Nieuwe HDD DVD recorders Pioneer

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 15.777 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04

Arfman

Drome!

Nee, de DVD recorder zit rechtstreeks achter mijn Cogas kabelTV aansluiting. Wel zit er nog een VHS recorder op de DVD recorder aangesloten (don't ask .. vriendin met VHS banden 8)7 ), maar als ik die erachter weghaal werkt het nog steeds niet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'k ben ook maar es van plan me vcr door een hd recorder te vervangen. zit alleen met een paar vragies:

1. m'n pa heeft een lg recorder en een al wat oudere philips tv, als hij vanaf de recorder dan wat kijkt is het beeld wat donkerder, minderscherp, en contrast iets minder. tv settings aanpassen hielp wel maar dan kun je later als je "gewoon" tv wilt kijken alles weer lager zetten.
kan ik ditzelfde verwachten met mijn daewoo 14C4NT ?

2. welke pioneer hd recorder kan ik het beste nemen? (budget is hoog genoeg)
heb namelijk totaal geen ervaring met dvd/hd recorders. (vcr gewend) ja ok, zoek reviews. maar hier zijn genoeg lui die er eentje hebben of nie :P . 't ding moet in ieder geval tegelijk kunnen opnemen en afspelen en 't ding moet ook de nodige digitale aansluitingen hebben voor als ik mijn versterker ook vervang voor een nieuwe(re) pioneer.

3. geen id of het mogelijk is maar zijn er pioneers waarvan de hd benaderbaar is vanaf de pc zodat ik een divxje ofzo zo kan overzetten naar de hd van de recorder om em daarvanaf af te spelen? zelfde met pics en muziek enzo

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

bartgrefte schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:26:
'k ben ook maar es van plan me vcr door een hd recorder te vervangen. zit alleen met een paar vragies:

1. m'n pa heeft een lg recorder en een al wat oudere philips tv, als hij vanaf de recorder dan wat kijkt is het beeld wat donkerder, minderscherp, en contrast iets minder. tv settings aanpassen hielp wel maar dan kun je later als je "gewoon" tv wilt kijken alles weer lager zetten.
kan ik ditzelfde verwachten met mijn daewoo 14C4NT ?
Heb ik geen last van (Pioneer DVR540H-S met Philips TV).
2. welke pioneer hd recorder kan ik het beste nemen? (budget is hoog genoeg)
heb namelijk totaal geen ervaring met dvd/hd recorders. (vcr gewend) ja ok, zoek reviews. maar hier zijn genoeg lui die er eentje hebben of nie :P . 't ding moet in ieder geval tegelijk kunnen opnemen en afspelen en 't ding moet ook de nodige digitale aansluitingen hebben voor als ik mijn versterker ook vervang voor een nieuwe(re) pioneer.
Ik heb zelf de DVR540H-S. Prima ding. 160GB HDD, 35 uur opnemen op de hoogste kwaliteit. Er is nu ook een 545H-S, enige verschil (volgens mij) is dat die een HDMI aansluiting heeft. De DVR540 kan tegelijk opnemen en afspelen en heeft coaxiaal uit (digitaal).
3. geen id of het mogelijk is maar zijn er pioneers waarvan de hd benaderbaar is vanaf de pc zodat ik een divxje ofzo zo kan overzetten naar de hd van de recorder om em daarvanaf af te spelen? zelfde met pics en muziek enzo
Volgens mij zijn er geen Pioneer DVD recorders die dat kunnen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 14:45
Hey, een topic over de Pioneer HDD DVD recorders.

* Denizz zwaait naar zijn 630-H.

Klopt het trouwens dat deze dingen het mpeg2 beeld van mijn DTV decoder verbeteren? Ik zie wat minder blokjes dan direct op de TV. Ik de recorder met een goede component kabel aangesloten.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:06
Anoniem: 187881 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:03:
gebruik je een externe tv-tuner (en is deze op AV2/L1 van de Pioneer aangesloten?), dan is de mogelijkheid om op te nemen beperkt. Staat ergens op een onopvallend plaatsje in de handleiding.
B*llshit, het heeft te maken met je TV. Je TV moet het ondersteunen, die moet een signaal versturen met welke zender hij op dat moment aan heeft staan. En blijkbaar doet deze Philips dat niet. Mijn Sony ook niet btw

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dan zal mijn TV het ook wel niet ondersteunen :'(
Naja, het kan wel handmatig natuurlijk .. DVD recorder aan, op goede kanaal zetten, REC NOW indrukken, gaan schijten, terugkomen, en gaan kijken vanaf het moment dat je REC ehbt ingedrukt. Maar "Pause Live TV" is wat sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mediamarkt geeft nu 50-100 eurie korting op dvdhdrecorders bij inlevering van het oude apparaat, 'k zal me vcr maar met pensioen sturen :*)
straks maar es heel gauw doen

edit: the vcr toch maar laten staan en ipv die de oude dvdspeler meegenomen. Kreeg 50€ korting, da's 2* zoveel als dat die dvdspeler gekocht heeft >:) ! Maw, de 540 staat hier nu :9~ (in doos nog)

edit2: dat wordt wennen. bij me vcr drukte ik op 0 waar ik het videokanaal op had ingesteld, 599.56 mhz geloof ik, deze dvd is alleen via scart benaderbaar dus moet nu op av ipv 0 drukken :P . Maar ok.

zenders instellen gaat ff duren daar downloaden van tv niet werkt.... nu zoekt ie automatisch, dus hoop dat ik ze zélf op volgorde kan instellen..

edit3: deels zelf op volgorde gezet, en deels handmatig ingesteld. maar nu staan alle zenders op zelfde plek als op tv :)

[ Voor 76% gewijzigd door Raven op 05-10-2006 16:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

zonoskar schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:46:
Heeft iemand trouwens de auto-chapter functie wel eens aan het werk gezien? Ik hen bij de instellingen dit op om de 10 minuten gezet, maar geen ekele film heeft chapter indexen. Maw als je het next chapter knopje indrukt tijdens afspelen springt ie naar het einde.
Dit probleem heb ik ook, constateerde ik net. Iemand ooit nog een oplossing gevonde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Dat was volgens mij een bekend probleem. Is al vaker langsgekomen in dit topic. Geen oplossing voor.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 10-05 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is dat wel in de nieuwe serie (540, enzo) opgelost? Ik heb wel gezien dat ie na 8 uur een chapter index maakt, maar da's niet zo heel handig :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb ook een 540, en daar zit dat probleem ook in. Op Kieskeurig schijnt iemand met de Pioneer helpdesk te hebben gebeld, en die zeiden dat het alleen bedoeld was om automatisch hoofdstukken te maken als je van HDD naar DVD kopieert. Ook dat werkt echter niet bij mij.

Verder een prachtig apparaat hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nog iets, als ik de TV op ext2 zet, waar de 530 aan hangt, krijg in CVBS signaal, terwijl ik de 530 toch echt op RGB gezet heb. Echterrrrr, als ik een opgenomen programma of DVD afspeel via de 530, krijg ik wel RGB beeld. Aan de instellingen veranderd dus niets, gewoon play drukken en m'n TV springt over van CVBS naar RGB. Het maakt verder niet uit welke ext ingang in neem op de TV.

/edit: Ik krijg ook geen DTS geluid meer via de digitale uitgang, wel nog DD5.1, maar geen DTS (bv. met James Bond - Die another day SE). Zou mijn speler aan het overlijden zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door zonoskar op 19-10-2006 22:16 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
tv's hebben vaak maar 1 rgb-ingang, lees de AV1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32935

zonoskar schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:10:
Nog iets, als ik de TV op ext2 zet, waar de 530 aan hangt, krijg in CVBS signaal, terwijl ik de 530 toch echt op RGB gezet heb. Echterrrrr, als ik een opgenomen programma of DVD afspeel via de 530, krijg ik wel RGB beeld. Aan de instellingen veranderd dus niets, gewoon play drukken en m'n TV springt over van CVBS naar RGB. Het maakt verder niet uit welke ext ingang in neem op de TV.

/edit: Ik krijg ook geen DTS geluid meer via de digitale uitgang, wel nog DD5.1, maar geen DTS (bv. met James Bond - Die another day SE). Zou mijn speler aan het overlijden zijn?
Dat met RGB en CVBS is mij ook opgevallen.
Ik heb de 540. Ook als je naar guide+ of Homemenu of DiskNavigator gaat springt hij ook naar RGB.
In de SVHS mode is dit niet.

Wat mij ook opvalt dat de guide+ niet in 16:9 wordt weergegeven. Jammer, dat geeft meer ruimte in de tijdslijn. En kunnen die 2 blauwe vlakken onder het preview beeld ook uitgezet worden?

Verder bevalt hij mij zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Kan voorzover ik weet niet uit nee. Zeker jammer, neemt naar mijn mening teveel ruimte in. Ook de preview bovenin hoef ik niet te hebben, is toch te klein om iets op te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Groentenboer schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 07:25:
tv's hebben vaak maar 1 rgb-ingang, lees de AV1
Mijn TV heeft 2 RGB scart ingangen. DVD's worden immers in RGB afgespeeld. Het maakt overigens niet uit welke scart ingang ik gebruik, het ligt aan de DVR speler. In S-video mode krijg ik idd altijd S-video signaal, du sdan laat ik hem zo maar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-05 07:33

Rayzman

+31 Rayzman

Ik merk nu dat al een aantal dagen geen guide plus info meer van Talpa krijg op m'n 630.
Het vreemde is dat de programma info van Nickelodeon (zelfde kanaal) wel er gewoon in staat.
In de editor staat NICKE aan, maar TLP wat ik eerder in het topic zag staan kan ik niet vinden.
Hebben meer mensen hier last van? btw kabelaar is UPC.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:30
Hey, heeft iemand hier al de Pioneer DVR-645H-S (analoge tuner) of de DVR-545HX-S (digitale tuner)? Deze dvd-recorders hebben namelijk een USB-poort, en ik vraag me nu af of op deze manier een externe harde schijf is aan te sluiten, waarop Divx-bestanden (met ondertitels (in .srt)) staan. Zou dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:39

Laguna

Connaisseur

Rayzman schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:40:
Ik merk nu dat al een aantal dagen geen guide plus info meer van Talpa krijg op m'n 630.
Het vreemde is dat de programma info van Nickelodeon (zelfde kanaal) wel er gewoon in staat.
In de editor staat NICKE aan, maar TLP wat ik eerder in het topic zag staan kan ik niet vinden.
Hebben meer mensen hier last van? btw kabelaar is UPC.
Geen last van heb wel Casema.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Tot wanneer loopt die actie? Ga vanavond ook even naar MediaMarkt Breda om voor Pioneer 540H te lijken. Wat kost ie eigenlijk bij MediaMarkt gemiddeld? Op internet worden ze nu vanaf 350 aangeboden + verzendkosten.
bartgrefte schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:53:
mediamarkt geeft nu 50-100 eurie korting op dvdhdrecorders bij inlevering van het oude apparaat, 'k zal me vcr maar met pensioen sturen :*)
straks maar es heel gauw doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:29
funrider schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:49:
Tot wanneer loopt die actie? Ga vanavond ook even naar MediaMarkt Breda om voor Pioneer 540H te lijken. Wat kost ie eigenlijk bij MediaMarkt gemiddeld? Op internet worden ze nu vanaf 350 aangeboden + verzendkosten.

[...]
Die actie liep 3 dagen.. ;)

Bij MediaMarkt is geen vast prijspeil, vanwege het feit dat het allemaal losse BV's zijn die eigen inkoop/verkoop regelen. Plus dat de prijzen dagelijks kunnen verschillen vanwege de concurrentie.
Verwacht in ieder geval niet dat je 'm kan krijgen voor de internetprijs, dat zijn vaak import modelletjes die vanuit Duitsland komen ofzo. Niks mis mee, maar gewoon een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1918

mathijsv schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:18:
Hey, heeft iemand hier al de Pioneer DVR-645H-S (analoge tuner) of de DVR-545HX-S (digitale tuner)? Deze dvd-recorders hebben namelijk een USB-poort, en ik vraag me nu af of op deze manier een externe harde schijf is aan te sluiten, waarop Divx-bestanden (met ondertitels (in .srt)) staan. Zou dit werken?
Ik heb hier een DVR-645H-S, maar volgens mij gaat het niet. De enige plaatsen in het menu die ik gevonden heb waar je dingen van USB naar de HDD kunt kopieren zijn de foto viewer en de jukebox, maar die kunnen respectievelijk alleen maar plaatjes en MP3/WMA files kopieren.

Je kunt het trouwens zelf opzoeken in de handleiding, die staat gewoon online in verschillende talen:
http://www.service.pionee...enform&Modelnr=dvr-645h-s

Ik heb het apparaat pas net, dus het kan zijn dat ik nog wat functies gemist heb, dus als je iets gevonden hebt dat ik uit moet proberen roep je maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffele123
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02-2007
Heb gisteren de pioneer dvr-540H-S gekocht en ben beginnen testen. Maar... Ik krijg niet gevonden om de recorder te programmeren op de "gewone" manier. Hiermee bedoel ik instellen van bvb.: 21u07 tot 22u25.
Ik vind alleen maar terug om te programmeren via guide+ en met de EasyTimer Recording functie, wat wil zeggen dat je per 15minuten kan programmeren: dus bvb van 21u tot 22u15. Het is maar omdat je dan een programma dat duurt tot bvb 22u05 kan opnemen en een ander programma dat om 22u10 op een andere zender begint ook kan opnemen. Wat doe ik fout??
THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je doet niks fout (iig niet dat ik kan ontdekken). Je moet naderhand nog ff in je schedule de tijden aanpassen. Daar kun je wel per minuut instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195843

Stoffele123 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:35:
Heb gisteren de pioneer dvr-540H-S gekocht en ben beginnen testen. Maar... Ik krijg niet gevonden om de recorder te programmeren op de "gewone" manier. Hiermee bedoel ik instellen van bvb.: 21u07 tot 22u25.
Ik vind alleen maar terug om te programmeren via guide+ en met de EasyTimer Recording functie, wat wil zeggen dat je per 15minuten kan programmeren: dus bvb van 21u tot 22u15. Het is maar omdat je dan een programma dat duurt tot bvb 22u05 kan opnemen en een ander programma dat om 22u10 op een andere zender begint ook kan opnemen. Wat doe ik fout??
THX
ben dit probleem daarjuist heel toevallig op een ander forum tegengekomen, dit stond er vermeld

Om ervoor te zorgen dat de programma's helemaal opgenomen worden kun je in het 'Schedule' gebied in Guide Plus+ de begin en eindtijden (evenals een aantal andere instellingen) aanpassen.

hopelijk helpt dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41908

(ik heb het topic al een keer doorgelezen, maar ik kan me niet herinneren dat dit probleem behandeld werd)

Als ik een dvd brand, met een dvd-menu erop, dan verschijnt dat menu niet automatisch als ik hem in de speler doe... ook niet als ik op menu druk.
Pas als ik play druk, en iets afspeel, kan ik het menu accessen via de menu knop. Dit gebeurt op beide spelers die ik heb. Irritant.

Is er een manier om het menu automatisch te laten verschijnen als ik hem in het laadje stop? Doe ik wat verkeerd? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 14:21

JAM

Je doet niks fout (iig niet dat ik kan ontdekken). Je moet naderhand nog ff in je schedule de tijden aanpassen. Daar kun je wel per minuut instellen.
Er is nog een minder omslachtige manier om deze recorder handmatig te programmeren. Als je naar het 'Schedule'-gebied in Guide Plus+ gaat, heb je ook de mogelijkheid om handmatig te programmeren via de optie 'Manual' (groene knop). Hierdoor kun je dus gewoon het instellen in 'Easy Timer' overslaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Is er een manier om het menu automatisch te laten verschijnen als ik hem in het laadje stop? Doe ik wat verkeerd? Alvast bedankt.
Volgens mij doe je niets verkeerd. Ik heb deze recorder nu zo'n 7 maanden en bij mij reageert ook elke DVD alsof er een 'autorun' is toegevoegd. Ik heb ook niet in de handleiding of het instellingen menu kunnen ontdekken of je dit anders kunt instellen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffele123
Een paar maanden geleden heb ik de dvr-540H gekocht. Heel tevreden over, maar wij hebben een samsung decoder DCB 9401 R voor digitale tv
van InDi (PBE België). We hebben verschillende aansluitingen geprobeerd, maar de dvd
recorder ziet alleen de analoge zenders, niet de digitale. Hoe moeten deze twee
aparaten nu op elkaar worden aangesloten zodat we wel digitale zenders op de
dvd recorder kunnen zien/opnemen. Heb hem al opnieuw de zenders laten zoeken, maar hij legt er maar een deel op. Heb ook de EPG al een paar maal laten doen, zonder resultaat.Ook wil ik gebruik maken van de G-link voor de betalende kanalen zoals KinepolisTV, maar deze vindt de HDrecorder niet.
Hoe kan ik dit oplossen?

• Arfman

Arfman

Drome!

Niet. Je DVD recorder bevat geen tuner voor digitale TV. Enige wat je kunt doen is de 2 apparaten aan elkaar koppelen via SCART, IR kabeltje gebruiken wat bij de Pioneer zat, en dan stuurt de DVD recorder een signaal naar de digitale tuner om het goede kanaal op te zetten. Je kunt dan dus alleen opnemen wat je ook kijkt, m.i. een waardeloze oplossing dus.

Tot er een DVD recorder met digitale tuner komt is dit volgens mij het enige wat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 16:55
Er zijn toch gewoon recorders met een digitale tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

eX0duS schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:22:
Er zijn toch gewoon recorders met een digitale tuner?
Laatste keer dat ik keek niet. Ja, Pioneer heeft er wel 1, en andere merken ook wel, alleen dat is DVB-T (Digitenne dus), wat je dus _niet_ wilt hebben. DVB-S (geloof ik, iig. het digitale kabelsignaal zegmaar) tuners in DVD recorders zijn er volgens mij niet, iig. niet van Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Laatst online: 12:42

sanook

_/-\o_

Arfman schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:43:
Niet. Je DVD recorder bevat geen tuner voor digitale TV. Enige wat je kunt doen is de 2 apparaten aan elkaar koppelen via SCART, IR kabeltje gebruiken wat bij de Pioneer zat, en dan stuurt de DVD recorder een signaal naar de digitale tuner om het goede kanaal op te zetten. Je kunt dan dus alleen opnemen wat je ook kijkt, m.i. een waardeloze oplossing dus.

Tot er een DVD recorder met digitale tuner komt is dit volgens mij het enige wat je kunt doen.
UPC DVR !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffele123
Arfman schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:43:

De meeste zenders kan ik idd aansturen, maar hij herkent de betaalkanalen niet waardoor hij deze ook niet kan aansturen. Het enige dat ik voorlopig kan doen is manueel op de digitale tuner het juiste kanaal selecteren en dan opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
juiste kanaalnummer dan wel ingesteld in de Guide+ van je recorder? kan je handmatig wijzigen he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Je DVD recorder bevat geen tuner voor digitale TV. Enige wat je kunt doen is de 2 apparaten aan elkaar koppelen via SCART, IR kabeltje gebruiken wat bij de Pioneer zat, en dan stuurt de DVD recorder een signaal naar de digitale tuner om het goede kanaal op te zetten. Je kunt dan dus alleen opnemen wat je ook kijkt, m.i. een waardeloze oplossing dus.
Dit is niet helemaal waar. Het grote voordeel van Guide Plus is dat de zenders van een aangesloten digitale decoder (Ik heb de Pioneer DVR-540H recorder en de Samsung DCB-9401R decoder) netjes in de zenderlijst van de EPG worden opgenomen. Dat wil zeggen: de zenders die door Gemstar (Guide Plus+) worden doorgegeven. Zie hier voor de channel line-up. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JAM schreef op zondag 25 februari 2007 @ 05:31:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Het grote voordeel van Guide Plus is dat de zenders van een aangesloten digitale decoder (Ik heb de Pioneer DVR-540H recorder en de Samsung DCB-9401R decoder) netjes in de zenderlijst van de EPG worden opgenomen. Dat wil zeggen: de zenders die door Gemstar (Guide Plus+) worden doorgegeven. Zie hier voor de channel line-up. d:)b
Ja, maar kun je dan van je digitale kabel RTL4 opnemen terwijl je RTL5 kijkt op je digitale kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb deze geweldige recorder al een tijdje. Ben zo tevreden _/-\o_
Nu wil ik dat de Pioneer mijn Thomson (zilveren) UPC Digital decoder aan gaat sturen. De decoder is aangesloten, hij werkt, en manueel kan ik ook een digitaal kanaal kiezen. Alleen met Guide+ lukt het nog niet.

Waar zit de IR ontvanger van de Thomson, dus waar moet ik de Glink kabel leggen?

Never mind, UPC mediabox staat gewoon vermeld onderaan het lijstje :+

[ Voor 9% gewijzigd door VonFoX op 28-05-2007 13:39 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Ja, maar kun je dan van je digitale kabel RTL4 opnemen terwijl je RTL5 kijkt op je digitale kabel?
Nee. Dat kan natuurlijk alleen als je een decoder met een dubbele tuner gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JAM schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:10:
[...]

Nee. Dat kan natuurlijk alleen als je een decoder met een dubbele tuner gebruikt. ;)
Precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffey
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-05 17:01
Beste GoT'ers,

Ik stel de vraag nog even hier om niet nodeloos een new topic te starten. Misschien is dit echter wel nodig, wordt er namelijk een beetje moedeloos van.

Heb een pioneer 540 hd recorder (vandaar de post in dit topic) en deze werkt in combinatie met een upc mediabox (Pace, maar aangemeld als Motorola bij de hdr) en G-link voor Guide+.

Werkt allemaal prima maar heb toch wat (misschien retorische) vragen/opmerkingen:

1) Waarom dient de download van guide + te lopen via de g-link en kan dit niet gewoon via scart kabel van mediabox naar hdr? Of te wel, mediabox ontvangt guide+ via eurosport en hdr download deze vervolgens vanaf de mediabox.

2) Waarom kan de g-link (ir zender) wel de kanalen wisselen van de upc mediabox maar niet de mediabox uit standby halen en 'm na opname weer terug in stand by zetten? En waarom kan dit niet gewoon via de scart aansluiting.

Aanvullende opmerking is dat 't interessant is dat er veel universele ab's zijn die nog niet met de pace om kunnen gaan maar dat de g-link van de pioneer (toch weer 2 jaar oud) zonder moeite de zenders wisselt en dus blijkbaar de juiste ir code pakt. Zag bij 't instellen kort de melding Motorola 1585 maar die code werkt niet op mijn universele ab.

3) moet dit zelf nog testen (sorry), maar als de guide+ lijst een algemene lijst is (onafhankelijk van analoge of digitale tv) maakt 't dan uit of deze via de mediabox of rechtstreeks via de RF in binnenkomt?

gr,
Coffey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Laatst online: 26-04 17:39
vraag: sinds een paar dagen geeft mijn DVR-630H niet meer de naam van het op te nemen programma aan in het schema van de guide. als ik naar de guide ga en dan kies opnemen bij een bepaald programma dan zit hij deze in het schema neer. alleen stond er tot vorige week altijd netjes de programma naam. nu staat er alleen de tijdstippen van start en stop.
en als ik op bewerken druk dan kan ik een programma naam invoeren, maar na enter toont hij deze weer niet. als ik dan weer op bewerken druk dan is dat veld ook leeg.

iemand een idee van de oorzaak en oplossing?

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 06-05 11:42
weet iemand of ik mijn canon hv20 via firewire op de pioneer dvr-555h-s aan kan sluiten om vervolgens eenvoudig een videotje op een dvd kan branden? en hoe wordt dit dan opgeslagen? is dit dan op een willekeurige dvd-speler weer af te spelen of moe tje daarvoor weer op hetzelfde apparaat zijn?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Anoniem: 12019

Ik heb sinds kort de Pioneer 550HX-S en deze valt me een beetje tegen omdat:

1 EPG updaten duurt erg lang,zeker een paar uur en dan ook nog in de middag.

2 Het is niet de stilste recorder,je hoort hem duidelijk in een stille scene.(vind de behuizing ook een beetje raar omdat deze helemaal gesloten is en er alleen een fan in zit,ik denk dat als er wat ventilatiegaten in de deksel zaten hij waarschijnlijk veel beter z'n warmte weg kan afvoeren)

3 DivX ondertitels heel erg klein.

• Arfman

Arfman

Drome!

Anoniem: 12019 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:54:
Ik heb sinds kort de Pioneer 550HX-S en deze valt me een beetje tegen omdat:

1 EPG updaten duurt erg lang,zeker een paar uur en dan ook nog in de middag.
Klopt, maar die kun je rustig skippen. EPG wordt 4 x per dag geupdate (ook 's nachts), en er zit een buffer in van een aantal dagen.
2 Het is niet de stilste recorder,je hoort hem duidelijk in een stille scene.(vind de behuizing ook een beetje raar omdat deze helemaal gesloten is en er alleen een fan in zit,ik denk dat als er wat ventilatiegaten in de deksel zaten hij waarschijnlijk veel beter z'n warmte weg kan afvoeren)
Je hoort hem inderdaad, maar alleen als hij EPG ontvangt en je op dat momoent geen TV of PC aanhebt. Het geluidsniveau is IMO te verwaarlozen.
3 DivX ondertitels heel erg klein.
Geen idee, nog nooit DivX gekeken op het apparaat. Is dat nergens in te stellen? Misschien in de ondertitels zelf? Zit niet zo in de DivX scene, ik kijk meestal DVD's of opgenomen programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
FireFoz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:27:
weet iemand of ik mijn canon hv20 via firewire op de pioneer dvr-555h-s aan kan sluiten om vervolgens eenvoudig een videotje op een dvd kan branden? en hoe wordt dit dan opgeslagen? is dit dan op een willekeurige dvd-speler weer af te spelen of moe tje daarvoor weer op hetzelfde apparaat zijn?
Niemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat het niet in de manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
vast, maar ik heb er nog geen:) zit er over te denken om er een aan te schaffen maar dan wil ik deze eigenschap graag weten van te voren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heeft dat ding een Firewire ingang? Dan moet het willen. Wij hebben laatst oude famileitapes (VHS) omgezet op DVD. Eerst via SCART naar de HDD toe, toen een beetje geedit (kan met de Pioneer) en toen van HDD naar DVD.

Overigens vraag ik me af hoelang de HDD DVD recorder markt nog blijft bestaan. Je hebt tegenwoordig als een Samsung digitale kabelontvanger met 160GB HDD voor 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireFoz schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:30:
vast, maar ik heb er nog geen:) zit er over te denken om er een aan te schaffen maar dan wil ik deze eigenschap graag weten van te voren..
Je kan de manual gewoon downloaden van de pioneer site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244484

Ik heb een Pioneer 530, en wil hem instellen voor G-Link, zodat de Pioneer de Dreambox 500s kan aansturen, nu geeft ie wel gewoon beeld enzo, maar is er het probleem dat de Dreambox niet in het lijstje van ontvangers staat om hem aan te kunnen sturen, maar op de Guide Plus site staat wel Dreambox bij ondersteunde kanalen, welke ontvanger moet ik kiezen zodat hij mn dreambox kan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb een Pioneer 530 en heb onlangs een mooie plasma TV gekocht. Bij het aansluiten van de Pioneer viel het me op dat deze een component uitgang heeft.
Nu wil ik hier uiteraard gebruik van gaan maken maar helaas heeft mijn TV maar 1 ingang en daar hangt momenteel mijn Wii aan. Nu vind ik het geen probleem om hier een schakelkastje tussen te zetten maar dan moet het wel een beetje de moeite zijn.
Dus voordat ik kastjes en kabels ga kopen ben ik erg benieuwd of component (veel) beter beeld geeft dan een scart kabel.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

Ik heb zelf de DVR-530H en deze via Scart aan mn Panasonic Plasma gehangen.
Omdat ik ook gebruik van component wilde maken heb ik een switch gekocht.

Maar tot nu toe vind ik het zwaar klote.Krijg het maar niet voor elkaar om mooi beeld te krijgen.
Ik heb alles ingesteld zoals beschreven in de manual, maar nog steeds niet goed.

Ik heb aan mn recorder een Panasonic digitale decoder hangen. Als de recorder uit staat dan is het beeld erg strak :) , maar zodra de HD\DVD recorder aangaat zie je de kwaliteit omlaag gaan.
Alsof je materiaal binnen krijgt met te weinig bandbreedte.

Daarom ben ik nu op zoek naar een Humax decodre MET HD opneem mogelijkheid.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Nu online

WTM

In het kader van we kicken even een oud topic ;-). Weet iemand nog waar ik de firmware kan krijgen om de 530-H regiovrij te maken? Ik heb perongeluk wat regio 1 dvd's gekocht die ik toch graag zou willen bekijken.... Je zou me er erg blij mee maken! Ik heb ook al wat requests uitstaan bij verkopers op internet maar die reageren (nog?) niet.

Ik heb een torrent gevonden, echter word ie niet meer geseed helaas.

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zet je DM eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Nu online

WTM

gedaan :-) ik wacht met smart ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
check http://www.pioneerfaq.inf...0H&question=Multiregional eens...
wellicht heb je daar wat aan ? ik heb 'm zelf op dvd staan, alleen nooit gebruikt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Laatst online: 26-04 17:39
shameete schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:13:
check http://www.pioneerfaq.inf...0H&question=Multiregional eens...
wellicht heb je daar wat aan ? ik heb 'm zelf op dvd staan, alleen nooit gebruikt. 8)7
Gisteren toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken. Had al maanden last van het feit dat de programma naam niet overkwam als ik iets opnam uit de Guide+.

van v3.51 naar v3.56 gegaan, maar totaal niet zonder slag of stoot:

.zip file gedownload, uitgepakt en op cd-rom gebrand. Geladen, machine update de firmware. reboot.
so far so good. Hee waarom kan ik niet in de guide+? HDD-ERR wtf.
Oh wacht dat stond in de instructies dat het wel voorkwam, gewoon nog een keer updaten.
Ok nog een keer de update, nog steeds geen Guide+ menu. 6 keer update gedaan zonder dat de Guide+ menu terug kwam. toen maar naar bed gegaan.
Vandaag de update op DVD gezet en nu werkt de update wel 100% en heb ik ook weer de Guide+ terug.

pffff

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
stappel_ schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:24:
[...]

Gisteren toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken. Had al maanden last van het feit dat de programma naam niet overkwam als ik iets opnam uit de Guide+.

van v3.51 naar v3.56 gegaan, maar totaal niet zonder slag of stoot:

.zip file gedownload, uitgepakt en op cd-rom gebrand. Geladen, machine update de firmware. reboot.
so far so good. Hee waarom kan ik niet in de guide+? HDD-ERR wtf.
Oh wacht dat stond in de instructies dat het wel voorkwam, gewoon nog een keer updaten.
Ok nog een keer de update, nog steeds geen Guide+ menu. 6 keer update gedaan zonder dat de Guide+ menu terug kwam. toen maar naar bed gegaan.
Vandaag de update op DVD gezet en nu werkt de update wel 100% en heb ik ook weer de Guide+ terug.

pffff
die fout heb ik dus ook gehad :( firmware update hielp in eerste instantie ook niet, en een EPG reset ook niet.
op een gegeven moment heb ik het er maar bij gelaten, ook omdat op de site van pioneer dit probleem bekend was en er als oplossing "return to reseller" stond.
maar sinds de kerst doet ie het ineens weer 8)7

• marcoappels
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-03-2021
shameete schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:12:
[...]

die fout heb ik dus ook gehad :( firmware update hielp in eerste instantie ook niet, en een EPG reset ook niet.
op een gegeven moment heb ik het er maar bij gelaten, ook omdat op de site van pioneer dit probleem bekend was en er als oplossing "return to reseller" stond.
maar sinds de kerst doet ie het ineens weer 8)7
Oplossing: apparaat resetten (stop knop en aan/uit knop, beiden op het apparaat) tegelijk indrukken. Daarna alles op nieuw instellen en weg is het probleem. Komt door corrupte Guide+ data.

• marcoappels
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-03-2021
Hallo,
Het lukt mij niet om op de pioneer 530 via RGB beeld te krijgen op mijn lcd tv. Ik hoor wel geluid. Ik gebruik een 21 polige scart kabel, volledig bedraad. Op beide apparaten heb ik betreffende scartaansluiting op RGB gezet.
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-05 13:52

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica