Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Peppio schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:33:
Zo ik heb sinds vandaag casema cable en wel de multi variant. :Y)

Hiervoor had ik ADSL comfort van Planet bij mijn ouders thuis, maar heb nu mijn eigen huisje samen met mijn vrouwtje (jaja ook getrouwd) en heb ik gekozen voor casema aangezien ik veel goeds erover gelezen en gehoord heb (met name de news servers).

Nu ben ik dus bezig met de nieuws groepen, ik zit hier wat te downloaden voor test eigenlijk, maar ik krijg dus grote pieken in de lijn met downstream. Ik haal nooit constant de max zoals ik wel vaak gelezen heb. Telkens zit ik boven de 200 en zak ik weer naar de 125 en dan loopt hij weer op.

Heeft iemand anders dit ook, zou dit met de drukte te maken hebben ofzo... want ik vind het niet zo leuk eigenlijk. Ik was al 325kb/sec gewend en moest dus al terug naar -+250 maar nu red ik de 200 maar heel soms. :'(
neem een payserver hoop ergenis minder

SanderVerkerk.nl
Reg. datum: 28 oktober 2004

quote:
ExTrEmE25 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:51:
[...]

neem een payserver hoop ergenis minder

Belagelijk ! Casema adverteerd met hun goede newsserver dan vind ikdat ze hem ook top moeten maken...
Helemaal omdat ze bij Giganews zitten.

Maar mijn snelheden zijn de laaste tijd erg varierend van de newsgroepen hoe dat kotm weet ik niet.

quote:
VerkerkSander schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 02:12:
[...]

Belagelijk ! Casema adverteerd met hun goede newsserver dan vind ikdat ze hem ook top moeten maken...
Helemaal omdat ze bij Giganews zitten.

Maar mijn snelheden zijn de laaste tijd erg varierend van de newsgroepen hoe dat kotm weet ik niet.

is toch duidelijk, casema koopt brandbreedte in bij giganews en sinds dat mega abbo omhoog gegaan is naar 10 mbit zijn er ontzettend veel mensen overgestap naar casema plus steeds meer nieuw klanten naar andere abbo vormen die hun aanbieden, en daar in tegen brandbreedte die ze hebben ingekocht is het zelfde gebleven al die tijd maar meer gebruikers dus ja je kan zelf wel bedenken wat het termijn is op langere termijn.

het word gewoon afwachten tot ze meer brandbreedte inkopen bij giganews of ja ze de snelheid nog meer gaan knijpen, waarschijnelijk zullen ze dit laatste doen :( minder kosten zelfde aanbod alleen op lager snelheid.

Nou leuk is dat dan...

Nu is het blijkbaar wat rustiger want ik haal nu zo'n 235/240kb/sec gemiddeld.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

SanderVerkerk.nl
Reg. datum: 28 oktober 2004

quote:
ExTrEmE25 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:42:
[...]

is toch duidelijk, casema koopt brandbreedte in bij giganews en sinds dat mega abbo omhoog gegaan is naar 10 mbit zijn er ontzettend veel mensen overgestap naar casema plus steeds meer nieuw klanten naar andere abbo vormen die hun aanbieden, en daar in tegen brandbreedte die ze hebben ingekocht is het zelfde gebleven al die tijd maar meer gebruikers dus ja je kan zelf wel bedenken wat het termijn is op langere termijn.

het word gewoon afwachten tot ze meer brandbreedte inkopen bij giganews of ja ze de snelheid nog meer gaan knijpen, waarschijnelijk zullen ze dit laatste doen :( minder kosten zelfde aanbod alleen op lager snelheid.

Veel mesnen overgestapt op Casema voor snelle newsserver word die ook geknepen..

Kan je eigenlijk samen doen emt 1 accoutn van BV Tweaknews.. vriend van me heeft die alleen heeft maar een 1.6 mb lijn dus blijft er nog veel van over.. voor bijvoorbeeld mij.. Kunnen we dan samen tegelijk downloaden of niet?

High speed addict!

-Verwijderd-, vragen PM maar.

Buzzfuzz wijzigde dit bericht 09-09-2005 15:56 (85%)

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

Fully Zalman Cooled

na de aanpassingen voor telefonie gaat bij mij ook alles als een tiet. newsserver stabiel, verbinding ook. werkelijk top. kep ook een nieuwe tratec versterker en men tv beeld is superstrak en signaal is top:

Frequency 242000000 Hz

Signal To Noise Ratio 37.1 dB

Power Level 9.6 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 23000000 Hz
Power 52.0 dBmV
Ja ik ben idd een beetje aan het balen.

Ik ben ook over gestapt van Wanadoo naar Casema o.a. voor de newsserver en een stabielere verbinding. Dat laatste dacht ik te lezen op het forum hier. (vorige topic).

Maar newsserver is capped tot 2 Mbit (heb je veel aan met 10Mbit) en mijn gameservertje draait veel minder lekker. Net nog een megalag van 10 minuten, terwijl er niks gebeurde alle pings schoten opeens de lucht in. Dat kan alleen maar de verbinding zijn (serverside niks veranderd.)

Maar iets anders met speedtest heb ik wel een hogere upload van ongeveer 10% dat is toch wel weer vreemd.

High speed addict!

Buzzfuzz wijzigde dit bericht 09-09-2005 15:57 (97%)

Nou ik hoop maar dat ze bezig zijn met werkzaamheden dan... want ik word er niet goed van... soms zakt hij gewoon naar 80 kb/sec of lager nog. ;(

Zijn er ook nog meer mensen die newsleecher gebruiken, want ik kan de search niet gebruiken in de groepen... kan dat niet bij casema ofzo? :?

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Ik heb hem zelf ook

Nee, dat kan niet bij giganews. Je moet gewoon de supersearch of NZB bestanden gebruiken. Die groepen zijn ook dermate belachelijk groot (40-50 dagen!) dat een search niet echt doenbaar zou zijn...

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Oké dan weet ik dat, moet ik er maar even aan wennen de supersearch te gebruiken. ;)

Wat betreft de snelheid van het downloaden van de newsservers heb ik een mailtje over gestuurd met meteen de volgende dag antwoord.

Het is inderdaad bekend dat tijdens drukke momenten de snelheid van de newsserver lager is. Er is nog een planning voor uitbreiding van de newsserver. Er wordt op dit moment eerst nog gekeken in hoeverre de newsserver overbelast is of dat het misschien toch een ander probleem is. Als het een ander probleem betreft dan capaciteit, dan heeft uitbreiding natuurlijk geen nut. Kort gezegd wordt het probleem dus eerst nog onderzocht.

Mee bezig dus :) Op dit moment zit ik ruim boven de 200kb/sec dus gaat het de goede kant op ;)

Peppio wijzigde dit bericht 05-07-2005 17:44 (80%)

quote:
Peppio schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:42:
Oké dan weet ik dat, moet ik er maar even aan wennen de supersearch te gebruiken. ;)

Wat betreft de snelheid van het downloaden van de newsservers heb ik een mailtje over gestuurd met meteen de volgende dag antwoord.

Het is inderdaad bekend dat tijdens drukke momenten de snelheid van de newsserver lager is. Er is nog een planning voor uitbreiding van de newsserver. Er wordt op dit moment eerst nog gekeken in hoeverre de newsserver overbelast is of dat het misschien toch een ander probleem is. Als het een ander probleem betreft dan capaciteit, dan heeft uitbreiding natuurlijk geen nut. Kort gezegd wordt het probleem dus eerst nog onderzocht.
dat is toch heel netjes dat je een reactie terug krijgt binnen 1 dag petje af dat is bij de meeste providers wel anders

quote:
Dustydog schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 23:49:
Ja ik ben idd een beetje aan het balen.

Ik ben ook over gestapt van Wanadoo naar Casema o.a. voor de newsserver en een stabielere verbinding. Dat laatste dacht ik te lezen op het forum hier. (vorige topic).

Maar newsserver is capped tot 2 Mbit (heb je veel aan met 10Mbit) en mijn gameservertje draait veel minder lekker. Net nog een megalag van 10 minuten, terwijl er niks gebeurde alle pings schoten opeens de lucht in. Dat kan alleen maar de verbinding zijn (serverside niks veranderd.)

Maar iets anders met speedtest heb ik wel een hogere upload van ongeveer 10% dat is toch wel weer vreemd.

gewoon straks overstappen naar adsl 2 bij tweak
heb je straks 24 mbit voor 40 euro met een nieuwserver die gaat tot 8 mbit
en voor 10 euro extra 20 mbit
je zou wel gek zijn als iedereen die 10 mbit heeft bij casema , niet overstap op adsl2
veel sneller en nog goedkoper ook

Fully Zalman Cooled

En jij denkt dat casema stil gaat zitten? Dacht het niet: vroeg of laat zullen zij ook met nieuwe aanbiedingen komen. Al weet ik nog niet wat, maar kabel snelheden van 25 mbit is wel mogelijk met 2 mbit upload snelheid.....
multikabel is dat nu aan het testen en komt binnekort met 25Mbit Down and 2mbit up :) maar ben bang dat dit bij casema nog een tijdje duurt :S

High speed addict!

Buzzfuzz wijzigde dit bericht 09-09-2005 15:57 (88%)

LianLi Fanclub

quote:
Buzzfuzz schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 22:41:
Dacht het niet hoor, ze komen echt wel met een hoger abbo, als de vraag er naar is, dus laat je horen zou ik zeggen, ze zitten echt wel mee te lezen.
Er is altijd wel een Casema medewerker die dit leest ;)
Volgens mij zijn dat vooral helpdeskmedewerkers. Bovendien, Casema ziet toch wat de concurrent doet? (neem ik aan) ADSL2+ aansluitingen zijn al gerealiseerd, maar Casema kijkt volgens mij nog even de kat uit de boom. Wat ze aan het doen zijn bij Casema weet niemand?

V350!

quote:
SgtStrider schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 22:46:
[...]

Volgens mij zijn dat vooral helpdeskmedewerkers. Bovendien, Casema ziet toch wat de concurrent doet? (neem ik aan) ADSL2+ aansluitingen zijn al gerealiseerd, maar Casema kijkt volgens mij nog even de kat uit de boom. Wat ze aan het doen zijn bij Casema weet niemand?

ze moeten niet de kat uit de boom kijken
ze moeten nu al met iets komen
ik wacht echt niet op wat casema over maanden mischien gaat doen
dan moeten ze ook met 24 mbit komen en de prijs moet zeker zakken
en dat zie ik ze toch echt niet gauw doen.
dus als ze niet snel met een antwoord komen dan kost dat zeker klanten
staat zo een hoge piet op tv te vertelen dat ze niet bang zijn voor adsl2
dat casema tot 70 mbit kan
nou laat dat dan eens zien
en niet dat je op tv gaat vertelen dat adsl2 na 1,2 kilometer in mekaar stort
want als je dat doet komt het bij mij over dat ze toch wel een beetje bang zijn dat ze klanten gaan verliezen.

Fully Zalman Cooled

De klanten zitten allereerst vast aan een bepaald contract (minimaal 1 jaar en dan heb je maandelijks mogelijkheid tot opzeggen) Daarnaast casema levert al kwaltiteit en dus zullen klanten echt niet zomaar overstappen naar andere providers en daarnaast wat heb jij aan 24 mbit (zo hard kan je nergens leechen, al met al max 8 mbit en daar moet je dan dik voor betalen). Noem mij 1 internetprovider op die betere nieuwsserver heeft dan casema(er komt er 1 in de buurt en dat is xs4all). Dus casema hoeft echt niet bang te wezen dat ze klanten gaan verliezen en al helemaal niet aan een brakke adsl 2 lijntje

Acties: [view]

Door: bjck Moderator I&N
quote:
jozy schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:12:
De klanten zitten allereerst vast aan een bepaald contract (minimaal 1 jaar en dan heb je maandelijks mogelijkheid tot opzeggen) Daarnaast casema levert al kwaltiteit en dus zullen klanten echt niet zomaar overstappen naar andere providers en daarnaast wat heb jij aan 24 mbit (zo hard kan je nergens leechen, al met al max 8 mbit en daar moet je dan dik voor betalen). Noem mij 1 internetprovider op die betere nieuwsserver heeft dan casema(er komt er 1 in de buurt en dat is xs4all). Dus casema hoeft echt niet bang te wezen dat ze klanten gaan verliezen en al helemaal niet aan een brakke adsl 2 lijntje

Misschien kom je hier straks nog wel eens op terug....

Kabel en DSL technieken concureren zich in Nederland heel sterk al jaren, zal echt niet opeens ophouden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Ik denk niet dat Jozy hierop hoeft terug te komen want kabel heeft veel meer potentie dan ADSL.
KPN (ADSL) moet gebruik maken van een netwerk dat gebouwd is voor spraak en dat schaalt nou eenmaal niet zo goed dan een netwerk dat gebouwd is voor de distributie van videosignalen.

ADLS2(+) is een tussenstap naar misschien VDSL, maar met VDSL zal KPN flink moeten investeren in hun netwerk, de vraag is of KPN dit wil (kan).
Kabel heeft veel voordelen t.o.v. DSL zo is b.v. de banbreedte voor TV, Telefonie en Data compleet gescheiden. Als ik digitale TV kijk gaat dit niet van mijn Data bandbreedte af. Als DSL aanbieders TV gaan aanbieden zal dit wel het geval zijn.

Kabel heeft geen last van een minder worden signaal m.b.t. afstand van de centrale.
Totdat glas tot in huis realiteit wordt hebben kabelmaatschappijen de beste troeven in handen.

True de snelheid is niet echt geweldig maar de retentie wel dus wat maakt het uit, 40 dagen in a.b.nl :Y)

http://ctprofiles.net/3660599 Cat lvl 70 Human priest Offspring op Trollbane

Acties: [view]

Door: bjck Moderator I&N
quote:
Romulus schreef op zondag 10 juli 2005 @ 08:31:
Ik denk niet dat Jozy hierop hoeft terug te komen want kabel heeft veel meer potentie dan ADSL.
KPN (ADSL) moet gebruik maken van een netwerk dat gebouwd is voor spraak en dat schaalt nou eenmaal niet zo goed dan een netwerk dat gebouwd is voor de distributie van videosignalen.

ADLS2(+) is een tussenstap naar misschien VDSL, maar met VDSL zal KPN flink moeten investeren in hun netwerk, de vraag is of KPN dit wil (kan).
Kabel heeft veel voordelen t.o.v. DSL zo is b.v. de banbreedte voor TV, Telefonie en Data compleet gescheiden. Als ik digitale TV kijk gaat dit niet van mijn Data bandbreedte af. Als DSL aanbieders TV gaan aanbieden zal dit wel het geval zijn.

Kabel heeft geen last van een minder worden signaal m.b.t. afstand van de centrale.
Totdat glas tot in huis realiteit wordt hebben kabelmaatschappijen de beste troeven in handen.

Daar geef ik je ook geen ongelijk in, helemaal niet zelfs. Maar waarom zijn er dan ruim 1.5 miljoen ADSL abonnees waarvan een groot deel bijna gillend weg is gerend bij een kabel ISP.

Er zijn meer redenen dan hoge bandbreedte voor consumenten. En de troef dat de drie diensten naast elkaar kunnen draaien is ook bijna uithanden. Als je nu voetbal wilt kijken ben je verplicht of een schotelontvanger te nemen of ADSL via Versatel. Kabel komt er niet meer in voor .....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:

ze moeten niet de kat uit de boom kijken
ze moeten nu al met iets komen
ik wacht echt niet op wat casema over maanden mischien gaat doen
dan moeten ze ook met 24 mbit komen en de prijs moet zeker zakken
en dat zie ik ze toch echt niet gauw doen.
dus als ze niet snel met een antwoord komen dan kost dat zeker klanten

Casema heeft 1 april al een snelheids verhoging ingevoerd. Denk je nu echt dat ze NU gaan verhogen tot 24mbit+?
Er zijn al genoeg capaciteitsproblemen, zullen er alleen maar meer komen als ze de boel weer gaan verhogen. Daarnaast gaan ze telefonie op 25/07 in het hele gebeid uitrollen (enkele gebieden zijn al actief), dus ze moeten eerst kijken hoe dat afloopt. Verder zijn er diverse interne zaken die compleet veranderd worden, dus hoemeer ze tegelijk doen hoe meer kans op problemen. Het gaat nu voor de wind bij Casema, dat willen ze wel zo houden.

quote:

dat casema tot 70 mbit kan
nou laat dat dan eens zien
en niet dat je op tv gaat vertelen dat adsl2 na 1,2 kilometer in mekaar stort

ADSL en kabel 'spelen' altijd met elkaar. Dan is die sneller, dan die, dan komt die met iets nieuws, dan die ander weer. Dus als je bij iedere scheet van provider wilt wisselen moet je dat vooral doen.
Allemaal heerlijke marketing.

quote:

Niet qua afstand, wel of er sterk genoeg signaal naar de AOP geknald wordt. Dit wil regelmatig te weinig zijn.

Ik krijg continue inside informatie van ADSL en kabel, en ik weet wel waarom ik het bij ADSL hou en niet naar kabel zal overstappen. De meeste ADSL providers zullen dit en aankomend jaar met vele veranderingen komen, en die wil ik graag meenemen.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws