Reg. datum: 01 september 2001
quote:
Je kunt ruim volstaan met 430W, dacht ik zo...
Ik kan met niet voorstellen dat die 400W van Codegen het niet trok trouwens.
Jan_IA wijzigde dit bericht 05-09-2005 18:08 (12%)
GoT Index » Overige Hardware » Welke voeding heb ik nodig? Deel 12
Pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last
[Nieuw Topic]quote:SOEFaTe schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:43:
Als ik jou was zou ik voor de Tagan u22 series gaan. Die zijn lekker stil en rete stabiel. en neem dan eentje van 530 watt. Dat is voldoende.
Jan_IA wijzigde dit bericht 05-09-2005 18:08 (12%)
disco stu wijzigde dit bericht 05-09-2005 18:13 (15%)
BiG-GuY wijzigde dit bericht 05-09-2005 19:40 (8%)
Gallery | Mijn Home Cinema | ASUS F3Ja
quote:disco stu schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:12:
Nee, ik vind het ook maar raar, 400W zou het moeten kunnen trekken.
Post eens de volledige specs van de voeding (vind ze niet...) en probeer eens je voltages in het oog te houden bij het stressen.
Waarom was ze te licht voor je systeem, wat waren net de symptonen?
Ik wil gerust een nieuw deel openen, en de startpost overnemen en een beetje bijwerken indien nodig. Verder heb ik een beetje kennis over voedingen, en ik wil gerust algemene raad en over de technische aspecten van voedingen raad geven. Wat ik echter niet wil doen is: telkens als iemand zijn systeem post volgens de eisen van de startpost, daarop zeggen "jij hebt zoveel watt van een A-merk nodig" Om gewoon daar een wattage op te plakken heb ik te weinig ervaring, en ik ga altijd geneigd zijn om een wattage op te geven met wat reserve erin (zodat die persoon zeker niet genaaid is door een ietsjes te weinig op te geven), wat eigenlijk niet objectief is. Het is dan ook zo, dat vele mensen hun keuze voor hun voeding baseren op wat hier gezegd wordt, en ik dit dan ook een te grote verantwoordelijkheid vind van een wattage te plakken op een systeem. Dus iemand die zich hiervoor geroepen voelt (of voor alles) ?quote:Eraser schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:46:
* Eraser wijst nog 1 keer op dit en de normale limiet van 500 posts bij deze topics. Wie voelt zich geroepen?
En dat is dus precies de reden dat ik gestopt ben. Niet zozeer de verantwoordelijkheid (want daar leer je mee omgaan), maar meer die sleur van een Wattage eraan hangen. Ik heb er naar 11 delen genoeg van.quote:disco stu schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:16:
[...]
Ik wil gerust een nieuw deel openen, en de startpost overnemen en een beetje bijwerken indien nodig. Verder heb ik een beetje kennis over voedingen, en ik wil gerust algemene raad en over de technische aspecten van voedingen raad geven. Wat ik echter niet wil doen is: telkens als iemand zijn systeem post volgens de eisen van de startpost, daarop zeggen "jij hebt zoveel watt van een A-merk nodig" Om gewoon daar een wattage op te plakken heb ik te weinig ervaring, en ik ga altijd geneigd zijn om een wattage op te geven met wat reserve erin (zodat die persoon zeker niet genaaid is door een ietsjes te weinig op te geven), wat eigenlijk niet objectief is. Het is dan ook zo, dat vele mensen hun keuze voor hun voeding baseren op wat hier gezegd wordt, en ik dit dan ook een te grote verantwoordelijkheid vind van een wattage te plakken op een systeem. Dus iemand die zich hiervoor geroepen voelt (of voor alles) ?
Maar verder wil ik gerust mijn volledige medewerking verlenen aan dit topic.
inderdaad 380W is zeker genoeg, neem wel een A-merk: keuze genoeg als je een stille wiltquote:JayC schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:58:
Huidige specs:
- Asus K8N nForce3 Mobo
- AMD 64 3000+
- 512MB Kingston Geheugen
- Geforce3 ti200
- SB Live
- Maxtor 160GB SATA
Op zoek naar
Ik wil graag een redelijk stille goede voeding, hoeft niet de stilste te zijn. En 380 watt ofzo is volgens mij wel genoeg.
Budget 25 - 100 euro.
(\_/)
(o.0)
(")(") Muh?!

Demon_Eyez wijzigde dit bericht 06-09-2005 14:30 (33%)
E8400 Q746A @ 4250MHz 1.340v | 2x1024 OCZ Flex PC2-9600 @ 1200MHz 5-4-4-9| DFI Lanparty DK X38 T2R | 2x Asus HD4850CF 850/2400 boulognejonkers.nl | Specs
Colan wijzigde dit bericht 06-09-2005 18:30 (4%)
Simplicity is de bom...Kees Stacker
quote:disco stu schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:16:
[...]
Ik wil gerust een nieuw deel openen, en de startpost overnemen en een beetje bijwerken indien nodig. Verder heb ik een beetje kennis over voedingen, en ik wil gerust algemene raad en over de technische aspecten van voedingen raad geven. Wat ik echter niet wil doen is: telkens als iemand zijn systeem post volgens de eisen van de startpost, daarop zeggen "jij hebt zoveel watt van een A-merk nodig" Om gewoon daar een wattage op te plakken heb ik te weinig ervaring, en ik ga altijd geneigd zijn om een wattage op te geven met wat reserve erin (zodat die persoon zeker niet genaaid is door een ietsjes te weinig op te geven), wat eigenlijk niet objectief is. Het is dan ook zo, dat vele mensen hun keuze voor hun voeding baseren op wat hier gezegd wordt, en ik dit dan ook een te grote verantwoordelijkheid vind van een wattage te plakken op een systeem. Dus iemand die zich hiervoor geroepen voelt (of voor alles) ?
Maar verder wil ik gerust mijn volledige medewerking verlenen aan dit topic.
Eldee wijzigde dit bericht 06-09-2005 18:59 (2%)
Reden: typo's
Gallery | Mijn Home Cinema | ASUS F3Ja
Morgen begin ik eraan, en dat was ik idd van plan om erin te zetten.quote:Jan schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:12:
disco stu; ik denk dat je beter wel alvast aan de startpost update kunt beginnen. Daar gaat in mijn evaring toch wel wat tijd in zitten.
Iets dat ik er graag in zou zien is een stukje over ATX2 vs. ATX1.3 en/of iets of Modular PSU'sMaarja, dat is makkelijk gezegd
iemand die hier nog meer info over heeft? kan ik het ineens mee verwerken in startpostquote:disco stu schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:27:
Wat ik me altijd heb afgevraagd over voedingen: "Turn-on delay" -> wat houdt dit exact in????
Op de site van aopen http://www.aopen.nl/products/power/FSP400-60PN(PF).htm vind ik namelijk dit: "Turn-on delay from 100ms to 500ms"
-> zijn dit goede waarden? wat zijn dus eigenlijk de specificaties van deze waarden waarbinnen een voeding moet blijven voor goed te kunnen functioneren? Is het daarom dat sommige goede mobo's in combinatie met sommige goede voedingen niet willen opstarten? Om welke voedingen en mobo's gaat het dan, en welke wijkt dan af van de vereiste marges waar ze moeten binnen blijven?
disco stu wijzigde dit bericht 06-09-2005 21:21 (48%)
Bovendien is ie voor 100 euro te vinden, erg concurrerend voor een Modular 580W-er. En hij heeft imho de mooiste manier om de kabels aan de PSU vast te maken: DIN-plugsquote:Demon_Eyez schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:27:
Behoorlijk pimp-gehalte, maar deze is toch wel mooi. Nieuw bij FrozenCPU
http://www.frozencpu.com/psu-163.html
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat dat met dit verband houdt: tagan 480 watt start nietquote:disco stu schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:13:
[...]
iemand die hier nog meer info over heeft? kan ik het ineens mee verwerken in startpost
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Overige Hardware » Welke voeding heb ik nodig? Deel 12
Pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona