Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 18
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Nieuw TopicDan moeten de yields dit keer wel heel goed zijn. Als ze meer tape outs nodig hadden als geplanned was, lijkt het me dat er toch wat problemen zijn geweest. De grote stap naar het 90nm procedé kan de yields nog flink verzieken als ze niet uitkijken, dit zag je ook terug bij de fx5800 ultra. Nvidia moest snel met een antwoord komen en daar kwam een chip uit die enorme lekstroom had en gewoon niet af was.quote:Astennu schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:06:
Als ATi voor een 16 pipe kaart gaat is de die een stuk kleiner en kunnen ze dus meer chips uit een waver halen en kunnen chips ook goedkoper aan 3e worden verkocht waardoor wij goedkopere kaartjes krijgen (hopelijk). Het kan ook zijn dat ATi nu wat hogere prijzen hanteerd om hun verlies terrug te krijgen.
Zelf denk ik dat als ze de R520 goed prijzen in het begin dus geen 500 euro per kaart. Ze gemakkelijk weer klanten terrug winnen door een prijzen slag te houden. Want de R520 met 16 pipes is een heel stuk goedkoper dan een 0.11u 24 pipe GTX.
waar is de tijd dat de R9700 pro gelanceerd werd voor 400$ ....quote:Astennu schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:06:
Als ATi voor een 16 pipe kaart gaat is de die een stuk kleiner en kunnen ze dus meer chips uit een waver halen en kunnen chips ook goedkoper aan 3e worden verkocht waardoor wij goedkopere kaartjes krijgen (hopelijk). Het kan ook zijn dat ATi nu wat hogere prijzen hanteerd om hun verlies terrug te krijgen.
Zelf denk ik dat als ze de R520 goed prijzen in het begin dus geen 500 euro per kaart. Ze gemakkelijk weer klanten terrug winnen door een prijzen slag te houden. Want de R520 met 16 pipes is een heel stuk goedkoper dan een 0.11u 24 pipe GTX.
Ach jah, ik hoop ook op een prijzen oorlog, leuk voor de consument. Maar pc gaming is ten einde, als je voor hetzelfde geld van een nieuwe 3dkaart in Augustus of later een Xbox 360 kan kopen of een PS 3 volgend jaar, voor minder gamen.
Mijn keus is al gemaakt. Pc is te duur, te veel bottlenecks om goedkoop met veel eye candy te spelen, dat is dus de kracht van de console's, goedkoop, snel, gemakkelijk.
jah maar over een paar jaar is die nieuwe generatie consoles alweer "oud" en een console kan je niet zo even upgraden.. een pc wel . Een pc is over een langere tijd wel goedkoper denk ik.. ik had zelf ook een console maar weg gedaan omdat de spellen te duur waren..quote:Aight! schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:57:
2002?
Ach jah, ik hoop ook op een prijzen oorlog, leuk voor de consument. Maar pc gaming is ten einde, als je voor hetzelfde geld van een nieuwe 3dkaart in Augustus of later een Xbox 360 kan kopen of een PS 3 volgend jaar, voor minder gamen.
Mijn keus is al gemaakt. Pc is te duur, te veel bottlenecks om goedkoop met veel eye candy te spelen, dat is dus de kracht van de console's, goedkoop, snel, gemakkelijk.
Kleiner, ok, maar toch komen er een hoop transistors bij, zie ook CJ in "[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."quote:Astennu schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:06:
De prijs per chip ligt onder de $100, het ligt aan de fabrikanten die er een kaart mee bouwen aan hoeveel ze de kaart gaan verkopen.
Hoe je het draait of keert, het snelste model zal $499 of $599 kostenquote:Zelf denk ik dat als ze de R520 goed prijzen in het begin dus geen 500 euro per kaart. Ze gemakkelijk weer klanten terrug winnen door een prijzen slag te houden. Want de R520 met 16 pipes is een heel stuk goedkoper dan een 0.11u 24 pipe GTX.
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
Das wel lame zeg. Je gaat me niet vertellen dat een stukje pcb dat ATi ontwerpt !!! 300$ kost leuke marges zeg :\ ATi verdient nog niet eens zo veel aan die chips hun hebben alle R&D die andere lui maken alleen de pcb waar de boel op komt :\quote:Hacku schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:07:
[...]
Kleiner, ok, maar toch komen er een hoop transistors bij, zie ook CJ in "[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."
De prijs per chip ligt onder de $100, het ligt aan de fabrikanten die er een kaart mee bouwen aan hoeveel ze de kaart gaan verkopen.
[...]
Hoe je het draait of keert, het snelste model zal $499 of $599 kostenOok al is de chip goedkoper dan de G70. Zie hierboven, de prijs van de kaart ligt niet in de handen van ATI.
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
er zijn gewoon weinig merken die met een klein formaat overweg kunnen NV is daar 1 van.
Dual P3/EB 1Ghz, ABiT VP6, 4x 256MB PC-133 Micron, ASUS X800XT PE AGP,V5 5500 PCI, Dual OpteronDP 285 E6, 4x 1GB PC3200 ECC Reg., ASUS K8N DL, XFX 9800 GX2 XXX, Dual OpteronDP 248 CG, MS-9130, 2x 1GB PC3200 ECC Reg, Sapphire HD 3850 AGP, V5 5500 PCI Mac.
Reg. datum: 14 juli 2002
volgens mij is het weer zo'n geruchten bullshit die ze uitbrengen, net als de 8 EXTREME pipes
quote:jimbojansen90 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:01:
[...]
jah maar over een paar jaar is die nieuwe generatie consoles alweer "oud" en een console kan je niet zo even upgraden.. een pc wel . Een pc is over een langere tijd wel goedkoper denk ik.. ik had zelf ook een console maar weg gedaan omdat de spellen te duur waren..
Console spellen zijn evenduur als een pc spel, je kan ook via 'andere' wegen spellen binnenkrijgen, maar dat lijkt mij hier niet gepast.
Daarnaast heb jij al 2000+ uitgegeven aan je PC om een potje UT2007 te doen, een PS3 en Xbox 360 moeten dat al kunnen doen. Voor 400 euro in het ergste geval 500 euro, dat is dus mooi 1/4 van wat je aan een pc uitgeeft.
Misschien koop ik me nu nog een nieuwe 3dkaart, maar daarna ook niks meer totdat echt helemaal niks meer kan, ik koop me dan liever een console, dat is stukken goedkoper, en ik denk dat ik niet de enigste ben.
Niet iedereen word gesponserd of heeft veel geld
Uitzondering is de X800XL AGP die bijna net zo lang is als een 6800GT/Ultra.quote:Obi-Wan Kenobi schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 01:00:
al in al heeft ATi 1 van de beste PCB designs die ik ooit heb gezien voor een graka, vooral in deze tijd, ze blijven klein en worden zelfs kleiner, groot is niet handig en ook niet gemakkelijk in kleinere cases, de G& ligt op een groot stuk PCB iets waar je met een R520 niet in de problemen zit. , kijk maar naar de R300,R350,R360,R420/423 en R480/481, allemaal lekker klein gebleven oke de enigste echte lange kaart was met een R350 en 256bit 256MB DDR II dat was de Radeon 9800 Pro 256, die was ietsjes korter dan een Ti4600, maar voor de rest bleef ATi kleine en zer goede PCB layouts aken, en daar zijn ze nog steeds top in. Matrox is ook leuk met formaat bezig.
er zijn gewoon weinig merken die met een klein formaat overweg kunnen NV is daar 1 van.
Zit wel wat in maar ik blijf toch bij de pc. Veel games spelen niet met die game pads. Doe mij maar een muis en toetsenbord. Bouw spellen bv of shooters speel ik liever niet met die dingen.quote:Aight! schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 02:08:
[...]
Console spellen zijn evenduur als een pc spel, je kan ook via 'andere' wegen spellen binnenkrijgen, maar dat lijkt mij hier niet gepast.
Daarnaast heb jij al 2000+ uitgegeven aan je PC om een potje UT2007 te doen, een PS3 en Xbox 360 moeten dat al kunnen doen. Voor 400 euro in het ergste geval 500 euro, dat is dus mooi 1/4 van wat je aan een pc uitgeeft.
Misschien koop ik me nu nog een nieuwe 3dkaart, maar daarna ook niks meer totdat echt helemaal niks meer kan, ik koop me dan liever een console, dat is stukken goedkoper, en ik denk dat ik niet de enigste ben.
Niet iedereen word gesponserd of heeft veel geld, vooral niet met de huidige economie.
Dat is het enigste nadeel.
Echt niet het enige, wat dacht je van mods?quote:Aight! schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:58:
RTS en FPS zijn gernes die je idd met toetsenbord en muis kan spelen, je kan ook een toetsenbord en muis op de next gen console's aansluiten, maar dan zit je gewoon weg niet relaxted, zoals nu achter je bureau.
Dan koop je een bureau (50-100¤), een bijpassend stoeletje (20-50¤), laatste nieuwe gameconsole (400-500¤), keyboard en muis ervoor (50-100¤) en voor 500-700¤ heb je een game bureau'tjequote:Aight! schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:58:
RTS en FPS zijn gernes die je idd met toetsenbord en muis kan spelen, je kan ook een toetsenbord en muis op de next gen console's aansluiten, maar dan zit je gewoon weg niet relaxted, zoals nu achter je bureau.
Phuncz wijzigde dit bericht 19-07-2005 11:34 (49%)
En voor 600 miljoen euro een paar developers die RTS/TBS/Sim/God games games willen bakken voor consoles met muis/tobo ondersteuning ingebouwdquote:Phuncz schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:33:
[...]
Dan koop je een bureau (50-100¤), een bijpassend stoeletje (20-50¤), laatste nieuwe gameconsole (400-500¤), keyboard en muis ervoor (50-100¤) en voor 500-700¤ heb je een game bureau'tje
En laten we niet vergeten dat de beeldkwaliteit op een monitor toch wel net even iets beter is dan op standaard TV. Om de grafische pracht van de nieuwe consoles te gebruiken heb je al HDTV nodig en die kost meer dan een nieuwe game pc.quote:Astennu schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:44:
[...]
Zit wel wat in maar ik blijf toch bij de pc. Veel games spelen niet met die game pads. Doe mij maar een muis en toetsenbord. Bouw spellen bv of shooters speel ik liever niet met die dingen.
.:3700+ SDE4 :: DFI NF4u :: OCZ VX :: My 6800 GT overclocking guide:.
Reg. datum: 04 april 2004
quote:Astennu schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:06:
denk je echt. die resllers weten ook wel dat de nvidia kaarten voor veel mee rover de toonbank gaan, als ati kleine chips heeft en hierdoor een lagere inkoopsprijs voor resellers, maar de performance van ati is betere danv erkopen ze die nog steeds boven de nvidia prijs. lekker veel winst denken ze dan.
dus die kaareten zulleng ewon weer op de 500+ euro beginnen
quote:
Mods verlengen alleen de gameplay
En het kan ook goed daarmee, mids er goede editors zijn bijgeleverd, Pariah had zoiets geloof ik dat je zelf mappen kon maken en dan online spelen, niet helemaal een mod, maar wel stukje langer voor replay waarde, Pariah was wel bout.
Maar ik denk dat veel mensen geen zin meer hebben om steeds te blijven up te graden, moet je maar eens tellen hoeveel jij per jaar alleen al aan hardware uitgeeft. Die hards zul je altijd hebben die het nieuwste van het nieuwste willen, of wat dan ook.
Maar de gamers, die zijn ook niet stom, als ze ook hun favoriete spelletje op een relatief goedkopere PS3/Xbox 360 kunnen spelen. HDTV zullen in de loop van de jaren ook wel in prijs dalen, hoeveel koste eerst zo een LCD TV scherm?Nu zijn ze al onder de ¤1000 verkrijgbaar.
Maar bijna iedereen heeft een tv, stopcontacten ook lijkt mij, en een mooie bank ook
Wat me alleen niet mooi lijkt als de prijzen van de games vana console's omhoog gaan, ze hebben er nu flink wat high tech spul in zitten, dat kost ook wat. Zowizo maken ze verlies de eerste paar jaar op de hardware.
Ik verdien mijn geld zelf, en mijn loon is echt niet zo hoog dat ik altijd nieuwe spulletjes voor mijn pc moet kopen om een beetje fatsoenlijk te kunnen gamen. Dan koop ik me in een keer liever een console, dan dat ik steeds blijf upgraden.
Dat de PC eerst eens al zijn bottleneck weg werkt, c.q geheugen (is al grotendeels weg gewerkt, ingebouwde geheugen controller), HDD's, etc.
Eigenlijk is de kracht van de console dat je nooit hoeft uptegraden en dat de devolpers altijd hetzelfde voor hun neus hebben en niet ik weet niet hoeveel miljard gamers met een verschillende config en OS.
@ CJ. want denk jij van die geruchten over die 16 pipes?
quote:Aight! schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:00:
[...]
Maar de gamers, die zijn ook niet stom, als ze ook hun favoriete spelletje op een relatief goedkopere PS3/Xbox 360 kunnen spelen. HDTV zullen in de loop van de jaren ook wel in prijs dalen, hoeveel koste eerst zo een LCD TV scherm?Nu zijn ze al onder de ¤1000 verkrijgbaar.
Sorry voor de offtopic, maar HDTVs die echt op de HDTV resolutie draaien vind je absoluut niet voor 1000 euro. Ik bedoel daarmee 1080(i/p) dus 1920x1080.
Stel dat je dan toch zo'n LCD TV hebt, gamen is daarop absoluut niet aan te raden vanwege de ghosting effecten. Je bent echt beter af met een PC op dat vlak.
.:3700+ SDE4 :: DFI NF4u :: OCZ VX :: My 6800 GT overclocking guide:.
quote:Astennu schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:24:
@ CJ. want denk jij van die geruchten over die 16 pipes?
Ik denk zelf dat er een grote kans is dat dit waar is. Vandaar dat ik al tijden in de first post heb geplaatst: Minimaal 16/24 pipes. Als ik er zeker van zou zijn dat het 24 pipes zouden zijn, dan had ik die 16 wel weg gelaten.
Mijn (voorlopige) gok: 16 pipes dus, maar wel 16 pipes die grondig zijn vernieuwd waardoor er meer per clockcycle verwerkt kan worden in vergelijking tot de R4x0 generatie. En eventueel dus 8 vertexshaders die ook nog eens pixelbewerkingen kunnen uitvoeren.
quote:Another month invariably means another driver from ATI, and July is no different, seeing as it does the release of CATALYST 5.7. This time around, the main excitement should be for those of you still running 64 and 128MB boards, be they AGP or PCI Express, as ATI promise big performance gains for such cards.
So, what better way to check out this driver set than by putting it to the test using a current generation mid-range Radeon X700 Pro in a number of games? Not much more introduction is required, so let's get on with the testing.
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.