Nieuwe HDD DVD recorders Pioneer

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 15.776 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Drie nieuwe dvd-recorders van Pioneer

Het zijn de DVR-433H (80 GB harde schijf), DVR-530H (160 GB harde schijf) en de DVR-630H (250 GB harde schijf).

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdrecorder/pioneer/1117448765002dvr630hs_detailpage.jpg

Belangrijkste functies:
  1. Dual Layer Disc Recording (up to 24 hrs)
  2. High-Speed Copy from HDD to DVD
  3. Electronic Programme Guide (EPG (GUIDE Plus+™) (niet voor 433h)
  4. Digital Jukebox
  5. Digital video camcorder input
Voor actuele prijzen kun je het best even op kieskeurig kijken:
DVR-433H
DVR-530H
DVR-630H

Op dit moment is zeker de 530H aantrekkelijk geprijst, voor minder als 500euro een 160GB HDD recorder die ook nog duallayer kan wegschrijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Exocet op 07-06-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wow.... Zat al ernstig te twijfelen om er een te kopen. Wellicht nog handig om een vergelijkingstable erbij te zetten met wat technische info?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:37:
Wow.... Zat al ernstig te twijfelen om er een te kopen. Wellicht nog handig om een vergelijkingstable erbij te zetten met wat technische info?
Ze zijn nagenoeg hetzelfde op de harde schijf na ,en dat de 433h geen guide+ heeft.
Maar op de Pioneer site kun je ze naast elkaar zetten.

Ik zie alleen nu een groot nadeel (voor mij dan) aan deze recorders, en dat is dat ze alleen een optische digitale uitgang hebben en geen coaxiaal. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Ziet er heel goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 10:42
ik heb gister de h530 besteld via goedkopen.nl.
Als het goed is is ie verstuurd en zal ik hem vandaag of morgen in huis hebben.

Dan zal ik m`n bevindingen hier posten :)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Iemand ondertussen al ervaring mee? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Ik heb sinds donderdag de pioneer dvr-530h :)

Het is een prima recoder maar meer ook niet.
Hij kan perfecte opnamens maken in xp en sp, maar als je ze daarna wil over zetten op een dvd-rw, doet hij dat 1 op 1 (voorals nog ...)

Dit is een van de punten die me momenteel tegen staat, ik had nl begrepen dat als je een 4x dvd-rw erin hebt, dat deze dan ook 4x zo weinig tijd in beslag nam.

Verder de quide+ is echt geweldig, makkelijk opnemen, zoeken op trefwoord of je eigen lijst samenstellen ideaal.

De jukebox functie steld ook weinig voor, de cd`s worden 1 op 1 gecopieerd en hij kan bv geen dvd`s met mp3`s lezen.
Omdat je de jukebox ook nog moet bewerken qua namen en titels, is dit voor mij niet aantrekkelijk, ik hou het wel bij de xbox :)

Wat me ook nog niet duidelijk is is of er timesift (chaseplay) op zit. Ik dacht dat je "gewoon" pauze in kon toetsen en dat hij dat automatisch opnam, waarna je het bv een minuut later weer op play kan drukken. Helaas wwerkt het niet zo :( . Je kan wel tijdens een opnamen afspelen, welke opgenomen programma dan ook.

Kortom de eerste indruk valt een beetje tegen qua mogelijkheden. Ook het menu vind ik niet echt logisch, ondanks de help functie.
De opname kwaliteit (waar het eigelijk om gaat) is super en de geluids kwaliteit kan ik nog niet over oordelen, omdat hij nog niet op de versterker aangesloten is.

Mochten er nog wijzigingen komen laat ik het wel ff weten dit is natuurlijk nog maar m`n eerste indruk ... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:46
eigenlijk is toch alleen dual-layer dvds opnemen uniek toch? En misschien ook Digital Jukebox... maar wat houdt dat in? Bij bijv. de Liteon lwv 5045 kon je ook al muziek op de hdd zetten..
en Highspeed rec. van hdd naar dvd kon ook al langer.

en hoe kan hij nou geen timeshift hebben? hebben ze allemaal toch... oudere van Pioneer hebben dat ook... het kan niet met DVD-/+r(w), wel met hdd en Pioneer kan het ook met dvd-ram.

[ Voor 28% gewijzigd door Jazco2nd op 14-06-2005 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145878

pvdlaan schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 07:48:
Verder de quide+ is echt geweldig, makkelijk opnemen, zoeken op trefwoord of je eigen lijst samenstellen ideaal.
PvdLaan,

Als je via quide+ opneemt, mis je dan niet steevast de laatste (5 a 10) minuten van het programma, omdat (vooral de commercielen) altijd wel iets uitlopen :(? Of moet je nadat je quide+ geprogrammeerd hebt de tijden nog iets verzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:30

Daniel

Kapitein NCC-1701
pvdlaan: volgens de specs van Pioneer zit er wel degelijk chaseplay op, maar dan alleen in VR-mode en niet in Video-mode. Wat dat in moet houden....geen idee :?

Zit er eigenlijk iLink op die dingen? Uit de specs kan ik het niet echt opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
iLink zit er wel op.
Connections Terminals DVR-530H-S
....
DV Terminal (IEEE1394) IN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ah, ze noemen het anders :) Alleen beetje vaag dat die aansluitingen dan aan de voorkant zitten...dan moet je dus permanent die klepjes open hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:49:
Ah, ze noemen het anders :) Alleen beetje vaag dat die aansluitingen dan aan de voorkant zitten...dan moet je dus permanent die klepjes open hebben :?
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/help/9Hc.jpg
Zo te zien wel ja. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, da's leuk, maar da's alleen een ingang. Dus op een pioneer versterker met Ilink ingang kun je hem dan net weer niet aansluiten. Da's ook de reden dat ie aan de voorkant zit; tis een vuurdraad-ingang voor Digitale videocams, niks meer en niks minder

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Anoniem: 145878 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:38:
[...]

PvdLaan,

Als je via quide+ opneemt, mis je dan niet steevast de laatste (5 a 10) minuten van het programma, omdat (vooral de commercielen) altijd wel iets uitlopen :(? Of moet je nadat je quide+ geprogrammeerd hebt de tijden nog iets verzetten?
Dit kan je instellen door bv +10 op te nemen of via showview

Verder de timeshift ben ik ondertussen achter, zit er wel op maar wat omslachtig. Het is de record knop indrukken wat secondens wachten en op pauze drukken, dan neemt hij in etapes van 30 minuten op :?

we puzzelen nog maar wat verder ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
The_Eagle schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:03:

Ja, da's leuk, maar da's alleen een ingang. Dus op een pioneer versterker met Ilink ingang kun je hem dan net weer niet aansluiten. Da's ook de reden dat ie aan de voorkant zit; tis een vuurdraad-ingang voor Digitale videocams, niks meer en niks minder
Daar was ik al bang voor :X Lekker dom dan. Nouja, met een gewone optische link moet het ook prima gaan als ik niet voor een fatsoenlijke prijs een HD-recorder met iLink kan krijgen. Het topmodel van Pioneer heeft het wel maar die moet 2000 euro kosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Mijn 530 is alvast besteld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

pvdlaan schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:06:
ik heb gister de h530 besteld via goedkopen.nl.
Als het goed is is ie verstuurd en zal ik hem vandaag of morgen in huis hebben.

Dan zal ik m`n bevindingen hier posten :)
Heb hem daar ook besteld,maar nog steeds niets ontvangen :|
Weet je nog welke koerierdienst deze webshop gebruikt en hoe laat ze geleverd hebben?
Want gans de dag erop wachten hangt me de keel uit :X
grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Weet iemand of er al reviews zijn verschenen voor deze recorder (internet of bladen)?
Ben wel benieuwd naar een uitgebreide test van deze recorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Gray|IA schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:59:
[...]

Weet je nog welke koerierdienst deze webshop gebruikt en hoe laat ze geleverd hebben?
grtz
Ik zou het eigenlijk niet meer weten, volgens mij TPG

Het was wel zo dat ik een ander afleveradres had opgegeven,
maar ze hebben hem op mijn factuuradres afgeleverd, waar gelukkig toen iemand aanwezig was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Moet wel zeggen dat ik steeds meer te spreken ben over het aparaat.
Het editten is gemakkelijk, opnamens zijn perfect.
Kopieren naar een dvd gaat prima de quide+ is ideaal.

Alleen de jukebox functie heb ik nog niet gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Exocet schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:30:
Weet iemand of er al reviews zijn verschenen voor deze recorder (internet of bladen)?
Kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
dat wist ik wel, maar ben eigenlijk op zoek naar professionele reviews... :)
Altijd beter dan een particulier die reviewt, aangezien de meeste daarvan meestal supertevreden zijn omdat ze een nieuw apparaat hebben, en de rest is negatief omdat er iets niet werkt of het apparaat mankementen heeft.
Dan kun je een review beter horen van iemand die al tientallen dvdrecoders heeft getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Gray|IA schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:59:
[...]

grtz
Heb een mail gestuurd naar goedkopen.nl om te vragen waar men bestelling bleef, schrijven ze dat hij vandaag verzonden wordt :( (waren ze dus vergeten :r maar zo schrijven ze het niet)
5 dagen voor niets gewacht |:(
Dat wordt een pikante shopreview })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Niet online
Ik heb hem vandaag ook opgehaald bij goedkopen.nl
Ze hadden ze vandaag pas weer binnengekregen, dus ze waren je bestelling niet vergeten Gray.
Ik zat te twijfelen tussen de pioneer 530 en de Sony 710, afgelopen zaterdag toch maar de Sony gehaald bij goedkopen (ook omdat de Pioneer niet op voorraad was), maar vandaag toch omgeruild voor de 530 H.
De Sony heeft als voordeel dat die zowel DVD+ en DVD- kan schrijven en de Pioneer kan alleen maar DVD- schrijven.
Maar de Pioneer heeft Guide+ en g-link aansluiting (om een externe receiver mee aan te kunnen sluiten, bv. een satellietreceiver) en met name Guide plus is toch wel erg handig.
Ik kon de Sony gewoon omruilen voor de Pioneer, ze deden er helemaal niet moeilijk over, dus ik ben erg tevreden over de service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Hmm, ok dan
Leek me wel toevallig dat net als ik een mail stuur het poduct verzonden word (stond geen reden bij)
ook hadden ze het beter aangepast op de site of het me via mail laten wete, maar goed... O-)

Heb nog een klein vraagje, er zit toch een nederlandse handleiding bij? want op kieskeurig.nl profileerd het bedrijf zich als uitsluitend authentieke ``nederlandse`` artikelen te verkopen, maar onderaan dit topic lees ik dat het toch duitse import is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Niet online
Er zit gewoon een Nederlandse handleiding bij.
Ik zag net dat ze nu duurder zijn geworden. Hij kost nu 524 euro terwijl ik er nog 488 euro voorbetaald heb. :-)
Waarschijnlijk zijn ze gewoon niet aan te slepen en hebben ze de prijs maar omhoog gegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

bestelling geanuleerd :r
woensdag: u bestelling is net verstuurd, waarschijnlijk komt hij morgen toe.
donderdag niks
donderdagavond (en ondertusse een week verder): oh u bent van Belgie, uw bestelling word verstuurd met ONZE koerierdienst... 8)7
--> laat maar, :X |:( (gegarandeerd nog een week wachten eer hun busje de weg gevonden heeft in Antwerpen)

Antwoorden via email zijn zo kort en zo onduidelijk,(emails worden vluchtig gelezen en beantwoord tussen 2klanten door) het is echt in de eerste plaats een winkel en zeker geen goede online-shop.

begin trouwens te twijfelen of een dvd-recorder een goed idee is, aangezien telenet binnekort de digirecorder op de markt brengt met een HD van 160MB volledig digitaal en maar 299Euro :9
Daar open ik wel nieuw topic voor. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Gray|IA op 25-06-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:20:
[...]

Daar was ik al bang voor :X Lekker dom dan. Nouja, met een gewone optische link moet het ook prima gaan als ik niet voor een fatsoenlijke prijs een HD-recorder met iLink kan krijgen. Het topmodel van Pioneer heeft het wel maar die moet 2000 euro kosten 8)7
Ik weet niet, maar mijn DVR5100H-S (80GB HDD recorder met iLink) heeft DV in/out. Pioneer was daar destijds uniek in, ik heb geen idee hoe het nu zit qua DVD recorders :)

Edit: ik heb dus geen idee wat je ermee kunt, want ik doe niks met iLink :)

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 25-06-2005 19:43 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Kan je op die ilink geen pc aansluiten en daar op die harde schijf opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Niet online
Nee, er zit alleen DV in op, maar geen DV uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Exocet schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:30:
kickje:
Iemand toevallig al professionele tests/reviews van deze recorders tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104252

Kan iemand mij uitleggen hoe die g-link precies werkt? Wat ik ervan begrijp is dat ik via die link bijv. mijn decoder voor digitale tv kan aansturen om zo dus de juiste programmas op te nemen ipv via de coax? Waarschijnlijk moet mijn decoder dan ook een g-link uitgang hebben oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 22:43
nee, de G-link is een infrarood zendertje die je voor de ir ontvanger van je decoder plakt.. hij emuleert dus je afstandsbediening van je decoder (hij moet het merk dus wel kennen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Kennelijk zijn er wat reviews verschenen in wat duitse hifi bladen.

Hier een een klein fragment in het duits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:05

WTM

Hoe staat het met de gebuikers van de 530 ? Ik denk erover om er vanavond eentje aan te schaffen.
Ik download nu de handleiding, het lijkt een erg stabiel apparaat. Alleen zag ik dus voor m'n ogen dat die crashte in de MediaMarkt terwijl een medewerker guideplus probeerde te demonstreren (lukte niet, stroom was eraf geweest).

Hoe zit het met vastlopers op dit apparaat?

Verder heb ik thuis UPC digital, althans we hebben kabel televisie en een losse decoder voor upc digital. (We kunnen ook tv kijken zonder de decoder).
Iemand met deze setup ervaring, i.c.m. Guide + ?

[ Voor 23% gewijzigd door WTM op 03-08-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
WTM schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:55:
Hoe staat het met de gebuikers van de 530 ? Ik denk erover om er vanavond eentje aan te schaffen.
Ik download nu de handleiding, het lijkt een erg stabiel apparaat. Alleen zag ik dus voor m'n ogen dat die crashte in de MediaMarkt terwijl een medewerker guideplus probeerde te demonstreren (lukte niet, stroom was eraf geweest).

Hoe zit het met vastlopers op dit apparaat?

Verder heb ik thuis UPC digital, althans we hebben kabel televisie en een losse decoder voor upc digital. (We kunnen ook tv kijken zonder de decoder).
Iemand met deze setup ervaring, i.c.m. Guide + ?
Op kieskeurig staan heel veel gebruikerservaring, en heel erg veel positief.
Helaas ben ik nog geen 'echte' reviews tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Hoi,

Bedankt voor je reply. Ik heb inderdaad ook kieskeurig bezocht, en inderdaad lauter positief.... kon niemand verder vinden die upc digital had.

Ik ga er vanuit dat het werkt, want de decoder is optioneel (zonder kunnen we ook tv kijken, maar bepaalde kanalen niet)

Ik ga nu met wat verschillende cd's en dvd's richting de mediamarkt, testen. Als dat werkt zoals ik wil dan ga ik 'm aanschaffen :-).

Gr.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
ik heb sinds een maand een 530h en ben er zeer tevreden over. :P
Beeld kwaliteit is super, bediening is super, editten is super, wat wil je nog meer. 8)

Het is heerlijk bv een week lang iets vooraf te programeren via quide+ en vervolgens na een week alles te selecteren wat je wilt behouden en vervolgens op dvd weg te branden en wat je wilt verwijderen.

160 gb is voor mij voldoende, maar met live8 er nog op staand op xp schiet het behoorlijk op met de ruimte. :+

Alleen de jukebox functie vind ik helemaal niks, maar hier gebruik ik m`n xbox voor ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

* WTM baalt; de mediamarkt in A'dam heeft de 530 niet meer, uitverkocht. Morgen ga ik de BCC proberen. Mediamarkt almere (ik d8 ik rij wel even; verkoopt hem 80 euro duurder! (en wilde er nix af doen)) MM Utrecht heeft er nog eentje voor me staan en wil de prijs naar 499 bijstellen.

Ik ga morgen proberen bij de bcc te regelen, incl. goede scartkabel voor 499. Wat vinden jullie een redelijke prijs, in de winkel? Op internet is hij bij "www.bobshop.nl" te vinden voor 479,00. (je kunt hem daar ophalen maar is niet een "echte winkel".

Ik had juist zo'n zin om te gaan spelen met het apparaat vanavond ;-). Heb wel mijn schijfjes kunnen testen. + en - speelde hij prima af, cdr met mp3'tjes ook. Helaas geen dvd met mp3tjes, die luste hij niet....

Verder dezelfde functie als philips heeft "live tv pauseren" heeft de 530 dat niet? (of met een omweg ? ) Heb wel iets gelezen over directrecord o.i.d. maar dat kan alleen als je tv er voor geschikt is? Hoe kijk ik dat na? (waar moet ik naar zoeken in de handleiding van mijn tv?) Ik heb een jvc breedbeeld van +/- een jaar oud.

Groeten,

Wim

/edit:
Einde v/d week of volgende week maandag heeft de MM A'dam ze weer in voorraad.

[ Voor 12% gewijzigd door WTM op 03-08-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

WTM schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:29:
* WTM baalt; de mediamarkt in A'dam heeft de 530 niet meer, uitverkocht. Morgen ga ik de BCC proberen. Mediamarkt almere (ik d8 ik rij wel even; verkoopt hem 80 euro duurder! (en wilde er nix af doen)) MM Utrecht heeft er nog eentje voor me staan en wil de prijs naar 499 bijstellen.

Ik ga morgen proberen bij de bcc te regelen, incl. goede scartkabel voor 499. Wat vinden jullie een redelijke prijs, in de winkel? Op internet is hij bij "www.bobshop.nl" te vinden voor 479,00. (je kunt hem daar ophalen maar is niet een "echte winkel".

Ik had juist zo'n zin om te gaan spelen met het apparaat vanavond ;-). Heb wel mijn schijfjes kunnen testen. + en - speelde hij prima af, cdr met mp3'tjes ook. Helaas geen dvd met mp3tjes, die luste hij niet....

Verder dezelfde functie als philips heeft "live tv pauseren" heeft de 530 dat niet? (of met een omweg ? ) Heb wel iets gelezen over directrecord o.i.d. maar dat kan alleen als je tv er voor geschikt is? Hoe kijk ik dat na? (waar moet ik naar zoeken in de handleiding van mijn tv?) Ik heb een jvc breedbeeld van +/- een jaar oud.

Groeten,

Wim

/edit:
Einde v/d week of volgende week maandag heeft de MM A'dam ze weer in voorraad.
toon volledige bericht
Hmm heb je mij waarschijnlijk aan de lijn gehad. Want had vandaag wel een klant aan de lijn die dus om een 530H vroeg van Pioneer en hem in Amsterdam voor 499 kon krijgen. Heb alleen de collega's in Amsterdam niet te pakken kunnen krijgen. Maar goed maakt ook niet uit. Wat betreft de prijs 499 is verdomde scherp. Ik denk dat 479 lastig haalbaar is voor een detailist. Schrok zelf nogal van het prijsverschil met Amsterdam, zeker omdat de winkels in Utrecht van de concurrenten niet lager liggen. Maar zoals ik aangaf ben best bereid mee te gaan ;) Mits aantoonbaar, want moet dit verantwoorden aan de verkoopleider :X

Wat betreft pause TV zou die moeten kunnen aangezien je anders niks hebt van je chaseplay functie. Hoe dit precies werkt is mij ook niet echt duidelijk nog. Pioneer is daar nogal vaag over.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 73878 op 03-08-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Ik denk dat die pauze functie wel ondersteund wordt bij mijn tv. TV Link heet dat bij JVC maar dat zal wel samenwerken, ik laat het weten zodra ik het met een eigen exemplaar heb kunnen testen.

/offtopic:
@Wickedgame
Haha, je hebt mij aan de telefoon gehad ja.

Nou ik had het in A'dam met die jongen over een goede scartkabel erbij voor 499. (omdat ik ergens anders voor 479 had gezien, bij bobshop.nl, en daar kan je ook afhalen en kwalificeerde dus als winkel). Maar 499 is dus de standaardprijs in Amsterdam.

Ik waardeer dat jullie er een vasthouden en meewillen met de prijs, maar als BCC 'm onder dezelfde voorwaarden (499 + scartkabel) ook heeft kan ik 'm beter daar kopen denk ik ? Of ik kom 'm in Utrecht kopen of ik bel jullie dat ik 'm ergens anders gekocht heb. (vind ik wel zo netjes)

Ik blijf het grappig vinden dat de mediamarkt bij verschillende vestigingen verschillende prijzen hanteert. (ik dacht net als bij blokker / mcdonalds ... hamburger in heel nl even duur ;-)). Franchise of niet...

Gr.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WTM schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:14:
Ik denk dat die pauze functie wel ondersteund wordt bij mijn tv. TV Link heet dat bij JVC maar dat zal wel samenwerken, ik laat het weten zodra ik het met een eigen exemplaar heb kunnen testen.

/offtopic:
@Wickedgame
Haha, je hebt mij aan de telefoon gehad ja.

Nou ik had het in A'dam met die jongen over een goede scartkabel erbij voor 499. (omdat ik ergens anders voor 479 had gezien, bij bobshop.nl, en daar kan je ook afhalen en kwalificeerde dus als winkel). Maar 499 is dus de standaardprijs in Amsterdam.

Ik waardeer dat jullie er een vasthouden en meewillen met de prijs, maar als BCC 'm onder dezelfde voorwaarden (499 + scartkabel) ook heeft kan ik 'm beter daar kopen denk ik ? Of ik kom 'm in Utrecht kopen of ik bel jullie dat ik 'm ergens anders gekocht heb. (vind ik wel zo netjes)

Ik blijf het grappig vinden dat de mediamarkt bij verschillende vestigingen verschillende prijzen hanteert. (ik dacht net als bij blokker / mcdonalds ... hamburger in heel nl even duur ;-)). Franchise of niet...

Gr.

Wim
toon volledige bericht
Tja veel mensen snappen ons concept niet helemaal, soms staan ze ook verbaasd dat wij dingen niet hebben die Amsterdam wel heeft en vise versa. Ook de prijzen kunnen verschillen, en dat heeft puur te maken met het franchise principe. Iedere MediaMarkt heeft zijn eigen inkoop, en zo kan het zijn dat sommige MediaMarkten slimmer kunnen inkopen en een prijs lager kunnen in zetten. Het is een spel zeg maar, alleen de landelijke flyer (de flyer die wat beter verzorgd is, en dus beter papier heeft is landelijk) de andere acties zijn Mediamarkten onderling of alleen 1 vestiging. Daartaast bepaald de prijsconcurrentie binnen de 30km straal de prijs. Als iedereen in die zelfde prijs zit veranderd er niet veel. Mocht het toch anders worden passen we het aan. Maar moet aantoonbaar gemaakt worden en moet een detailist zijn met winkel, waar je naar binnen kan stappen.

Maar ja de leverancier moet daar in mee gaan, en dat is puur de truc. Wat betreft je uitleg of je het daar kan halen voor 479,- met scartkabel geef ik je geen ongelijk natuurlijk in, als consument zou ik ook op zoek gaan naar de laagste prijs. Helaas in Utrecht heeft haast niemand de Pioneer 530H op voorraad, en de prijs ligt hierdoor bij de regio in Utrecht nog hoog. Wij zelf gaan er ook rete snel door die 530H machines heen. 10 binnen maandag en nu nog maar 4 op voorraad en 1 reservering voor je mocht je toch beslissen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 73878 op 03-08-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

@ de overige lezers van dit topic, sorry dat ik hier weer offtopic reageer, mailen lukt even niet.

@ WickedGame

Bedankt voor je extra uitleg, het is me iets duidelijker geworden.

Over de prijs: 479,00 is de prijs in Almere (bij bobshop) voor alleen het apparaat. Daar moet dus een scart kabel bij.

Bij MM A'dam kost het apparaat zelf 499,00. Het prijsverschil is dus 20 euro. Nu snap ik dat MM niet met alles mee kan gaan en kunnen ruilen bij een winkel die in de buurt zit vind ik wel prettig (service kan ik bij MM A'dam ook genieten; ook al koop ik 'm bij MM Utrecht.) Daarom stelde ik voor om voor dat MM er voor het bedrag van 499,00 een scartkabel (wel een fatsoenlijke) bijdoet. (zal ook wel wat marge op zo'n ding zitten... dus dat leek me aardige midden weg. Die jongen van MM A'dam zei dat zoiets wel mogelijk was dus.)

Het lijkt me een prima apparaat, als ik de ervaringen moet geloven en de features bekijk dus hoe eerder ik dat ding in huis heb hoe beter (maandag lijkt me wel zuur ik wil ermee spelen dit weekend),

Ik blijf wel een 'echte' hollander, als ik het voor het zelfde bedrag het zelfde apparaat elders kan krijgen doe ik dat. (al moet ik daar max een halfuurtje voor rijden; dat heb ik er met een dieseltje wel voor over)

Maar in Utrecht gaan ze dus als "warme broodjes" voor 599,00 ? Grappig dat consumenten niet even spitten naar prijzen op internet. Fijn in ieder geval, dat jullie meedenken en mee willen met de prijs van Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WTM schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:58:
@ de overige lezers van dit topic, sorry dat ik hier weer offtopic reageer, mailen lukt even niet.

@ WickedGame

Bedankt voor je extra uitleg, het is me iets duidelijker geworden.

Over de prijs: 479,00 is de prijs in Almere (bij bobshop) voor alleen het apparaat. Daar moet dus een scart kabel bij.

Bij MM A'dam kost het apparaat zelf 499,00. Het prijsverschil is dus 20 euro. Nu snap ik dat MM niet met alles mee kan gaan en kunnen ruilen bij een winkel die in de buurt zit vind ik wel prettig (service kan ik bij MM A'dam ook genieten; ook al koop ik 'm bij MM Utrecht.) Daarom stelde ik voor om voor dat MM er voor het bedrag van 499,00 een scartkabel (wel een fatsoenlijke) bijdoet. (zal ook wel wat marge op zo'n ding zitten... dus dat leek me aardige midden weg. Die jongen van MM A'dam zei dat zoiets wel mogelijk was dus.)

Het lijkt me een prima apparaat, als ik de ervaringen moet geloven en de features bekijk dus hoe eerder ik dat ding in huis heb hoe beter (maandag lijkt me wel zuur ik wil ermee spelen dit weekend),

Ik blijf wel een 'echte' hollander, als ik het voor het zelfde bedrag het zelfde apparaat elders kan krijgen doe ik dat. (al moet ik daar max een halfuurtje voor rijden; dat heb ik er met een dieseltje wel voor over)

Maar in Utrecht gaan ze dus als "warme broodjes" voor 599,00 ? Grappig dat consumenten niet even spitten naar prijzen op internet. Fijn in ieder geval, dat jullie meedenken en mee willen met de prijs van Amsterdam
toon volledige bericht
Als je het apparaat hebt ben ik wel benieuwd naar je bevindingen, zelf probeer ik hem nog een keer als leenapparaat uit. Ik zel ik vind de pioneer naast de Panasonic DRM-EH60 een uiterst goed apparaat. En tja wat betreft mensen en prijzen valt er geen touw aan vast te knopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 73878 op 03-08-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Begrijp ik het nu goed dat er geen fatsoenlijke time-shifting op deze recorders zit? Dat is juist een van de grote voordelen van HD recorders en dan kan hij het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:09:
Begrijp ik het nu goed dat er geen fatsoenlijke time-shifting op deze recorders zit? Dat is juist een van de grote voordelen van HD recorders en dan kan hij het niet?
Volgens mij heeft alleen Philips echt "Live" TV, waarbij een buffer van een paar uur opgeslagen wordt.
Jammer genoeg zijn die Philips DVD/HD recorders van zo'n slecht kwaliteit, dat je daar je geld niet aan wilt uitgeven.

De Pioneer heeft een directtv opneem functie ofzo, die meteen opneemt wat je aan het kijken bent, zodat je even wat anders kan doen :). Maar of dat ondersteund wordt door elke TV weet ik niet. Ik spreek niet uit ervaring, maar wat ik gelezen heb op internet ;)
Dit is dus ook een time-shift functie, alleen niet zo 'mooi' als bij Philips.

[ Voor 7% gewijzigd door M55 op 04-08-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kun je je claim over dat Philips slecht is ook onderbouwen? Op kieskeurig lees ik wel positieve verhalen. Alleen de bediening zou wat beter kunnen. Maar hij heeft wel een echte timeshift functie en een externe ir, zodat hij als je digitale tv hebt je decoder kan aansturen en zelf dus op het juiste kanaal kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:53:
Kun je je claim over dat Philips slecht is ook onderbouwen? Op kieskeurig lees ik wel positieve verhalen. Alleen de bediening zou wat beter kunnen. Maar hij heeft wel een echte timeshift functie en een externe ir, zodat hij als je digitale tv hebt je decoder kan aansturen en zelf dus op het juiste kanaal kan zetten.
Dat heeft de pioneer ook : G-link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exocet schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:59:
Dat heeft de pioneer ook : G-link
Dat werkt samen met in principe alle decoders? Ook digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151182

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:09:
De Pioneer heeft een functie die Chase Play heet. Kun je een programma dat je aan het opnemen bent al bekijken en hierdoor de reclame eruit filteren b.v. Is dit niet hetzelfde als de time shift van Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Zo vannochtend mijn aankoop gedaan bij de MM in Utrecht. (Voor de mensen die de vorige posts niet gelezen hebben: de Pioneer DVR-530H-S)

Ik kan natuurlijk geen uitgebereid verslag doen over alle functies, maar mijn eerste indrukken zijn erg goed te noemen.

De setup:

De TV kabel komt bij mij van UPC binnen. Deze gaat rechtstreeks in de versterker en vervolgens gaat deze in een motorola decoder van UPC digital. Deze lus ik door naar de Pioneer en vervolgens gebruik ik een splitter achter de Pioneer die doorstuurt naar de TV (JVC) en de rest van het huis.

Installatie:

Dit ging gemakkelijk en snel. Als je het apparaat aanzet voor de eerste keer word je met gemak door een installatie menu geholpen. Mijn TV (JVC AV-32X4SU, breedbeeld) heeft "TV Link" (dat heet bij elk merk weer anders geloof ik) en kan daardoor "praten" met de televisie. Tijdens de installatie kon hij dan ook alle kanalen zo overnemen van de televisie en was er verder weinig in te stellen.

Ik heb EPG (Guide Plus) nog niet ingesteld, vanavond wil ik dat doen, voor ik ga slapen, dan kan EPG vannacht synchroniseren. Ik verwacht geen problemen met UPC digital.

Gebruik:

Ik heb pas 1 film gekeken op dit apparaat maar het afpelen gaat perfect (had ook niet anders verwacht) en ik vind het beeld en geluid erg mooi. (Niet dat ik een guru ben in het beoordelen, kan het eigenlijk alleen vergelijken met wat ik vaak zie en ik keek altijd op mijn Xbox, deze vond ik mooier beeld hebben.)

Het opnemen van televisie, terwijl je een DVD kijkt gaat overigens prima. Doordat mijn TV dus ook TV Link heeft kan ik de functie "direct record from TV" gebruiken.

De timeshift functie is wel degelijk aanwezig dus. Je laat de Pioneer dus opnemen op het moment dat je even wat anders wil doen / toiletpauze wil inlassen / whatever. (Ik gebruik de die "direct record from TV" knop daar voor). De TV gaat vervolgens verder. Op het moment dat je terug komt druk je op "play" en de chaseplay functie begint op het moment waar je begon met opnemen. Je kunt ondertussen verder spoelen, ook al is het programma nog niet klaar. Als je "bijgekeken" bent dan krijg je te zien dat je opname even ver is als de werkelijke weergave op tv. (dan kan je dus de opname stoppen).

Verder heb ik nog vrij weinig kunnen spelen met het apparaat maar de eerste indruk is dat het een solide en stabiel apparaat is. Vanavond dus EPG maar eens checken en proberen wat te branden op DVD RW (kijken of m'n "slaapkamer dvdspeler" het dan lust; hang af van de mode waarin je het brand geloof ik maar heb nog een dikke manual om verder te bestuderen)

Gr.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat EPG is echt een sublieme uitvinding, maar dat synchroniseren duurt helaas erg lang. Toch eens een keer vragen of we in de MM eens een nachtje een recorder met EPG mogen synchroniseren. Dat zal dan wel een uitkomst zijn, om mensen te overtuigen betreffende EPG.

En ja ja ik mag een keer de Pioneer 530H meenemen naar huis om te testen. En wat gaat dat ding hard zeg qua verkoop. Heb er nog maar 2... Ding loopt als een trein qua verkoop.

Ik wens je nog veel plezier met je aankoop! en de bevindingen verder zie ik graag tegemoed.

MVG,
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Vanmiddag heeft mijn vader ook de Pioneer DVR-530H-S gekocht voor €480,- bij de Smits in Arnhem. Hij zit nog in de doos, maar ben benieuwd of die ouwe van me er een beetje mee om kan gaan. Ik had hier gelezen dat de bediening van de pioneer erg goed is, dus dat zou moeten gaan lukken :)

De verkoper wilde er overigens wel meteen een monster component kabel bij verkopen van €110,- :X
Maar ik heb mijn vader geadviseerd om dat nog maar even niet te doen en eerst even uit te zoeken hoe en wat, want bijna 250 ouderwetse guldentjes voor een stukje kabel vond ik wel heel erg veel.

De recorder wordt aangesloten op een 32"JVC LCD en hij wordt eigenijk alleen gebruikt voor opnemen en afspelen van opnames. DVD's huren doen mijn ouders eigenlijk nooit en ik woon niet meer thuis. Verder las ik dat je hem volgens mij ook makkelijker via de scart kan aansluiten en dan natuurlijk wel op RGB zetten (aannemende dat dat kan), want dan werkt die direct opnemen functie toch ook? Dus dat als je op opnemen drukt dat hij dan gaat opnemen wat je dan aan het kijken bent.

Mij lijkt het dus dat mijn ouders het beste een goede scart kabel kunnen kopen. Wat denken jullie? Met wat voor kabels hebben julle hem aangesloten?

[ Voor 62% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 05-08-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Hoi,

Zolang er maar een 21 pins scartkabel gebruikt wordt is het mogelijk (mits de TV dit ondersteunt) de direct record functie te gebruiken. (En andere TV link functies)

De scartkabel die ik gebruik is goldplated, deze zorgt wellicht voor iets beter beeld dan niet goldplated (bij de MM kost die 20 euro, een goedkopere is vast wel te vinden / duurder ook zeker wel).

Verder nog wat vragen aan andere gebruikers, is het mogelijk op guideplus opname tijden wat ruimer te zetten zonder ze met de hand aan te passen? Voorbeeld: ik neem wat op vanuit guideplus (met de rodeknop selecteer ik een programma.) Soms mis ik dan een stukje aan het begin (showview / pdc etc werkt blijkbaar ook niet zo jofel, want die zegt dus niet eerder opnemen en soms mis je dan het einde van iets, wel irritant.

Je kunt wel editen en de begin- en eindtijden te verzetten of er wat extra eind tijd toe te voegen maar kan je bijv. niet standaard 5 aan begin en 5 aan het einde instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Worden die functies in principe door alle nieuwe tv's ondersteund, of alleen door specifiek pioneer tv's? Ik zit namelijk te kijken op de JVC site en ik kan niks ontdekken in de psecs van de tv dat JVC het ondersteund (we hebben de tv nog niet vandaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Anoniem: 151182 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:43:
[...]

De Pioneer heeft een functie die Chase Play heet. Kun je een programma dat je aan het opnemen bent al bekijken en hierdoor de reclame eruit filteren b.v. Is dit niet hetzelfde als de time shift van Philips?
De philips houdt een buffer van 3 uur bij, hij neemt altijd op, je hoeft dus niet op opnemen te drukken om timeshift in werking te stellen. Dus het principe is anders dan bij de pioneer.

Verder is bij kieskeurig.nl genoeg negatieve reacties te vinden over de philips recorders, met name problemen over vastlopers of hardware defecten.
(http://www.kieskeurig.nl/...DF7AFC1256F240041EC17.htm)
Dus als je er een wilt kopen zou ik zekers voor de pioneer gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door M55 op 07-08-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

@ Oscar,

Ik heb een JVC breedbeeld van ongeveer een jaar oud, en die kan communiceren met de pioneer, dus weet eigenlijk zo goed als zeker dat een nieuwe jvc het ook heeft. Het systeem heet "TV Link" geloof ik.
(Overigens, volgens mij maakt pioneer niet eens TV's ?)

Verder heb ik al eens een dvd-rw gebrand, en deze word zonder problemen gelezen door een cyberhome dvd speler (die volgens mij ook nog nooit iets niet gelezen heeft...)

Ik ben nogsteeds tevreden over mijn aankoop. Alleen jammer dat vanuit de guide soms programma's te laat worden opgenomen en/of tevroeg stoppen waardoor je soms wat mist. (met de hand wel te corrigeren...maar met video's met showview heb je ook hetzelfde..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[
M55 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:25:
[...]

De philips houdt een buffer van 3 uur bij, hij neemt altijd op, je hoeft dus niet op opnemen te drukken om timeshift in werking te stellen. Dus het principe is anders dan bij de pioneer.

Verder is bij kieskeurig.nl genoeg negatieve reacties te vinden over de philips recorders, met name problemen over vastlopers of hardware defecten.
(http://www.kieskeurig.nl/...DF7AFC1256F240041EC17.htm)
Dus als je er een wilt kopen zou ik zekers voor de pioneer gaan.
Bedankt voor je reactie M,

Ik begrijp het Time shift principe dat Philips gebruikt niet helemaal, uit jouw uitleg. Maar dat maakt ook niets meer uit. Ik namelijk afgelopen woensdag al de Pioneer besteld via het internet. Mijn keuze is inderdaad vooral gebaseerd op de reacties op de Kieskeurig site. De Philips komt er vaak qua degelijkheid niet erg goed uit. Verder heb ik uitgebreid de specs vergeleken en dan komt de pioneer er voor mij ook iets beter uit. De volgende verschillen waren voor mij doorslaggevend:

Pioneer:
- Degelijkheid erg groot volgens reviews (kieskeurig.nl)
- Jpeg foto viewer
- Mp3 juxbox
- Optical out
- Chase Play
- Guide+
- Opname media: CR-, CRW-

Philips:
- Degelijkheid niet altijd goed volgens reviews (kieskeurig.nl)
- Geen Jpeg foto viewer en Juxbox
- Optical en Coaxial audio output
- Timeshift
- Guide+
- Opname media: CR+, CRW+

De opties van de Pioneer en de Philips zijn bijna gelijk, maar de Pioneer heeft een foto viewer en de Juxbox. Verder heeft de Pioneer enkel een optical out voor Audio, de Philips heeft ook een Coaxial. De Pioneer gebruikt de CR/W- voor DVD recordings, de Philips gebruikt de CR/W+.

Voor mij maakt de audio uitgang niets uit, omdat ik een receiver/versterker nog moet kopen. De CR/W- of + voor het opnemen maakt in principe al helemaal niets uit. De meeste moderne DVD spelers kunnen makkelijk beide formaten afspelen.

De keus is dus uiteindelijk op de Pioneer gevallen. Ik heb 'm woensdag besteld bij Electronicastore.nl, maar nog niets gehoord. Ik ga maar eens bellen vandaag. Als ik hem binnen heb zal ik mijn review hier wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151636

Hoi

Weet niet of het hier mag maar probeer het.
Heeft iemand van jullie de RCS 77H al of gezien?
Dit is de homecinemaset met de 530H recorder erin + 160 gig schijf.
Ben benieuwd naar dit systeem ( denk eraan om hetzelf aan te schaffen )

Sorry als ik hier verkeerd zit maar heb nog niets over dit systeem verder gevonden.

Met vriendelijke groet Bennie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:33

Rayzman

+31 Rayzman

Time-slip, timeshift, chasing playback zijn, een opname die je staat op te nemen al beginnen met kijken.
Pause Live TV (philips 720 725 ) of Live memory (JVC) is een buffer op je HDD of DVD-RAM waar zodra je de recorder aanzet in wordt opgenomen zonder dat je op record hebt gedrukt. Het is dan mogelijk om de live tv uitzending die je zit te kijken via je recorder terug te spoelen, te pauzeren en eventueel permanent op te nemen.

specs

Ik heb zelf nog geen gebruikerservaring met Timeshift of Chaseplay, maar voor mijn gevoel moeten die functies meer dan voldoende zijn. Als je er vanuit gaat dat je bewust TV kijkt.

Wat gebeurt er als je zit te zappen? Zet de Pause Live TV dan elk stukje programma van de gezapte zenders in de buffer. Wist ie de stukjes ook weer? Die functie lijkt me dan ook bij zappen erg overbodig. Kun je hem uitzetten? Hoe groot is die buffer?

Als je bewust naar een programma kijkt en je bent bang dat je een stukje mist dan activeer je gewoon Timeshift of Chaseplay. Natuurlijk, als je lui bent en het lastig vindt een knopje in te drukken dan is Pause Live TV ideaal. Waarschijnlijk is dit voor de Amerikaanse markt ontwikkeld.

Als je dit stukje leest moet je wel weten dat ik niet helemaal objectief ben, want ik heb de pioneer DVR-530H-S besteld (bij Electronicastore.nl). Ik zal mijn ervaring met Chaseplay later wel vermelden

[ Voor 202% gewijzigd door Anoniem: 151182 op 11-08-2005 09:32 ]

• Exocet
  • Niet online
Weet iemand hoe de Pioneer 530H zelf regiovrij te maken is?

• WTM

WTM

Nee, daar is nog niets over bekend.

Op deze site:

http://pioneer.andreotti.nl/

Is wel informatie te vinden over de 520. Hou ook de site www.vcdhelp.com in de gaten, als er een hack komt zal deze daar te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145882

Ik wou ook een Pioneer 530 aanschaffen maar het ziet er niet naar uit dat er al gauw nieuwe functies (firmware) op gaan komen...

Na een mailtje naar Pioneer gaven ze me volgende antwoorden:

DVD+R(W) opnemen is sterk merkgebonden en zij ondersteunen het niet op deze reeks. Het opnemen op DVD-R(W) is voor hun goed genoeg omdat de meeste spelers dit ook kunnen lezen en omdat de Pioneer toch ook DVD+R(W) kan lezen.

DivX wordt niet ondersteund op dit toestel en zal gezien de chipset die nu
gebruikt wordt niet in de toekomst beschikbaar zijn

De reden waarom geen MP3's via de jukebox functie kunnen worden opgeslagen op de HDD
is voornamelijk door de copy protection. De HDD slaat de songs op in een
eigen gecompresseerd formaat.
Dus daarom geen nieuwe firmware-update...

Dus dan maar zoeken naar een andere goede HDD-dvd-recorder die wel enkele van deze zaken aankan ofwel maar afwachten tot er toch iemand met zo eentje op de markt komt :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 145882 op 12-08-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom is het een probleem dat hij niet op kan nemen op + media? En volgens mij zijn er weinig spelers die divx ondersteunen, als ze er al zijn. Dat het in een nieuwe firmware ook niet komt lijkt me ook vrij logisch, anders had het er wel meteen op gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145882

Voor een nieuwe reeks van DVD-recorders vind ik toch dat ze hadden kunnen voorzien dat ze op beide formaten (DVD+ en DVD-) konden opnemen. Dit alleen al maar om mensen (zoals ik) die een oudere DVD-recorder in hun pc hebben zitten die DVD+ alleen maar kan opnemen, weer geen extra doosje DVD's moeten laten kopen. (Flauwe reden, maar zowel DVD+ als DVD- lijken sterk te staan en ik verwacht dus niet dat 1 van beide gaat bezwijken waardoor een recorder met multiple-format wel een streepje voor heeft...)

Wat betreft DivX kan ik je de Philips DVDR3355/19 tonen. Dit is ook een DVD-recorder die op beide DVD-formaten schrijft en die DivX aankan; nadeel van deze is dan weer het ontbreken van een harde schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Tja +/- daar kan ik niet wakker van liggen. Beide type schijven zullen nog een hele tijd volop verkrijgbaar zijn. Ik denk dat ik eigenlijk erg weinig zal wegbranden. Alleen vakantievideo's o.i.d. maar niet een programma dat ik van tv heb opgenomen.

Ik ben nogsteeds content met mijn aankoop. De pioneer 530 werkt ook prima met onze decoder samen. (m.b.v. G-Link)
Het enige vervelende is dat guideplus bij de commerciele zenders exact volgens de tijden opneemt terwijl ze daar vaak uitlopen door reclame etc. (10 minuten tijd toevoegen lost dat wel op overigens, denk dat andere merken hier ook last van hebben)

Verder, afkloppen, nog geen enkele vastloper gehad en is het dus een erg stabiel apparaat. (Juist doordat andere merken zoveel problemen hebben).

Ik heb nog niet de edit functie gebruikt, om zo zelfgemaakte filmpjes te monteren. Ik moet nog een ilink kabel kopen om de videocamera te verbinden met de pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Exocet schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:16:
Weet iemand hoe de Pioneer 530H zelf regiovrij te maken is?
Volgens deze site zou je de Pioneer DVR-530H-S inderdaad regiovrij moeten kunnen maken. De instructies hiervoor staan er ook bij.
Wat ik me nu afvraag: zou de gebruikte "mod disc" dezelfde zijn die ook voor de DVR-520H gebruikt wordt en die je na wat zoeken op internet kunt vinden, of zou dit een andere / nieuwere disc zijn?
Iemand die het geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

WTM schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:50:
De scartkabel die ik gebruik is goldplated, deze zorgt wellicht voor iets beter beeld dan niet goldplated (bij de MM kost die 20 euro, een goedkopere is vast wel te vinden / duurder ook zeker wel).
Goldplated zegt niet zo gek veel. Het enige voordeel is, dat goud niet of nauwelijks oxideert, en dat dus niet na een aantal jaar een 'roest'-laagje ervoor zorgt dat het signaal niet meer optimaal doorkomt.
Maar mijn ervaring is wel dat goldplated connectoren vaak ook samengaan met betere bekabeling en afscherming. En die kunnen wel degelijk voor beter beeld/geluid zorgen.

En ja, duurder kan zonder problemen, kijk maar 's naar de kabels van Oehlbach of Monster... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Voor wat betreft het regiovrijmaken, ik heb er geen ervaring mee. Moet ik ook eerlijk zeggen dat ik vrijwel alleen r2 heb en mocht ik een keer r1 kijken dan heb ik een xbox / cyberhome. Eventueel kan ik 'm rippen en strippen van de r1 codering ;-) zodat de pioneer 'm wel lust.

Want volgens mij ga je terug in firmwareversie. Iemand enig idee hoe het staat met firmware updates voor de 530? ik heb geen problemen of iets dergelijks maar misschien dat er bepaalde functies zijn toegevoegd aan de apparaat mbv nieuwe firmware.

Op de pioneer site kon ik zo snel niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152790

Op AVforums (britse site) loop ook een thread over dit apparaat. Er is ook iemand die een regio-vrij disk verspreid voor 5 pond. Men heeft er wel goede ervaringen mee.
Zelf in afwachting van een RCS-77H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151636

Ben al in het bezit van de RCS - 77H :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152790

En wat zijn je indrukken? Hoe is het geluid? Kun je ook zelf gemaakte DVD's naar de harde schijf kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 12:37
Hoe is het eigenlijk met de kwaliteit van het geluid mbt. audio-cd's? Deze wil ik ook nog wel eens afspelen en ik ben wel geïnteresseerd en deze zou dan mijn 'oude' cheapo-DVD-speler en ongeveer 13 jaar oude, destijds ruim 500 gulden kostende Pioneer-cd-speler (typenummer weet ik niet uit het hoofd) moeten vervangen.
Na installatie van de DVD-speler kon de CD-speler niet weg, omdat de dvd-speler baggergeluid gaf bij audio-cd's. Geluid komt uit een 2tal hoge en goede JBL-speakers.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 12:37
Nog een vraagje: heeft iemand al bv. de 530 werkend met een satellietontvanger en Guide+?

Anders denk ik dat het handmatig programmeren wordt in stappen van 15 minuten via externe bron. Dit laatste doe ik nu ook met de VCR, maar dan 'gewoon' in stappen van 1 minuut. En de timer van satellietontvanger is dan ingeprogrammeerd om op het juiste kanaal te staan op het juiste tijdstip.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Welke DVD's gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb zelf altijd voorkeur voor Verbatim, maar werken die ook met de 530?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
LeonO schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:18:
[...]
Volgens deze site zou je de Pioneer DVR-530H-S inderdaad regiovrij moeten kunnen maken. De instructies hiervoor staan er ook bij.
Wat ik me nu afvraag: zou de gebruikte "mod disc" dezelfde zijn die ook voor de DVR-520H gebruikt wordt en die je na wat zoeken op internet kunt vinden, of zou dit een andere / nieuwere disc zijn?
Iemand die het geprobeerd heeft?
Heb het ondertussen geprobeerd, maar helaas werkt het nog niet
Bij de intstructies staat dat je "STOP REC" en tegelijk "OPEN/CLOSE" moet drukken, dat gaat prima, de lade sluit zoals gezegd. Aleen zou de lade automatisch na plusminus 1 minuut moeten openen, maar dat gebeurt dus niet :(
Iemand anders al ervaringen met deze methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb dit topic even snel doorgelezen, en het kan zijn dat ik het niet heb zien staan. Maar kan je je 5.1 setje van logitech ook gewoon aansluiten op deze recorder? Of zitten er geen 5.1 aansluitingen op? Ik ben een beetje aan het rondkijken naar dvd-spelers/recorders en ik kan nooit vinden of dit wel of niet mogelijk is O+ .

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Anoniem: 101971

Wij hebben sinds zaterdag een 433, maar gaan hem waarschijnlijk terugbrengen omdat we de beeldkwaliteit op SP slecht vinden. Zijn wij de enige die in de SP modus digitale ruis en blokjes zien?
XP is wel goed genoeg, maar dan kan je weer geen film op een schijfje kwijt.
Hebben jullie misschien een tip voor een alternatieve speler, de Sony 710 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:10
Anoniem: 101971 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:40:
Wij hebben sinds zaterdag een 433, maar gaan hem waarschijnlijk terugbrengen omdat we de beeldkwaliteit op SP slecht vinden. Zijn wij de enige die in de SP modus digitale ruis en blokjes zien?
Dit zal heel waarschijnlijk aan jouw exemplaar liggen, want bij ons doet de 433 het uitstekend. SP kunnen we eigenlijk niet onderscheiden van het rechtstreekse tv-signaal. Zelfs LP is nog boven verwachting (alleen bij de letters onderaan TMF of The Box zie je dat de resolutie wat lager is dan SP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
Lefty_38 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:30:
Ik heb dit topic even snel doorgelezen, en het kan zijn dat ik het niet heb zien staan. Maar kan je je 5.1 setje van logitech ook gewoon aansluiten op deze recorder? Of zitten er geen 5.1 aansluitingen op? Ik ben een beetje aan het rondkijken naar dvd-spelers/recorders en ik kan nooit vinden of dit wel of niet mogelijk is O+ .
't 5.1 setje moet dan wel een decoder hebben, want er zit 1 digitale optische uitgang op (en natuurlijk een stereo uitgang.
De uitgangen vind je hier: http://www.pioneer.nl/nl/...=10726&taxonomy_id=42-125
(de 530 en 630 zijn vergelijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 14:58
Anoniem: 101971 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:40:
Hebben jullie misschien een tip voor een alternatieve speler, de Sony 710 misschien?
Heb zelf sinds een paar dagen de 530 maar ik kan eingelijk geen verschil vinden met het orgineel in SP.
Ik kan nu ook mijn, volgen de sony NS-430 DVD-speler, beschadigde dvd-tjes weer zonder haperingen kijken. Dit was voor mij de reden om voor pioneer te gaan en niet voor die overgevoelige sony's. Alhoewel het volgens de verkoper heel goede HD-recorder waren die sony's.
Eerst wordt je even duizelig van de mogelijkheden maar het zit allemaal erg logisch inelkaar. Vooral dat guide+ is handig. Binnen een paar uur alle data binnen via de kabel.

[ Voor 28% gewijzigd door Switek op 04-09-2005 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:36
Waarschijnlijk weet ik het antwoord zelf al omdat ik in het bezit ben van de DVR720HS.... Is ons mooie Nederlands als taal nog steeds niet aanwezig in het OSD-gebeuren van deze generatie Pioneers?
Nee, denk ik en dat vind ik toch wel een groot minpunt hoor. Aan deze kant moeders en kids die soms best wel moeite hebben met dat "technisch Engels"..... Daar vind ik Pioneer dan ronduit arrogant in!
Is de Guide + dan wel in het Nederlands? En dan bedoel ik natuurlijk niet de titels van de aangeboden programma's (Good Times, Bad Times :) )maar meer de bijschriften bij de te kiezen functies.....
En dan ook nog: iemand enig idee of de 433/530/730 generatie technisch gezien verbeteringen ondergaan heeft ten opzichte van de 520/720-familie (voor zover dat nodig was), of zijn er alleen nieuwe functionaliteiten toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 14:58
rowicom schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:49:
Waarschijnlijk weet ik het antwoord zelf al omdat ik in het bezit ben van de DVR720HS.... Is ons mooie Nederlands als taal nog steeds niet aanwezig in het OSD-gebeuren van deze generatie Pioneers?
Nee, denk ik en dat vind ik toch wel een groot minpunt hoor. Aan deze kant moeders en kids die soms best wel moeite hebben met dat "technisch Engels"..... Daar vind ik Pioneer dan ronduit arrogant in!
Is de Guide + dan wel in het Nederlands? En dan bedoel ik natuurlijk niet de titels van de aangeboden programma's (Good Times, Bad Times :) )maar meer de bijschriften bij de te kiezen functies.....
Het gehele OSD-gebeuren is in het Nederlands, ook het Guide+ deel.

[ Voor 5% gewijzigd door Switek op 06-09-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik heb er ook 1 gekocht, de 530 H-S en ik vind zo een ding helemaal geweldig. Alleen jammer dat ie me soms om 3 uur in de nacht wakker maakt met geluid omdat hij dat guide + gaat updaten (wat overigens ook een geweldig systeem is)

Het enige wat ik mis is dat als je iets via guide + wil opnemen dat je dan handmatig showview moet activeren.

Maar voor de rest geweldig zo een apparaat, had ik veel eerder moeten kopen!

(en idd alles is in het NL)

[ Voor 4% gewijzigd door SithWarrior op 06-09-2005 19:17 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Exocet schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:14:
[...]
Heb het ondertussen geprobeerd, maar helaas werkt het nog niet
Bij de intstructies staat dat je "STOP REC" en tegelijk "OPEN/CLOSE" moet drukken, dat gaat prima, de lade sluit zoals gezegd. Aleen zou de lade automatisch na plusminus 1 minuut moeten openen, maar dat gebeurt dus niet :(
Iemand anders al ervaringen met deze methode?
Er staat dat je 'STOP REC' in moet drukken en ingedrukt moet houden en dat je daarna 'OPEN/CLOSE' in moet drukken (en ingedrukt moet houden). De lade gaat nu dicht. Daarna moet je beide toetsen loslaten. Heb je het op deze manier geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
LeonO schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:20:
[...]
Er staat dat je 'STOP REC' in moet drukken en ingedrukt moet houden en dat je daarna 'OPEN/CLOSE' in moet drukken (en ingedrukt moet houden). De lade gaat nu dicht. Daarna moet je beide toetsen loslaten. Heb je het op deze manier geprobeerd?
Ja, op die manier heb ik het geprobeerd.
Er lijkt wel degelijk iets van te kloppen, als ik dit namelijk probeer met een andere toets dan de 'STOP REC', dan gaat de lade niet dicht.
Helaas gaat ie daarna dus niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135523

Hoi,

Ik ben een tijdje aan het uitkijken naar een nieuwe TV en HDD recorder.
Ik heb overal op het net (hier ook) uitgebreid kunnen lezen over verschillende toestellen en momenteel blijven voor mij deze twee als optie over :

1) Pioneer DVR-530H-S
http://www.pioneer.be/nl/...=10728&taxonomy_id=45-133

2)Philips DVDR725H

Nu heb ik echter nog een aantal onduidelijkheden/twijfels :

1) Voor zover ik begrijp is het time shift systeem tussen de beiden niet hetzelfde. Kan iemand mij verduidelijken of ik het volgende goed begrepen heb ? --> De pioneer kan een opname terug van vooraf beginnen en verder blijven opnemen. Je kan dus per definitie tijdens een film op rec duwen, naar het toilet gaan en bij terugkomst gewoon verder kijken alsof je 'live tv' gepauzeerd hebt, klopt dit ?
Bij de Philips lijkt het alsof deze 'continu' aan het opnemen is terwijl je kijkt, wat dus zou inhouden dat je niet enkel live tv kan 'pauzeren', maar dat je ook kan terugspoelen als je even iets gemist hebt, klopt dit ? Als dit zo is, zorgt dit dan ook niet voor slijtage van de hard disc, als deze continu aan het werk is ?

Mijn eerste vraag is dus : hoe ervaren jullie het gebruik van time shift in de praktijk en wat is het handigste ?

2) EPG : Voor zover ik begrijp hebben bijden het Guideplus systeem, waardoor je heel makkelijk kan programmeren. Werkt dit in de praktijk goed ? Moet je nog showview nummers extra ingeven of zijn er andere manieren om een opname niet te missens als een programma uitloopt ? Mijn vriendin zou graag namelijk veel tennis matchen opnemen, maar deze kan je quasi nooit goed programmeren. Is er hier een oplossing voor, of dien je net zoals bij VHS programmeren gewoon een ruime marge inplannen ?

3) Gebruiksgemak : Ik weet 't, we zijn hier allemaal tweakers, maar als 't om pure ontspanning gaat hou ik wel van dingen die 'gewoon' werken zonder gezever. Daarom zou ik een recorder willen die je kan gebruiken zonder 2 weken in stilte afgezonder de manual vanbuiten te moeten leren. Wat zijn jullie ervaringen hierbij ? Op kieskeurig lijkt 't dat de teneur is dat de Philips wat te ingewikkeld is en niet echt intuïtief.

Ik weet dat 't een hele boterham is, maar zonder jullie hulp geraak 'k er echt niet uit, ik wil niet enkel verkooppraatjes aanhoren, maar ook echte real life gebruikservaringen. Uiteindelijk zal ik zelf de knoop moeten doorhakken, maar wat denken jullie dat 't meest performanent en volwassen (qua bugs) toestel is ?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ga even niet op je andere vragen in maar; ik zie véél minder pioneer dan philips terugkomen, en philips heeft naar mijn mening een baggerinterface. Dat lijken me ook belangrijke punten.

• SithWarrior

SithWarrior

1) ik begrijp helemaal niets van die vraag maar ik kan uit eigen ervaring vertellen dat time shift prima werkt op de 530 H-S, je kan tegelijk opnemen en afspelen van iets.

2) Dat EPG werkt echt perfect, ik list elke ochtend alle films die er komen en dan kijk ik of er wat bij zit en met 1 druk op de knop neem ik hem op, echter wat wel jammer is dat hij niet standaard showview geactiveerd heeft op het geprogrameerde, je moet dus in het menu dat nog aanzetten op het betrefende op te nemen item. Het is echter niet zo dat je het hele nummer moet in kloppen maar gewoon een instelling van 0+ naar S V zetten wat dus niet meer dan 2 handelingen werk is.

3) Gebruikers gemak kan ik kort over zijn, zelfs de grootste n00b kan zonder handleiding wel wijs worden uit de menu structuur, omdat deze heel goed opgezet is en ook in het NL instelbaar is.

(voor de duidelijkheid ik heb zelf dus een 530 H-S)

[ Voor 4% gewijzigd door SithWarrior op 10-09-2005 18:21 ]

• M55
  • Niet online

M55

Anoniem: 135523 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 23:06:
1) Voor zover ik begrijp is het time shift systeem tussen de beiden niet hetzelfde. Kan iemand mij verduidelijken of ik het volgende goed begrepen heb ? --> De pioneer kan een opname terug van vooraf beginnen en verder blijven opnemen. Je kan dus per definitie tijdens een film op rec duwen, naar het toilet gaan en bij terugkomst gewoon verder kijken alsof je 'live tv' gepauzeerd hebt, klopt dit ?
Bij de Philips lijkt het alsof deze 'continu' aan het opnemen is terwijl je kijkt, wat dus zou inhouden dat je niet enkel live tv kan 'pauzeren', maar dat je ook kan terugspoelen als je even iets gemist hebt, klopt dit ? Als dit zo is, zorgt dit dan ook niet voor slijtage van de hard disc, als deze continu aan het werk is ?

Mijn eerste vraag is dus : hoe ervaren jullie het gebruik van time shift in de praktijk en wat is het handigste ?
philips is uiteraard handiger, maar de pioneer kan dus wel op pauze gezet worden, dus het principe van pauzeren van een live uitzending kan bij beiden.

verder zou ik de pioneer kopen, aangezien die uiterst betrouwbaar is, philips apparaten staan
bekend om hun hardware defecten.

Heb even wat vraagjes, heb vanmiddag een Pioneer 630H gekocht. Een uiterst mooi apparaat, en ben tot nu toe al heel tevreden over dit apparaat. Heb ook al veel gelezen hier over het apparaat, en dat is ook de beweegreden geweest voor de keuze van de pioneer.

Maar wat ik me afvraag is het volgende, hoelang duurt nou dat guideplus inladen? Echt heel duidelijk is pioneer daar niet over. Is dit een paar uur? of 24 uur? Kom daar niet echt achter.

Een andere vraag is of het mogelijk is als ik een film afspeel via mijn pc ik dit via een link tussen videokaart en dvd-recorder dit kan opnemen. Het betreft hier dus een vakantiefilm op me pc die ik heb ge-edit. Is dit uberhaupt mogelijk? of is het meer wijheid om zoiets op dvd+rw te zetten en dan in de Pioneer te laden?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Guideplus inladen is zo'n 24 uur heb ik gehoord.
Maar maakt dat eigenlijk uit? Wat werkt dat werkt. Het is één keer geduld hebben, dan werkt het.

[ Voor 53% gewijzigd door Captain Pervert op 10-09-2005 20:47 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Captain Pervert schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:46:
Guideplus inladen is zo'n 24 uur heb ik gehoord.
Maar maakt dat eigenlijk uit? Wat werkt dat werkt. Het is één keer geduld hebben, dan werkt het.
Dat is waar, maar was eens benieuwd, krijg die vraag ook vaak op me werk. Maar geen enkel merk is er duidelijk over. Dus vandaar me vraag, en heb geduld zat.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb deze recorder 1 week geleden gekocht. Bij de initiele setup had ik de output van de AV1 uitgang op RGB gezet en dat werkte, mijn TV gaf aan dat er signaal van de DVR op de RGB ingang binnen kwam. Echter nu een week later heb ik een andere Versterker (met DTS en 7.1 sound) aangesloten (meteen optical kabeltje aangesloten en alle kabelsalade achter de versterker opgelost), maar ik krijg nu geen RGB signaal meer van de DVR. Mijn TV geeft aan dat het signaal van de DVR zia de CVBS ingang komt, maar als ik naar de Guide+ of Disc navigator menu's ga, springt mijn TV weer op RGB ingang. In het setup menu staat de AV1 uitgang toch echt op RGB. Als ik dit wijzig in S-video, krijg ik zowel het normale beeld alsook in de menu's een S-video signaal op mijn TV, precies wat je verwacht dus.

/Edit:
Bij mij begint het EPG downloaden om 22:00, 03:00 en om 10:00 en duurt zo'n 2 uur per keer. Het duurt zeker niet 24 uur.

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 10-09-2005 22:38 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
Anoniem: 73878 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:43:
Een andere vraag is of het mogelijk is als ik een film afspeel via mijn pc ik dit via een link tussen videokaart en dvd-recorder dit kan opnemen. Het betreft hier dus een vakantiefilm op me pc die ik heb ge-edit. Is dit uberhaupt mogelijk? of is het meer wijheid om zoiets op dvd+rw te zetten en dan in de Pioneer te laden?
Ja hoor, dit is mogelijk als je je videokaart via s-video of composiet (tulpstekker) aansluit en natuurlijk je geluidskaart met tulpstekkertjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Anoniem: 73878 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:52:
[...]

Dat is waar, maar was eens benieuwd, krijg die vraag ook vaak op me werk. Maar geen enkel merk is er duidelijk over. Dus vandaar me vraag, en heb geduld zat.
Dat kan je zien in het apparaat bij guide + staat ergens info wanneer de volgende update plaats vind.
Ik sloot hem om 7 uur aan in de avond, er stond dat de eerst komende update 03:00 zou plaats vinden en de volgende dag om 9 uur kon ik er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ff een vraag, heb vanacht de Pioneer hele tijd stand-by geladen en paar keer al EPG zien verschijnen. Nu keek ik dus net of er al wat in stond, maar helemaal nog niks. Kan dit liggen aan me kabelexploitant (Casema woonplaats Maarssen). Of heb ik iets over het hoofd gezien in de instellingen.

Heb bij Guideplus+ ingevuld Nederland en mijn postcode. Bij ontvangers helemaal niks ingevoerd (zo stond dit in het pioneer boekje. Nu is het wel zo dat vanacht bij ons het TV-signaal eruit is geweest. Dit kan misschien een reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Soms moet je ook nog instellen van welk kanaal het Guide+ signaal gepakt wordt (TMF of Eurosport - sommige gemeentes alletwee). Normaliter wordt dit herkent door het apparaat dmv van de postcode. Als het apparaat overnacht geen signaal heeft ontvangen kan 'ie inderdaad de gids niet updaten/inladen. Nog een nachtje laten gaan dus.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste