Nieuwe HDD DVD recorders Pioneer

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 15.809 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

MensionXL schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:27:
Ik ben in het bezit van een DVR-433H-S en heb het volgende probleem:

Als ik een divx/xvid filmpje omzet naar dvd formaat met behulp van VSO DivxtoDVD, en ik brand hem op een schijf om hem vervolgens af te spelen op de pioneer, dan krijg ik tijdens de film vage haperingen en dat bepaalde stukken van het beeld blijven hangen. Ik gebruik philips dvd+rw's, als ik de film in mijn Playstation 2 afspeel dan heb ik nergens last van. :?

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb een vergelijkbaar probleem! Een DVD gemaakt met divxtodvd geeft rare storingen op de 530H, maar op mijn Philips DVD speler geen probleem (op een Philips DVD+RW).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:21
MensionXL schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:27:
Ik ben in het bezit van een DVR-433H-S en heb het volgende probleem:

Als ik een divx/xvid filmpje omzet naar dvd formaat met behulp van VSO DivxtoDVD, en ik brand hem op een schijf om hem vervolgens af te spelen op de pioneer, dan krijg ik tijdens de film vage haperingen en dat bepaalde stukken van het beeld blijven hangen. Ik gebruik philips dvd+rw's, als ik de film in mijn Playstation 2 afspeel dan heb ik nergens last van. :?

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Dat is inderdaad erg vreemd. Ik heb net 3 films omgezet met divxtodvd en ze doen het op m'n goede oude Revoy 2200, die inmiddels is vervangen door de pioneer 530 en is verhuist naar de slaapkamer. Ga vanavond gelijk testen of ze op de pioneer problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik copy mijn +RW inhoud even naar een -RW. Vanmiddag even testen.
Nou, op een -RW precies hetzelfde. In de gebruiksaanwijzing staat wel dat DVD's gemaakt op een PC dmv 'bepaalde programma's' het niet goed doen op de 530-H.

Ik denk dus dat DivxtoDVD zo'n 'bepaald' programma is. Vreemd, maar niet storend, heb gelukkig nog een DVD speler.

[ Voor 68% gewijzigd door VonFoX op 02-12-2005 14:18 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

VonFoX schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:50:
Ik copy mijn +RW inhoud even naar een -RW. Vanmiddag even testen.
Nou, op een -RW precies hetzelfde. In de gebruiksaanwijzing staat wel dat DVD's gemaakt op een PC dmv 'bepaalde programma's' het niet goed doen op de 530-H.

Ik denk dus dat DivxtoDVD zo'n 'bepaald' programma is. Vreemd, maar niet storend, heb gelukkig nog een DVD speler.
Mja, heilig PS2'tje dan maar weer _/-\o_

(Oei! Hoe ga ik mn pa uitleggen dat hij niet zijn gedownloade films van vroeger kan kijken zonder storing op zijn dure splinternieuwe Pioneer :/ )

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik ga toch maar contact opnemen met VSO en Pioneer; wil wel weten waarom het niet werkt.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Guide+ probleem:

De zenderlijst en het Guide+ systeem op mijn 530H-S komen niet overeen. In
mijn zenderlijst staat de BBC2 op 17, in de Guide+ op 31.

Ik heb na de initiele installatie en het installeren van Guide+ de volgorde
van de zenderlijst veranderd. Guide+ is dus niet automatisch meeveranderd.

Hoe kan ik deze lijsten weer overeen laten komen of hoe kan ik alle Guide+
informatie wissen, of hoe kan ik de initiele setup opnieuw starten?
:?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Er staat hiervoor een guide op de Guide+ website. Ik heb in een eerdere post hiernaar gekeken.

Uit mijn hoofd kun je in het Guide+ menu onder de opties (grijze knoppen) ergens iets van een set-up optie vinden waar je de zenders kunt toewijzen aan het kanaal dat je gebruikt. Zo heb ik BBC1 en BBC2 aan mijn Guide+ toegevoegd. Volgens mij gaat het out of sync als je de 'naam' van de zender verandert van zijn oorspronkelijke instelling via automatisch instellen.

Edit: Post gevonden:
Deddiekoel schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:27:
Ik ben er inmiddels zelf achter gekomen. In het guideplus menu is er op de grijze menu balk achteraan de optie "editor" daar kun je zender gegevens aan een kanaal op je tuner toekennen een aanzetten. Daarmee kon ik BBC1 en 2 toevoegen.
Gevonden op www.europe.guideplus.com ;-)

[ Voor 32% gewijzigd door Deddiekoel op 05-12-2005 17:20 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb de recorder gereset; alle kanalen van de TV overgenomen, en Guide+ opnieuw ingesteld. Alle HDD opnames bleven bewaard :) 5 minuten werk, en nu moet het weer goed zijn :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heeft iemand de nieuwe UPC mediabox al aan de praat met de 530? Ik heb alle Thomson decoders al geprobeerd, maar niets werkt. Bij de "cable" decoders staat geen Thomson trouwens, dus misschien is dat het probleem?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

Bij een Guide+ opname kan ik tijd toevoegen. Dit echter alleen achteraan. Is er een mogelijkheid om ook tijd voorafgaande aan de opname toe te voegen?

Verder: De knop voor Directe TV opname werkt niet. Is dit iets dat de TV specifiek moet ondersteunen of moet er iets worden ingesteld. Ik krijg een of andere "Can't Record..." melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Anoniem: 30 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:29:

Verder: De knop voor Directe TV opname werkt niet. Is dit iets dat de TV specifiek moet ondersteunen of moet er iets worden ingesteld. Ik krijg een of andere "Can't Record..." melding.
Je TV moet Easylink of hoe dat bij jouw merk heet ondersteunen, en je moet een 21 pins SCART kabel gebruiken. Bij mij werkte het eerst ook niet (Philips), de SCART kabel moest op SCART2 van de TV zitten.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

VonFoX schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:16:
[...]

Je TV moet Easylink of hoe dat bij jouw merk heet ondersteunen, en je moet een 21 pins SCART kabel gebruiken. Bij mij werkte het eerst ook niet (Philips), de SCART kabel moest op SCART2 van de TV zitten.
Moet je nog iets extra doen om te kijken of de TV-link nu wel werkt? Of is alleen het vervangen van de SCART genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand die weet of extra tijd kan worden toegevoegd voorafgaandeaan een Guide+ opname? Achteraan lukt wel, vooraan niet, terwijl het programma natuurlijk ook te vroeg kan beginnen en dan mis je een stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 30 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:01:
Iemand die weet of extra tijd kan worden toegevoegd voorafgaandeaan een Guide+ opname? Achteraan lukt wel, vooraan niet, terwijl het programma natuurlijk ook te vroeg kan beginnen en dan mis je een stukje.
Er is geen "sneltoets" voor, maar je kunt altijd de opname bewerken en daar de tijden bewerken.
Mijn ervaring is echter dat tijd vooraf meestal niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Deddiekoel schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:05:
[...]

Moet je nog iets extra doen om te kijken of de TV-link nu wel werkt? Of is alleen het vervangen van de SCART genoeg?
Na het aansluiten van de kabel was in mijn setup menu de optie om de zenders van de TV over te nemen aanwezig; toen werkte die direct van TV opnemen knop ook.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Anoniem: 30 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:01:
Je kunt natuurlijk het voorgaande programma ook opnemen. Het is alleen jammer dat je geen opnames kan joinen (mocht je de opname willen bewaren).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

zonoskar schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:16:
Heeft iemand de nieuwe UPC mediabox al aan de praat met de 530? Ik heb alle Thomson decoders al geprobeerd, maar niets werkt. Bij de "cable" decoders staat geen Thomson trouwens, dus misschien is dat het probleem?
Ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien wij ook wel zo'n ding van UPC zullen krijgen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje_uut_asse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02 22:59
Waarschijnlijk lees ik er over heen (in gebruiksboekje of in dit forum) maar hoe zet je gedecodeerde kanalen vast op de afstandbediening van je dvd recorder.

Ik heb een Pioneer 530 en een samsung decoder met TVHOME. De normale tv en via de decoder kan ik perfect tussen de kanalen switchen.

Maar ik doe blijkbaar iets fout bij het vastzetten van gedecodeerde kanalen (waar ik dus lid voor ben) in de pioneer recorder. Steeds als ik de kanalen ingesteld heb, en ik daarna ga switchen tussen de kanalen, zie ik vaak hetzelfde kanaal (wat op dat moment via de samsung decoder is gekozen). Maar sommige kanalen zie ik wel het juiste tv kanaal (dus ik kijk wel echt via de recorder).

Het is net als vroeger rv kijken via de videorecorder waarbij je de kanalen ook daarvoor moest progameren. Helaas heb ik niet een nieuwere tv dus de recorder kan niet automatisch alle kanalen over nemen. Via het guide+ systeem heb ik op zich wel alle kanalen in kunnen stellen (al download hij al 3 dagen geen nieuwe agenda 's nac hts van het guide+ systeem terwijl de recorder 's nachts wel OFF/standby staat, maar dat is een ander probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik heb mij vandaag de DVR-530H-S laten bestellen in een winkel, was er 444 euro voor kwijt in tegen stelling tot Mikro-Elektro was dit nog wel goedkoop ook (549Euro).

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Gisteren de DVR-433, mijn 1e dvdrecorder, gehaald en direct mijn NTSC banden op los gelaten. Er zat gelukkig geen Macrovision op. Het PAL-60 signaal werd voor zover perfect opgenomen...zag geen verschil. Vond het wel lastig dat ik nu voorzichtig moet wezen als het apparaat aangesloten is, nl geen kabels aansluiten of bewegen ivm de aanwezige harddisk. Verder vond ik het opstarten na de power aan knop wel wat traag. Finalizen van mijn DVD-RW 2x duurde toch 28 minuten of zo. Die dvd kon daarna moeiteloos in mijn andere dvd-speler worden afgespeeld, maar ik zag op de computer dat de structuur wel anders is dan op een normale film dvd. Bepaalde functies op de remote moet je via een combinatie toets benaderen, en er was geen eject knop op de remote. Ondanks dit alles doet het apparaat het uitstekend en geeft zeer goeie kwaliteit. De bediening was erg makkelijk, had nog niet eens de handleiding doorgenomen om het te gebruiken. Opname modus SP (standaard) gaf al opnames gelijk aan VHS.
Nog een vraagje over het overzetten van VHS banden...kan je dat beter via SCART aansluiting doen of via S-Video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

LaptopRookie schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:41:S.
Nog een vraagje over het overzetten van VHS banden...kan je dat beter via SCART aansluiting doen of via S-Video?
Ik denk dat RGB via SCART de beste kwaliteit geeft.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
LaptopRookie schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:41:
Finalizen van mijn DVD-RW 2x duurde toch 28 minuten of zo. Die dvd kon daarna moeiteloos in mijn andere dvd-speler worden afgespeeld, maar ik zag op de computer dat de structuur wel anders is dan op een normale film dvd.
Foutje van mijn kant. Gisteravond recordmode op Video Modus gezet en binnen 6 minuten disc gefinalized. Structuur is daarna volgens dvd film met directories VIDEO_TS in de root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:17
LaptopRookie schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:41:
SCART kan diverse videosignalen doorgeven o.a RGB, S-Video en composite (CVBS).
Vrijwel geen enkele (VHS) videorecorder heeft RGB uit, dus gebruik de S-Video aansluiting als deze beschikbaar is (meestal alleen bij een S-VHS VCR) of anders gewoon composite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Afgelopen weekend maar een S-video kabel gehaald...was wel een beetje prijzig in een hifi-shop. Verschil met goedkopere kabels en deze goudkleurige zou kwaliteit van het signaal zijn... :?
Daarna NTSC bandje in mijn DVR-433 gedaan...kwaliteit ingesteld op MN26 voor 90 minuten op DVD. Toppie dat je compressie in VBR kan instellen overigens _/-\o_ , moet alleen wel van te voren weten hoeveel minuten je NTSC bandje is en dat scheelt met playback toch ongeveer 15 minuten of indien het in EP is opgenomen meer. Opgenomen, disc titel en hoofdstuk naam gewijzigd in filmnaam, nog een menutje aan toekennen en finalizen maar. Ben zeer tevreden over dit apparaat. Vraag mij alleen af of je die automatisch ingesteld hoofdstuk creaties (nu om de 10 minuten) achteraf kan verschuiven of niet? Ik neem nu op in Video Modus (DVD-video).
Een gefinalized dvd wordt niet automatisch afgespeeld zoals een video-dvd indien je het in een speler doet. Moet er hiervoor een setting gezet worden of kan dit niet?
Iemand al geprobeerd om een 2h20m minuten film op te nemen?...dit is net voorbij de 2 uur grens |:(...vraag mij af of de kwaliteit nog acceptabel is...effe proberen. Verbaas mij dat de kwaliteit van 2 uur op een 4.7Gb dvd nog goed kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Ik zie ineens dat Talpa ook in de Guide+ lijst staat. Is dat al lang zo? Heb ik zeker liggen slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ja al tijdje, in november al ergens geloof ik.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
oh, dat heb ik nog niet gezien, zal er vanaaf ff op letten.

weet iemand trouwens hoe je kunt voorkomen dat de tv aangaat bij het ophalen van de EPG gegevens of bij het starten van een guide+ gestuurde opname?
(erg lastig als je snachts op bed ligt en vergeten bent je tv uit te zetten)
het enigste wat ik heb kunnen vinden is dat je smartlink uit moet zetten op je tv of in een andere scart, maar ja dan werkt die record from tv functie niet meer.

nu las ik in dit forum (weet zo de link niet ) over pootje 8 van de scartaansluiting, van iemand die juist wilde dat de tv op ext1 aansprong. (was niet icm een dvd recorder)
en om dat te realiseren moest ie op pootje 8 spanning zetten, daarmee moest dat lukken.
nu kan ik natuurlijk in mijn geval juist pootje 8 lossolderen oid. dan gaat de tv niet meer aan.

weet iemand iets hier over, want is erg makkelijk als de tv aangaat als je de recorder aanzet (soms met cd luisteren niet maar ala)
maar minder geslaagd als ie alleen EPG gegevens hoeft te dowloaden of een programma op moet gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik denk dat dat aan je TV ligt, mijn Philips gaat iig niet aan als ie op stand-by staat en de 530 springt aan om een opname te maken op EPG data op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Ik weet niet of iemand dit al eens meegemaakt heeft, maar ik heb al meerdere keren dat de speler
vanzelf begint met opnemen :?

Als ik dan in de Guide+ kijk zie ik niets staan wat opgenomen zou moeten worden.
En din de andere functie (snel opnemen) staat ook niets.

Begrijp er eigenlijk niets van.

Het si trouwens al een paar keer gebeurt. Van de week had ie al ruim 9gb opgenomen voor ik het doorhad.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12
seninha schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:43:
Ik weet niet of iemand dit al eens meegemaakt heeft, maar ik heb al meerdere keren dat de speler
vanzelf begint met opnemen :?

Als ik dan in de Guide+ kijk zie ik niets staan wat opgenomen zou moeten worden.
En din de andere functie (snel opnemen) staat ook niets.

Begrijp er eigenlijk niets van.

Het si trouwens al een paar keer gebeurt. Van de week had ie al ruim 9gb opgenomen voor ik het doorhad.
Ik heb vorige week wel een soortgelijk probleem meegemaakt.
Bij mij starte hij op met timer ready en bleef gedurende de gehele dag standby staan.
Ik denk dat dit te maken had met een programma welke ik geprogrameerd had en dagelijks liet opnemen, terwijl hij niet dagelijks uitzond :?

Na dat ik deze verwijdert had was het probleem opgelost.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Deze -R dvdrecorders hebben blijkbaar een groot minpunt! |:( Een gemaakte DVD-R DL kan blijkbaar niet op een gewone Pioneer dvd speler worden afgespeeld, terwijl DVD+R DL wel afgespeeld kunnen worden...damn! :(...had ik maar verdikkeme een +R dvdrecorder gekocht ;(

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
nou, ik heb nog steeds geen talpa in mijn guideplus staan.
wie heeft dit wel en zo ja, heb je hier iets voor moeten doen?
had gister dus joep meloen op willen nemen maar ja, zag ut te laat.
diegene die talpa wel hebben staan, maken die misschien gebruik van digitale tv of misschien een ander hostkanaal? bij mij is het TMF

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:59

Rayzman

+31 Rayzman

Je moet in het edit deel van Guide plus, nickelodeon op aan zetten en het kanaal invullen wat daar bij hoort. Na de volgende keer updaten van de guideplus zie je er een zender met het nickelodeon/talpa tekentje erbij staan.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
LaptopRookie schreef op maandag 26 december 2005 @ 20:14:
Deze -R dvdrecorders hebben blijkbaar een groot minpunt! |:( Een gemaakte DVD-R DL kan blijkbaar niet op een gewone Pioneer dvd speler worden afgespeeld, terwijl DVD+R DL wel afgespeeld kunnen worden...damn! :(...had ik maar verdikkeme een +R dvdrecorder gekocht ;(
Dat blijft inderdaad een probleem met al die "standaarden". Op internet zijn verschillende sites te vinden met info over welke speler wat wel/niet afspeeld. Toevallig heb jij er een welke geen -R DL afspeeld. Had net zo goed andersom kunnen zijn.

Loopt ff naar de kruitvat of de Media Markt en koop de goedkoopste DVD-speler die ze hebben en je bent van je probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Pioneer een mail gestuurd over de -R DL probleem...nou hun service is echt waardeloos. Ze sturen me terug naar de leverancier waar ik mijn dvd speler 1 jaar terug heb gekocht om het op te lossen. Wat een onzin...denken ze dat ik dan een andere speler krijg of zo? De oorzaak waarom +R DL schijven wel gelezen worden is omdat het als DVD-ROM wordt gebrand (door de computer) terwijl een -R DL door de DVR-433 als DVD-R wordt gebrand. Als ze de firmware updaten dan zou die volgens mij herkend worden door andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 18-06 14:12

Crusader

Arc Nature

Twee vraagjes:
Klopt het dat Canal+ Rood & Blauw wel in de Guide+ staan, maar Canal+ Geel niet (Casema Zoetermeer)?

Vandaag Casema Digitale TV aangesloten middels Samsung decoder. Decoder wordt correct (infrarood) aangestuurd door de recorder. De meeste Guide+ kanalen waren ook netjes geswitched van Tuner naar Externe Decoder en waar nodig heb ik die switch handmatig gemaakt.
Maar hoe krijg ik de decoder zo ver dat ie z'n EPG data via de decoder binnen gaat halen en niet meer via de ingebouwde tuner? Dat veld kon ik in de Guide+ setup namelijk niet wijzigen, daar sprong de cursor overheen.

Inmiddels heb ik de postcode gewijzigd en weer teruggezet naar de juiste postcode zodat de EPG lijst gewist is. Nu hoop ik dat bovenstaande twee vragen hiermee ook meteen opgelost zijn, tenzij iemand nog meer info heeft?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

LaptopRookie schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:44:
Pioneer een mail gestuurd over de -R DL probleem...nou hun service is echt waardeloos. Ze sturen me terug naar de leverancier waar ik mijn dvd speler 1 jaar terug heb gekocht om het op te lossen. Wat een onzin...denken ze dat ik dan een andere speler krijg of zo? De oorzaak waarom +R DL schijven wel gelezen worden is omdat het als DVD-ROM wordt gebrand (door de computer) terwijl een -R DL door de DVR-433 als DVD-R wordt gebrand. Als ze de firmware updaten dan zou die volgens mij herkend worden door andere spelers.
Voorzover ik weet kun je enkel bij +R(W) schijfjes het booktype naar DVD-ROM wijzigen. Bij -R(W) discs was het dacht ik zo dat ze vanaf de fabriek al "geformatteerd" waren en het booktype niet te wijzigen is. Heel zeker weten doe ik dit niet, maar met een beetje Googlen kan dit ontkracht danwel bevestigd worden.

Edit: ik heb me verder niet verdiept in wat je exacte probleem is dus wellicht heb je niks aan mijn antwoord.

[ Voor 7% gewijzigd door Crusader op 01-01-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Crusader schreef op zondag 01 januari 2006 @ 21:25:
Twee vraagjes:
Klopt het dat Canal+ Rood & Blauw wel in de Guide+ staan, maar Canal+ Geel niet (Casema Zoetermeer)?
In het UPC gebied heb ik ook alleen canal+ rood en blauw, geen geel
Maar hoe krijg ik de decoder zo ver dat ie z'n EPG data via de decoder binnen gaat halen en niet meer via de ingebouwde tuner? Dat veld kon ik in de Guide+ setup namelijk niet wijzigen, daar sprong de cursor overheen.
Waar heb je gelezen dat dat kan? Want volgens mij kan dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

zonoskar schreef op zondag 01 januari 2006 @ 22:33:

[...]

Waar heb je gelezen dat dat kan? Want volgens mij kan dit niet.
Hmm, had het nergens gelezen, maar dat zou toch moeten kunnen werken? Hoe doen mensen dat dan die enkel een satelliet of digitenne ontvanger hebben? Werkt bij hun Guide+ niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Ik probeer een aantal videobanden die ik lang geleden van TV heb opgenomen te kopieren naar de hdd van de 530. Nu komt er echter alleen geluid over, het beeld blijft zwart. Ik heb de videorecorder met een scart kabel aangesloten op de scart-in van de 530, als inputbron netjes L1 gekozen, maar beeld wil er helaas niet doorkomen. Heeft iemand al eens iets dergelijks meegemaakt en mogelijk een oplossing? Ik zou graag het VHS tijdperk willen afsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Nu online
Ik heb de mijne vandaag ook gekregen en ga er nog wel de hele avond meer verder spelen, later zal ik mijn ervaring posten hoe de dvd-recorder mij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Wat ik weten wil, ik ga ook een aanschaffen maar alleen als het volgende kan !!.

Ikzelf heb Tv home digitaal met een decoder van panasonic, hierop kan je alleen zappen via je de AB van de panasonic.

Vervolgens wil ik mijn toekomstige HDD - DVD recorder op mijn decoder aansluiten.
Kan je opnemen vanaf de HDD - DVD recorder en de decoder als tuner gebruiken.
Ik ben bijvoorbeeld een dag weg en wil s'middags wat van RTL 4 opnemen en s' avonds van TMF, pakt de dvd recorder het signaal middels Guide + over van mijn decoder, ik ben benieuwd hoe dit in zijn werk gaat.

Vroeger had de videorecorder een eigen tuner.

Nu heb ik een decoder die bij mij op EXT 3 staat op mijn tv en alleen middels dit kanaal kan ik zappen.
Wie kan mij opheldering geven over het opnemen van mijn TV home signaal en dan programmeren zodat ik van verschillende kanalen kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

De 530 heeft een infraroodzendertje die je voor de decoder moet hangen/leggen. Zodra er naar een ander kanaal gezapt moet worden (bijvoorbeeld voor je opname van TMF 's avonds), dan zend de recorder een signaaltje naar de decoder. E.e.a. moet vooraf wel even gecheckt worden in de setup van Guide+, zodat de recorder alle zenders op de juiste nummers heeft staan (bijv. TMF op decoder is 17, dat dan niet de recorder naar kanaal 25 gaat zappen).
Maar wat jij wilt is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Crusader schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:30:
De 530 heeft een infraroodzendertje die je voor de decoder moet hangen/leggen. Zodra er naar een ander kanaal gezapt moet worden (bijvoorbeeld voor je opname van TMF 's avonds), dan zend de recorder een signaaltje naar de decoder. E.e.a. moet vooraf wel even gecheckt worden in de setup van Guide+, zodat de recorder alle zenders op de juiste nummers heeft staan (bijv. TMF op decoder is 17, dat dan niet de recorder naar kanaal 25 gaat zappen).
Maar wat jij wilt is mogelijk.
aaaaaaaah :D machtig het kan dus wel, ik denk dat ik voor een pioneer ga, bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54960

Wie heeft de Pioneer 530h al eens geprobeerd op een KPN digitale tv.
Wil graag weten of EPG dan nog goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

ratsja schreef op Friday 06 January 2006 @ 10:41:
[...]
aaaaaaaah :D machtig het kan dus wel, ik denk dat ik voor een pioneer ga, bedankt voor de info.
Goed om te weten, ik heb nl. al een Pioneer 530 en wil nu ook graag TV Home nemen.

Wat ik me dan wel idd afvraag is in hoe ik dan mijn guide+ moet bijwerken aangezien de decoder zelf ook al een EPG heeft, of neem Guide+ deze dan over? En met welke AB moet ik dan gaan werken? Die van de TV, de Decoder of de Pioneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Deddiekoel schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:46:
[...]

Goed om te weten, ik heb nl. al een Pioneer 530 en wil nu ook graag TV Home nemen.

Wat ik me dan wel idd afvraag is in hoe ik dan mijn guide+ moet bijwerken aangezien de decoder zelf ook al een EPG heeft, of neem Guide+ deze dan over? En met welke AB moet ik dan gaan werken? Die van de TV, de Decoder of de Pioneer?
Dat is iets wat ik me ook afvraag inderdaad (zie eerdere posts van mij).
Je zult voornamelijk met de a.b. van de decoder en de recorder gaan werken. Zappen doe je nog steeds met de a.b. van de decoder en opnames programmeren en bekijken doe je met de a.b. van de recorder.

Overigens weet ik natuurlijk niet of de 530 ook samenwerkt met specifiek jullie decoder, maar de kans is groot dat dat gewoon werkt. Op de website van Guide+ geloof ik kun je nagaan of jullie merk decoder wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Crusader schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:22:
[...]

Dat is iets wat ik me ook afvraag inderdaad (zie eerdere posts van mij).
Je zult voornamelijk met de a.b. van de decoder en de recorder gaan werken. Zappen doe je nog steeds met de a.b. van de decoder en opnames programmeren en bekijken doe je met de a.b. van de recorder.

Overigens weet ik natuurlijk niet of de 530 ook samenwerkt met specifiek jullie decoder, maar de kans is groot dat dat gewoon werkt. Op de website van Guide+ geloof ik kun je nagaan of jullie merk decoder wordt ondersteund.
Ik heb hierover gebeld met een persoon die in een speciaalzaak werkt en zelf een 420 heeft en tv home en heeft me verteld dat het feilloos werkt, de hdd recorder bedient de decoder bij het opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

ratsja schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:10:
[...]

Ik heb hierover gebeld met een persoon die in een speciaalzaak werkt en zelf een 420 heeft en tv home en heeft me verteld dat het feilloos werkt, de hdd recorder bedient de decoder bij het opnemen.
Dat ie de decoder bedient is duidelijk, maar hoe zit dat met Guide+? Kan de recorder z'n Guide+ updates ook via een externe decoder halen of is daar echt een kabelaansluiting voor noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 11:29
Crusader schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:14:
Dat ie de decoder bedient is duidelijk, maar hoe zit dat met Guide+? Kan de recorder z'n Guide+ updates ook via een externe decoder halen of is daar echt een kabelaansluiting voor noodzakelijk?
Ik woon in België en heb de NL Canal Digitaal via de satelliet. Mijn Pioneer 530H krijgt zijn EPG gegevens voor Guide+ via de satellietdecoder welke aangestuurd wordt door G-link. Dit werkt perfect! Op de tijden dat Guide+ geupdate wordt zet de Pioneer de satellietdecoder op TMF en wordt de informatie gedownload.
De Pioneer is helemaal niet aangesloten op de kabel, puur alleen via satelliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Crusader schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:14:
[...]

Ik vermoed van wel, je decoder heeft EPG en volgens mij kan je HDD recorder dat oppikken, maar iemand die hier ervaring mee heeft zou dit moeten bevestigen.
Het lijkt mij in ieder geval vrij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Laatst online: 18-06 11:29
ratsja schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 23:02:
Ik vermoed van wel, je decoder heeft EPG en volgens mij kan je HDD recorder dat oppikken, maar iemand die hier ervaring mee heeft zou dit moeten bevestigen.
Het lijkt mij in ieder geval vrij logisch.
Euhm, hallo? Zie mijn reply voor de jouwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

baldbelow schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:59:
[...]

Euhm, hallo? Zie mijn reply voor de jouwe...
klopt, maar hij vroeg het af of het kon middels de decoder (van tv home) en dat loopt niet via de satteliet.
Is gewoon een kabelaansluiting, deze wordt gekoppeld aan een decoder en de decoder word dan middels een scart aan je HDD recorder gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165239

Ben nieuw hier en de topic's doorgelezen maar eea is nog niet duidelijk.

Eergisteren een 630 gekocht maar het is me nog niet gelikt het EPG werkend te krijgen ....
Als ik 'm op standby zet zie ik EPG in de display verschijnen. Dit verdwijnt na, de 1e keer een uur of 7 en de keren daarna sneller.

De 2e keer echt langer dan 24 uur gewacht ( terwijl EPG in de display al langer weg is ).

Als het uit de display is verdwenen betekent het dan dat hij klaar is of .... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Zijn hier andere andere mensen die zowel de Samsung decoder van TVHome hebben als een Pioneer?
Die Samsung heeft nl. een dubbele scart aansluiting en ik vroeg me af in hoeverre dat een voordeel is met de aansluiting naar de Pioneer.
Samsung decoder lijkt me overigens prima al vind ik het kanaal zappen traag, de philips lijkt me beter maar ik weet niet in hoeverre die zich laat aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 19:31
Ik heb de pioneer 530 icm UPC digital (Thomson decoder).
Alles netjes aangesloten. Coax naar mediabox daarna via dvd-rec naar tv. Ook de scart van mediabox via dvd-rec naar tv. G-link kabeltje voor de mediabox gelegt.
Ik kan via L1 gewoon de zenders van de mediabox bekijken en opnemen. Maar als ik iets wil opnemen via guide+ (bijv. canal+), neemt ie de zender op waar de mediabox op dat moment opstaat. Hij veranderd dus de zender niet van de mediabox.

Heeft iemand de 530 icm UPC digital al werkend gekregen? Of kan iemand mij misschien helpen?

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zit ook te wachten totdat de Thomson decoder van UPC door de 530 ondersteund wordt. En eigenlijk weet ik niet bij wie ik moet zijn voor support, bij UPC, bij TMF of bij Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
Heb um werkend met de thomson decoder. Je moet bij je recorder aangeven dat je decoder van motorola is.

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
zonoskar schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:32:
Ik zit ook te wachten totdat de Thomson decoder van UPC door de 530 ondersteund wordt. En eigenlijk weet ik niet bij wie ik moet zijn voor support, bij UPC, bij TMF of bij Pioneer.
Het lijkt me dat de support bij Pioneer vandaan moet komen. Aangezien je in het menu van de 530 het merk van je decoder moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

aMaZeR schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:23:
Heb um werkend met de thomson decoder. Je moet bij je recorder aangeven dat je decoder van motorola is.
Verrek ja zeg. Ik heb dat geprobeerd net toen ik de decoder binnen kreeg, maar toen werkte het niet. Ws kwam dat omdat ik het IR zendertje aan de verkeerde kant v/d decoder gemaakt had, nu zit ie onder het standby lampje, daar werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
zonoskar schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:22:
[...]

Verrek ja zeg. Ik heb dat geprobeerd net toen ik de decoder binnen kreeg, maar toen werkte het niet. Ws kwam dat omdat ik het IR zendertje aan de verkeerde kant v/d decoder gemaakt had, nu zit ie onder het standby lampje, daar werkt het wel.
Ik had um ook in eerste instatie aan de rechterkant van de decoder geplaatst. Als je um inderdaad onder het standby lampje van je thomson decoder legt, werkt het wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

aMaZeR schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:13:
[...]

Het lijkt me dat de support bij Pioneer vandaan moet komen. Aangezien je in het menu van de 530 het merk van je decoder moet kiezen.
Kan de Pioneer op dat punt geupdate worden? Het kan best zijn dat er volgend jaar een decoder komt die door UPC wordt gebruikt waar Pioneer op moment van produceren van de 530 nog nooit van gehoord had.

Edit: In de manual staat dat er met de Guide+ update ook codes voor de verschillend decoders meegestuurd worden.

Was het trouwens makkelijk die UPC decoder aan te sluiten en te gebruiken met de 530, of zou iemand een kleine howto kunnen maken? (als dat nodig is B) ) Binnenkort zit toch iedereen via UPC aan de decoder.

[ Voor 27% gewijzigd door VonFoX op 11-01-2006 19:17 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133816

Het niewe Pioneer top model met 400gig de DVR-930H-S

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdrecorder/pioneer/dvr930hs_medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdrecorder/pioneer/dvr930hsback_medium.jpg

http://www.service.pionee...nt=VRC1294_DVR-930H-S.pdf

Wat ik mis op het apparaat is een ethernet aansluiting :'(

Edit:En hij kost rond de €1200~1300

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 133816 op 11-01-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
Voor zover ik kan zien, heeft de 930 dus alleen een harddisk van 400GB tov bijv. de 530?

Als dat het enige verschil, brengt mij dat bij de volgende vraag:

Weet iemand wat voor harde schijven er in de pioneer recorders zitten? Als dit namelijk gewoon IDE schijven zijn van bijvoorbeeld Western Digital, zou ik dan tzt m'n 160GB harddisk kunnen vervangen voor een 400GB versie en die gewoon in de 530 plaatsen?

[ Voor 4% gewijzigd door aMaZeR op 11-01-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

aMaZeR schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:36:
Voor zover ik kan zien, heeft de 930 dus alleen een harddisk van 400GB tov bijv. de 530?

Als dat het enige verschil, brengt mij dat bij de volgende vraag:

Weet iemand wat voor harde schijven er in de pioneer recorders zitten? Als dit namelijk gewoon IDE schijven zijn van bijvoorbeeld Western Digital, zou ik dan tzt m'n 160GB harddisk kunnen vervangen voor een 400GB versie en die gewoon in de 530 plaatsen?
En de software, staat die op de schijf, of in een geheugen? Als die op de schijf staat zou je die moeten klonen naar de nieuwe schijf. Voorlopig vind ik 160 gig nog genoeg :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er is een procedure te vinden waarmee je de HDD van de 530 kunt vervangen door een grotere. Check hier: http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?t=253998, da's voor de 520, maar misschien werkt het ook voor de 530. Je hebt wel een speciale Pioneer service remote (of een programmeerbare AB) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimjimmus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10-2011
Je kunt de Pioneer DVR-530h inderdaad regiovrij maken met een firmware-cdrom. De instructies zijn redelijk eenvoudig (cdrom erin doen terwijl je een bepaalde knop ingedrukt houdt).

Ik heb de cdrom opgevraagd aan ene zgn. Harlen op AV-forums (http://www.avforums.com/f...=harlen+quinn#post1823957)
. Hij stuurde hem voor 6 pond van Engeland naar Nederland. Het uploaden van de firmware was een fluitje van een cent en duurde 5 minuten.

Enige minpuntje: alle settings gaan weer terug naar de fabrieksstand. Maar goed, kwartiertje retuning en een nachtje Guide+ ophalen heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Anoniem: 133816 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:53:
Het niewe Pioneer top model met 400gig de DVR-930H-S

[afbeelding]

[afbeelding]

http://www.service.pionee...nt=VRC1294_DVR-930H-S.pdf

Wat ik mis op het apparaat is een ethernet aansluiting :'(

Edit:En hij kost rond de €1200~1300
heb hem net per ongeluk besteld in duitsland (was niet de bedoeling wilde kijken of ik het kon bestellen van uit duitsland), met nabetaling daar kost ie met afleviring 1124 euro.
De gewone prijs is daar 1099 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

ratsja schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:09:
[...]

heb hem net per ongeluk besteld in duitsland (was niet de bedoeling wilde kijken of ik het kon bestellen van uit duitsland), met nabetaling daar kost ie met afleviring 1124 euro.
Da's een duur experiment dan :P
Maar je krijgt er wel wat moois voor, expirement geslaagd zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Nu online
ratsja schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:09:
[...]

Dat zal je vrouw/vriendin niet snel geloven :O

Vind het em trouwnes wel beetje hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Flesdop schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:58:
[...]

Dat zal je vrouw/vriendin niet snel geloven :O

Vind het em trouwnes wel beetje hoog...
ghehe, ze zat er naast en wat is hoog, de prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152790

firmware om de dvr 433, 530 en 630 regiovrij te maken is hier:http://thepiratebay.org/details.php?id=3409082 te downloaden. Schijnt te werken volgens iemand op AVForums. Zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Anoniem: 152790 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:53:
firmware om de dvr 433, 530 en 630 regiovrij te maken is hier:http://thepiratebay.org/details.php?id=3409082 te downloaden. Schijnt te werken volgens iemand op AVForums. Zelf nog niet geprobeerd.
Dit ga ik vanavond ff uitproberen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Anoniem: 152790 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:53:
Super, het werkt! :)
Kan ik weer mooi m'n buitenlandse dvdeetje kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Jammer torrent is bij mij down :(

Doet deze 'update' nog meer behlave regio vrij maken? Maakt hij het bijvoorbeeld ook mogelijk om DVD's te backuppen?

Is er trouwens iemand die leesbare instructies heeft? Ik snap dat sweeds (of wat het ook is) niet helemaal en wil dit wel graag goed doen.

[ Voor 101% gewijzigd door Deddiekoel op 17-01-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

is er iemand met een service dvd/remote ?
klinkt wel interessant dit topic : http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?t=253998

ik heb de 5100 nml, en wil best wel een 300gb hd (ipv de 80gb)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Deddiekoel schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:19:
Jammer torrent is bij mij down :(

Doet deze 'update' nog meer behlave regio vrij maken? Maakt hij het bijvoorbeeld ook mogelijk om DVD's te backuppen?

Is er trouwens iemand die leesbare instructies heeft? Ik snap dat sweeds (of wat het ook is) niet helemaal en wil dit wel graag goed doen.
Ik vermoed dat de backup van officiele dvd's ook wel uitgeschakeld kan worden, maar ik er niks over vinden.

De instructies voor het regiovrijmaken vind je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Deddiekoel schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:19:Is er trouwens iemand die leesbare instructies heeft? Ik snap dat sweeds (of wat het ook is) niet helemaal en wil dit wel graag goed doen.
Zie hier: http://www.multiregionupg...pgrades/mods/pioninfo.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166082

Modbreak:Alvorens een dergelijk verzoek te plaatsen, is het wel zo netje's om daar eerst correspondentie over te voeren met één van de AVH moderators.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 22-01-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:50
Verdomme, na 2 weken kan de MediaMarkt mn DVR 530 nog steeds niet uitleveren...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

DDX schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:14:
is er iemand met een service dvd/remote ?
klinkt wel interessant dit topic : http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?t=253998

ik heb de 5100 nml, en wil best wel een 300gb hd (ipv de 80gb)
inmiddels de service dvd gedownload
nu binnenkort maar eens klooien of de remote ook wilt werken via een pocketpc

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Groentenboer schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:08:
Verdomme, na 2 weken kan de MediaMarkt mn DVR 530 nog steeds niet uitleveren...
Dan bestel je het ding toch af, koop m bij een webwinkel en over 2 dagen heb je 'm. Ik heb 'm een tijdje terug besteld op Coolsound.nl. Prima afhandeling. Hebben 'm doorgaans op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Heb al aanbetaald :S

Doe ik ook nooit meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Nou, heb zojuist telefoon gehad van de MediaMarkt, Pioneer kan ze op korte termijn geen DVR530 meer leveren, dus ze boden me een 630 aan voor € 540. Nu staan ze in t krantje hier voor €555, dus op zich wel een leuke aanbieding.

Vrijdag ff ophalen op de weg naar huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Heb mijn apparaat ook binnen, maar bij het downloaden van de EPG, zijn bij lange na niet alle zenders binnengehaald.
EPG word vandaag weer geupdated, misschien dat ze er dan bij zitten.
Verder "pakt" ie ook veel zenders via de tuner, ik heb deze omgezet naar EXT, dus moet hij ze via de kabelbox pakken. Ik zal vanmiddag es kijken of mijn geprogrammeerde programma's ook opgenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

ratsja schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:35:
Heb mijn apparaat ook binnen, maar bij het downloaden van de EPG, zijn bij lange na niet alle zenders binnengehaald.
EPG word vandaag weer geupdated, misschien dat ze er dan bij zitten.
Verder "pakt" ie ook veel zenders via de tuner, ik heb deze omgezet naar EXT, dus moet hij ze via de kabelbox pakken. Ik zal vanmiddag es kijken of mijn geprogrammeerde programma's ook opgenomen zijn.
Hoelang heb je hem laten updaten? Want de eerste keer heb je toch wel minimaal 20 uur nodig voor hij alles goed en wel binnen heeft. En Pioneer geeft zelf 24 uur aan, en dan moet je toch wel alles binnen hebben (mits je tijdens de EPG update niet het apparaat aan heb gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Anoniem: 73878 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:40:
[...]

Hoelang heb je hem laten updaten? Want de eerste keer heb je toch wel minimaal 20 uur nodig voor hij alles goed en wel binnen heeft. En Pioneer geeft zelf 24 uur aan, en dan moet je toch wel alles binnen hebben (mits je tijdens de EPG update niet het apparaat aan heb gezet)
Klopt hij is nog maar even bezig geweest (8 uurtjes), dus ik ben misschien te voorbarig.
Maar waar ik wel bang voor ben is dat hij bij het opnemen gewoon een verkeerde zender pakt, want die van de EPG komen niet overheen met mijn decoder (TV Home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

ratsja schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:09:
[...]

Klopt hij is nog maar even bezig geweest (8 uurtjes), dus ik ben misschien te voorbarig.
Maar waar ik wel bang voor ben is dat hij bij het opnemen gewoon een verkeerde zender pakt, want die van de EPG komen niet overheen met mijn decoder (TV Home)
Die volgorde kun je zelf aanpassen in de Pioneer (iig zelf kanaalnummers wijzigen).
Vraag: hoe moet ik nu die UPC box op de Pioneer aansluiten? Tis me niet helemaal duidelijk :/
Dat van de Glink kabel snap ik, maar welke SCART moet nu waar?

En heb ik het goed dat je niet digitaal iets anders kan kijken als de Pioneer iets via de mediabox aan het opnemen is?

[ Voor 24% gewijzigd door VonFoX op 28-01-2006 10:49 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

VonFoX schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:17:
[...]
Vraag: hoe moet ik nu die UPC box op de Pioneer aansluiten? Tis me niet helemaal duidelijk :/
Dat van de Glink kabel snap ik, maar welke SCART moet nu waar?
Nofi, er staan hele duidelijke plaatjes in de handleiding voor iedere situatie, duidelijker dan ik het hier kan uitleggen.
En heb ik het goed dat je niet digitaal iets anders kan kijken als de Pioneer iets via de mediabox aan het opnemen is?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Crusader schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:48:
[...]

Nofi, er staan hele duidelijke plaatjes in de handleiding voor iedere situatie, duidelijker dan ik het hier kan uitleggen.

[...]

Klopt.
Ok, zal de manual toch maar eens opnieuw doornemen. Maar ik laat de UPC box toch maar boven staan. Wat we eigenlijk nodig hebben is dus een box met 2 tuners; om digitaal te kunnen opnemen en kijken tegelijk.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Schiet me net te binnen dat ik bij mijn ouders (heb zelf geen HDD recorder) de decoder op SCART 2 moest aansluiten. Als ik nog harder nadenk kwam dat overeen met AV/L1 of zoiets in het zenderoverzicht.

edit: als je ook nog een ouderwetse videorecorder hebt, moest het allemaal weer net effe wat anders aangesloten worden... De manual is een goede hulp :)

[ Voor 28% gewijzigd door Crusader op 28-01-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Wat bij mij een probleem geeft is Guide Plus, hij download zijn informatie van mijn kabelsignaal (eurosport) via de tuner van de recorder.
Bij het opnemen springt mijn digitale reciever (TV HOME) via Guide plus niet automatisch op een andere zender.
Als ik via de timer ga opnemen van mijn TV HOME dan springt ie wel over ?

Wat is hier het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

ratsja schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:28:
Wat bij mij een probleem geeft is Guide Plus, hij download zijn informatie van mijn kabelsignaal (eurosport) via de tuner van de recorder.
Bij het opnemen springt mijn digitale reciever (TV HOME) via Guide plus niet automatisch op een andere zender.
Als ik via de timer ga opnemen van mijn TV HOME dan springt ie wel over ?

Wat is hier het probleem
Je hebt de Glink kabel aangesloten?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

VonFoX schreef op zondag 29 januari 2006 @ 10:12:
[...]

Je hebt de Glink kabel aangesloten?
Jazeker en die werkt ook gewoon als ik via de timer programeer dan switcht mijn tv home kastje wel.
vannacht heb ik de antennekabel uit de recorder gehaald en nu is hij EPG aan het downloaden via mijn tv home kastje naar het schijnt.

tevens staat mijn host channel op tuner, hoort dat zo ?

[ Voor 7% gewijzigd door ratsja op 29-01-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

ratsja schreef op zondag 29 januari 2006 @ 10:45:
[...]
tevens staat mijn host channel op tuner, hoort dat zo ?
Precies, dat vraag ik mij nou ook al een poosje af!
M'n ouders hebben Casema digitale televisie met een Samsung decoder, ik wil die recorder aan z'n verstand krijgen dat ie de Guide+ info via de decoder haalt maar hij blijft maar op tuner staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Crusader schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:38:
[...]

Precies, dat vraag ik mij nou ook al een poosje af!
M'n ouders hebben Casema digitale televisie met een Samsung decoder, ik wil die recorder aan z'n verstand krijgen dat ie de Guide+ info via de decoder haalt maar hij blijft maar op tuner staan.
Ik heb het nu zover dat ie de zenders die in de guide + staan (lang niet alles) wel op kan nemen via guide +
De nederlandse zenders (10 stuks) waren allemaal goed gevonden met de juiste nummers welke corresponderen met mijn TV Home kastje, de rest heb ik allemaal zelf moeten "invullen"
Ik hoop dat het vannacht goed gaat met het updaten want ik mis nog wel 40 zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Reken een uur of 20-24 voor volledige update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Wat ik me afvraag is het volgende: Moet de recorder Guide Plus updaten via de Tuner of via mijn externe receiver, want als host staat mijn tuner, nu kan hij nooit alle zender pakken van mijn receiver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
ratsja schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:34:
Wat ik me afvraag is het volgende: Moet de recorder Guide Plus updaten via de Tuner of via mijn externe receiver, want als host staat mijn tuner, nu kan hij nooit alle zender pakken van mijn receiver ?
Gewoon via de tuner. Guideplus+ heeft in nederland een standaard aantal zenders die ie binnehaald. op dit moment 65. zie hieronder:

guideplus+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

aMaZeR schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:18:
[...]

Gewoon via de tuner. Guideplus+ heeft in nederland een standaard aantal zenders die ie binnehaald. op dit moment 65. zie hieronder:

guideplus+
ja klopt, heb het gezien, precies de zender die ik heb, jammer dat je niet meer handmatig kan toevoegen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste