Nieuwe HDD DVD recorders Pioneer

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 15.808 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Je kan bij instellingen zien of die dat zelf allemaal al gevonden heeft en wanneer die iets gaat doen, en dan moet het goed komen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105909

ik heb hem hier ook, maar ik kan dus geen dvd's branden..
ik heb hier gewoon dvd - dvdtjes, ik probeer dan gewoon iets van de hd op dvd te branden en dan blijft hij zeggen: iets in de trend van plaats schijf.
wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Welk merk? Probeer anders eens een ander merk. Als ie het dan nog steeds niet doet dan is ie denk ik gewoon defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154208

Is het bij deze Pioneer recorders mogelijk om de harde schijf te vervangen door een (grotere) PC harde schijf?
Of staat er "speciale data" op de originele harddisk?
Grtz Flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Anoniem: 105909 schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:41:
ik heb hem hier ook, maar ik kan dus geen dvd's branden..
ik heb hier gewoon dvd - dvdtjes, ik probeer dan gewoon iets van de hd op dvd te branden en dan blijft hij zeggen: iets in de trend van plaats schijf.
wat kan ik hier aan doen?
toch wel dvd MIN r(w) he en geen plus want daar brand ie niet op :)

[ Voor 5% gewijzigd door SithWarrior op 12-09-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

Wat betreft het guideplus systeem heb ik het werkend. Was gewoon iets te snel met kijken of het er al in stond. Geduld blijft schone zaak :D

Al wat opgenomen gisteren met guideplus, en moet zeggen dit werkt wel erg fijn zeg. Wat een gemak zeg. Heb wel het boekje van Pioneer naast me liggen, maar het wijst zich allemaal vanzelf. En dat vind ik zeker wel een + punt.

Nu even een vraag wat betreft - dvd's zijn er nog merken die Pioneer niet makkelijk slikt? Nu ben ik zelf altijd wel een voorstander van TDK. Maar ja het blijven de wat "duurdere" schijfjes. Dus misschien nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik gebruik DVD-Rs (8x) van Imation. Nog geen problemen mee gehad, ook pas 1tje gebrand :)

Andere vraag, wat betekenen de verschillende pleurtjes in het Guide+ scherm? Ik heb licht groen, donker groen, blauw en rood (en dan nog een lichte versie van deze kleuren als de sursor erop staat). Rood (scheduled voor opname) en licht groen (default) snap ik, maar dat donker groen en blauw niet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151636

Vraag is er iemand die toevallig een gekopieerde film heeft bekeken met deze recorder?
Heb dit bekeken en kreeg steeds van die kleur sluiers (donker licht).
Hoort dit zo is dit een beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Nou ik heb nergens last van hoor met minder lagale films, geeft ie perfect weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151636

Bedankt voor je snelle reactie. Maar wat voor kabel heb jij er tussen hangen?
Ikzelf heb een scart.(dikke versie ). Als dit het niet is zal ik ermee terug moeten
denk ik! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:51
Vraag is er iemand die toevallig een gekopieerde film heeft bekeken met deze recorder?
Heb dit bekeken en kreeg steeds van die kleur sluiers (donker licht).
Hoort dit zo is dit een beveiliging?
Bedoel je hiermee een analoge kopie van DVD/VHS naar de DVD recorder?
Dan kan het een macrovision beveiliging zijn waardoor het beeld zo slecht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

The_Doman schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:27:
Bedoel je hiermee een analoge kopie van DVD/VHS naar de DVD recorder?
Dan kan het een macrovision beveiliging zijn waardoor het beeld zo slecht wordt.
Bij Macrovision krijg je een melding dat het signaal niet opgenomen kan worden omdat het copy-protected is.

Iets anders:

Ik heb de recorder zo ingesteld dat ie elke maandag Gammo opneemt, maar vorige week begon Gammo om 23:55, nu om 00:08, maar de recorder is vrolijk om 23:55 beginnen opnemen, met als resultaat dus dat ik het halve programma mis :( Hoe stel ik het zo in dat de recorder telkens de guide plus+ tabel raadpleegt voor de aanvangstijden van programma's?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 21:31
Ik heb deze recorder nu ongeveer een maand in mijn bezit en ben er nog steeds erg blij mee. Het enige probleem (als je het al zo mag noemen) dat ik heb is dat als ik iets opneem op de HD het soms is opgedeeld in bijv. 3 delen. Dit was ook het geval bij Seven afgelopen zaterdag. Zo wordt het snel een onoverzichtelijk rommeltje. Vanaf de HD is dit bij mij weten niet meer samen te voegen als 1 film en moet ik dus tijdens het kijken de film twee keer hervatten vanuit Disk Manager.
Zijn er meer mensen met dit "probleem"? En is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ja dat heb ik ook soms, alleen als ik via guide + opneem als ik gewoon via dat andere systeem opneem dan doet hij het wel in 1 blok. (ik heb het ook pas zinds kort trouwens dat probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SithWarrior schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:39:
Ja dat heb ik ook soms, alleen als ik via guide + opneem als ik gewoon via dat andere systeem opneem dan doet hij het wel in 1 blok. (ik heb het ook pas zinds kort trouwens dat probleem)
Is dit niet toevallig het resultaat van een gefragmenteerde harde schijf?
Er is een optie om te defragmenteren, misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

BELANGRIJK BERICHT VOOR DE GEBRUIKER!!!!!
Voor klanten in België

Wegens technische moeilijkheden is onze Belgische gastzender TMF tijdelijk niet in staat GUIDE Plus+ data uit te zenden.

We werken nauw samen met TMF om de GUIDE Plus+ uitzendingen zo snel mogelijk te hervatten. We zijn er van bewust dat u afhankelijk bent van het GUIDE Plus+ systeem en we doen al het nodige om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

We houden u van de recentste ontwikkelingen op de hoogte via dit prikbord.

Dank voor u geduld gedurende dit ongemak.

Daarom werkt het guide+ dus niet ;(

• SithWarrior

SithWarrior

Exocet schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:50:
[...]

Is dit niet toevallig het resultaat van een gefragmenteerde harde schijf?
Er is een optie om te defragmenteren, misschien helpt dat.
Daar had ik ook al aan gedacht, maar zo als ik al zei als ik iets opneem zonder guide + neemt hij wel in 1 stuk op. Maar ik ga hem zeker even defraggen binnenkort en nog eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Aangezien ik vaak F1 wedstrijden opneem en bewaar ben ik op zoek gegaan naar een HDD en DVD recorder.
Uiteindelijk ben ik dus op Pioneer terechtgekomen.

Nou heb ik een vraag wat open blijft.

Welke type is nou de nieuwste 80GB : DVR-433-H of de DVR-520-H :?

De 433 schijnt alleen showview te hebben de 520 heeft ook PDC. Welke van beiden systemen werkt het beste.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

seninha schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 09:46:
Aangezien ik vaak F1 wedstrijden opneem en bewaar ben ik op zoek gegaan naar een HDD en DVD recorder.
Uiteindelijk ben ik dus op Pioneer terechtgekomen.

Nou heb ik een vraag wat open blijft.

Welke type is nou de nieuwste 80GB : DVR-433-H of de DVR-520-H :?

De 433 schijnt alleen showview te hebben de 520 heeft ook PDC. Welke van beiden systemen werkt het beste.
De 433 is nieuwe dan de Pioneer 520. De opvolger van de 520 is de Pioneer 530H die weer iets meer bied als de 433. Zoals Guideplus (super systeem), 160GB harddisk (toch niet altijd een overbodige luxe). De 520 is ten opzichte van de 433 toch al wat verouderd, daar en tegen kan de 433 wel dual layer dvd-r branden en dat kan de 520 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Misschien een tip: Mijn recorder was vastgelopen en reageerde niet meer op de AB (alleen Guideplus+ werkte nog). Ik stond op het punt de recorder uit te zetten en daarmee al mijn settings te verliezen toen ik toch maar besloot de handleiding eens te lezen. De recorder kun je blijkbaar resetten door de powerknop >10sec in te drukken. Het werkte ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37014

Hoi,

Ik ben in bezit van de 433, en ben tot nu toe nog niet echt tevreden omdat ik het nog niet werkend heb.

Ik heb thuis geen nederlandse pakket via de kabel, maar via een digitale schotel(Dreambox 500, jaja een linux bakje)

nu heb ik 2 problemen.
1. ik kan geen zender kijken als de DVD recorder uit staat.. (hij moet dus altijd aanstaan als ik tv wil kijken) nu heb ik naar de instellingen gekeken wat in de handleiding staat maar dat hielp dus niet.

2. Als ik de dvd recorder aan hebt staan en ik kijk gewoon naar een willekeurige zender. heb ik iets minder scherpe beeld dan dat ik de dreambox rechtstreeks aan sluit op de tv. Ligt dit nou aan mijn scart kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 00:29
Anoniem: 37014 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:45:
Hoi,

Ik ben in bezit van de 433, en ben tot nu toe nog niet echt tevreden omdat ik het nog niet werkend heb.

Ik heb thuis geen nederlandse pakket via de kabel, maar via een digitale schotel(Dreambox 500, jaja een linux bakje)

nu heb ik 2 problemen.
1. ik kan geen zender kijken als de DVD recorder uit staat.. (hij moet dus altijd aanstaan als ik tv wil kijken) nu heb ik naar de instellingen gekeken wat in de handleiding staat maar dat hielp dus niet.

2. Als ik de dvd recorder aan hebt staan en ik kijk gewoon naar een willekeurige zender. heb ik iets minder scherpe beeld dan dat ik de dreambox rechtstreeks aan sluit op de tv. Ligt dit nou aan mijn scart kabel?
Hoe heb je de dreambox aangesloten op je 433? Als je dit bijvoorbeeld via composiet doet, dan klopt het dat je deze problemen ondervindt.

P.S.: Volgens mij heb je dit ook op kieskeurig gepost in een review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37014

Jep :)

met mijn stomme kop was ik vergeten in de dreambox de scart op RGB te zetten..

ik heb nu dus HAAAAAAAAAAAARSCHERP beeld met gewoon scart kabels van de markt! :+ :+

alleen nu moet ik altijd de dvd recorder aan hebben om de dreambox te kunnen bekijken, had vandaag weinig tijd dus ga vanavond ff knutselen..

(er is een functie AV-Link (zie handleiding) die heb ik op doorlussen staan en nog werkt het niet )
dus alleen punt 1 nog..
"1. ik kan geen zender kijken als de DVD recorder uit staat.. (hij moet dus altijd aanstaan als ik tv wil kijken) nu heb ik naar de instellingen gekeken wat in de handleiding staat maar dat hielp dus niet."

heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 37014 op 13-10-2005 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Anoniem: 37014 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:32:
Jep :)

met mijn stomme kop was ik vergeten in de dreambox de scart op RGB te zetten..

ik heb nu dus HAAAAAAAAAAAARSCHERP beeld met gewoon scart kabels van de markt! :+ :+

alleen nu moet ik altijd de dvd recorder aan hebben om de dreambox te kunnen bekijken, had vandaag weinig tijd dus ga vanavond ff knutselen..

(er is een functie AV-Link (zie handleiding) die heb ik op doorlussen staan en nog werkt het niet )
dus alleen punt 1 nog..
"1. ik kan geen zender kijken als de DVD recorder uit staat.. (hij moet dus altijd aanstaan als ik tv wil kijken) nu heb ik naar de instellingen gekeken wat in de handleiding staat maar dat hielp dus niet."

heeft iemand hier ervaring mee?
bij de 530 heb je mogelijkheid om apparaten door te lussen indien de recorder uit staat. Weet zo niet waar de optie zit maar ben hem wel eens tegengekomen. Pioneer noemt het enegiebesparing. Kijk anders eens in de handleiding van de 530. Ik weet natuurlijk niet of deze optie ook op de 433 zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Switek op 13-10-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Na eerst een Philips 5350 in bestelling te hebben gehad bij Goedkopen.nl gaat er nu een Pioneer 530 komen. Philips wilde nl. niet meer leveren en daardoor bood Goedkopen.nl mij de Pioneer aan voor een strakke prijs.
Als ik het zo lees ben ik wel iets getemperd in mijn enthousiasme. Die Philips kon + en - branden had een HDMI aansluiting en had dat "Pause Live TV" gebeuren. Nu kunnen deze zaken mij niet echt boeien (pause live TV is wel leuk maar is niet echt leuk voor de HDD).

De Pioneer heeft echter leuke zaken als DVD->HDD kopieren (werkt dat goed?) en commercial skip!
Wat ik me verder afvraag is hoe het zit met dat direct van TV opnemen. Als ik zender X kijk en ik druk op direct opnemen blijft de Pioneer dan van dezelfde zender x opnemen als ik naar zender y of z zap? Of krijg ik dan een opname van mijn zapgedrag?
Al met al ben ik wel blij. Erg strakke prijs voor Pioneer speler (heb ik toch liever dan Philips)!

[ Voor 3% gewijzigd door Deddiekoel op 15-10-2005 13:03 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 18-06 14:12

Crusader

Arc Nature

Ik heb vandaag voor m'n ouders die 530 besteld en aangezien ik de persoon ben die dat ding mag gaan instellen e.d. heb ik nog wat vraagjes:

1. Werkt dat Guide Plus zowel met decoders als met analoge TV (Casema)? Want m'n ouders willen op termijn naar digitale tv.

2. Welke decoder is aan te raden voor Casema digitale tv, die lekker samenwerkt met die 530? Ik lees hier en daar wat problemen met Panasonic decoders.

3. Ik lees in de handleiding niets over apparaat(merk)codes voor die G-Link. Hoe weet ik met welke decoders (met name een Dreambox) dat G-Link goed werkt?

Bedankt alvast!

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb een andere vraag. Vandaag heb ik dus de 530 in bestelling staan. Was vandaag in de stad en zag eigenlijk bijna nergens DVD-'s staan. Het was alleen + wat de klok sloeg en als er - was was het veel duurder dan +. Het komt op mij over als dat - het gaat verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 18-06 14:12

Crusader

Arc Nature

Deddiekoel schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 01:14:
Ik heb een andere vraag. Vandaag heb ik dus de 530 in bestelling staan. Was vandaag in de stad en zag eigenlijk bijna nergens DVD-'s staan. Het was alleen + wat de klok sloeg en als er - was was het veel duurder dan +. Het komt op mij over als dat - het gaat verliezen...
Op een willekeurige webwinkel zie ik anders nog net zoveel -R als +R. Volgens mij geen reden tot zorgen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Heb gister uiteindelijk de knop doorgehakt en heb de 160g versie gehaald _/-\o_

Gelijk vanmorgen F1 opgenomen , vanuit mn digitale Pnasonic decoder. De verkoper van Mediamark was niet zeker of dat ging werken, maar het gaat dus wel. Kwaliteit is top.
Prijs is daar trouwens €489 + €3 verwijderingsbijdrage.

Ik heb trouwens een vraag die ik niet snel kan vinden. Is het mogelijk om een het punt waar je stopt met kijken te markeren :? Zodat je later weer daar verder kan kijken.

En in welke mode (SP,LP ) nemen jullie het meest op als weet dat je later het over wil zetten op een DVD :?
Ik heb nameijk de wedstrijd nu op SP genomen , en ben van plan deze op DVD te zetten. Moet eerst wat dingen ervan verwijderen (had de recoder te vroeg aangezet)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

seninha schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:38:
Ik heb trouwens een vraag die ik niet snel kan vinden. Is het mogelijk om een het punt waar je stopt met kijken te markeren :? Zodat je later weer daar verder kan kijken.
Dat doet ie automatisch als je op de stop knop drukt (in beeld verschijnt dan een \resume\ boodschap). Als je nog een keer op de stop knop drukt, wordt het weer ongedaan gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Ik zoek iemand die me kan uitleggen hoe de g-link werkt en wat het nou eigenlijk inhoud. Ik heb gezocht op Google en hier op Tweakers maar ik heb niet echt relevante informatie kunnen vinden.

Momenteel heb ik het als volgt, zoals in de handleiding staat, aangesloten:
- TV Home digitale TV
* antenne aansluiting uit de muur op de antenne ingange
* antenne uit -> antenne in op de Pioneer HDD recorder
* Scart kabel -> AV2 op de Pioneer HDD recorder
- Pioneer HDD recorder
* antenne uit -> antenne in op de TV
* Scart kabel AV1 -> Scart AV1 op de TV

Ik heb er even een plaatje bijgezocht, de kwaliteit is niet super maar wellicht duidelijker dan mijn beschrijving.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lorn/Tweak/pioneer.jpg

De vraag is wat nou die g-link voor me zou kunnen doen en hoe ik dat opzet met de Pioneer DVR-630H. Ik neem aan dat het bij de EPG+ moet maar het eerste probleem daar is al of het een kabel of terrestisch signaal (oid) is. Vervolgens selecteer ik dan dat de provider Nokia is (het merk van de TV Home settopbox) maar vervolgens moet er een kanaal worden opgegeven. Welk kanaal is dat dan? De aanwijzing op het scherm wordt ik helemaal niks wijzer van en de handleiding beidt ook geen uitkomst.

Er van uitgaande dat g-link straks werkt, wat voor gemak heb ik er dan van? Kan ik dan via de afstandbediening van de Pioneer zenders selecteren van de Nokia settopbox? Gaat de settopbox automatisch aan als ik een programma wil opnemen dat alleen via de settopbox is te ontvangen?

Alle hulp is meer dan welkom!

[ Voor 8% gewijzigd door Lorn op 16-10-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Die vraag is bij mij ook nog open. Ik maak gebruik van een Panasonic decoder om via Multikabel digtale TV te ontvangen.
Toen ik gister alles aansloot (zelfde manier als hirboven) en de setup ging doen toe reageerde mn decoder niet als de speler steedes eennieuwe code doorgaf (was de bedoeling dat deze van kanaal 1 naar 101 zou springen)

Toen heb ik maar de deocder op TMF gezet en dan stand-by,en vanmorgen was de EPG guide helemaal vol :)

Vraag me nu alleen af als ik deze gebruik dan mn decoder vanzelf aangaat of moet ik deze aanlaten op de zender die ik via EPG wil opnemen :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De G-link is eigenlijk niks anders dan een IR zender die door de DVR bedient wordt, zo kan de DVR je settop box bedienen. Bij mij moet deze altijd aanstaan, anders schakelt deze niet over, hij blijft gewoon uit. Bij de setup moet je deze settop box instellen, bv digitale TV van UPC valt onder "Cable/Motorola" (merk van de settopb box, niet TV oid).

Als tijdens de setup de DVR de settop box niet kan laten overschakelen, gaat het niet werken. Het kan helpen door de settop box een nacht aan te laten staan, dan haalt de DVR ergens wat instellingen vandaan. Dat was bij mij iig het geval, in eerste instantie kon ik mijn settop box niet bedienen, maar na een nachtelijke update wel.

G-link instellen gaat idd onder de Guideplus+ instelling. Je kiest Cable voor signalen die via de kabel naar de settopbox gaan, Sattelite voor satteliet ontvangers, Terrestrial voor digitale TV via een aparte antenne (digitenne bv.) en None snap ik zelf ok niet :) Dan kies je het merk van je settopbox of provider, als ie er niet tuusen staat ben je screwed lijkt me, of kun je checken in een andere catergorie. Dan selecteer je de ingang waarop de scart voor die settop box zit en daarna gaat de DVR proberen een kanaal te kiezen op de settop box. Als dat lukt (sommige settop boxen kunnen meerdere pogingen nodig hebben) kies je 'yes' en het is klaar.

Ik heb onder het editor kopje in het Guideplus+ menu al mijn kanalen op de settop box gezet zodat ik altijd digitale kwaliteit opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb gister voor het eerst ff met behulp van G-link en EPG een programma opgenomen. Nou viel dat niet mee.
Ik dacht dat de deoder vanzelf uit stand-by zou komen zodra de speler het ook deed. Maar dat werkt dus niet :(
Ik moet de Panasonic decode aan laten ,en dan wordt deze via G-link wel op de goede zender gezet.
Wel jammer, want dat betekend dat de decoder altijd aan moet blijven.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Net bericht gekregen van Goedkopen.nl dat mijn Pioneer 530 onderweg is en ik hem morgen tegemoet kan zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131685

Ik heb nu een Sony RDR HX 710 waar ik eigenlijk heel tevreden van ben maar wil nog een tweede toestel aankopen en dacht aan de Pioneer omdat hij wel EPG heeft en de Sony niet.
Maar klopt het gerucht dat de Pioneer niet onthoudt als je even stopt met iets op je harde schijf te bekijken waar je zat en dan steeds terug moet zoeken ? Lijkt met straf.
Pauze Live Tv is heel handig met de Sony en omslachtig met de Pioneer.
Iemand een idee van voor en of nadelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liempie
  • Laatst online: 09:25
Anoniem: 131685 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:30:
Ik heb nu een Sony RDR HX 710 waar ik eigenlijk heel tevreden van ben maar wil nog een tweede toestel aankopen en dacht aan de Pioneer omdat hij wel EPG heeft en de Sony niet.
Maar klopt het gerucht dat de Pioneer niet onthoudt als je even stopt met iets op je harde schijf te bekijken waar je zat en dan steeds terug moet zoeken ? Lijkt met straf.
Pauze Live Tv is heel handig met de Sony en omslachtig met de Pioneer.
Iemand een idee van voor en of nadelen ?
Als je, tenminste bij de 530H, één keer op stop drukt kun je hervatten. Bij de 2e keer drukken moet je helemaal vanaf het begin starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de snelle reply, maar kan je dan na één keer op stop te hebben gedrukt gewoon wat andere dingen op dvd of hd bekijken en onthoud hij dan wat en waar je hebt gestopt ?
liempie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:36:
[...]

Als je, tenminste bij de 530H, één keer op stop drukt kun je hervatten. Bij de 2e keer drukken moet je helemaal vanaf het begin starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Kan je vertellen dat het bij de 530 wel goed zit. Vanmorgen heb ik een deel van RTL sport gekeken.
S'middags heeft mn vrouw Big Brother gekeken, en toen ik daarna van mn werk kwam en weer RTL sport koos ging deze weer verder waar ik opgehouden was :)

Dus hij kan meerdere punten onthouden , ook al kijk je ertussen iets anders wat je opgenomen heb.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het pauzeren van Live TV is ook weer niet super onhandig. Je moet alleen even op de knop 'TV direct record' in drukken en daarna pauze. De DVR mag dan niet iets anders aan het opnemen zijn natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 18-10-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hoe zit het normaal trouwens met "Pause live TV" en zappen? Neemt de HDD recorder dan op van het kanaal waar de HDD op staat of van de TV (en dus je zap-gedrag). Het klinkt in theorie wel leuk maar met mijn zap gedrag heb ik liever dat ik gewoon 1 zender kan laten opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De DVR volgt je zap-gedrag niet, maar blijft het originele signaal opnemen. Als je op de 'TV direct record' knop drukt, vraagt de DVR aan de TV welk kanaal deze staat en schakelt dan over op dit kanaal en gaat opnemen. Wat jij daarna met de TV doet maakt niet meer uit, want in opname stand kan de DVR niet van kanaal wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Heb jullie trouwens gemerkt dat zodra de speler klaar is met een EPG opnamen de TV vanzelf overschakeld naar de zender die net opgenomen is :?

Wat ik wel raar vind is dat gister tijdens het opnemen van GTST (niet voor mij :r ) de speler om 20h30 al ophield met opnemen. Maar omdat de speler op dat moment oversprong naar RTL (terwijl zij TALPA aan jet kijken was) zagen we dat GTST nog niet klaar was :? :?

Ik dacht dat als je EPG gebruikte de speler een signaal kreeg als het programma afgelopen was?
Nu hield die gewoon op om 20h30 met opnemen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
seninha schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 07:50:
Heb jullie trouwens gemerkt dat zodra de speler klaar is met een EPG opnamen de TV vanzelf overschakeld naar de zender die net opgenomen is :?

Wat ik wel raar vind is dat gister tijdens het opnemen van GTST (niet voor mij :r ) de speler om 20h30 al ophield met opnemen. Maar omdat de speler op dat moment oversprong naar RTL (terwijl zij TALPA aan jet kijken was) zagen we dat GTST nog niet klaar was :? :?

Ik dacht dat als je EPG gebruikte de speler een signaal kreeg als het programma afgelopen was?
Nu hield die gewoon op om 20h30 met opnemen.
Ja dat klopt maar vaak lopen de programma's wat uit of beginnen te laat ten opzichte van wat ze hebben doorgegeven aan de EPG dienst. In theorie is het allemaal prachtig maar dan moeten de zenders zich wel aan de tijden gaan houden natuurlijk. Wat ik zelf meestal doe is programmeren doormiddel van EPG en dan het programma 10 min. langer laten opnemen bij "schema". Dit probleem zul je bij iedere recorder (alle merken) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Dat kan ja je kan ook nog paar keer door klikken zodat showview aanstaat en dan gaat ie net zo lang door tot programma is afgelopen. Of dat nou 10 min is of een uur dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

PDC bedoel je. Showview is alleen een manier van invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

SithWarrior schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:43:
Dat kan ja je kan ook nog paar keer door klikken zodat showview aanstaat en dan gaat ie net zo lang door tot programma is afgelopen. Of dat nou 10 min is of een uur dat maakt niet uit.
Wat bedoel je met doorklikken :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

PDC, showview whatever hoe ze het noemen. Met door klikken reageerde ik op Switek die het had over 10 min langer opnemen als je dat knopje nog een paar keer in klikt dan gaat hij op PDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152790

Let wel: PDC werkt alleen als de recorder op stand by staat. Als ie aan staat, neemt hij niets op. Daarnaast sturen de zenders over het algemeen geen/ geen accuraat PDC signaal. In de praktijk kun je het dus beter niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb mijn speler binnen er de hij geeft aan dat hij niet met mijn TV kan praten :(
Is er wellicht een lijst ergens waar op staat welke TV dit ondersteunen? Ik heb een 82cm Panasonic van iets van 7 jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106227

Hallo ik heb ook sinds 2 dagen de h530 in bezit. ziet er allemaal leuk uit. maar ik heb nog 1 vraagje

Ik krijg hem maar niet op RBG. Ik heb hem op de juiste scart aansluiting gebruikt op mijn tv (die rgb ondersteunt iig mijn xbox geeft wel rgb op die aansluiting).
Maar toch krijg ik cvbs op mijn scherm te zien.
Ik twijfel nog even aan mijn scart kabel die ga ik dan ook vervangen. Maar is de rgb functie alleen ingesteld bij DVD playback. Of moet die het ook doen bij het normale tv kijken? ik leesde op kieskeuring iets over dvd/tv mode.

Verder heb ik een philips tv met 3 scart aansluitingen waarvan 2 rgb onderstunen en de laatste is de "easy link" aansluiting. Kan ik nog wel gewoon gebruik maken van chase play op het moment dat ik dus niet op de easy link aansluiting zit?

Weet iemand hier antwoord op?

@Deddiekoel: bij mij is het dus zo dat maar 1 van mijn scart aansluitingen de mogelijkheid heeft om "te praten". Probeer het ook op de eventueele andere aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145878

Deddiekoel schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:45:
Ik heb mijn speler binnen er de hij geeft aan dat hij niet met mijn TV kan praten :(
Is er wellicht een lijst ergens waar op staat welke TV dit ondersteunen? Ik heb een 82cm Panasonic van iets van 7 jaar oud...
Je TV moet smartlink ondersteunen, en bovendien met een (volledig bedrade) scartkabel zijn aangesloten. Smartlink zit volgens mij niet op TV's van 7 jaar oud :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Je TV moet over I-link beschikken. Of hoe de verschillende fabrikanten het ook noemen. Zelf heb ik een TV van Philips met 3 scart-aansluitingen waarvan er 1 geschikt is voor I-link. Helaas is de aansluiting weer niet geschikt voor het RGB-signaal. Ik moet dus kiezen tussen RGB of I-link :(

edit: zoals Dickdeboer al zei dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Switek op 19-10-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106227

[b][message=24416009,noline]Switek schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:39

Je TV moet over I-link beschikken. Of hoe de verschillende fabrikanten het ook noemen. Zelf heb ik een TV van Philips met 3 scart-aansluitingen waarvan er 1 geschikt is voor I-link. Helaas is de aansluiting weer niet geschikt voor het RGB-signaal. Ik moet dus kiezen tussen RGB of I-link :(
Dat heb ik dus ook. Maar als je via recorder tv kijkt hoort ie dan wel rgb door te geven?
Verder raak je toch niet gek veel funties kwijt met i-link? (eenmalig instellen kan wel daarna gewoon andere ingang gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Iemand dit al geprobeerd?

HDD copy hack.
1. Check, that no DVD is in tray.
2. Press MENU.
3. Press 23876.
4. Press select.

Neem aan dat dit betekent dat je een beveiligde dvd ook naar de HDD kan zetten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb een andere vraag. Hoe zit het het weghalen van reclames? Ik dacht dat dit een automatische functie was. Maar ik kan er niets over terugvinden in de handleiding. Het enige wat ik heb gevonden is de erase section optie, maar klinkt erg manueel...Is er ook een automatische variant?

Daarnaast is er een levendige ontwikkeling voor aangepaste firmwares voor mijn Philips DVD speler (720SA). Zijn er ook dergelijke zaken voor de Pioneer? Op de site van goedkopen.nl staat dat de speler al regiovrij is voorbereid en dat dit mogelijk wordt door een software update...Daarnaast lijkt het me ook soepel als je normale DVD naar je HDD kunt kopieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Waar heb je gelezen dat reclames automatisch weggehaald worden? Het kan idd met de erase selection optie, maar dan met de hand. En er zit een knopje op de AB wat 30sec, 1min, 2min, 5min vooruitspringt wat je kun gebruiken om de reclame te skippen. Echter, de reclame blokken zijn hier niet van gelijke lengte, dus je hebt er niet zo veel aan.

Over de RGB optie, ik heb daar ook last van. In het instellingmenu kun je instellen welk systeem voor elke AV uitgang gebruikt moet worden, echter als ik dit op RGB zet, dan krijg ik de menu's van de 530 in RGB, maar het TV signaal in CVBS (mijn TV geeft telkens een info-bar als het signaal veranderd). Of DVDs dan wel in RGB gespeeld worden weet ik niet. Ik heb dan maar S-video ingesteld, want dan is alles in S-video en dat is altijd nog beter dan CVBS.

Trouwens, mijn 7 jaar oude Philips TV ondersteund wel easylink, dus er waren toen zeker TVs die dat hadden, misschien alleen Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Dat van die commercial skip komt rechtstreeks van de Pioneer site:
Commercial Skip / Back Yes/Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat is dat knopje waarmee je 30sec vooruit springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ok...beetje jammer. Weet iemand verder hoe het staat met firmwares etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:17:
Dat is dat knopje waarmee je 30sec vooruit springt.
en 1min, 1,5min, 2min, 3min, 5min als je het knopje vaker indrukt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deddiekoel schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:39:
Dat van die commercial skip komt rechtstreeks van de Pioneer site:

[...]
Bij de Sony HX710 kun je ook gewoon een hoofdstuk skippen, omdat de hoofdstukken worden aangemaakt bij 'sterke beeldovergangen'. Dit gaat niet altijd goed, maar in de meeste gevallen ben je met één druk op de knop tot precies voorbij de reclame ;). Helaas moet je dan altijd een klein beetje achteruit om te kijken of je inderdaad bent waar je denkt te wezen ;( ...

Gaat dit bij de pioneer niet net zo? (Hoofdstukken aanmaken bij beeldwisselingen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb hem pas net dus ik kan nog niet echt oordelen. Maar volgens mij doet de Pioneer het bij vaste tijden (10 of 15 min)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
Deddiekoel schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:39:
Ik heb hem pas net dus ik kan nog niet echt oordelen. Maar volgens mij doet de Pioneer het bij vaste tijden (10 of 15 min)...
Volgens de gebruiksaanwijzing zou 'ie dat inderdaad moeten doen, maar helaas.. ook al zet je de optie hiervoor in het menu aan, dan doet 'ie het nog steeds niet. 8)7

Hopelijk brengt Pioneer hiervoor een firmware update uit, want het is toch wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb net een mail wisseling gehad met goedkopen.nl. Ik had ze gevraagd naar de software update waarover ze spreken op hun site. Met deze update zou je de Pioneer 530 regiovrij moeten kunnen maken. Deze update hebben zij op CD liggen en kunnen ze opsturen voor 20 (!) euro. Het lijkt mij sterk dat deze update niet via internet te vinden zou zijn. Iemand hier die meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Anoniem: 145878 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:11:
Gaat dit bij de pioneer niet net zo? (Hoofdstukken aanmaken bij beeldwisselingen?)
Nee, de Pioneer maakt zelf geen hoofdstukken aan. Als ze dat er nog in maken is het helemaal een perfect apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Pioneer deelt het als je het op dvd zet anders op in chapters van 10 min per stuk (je kan het zelf hoger of lager in stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Deddiekoel schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:06:
Ik heb net een mail wisseling gehad met goedkopen.nl. Ik had ze gevraagd naar de software update waarover ze spreken op hun site. Met deze update zou je de Pioneer 530 regiovrij moeten kunnen maken. Deze update hebben zij op CD liggen en kunnen ze opsturen voor 20 (!) euro. Het lijkt mij sterk dat deze update niet via internet te vinden zou zijn. Iemand hier die meer weet?
Ik zou hem ook graag Regiovrij millen maken. Op internet kom ik ook alleen maar links tegen om de CD te kopen (goedkoopste tot nu toe £10,- inc. verzending door Europa).
Eind december komt eindelijk de DVD-box van de Nowhere Man uit. Dat is die TV-serie van midden jaren 90 over Thomas Veil (were are the pictures?). Deze komt naar mijn weten niet in Nederland uit en dus alleen in regio 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Heb je een link naar die CD? Ik vind het een raar verhaal helemaal omdat er geen downloads van zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
Deddiekoel schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:56:
Heb je een link naar die CD? Ik vind het een raar verhaal helemaal omdat er geen downloads van zijn...
(£ 19,99) http://www.multiregionupgrades.com/upgrades/pioneer.htm
(£ 9,99) http://mysite.wanadoo-mem...ultiregiondvd/Pioneer.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is dat een andere disc dan de pioneer_service.nrg die je op sommige bittorrent sites kunt vinden en waarmee je een andere HDD in de 530H kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Op dit forum biedt iemand de codefree disc aan voor £ 5 (posting #203 is de directe link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samengevat, heeft iemand ervaring met Sony én Pioneer en kan je dan de belangrijkste voor en nadelen eens op een rijtje zetten ? (Sony RDR HX 710-910 én Pioneer DVR-530-630H)
Op Pioneer zit EPG, Sony niet maar wat zijn nog vermeldenswaardige verschillen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

IK kwam er gisteren achter dat de buitenlandse zenders (als BBC en MTV) niet onder (mijn) Guideplus vallen. Is er een manier om deze zenders toch toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Niet via de offical way igg, misschien met een hack ofzo?

(Laat ik trouwens voor de rest maar niks meer zeggen voor dat ik weer mailtjes krijg van wazige sites met hun onderzoeken naar dvd recorders en of ik daar aan mee wil werken...)

[ Voor 15% gewijzigd door SithWarrior op 22-10-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik weet niet wat het was maar vanmiddag voor ik naar mn werk ging zag ik dat de kwaliteit van mn beeld slecht was.Je kon namelijk licht vertikale strepen zien.

Recorder krijgt zijn signaal van mn Panasonic digitale TV decoder. Als ik de zelfde zender op mn TV kijk maar dan niet via de recorder dan is het beeld wel zuiver :?

Heb snel even alle kabels nagekeken maar dat gaf geen resultaat.

Zou het aan de tuner van de recoder kunnen liggen :? Of kan de scartkabel dit soort problemen veroorzaken

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Hoi,

Als vaste Pioneer consument ben ik ook geinteresseerd in de 530 dvd-recorder, maar ik zie graag dat er een dvdrecorder is die ook +R/RW en Divx aankan. Bestaat er zo'n Pioneer?
Tevens hoor ik dat het mogelijk is om op te nemen op de harddisk en later na evt monteren het weg te schrijven naar een dvd-schijfje. Hoe snel kan die dit wegschrijven??...4x, 8x, 16x?
Alvast bedankt voor de info.

gr,
LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
LaptopRookie schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:17:
Hoi,

Als vaste Pioneer consument ben ik ook geinteresseerd in de 530 dvd-recorder, maar ik zie graag dat er een dvdrecorder is die ook +R/RW en Divx aankan. Bestaat er zo'n Pioneer?
Tevens hoor ik dat het mogelijk is om op te nemen op de harddisk en later na evt monteren het weg te schrijven naar een dvd-schijfje. Hoe snel kan die dit wegschrijven??...4x, 8x, 16x?
Alvast bedankt voor de info.

gr,
LR.
Aanvulling: opnemen en afspelen in +R/RW en Divx/Xvid afspelen bedoel ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

De Pioneer kan alleen wegschrijven in DVD min formaat (-R/-RW). Ook kan hij geen Divx weergeven. Allemaal te vinden op de pioneer site...
Deddiekoel schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:58:
IK kwam er gisteren achter dat de buitenlandse zenders (als BBC en MTV) niet onder (mijn) Guideplus vallen. Is er een manier om deze zenders toch toe te voegen?
Ik ben er inmiddels zelf achter gekomen. In het guideplus menu is er op de grijze menu balk achteraan de optie "editor" daar kun je zender gegevens aan een kanaal op je tuner toekennen een aanzetten. Daarmee kon ik BBC1 en 2 toevoegen.
Gevonden op www.europe.guideplus.com ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben de afgelopen week tegen een aantal problemen met Guideplus aangelopen :(

Zo heeft hij al meerdere keren een programma opgenomen vanaf de middelste reclame. Gisteren wilde ik Gammo opnemen en dat heb ik een stukje in chaseplay gekeken (toen alles nog goed ging). Toen ik echter later terugkwam had hij alleen na Gammo op de HDD staan. Ook opnemen van TopGear ging niet lekker (miste begin- en eindstuk)... Als klapper had ik dat op Donderdag de film van vrijdag al was opgenomen gelabeld als zijnde opgenomen op Zaterdag!

Ik had mijn tijd instelling altijd op automatisch staan (via zender Net5). Ik denk dat daar de problemen vandaan komen. Tweede schuldige is denk de Showview/PDC (oid, V+P in Guideplus schema) iunstelling. Die werkt (zoals hier al eens gezegd) niet helemaal lekker voor alle zenders (weet iemand hier welke zenders dit wel goed doen?). Ik heb nu dus V+P uit staan en mijn tijd is lekker handmatig geregeld. Hoop dat dit alles oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
showview+pdc werkt alleen voor de Nederlandse + Belgische publieke zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

little_soundman schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 02:20:
showview+pdc werkt alleen voor de Nederlandse + Belgische publieke zenders.
Showview werkt voor elke zender, het is niets anders dan een code voor begin/eindtijd en zender. PDC moet worden ondersteund, en dat werkt inderdaad alleen bij de nederlandse en belgische zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een wat rare vraag maar als ik naar iets kijk op HD zie ik op het display van de recorder dat ik bvb 10.55 min ver zit in dat programma.
Hoe kan ik die tijd in de display veranderen, hoe lang duurt het programma nog enz...?
Dus remaining time op de display krijgen ? Dat kan bij elke dvd maar hier nog niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervdmeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
seninha schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:00:
Ik weet niet wat het was maar vanmiddag voor ik naar mn werk ging zag ik dat de kwaliteit van mn beeld slecht was.Je kon namelijk licht vertikale strepen zien.

Recorder krijgt zijn signaal van mn Panasonic digitale TV decoder. Als ik de zelfde zender op mn TV kijk maar dan niet via de recorder dan is het beeld wel zuiver :?

Heb snel even alle kabels nagekeken maar dat gaf geen resultaat.

Zou het aan de tuner van de recoder kunnen liggen :? Of kan de scartkabel dit soort problemen veroorzaken
Ik heb ook last gehad van die strepen, werd op een gegeven moment extreem erg, beeld dat van zwart/wit weer naar kleur sprong, beeld dat bijna helemaal groen en rood werd. Ik heb onder basisinstellingen --> Video In/Uit --> AV1 Uitgang mijn instelling veranderd van video naar S-video, probleem opgelost, weer een strak beeld zonder kleur veranderingen

*edit* ik niet alles doorgelezen, maar ik heb mijn DVR-530H bij de MM gekocht en de mijne is regiovrij, niet laten maken, maar zo uit de winkel, getest met een minder legale dvd uit de VS.

[ Voor 10% gewijzigd door jelmervdmeer op 08-11-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
Anoniem: 131685 schreef op zondag 06 november 2005 @ 08:39:
Misschien een wat rare vraag maar als ik naar iets kijk op HD zie ik op het display van de recorder dat ik bvb 10.55 min ver zit in dat programma.
Hoe kan ik die tijd in de display veranderen, hoe lang duurt het programma nog enz...?
Dus remaining time op de display krijgen ? Dat kan bij elke dvd maar hier nog niet gevonden...
Je kunt, door herhaaldelijk op het knopje 'display' te drukken, on-screen zien hoe lang de opname totaal duurt. Of je dit ook op het LCD-tje te zien kunt krijgen weet ik eigenlijk niet. :)

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Subtiele kick :) Heb de 530 besteld. Een collega van me heeft ook de 530. Hij heeft een probleempje: als hij een opname van de 530 bekijkt dan krijgt hij regelmatig een pop-up schermpje van de Guide + dat er een programma begint. Komt dit iemand bekend voor, en wat kun je eraan doen?

Yo.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zo'n popup schermpje is normaal als een opname start. Is dat het geval hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

zonoskar schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:27:
Zo'n popup schermpje is normaal als een opname start. Is dat het geval hier?
Volgens collega: als er een programma begint. Heb hem zelf nog niet (wel besteld) dus kan het niet bevestigen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heren heeft van jullie al eens geprobeerd om een dvd op de harddisk neer te zetten. Want wat ik ook probeer ik krijg in het menu niet de functie dvd --> HDD vrij. Terwijl het volgens het boekje wel moet kunnen.

Het betreft overigens een gekopieerde dvd. Iemand hier al iets meegedaan of getest? Want zou wel makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Volgens mij kan dit alleen bij zelfgemaakte dvds. Ik neem dus aan dat bij die gekopieerde dvd toch iets van de beveiliging is meegekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Hoi,

Zou graag mijn voorbespeelde NTSC banden willen overzetten naar DVD. Nu las ik dat de Pioneer DVR-430/533 het NTSC playback signaal (PAL60) van Europese videorecorders kan opnemen. Heeft iemand dit al geprobeerd?
Komt er dan PAL60 op een DVD of converteert de machine intern naar echte NTSC/PAL?
Kan een andere dvd-speler het dan afspelen?
Als je een film opneemt op de harddisk...is het dan gewoon 4.7Gb groot?...of meer?
Heeft iemand al oude vhs banden hiermee opgenomen? Hoe is de kwaliteit?

Indien de 433 wat hardware betreft gelijk is aan de 530 en 80Gb / 4.7 = +/- 20 films al kan opnemen op harddisk...dan zou de 433 al voldoende voor mij zijn.

Verder zie ik op kieskeurig.nl de laagste prijs itt winkels...is de kwaliteit van deze bestelde producten even goed...zou niet graag na een paar dagen/maanden het apparaat willen opsturen op eigen kosten of een verre afstand moeten afleggen hiervoor...of is verdere service bij Pioneer zelf?

Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm mijnes loopt steeds vaker vast met dat guide plus systeem, ik gebruik tegenwoordig maar weer losse opnamen schema's.

[ Voor 76% gewijzigd door SithWarrior op 29-11-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb bem nu _/-\o_
Wat vraagjes:

-Is het mogelijk PDC standaard uit te zetten?
-Is het mogelijk de opnamekwaliteit standaard in bv XP ipv SP te zetten?
-Is het mogelijk standaard bij alle opnamen (ook via Guide+) bv 30 min toe te voegen?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dit heb ik ook met een Philips van 2 jaar oud. Ik gebruik een volledig bedraadde SCART kabel.
Heb het gevonden :) Bij mijn Philips TV moet de SCART kabel op AV2 worden aangesloten om Easylink te gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door VonFoX op 30-11-2005 09:35 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

VonFoX schreef op woensdag 30 november 2005 @ 08:40:
Ik heb bem nu _/-\o_
Wat vraagjes:

-Is het mogelijk PDC standaard uit te zetten?
-Is het mogelijk de opnamekwaliteit standaard in bv XP ipv SP te zetten?
-Is het mogelijk standaard bij alle opnamen (ook via Guide+) bv 30 min toe te voegen?
Voor zover ik weet staat PDC standaard uit en moet je deze expliciet aanzetten. Dit overigens ook maar voor 8 programmeringen
- Ja dit kan, je moet er dan de juist MN waarde bij vinden. Ergens in de instellingen kun je de manuale opname (kwaliteit) oid instellen. Je ziet dan een balk met de verschillende waardes en ook welke waarde XP, SP of LP voorstelt. Dan is het een kwestie van de MN waarde op die van XP zetten en voila!
- Voor zover ik weet is dit niet mogelijk en zul je dit steeds handmatig moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Deddiekoel schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:46:
[...]

Voor zover ik weet staat PDC standaard uit en moet je deze expliciet aanzetten. Dit overigens ook maar voor 8 programmeringen
- Ja dit kan, je moet er dan de juist MN waarde bij vinden. Ergens in de instellingen kun je de manuale opname (kwaliteit) oid instellen. Je ziet dan een balk met de verschillende waardes en ook welke waarde XP, SP of LP voorstelt. Dan is het een kwestie van de MN waarde op die van XP zetten en voila!
- Voor zover ik weet is dit niet mogelijk en zul je dit steeds handmatig moeten doen.
Bedankt voor de antwoorden :) Vanavond een film en the Sopranos mbv Guide+ geprogd. Ben benieuwd :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik ben in het bezit van een DVR-433H-S en heb het volgende probleem:

Als ik een divx/xvid filmpje omzet naar dvd formaat met behulp van VSO DivxtoDVD, en ik brand hem op een schijf om hem vervolgens af te spelen op de pioneer, dan krijg ik tijdens de film vage haperingen en dat bepaalde stukken van het beeld blijven hangen. Ik gebruik philips dvd+rw's, als ik de film in mijn Playstation 2 afspeel dan heb ik nergens last van. :?

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 30-11-2005 19:30 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98057

Kan iemand uitproberen of zijn DVR-530H mp3 op dvd afspeelt?
Mijn oude DV360 van Pioneer (100 euro) deed dat wel en deze HDD van hetzelfde merk niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Anoniem: 98057 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:56:
Kan iemand uitproberen of zijn DVR-530H mp3 op dvd afspeelt?
Mijn oude DV360 van Pioneer (100 euro) deed dat wel en deze HDD van hetzelfde merk niet :|
Hij doet toch helemaal geen MP3?
Mijn fout ;(

[ Voor 4% gewijzigd door VonFoX op 30-11-2005 21:13 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145882

Hij speelt zeker MP3 af op CD-R/CD-RW...

Kijk anders maar eens op de site of in de handleiding...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste