Wij GOT-ers zijn niet echt heel representief voor de 'consumenten markt' natuurlijk
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
GoT Index » Internetproviders en Hosting » [Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 60 61 62 63 last
[Nieuw Topic]Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Vergeet de situatie niet waarin mensen denken; "Sneller is beter". Veel mensen denken zo, en providers zullen elkaar blijven beconcurreren met hogere snelheden en betere voorwaarden. Ook Jan-met-de-petquote:bjck schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:09:
Vergeet ook niet dat de groep klanten die zit te wachten op sneller dan zeg 4Mbps verbindingen nog echt minimaal is. Ook bij ADSL ISP's is het maar een kleine groep met de hogere abonnementen.
Wij GOT-ers zijn niet echt heel representief voor de 'consumenten markt' natuurlijk
V350!
Denk dat het merendeel toch voor de lage prijzen gaat, snel is leuk, maar twee tientjes is leuker.quote:SgtStrider schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:14:
[...]
Vergeet de situatie niet waarin mensen denken; "Sneller is beter". Veel mensen denken zo, en providers zullen elkaar blijven beconcurreren met hogere snelheden en betere voorwaarden. Ook Jan-met-de-pet
quote:micha schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:35:
[...]
Denk dat het merendeel toch voor de lage prijzen gaat, snel is leuk, maar twee tientjes is leuker.Uiteindelijk ben ik zelf toch ook overstag gegaan, 10Mbit is fijn en leuk, maar met 2 kom je er ook, het downloaden gaat wat trager maar nog snel genoeg.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
quote:Ik krijg continue inside informatie van ADSL en kabel, en ik weet wel waarom ik het bij ADSL hou en niet naar kabel zal overstappen. De meeste ADSL providers zullen dit en aankomend jaar met vele veranderingen komen, en die wil ik graag meenemen.
quote:Dat is nou juist het punt, bandbreedte wordt wel steeds belangrijker omdat providers ook andere diensten dan data willen aanbieden, denk aan televisie en telefonie. Versatel is de eerste die het gaat proberen met tv via dsl en KPN zal later dit jaar ook een poging gaan wagen. Bij dit soort toepassingen komt veel bandbreedte wel degelijk om de hoek kijken.
quote:Versatel verkoopt het mooi: 20Mb met digitale TV maar helaas is het zo dat bij DSL bij een afstand van meer dan 1.5 km je nog maar de helft overhoudt van de beschikbare bandbreedte. 60% van de huishoudens in Nederland schijnen 1.5km of meer van de centrale te wonen.
quote:Juist ook al omdat bandbreedte bij DSL zo beperkt is moet alles van die ene bundel. Dus woon je 1.5 km of meer van de centrale dan heb je nog iets van 10Mb over. Een beetje goede kwaliteit video stream pakt al gauw 8/9Mb. Ik zou met TV over DSL dus maar niet gaan downloaden want dan kun je je TV avond wel vergeten zeker als je er ook nog eens 2 TV’s op wilt aansluiten en over wilt bellen.
quote:Bij kabel is dat een ander verhaal, ik kan zonder enkel probleem op 2 TV’s digitale TV bekijken, tegelijkertijd bellen en ik zou nog mijn volle 10Mb bandbreedte voor data overhouden.
Hoe je het ook went of keert DSL heeft te weinig bandbreedte voor diensten die providers willen gaan bieden
quote:dat op termijn dat hun enige kans van overleven is.
quote:Ik zou met TV over DSL dus maar niet gaan downloaden want dan kun je je TV avond wel vergeten zeker als je er ook nog eens 2 TV’s op wilt aansluiten en over wilt bellen.
quote:Een beetje goede kwaliteit video stream pakt al gauw 8/9Mb.
quote:De kabel heeft zelf ook geen zeeën van ruimte. Ook is deze storingsgevoelig als je geen hele goede kabels gebruikt (denk aan het wijzigen van de RTL4 frequentie door diverse providers omdat deze niet meer goed weergegeven werd door het signaal van Digitenne). Verder krijg je behoorlijke problemen als er iets met de VHF gebeurd, gaat je internet en Ned 1, etc eraan. Oftewel, TV neemt je internet mee.
quote:Het is leuk als je alles in 1 neem en lekker goedkoop. Maar zodra je VHF wegvalt, modem gaat flippen, etc dan heb je geen TV, internet, radio en TV meer. Lijkt me geen geweldige situatie. Daarnaast mag er een afspraak gemaakt worden binnen 3 werkdagen, wat als er iets op vrijdag ochtend gebeurd Geldt ook voor DSL natuurlijk
quote:rklapwijk schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:30:
Kleine correct, ADSL2 heeft hier meer last van. Ik woon 2KM van de centrale af en hou 7 mbit over (ADSL). Zal me trouwens niet verbazen als KPN meerdere centrales gaat bij plaatsen, KPN kennende zal de kwaliteit top blijven.
quote:De kabel heeft zelf ook geen zeeën van ruimte. Ook is deze storingsgevoelig als je geen hele goede kabels gebruikt (denk aan het wijzigen van de RTL4 frequentie door diverse providers omdat deze niet meer goed weergegeven werd door het signaal van Digitenne). Verder krijg je behoorlijke problemen als er iets met de VHF gebeurd, gaat je internet en Ned 1, etc eraan. Oftewel, TV neemt je internet mee.
quote:
Dat is niet per se het geval. Als jij in eens tudenten huis 10 TV's aanzet zal het er niet beter op worden. Kijk, ik ga zeker geen TV, internet en telefonie bij 1 provider nemen. Reden is heel simpel: knalt er iets uit heb je helemaal niets meer. Het is leuk als je alles in 1 neem en lekker goedkoop. Maar zodra je VHF wegvalt, modem gaat flippen, etc dan heb je geen TV, internet, radio en TV meer. Lijkt me geen geweldige situatie. Daarnaast mag er een afspraak gemaakt worden binnen 3 werkdagen, wat als er iets op vrijdag ochtend gebeurdGeldt ook voor DSL natuurlijk
Ook is voor bedrijven DSL beter, geven tenminste harde garanties (SDLS, SLA's, Correct me if i'm wrong) en je bent afhankelijk van de monopolist in het gebied waar je woont. Ik zou mijn bedrijf nooit en dan ook nooit afhankelijk maken van Chello, Casema of @home, etc.
quote:Mwa, gelukkig voor KPN dat er bedrijven zijn die keiharde kwaliteit & garanties willen.
quote:Laten we hier geen ADSL VS kabel topic van maken dus nu weer ontopic over Casema.
quote:
Naar mijn weten stuurt Casema geen 8/9 bmit hoor
Je wilt niet weten hoeveel capaciteitsproblemen en centrale storingen er zijn. Eigenlijk wel schrikbarend in mijn ogen. Het is me wel opgevallen dat de verbindingen van Casema behoorlijk stabiel zijn (download dan) maar ping e.d. veel hoger zijn dan bij DSL verbindingen.
Misschien ben ik wel een beetje huiverig geworden over kabel door de vele drama's die ik daarmee gehad heb (meerdere aansluitingen) en KPN mij nog nooi in de steek heeft gelaten. En natuurlijk wil ik meer betalen voor een zeer goede verbinding want kan het niet hebben dat dat m'n zaak eruit ligt.
Canon 40d + 10-22 f/3.5-4.5 + 17-55 f/2.8 IS + 70-200 f/2.8L IS + 430EX | Mac Pro quad 2.8ghz | MacBook White 2ghz
V350!
Ja ik had ook dat probleempje en heb het opgelost door een nieuwe router te kopen. Voorheen had ik er meteen een switch achter en om de paar uur viel hij er inderdaad uit, maar nu niet meer...quote:RHE123 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:51:
Ik heb een raar probleem met mijn modem/router combi. Ik heb een zwart motorola modem met telefoonmogelijkheden en de asus 500wl. Nou valt om de paar uur (en soms ook veel sneller) de verbinding tussen deze twee weg. Deze kan ik dan herstellen door in de router op de knop 'connect' te drukken op de statuspagina. Na dat gedaan te hebben heb ik gelijk weer internet. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Hoe kan ik het oplossen?
Ook valt soms de draadloze verbinding naar mijn eigen pc weg (vorige probleem geld voor zowel draadloos als bedraad netwerk) en deze word dan niet automatisch hersteld, is dit ook op te lossen?
Canon 40d + 10-22 f/3.5-4.5 + 17-55 f/2.8 IS + 70-200 f/2.8L IS + 430EX | Mac Pro quad 2.8ghz | MacBook White 2ghz
Mr TweaK wijzigde dit bericht 02-08-2005 09:11 (9%)
quote:micha schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:02:
Vraag ff na hoe dit bij overstap van Wanadoo naar Casema gaat.
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Bij KPN zit het ip-adres wel hard in een radius gekoppeld aan je loginnaam. Dit lijkt me iets stabieler dan het ip dat ik via dhcp van Casema krijg, al is dat in theorie ook te koppelen aan een macadres oid.quote:JvS schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:25:
Je hebt bij adsl van kpn ook geen vast ip adres, al verandert-ie nooit :P>
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity
Waar was dit in Sassenheim en met welke provider? Aangezien ik een nieuw abbo ga afsluiten lijkt me dit zeer interresant.quote:Buzzfuzz schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:19:
Mahw, zoals ik al eerder heb gepost, ADSL en ADSL2?als het op snelheid aankomt.
[...]
Edit:
Ik zou graag ook eens mensen willen horen die Telefonie hebben, sinds Casema nu toch redelijk bezig is met de uitrol ervan, dus wat zijn je ervaringen tot nu toe?
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Internetproviders en Hosting » [Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 60 61 62 63 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea