Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view]

Door: bjck Moderator I&N
Vergeet ook niet dat de groep klanten die zit te wachten op sneller dan zeg 4Mbps verbindingen nog echt minimaal is. Ook bij ADSL ISP's is het maar een kleine groep met de hogere abonnementen.

Wij GOT-ers zijn niet echt heel representief voor de 'consumenten markt' natuurlijk ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

LianLi Fanclub

quote:
bjck schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:09:
Vergeet ook niet dat de groep klanten die zit te wachten op sneller dan zeg 4Mbps verbindingen nog echt minimaal is. Ook bij ADSL ISP's is het maar een kleine groep met de hogere abonnementen.

Wij GOT-ers zijn niet echt heel representief voor de 'consumenten markt' natuurlijk ;)
Vergeet de situatie niet waarin mensen denken; "Sneller is beter". Veel mensen denken zo, en providers zullen elkaar blijven beconcurreren met hogere snelheden en betere voorwaarden. Ook Jan-met-de-pet

V350!

un giorno credi

quote:
SgtStrider schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:14:
[...]

Vergeet de situatie niet waarin mensen denken; "Sneller is beter". Veel mensen denken zo, en providers zullen elkaar blijven beconcurreren met hogere snelheden en betere voorwaarden. Ook Jan-met-de-pet
Denk dat het merendeel toch voor de lage prijzen gaat, snel is leuk, maar twee tientjes is leuker. ;) Uiteindelijk ben ik zelf toch ook overstag gegaan, 10Mbit is fijn en leuk, maar met 2 kom je er ook, het downloaden gaat wat trager maar nog snel genoeg.

Acties: [view]

Door: bjck Moderator I&N
quote:
micha schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:35:
[...]

Denk dat het merendeel toch voor de lage prijzen gaat, snel is leuk, maar twee tientjes is leuker. ;) Uiteindelijk ben ik zelf toch ook overstag gegaan, 10Mbit is fijn en leuk, maar met 2 kom je er ook, het downloaden gaat wat trager maar nog snel genoeg.

De nederlandse consument is altijd prijs georienteerd voornamelijk. En de meeste consumenten willen een zo laag (lees goedkoop) mogelijk abonnement. Kijken waar de meeste snelheid (voornamelijkste vergelijkings materiaal) te krijgen valt voor zo min mogelijk geld.

Met snelheden smijten en verhogen is handig, maar niet zaligmakend. Zeker niet als het te hoog wordt, dan gaat (of wil) iedereen downgraden om weer minder te betalen. Heeft de ISP minder inkomen uiteindelijk en maar een kleine groep tevreden gehouden.

Een ISP zal zo min mogelijk willen verhogen, al kost het ze het minste als ze voorzichtig zijn (dus zo min mogelijk downgrades). Verhogen moet wel om zo je prijzen voor nieuwe abonnees te kunnen verlagen zonder dat je huidige klanten gaan 'zeuren' (quotes zijn belangrijk hier).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
Ik krijg continue inside informatie van ADSL en kabel, en ik weet wel waarom ik het bij ADSL hou en niet naar kabel zal overstappen. De meeste ADSL providers zullen dit en aankomend jaar met vele veranderingen komen, en die wil ik graag meenemen.

Dat is nou juist het punt, bandbreedte wordt wel steeds belangrijker omdat providers ook andere diensten dan data willen aanbieden, denk aan televisie en telefonie.
Versatel is de eerste die het gaat proberen met tv via dsl en KPN zal later dit jaar ook een poging gaan wagen. Bij dit soort toepassingen komt veel bandbreedte wel degelijk om de hoek kijken.
Versatel verkoopt het mooi: 20Mb met digitale TV maar helaas is het zo dat bij DSL bij een afstand van meer dan 1.5 km je nog maar de helft overhoudt van de beschikbare bandbreedte. 60% van de huishoudens in Nederland schijnen 1.5km of meer van de centrale te wonen. Juist ook al omdat bandbreedte bij DSL zo beperkt is moet alles van die ene bundel. Dus woon je 1.5 km of meer van de centrale dan heb je nog iets van 10Mb over. Een beetje goede kwaliteit video stream pakt al gauw 8/9Mb. Ik zou met TV over DSL dus maar niet gaan downloaden want dan kun je je TV avond wel vergeten zeker als je er ook nog eens 2 TV’s op wilt aansluiten en over wilt bellen.
Bij kabel is dat een ander verhaal, ik kan zonder enkel probleem op 2 TV’s digitale TV bekijken, tegelijkertijd bellen en ik zou nog mijn volle 10Mb bandbreedte voor data overhouden.
Hoe je het ook went of keert DSL heeft te weinig bandbreedte voor diensten die providers willen gaan bieden, het is niet voor niets dat KPN al meerdere keren geprobeerd heeft partners te vinden voor de aanleg van een landelijk glasvezel netwerk, zij zien wel dat op termijn dat hun enige kans van overleven is.

quote:
Dat is nou juist het punt, bandbreedte wordt wel steeds belangrijker omdat providers ook andere diensten dan data willen aanbieden, denk aan televisie en telefonie. Versatel is de eerste die het gaat proberen met tv via dsl en KPN zal later dit jaar ook een poging gaan wagen. Bij dit soort toepassingen komt veel bandbreedte wel degelijk om de hoek kijken.

Klopt

quote:
Versatel verkoopt het mooi: 20Mb met digitale TV maar helaas is het zo dat bij DSL bij een afstand van meer dan 1.5 km je nog maar de helft overhoudt van de beschikbare bandbreedte. 60% van de huishoudens in Nederland schijnen 1.5km of meer van de centrale te wonen.

Kleine correct, ADSL2 heeft hier meer last van. Ik woon 2KM van de centrale af en hou 7 mbit over (ADSL). Zal me trouwens niet verbazen als KPN meerdere centrales gaat bij plaatsen, KPN kennende zal de kwaliteit top blijven.

quote:
Juist ook al omdat bandbreedte bij DSL zo beperkt is moet alles van die ene bundel. Dus woon je 1.5 km of meer van de centrale dan heb je nog iets van 10Mb over. Een beetje goede kwaliteit video stream pakt al gauw 8/9Mb. Ik zou met TV over DSL dus maar niet gaan downloaden want dan kun je je TV avond wel vergeten zeker als je er ook nog eens 2 TV’s op wilt aansluiten en over wilt bellen.

De kabel heeft zelf ook geen zeeën van ruimte. Ook is deze storingsgevoelig als je geen hele goede kabels gebruikt (denk aan het wijzigen van de RTL4 frequentie door diverse providers omdat deze niet meer goed weergegeven werd door het signaal van Digitenne). Verder krijg je behoorlijke problemen als er iets met de VHF gebeurd, gaat je internet en Ned 1, etc eraan. Oftewel, TV neemt je internet mee.

quote:
Bij kabel is dat een ander verhaal, ik kan zonder enkel probleem op 2 TV’s digitale TV bekijken, tegelijkertijd bellen en ik zou nog mijn volle 10Mb bandbreedte voor data overhouden.
Hoe je het ook went of keert DSL heeft te weinig bandbreedte voor diensten die providers willen gaan bieden

Dat is niet per se het geval. Als jij in eens tudenten huis 10 TV's aanzet zal het er niet beter op worden. Kijk, ik ga zeker geen TV, internet en telefonie bij 1 provider nemen. Reden is heel simpel: knalt er iets uit heb je helemaal niets meer. Het is leuk als je alles in 1 neem en lekker goedkoop. Maar zodra je VHF wegvalt, modem gaat flippen, etc dan heb je geen TV, internet, radio en TV meer. Lijkt me geen geweldige situatie. Daarnaast mag er een afspraak gemaakt worden binnen 3 werkdagen, wat als er iets op vrijdag ochtend gebeurd ;) Geldt ook voor DSL natuurlijk

Ook is voor bedrijven DSL beter, geven tenminste harde garanties (SDLS, SLA's, Correct me if i'm wrong) en je bent afhankelijk van de monopolist in het gebied waar je woont. Ik zou mijn bedrijf nooit en dan ook nooit afhankelijk maken van Chello, Casema of @home, etc.

quote:
dat op termijn dat hun enige kans van overleven is.

Mwa, gelukkig voor KPN dat er bedrijven zijn die keiharde kwaliteit & garanties willen.

quote:
Ik zou met TV over DSL dus maar niet gaan downloaden want dan kun je je TV avond wel vergeten zeker als je er ook nog eens 2 TV’s op wilt aansluiten en over wilt bellen.

Gelukkig kan er geen priorities gegeven worden over verkeer ;)

Laten we hier geen ADSL VS kabel topic van maken dus nu weer ontopic over Casema.

quote:
Een beetje goede kwaliteit video stream pakt al gauw 8/9Mb.

Naar mijn weten stuurt Casema geen 8/9 bmit hoor ;)

Je wilt niet weten hoeveel capaciteitsproblemen en centrale storingen er zijn. Eigenlijk wel schrikbarend in mijn ogen. Het is me wel opgevallen dat de verbindingen van Casema behoorlijk stabiel zijn (download dan) maar ping e.d. veel hoger zijn dan bij DSL verbindingen.

Misschien ben ik wel een beetje huiverig geworden over kabel door de vele drama's die ik daarmee gehad heb (meerdere aansluitingen) en KPN mij nog nooi in de steek heeft gelaten. En natuurlijk wil ik meer betalen voor een zeer goede verbinding want kan het niet hebben dat dat m'n zaak eruit ligt.

@bjck, helemaal gelijk.

Ook nog heel even over DSL en Kabel en dan back on topic.
quote:
De kabel heeft zelf ook geen zeeën van ruimte. Ook is deze storingsgevoelig als je geen hele goede kabels gebruikt (denk aan het wijzigen van de RTL4 frequentie door diverse providers omdat deze niet meer goed weergegeven werd door het signaal van Digitenne). Verder krijg je behoorlijke problemen als er iets met de VHF gebeurd, gaat je internet en Ned 1, etc eraan. Oftewel, TV neemt je internet mee.

Kabel heeft inderdaad geen zeeën van ruimte, glasvezel zou hiervoor het beste zijn maar het gaat nog wel even duren voordat dat voor iedereen beschikbaar is.
Tot die tijd heeft kabel meer potentie dan DSL omdat het kabelnet nou eenmaal meer bandbreedte kan bieden. Storingen valt erg mee, het probleem dat jij beschrijft is met name van toepassing op analoge TV daar kun je inderdaad storingen zien als er instraling is van buitenaf. Het digitale signaal heeft zoveel error correctie dat het niet merkbaar is. Overigens heb je het storingsprobleem ook bij DSL want daar is overspraak van naastgelegen lijnen weer een probleem.

quote:
Het is leuk als je alles in 1 neem en lekker goedkoop. Maar zodra je VHF wegvalt, modem gaat flippen, etc dan heb je geen TV, internet, radio en TV meer. Lijkt me geen geweldige situatie. Daarnaast mag er een afspraak gemaakt worden binnen 3 werkdagen, wat als er iets op vrijdag ochtend gebeurd Geldt ook voor DSL natuurlijk

Als je retour wegvalt zul je inderdaad een probleem hebben met data en misschien voor telefonie maar digiTV blijft gewoon werken omdat het geen retour nodig heeft.
Het probleem van alles bij één is niet zo heel groot want je hebt sowieso nog wel een mobiele telefoon.
Ik heb al bijna een jaar digitale TV van Casema en ik heb tot nu toe niet meegemaakt dat het niet werkte. Wat ik wel heb meegemaakt is dat het analoge TV signaal wegviel zodat mijn buren geen TV meer hadden maar ik kon nog vrolijk verder kijken via Digi TV want dat werkte nog wel.

Nu on topic Casema: Ik ga binnenkort overschakelen van Xs4all DSL naar Casema Kabel Maxi, ik ga per maand 10 euro minder betalen, krijg 1Mb meer download bandbreedte, krijg gratis toegang tot pay usenet newsserver en krijg toegang tot het TV portaal van Casema zodat elke PC in huis ook meteen potentieel een TV is. Ik kan weinig andere ISP’s bedenken die dit allemaal kunnen bieden voor een relatief lage prijs.

un giorno credi

quote:
rklapwijk schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:30:
Kleine correct, ADSL2 heeft hier meer last van. Ik woon 2KM van de centrale af en hou 7 mbit over (ADSL). Zal me trouwens niet verbazen als KPN meerdere centrales gaat bij plaatsen, KPN kennende zal de kwaliteit top blijven.

Ook KPN zal moeten gaan kiezen, er kunnen niet oneindig veel centrales gebouwd worden. ook nu wordt er al gezegd dat als je zoveel km van een centrale af woont dat je gewoon een lage snelheid hebt. Er komt niet in ene een centrale bij.

quote:

Je kan het ook zo zien, de kabelexploitanten mochten het probleem oplossen wat Digitenne de wereld in geholpen heeft. En als je telefoonlijn door midden ligt heb je ook geen adsl meer.

quote:

Dat is niet per se het geval. Als jij in eens tudenten huis 10 TV's aanzet zal het er niet beter op worden. Kijk, ik ga zeker geen TV, internet en telefonie bij 1 provider nemen. Reden is heel simpel: knalt er iets uit heb je helemaal niets meer. Het is leuk als je alles in 1 neem en lekker goedkoop. Maar zodra je VHF wegvalt, modem gaat flippen, etc dan heb je geen TV, internet, radio en TV meer. Lijkt me geen geweldige situatie. Daarnaast mag er een afspraak gemaakt worden binnen 3 werkdagen, wat als er iets op vrijdag ochtend gebeurd ;) Geldt ook voor DSL natuurlijk

Ook is voor bedrijven DSL beter, geven tenminste harde garanties (SDLS, SLA's, Correct me if i'm wrong) en je bent afhankelijk van de monopolist in het gebied waar je woont. Ik zou mijn bedrijf nooit en dan ook nooit afhankelijk maken van Chello, Casema of @home, etc.

Waarom is SDL beter? En geen prietpraat als harde garantie's want bij een Casema Telecom (business cable) heb je ook een contract met SLA garantie's en uptimes.

quote:
Mwa, gelukkig voor KPN dat er bedrijven zijn die keiharde kwaliteit & garanties willen.

Slaat dus nergens op.

quote:
Laten we hier geen ADSL VS kabel topic van maken dus nu weer ontopic over Casema.

Dus eerst prijs je kpn de hemel in en bla bla anti kabel, en dan dit.. :X

quote:

Naar mijn weten stuurt Casema geen 8/9 bmit hoor ;)

Je wilt niet weten hoeveel capaciteitsproblemen en centrale storingen er zijn. Eigenlijk wel schrikbarend in mijn ogen. Het is me wel opgevallen dat de verbindingen van Casema behoorlijk stabiel zijn (download dan) maar ping e.d. veel hoger zijn dan bij DSL verbindingen.

Misschien ben ik wel een beetje huiverig geworden over kabel door de vele drama's die ik daarmee gehad heb (meerdere aansluitingen) en KPN mij nog nooi in de steek heeft gelaten. En natuurlijk wil ik meer betalen voor een zeer goede verbinding want kan het niet hebben dat dat m'n zaak eruit ligt.

Uhm, jij werkt bij Casema neem ik aan? Aangezien je inzage hebt in alle wijkcentralestoringen e.d.

Ik denk dat je idd te huiverig bent en natuurlijk is het makkelijk om te zeggen van zie je nou wel, als er iets fout gaat maar ik durf ook te zeggen dat ik inmiddels 4,5 jaar een superstabiele internetverbinding, netjes een mailtje wanneer er onderhoud plaats vind en fijne upgrades van m'n verbinding.
Ik kan gevallen noemen waarin privatisering en concurrentie een slechte invloed heeft gehad, maar in dit geval was concurrentie voor Casema een flinke duw in de goede richting. Stabiel internet, strakke digitale tv (gratis) en goedkoper bellen, niets mis mee!

Sytse Zuidema VP Consumentenmarkt van Casema is ervan overtuigd de concurrentie met ADSL makkelijk aan te kunnen. "Landelijk gezien blijft de ontwikkeling van kabelinternet iets achter bij ADSL. Wij daarentegen hebben geen enkele moeite de groei van ADSL bij te houden en verwachten dit jaar zelfs sneller te groeien. Met name ook omdat de snelheid van ADSL2+ dramatisch instort als de afstand tot de centrale meer dan 1,2 km bedraagt. Kabelinternet heeft dergelijke problemen niet." Zuidema verwacht dat Casema dit jaar nog minimaal 60.000 internetklanten erbij krijgt.

weer dat verhaal dat na 1,2 km ADSL2 instort
geen enkele moeite om ADSL2 bij te houden !
mogen ze wel met wat nieuws komen
want als ze ook niet gauw omhoog gaan dan zijn er zat die overstappen op ADSL2

rinus

Reg. datum: 25 september 2002

Hier een zeer tevreden klant van Casema Interenet. Heb 5 jaar ADSL gehad en ben nu overgestapt om er meer potentie in kabel zat (op dat moment) dan adsl en ik er (op dat moment) veel goedkoper af was. Casema werkt erg goed aan de weg. Ik denk ook niet dat snelheid een 1e prioriteit zal zijn, zoals ik al eerder terug las hier zijn ze inderdaad eerst de telefonie aan het uitrollen. Een ware klap richting KPN. In mkijn ogen goed ook, KPN had een veels te grote positie daarin, en buite dat ook veel teveel uit vind ik.

Ik ga niet zitten wachten op de volgende snelheids verhoging..... Ik ben zeer tevreden met wat ik heb en weet dat Casema echt niet klaar is, dus dat komt vanzelf..
Kabel of ADSL? Boeiend (vind ik)..
Zolas gezegd na 5 jaar adsl vond ik iets goedkopers met betere voorwaarden. :) Dat was voor mij de doorslag.
als je alleen maar op snelheid uit bent is het een leuke sport dat 24/7 bij te houden, ieder voor zich uiteraard.. Maar over casema kunnen in mijn ogen, ten opzichte van 4 jaar geleden, weinig slechte dingen gezegd worden.

Leuk al die aanbiedingen met 24Mbit maar voordat echt alles op zulke lijntjes hangt is het in mijn ogen redelijk nutteloos, Maar dat is mijn mening..

Beetje offtopic misschien maar al die vergelijkingen met ADSL2 en dat dat VEEL beter is hoort denk ik niet thuis in dit topic, et heet niet voor niks Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2
Tuurlijk is er altijd sneller, dat zal altijd wel zo blijven maar dat is toch goed? Worden wij als klant alleen maar beter van :)

Ik heb een raar probleem met mijn modem/router combi. Ik heb een zwart motorola modem met telefoonmogelijkheden en de asus 500wl. Nou valt om de paar uur (en soms ook veel sneller) de verbinding tussen deze twee weg. Deze kan ik dan herstellen door in de router op de knop 'connect' te drukken op de statuspagina. Na dat gedaan te hebben heb ik gelijk weer internet. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Hoe kan ik het oplossen?

Ook valt soms de draadloze verbinding naar mijn eigen pc weg (vorige probleem geld voor zowel draadloos als bedraad netwerk) en deze word dan niet automatisch hersteld, is dit ook op te lossen?

Canon 40d + 10-22 f/3.5-4.5 + 17-55 f/2.8 IS + 70-200 f/2.8L IS + 430EX | Mac Pro quad 2.8ghz | MacBook White 2ghz

LianLi Fanclub

Ik denk persoonlijk dat het meer met je router van doen heeft, dan met Casema. Hang hem eens aan een andere router of pc, en probeer het dan opnieuw, en kijk of hetzelfde voorvalt.

Overigens kan je ook proberen je firmware van je router te upgraden. Deze kan je van de ftp van de duitse asus site afhalen (ftp.asuscom.de.. even zoeken daar)

Succes :)

V350!

Fully Zalman Cooled

quote:
RHE123 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:51:
Ik heb een raar probleem met mijn modem/router combi. Ik heb een zwart motorola modem met telefoonmogelijkheden en de asus 500wl. Nou valt om de paar uur (en soms ook veel sneller) de verbinding tussen deze twee weg. Deze kan ik dan herstellen door in de router op de knop 'connect' te drukken op de statuspagina. Na dat gedaan te hebben heb ik gelijk weer internet. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Hoe kan ik het oplossen?

Ook valt soms de draadloze verbinding naar mijn eigen pc weg (vorige probleem geld voor zowel draadloos als bedraad netwerk) en deze word dan niet automatisch hersteld, is dit ook op te lossen?
Ja ik had ook dat probleempje en heb het opgelost door een nieuwe router te kopen. Voorheen had ik er meteen een switch achter en om de paar uur viel hij er inderdaad uit, maar nu niet meer...
Ik heb de firmware weer even geupdate, maar wel met oleg's custom firmware, aangezien ik die nodig heb om mijn printer te laten werken. Hoop dat het nu beter gaat! Nieuwe router kopen lijkt mij beetje onzin, deze router staat als goed bekend en word zelfs door casema zelf aangeraden.

Canon 40d + 10-22 f/3.5-4.5 + 17-55 f/2.8 IS + 70-200 f/2.8L IS + 430EX | Mac Pro quad 2.8ghz | MacBook White 2ghz

un giorno credi

Wat je ook ff kan controleren is of je de meegeleverde kabel gebruikt tussen modem en router. Deze heeft in veel gevallen 4 aders ipv 8, nu lukt het 9 vd 10 keer om een 100Mbit verbinding op te zetten maar dan heb je regelmatig last van disconnects. Probeer dan eens een andere kabel.

High speed addict!

-Verwijderd-, vragen PM maar.

Buzzfuzz wijzigde dit bericht 09-09-2005 15:53 (115%)

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

per november loopt mijn wanadoo cable abbootje af, (moet nog opzeggen) en wil ik overstappen op casema cable. krijg ik dan die 9,95 euro korting 1e half jaar of wordt ik niet gezien als nieuwe klant??

ik heb al beetje gekeken op casema site maar zelfs daar reppen ze geen woord over het opzeggen van me abbootje. dus hoe ik dit het beste kan opzeggen weet ik niet...

Mr TweaK wijzigde dit bericht 02-08-2005 09:11 (9%)

un giorno credi

Wat ik heb gedaan toen ik wilde downgraden van Casema Mega naar Multi is gebeld, gezegd dat ik wilde downgraden maar ook graag die korting mee wilde pakken, vooral omdat het zo'n mooie aanbieding is en ik toch alweer zo'n 5 jaar trouw abonnee ben. Zij ff overleggen en dat is geregeld.

Let wel, de administratie loopt aan maand achter. Wat ik dus had, april aanpassing doorgegeven, 1 mei multi gekregen, voor mei de abo kosten van Mega betaald waarvan 3,5 keer de abo kosten van multi betaald worden. Vraag ff na hoe dit bij overstap van Wanadoo naar Casema gaat. :)

quote:
micha schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:02:
Vraag ff na hoe dit bij overstap van Wanadoo naar Casema gaat. :)

doe ik hier nu toch :P? maaruh, ik heb ook een downgrade gedaan en die helpdesker zei dat als ik een downgrade zou doen dat ik dan door wanadoo als nieuw klant wordt gezien en dat ik dus 10 euro korting krijg per maand, wat dus niet klopte.

na een klachtbrief kreeg ik alsnog die 10 euro korting voor half jaar en ik vroeg me af omdat ik toch al wilde overstappen of ik weer gebruik kon maken van die "ikbeneennieuweklant" korting. als ik hierom moet gaan vragen denk ik niet dat ik op succes kan rekenen.... :P

Weet iemand of het ook mogelijk is voip te regelen via een derde partij (bijv Solcon) of heeft iemand dit?

De meeste voip aanbieders zeggen dat je er adsl voor nodig hebt op de website, maar mij lijkt dat een kabelverbinding die snel genoeg is dan ook moet werken. Enige probleem is dat je geen vast ip-adres hebt bij Casema (al is mijn ip nog nooit veranderd tot nu toe).

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

Ik heb hem zelf ook

Je hebt bij adsl van kpn ook geen vast ip adres, al verandert-ie nooit :P>

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

quote:
JvS schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:25:
Je hebt bij adsl van kpn ook geen vast ip adres, al verandert-ie nooit :P>
Bij KPN zit het ip-adres wel hard in een radius gekoppeld aan je loginnaam. Dit lijkt me iets stabieler dan het ip dat ik via dhcp van Casema krijg, al is dat in theorie ook te koppelen aan een macadres oid.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

quote:
Buzzfuzz schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:19:
Mahw, zoals ik al eerder heb gepost, ADSL en ADSL2? :O als het op snelheid aankomt.

[...]

Edit:

Ik zou graag ook eens mensen willen horen die Telefonie hebben, sinds Casema nu toch redelijk bezig is met de uitrol ervan, dus wat zijn je ervaringen tot nu toe?
Waar was dit in Sassenheim en met welke provider? Aangezien ik een nieuw abbo ga afsluiten lijkt me dit zeer interresant.

High speed addict!

-Verwijderd-, vragen PM maar.

Buzzfuzz wijzigde dit bericht 09-09-2005 15:52 (137%)

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

Ik ga binnenkort verhuizen en denk erover om via Casema internet (multi) telefonie en kabel te nemen (Utrecht). Enige vraag die ik heb op dit moment is eigenlijk of of Casema wel verkeer op de mailserver port toelaat, aangezien ik gebruik maak van een externe mailserver.
Sommige providers (heb nu Xs4All) doen er niet moeilijk over, maar andere blokkeren de mailserver porten (outgoing) waardoor ik misschien gebruik moet maken van de provider pop box.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws