Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 18 februari 2002

Als verkoopsargument wordt gebruikt dat de nieuwe chips een lagere cpu belasting hebben, kan iemand dat eens nagaan met bijv q3 sound on/off?
De percentages van oude kaarten zijn makkellijk te vinden voor q3 dus enkel de nieuwe kaartjes hoeven nog getest te worden.
Zou me niks verbazen als dat verkoopsargument enkel geldt met eax aan.
:Z

When a man, or a woman, knows what he or she wants, the world steps aside.

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Maar creaive is ook een bedrijfje dat zijn geluidskaarten vergelijk met ee c97 onboard geluidskaarten. :|

JC Ken wijzigde dit bericht 22-12-2005 15:24 (3%)

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

quote:
JC Ken schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:23:
Maar creaive is ook een bedrijfje dat zijn geluidskaarten vergelijk met ee c97 onboard geluidskaarten. :|
Ik kan (de geluidskwaliteit) nu dus vergelijken met mn soundblaster live 5.1..... echt een flinke vooruitgang qua geluid. Alles klinkt mooier, over mn onboard sound ga ik t maar niet hebben i.v.m. deze X-fi.

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Deluxe, 2GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus A6T
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

Get Up Y'all!

quote:
corpseflayer schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:44:
Als verkoopsargument wordt gebruikt dat de nieuwe chips een lagere cpu belasting hebben, kan iemand dat eens nagaan met bijv q3 sound on/off?
De percentages van oude kaarten zijn makkellijk te vinden voor q3 dus enkel de nieuwe kaartjes hoeven nog getest te worden.
Zou me niks verbazen als dat verkoopsargument enkel geldt met eax aan.
:Z

Ik heb dit zelf ook bekeken a.d.h.v. het spel Joint Operations. Geen idee of dat EAX ondersteund, dat staat niet in de opties om aan te vinken iig. Met dezelfde instellingen haal ik nu gemiddeld 8FPS meer (heb dit zelf gemeten met een vaste route met vaste kijkpunten in het spel ;)). Dat scheelt dus wel.
Specs:
AMD3500+ @ 2400Mhz
1GB RAM
6600GT

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

BF2 @ www.ndaclan.nl

>:)
quote:
Dav0s schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:47:
[...]

Mooi :D
Dat is alvast één probleem minder. Een paar pagina's terug in dit "draadje" was namelijk iemand die IEDEREEN met een VIA chip afraadde een X-Fi kaart te kopen...
Tsja, ik zou eerder zeggen; "Als je ooit een X-Fi wilt, moet je geen mobo met VIA chips kopen" >:)

quote:
Dav0s schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:36:
Ik zit te denken of ik een X-Fi XtremeMusic zal aanschaffen. Maar de berichten op dit forum en vooral het Creative forum schrikken me af.

Ik heb een Asus A8V Deluxe moederbord met een VIA K8T800Pro +VT8237.
Heb verder een AMD 64 3500+ en draai Windows 2000.

2 vraagjes:

1) Heeft iemand de X-Fi XtremeMusic draaien op Windows 2000, zonder problemen?

2) Heeft iemand de X-Fi XtremeMusic draaien op een asus a8v deluxe moederbord, want ik zag vooral hierover (VIA Chip) veel slechte reacties op het creative forum.

Ik werk op het moment nog gewoon met onboard audio, dus ben wat geluidskaarten betreft een echte beginner...
Ik heb Asus A8V en heb wel problemen. Geluid kraakt en piept op cpu belasting,maar na een reboot geen probs meer. Koude boot = problemen. Ik heb een platinum btw. Ben al 2 weken in gevecht met support van Creative ,maar die lui willen het probleem niet toegeven, ze doen alsof hun neus bloed :( :(

Boogieman82 wijzigde dit bericht 22-12-2005 20:08 (8%)

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:04:
>:)
[...]

Tsja, ik zou eerder zeggen; "Als je ooit een X-Fi wilt, moet je geen mobo met VIA chips kopen" >:)
Wat een gezeik allemaal, er zijn zat mensen met een VIA chipset die zonder problemen een X-Fi gebruiken - zoals ik. Of het verschil moet in het X-RAM zitten, want dat heb ik niet (ik heb een XtremeMusic)

Systeemspecs: Klik hier!

Hr?

Nog een plus-punt want die wilde ik ook gaan kopen :D

Maar ik merk wel van alle reacties dat er veel dingen fout zijn. Of mis ik nou de positieve reacties?

Ik ga verder zoeken naar gebruikerservaring met windows 2000.

Saying that Java is nice because it works on all platforms is like saying that anal sex is nice because it works on all genders. <--> [Whatpulse! Doe mee!

quote:
Dav0s schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:53:
Nog een plus-punt want die wilde ik ook gaan kopen :D

Maar ik merk wel van alle reacties dat er veel dingen fout zijn. Of mis ik nou de positieve reacties?

Ik ga verder zoeken naar gebruikerservaring met windows 2000.
Dat is meestal het probleem. Mensen met problemen, die vind je terug op forums, mensen bij wie het allemaal foutloos werkt zullen dat over het algemeen niet van de daken schreeuwen.

Get Up Y'all!

Ik schreeuw het van de daken: ik heb gewoon de versie met nieuwe firmware, dus hij doet het prima. Als je een NForce4-bord hebt, hoef je over dat probleem niet in te zitten, want ik ga er eigenlijk vanuit dat alleen die nieuwe versie nog maar te verkrijgen is.

Some of us are clowns

quote:
The__Virus schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:39:
Ik schreeuw het van de daken: ik heb gewoon de versie met nieuwe firmware, dus hij doet het prima. Als je een NForce4-bord hebt, hoef je over dat probleem niet in te zitten, want ik ga er eigenlijk vanuit dat alleen die nieuwe versie nog maar te verkrijgen is.

Ook met een VIA bord zit je wel goed. Hier een X-FI Platinum op een V600.
Er komen klachten van bepaalde plankjes uit zowel de NForce als het VIA kamp. Doet mij toch denken dat Creative een probleempje heeft. Enne het is niet de eerste keer.

Acties: [view]

Door: zeef Forumcoördinator
Reg. datum: 22 januari 2000

Nog een klacht :/

ok, ik heb een X-Fi gekocht en probeer die op mijn ABit IC7 MAX3 te installeren. Gevolg : bokkende videokaart met deze foutmeldingen. Mijn XFX GT 6600 gaat in de safe mode en is daar met geen mogelijkheid vanaf te krijgen. X-Fi eruit en alles werkt weer als een zonnetje. Op de een of andere manier is er blijkbaar ruzie over een stukje geheugen :

quote:
Invoer-/uitvoerbereik 03B0 - 03BB wordt gebruikt door:
Intel(R) 82875P Processor to AGP Controller - 2579
Invoer-/uitvoerbereik 03C0 - 03DF wordt gebruikt door:
Geheugenbereik 000A0000 - 000BFFFF wordt gebruikt door:

De grafische kaart geeft deze foutmelding :

quote:

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Ben de hele avond al aan het pielen en zoeken op Google, wordt er helemaal :X :r van. Probleem is echt de X-Fi want de Audigy die er in zat heeft het altijd probleemloos gedaan.

Los van bovenstaande ook een vreselijk bokkende install en tot overmaat van ramp moet ik nu XP gaan heractiveren vanwege dat X-Fi gedoe :X :X

zeef wijzigde dit bericht 24-12-2005 00:00 (6%)

Curry zegt:
[21:40:35] Curry: vieze koorbal dat je bent
[21:40:36] zeef: knor
Curry zegt: strakke timing

Let the Zen flow. Shit a leak!

Als ik alles goed begrijp dan is het enige voordeel van een Platinum over een Extreme-music dat je er een drive-bay ding bij krijgt en een remote... en het enige wat de fatality extra heeft t.o.v. de Platinum is dat x-ram...

Toch?

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Vraagje:

Ik kan nergens vinden wat voor plug er nodig is om de Digital output te kunnen gebruiken.
Het lijkt een 3,5mm plug, maar is het een gewone koptelefoon stekker? Moet het stereo zijn of mono? Of is het zelfs zo'n ronde optische TOSlink kabel?

Ik bedoel, welke kabel moet ik kopen?

(mijn X-fi is onderweg, maar ik wil de juiste kabel via een IA kopen, moet ik alleen wel weten welke)

Edit
Over de stroom plug-vraag:

Hier staat "The multi-coloured cable is a Y-splitter that brings in additional power – the X-Fi needs more juice than the PCI bus can provide."
Dus het lijkt er op dat de X-Fi's gewoon meer prik nodig hebben, tenminste... de versies met het extra geheugen er op, ik weet niet hoe dat bij de Extrem-music en Platinum zit. Zitten daar die kabels ook bij?

Tijgert wijzigde dit bericht 24-12-2005 03:37 (38%)

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Ik heb een X-Fi Fatality en draai nu al een tijdje zonder problemen Quake IV met OpenAL en EAX Advanced HD aan. Het geluid wat je dan hoort is echt ongelooflijk gaaf, alsof je echt zelf door die gangen loopt. Ze zeggen ook dat je daarmee best wel een redelijk groot voordeel hebt t.o.v. de spelers die deze geluidsmodus niet gebruiken omdat je echt veel beter hoort waar iedereen zich precies bevindt. Ik kan dat best wel bevestigen.

BF2 @ www.ndaclan.nl

Jep. Het geluid is inderdaad prachtig. Ik heb ook een X-Fi (met koelblokje) en hij werkt prima met m'n A8N SLi-Deluxe!!

Ik vind het echt stom dat je telkens weer mic-in 2 moet selecteren. Waarom doet 'ie dat niet zelf?

quote:
DOOMer schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 06:26:
Ik heb een X-Fi Fatality en draai nu al een tijdje zonder problemen Quake IV met OpenAL en EAX Advanced HD aan. Het geluid wat je dan hoort is echt ongelooflijk gaaf, alsof je echt zelf door die gangen loopt. Ze zeggen ook dat je daarmee best wel een redelijk groot voordeel hebt t.o.v. de spelers die deze geluidsmodus niet gebruiken omdat je echt veel beter hoort waar iedereen zich precies bevindt. Ik kan dat best wel bevestigen.
Dat heb ik regelmatig in CoD2... zeggen ze dat ik cheat omdat ik weet waar ze zitten. Sorry hoor, maar ik kan ze meestal erg goed horen... :)

Systeemspecs: Klik hier!

Get Up Y'all!

quote:
Tijgert schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 03:28:
Over de stroom plug-vraag:

Hier staat "The multi-coloured cable is a Y-splitter that brings in additional power – the X-Fi needs more juice than the PCI bus can provide."
Dus het lijkt er op dat de X-Fi's gewoon meer prik nodig hebben, tenminste... de versies met het extra geheugen er op, ik weet niet hoe dat bij de Extrem-music en Platinum zit. Zitten daar die kabels ook bij?
De stroomplug moet gebruikt worden bij de modellen met een breakoutbox. Bij mijn X-Fi Platinum moest ik deze kabel ook aansluiten, op de breakoutbox zelf nota bene. Dit staat ook nog een keer uitgelegd in de beknopte manual die je erbij krijgt.

quote:
Tijgert schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 03:28:
Vraagje:

Ik kan nergens vinden wat voor plug er nodig is om de Digital output te kunnen gebruiken.
Het lijkt een 3,5mm plug, maar is het een gewone koptelefoon stekker? Moet het stereo zijn of mono? Of is het zelfs zo'n ronde optische TOSlink kabel?

Ik bedoel, welke kabel moet ik kopen?
Ik heb de 10m variant hier vandaan, werkt perfect zoals het hoort..

Get Up Y'all!

Je kan ook een bracket kopen dat erbij hoort, dan heb je 2x SPDIF optical en 2x coax. Of dat in én uit is, weet ik echter niet. Ik heb dit bracket ook alleen maar op een plaatje gezien.

Bracket?? Ik heb hier nog een oude bracket liggen van Asus die ik al 2x gemod heb. Eens voor mijn Epox mobo en nu voor mijn DFI mobo... dus waarom niet voor een Creative &gt;:)

Kan iemand even toelichten welke pinnen in moet gebruiken daarvoor?
Alleen al de data pin zou helpen...

BF2 @ www.ndaclan.nl

quote:
The__Virus schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:59:
[...]

De stroomplug moet gebruikt worden bij de modellen met een breakoutbox. Bij mijn X-Fi Platinum moest ik deze kabel ook aansluiten, op de breakoutbox zelf nota bene. Dit staat ook nog een keer uitgelegd in de beknopte manual die je erbij krijgt.
Ik heb zowel op de kaart als op de breakoutbox een kabeltje aangesloten. Er ging toch al een molexstreng naar beneden, en daar zat nog zo'n floppypowerstekker aan. Bij de bay heb ik dat verloopje gebruikt. En nu heb ik alle connectors van de voeding in gebruik, op de PCI-e power, en 1 SATA power na. (En nog een losse molex voor een Q-tec rack, maar die sluit ik niet aan als het niet nodig is, want daar zi zo'n fan in van 3 cm van 10 cent.)

Get Up Y'all!

Klopt dat er beneden inderdaad ook een aansluiting zat (of iets wat er veel op leek) maar ik waag het er niet op die aan te sluiten. Waarschijnlijk kan het helemaal geen kwaad, omdat nu alleen maar de 'load' verdeeld wordt, maar ja, alsof zo'n ding zoveel verbruikt :P. Maar het lijkt mij verstandiger hem toch te ontkoppelen, aangezien hiermee je garantie misschien wel kan vervallen. Het staat iig niet aangegeven in de handleiding...

BF2 @ www.ndaclan.nl

Hmm. Hoe zouden ze er nu ooit acher kunnen komen dat dat ding ooit aangesloten is geweest? 8)7

Daarbij; Hij doet het en ik vertrouw er op dat hij het blijft doen. M'n mobo en videokaart heb ik officieel ook al geen garantie meer op ;) .

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/pila/sound_blaster_x-fi/X-Fi-logo.png http://www.avland.co.uk/sharlogo/dtsneo6.gif http://www.4electronicwarehouse.com/content/technologies/dolbydigital.gif http://www.hembioforum.com/images/filmdb/dts-es.gif http://thumbs.ebaystatic.com/pict/57668543808080_0.jpg

Ik vraag me een aantal dingen af over de built-in dts en dolby digital decoders op de x-fi en externe decoders die in budget hifi systemen zitten, i.e. z-5500, z-680 noem maar op.

Is de built-in decoder van de x-fi niet veel krachtiger dan die in de pod van bijv. een z-5500, of is een dts decoder gewoon een dts decoder en maakt het geen verschil, ook niet qua kwaliteit van geluid en volume. Zo ja, is het dan vereist om de set met een 6 channel kabel aan te sluiten.

Je hebt bijvoorbeeld ook nog ziets als dts neo:6 de tegenhanger van dolby pro logic II, maar als ik zo is op internet rondlees, maakt dts er een zootje van met neo:6, je schijnt veel artifacts te horen. Toch wil ik dat graag wel eens horen, maar hoe? Je kan dus met de x-fi de built-in decoder aanzetten, maar dan ben je er nog niet volgens mij. Kan het bijv. ook over een enkele coax kabel, dus:

Stereo CD, Built-in DTS Neo:6 --> Coax --> Pod (effect: ? stereo? stereo x2?)

Of werkt dat alleen (weer) wanneer je je speakers met een 6 channel kabel aansluit, vragen waar niemand antwoord op schijnt te hebben, in ieder geval nog niet, ik heb flink rondgezocht.

Dan heb ik een coax kabel met een 3.5 minijack male <--> female rca mono adapter aangesloten, zou dit veel kwaliteitverlies geven wanneer je naar een dolby digital of dts track luistert, of is een rca coax kabel zowiezo maar 1 channel (1 aderig?) (er zijn rca stereo adapters)

Dan heb je ook nog een standalone dvd speler die je optisch kan aansluiten op je externe decoder, dan mis je dus veel kwaliteit zoals hoge tonen dan wanneer je muziek luistert via je pc en je geluidskaart (x-fi), die de boel natuurlijk versterkt. Dan is weer de vraag, is dat ook zo met het decoderen van dts of dolby digital, of is dat gewoon 1 standaard en maakt het verschil in kracht van een dts decoder niks uit en/of is dat er uberhaupt niet?

Marf0rz wijzigde dit bericht 26-12-2005 14:27 (7%)

If you can't beat them, buy them !

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws