-163.html

http://www.frozencpu.com/images/products/detail_hires/psu-163.jpg

http://www.frozencpu.com/images/products/detail_secondary_hires/psu-163_7.jpg

Demon_Eyez wijzigde dit bericht 06-09-2005 14:30 (33%)

E8400 Q746A @ 4250MHz 1.340v | 2x1024 OCZ Flex PC2-9600 @ 1200MHz 5-4-4-9| DFI Lanparty DK X38 T2R | 2x Asus HD4850CF 850/2400 boulognejonkers.nl | Specs

Specs
- Asus K8N nForce3 Mobo
- AMD 64 3000+
- Geforce3 ti200
- SB Live
- Maxtor 160GB SATA

Heb je voor deze voeding: Tagan TG380-U01, 380W een goede airflow nodig??
Ik heb een standaard oude domme kast, maar kan deze voeding hier zonder problemen in?

Systeem

2 x 512MB PC3200 DDR (Kingston)

Acer AL1722hs (17", 8ms, D-sub/DVI-D)

AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)

Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)

Asus GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) EN7800GT/2DHTV

Creative Inspire T7900 (7.1)

Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB)

Lite-On 16x48x, LTD-166S (Zwart)

Logitech Internet Pro Keyboard (Zwart)

Logitech MX310 Optical Mouse (USB)

NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zilver)

Zalman CNPS7700-AlCu (Socket 478/754/775/939/940)

Behuizing weet ik nog niet, maar ik wil graag een "degelijke" behuizing zoiets als de AOpen H600B (ATX, 350W 24-Pins PSU, Zwart) en niet één of andere gaming monster behuizing. Dus ik vraag me af of de voeding (350W) in deze behuizing mijn systeem aan kan of dat ik beter voor iets anders kan kiezen.

Dit hierboven zou het standaard systeem zijn dat ik wil gaan aanschaffen, maar misschien zal ik als het budget dat toelaat kiezen voor beter onderdelen zoals:
- Asus GeForce 7800 GTX ipv de hierboven genoemde videokaart
en/of misschien
- 2x 1024MB PC3200 DDR (TwinMos) ipv de hierboven genoemde geheugenreepjes

Wat voor voeding/behuizing zou ik dan moeten nemen?

Doeleinden
Zal wel een groot deel van de dag aan staan en wordt uiteraard gewoon gebruikt voor zware spellen en een DVD-tje kijken.

Overclocken
Gewoon een systeem dat ik in de winkel koop, dus niet overgeclockt en ook niet van plan. Gewoon standaard gebruik dus.

sucks @ solderen

Systeem

A8n-E
Athlon 3500+
WD Caviar 200gb
2x 512mb PC3200 Corsair
1 DVD brander
gewoon nette Trust muis&tobo

-waarschijnlijk een X700 kaartje-
-monitor weet ik nog niet-

dit alles komt in een CM Stacker, dus ik kan later altijd nog een 2e voeding erin gooien voor alleen de koeling bijv, want er zullen wel een aantal fans in gaan, als alles stock draait, lopend op 5volt medunkt

ik zat zelf te denken aan een Zalman 400watt, ik heb deze config met 512mb en met 1 casefan op 350 zien draaien, zeer stabiel, dus met 400 kan dat ook wel, dacht ik tenminste...er zullen waarschijnlijk geen wifi/bluetooth meuk aan komen te hangen, als er als iets aanhangt wordt het usb met een draadje...

Doeleinden
Gamen, en het normale...

Overclocken
misschien, niet direct, maar later zal ik het vast wel doen (dan wel met een CM hyper6 erop)

is dit genoeg, denken jullie? of moet ik toch maar een Tagan 480watt erin smijten?

Colan wijzigde dit bericht 06-09-2005 18:30 (4%)

Simplicity is de bom...Kees Stacker

quote:
disco stu schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:16:
[...]

Zoals anderen hierboven als hebben aangegeven is het zomaar dumpen van je specs en dan verwachten dat "iemand" hier een wattage ook volgens mij niet echt tweakerswaardig. Wel veel respect voor eraser dat ie dit zo lang heeft volgehouden! _/-\o_

Waar volgens mij wel behoefte aan is is uitwisseling van gegevens en ervaringen, en het kunnen stellen van vragen die niet in de startpost worden beantwoord. Daarvoor zijn op tweakers de zogeheten [ervarigen] topics, en het lijk mij een goed idee dit om te vormen tot een PSU ervaringen topic. Door zijn (haar?) aanbod lijkt disco stu me een goede topicstarter.

Aan het verzamelen van specs en [links naar] tests, die dan eventueel in de startpost kunnen worden, wil ik ook wel meewerken. Ik heb de specs van een aantal voedingen in een Exchel sheet staan, dat kan ik zo mailen/upoaden.

Just my 2 cents

Eldee wijzigde dit bericht 06-09-2005 18:59 (2%)
Reden: typo's

Ik wou even melden dat ik al een nieuwe voeding heb gekocht, en wel deze:
ASUS A-45GA 450Watt
En heb er meteen een ASUS Radeon AX800XT Platinum Edition bijgekocht :D voor maar ¤250 bij Mycom. :P
Goed, ik zal dan wel een nieuwe startpost maken met hulp van andere enthousiastelingen als er geen bezwaar is. Verder lijkt het mij ook beter als we van het "blablabla systeem -> zoveel wattage" af zijn. Uiteindelijk kan iedereen wel voor zichzelf inschatten (zeker met ervaringen) en wat onderzoekwerk hoeveel wattage hij/zij nodig heeft (heb ik zelf ook zo moeten doen). Nuja, dat is maar mijn mening hé, als iemand niet akkoord is, zeg gerust, of als er nog een kandidaat is voor de wattage-posts ;) ...
Moet ik voor een nieuw deel wachten tot dit gesloten is?

disco stu; ik denk dat je beter wel alvast aan de startpost update kunt beginnen. Daar gaat in mijn evaring toch wel wat tijd in zitten.

Iets dat ik er graag in zou zien is een stukje over ATX2 vs. ATX1.3 en/of iets of Modular PSU's :) Maarja, dat is makkelijk gezegd ;)

quote:
Jan schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:12:
disco stu; ik denk dat je beter wel alvast aan de startpost update kunt beginnen. Daar gaat in mijn evaring toch wel wat tijd in zitten.

Iets dat ik er graag in zou zien is een stukje over ATX2 vs. ATX1.3 en/of iets of Modular PSU's :) Maarja, dat is makkelijk gezegd ;)
Morgen begin ik eraan, en dat was ik idd van plan om erin te zetten. :9
quote:
disco stu schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:27:
Wat ik me altijd heb afgevraagd over voedingen: "Turn-on delay" -> wat houdt dit exact in????
Op de site van aopen http://www.aopen.nl/products/power/FSP400-60PN(PF).htm vind ik namelijk dit: "Turn-on delay from 100ms to 500ms"
-> zijn dit goede waarden? wat zijn dus eigenlijk de specificaties van deze waarden waarbinnen een voeding moet blijven voor goed te kunnen functioneren? Is het daarom dat sommige goede mobo's in combinatie met sommige goede voedingen niet willen opstarten? Om welke voedingen en mobo's gaat het dan, en welke wijkt dan af van de vereiste marges waar ze moeten binnen blijven?
iemand die hier nog meer info over heeft? kan ik het ineens mee verwerken in startpost

disco stu wijzigde dit bericht 06-09-2005 21:21 (48%)

Heel goed d:)b

Persoonlijk vind ik dit toch wel de mooiste:
quote:
Demon_Eyez schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:27:
Behoorlijk pimp-gehalte, maar deze is toch wel mooi. Nieuw bij FrozenCPU
http://www.frozencpu.com/psu-163.html

[afbeelding]

[afbeelding]
Bovendien is ie voor 100 euro te vinden, erg concurrerend voor een Modular 580W-er. En hij heeft imho de mooiste manier om de kabels aan de PSU vast te maken: DIN-plugs :9~

quote:
disco stu schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:13:
[...]

iemand die hier nog meer info over heeft? kan ik het ineens mee verwerken in startpost
Ik denk dat dat met dit verband houdt: tagan 480 watt start niet
Maar zeker weten doe ik dat niet...

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws