Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
.be
Reg. datum: 04 januari 2005

Nee, ze zijn nog niet kapot of zo hoor :D, ik heb ze nog maar 2 dagen, dat zou echt niet mogen.
maar stel dat ze dus kapot gaan, dan kan ik de draadjes misschien vervangen door draadjes van andere oortjes. Dat moet heel gemakkelijk zijn als je de dopjes openkrijgt natuurlijk.
quote:
MMach schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:42:
Even terzijde: is er iemand al in geslaagd om de dopjes van sony te openen? Eens ze open zijn is het geen moeite meer om de draadjes te vervangen door hogere kwaliteit draadjes. Iemand die wil proberen met zijn kapotte sony's?
Mijn EX71 doppies zijn eergisteren overleden.. Dus kan wel wat proberen. Heb overigens weer nieuwe ex71 doppies.. witte deze keer :P

quote:
MMach schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:48:
Nee, ze zijn nog niet kapot of zo hoor :D, ik heb ze nog maar 2 dagen, dat zou echt niet mogen.
maar stel dat ze dus kapot gaan, dan kan ik de draadjes misschien vervangen door draadjes van andere oortjes. Dat moet heel gemakkelijk zijn als je de dopjes openkrijgt natuurlijk.

Wat wordt er bedoelt met "draadjes" in deze zinnen? Daar heb ik nu nog steeds geen antwoord op (gekregen) 8)7.

Het zwarte, beschermende omhulsel (== draad) of het draad dat je geluid "overdraagt" naar je dopjes, zeg maar de gekleurde draadjes.

Reg. datum: 11 mei 2005

[quote][b][message=23511157,noline]InsjaHH schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:32

Ik vraag mij af, kan dit kloppen? Met wat voor tape werkt de mod 100% naar behoren :?. Ik kan mij goed begrijpen dat je in geluidskwaliteit verliest door deze mod, maar goed dat kan ik dan voor lief nemen.

Ik heb niet met alluminiumtape gewerkt dus heb ook geen idee wat voor soort tape het goed doet.
Ik denk dat je last van slecht contact hebt, vandaar die "gare geluid" (vervorming, echo :r ).
Heb je geen soldeerbout in de beurt? :?
Ik heb de mod voor een collega uitgevoerd met heel klein beetje SMD-soldeertin
(soldeer met een wat dikkere stif: snel heet plaatselijk, korte soldeertijd)
Geluidskwaliteit verliest door deze mod is misschien wel meetbaar (kanaalscheiding)
maar echt niet hoorbaar. Ervoor en erna hoor ik echt geen verschil!
Ik wacht nu ook nog op mijn Sharp MD33, ook via Kiddyl.

Kenwood HD20GA7, Rio Carbon >> Etymotic ER6i, Shure E4, M³ (OPA627/637) > Beyerdynamic DT 880

quote:
Aspa schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:05:
Ik heb niet met alluminiumtape gewerkt dus heb ook geen idee wat voor soort tape het goed doet.
Ik denk dat je last van slecht contact hebt, vandaar die "gare geluid" (vervorming, echo :r ).
Heb je geen soldeerbout in de beurt? :?
Ik heb de mod voor een collega uitgevoerd met heel klein beetje SMD-soldeertin
(soldeer met een wat dikkere stif: snel heet plaatselijk, korte soldeertijd)
Geluidskwaliteit verliest door deze mod is misschien wel meetbaar (kanaalscheiding)
maar echt niet hoorbaar. Ervoor en erna hoor ik echt geen verschil!
Ik wacht nu ook nog op mijn Sharp MD33, ook via Kiddyl.

Helaas geen werkende soldeerbout hier. Verder zijn mijn soldeerskills ook niet echt je-van-het :X.

Ik denk dat je ook gelijk hebt, last van slecht contact tussen de twee "ringen" die links en rechts scheiden. Mijn vermoeden is toch het slechte, goedkope Euroshopper alluminiumfolie :|.

Verder mag ik aannemen dat je zo'n speciale, super kleine soldeerbout nodig zou hebben i.v.m. het kleine oppervlak?

.be

quote:
InsjaHH schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:48:
[...]

Wat wordt er bedoelt met "draadjes" in deze zinnen? Daar heb ik nu nog steeds geen antwoord op (gekregen) 8)7.

Het zwarte, beschermende omhulsel (== draad) of het draad dat je geluid "overdraagt" naar je dopjes, zeg maar de gekleurde draadjes.
Komaan zeg :D , als je zegt 'electriciteitsdraad', dan bedoel je toch ook de isolatie (de gekleurde draadjes volgens jou), en de kern (de koperdraad) tegelijk. Met de 'draadjes' bedoel ik dus het geheel, oftewel de slierten die aan de dopjes hangen :). Het spreekt voor zich dat beide niet te scheiden zijn, je kan niet enkel het omhulsel van de draad vervangen he.

MMach wijzigde dit bericht 02-06-2005 22:22 (3%)

Reg. datum: 15 mei 2003

quote:
InsjaHH schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:32:
Uit "Wat zijn goede oordopjes? Deel 4" gehaald:
[...]
Nu heb ik bovenstaande mod uitgevoerd, de twee bovenste polen met een stukje alluminiumfolie en wat plakband met elkaar verbonden, maar dan klinkt het echt *gaar*. Een betere beschrijving: ik hoor alle achtergrondmuziek (gitaren, drums, keyboards etc.) allemaal helder en duidelijk, maar (alle) stem(men) van de vocalist hoor je vervormd en in een soort van echo :/.

Misschien een open deur, maar je kunt nooit weten:
je bedoelt met de bovenste twee polen, toch wel de twee polen die het dichtst bij het snoer zitten? In dit plaatje moet je dus L- en R- aan elkaar verbinden volgens die mod...
http://sharp-world.com/products/1-bit/common/fcut_3pole.gif

MacBook Pro 15" C2D 2,16Ghz || 2 Gb DDR2 RAM || LaCie 500Gb FW800 || iPod Nano 2G 8Gb Red || iPhone 3G 16Gb Black

Reg. datum: 30 januari 2005

moet je dan wel eerst die plastic ringetjes eruithalen ? en dan pas dicht solderen en dan pas aluminium tape erover?

quote:
mp3-gek schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:54:
moet je dan wel eerst die plastic ringetjes eruithalen ? en dan pas dicht solderen en dan pas aluminium tape erover?

Ja, eerst die plastic ringetjes eruithalen met een Stanley mes of zoiets.
Dan hebt je de keuze tussen solderen en aluminium folie/tape.
Mogelijke probleem met aluminium folie/tape is slecht contact doordat die gaat schuiven.
Met een beetje soldeertin dan zit het (de R- en L-) altijd goed vast. ;)
Als je gesoldeerd hebt dan is aluminium folie/tape niet meer nodig!

Kenwood HD20GA7, Rio Carbon >> Etymotic ER6i, Shure E4, M³ (OPA627/637) > Beyerdynamic DT 880

quote:
jorikc schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:27:
Misschien een open deur, maar je kunt nooit weten:
je bedoelt met de bovenste twee polen, toch wel de twee polen die het dichtst bij het snoer zitten? In dit plaatje moet je dus L- en R- aan elkaar verbinden volgens die mod...
[afbeelding]

Yup gelukkig, ik had en heb het goed; die twee stukjes bedoelde ik ook.

quote:
Aspa schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:08:
Ja, eerst die plastic ringetjes eruithalen met een Stanley mes of zoiets.
Dan hebt je de keuze tussen solderen en aluminium folie/tape.
Mogelijke probleem met aluminium folie/tape is slecht contact doordat die gaat schuiven.
Met een beetje soldeertin dan zit het (de R- en L-) altijd goed vast. ;)
Als je gesoldeerd hebt dan is aluminium folie/tape niet meer nodig!

Hmm, waarom moet dat tussenringetje dan ook eruit " gesloopt " worden, ik zie daar het nut niet echt van in zeg maar :?. Of had het daarnet daaraan gelegen, want ik had gewoon goedkoop Euroshopper alluminiumstukje met plakband erop gedaan, zonder dat ringetje eerst weg te halen met een stanleymes.

Maar goed, kan iemand aangeven of dit dus de oorzaak was? En als je dat ringetje verwijderd hebt, kun je in geval van nood nog altijd het bijgeleverde (lange) verlengsnoer van Sharp zelf nog gebruiken als je niet wilt / kunt solderen en het trucje met het folie/tape niet werkt?

Aangezien ik op dit moment erg blij ben met het geluidskwaliteit van de dopjes en er zo lang op gewacht had, zou ik er niet aan moeten denken om ze de eerste dag al naar de knoppen te modden :9.

Hmm, waarom moet dat tussenringetje dan ook eruit " gesloopt " worden, ik zie daar het nut niet echt van in zeg maar :?. Of had het daarnet daaraan gelegen, want ik had gewoon goedkoop Euroshopper alluminiumstukje met plakband erop gedaan, zonder dat ringetje eerst weg te halen met een stanleymes.
Met dunne alluminiumfolie kunt je ook over de R- en L- plakken zonder eerst het tussenringetje eruit te slopen. Het gaat er om dat de R- en L- aan elkaar geknoopt worden en een gezamelijke ground vormen (otw. GND = 0)
Het ringetje weghalen is alleen noodzakelijk als je gaat solderen, er moet ruimte worden gemaakt voor een beetje soldeertin ;)

Maar goed, kan iemand aangeven of dit dus de oorzaak was? En als je dat ringetje verwijderd hebt, kun je in geval van nood nog altijd het bijgeleverde (lange) verlengsnoer van Sharp zelf nog gebruiken als je niet wilt / kunt solderen en het trucje met het folie/tape niet werkt?
Na de mod kunt je nog altijd het bijgeleverde (lange) verlengsnoer van Sharp gebruiken, ook als het ringetje verwijderd is, don't worry ;)

Aangezien ik op dit moment erg blij ben met het geluidskwaliteit van de dopjes en er zo lang op gewacht had, zou ik er niet aan moeten denken om ze de eerste dag al naar de knoppen te modden :9.[/quote]

Aspa wijzigde dit bericht 02-06-2005 23:37 (3%)

quote:
Aspa schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:34:
Met dunne alluminiumfolie kunt je ook over de R- en L- plakken zonder eerst het tussenringetje eruit te slopen. Het gaat er om dat de R- en L- aan elkaar geknoopt worden en een gezamelijke ground vormen (otw. GND = 0)
Het ringetje weghalen is alleen noodzakelijk als je gaat solderen, er moet ruimte worden gemaakt voor een beetje soldeertin ;)

Na de mod kunt je nog altijd het bijgeleverde (lange) verlengsnoer van Sharp gebruiken, ook als het ringetje verwijderd is, don't worry ;)

Dank dank voor de snelle reply.

Ik snap dan niet waar het aan lag... stomme Euroshopper alluminiumfolie :X. Morgen maar eens wat Toppits spul gaan halen en/of wat alluminiumtape en het nogmaals proberen. Iemand enig idee of dat te verkrijgen is bij de betere doe-het-zelf zaak? Klinkt zo stom en heb er zelf nooit van gehoord... om het dan te gaan vragen :9. In de directe omgeving heeft er niemand er ooit over gehoord, maja het zal wel bestaan ;).

Overigens, het maakt toch niet veel uit of je de glazende kant of matte kant op het plugje zet? Of is 1 dun laagje wellicht te weinig om goed contact te maken (en dat ik dus indirect dat echo, vervormd geluid kreeg?) :?.

Leds do it!

quote:
InsjaHH schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:53:
[...]
... dat ik dus indirect dat echo, vervormd geluid
Dat klinkt herkenbaar, de ground maakt dan geen goed contact :)
Dit herken ik van "gewone" audiokabeltjes tussen de cdspeler en versterker bijvoorbeeld, maar het zal hier niet anders zijn
Reg. datum: 17 oktober 2004

Als ik het dus goed begrijp is de Sharp HP-MD33 niet in Nederland verkrijgbaar :( :( :r

Hoe kom ik er dan het makkelijkste aan, en hoe zit dat met de garantie, je wipt niet zomaar binnen in de winkel als je m in Amerika besteld hebt.

Want ik denk dat ik mn zin heb gezet op de MD33
quote:
Bogey Dope schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:24:
Als ik het dus goed begrijp is de Sharp HP-MD33 niet in Nederland verkrijgbaar :( :( :r

Hoe kom ik er dan het makkelijkste aan, en hoe zit dat met de garantie, je wipt niet zomaar binnen in de winkel als je m in Amerika besteld hebt.

Want ik denk dat ik mn zin heb gezet op de MD33
Je kunt ze voor ¤ 37,- bij Kiddyl bestellen en uit Japan laten overkomen, dit duurt een weekje of zo. Je kunt ook zeggen: ik leg ¤ 8,- bij, bestel de Creative EP630 die het zelfde geluid schijnen te geven, gewoon 3-polig zijn, waardoor je geen mod hoeft uit te voeren en het snoer standaard een lengte heeft van 1.2 m., welke wat mij betreft de perfecte lengte is voor het stuk broekzak -> oren.

Sony Vaio FJ1S - Apple iPod video 60GB - Apple iPod shuffle 1GB - Nokia N70

Reg. datum: 17 oktober 2004

quote:
Poekoek schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:32:
[...]

Je kunt ze voor ¤ 37,- bij Kiddyl bestellen en uit Japan laten overkomen, dit duurt een weekje of zo. Je kunt ook zeggen: ik leg ¤ 8,- bij, bestel de Creative EP630 die het zelfde geluid schijnen te geven, gewoon 3-polig zijn, waardoor je geen mod hoeft uit te voeren en het snoer standaard een lengte heeft van 1.2 m., welke wat mij betreft de perfecte lengte is voor het stuk broekzak -> oren.

MMM daar heb je idd wel een goed punt mee, alleen jammer dat ze dan weer meteen 45euro zijn terwijl de MD33 in de US 37 dollar zijn. Maar goed, wie iets moois wilt horen moet in de buidel scoren :? :X

:+
Reg. datum: 10 september 2001

Ik zou de Creative variant nemen. Dat lange snoer en converter van de Sharps zijn erg irritant....

quote:
Bogey Dope schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:40:
[...]

MMM daar heb je idd wel een goed punt mee, alleen jammer dat ze dan weer meteen 45euro zijn terwijl de MD33 in de US 37 dollar zijn. Maar goed, wie iets moois wilt horen moet in de buidel scoren :? :X

:+
Ze kosten op Audiocubes.com $ 39 en dan komt er nog $ 15 ofzo verzendkosten overheen. Bij Kiddyl zijn ze gewoon ¤ 37,- incl. verzending dus niet $ 37,-

Sony Vaio FJ1S - Apple iPod video 60GB - Apple iPod shuffle 1GB - Nokia N70

Reg. datum: 03 juni 2005

Mijn voorkeur gaat uit naar de Sony MDR-ED31LP ( De ED31SP kan ik nergens vinden in NL ).
Deze LP versie heeft zo'n L-vormige 3,5mm plug.

Omdat die L-vormige plug niet goed zou passen in m'n mp3-speler zit ik er aan te denken om die plug gewoon te vervangen door een rechte plug die ik ergens bij één of andere handyman of andere onderdelenwinkel kan krijgen.
Nu is alleen de vraag... Is zo'n plug eenvoudig te vervangen. Gaat hierdoor de kwaliteit van de oordopjes achteruit... heeft iemand hier ervaring mee?

Er zijn zat betere dopjes met rechte plug. Waarom persé die nogal brakke Sony's?
De hele ED-serie klinkt sowieso minder dan de goedkopere MX-serie van Sennheiser.

quote:
Renzo24 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:22:
Mijn voorkeur gaat uit naar de Sony MDR-ED31LP ( De ED31SP kan ik nergens vinden in NL ).
Deze LP versie heeft zo'n L-vormige 3,5mm plug.

Omdat die L-vormige plug niet goed zou passen in m'n mp3-speler zit ik er aan te denken om die plug gewoon te vervangen door een rechte plug die ik ergens bij één of andere handyman of andere onderdelenwinkel kan krijgen.
Nu is alleen de vraag... Is zo'n plug eenvoudig te vervangen. Gaat hierdoor de kwaliteit van de oordopjes achteruit... heeft iemand hier ervaring mee?

Nou ik heb de draadjes van mijn EX71 dopjes een keer vervangen voor mx draadjes. In principe is dat eigenlijk wat jij ook wilt doen. Je knipt de plug eraf en maakt er een nieuw stukje aan? Bij mij was de geluidskwaliteit voor mijn gevoel niet verslechterd..

Ik heb trouwens mijn overleden ex71 dopjes een beetje 'opengemaakt'. Ze zijn niet gewoon open te maken, dus gewoon huppa tang erop en kapotgeknepen. Als je er een hele nieuwe draad wilt hebben moet je het zilveren bovenstuk eraf knijpen of misschien zagen? Daar zitten de draadjes vast gesoldeerd. Zal binnenkort even foto's maken. Overigens deed mijn oortje het nog wel na deze behandeling.. :P (Nog maar 1 oortje deed het)

quote:
Maarten L schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:55:
[...]

Nou ik heb de draadjes van mijn EX71 dopjes een keer vervangen voor mx draadjes. In principe is dat eigenlijk wat jij ook wilt doen. Je knipt de plug eraf en maakt er een nieuw stukje aan? Bij mij was de geluidskwaliteit voor mijn gevoel niet verslechterd.
De geluidskwaliteit hangt niet af van de draad of de plug hoor. Als je alles netjes hebt bevestigd gaat de stroom er net zo hard doorheen als er voor :)

Reg. datum: 03 juni 2005

Ik wil dus die L-vormige plug gewoon eraf knippen en daarvoor in de plaats zo'n rechte 3.5mm plug zetten, dus hoef geen extra stuk kabel ofzo er tussen te plaatsen.

Of de Sony brak is t.o.v. de Sennheiser weet ik niet. Standaard zaten bij m'n MP3 speler Sennheiser MX 300 oordopjes. De kwaliteit van de MX 300 vind ik niet slecht, maar die dingen blijven gewoon niet goed zitten, dus vandaar bijv. m'n keuze voor de MDR-ED31.

.be

quote:
Maarten L schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:55:
[...]

Nou ik heb de draadjes van mijn EX71 dopjes een keer vervangen voor mx draadjes. In principe is dat eigenlijk wat jij ook wilt doen. Je knipt de plug eraf en maakt er een nieuw stukje aan? Bij mij was de geluidskwaliteit voor mijn gevoel niet verslechterd..

Ik heb trouwens mijn overleden ex71 dopjes een beetje 'opengemaakt'. Ze zijn niet gewoon open te maken, dus gewoon huppa tang erop en kapotgeknepen. Als je er een hele nieuwe draad wilt hebben moet je het zilveren bovenstuk eraf knijpen of misschien zagen? Daar zitten de draadjes vast gesoldeerd. Zal binnenkort even foto's maken. Overigens deed mijn oortje het nog wel na deze behandeling.. :P (Nog maar 1 oortje deed het)
Laat het volgens mij nu net eenvoudig zijn om dat zilveren stuk er uit te halen. Als je het harde rubber van de oortjes zelf, een beetje open trekt aan de randen van dat zilveren stukje, dan zie je dat het zilveren stukje met 2 platte voetjes vastzit in het omringende rubber. Als je het omringende rubber voorzichtig lostrekt, dan moet het zilveren stuk zeker loskomen. Ik durf het igg niet proberen met mij nu nog in perfecte staat verkerende dopjes.
Wat nou ondertitel?
Reg. datum: 29 oktober 2001

W0W, ik zie dat wij op t werk ook de EX71 in het assortiment hebben zitten. Mijn prijs is overigens ¤42,70. Valt toch wel mee d8 k zo toch? :)

Of is dat duur te noemen in vergelijking met andere winkels :?

Tekn0z wijzigde dit bericht 03-06-2005 13:18 (19%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: