Bang the head that doesn't bang
[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550
Pagina: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 last
Reageer Nieuw TopicAl geregeldquote:Betse schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:58:
Er zijn geen P550 leenlaptops meerDus als iemand hier zijn laptop vandaag of morgen inlevert, kan die dat dan even melden? Dan probeer ik jou leenlaptop te reserveren.
En ik heb mijn versa'tje na twee maanden weer terug!
Had trouwens weer last van de multiplier lock, hij bleef weer hangen op 800 mhz..maar na het instellen van de bios defaults gaat het weer goed.
Had trouwens weer last van de multiplier lock, hij bleef weer hangen op 800 mhz..maar na het instellen van de bios defaults gaat het weer goed.
Gadgets FTW!
Misschien een tip voor laptops in het algemeen: als die speling er is, komt dat meestal doordat er een paar schroefjes los zitten. Simpel mini-schroevendraaiertje lost dat op. Als je het niet aandraait ligt binnen een half jaar je scherm los i.v.m. gebroken behuizing...quote:Betse schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:39:
[...]
Al geregeldWordt wel slecht mee omgegaan, vol met krassen op de kap en het beeldscherm kon ook nog een stuk heen en weer bewegen zonder weerstand. Maar dat heeft hij even snel vastgezet.
De vent van het NSC riep ook dat de schroefjes op de P550 nogal los zitten. Dus draai je laptop een keer om en check of ze er nog wel allemaal opzitten en draai ze ff aan.
Bij mij zaten ze er gelukkig allemaal nog in
Bij mij zaten ze er gelukkig allemaal nog in
Heeft iemand ervaring wat de maximaal bruibare resolutie op de VGA-poort is? Ik zit erover te denken om een groter TFT-scherm te kopen, maar dan zit je al vrij snel op HD-resoluties. Maar wat ik me herinner van een HP-laptop van een paar jaar terug, was 1600x1200 niet om aan te zien.
offtopic:
'k wil een IPS of PVA-scherm, lijkt me wel lekker qua kleurweergave. En 1900x1200 is natuurlijk geweldig qua resolutie
'k wil een IPS of PVA-scherm, lijkt me wel lekker qua kleurweergave. En 1900x1200 is natuurlijk geweldig qua resolutie
Goede vraag, denk zelf ook aan een Dell 27 inch (heeft lekker veel ingangen, kan een eventuele dekstop die ik wil aanschaffen mooi naast).. financiën nog even rond. En inderdaad. 1400x1050 werkt verslavend, kleiner is ook no-go voor mij. En op desktop is al dat kleine laptop gedoe niets.
dual-screen met een 19" werkt ook best aardig, maar ik heb toch liever 1 groot (en kleurecht!) scherm 
Was wéér intern kapot, geen kabelbreuk. Ik was er vrij snel achter, aangezien ik toch geen nieuwe kreeg heb ik op de print 0 volt gemeten (niet aan de connector/kabel dus)quote:Hel Gast schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:53:Boven me:
- Voeding: Heeft HEEL erg snel een kabelbreuk of een interne kapotheid in het blok. De laatste gevallen worden gewoon omgewisseld bij het NSC.
- DVD-speler: Die is by default kapot. Zeker als je heb gaat flashen naar nieuwste firmware (dat raden ze zelfs voort af bij NSC).
Was al kapot voor flashen enzo.. Ik vind het ongelofelijk dat ze dan ook niet 'by default' die hele batch vervangen hebben
Oh oke bij vervanging.. nee maar omdat ik mn hdd er al een aantal keer uitgehaald heb tbv backup, dat valt niet te controleren (schroefjes niet doordraaien natuurlijk)quote:2_05 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:38:
[...]
Volgens mij staan de serienummers ergens opgeslagen.
Ben blij als ik mn diploma heb, kan ik die NEC vervangen
Nou, ik kan niet klagen over m'n NECje, stuk sneller geworden sinds ik er een Samsung HM160HC-schijf in heb gezet. De ingebouwde IDE-controller ziet maar 128 GB max., maar is nog steeds meer dan de oude 74,5 (wat overblijft van 80), en het dingetje voelt toch heel wat meer responsive aan, en haalt nu bijna 70 MB/s in HDTach.
How hard can it be? - \Mijn rekenwonders/
Al in het bios gekeken? Hij moet toch wel meer kunnen ondersteunen?
Je zit vaak op de harddisk te wachten idd dus dan is een upgrade wel handig. Maar waarom niet gelijk een 7200 rpm?
Je zit vaak op de harddisk te wachten idd dus dan is een upgrade wel handig. Maar waarom niet gelijk een 7200 rpm?
Gadgets FTW!
Nou, ik heb met NEC gebeld, ze hebben nooit getest met schijven > 128 GB, en er is geen BIOS-update die die limit verhoogt ofzo. De max van ATA-100 is 128 GB, alleen ATA-133 ondersteunt meer, maar dat zit officieel niet op 't NECje. Windows herkende wel een tijdje 149,05 GB, maar nu al een tijdje niet meer. Deze 5400rpm-schijf kostte maar iets meer dan 50 euro, vond ik n prikkie. En ja, 7200 rpm zou misschien nog iets sneller zijn, maar dit was al vooruitgang genoeg. Plus het feit dat die 7200 rpm mogelijk minder zuinig zou zijn, en warmer, heb ik dat maar zo gelaten.
How hard can it be? - \Mijn rekenwonders/
Reg. datum: 24 november 2000
Reg. datum: 24 november 2000
Dezelfde harddisk heb ik laatst in een IBM Thinkpad Celeron 466MHz geplaatst en zelfs dat ding benut de volledige capaciteit. In de faq staan nog wel wat goede tips, probeer anders de disk via een andere pc te partioneren in 2 of meer partities.
Je kan de volledige capaciteit gebruiken, zoals ik hierboven al heb geschreven. Je moet 'alleen' windows even opnieuw installeren, want Windows doet kennelijk iets tijdens de installatie anders wanneer je een >128GB schijf hebt.
Oh ja, de recovery zal het waarschijnlijk niet meer doen nu je een >128GB schijf erin hebt zitten, dus je moet zelf een backup maken!
Oh ja, de recovery zal het waarschijnlijk niet meer doen nu je een >128GB schijf erin hebt zitten, dus je moet zelf een backup maken!
Welk OS draaien jullie nu op je Nec?
Ik heb er nu vista op gezet maar twijfel of ik toch niet beter weer terug kan naar XP. Aangezien hij af en toe best traag kan zijn. Ik had ook gehoopt dat mijn externe schijf in vista wel netjes uit zou gaan (dit werkt op mijn vaders laptop wel) echter gebeurt er niks, het is kennelijk ook iets hardwarematigs.
Ik heb er nu vista op gezet maar twijfel of ik toch niet beter weer terug kan naar XP. Aangezien hij af en toe best traag kan zijn. Ik had ook gehoopt dat mijn externe schijf in vista wel netjes uit zou gaan (dit werkt op mijn vaders laptop wel) echter gebeurt er niks, het is kennelijk ook iets hardwarematigs.
Gadgets FTW!
Ubuntu Gutsy, te lui om Hardy erop te zetten
Over een maandje ofzo maak ik wel tijd voor Intrepid, even schoon installeren. Staat echt teveel rommel op.
Vista werkt prima, XP werkt prima, FreeBSD (7, gnome met xfwm4) werk prima. Zelfs Solaris werkte prima (laatste keer dat ik dat probeerde, tijd terug).
Wel had ik in alle besturingsystemen zaken aangepast, om het voor mij extra fijn te laten draaien, maar das iets gevoelsmatigs natuurlijk.
Wel had ik in alle besturingsystemen zaken aangepast, om het voor mij extra fijn te laten draaien, maar das iets gevoelsmatigs natuurlijk.
Maar vind je Vista net zo lekker draaien als XP? Ik vraag me af of hij niet veel meer blaast? Ben erg gesteld op stilte
En de 80 Gb schijf wordt natuurlijk wel klein met vista. Maar werkt in freebsd de wifi ed ook?
Gadgets FTW!
De koeling van de HDD in de NEC P550 is daarvoor volgens mij niet goed genoeg.. ik zou er geen 7200RPM in durven zettenquote:Mr_gadget schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:49:
Al in het bios gekeken? Hij moet toch wel meer kunnen ondersteunen?
bulldoze wijzigde dit bericht 27-09-2008 17:08 (4%)
Vista gebruikte bij mij ongeveer een watt minder dan XP. Gewoon CPU op 800MHz, undervolted. PowerPlay compleet aan, en de complete bak aan Vista-stroombespaarders aan. En dat draaide goed met al die leuke opties en zo. Wel had ik enkele animaties uit staan (maximaliseren, minimaliseren, dat soort dingen, die staan ook onder Windows XP uit omdat ze ``te'' lang duren). Verder had ik Indexing Service uitstaan (zoek nooit op mijn harde schijf, dus niet nuttig). Hij blaasde onder Vista net zo hard als onder XP (nauwelijks tot nooit).quote:Mr_gadget schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:00:
Maar vind je Vista net zo lekker draaien als XP? Ik vraag me af of hij niet veel meer blaast? Ben erg gesteld op stilteEn de 80 Gb schijf wordt natuurlijk wel klein met vista. Maar werkt in freebsd de wifi ed ook?
Verder: geheugengebruik was onder Vista, met alle grafische blablabla ongeveer 70MB meer. Waarvan het meerendeel (een dikke) 64MB voor rekening van dwm kwam (Ik gok op een buffer van me geheugen).
Onder FreeBSD werkte onder 6.oud de Wifi nog onhandig (licentiezooi met Intel), maar inmiddels is Wifi compleet ondersteunt. Moet wel een sysctl aanzetten (om aan te geven dat je intel binary firmware accepteert, dit is de software die naar de Wifikaart geupload moet te worden om te kunnen draaien).
Ik draai geen (FreeBSD/Solaris/Linux) meer omdat het teveel stroom vreet: Zelfs een ubuntu gebruikt al snel een paar wat meer dan Windows XP (15.5W) of Windows Vista (14.5W). En PowerPlay +
ondervolten CPU in FreeBSD is al helemaal een no-go.
Harde Schijf licht aan je gebruik: ik met mijn paar MB aan data heb geen last van grote OS
Hel Gast wijzigde dit bericht 27-09-2008 18:58 (11%)
Ik had juist ruzie met de powerplay in windows: met geen mogelijkheid wilde de driver de kaart terugklokken. In Ubuntu was dat een stuk betrouwbaarder te doen, iig met de FGLRX driver. Maar goed, ik ben niet meer zo ultra-zuinig met energie: zolang hij op-en-neer naar utrecht in de trein haalt, ga ik niet moeilijk doen
Ook undervolten in Ubuntu is niet al te moeilijk, maar wel extra gedoe met nieuwe kernels enzo.
Voor undervolten gebruik ik Notebook hardware controller
Ik haal ongeveer 3.5 tot 4 uur op een acculading.
Ik niet meer, dat programma is semi-dood en had paar rare dinkies bij mij. Verder: Doet het niet onder Linux/*BSD. Maar goed: Ik gebruik RMClock. Ik haal onder geen-load rond de 4 tot 4 en half uur (Windows XP).quote:Betse schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:10:
Voor undervolten gebruik ik Notebook hardware controller
Onder de Linux/*BSD werd dat minstens een uur minder, onder FreeBSD (waar toendertijd het energiespul nog niet zo flex draaide) haalde ik zelfs 2 en half uur minder (hij hield het een dik anderhalf uur uit). En dat vind ik toch echt te weinig.
Geweldig programma idd
onder windows
Maar zoals gezegd: bij mij ontbreekt de noodzaak sinds ik een nieuwe accu heb gekregen vorig jaar. Alhoewel: wordt steeds krapper, vooral sinds linux 2x was vergeten af te sluiten bij te lage spanning... 
MBV wijzigde dit bericht 28-09-2008 23:24 (4%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 last