Nieuwe HDD DVD recorders Pioneer

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 15.821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-08 12:05

Erw

Kun je de DVR-530H-S ook aansluiten op je pc? om bestanden over tedragen, en op dvd tebranden?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 16:43
Erw schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:43:
Kun je de DVR-530H-S ook aansluiten op je pc? om bestanden over tedragen, en op dvd tebranden?
Nee, je zult een paar tientjes extra moeten uitgeven voor een dvd-brander in je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-04 17:39
als ik naar de disc navigator ga dan speelt hij altijd direct de film af (in het kleine window) waar de cursor op staat. Weet iemand of dat uit te zetten is? Ook de stop of pause button werken daar niet. Nu ga ik maar direct naar rechts of links om het afspelen te stoppen maar je zou verwachten dat het ook ergens in te stellen is.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:10
Aan de linkse kant van je scherm zit er de optie 4 of 8 pictogrammen, als je die op 8 zet krijg je geen voorbeeld volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:52
Toch wel

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:10
:O Dan heb ik mij daarin in vergist want ik hem altijd op 4 pictogrammen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik op 8. Maar ik vind het ook een irritante feature. Je kan trouwens wel het startbeeldje instellen vanuit het menu na >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heeft iemand trouwens de auto-chapter functie wel eens aan het werk gezien? Ik hen bij de instellingen dit op om de 10 minuten gezet, maar geen ekele film heeft chapter indexen. Maw als je het next chapter knopje indrukt tijdens afspelen springt ie naar het einde.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

zonoskar schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:46:
Heeft iemand trouwens de auto-chapter functie wel eens aan het werk gezien? Ik hen bij de instellingen dit op om de 10 minuten gezet, maar geen ekele film heeft chapter indexen. Maw als je het next chapter knopje indrukt tijdens afspelen springt ie naar het einde.
Klopt, hier hetzelfde probleem.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 19:34
Ik weet niet of ik met de volgende vraag helemaal ontopic ben maar dan hoor ik het wel.
Ik ben op zoek naar een receiver (tuner - versterker) die ik kan aansluiten op mijn 530H, maar bij voorkeur één die goed bij de 530H past. Dus liefst met dezelfde vormgeving maar in ieder geval niet een te groot bakbeest.
Heeft iemand van jullie ervaring met het aansluiten van een receiver op de 530H en welk model gebruiken/adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een Pioneer VXS-915-S, maar da's wel een groot bakbeest :) Qua breedte zul je bij Pioneer moeten blijven denk ik, alle andere fabrikanten hebben een breedte > 42cm. Maar pioneer heeft nog wel kleinere receivers dan de 915, die passen qua looks ook wel bij de 530H.

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/vsx915s_detailpage.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdrecorder/pioneer/dvr530hs_detailpage.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb eindelijk ook digitale TV via TV Home. Het is me nog niet eens gelukt om digiTV via de Pioneer te bekijken. Ik ga er nu eens goed naar kijken maar is er hier die toevallig een link naar iets van een guide heeft?

Edit:
Nou dat was ook niet bepaald moeilijk. Hetgeen ik fout heb gedaan was dat ik bij Video In/Uit instellingen de L1/AV2 aansluiting op Decoder had staan. Daardoor kon ik die uitgang nooit bereiken.
Maar nu hij op RGB staat is het geen probleem. G-Link werkt ook prima, gewoon stekkertje erachter in en dan het oogje in de buurt van het standby lampje op de Samsung zetten.

Is er nu ook een manier dat ik via de Pioneer kan zappen? Nu ben ik nog steeds afhankelijk van weer een nieuwe AB, zou fijn zijn als dit te beperken was!

[ Voor 56% gewijzigd door Deddiekoel op 27-02-2006 16:29 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:18
Ik ben dus een trotse bezitter van de 530H, maar nu zit ik met het volgende:

Aangezien ik UPC digital heb icm film en sport (voorheen canal+) en dus wel eens films opneem die niet voor de jonge kijkertjes bedoelt zijn 8) , wil ik deze blocken dmv een password. Is dit mogelijk? Ik kan namelijk niets terugvinden in de manual. Alleen iets over een parental lock, maar das weer voor dvd's en niet voor films die op de harddisk staan.

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
aMaZeR schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:34:
Ik ben dus een trotse bezitter van de 530H, maar nu zit ik met het volgende:

Aangezien ik UPC digital heb icm film en sport (voorheen canal+) en dus wel eens films opneem die niet voor de jonge kijkertjes bedoelt zijn 8) , wil ik deze blocken dmv een password. Is dit mogelijk? Ik kan namelijk niets terugvinden in de manual. Alleen iets over een parental lock, maar das weer voor dvd's en niet voor films die op de harddisk staan.
niemand? :?

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Voor zover ik weet heeft de Pioneer geen parental control...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 09:08
Zet ze dan meteen op DVD en leg de DVD's op een plek waar de kleine niet bij kan..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
Bart_NL schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:46:
Zet ze dan meteen op DVD en leg de DVD's op een plek waar de kleine niet bij kan..??
hahaha....das ook een oplossing.......

iig bedankt! :|

[ Voor 3% gewijzigd door aMaZeR op 03-03-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Tjsa is toch een goed idee? :) Natuurlijk kost je dat wel dvd's en wat moeite maargoed een andere oplossing is er niet. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Welke media doet het goed op de dvr-433h?

Ik las ergens dat er problemen met verbatim dvd-r met code MCC 03RG20 waren. Welke merken met welke mediacodes doen het wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:01
Ben erg geïnteresseerd in de 433, ik neem aan dat de 530 niet in het zwart te krijgen is? Wat ik ook vragen wou, is of er iemand deze speler gebruikt icm met Versatel/Tele2 digitale tv? Ben erg benieuwd of dit mogeijk is en of dit dus goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste allemaal,

ik heb onlangs een -dvd gekregen van iemand die een tvopname had gedaan met zijn Pioneer van het type 433H. ik wil deze dvd nu kopiëren met mijn dvd schrijver op de computer. en dit geeft serieuze problemen!!! ik krijg ze gewoon weg niet gekopieerd!! iemand dezelfde ervaringen? mogelijke oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:29:
beste allemaal,

ik heb onlangs een -dvd gekregen van iemand die een tvopname had gedaan met zijn Pioneer van het type 433H. ik wil deze dvd nu kopiëren met mijn dvd schrijver op de computer. en dit geeft serieuze problemen!!! ik krijg ze gewoon weg niet gekopieerd!! iemand dezelfde ervaringen? mogelijke oplossingen?
Dan heeft die het blijkbaar niet in dvd-video mode opgenomen. Je kan nl in 2 modes opnemen...1 is meer geschikt voor monteren...ben de naam vergeten. Als je geen VIDEO_TS directory op de schijf ziet, dan is het niet in dvd-video mode opgenomen. Verder blijken DVD-R wat meer opslagcapaciteit te hebben dan DVD+R. Eventueel kan het ook zijn dat je een DVD-R DL probeert te kopieren naar een single layer dvd, maar een opgenomen dvd met de 433H in dvd-video mode kan je zo kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie idd geen dvd directory...
enig idee hoe ik dat eventueel kan omzetten?
uiteindelijk speelt eender welke dvd speler hem af (standelone dan toch)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je kunt misschien die DVD weer op een 433 op de HDD zetten en vervolgens op de goede manier op DVD branden. En finalizen natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 27-03-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is geen manier om het via een computer te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:08
Nieuw: de DVR 540 en DVR 640

http://www.pioneer.co.jp/press/release163.html

De 540 staat nu al bij Media Markt Utrecht voor 495 euro. Belangrijkste verbeteringen: Mp3 en WMA op de jukebox en de mogelijkheid om een externe hdd aan te sluiten. Wel mist de 540 de DV-ingang.

Wordt nog spannend welke hdd-recorder ik ga nemen, nu Panasonic met ook zeer schone DMR-EH65EC-K komt. Ben benieuwd welke van deze de beste zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Laatst online: 26-04 17:39
die 640 is wel erg mooi:
2) Equipped with two terrestrial analog tuners and a BS analog tuner

Users can record two programs simultaneously onto the HDD/DVD and VHS tape.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-07 23:15

DDX

beter lezen want dat is iets van de DVR-RT50H (de 640 heeft geen vhs)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 630 en ik zit met het volgende probleem,
ik kijk thuis tv via de schotel en ik heb de decoder aangesloten via scart op de recorder, nu werkt het G-link gebeuren niet en kan ik dus ook alleen handmatig opnemen terwijl ik had begrepen dat je kon opnemen met guide+ via Glink.

ik heb een STRONG 6350 sat receiver
wat doe ik fout :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:34

arnova

weet veel, maar niet alles

Er zijn weer nieuwe modellen beschikbaar van Pioneer, het zijn:
- de DVR-440H, volgens mij de opvolger van de DVR-433H
en
- de DVR-540H, volgens mij de opvolger van de DVR-530H

De grootste verschillen zijn (geloof ik):
- DivX support
- DVD+R/DVD+RW write support
- Het instapmodel (de DVR-440H) heeft geen DV-link (firewire) aansluiting meer.

Het vreemde is dat ze (volgens mij) 2 dagen op de site van Pioneer hebben gestaan maar er nu opeens niet meer op staan. Iemand al meer info cq. ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 540 nu een klein weekje..
Heb eerder de 530 gehad en ben wel redelijk positief..
DIVX is natuurlijke aangename verbetering.
Er zit geen DV-in meer op (raar besluit pioneer)
Verder vind ik hem iets wat trager reageren en laden dan de 530.
Afstandsbediening zit nu een schuifklepje en is designmatig wat veranderd..
Of het handiger is ben ik nog niet helemaal uit.. misschien een kwestie van wennen..
Verder weinig verschil. Het blijft de beste recorder in zijn klasse (guide+ is geweldig)
Als er vragen zijn hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:34:
Heb eerder de 530 gehad en ben wel redelijk positief..
DIVX is natuurlijke aangename verbetering.
Er zit geen DV-in meer op (raar besluit pioneer)
Verder vind ik hem iets wat trager reageren en laden dan de 530.
Afstandsbediening zit nu een schuifklepje en is designmatig wat veranderd..
Of het handiger is ben ik nog niet helemaal uit.. misschien een kwestie van wennen..
Verder weinig verschil. Het blijft de beste recorder in zijn klasse (guide+ is geweldig)
Bedankt voor je reactie. Heb inderdaad nog een paar kleine vraagjes (zou het erg waarderen als je die nog even kan beantwoorden):
- Is de DivX support een beetje goed? Cq. wordt Xvid etc. ook goed ondersteund?
- Is er voor DivX (srt) subtitle support?
- Is er qua opname-kwaliteit nog wat verbeterd of is dat (precies) hetzelfde als bij z'n voorganger?
- Is de feature-set cq. menu etc. verder wel hetzelfde als de voorloper? Wat ik bijvoorbeeld erg belangrijk vind is of je nog steeds tijdens een timer-opname, een eerder opgenomen (andere) opname kan bekijken.
- Kan jij tegelijk DivX kijken en in de achtergrond opnemen?
- Tenslotte: dat van die afstandsbediening was mij ook al opgevallen, wat mij niet helemaal duidelijk is wat er nu precies aan functies is verhuisd naar "onder het klepje"? Ik zag op de site van Pioneer alleen dat in het bovenste gedeelte bv. geen cijfers (0-9) meer zitten, zitten die nu onder dat klepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:55:
ik heb de 630 en ik zit met het volgende probleem,
ik kijk thuis tv via de schotel en ik heb de decoder aangesloten via scart op de recorder, nu werkt het G-link gebeuren niet en kan ik dus ook alleen handmatig opnemen terwijl ik had begrepen dat je kon opnemen met guide+ via Glink.

ik heb een STRONG 6350 sat receiver
wat doe ik fout :(
Heb je de decoder al ingevoerd op de 630? Dat gaat via het Guide+ menu onder settings. "Strong" staat onder het sattelite->andere providers lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:34:
Wel,
Ik heb een vraagje over de Guide+: Stel dat ik nu al een programma aanduid voor 6 dagen verder. De volgende dagen krijgt de Pioneer de updates binnen van het Guide+ system.
Als de timing van het programma in de loop van die 6 dagen zou veranderen, verandert dan ook de timersetting in de Pioneer?
Maw: als je een programma instelt om op te nemen via Guide+, slaat de Pioneer dan de op dat moment geldende gegevens op in de timerlijst, of worden die nog geupdate?

Alvast bedankt,
Roger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

master_artech schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:04:
[...]

Bedankt voor je reactie. Heb inderdaad nog een paar kleine vraagjes (zou het erg waarderen als je die nog even kan beantwoorden):
- Is de DivX support een beetje goed? Cq. wordt Xvid etc. ook goed ondersteund?
Mwa... Divx kan je alleen afspelen op CDR dus dat vind ik bijv lastig..

- Is er voor DivX (srt) subtitle support?
Weet ik niet.. nog niet geprobeert.

- Is er qua opname-kwaliteit nog wat verbeterd of is dat (precies) hetzelfde als bij z'n voorganger?
Precies hetzelfde naar mijn idee

- Is de feature-set cq. menu etc. verder wel hetzelfde als de voorloper? Wat ik bijvoorbeeld erg
belangrijk vind is of je nog steeds tijdens een timer-opname, een eerder opgenomen (andere) opname kan bekijken.
Ja kan nog steeds

- Kan jij tegelijk DivX kijken en in de achtergrond opnemen?
Ja

- Tenslotte: dat van die afstandsbediening was mij ook al opgevallen, wat mij niet helemaal duidelijk is wat er nu precies aan functies is verhuisd naar "onder het klepje"? Ik zag op de site van Pioneer alleen dat in het bovenste gedeelte bv. geen cijfers (0-9) meer zitten, zitten die nu onder dat klepje?
Ja. Ik vind het tot nu toe vrij lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERO79
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 12:40
Beschikt de 640 net als zijn voorganger over G-link, voor aansturing van een externe decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Even een vraagje. Klopt dat het ´instapmodel´ Pioneer DVR-440H nu Guideplus bevat? En wat zijn de echte verschillen tussen de 440 en de 540 (naast de harde schijfruimte)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ík ben ook aan het twijfelen om er eentje te kopen...

Is er trouwens een mogelijkheid om een tvgids erin te zetten, zodag je bijvoorbeeld op zondag kan instellen wat je die week allenmaal wil opnemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Via guide+ kun je zelf een selectie maken wat je de aankomende week allemaal wilt opnemen.
Weet niet hoeveel van te voren dit te doen is, want heb het zelf nog niet gedaan.

Maar wat dit apparaat betreft, echt TOP _/-\o_

Dit is nou precies wat ik altijd al wou hebben. Ik heb hiervoor express digitale TV genomen zodat al mn opnames van goed kwaliteit zijn.
Tot nu toe heb ik alle F1 wedstrijden op DVD , en je kan er niet aan zien dat het van TV opgenomen is. Zo strak is het gewoon. >:)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:31:
De DVR volgt je zap-gedrag niet, maar blijft het originele signaal opnemen. Als je op de 'TV direct record' knop drukt, vraagt de DVR aan de TV welk kanaal deze staat en schakelt dan over op dit kanaal en gaat opnemen. Wat jij daarna met de TV doet maakt niet meer uit, want in opname stand kan de DVR niet van kanaal wisselen.
Heb deze week ook een Pioneer recorder gekocht, een 440 om precies te zijn. Deze werkt identiek aan de 540 maar heeft een 80GB harddisk.

Probleem is nu dat de Puaze Live TV optie niet werkt. Allen instellingen conform de handleiding zijn ingesteld ( AV op alleen deze recorder) maar nog steeds niets. Wel staat er een opmerking dat ook je TV dit moet ondersteunen, nu heb ik het vermoeden dat dit bij mij niet zo is. Ook het overnemen van de presets van de TV ging niet. Wel zijn beide met een scart kabel aangesloten.

Wie weet hoe dit op te lossen ?

GRt, Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-07 21:47

JAM

Probleem is nu dat de Puaze Live TV optie niet werkt. Allen instellingen conform de handleiding zijn ingesteld ( AV op alleen deze recorder) maar nog steeds niets. Wel staat er een opmerking dat ook je TV dit moet ondersteunen, nu heb ik het vermoeden dat dit bij mij niet zo is. Ook het overnemen van de presets van de TV ging niet. Wel zijn beide met een scart kabel aangesloten.

Wie weet hoe dit op te lossen?
Ik weet niet welke TV je hebt en hoe oud ie is. Mijn 10 jaar oude Philips breedbeeld (Easylink) heeft in ieder geval geen enkel probleem om met m'n recorder (DVR-540) te 'praten'. ;)
Let erop dat je TV is aangesloten op AV1 met een volledig bedraadde scartkabel. Een eventuele decoder moet je dan weer aansluiten op AV2/L1 (wel even instellen welke decoder eraan hangt in de Guide+ setup) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik m'n mediaspeler met audio\videokabel aansluit op m'n dvr-530, en ik zoek het juist inputkanaal. hoe kan ik dan afspelen zonder een menu in beeld te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al getest of de dvr x40-reeks (bvb dvr 540) divx met ondertitels (.srt) ondersteunt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:13
Is het mogelijk om gebruik te maken van Pauze Live TV met de Pioneer dvr-540 in combinatie met de Samsung LE32R41B LCD TV? Kan het nergens terugvinden in de manual, maar op de achterkant zitten wel weer twee scartaansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik haal deze topic nog eenmaal naar boven of te kijken of iemand het zelfde probleem heeft die ik al eens eerder heb aangegeven.

Het gebeurt namelijk eens dat de recorder zonder dat er iets geprogrameerd is vanzelf begint op te nemen.
Speler springt dan naar TV en begint op te nemen, terwijl ik altijd opneem van L1 (digitale decoder)

Opnames hebben geen logische tijden, soms in de ochtend soms in de middag :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Misschien dat er meer mensen last van hebben gehad, maar de EPG-gids was na mijn vakantie ineens leeg. Volgens de website van GuidePlus komt dat doordat TMF is gestopt met het doorgeven van het signaal.

Het signaal wordt nu via EuroSport verstuurd, even je postcode wijzigen naar 0001 en dan weer terug naar je eigen code zou het na een nachtje standby moeten verhelpen...

edit:
en inderdaad, de gids doet t weer perfect...

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 09-08-2006 10:39 ]

• Crusader
  • Laatst online: 14-08 14:36

Crusader

Arc Nature

Groentenboer schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:16:
Misschien dat er meer mensen last van hebben gehad, maar de EPG-gids was na mijn vakantie ineens leeg. Volgens de website van GuidePlus komt dat doordat TMF is gestopt met het doorgeven van het signaal.

Het signaal wordt nu via EuroSport verstuurd, even je postcode wijzigen naar 0001 en dan weer terug naar je eigen code zou het na een nachtje standby moeten verhelpen...

edit:
en inderdaad, de gids doet t weer perfect...
Pfff... zit ik net in de wacht bij Casema omdat mijn Guide+ het niet meer doet, dacht ik handig te zijn door dit topic eens op te duikelen en gelukkig... bedankt voor je melding, nu weet ik wat ik moet doen :)

* Crusader hangt de telefoon weer op

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Ook ik kan met de pioneer geen guide plus meer ontvangen.
Dus eerst postcode op 0001 instellen, en dan direct weer op je eigen postcode?

Of de 0001 ook een nachtje op standby laten?

En als UPC hier in Rotterdam geen Eurosport doorgeeft, betekent het at ik geen guide plus zal ontvangen?

Thnx alvast

• Hmmbob
Inderdaad, je kan het meteen weer terug veranderen naar je eigen postcode.

En UPC geeft Eurosport wel door in rotjeknor:
25 Eurosport
Kanaal: 30+
Frequentie: 544.00
edit:
Ik zie trouwens dat GuidePlus het bericht alweer van de website heeft afgehaald...

[ Voor 16% gewijzigd door Hmmbob op 10-08-2006 18:22 ]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Groentenboer schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:22:
Ik zie trouwens dat GuidePlus het bericht alweer van de website heeft afgehaald...
Ahhh.. wou het je net vragen, ik zocht me 't schompus op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:22:
Inderdaad, je kan het meteen weer terug veranderen naar je eigen postcode.

En UPC geeft Eurosport wel door in rotjeknor:

[...]

edit:
THnx voor de info!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-08 05:44
Ik ben sinds een paar weken in het bezit van pioneer dvr-540.
Zeer leuk toestel, geen klachten. Maar ik heb een vraagje omtrent de divx support.
Ik zou graag willen weten of dat iemand al dvd's met divx bestanden heeft kunnen afspelen.
En ik zou graag willen weten wat voor merk je dan van dvd's hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vanto

Vreemd genoeg speelt de 540 divx alleen af van DVD-R(W)
en niet van DVD+R(W)
Ik gebruik verschillende merken,Platinum,Philips etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-08 05:44
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:41:
@Vanto

Vreemd genoeg speelt de 540 divx alleen af van DVD-R(W)
en niet van DVD+R(W)
Ik gebruik verschillende merken,Platinum,Philips etc
Dankjewel, dan ga ik eens dvd's kopen van dit merk en eens kijken of deze werken met divx.
Ik heb wel al divx bestanden kunnen afspelen op een cd-rw maar niet van een dvd.
Maar ff voor de duidelijkheid, hij speelt wel DVD+R als je alles omzet naar dvd bestanden. Dit heb ik getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

heb ook probleem met Guide+. Tot en met juli 2006 geen probleem (via hostzender TMF, ontvangst via Digitenne). Na mijn vakantie, 3 weken later, niets meer. Digitenne bevestigt wel dat Guide+ via Eurosport wordt uitgezonden, maar na 2 weken proberen met nieuwe instellingen en nieuwe hostzender nog geen resultaat. Ik heb Topfield3000cot-d ontvanger (abonement bij Digitenne, niet bij KPN) en Pioneer DVR 530H-S dvd-recorder. Heb recorder al aangepast met postcode opnieuw invoeren en eerder opdeze site genoemde tips. Pioneer geeft niet thuis, Digitenne en Topfield verwijzen naar de site van Gemstar. En Gemstar verwijst voor specifieke help naar de site van Pioneer. Wie o wie heeft de gouden tip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Heb je de postcode wel helemaal ingevoerd als ware het de definitieve instelling?
Als je dat doet dat worden alle nog bekende Guide+ kanalen (met lege planning) verwijdert. Als je dit ziet kun je weer je eigen postcode instellen. Dan zou een nachtje slapen wonderen moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

De truuk zit 'm volgens mij inderdaad dat je eerst een postcode als 0000 AA moet opgeven, dat bevestigen en daarna opnieuw de setup in gaan om je echte postcode in te voeren en te bevestigen.
Eventjes op 0000 AA zetten en direct weer terug naar je echte postcode zonder te bevestigen tussendoor werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Truc met postcode 0000AA geprobeerd. Ingevoerd en bevestigd. Alle zenders die ik had (in de editor) zijn verdwenen en de Topfield-ontvanger is ook niet meer te besturen. Recorder hierna op standby gezet en na een uur met mijn eigen postcode weer geinstalleerd. Topfield-ontvanger wordt met het zenden van de code (1445) niet herkend (op ander kanaal gezet) en ik bevestig dit door 'nee' te kiezen. (Vind ik overigens wel raar, want uiteindelijk heb ik wel een Topfield-ontvanger).

In installatiemenu staan nu alleen land/taal en postcode vermeld. Zaterdag en zondag de Pioneer in standby en de ontvanger op Eurosport, maar nog steeds niets.

Heeft het te maken met de tijden dat updates via Eurosport worden uitgezonden of kan het zijn dat via de Nederlandse Eurosport helemaal geen Guide+ wordt meegezonden? Ik lees nl. op het forum dat sommigen via Duitse Europsport hun gegevens binnenkrijgen. Via Digitenne heb ik deze mogelijkheid niet. Wie o wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmm, ik gebruik gewoon de NL Eurosport, dus ik denk dat je het bij je digitenne apparatuur moet zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi militair,

jij schrijft dat je NL Eurosportgebruikt. Is dit via de kabel of satelliet? .Ik probeer nu alles uit te sluiten.

- Met TMF was de update binnen 1 nacht geregeld, hoe lang zou dit bij Eurosport kunnen duren?
- Is de verbinding tussen dvd-recorder en ontvanger van belang. Ik gebruik nu alleen scart-kabel
- Zou het het kunnen dat Eurosport via Digitenne geen Guide+ signaal bevat?
- moet ik mijn dvd-recorder terug naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw beginnen?
- wat betreft die installatie: ik voer land,taal en postcode. Maar wat betreft mijn ontvanger (+ aansluiting op dvd-recorder). Tijdens het installatiemenu selecteer ik eerst Topfield als ontvanger en dan probeert de dvd-recorder via G-link een code te versturen naar de ontvanger. De Topfield reageert daar niet op (dwz gaat niet naar de zender die genoemd woodt). Dan toets ik volgens de instructies 'nee' in het installatiemenu. Nu staat de ontvanger niet in het rijtje naast land,taal en postcode. Is dat nou juist of moet ik toch 'ja' toetsen terwijl de RTopfield niet naar de juiste zender springt??
Wie oh wie heeft het beslissende antwoord, want ik baal hier best wel van: Guide+ is superhandig en tm juli werkte alles (met TMF als hostzender) perfect.
Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Komen ze:

- (Digitale) Kabel.
- Zelfde tijd.
- probeer ook eens een coaxkabel, wellicht dat hij het dan wel oppikt
- Ja, ZOU kunnen... Lijkt me onwaarschijnlijk eigenlijk...
- Dat is altijd een veilige optie...
- Als de Topfield daar niet op reagert, zal je iets anders moeten proberen. Volgens mij zit er ook een optie 'Overige' oid in, probeer die eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal eens aan de slag met een aantal opties:

- coax gaat niet, want op Topfield zit geen coax-uitgang voor tv (of dvd-recorder of vcr), alleen cinch-verbinding (rood/wit/geel)
- ik heb nogmaals aan digitenne gevraagd hoe het zit met guide+ signalen. Oa de tijdstipen van de downloads. Zal ik morgen wel iets van horen
- ik ben huiverig dat terug naar fabrieksinstellingen ook opnamen op de harde schijf worden gewist. Ik had gehoopt op antwoord van Pioneer of dat zo is, maar die geven niet thuis.
- dus probeer ik met de ontvanger de optie 'overig' en zie ik morgenochtend wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:55:
ik zal eens aan de slag met een aantal opties:

- coax gaat niet, want op Topfield zit geen coax-uitgang voor tv (of dvd-recorder of vcr), alleen cinch-verbinding (rood/wit/geel)
Hier zou het probleem wel eens kunnen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Groentenboer schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:44:
[...]

Hier zou het probleem wel eens kunnen zitten...
Hoezo, het schijnt gewerkt te hebben:
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:04:
hallo,

heb ook probleem met Guide+. Tot en met juli 2006 geen probleem (via hostzender TMF, ontvangst via Digitenne). Na mijn vakantie, 3 weken later, niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja,

guide+ heeft inderdaad perfect gewerkt (maar wel met TMF als hostzender). Download gemist? Gewoon nachtje op standby en alles weer in orde. Ik heb verder niets aan de kabels veranderd of de instellingen van de recorder of de ontvanger (ik was nl. op vakantie). Ook zonder coax (alleen via scart) werkte het gewoon.

Vanmorgen weer geen resultaat. Heb opnieuw Digitenne benaderd over het signaal en de downloadtijden en probeer volgende x maar eens een reset van de fabrieksinstellingen. Tenzij iemand de gouden tip alsnog heeft.

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 16:43
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:37:
Ja,

guide+ heeft inderdaad perfect gewerkt (maar wel met TMF als hostzender). Download gemist? Gewoon nachtje op standby en alles weer in orde. Ik heb verder niets aan de kabels veranderd of de instellingen van de recorder of de ontvanger (ik was nl. op vakantie). Ook zonder coax (alleen via scart) werkte het gewoon.

Vanmorgen weer geen resultaat. Heb opnieuw Digitenne benaderd over het signaal en de downloadtijden en probeer volgende x maar eens een reset van de fabrieksinstellingen. Tenzij iemand de gouden tip alsnog heeft.
Ik had vorige week ook ineens geen Guide+ meer. ergens in de instellingen bij het guide+ systeem kun je aangeven van welke zenders er info moeten worden binnengehaald. heb ze allemaal aangevinkt en probleem was de volgende dag opgelost. UPC zal wel iets veranderd hebben. TMF niet meer als hostzender?

• Laguna
  • Laatst online: 13:30

Laguna

Connaisseur

Het is al een tijd bekend dat TMF niet langer hostkanaal zou zijn, het hostkanaal is nu Eurosport.

http://www.europe.guidepl...untries_hostchannels.html

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Verwijderd

dat Eurosport als nieuwe hostzender zou optreden was mij bekend. Het lukt mij alleen niet meer om guide+ gegevens vanaf Eurosport binen te krijgen. Ik heb geen kabel of satelliet, maar digitenne met externe ontvanger. Al vele dagen en nachten staat de ontvanger al op Eurosport, maar geen resultaat. Van alles al geprobeerd, oa dvd-recorder teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar tot op heden geen resultaat.

Eigenlijk begin ik te twijfelen of de Eurosportversie die Digitenne uitzend wel guide+ data bevat. Op internetfora wordt bv. verwezen naar Duitse Eurosport voor de data, maar dat is voor mij geen optie. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat guide+ niet meer via Digitennen gaat, want contact met Digitenne levert alleen een verwijzing naar de Gemstar-site op. De helpdesk van KPN Digitale TV gebeld, immers Digitenne is volgens mij al eigendom van KPN en biedt dezelfde zenders. Helaas kende men guide+ niet, dus ook geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:30

Arfman

Drome!

Ik zit te twijfelen om de Pioneer DVR540 te halen. Is dit een goede recorder? Ik wil graag dat GuidePlus, timeshift is ook wel handig. Zijn er mensen met ervaringen met dit produkt? Heb nu een Philips DVDR3305 (DVD opname only) en dat is echt een kat in de zak, ik wil graag dit keer een miskoop voorkomen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Guide plus werkt op zich erg goed. Problem is al de opte nemen programma later of eerder begint. daar houdt Guide plus geen rekening mee :(

Wat ik standaard doe is altijd 10 of 20 minuten langer door laten lopen.

Wat time shifting betreft, dat werkt TOP _/-\o_ Je merkt niet eens dat je een opnamen bekijkt

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze dvd recorder geeft via scart een perfect beeld met gewone dvd's. Maar de gebrande dvd's (avi's files die zijn geconvert) geven een heel flets beeld, dat veel minder is dan bij m'n vorige dvd speler van een paar tientjes!!!!!!!!!!!!. De kleuren zijn niet mooi, rood is bv heel paars achtig,en het beeld is niet scherp te krijgen.

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt (je kunt het beeld zelfs aanpassen op de recorder, maar dat helpt niet veel - zwartwaardes, gamma ec). Ik baal ervan, want dit kijk ik het meest. Kan ik hier nog een oplossing voor vinden? Ik heb een gewone crt-breedbeeld, en de dvd recorder ingesteld op RGB... (scart is van een paar tientjes)

Hebben aller dvd-recorders die duurder zijn dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik denk eerder dat het aan het feit ligt dat je AVI's omzet naar DVD. Waarom je dat uberhaupt zou willen is beyond me, maar ik zou het lekekr bij "gewone" DVD's houden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 vragen over de 540H-S:

1.Kan je op Hard disk het ene programma opnemen en tegelijkertijd ook vanaf hard disk het andere afspelen?

2. Ik heb een tv in de slaapkamer, nu gebruik ik de Kabel(RF OUT) uitgang van de videorecorder die het uitgangssignaal ook meestuurt . maar kan dit wel bij een/deze DVd recorder?Zoniet is er een oplossing. Erg bedankt door de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

1. Ja

2. Ook ja als ik je goed begrijp.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Je kan niet het uitgangssignaal van de DVD-recorder naar de slaapkamer sturen, dat wordt over de scart verstuurd. Wel wordt het 'gewone' coax-signaal gewoon verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:41:
Deze dvd recorder geeft via scart een perfect beeld met gewone dvd's. Maar de gebrande dvd's (avi's files die zijn geconvert) geven een heel flets beeld, dat veel minder is dan bij m'n vorige dvd speler van een paar tientjes!!!!!!!!!!!!. De kleuren zijn niet mooi, rood is bv heel paars achtig,en het beeld is niet scherp te krijgen.

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt (je kunt het beeld zelfs aanpassen op de recorder, maar dat helpt niet veel - zwartwaardes, gamma ec). Ik baal ervan, want dit kijk ik het meest. Kan ik hier nog een oplossing voor vinden? Ik heb een gewone crt-breedbeeld, en de dvd recorder ingesteld op RGB... (scart is van een paar tientjes)

Hebben aller dvd-recorders die duurder zijn dit???
Dat probleem had ik ook met mijn Panasonic DVD recorder. Blijkt dat RGB op de 1 of andere manier gewoon niet goed werkt. Bij mij werden overigens de kleuren heel fel en het beeld onscherp. Uiteindelijk TV + Recorder ingesteld voor S-Video (over scart) en nu werkt het perfect. Misschien dat dit voor jou ook werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Groentenboer schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:53:
Je kan niet het uitgangssignaal van de DVD-recorder naar de slaapkamer sturen, dat wordt over de scart verstuurd. Wel wordt het 'gewone' coax-signaal gewoon verstuurd.
Geen enkele (voor zover ik weet) DVD recorder kan dit nog. Is echt iets wat stamt uit de VHS-recorder tijd. Ik had dit probleem bij mij thuis ook en heb dit opgelost door een losse RF-modulator te kopen die het signaal van de scart weer de coax kabel in kan sturen als RF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha! dank, wat kost zo;n RF modulator ongeveer en waar te koop?
Nog een vraag:
Ik wil graag met elke druk op de knop een ingesteld aantal seconden/minuten vooruit kunnen skippen ( ipv spoelen met beeld )
Kan dit bv door elke opname automatische in hoofdstukken te laten indelen?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Je kan per opname om de 10 minuten een nieuw hoofdstuk laten beginnen maar handiger vind ik persoonlijk om gewoon de skip knoppen te gebruiken waarmee je 0:30, 1:00, 1:30, 2:00, 3:00, 5:00 of 10:00 door kan spoelen voor 10 minuten skippen moet je dus 7x achter elkaar drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Die knop woont ergens rechts-onder op je afstandsbediening. O ja, RTFM ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:30
Hoe zit het met de geluidsproductie van deze HDD-recorders? Ik heb uit, hoewel niet erg betrouwbare, bron gehoord dat deze dingen een vreselijke herrie maken voor huiskamer-begrippen. Valt dit ZEER mee, of maken ze inderdaad meer lawaai dan een DVD-speler?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Allicht maken ze meer herrie dan een DVD speler, er zit een HDD in en een ventilator. Echter in standby zijn beide uitgeschakeld en is het apparaat gewoon geruisloos. In een stille kamer hoor je hem, maar het valt allesinds mee. Zeker stiller dan een stille barebones.

Verwijderd

coptician schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:09:
Hoe zit het met de geluidsproductie van deze HDD-recorders? Ik heb uit, hoewel niet erg betrouwbare, bron gehoord dat deze dingen een vreselijke herrie maken voor huiskamer-begrippen. Valt dit ZEER mee, of maken ze inderdaad meer lawaai dan een DVD-speler?
In een test van consumentenbond komt de Pioneer DVR-540H-S en Panasonic DMR-EH55 er uit als 'stil' ,in tegenstelling tot andere recorders uit de test(!)

• arnova

arnova

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:20:
Nog een vraag:
Ik wil graag met elke druk op de knop een ingesteld aantal seconden/minuten vooruit kunnen skippen ( ipv spoelen met beeld )
Conrad (www.conrad.nl) of een gespecialiseerde electronica zaak.

• arnova

arnova

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:10:
[...]

In een test van consumentenbond komt de Pioneer DVR-540H-S en Panasonic DMR-EH55 er uit als 'stil' ,in tegenstelling tot andere recorders uit de test(!)
Klopt! Ik heb hier de Panasonic DMR-EH55 staan en zelfs met de afgelopen warme zomer is ie tot nu toe altijd muisstil. Ik heb zelfs het idee dat die ventilator bijna nooit aanslaat, en evengoed blijft de behuizing toch gewoon "lauw" (wordt niet heet)....

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:20:
Nog een vraag:
Ik zou gaan voor de Marmitek Megavideo 55, te koop voor 59 euro bij de Media Markt.
Grote voordeel is dat ie (in tegenstelling tot een hoop andere RF zenders) het geluid in stereo moduleert. Ook kan ie de afstandsbediening over de coax laten zenden.
Tjek: http://www.marmitek.nl/nl...hp?subgroep=4&product=270

Verwijderd

Dank! Ik zal het overwegen, vindt het wel een dure oplossing

Ik heb nu dus via de Coax (RF out) van videorecorder een kabel naar mijn tv in de slaapkamer en kan via PLay kijken. Dit kan dus niet met een DVD recorder. Ok.
Ik bedacht me ineens het volgende, gaat dit werken:
Ik sluit de Scart Uitgang van de DVD recorder aan op de Scart ingang van mijn Videorecorder.
Als ik nu op de videorecorder dit kanaal kies ( E2 ofzo) , stuurt hij toch het hele signaal over de coax, RF OUT ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 10:28 ]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:22:
Ik bedacht me ineens het volgende, gaat dit werken:
Ik sluit de Scart Uitgang van de DVD recorder aan op de Scart ingang van mijn Videorecorder.
Als ik nu op de videorecorder dit kanaal kies ( E2 ofzo) , stuurt hij toch het hele signaal over de coax, RF OUT ?
Volgens mij moet dat wel werken. Je hebt alleen geen mogelijkheid om je afstandsbediening te gebruiken uiteraard en ook het geluid wat door een videorecorder weer op de coax wordt gezet is doorgaans mono.

• Hmmbob
En de beeldkwaliteit zal (behoorlijk) magerder zijn...

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb hem binnen! :D
Tot nu toe bevalt hij perfect, van alles getest net. Zet ik hem even op standby, begint EPG op te lichten op het display. Dat duurt nu al 10 minuten, hoe lang duurt de eerste download eigenlijk?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Evenlang als elke andere dagelijkse download zo'n 2 uur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Vanmorgen was de download klaar. Ik miste alleen Talpa en nog wat andere zenders, RTL4, 5 enzo zaten er wel allemaal in. Enig idee of dit dan met de volgende download verholpen wordt of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:48
Arfman schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:48:
Vanmorgen was de download klaar. Ik miste alleen Talpa en nog wat andere zenders, RTL4, 5 enzo zaten er wel allemaal in. Enig idee of dit dan met de volgende download verholpen wordt of ...?
Die zenders moet je even 'aanzetten' in het opties scherm in guide+. Weet niet precies waar dat ook al weer zat, maar er is een scherm waar je per kanaal aan kan geven of je 'm in de guide wil hebben, en wat de bron is (kabel, externe set-top-box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ah ok, zal zo even kijken. Bedankt!

EDIT: Dat ws het inderdaad, Talpa (TLP) staat standaard uit. Nogmaals bedankt! :)

[ Voor 54% gewijzigd door Arfman op 29-09-2006 18:01 ]

• CAB-46
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03-2020
Hi,

IK heb een vraag ik heb vandaag een Pioneer DVR 540 gezien bij de mediamarkt maar kan niks hierover op de site vinden. Weet iemand misschien of dit hetzelfde model is al de DVR 540H-S en wat de maximale opname tijd is van de hdd

thnx

Clau

[ Voor 3% gewijzigd door CAB-46 op 30-09-2006 18:51 ]

Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:04:
Ik denk eerder dat het aan het feit ligt dat je AVI's omzet naar DVD. Waarom je dat uberhaupt zou willen is beyond me, maar ik zou het lekekr bij "gewone" DVD's houden.
ik moet ze omzetten naar dvd om ze op m'n speler te kunnen draaien...en wat ik zei: m'n dvd speler van een paar tientjes deed het wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

master_artech schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:18:
[...]

Dat probleem had ik ook met mijn Panasonic DVD recorder. Blijkt dat RGB op de 1 of andere manier gewoon niet goed werkt. Bij mij werden overigens de kleuren heel fel en het beeld onscherp. Uiteindelijk TV + Recorder ingesteld voor S-Video (over scart) en nu werkt het perfect. Misschien dat dit voor jou ook werkt
bij s-video krijg ik zwart-wit beeld...ikheb overigens de scart2 vd tv gebruikt, en dat scheelt al iets (boven scart1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 09:38:
[...]

bij s-video krijg ik zwart-wit beeld...ikheb overigens de scart2 vd tv gebruikt, en dat scheelt al iets (boven scart1)
Als je S-Video selecteert en je krijgt zwart-wit beeld dan komt dat
1) Of omdat je een "oude" scart kabel gebruikt die niet geschikt is voor S-Video
2) Of omdat je vergeten bent je TV Scart ingang op S-video te zetten (als deze het al ondersteund natuurlijk -> even de manual van je TV sjekken)...

Nummer 2 is overigens het meest waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

CAB schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:27:
Hi,

IK heb een vraag ik heb vandaag een Pioneer DVR 540 gezien bij de mediamarkt maar kan niks hierover op de site vinden. Weet iemand misschien of dit hetzelfde model is al de DVR 540H-S en wat de maximale opname tijd is van de hdd

thnx

Clau
Volgens mij is er alleen maar een 540H-S. Met een 160GB HDD kun je 35 uur opnemen op de hoogste kwaliteit, en 70 uur op de een na hoogste kwaliteit (die ook nog steeds zeer goed is, die gebruik ik nu).

Ik heb nog wel 1 vraagje: Pause Live TV werkt niet. Ik heb al een volledig bedrade (21 pins) SCART kabel gekocht en ertussen gezet, en de instelling op "Alleen deze decoder" gezet (zoals ook in de handleiding staat). Maar het werkt nog steeds niet, er komt te staan "CAN'T REC". Iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen?

TV is een Philips van +/- 4 jaar oud, 55 cm beeldbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik je een externe tv-tuner (en is deze op AV2/L1 van de Pioneer aangesloten?), dan is de mogelijkheid om op te nemen beperkt. Staat ergens op een onopvallend plaatsje in de handleiding.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste