Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter
[Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 60 61 62 63 last
Nieuw TopicReg. datum: 02 december 2003
quote:Buzzfuzz schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:25:
Eeek![]()
Veel T3 timeouts, heb je al eens een reset default gedaan van je modem?
Config > reset defaults > save en dan reboot.
Schrijf je oude ferquentie en channel ID wel even op mocht ie niet terug komen en welk modem heb je ?
ik heb het eerder wel eens op een ander channel geprobeerd, maar ik zal het nu voor de zekerheid nog een keertje proberen. ik heb een 5100, maar ik denk dat ik over een weekje een 5120 krijg (misschien gaat dat ook nog wel wat veranderen).
bedankt voor de suggestie in ieder geval
Ik heb Casema Internet wat prima werkt maar ik kan wel erg goed het verschil merken tussen drukke en minder drukke tijden. 's Avonds en in het weekend ook 's middags haal ik nog niet de helft van de snelheid die ik zou moeten hebben.
Kan ik hier eventueel zelfs iets aan doen door b.v. naar een ander channel in het kabelmodem te switchen?
Buzzfuzz wijzigde dit bericht 09-09-2005 15:54 (91%)
Wordt er voor telefonie nog iets omgebouwd? En zou dit fenomeen ook invloed op telefonie kunnen hebben want dat heb ik ook besteld?
Ik zie op mijn kabelmodem veel activiteit ook als ik zelf geen verkeer genereer dat is iets wat ik met ADSL niet had.
[edit]Hmmz en nu blijft hij s' middags weer gewoon werken. Ik laat pingplotter maar even lopen tot maandagavond, want als hij vanavond en maandagavond gewoon blijft werken hoeft die monteur van mij niet te komen (scheelt mij ook weer een vrije dag)
Kan iemand wat zeggen over deze waarden?
Downstream Value
Frequency 242000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level 1 dBmV
Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 23000000 Hz Ranged
Power Level 58 dBmV
Splitter zit rechtstreeks op de hoofd (en enige) aansluiting en het modem zit met de door casema geleverde kabels aangesloten.
Marzman wijzigde dit bericht 21-08-2005 16:04 (110%)
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City
ja met versterker ertusse, hoofdaansluiting in verserker (tratec nog wat) en vandaar uit naar de modem en tvquote:sanfranjake schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:05:
[...]
Je signaal-ruisverhouding is wat hoog, maar de signaalwaarden doen mij niet schrikken. Heb je het modem misschien niet rechtstreeks op het aop aangesloten, maar met een splitter//versterker ertusser?
Buzzfuzz wijzigde dit bericht 09-09-2005 15:55 (97%)
Sorry maar die waardes zeggen me niet zo veel. Bedoel je dat het een slecht signaal is?quote:Buzzfuzz schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:41:
[...]
Lijkt me duidelijke heUpstream 58, dus 118 dB uitsturen, zou wel je hoofdaansluiting zijn, zoniet kan die de onderband (retour) gaan meten.
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City
Vanmorgen keek ik dus in mijn modem (http://192.168.100.1) en zag dus dat ze frequenties hadden veranderd, en dat mijn upstream channel van 6 naar 2 was gegaan.
Volgens mij gaat Casema nu eerst werkzaamheden uitvoeren aan het netwerk, voordat ze de snelheidsverhogingen gaan aankondigen.
ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA
Reg. datum: 29 januari 2000
Best interessant om eens een kijkje te nemen in zo'n kast. Hier een foto van de apparatuur uit een oude kast:
Full size
En nog eentje:
Full size
Iemand die weet wat dit spul precies doet? Het is in ieder geval een versterker, zo ver was ik al
Reg. datum: 02 december 2003
bij mij waren ze gisteren ook al bezig, tjemigquote:Gringo schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:58:
Gisteren zijn een aantal kasten in de wijk vervangen door nieuwere exemplaren:
Reg. datum: 18 juli 2000
Die brede kast is het wijkcentrum, daar komt het signaal vanuit de head-end van het kabelnetwerk binnen voor de wijk. Tegenwoordig over het algemeen via glasvezel, maar in sommige gevallen nog via coax. In het wijkcentrum wordt het glasvezelsignaal omgezet naar het coaxnetwerk, hoe dit precies werkt weet ik niet en mijn kennis loopt enigzins achter aangezien ik al een paar jaar niet meer bij casema werk. Het signaal wordt gesplitst naar maximaal 8 groepen, vermoedelijk kan bijvoorbeeld het internet- en telefoniesignaal per groep worden gesplitst om goede bandbreedteallocatie mogelijk te maken.
Daarnaast zit er een stroomvoorziening in (kleine deurtje) om de versterkers verderop van voeding te voorzien via de coax kabel zelf.
Die kleinere kasten zijn of de verbindingskasten van de glasvezelring of groepsversterkers. Groepsversterkers versterken het signaal (met de voeding via de coax) verder en verdelen dit in - als ik het goed herinner - 4 eindversterkers. Eindversterkers versterken het signaal een laatste maal en van daar gaat de kabel naar je huis (meestal 12, 24 of in sommige gevallen 36 aansluitingen vanuit één eindversterker.
[afbeelding]
Full size
Dit lijkt mij een eindversterker waarvan de koppelpunten voor de aansluitingen als is weggehaald (ligt vermoedelijk op de grond net buiten de foto). Er komen alleen niet zoveel aansluitingen, dus zou het ook een groepsversterker kunnen zijn.
[afbeelding]
Full size
Volgens mij is dit geen oude kast, maar een nieuwe groepsversterker.
Remus wijzigde dit bericht 26-08-2005 12:34 (21%)
Reg. datum: 29 januari 2000
quote:Remus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:29:
[afbeelding]
Die brede kast is het wijkcentrum, daar komt het signaal vanuit de head-end van het kabelnetwerk binnen voor de wijk. Tegenwoordig over het algemeen via glasvezel, maar in sommige gevallen nog via coax. In het wijkcentrum wordt het glasvezelsignaal omgezet naar het coaxnetwerk, hoe dit precies werkt weet ik niet en mijn kennis loopt enigzins achter aangezien ik al een paar jaar niet meer bij casema werk. Het signaal wordt gesplitst naar maximaal 8 groepen, vermoedelijk kan bijvoorbeeld het internet- en telefoniesignaal per groep worden gesplitst om goede bandbreedteallocatie mogelijk te maken.
Daarnaast zit er een stroomvoorziening in (kleine deurtje) om de versterkers verderop van voeding te voorzien via de coax kabel zelf.
Die kleinere kasten zijn of de verbindingskasten van de glasvezelring of groepsversterkers. Groepsversterkers versterken het signaal (met de voeding via de coax) verder en verdelen dit in - als ik het goed herinner - 4 eindversterkers. Eindversterkers versterken het signaal een laatste maal en van daar gaat de kabel naar je huis (meestal 12, 24 of in sommige gevallen 36 aansluitingen vanuit één eindversterker.
[afbeelding]
Full size
Dit lijkt mij een eindversterker waarvan de koppelpunten voor de aansluitingen als is weggehaald (ligt vermoedelijk op de grond net buiten de foto). Er komen alleen niet zoveel aansluitingen, dus zou het ook een groepsversterker kunnen zijn.
[afbeelding]
Full size
Volgens mij is dit geen oude kast, maar een nieuwe groepsversterker.
Kijk, heel leerzaam
Over die laatste foto zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Dit paneel lag er namelijk los naast. Op de 2e foto is dus het oude spul te zien en op de 3e het paneel wat nog geplaatst moest worden.
Reg. datum: 12 juli 2004
gaat casema nu dan toch echt verhogen
http://img201.imageshack.us/img201/4104/abbo20053rd.jpg
Waar heb je dat vandaan? (bron)quote:calactus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:53:
kwam dit tegen
ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA
quote:calactus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:53:
kwam dit tegen
Ben idd ook wel erg benieuwd.....Mocht die prijsstelling kloppen [en het nieuwe ULTRA abo kloppen], dan ga we hier hoogstwaarschijnlijk overstappen....Alleen wel benieuwd waarom de upload nog gelijk blijft
Black Piet is dan wel benieuwd of de nieuwsserver dan nog goed blijft werken en vindt de upload van het Ultra abo er erg goed uitzien
Reg. datum: 13 november 2004
quote:calactus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:53:
kwam dit tegen
dit zou mooi zijn alleen vraag ik me af wat casema gaat doen ik heb nu dus maxi krijg ik automatisch mega of word er gewoon elke maand 34.95 afgeschreven ipv de 49,95 euro,
zou wel graag weten wanneer ze dit doorvoeren en hoe en wat, want ik zit met een bottleneck heb de router draytekt 2200 E dus mijn wan poort is gecapt op 6 mbit wat ik gelezen heb
ExTrEmE25 wijzigde dit bericht 27-08-2005 09:52 (19%)
Dit leek erg op een Photoshop, aangezien ik hier niets over kan vinden op de Casema site.quote:Black Piet schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 08:43:
[...]
Ben idd ook wel erg benieuwd.....Mocht die prijsstelling kloppen [en het nieuwe ULTRA abo kloppen], dan ga we hier hoogstwaarschijnlijk overstappen....Alleen wel benieuwd waarom de upload nog gelijk blijft
Black Piet is dan wel benieuwd of de nieuwsserver dan nog goed blijft werken en vindt de upload van het Ultra abo er erg goed uitzien
Reg. datum: 13 november 2004
dat idee heb ik dus ook want kijk maar de randen bij de letters of het is gewoon slechte compressiequote:JeFFJuH schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:12:
[...]
Dit leek erg op een Photoshop, aangezien ik hier niets over kan vinden op de Casema site.
Reg. datum: 02 december 2003
Reg. datum: 17 april 2004
Tevens slaan ze hier ADSL2+ gelijk de grond in, want je bent hiet niet afhanklijk van hoeveel km je van de centrale afzit.
Dus veel meer potentie voor wat je het mij vraagt. Had liever gezien dat ze een hardere klap uitdeelden.
Een 10/10 abbotje, maar daar zullen we kartel afspraken overgemaakt zijn.
bwhahah wat een grapquote:calactus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:53:
kwam dit tegen
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Reg. datum: 17 april 2004
quote:
Ja het zou inderdaad een grap kunnen zijn.
Zou de poster willen vertellen of die een grap heeft gemaakt, of dat dit serieus uitgelekte info is.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 60 61 62 63 last
Dit topic is gesloten.