Hoofdcategorieën
Topicacties

[X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last

Nieuw Topic
Get Up Y'all!
Reg. datum: 19 januari 2005

Je zou de volgende persoon van het volgende bericht kunnen vragen waar je zo'n module moet aansluiten:
http://forums.creative.co...8&query.id=954#M43568

edit:
dit plaatje is makkelijker:
http://bbs.qdit.com/UploadFile/2005-12/200512514471223.jpg

;)

P.s. het mag dan voor een Audigy2 zijn, maar de pin-layout is hetzelfde. Want het is bijv. zelfs mogelijk je huidige I/O-module van je Audigy2 te gebruiken voor je X-Fi. De pin-layout is dus hetzelfde.

The__Virus wijzigde dit bericht 11-01-2006 13:56 (44%)

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

Kijk, dit is zeer goed nieuws. Zit al een tijdje te wachten op een manier om mijn versterker via Optical aan te sluiten op de X-Fi Music. Creative heeft wel één of ander kastje, maar dat is nooit op voorraad?!!

Dit lijkt me een ideale oplossing, ik heb ook nog ergens een Optical bracket liggen dus die ga ik maar proberen aan te sluiten. En anders even kijken waar die knul van het creative forum 'm vandaan heeft getoverd...

Intel QX6700 Quadcore, Intel D975XBX2, 2x1GB Geil PC6400, Antec P180, Antec Neo 550W, EVGA 7900GT, LG 204WT

Hier zocht ik ook al een tijdje naar, weet jij waar je die kan halen? Misschien dat je die brackets alleen op beurzen kan vinden?

If you can't beat them, buy them !

Let the Zen flow. Shit a leak!

quote:
dit plaatje is makkelijker
excellent! dank, probleem opgelost... tenminste, ik ga het nu fixen!

Ehm.. wat mij wel opvalt is dat als ik de optische uitgang wil gebruiken ik dan pin 1, 3 en 9 nodig heb en die zitten dus niet zo makkelijk naast elkaar... lekker dan... iemand een lumineus idee om dit op te lossen?

Als ik dan toch bezig ben.
Ik doe nu voor het eerst de CD er in terwijl ik de webupdate drivers al had geinstalleerd.
Ik wil dus nu de extra software installeren maar niet mijn nieuwe drivers overschrijven met oude.
Er zijn nu 2 checkboxjes (die van Doom3 tel ik niet mee), Soundblaster X-Fi en Creative Mediasource.

Moet ik ze nu beide aanvinken of alleen die Media Source? Ik bedoel, zit er bij dat andere boxje geen additionele software?

zucht.. leek allemaal zo makkelijk..

p.s. ik maak wel wat los geloof ik, straks hebben we allemaal een optical out op onze X-Fi :P

Tijgert wijzigde dit bericht 11-01-2006 17:50 (98%)

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Get Up Y'all!

Dat installeren heb ik eerder hier genoemd. Ik zal even zoeken voor je ;).

The__Virus in "[X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative"
voila:
quote:
Dat is mogelijk ja. Ik zal even uitleggen hoe je het beste drivers kunt installeren:
Windows x64:
1. Download webupdate van internet en installeer deze. De drivers zijn nu geïnstalleerd. Werkt het geluid na een reboot nog niet (zoals bij mij), pak het driverbestand dan handmatig uit (met bijv. PowerArchiver) en installeer hem handmatig (wanneer windows op zoek gaat naar drivers, geef je zelf de locatie aan).
2. Als het geluid het doet, installeer je de cd:
Stop de cd erin en geef de regio en taal aan. Mocht je Mediasource al hebben (is de audiospeler/organizer en de regelmachine voor je Creative MP3-speler), kun je dat vinkje weghalen. Soundblaster X-Fi uiteraard aangevinkt houden. Klik op installeer en kies de onderdelen die je wilt installeren (onder geavanceerd, ik heb gewoon alles gedaan), behalve Audio driver(!!!), aangezien je daar al de nieuwste versie van hebt.
Na een reboot werkt alles zoals je wilt.

Standaard Windows:
Installeer alleen de driver van de cd, installeer de webupdate eroverheen en volg dan stap 2 van x64.

The__Virus wijzigde dit bericht 11-01-2006 21:29 (103%)

Mmm... alleen zie ik nergens 'gevanaceerd' staan.
CD e in - start automatisch op - dan kies ik regio europa - dan kies ik taal Engels - en dan heb ik die 2 checkboxjes. Waar staat dat geavanceerd dan?

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

quote:
Tijgert schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:34:
(...)
p.s. ik maak wel wat los geloof ik, straks hebben we allemaal een optical out op onze X-Fi :P
Heb ik al, via de front-bay van m'n Fatal1yt :9~ .

Pfft... kant en klaar er bij, noem jij jezelf nou een Tweakert? >:)

Ik heb mijn oude Asus bracket al eens gemod voor mijn Epox bord, toen voor mijn MSI bord en nu voor mijn DFI bord! :Y)

naja, de bracket bleef hetzelfde, alleen die 4 pins 3 aderige cd audio kabel steeds wat gemod.
Nu weer, heb gewoon 2 van die 4 pins connector aan elkaar gelijmd en de nodige ader verplaatst naar die connector.. presto! Gratis en voor niks Optical en Coaxial out... :7

Get Up Y'all!

quote:
Tijgert schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:27:
Mmm... alleen zie ik nergens 'gevanaceerd' staan.
CD e in - start automatisch op - dan kies ik regio europa - dan kies ik taal Engels - en dan heb ik die 2 checkboxjes. Waar staat dat geavanceerd dan?

Ik heb de post iets gewijzigd ;).

Gaaf dat die optical dinges werkt! Als het topic vol zit of in overleg met een moddereter zal ik het ook even in de TS zetten (die zal ik dan wel maken ;)). Kun je misschien een paar foto's maken voor een evt. korte handleiding en die naar mij mailen? BVD :).

The__Virus wijzigde dit bericht 11-01-2006 21:31 (29%)

Ah.. dat is duidelijk... Ik vermoedde al zo iets maar wou niet riskeren dat er oude drivers overheen gegooid werden. Volgens mij maakt DriverCleaner Pro geen Creative shit sweep en ik ben Windows Hypochonder met smetvrees :) dus die dubbele viezigheid en onnodige orphan files wil ik er niet op hebben... al helemaal niet van Creative :)

Anyway, mijn bracket/kabel is gemod en heb nu heeeeerlijk digitale signalen mijn versterker in stromen, zowel optisch als Coaxiaal... mocht ik willen switchen 8)

Foto's maken met handleiding is geen (groot) probleem, maar niet alle brackets zijn gelijk, dus ik weet niet of je er veel aan hebt. Maar ik maak wel wat.

Get Up Y'all!

Het is gewoon puur ter indicatie. Zou heel fijn zijn :). Zoals je misschien al gezien had, wil ik morgen deel 2 lanceren. Zal dan de foto's erin opnemen. Als ze nog niet klaar zijn, komt dat wel hoor. Zit niet zo'n haast achter ;). Iig alvast bedankt :).

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

quote:
Tijgert schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:21:
Pfft... kant en klaar er bij, noem jij jezelf nou een Tweakert? >:)

Ik heb mijn oude Asus bracket al eens gemod voor mijn Epox bord, toen voor mijn MSI bord en nu voor mijn DFI bord! :Y)

naja, de bracket bleef hetzelfde, alleen die 4 pins 3 aderige cd audio kabel steeds wat gemod.
Nu weer, heb gewoon 2 van die 4 pins connector aan elkaar gelijmd en de nodige ader verplaatst naar die connector.. presto! Gratis en voor niks Optical en Coaxial out... :7
Heb ik mezelf ooit tweaker genoemd dan? Dacht het niet.

jcvjcvjcvjcv wijzigde dit bericht 11-01-2006 22:30 (3%)

quote:
Heb ik mezelf ooit tweaker genoemd dan? Dacht het niet.

Dan bent u in het verkeerde forum, hier Gatheren nameijk de Tweakers ;)

quote:
Het is gewoon puur ter indicatie. Zou heel fijn zijn
De foto's zijn gemaakt, heb speciaal voor jou mijn bracket er weer even uit gesloopt, en zal er zo een verhaaltje bij schrijven.

Tijgert wijzigde dit bericht 11-01-2006 22:57 (18%)

Gewist omdat het in de startpost van deel 2 staat.

Tijgert wijzigde dit bericht 12-01-2006 17:06 (102%)

Handige plaatjes, helaas heb ik een iets andere bracket liggen. Gebruikte deze bij mijn vorige epox moederbord, maar ik heb geen idee hoe hier de kabelbezetting is.

http://www.epox.nl/images/motherboard/spd0c.jpg

Deze pin-layout heb ik op de spdif. Enig idee hoe ik deze moet omvormen? BTW. Op mijn versie zit alléén een SPDIF out/in!

EDIT: Heb nog het boekje liggen van de epox, daar kan ik zo de pinlayout op zien. Dus ik ga ff kl*jen, update volgt.

XeNoBiTe wijzigde dit bericht 12-01-2006 10:09 (20%)

Intel QX6700 Quadcore, Intel D975XBX2, 2x1GB Geil PC6400, Antec P180, Antec Neo 550W, EVGA 7900GT, LG 204WT

Moet je de optische uitgang nog ergens activeren? Krijg wel licht uit de kabel, maar geen geluid op de versterker..

@ XeNoBiTe

Ik kreeg meteen geluid uit mijn versterker zonder enige wijziging van instelling, het moet dus zonder kunst en vliegwerk kunnen werken. Wat puntjes:

1. Je kan eens kijken naar de Mute toets op je keyboard (klinkt stom, maar hele volksstammen..)
2 .Welke drivers gebruik je? Ik heb meteen de webupdate erop gegooid en niet eerst de CD drivers.
3. Ik heb nog geeneens de CD software geinstalleerd, wellicht dat daarvan een progamma een barriere opwerpt die je weer eerst moet deselecteren.
4. Mogelijk de kaart volledig verwijderen, software eerst en vervolgens met DriveCleanerPro alle Creative meuk wissen. Dan de kaart met alleen Webupdate installeren en zien of het dan werkt.
5. Werkt je Coaxiale uitgang wel? Als die ook niet werkt...
6. Wat ook kan helpen is of je versterker wel ingesteld staat op het accepteren van een digitaal signaal en dan van een optisch signaal (bij mij kan je dat dus beide apart instellen en 1 van de 2 fout = geen geluid).
7. Er zitten op jouw bracket meer pinnetjes dan je nodig hebt, hebje de juiste 3 pinnetjes te pakken denk je?

Laat maar even weten.

Tja, heb alle mogelijkheden nagekeken. Helaas nog steeds geen geluid :(
Optische uitgang ingeschakeld op X-Fi. Kabels goed aangesloten, anders zou denk ik het lichtje ook niet branden.
Ook bij versterker brand licht en versterker staat goed ingesteld (zoals vroeger).
Wel wazig zeg! Coaxale aansluiting zit er niet op mijn bracket, dus dat kan ik niet checken.
Dat wordt weer flink googelen ... :'(

Op het plaatje dat je poste zie ik toch wel degelijk een coaxiale connector zitten?
Of heb je dezelfde pin layout als van je voorbeed bracket maar is je eigen bracket geheel anders?
Hoe weet je zo zeker dat je dan de goede pinnen hebt op je bracket?

De bracket is een originele van Epox. Daar zit alleen maar een SPDIF poort op.
Uit het boekje van Epox heb ik opgemaakt welke pinnen waarvoor staan. En via die manier heb ik bepaald welke pinnen met elkaar verbonden moeten worden. Daarbij heb ik dezelfde indeling gebruikt als jij. Is het zo dat als je SPDIF op IN zet, dat dan het lampje niet meer brandt? Of brandt hij alleen als je hem op OUT hebt staan? In ieder geval zitten volgens mij de pinnetjes allemaal goed gesoldeerd en staan de instellingen ook goed. Ik ga nu even een DVD speler aansluiten op de SPDIF, misschien heb ik toch verkeerd gekeken en staat hij nu op SPDIF IN.

EDIT: Helaas, dat gaat niet werken. Hij staat dus iig op OUT, maar nog geen sound op de versterker.

XeNoBiTe wijzigde dit bericht 12-01-2006 14:16 (8%)

Get Up Y'all!

OK genoeg geleuterd hier, op naar het volgende deel :Y):
[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 2

@ Xenobite: leg daar je probleem even duidelijk opnieuw voor en laat ook eventueel foto's zien van hoe je het hebt aangesloten en gesoldeerd :).

Misschien kun je ook even de manual scannen, zodat we weten wat de pin-layout is? Is misschien ook makkelijk voor in de TS :).

The__Virus wijzigde dit bericht 12-01-2006 14:44 (57%)

Acties: [view]

Door: ACM
Devver / Serveradmin
Werkt hier
Reg. datum: 20 januari 2000

En ga dus maar verder in dat nieuwe deel :)

[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: