Hoofdcategorieën
Topicacties

[X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 36 37 38 39 last

Nieuw Topic
Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

quote:
Adion schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:20:
[...]
Verder lijkt het me, vermits dat AC3 wel kan doorgegeven worden, niet totaal onmogelijk om een los programmaatje te schrijven dat real-time AC3 encoding kan doen en dat dan verder sturen naar de uitgang.
Gelukkig hebben we dat al in de vorm van versie 1.01 en hoger van AC3filter.

Want die doet tegenwoordig ook on-the-fly AC3 encoding, voor uitgave over de spdif-uitgang _/-\o_

Kortom, voor iedereen die een AC3-receiver heeft, en die hem wil gebruiken als decoder/versterker ed. is deze kaart van creative volledig overbodig. Een zeer goedkoop kaartje/on-board volstaat dan, als er maar een digitale uitgang op zit. Vermits natuurlijk dat AC3 filter ook lekker werkt bij bv. games etc. . .

edit:

Versie 1.02a was nog niet bekend bij t.net meuktracker zie ik. Dus maar meteen in de meuk-submit gezet :)

G_M_C wijzigde dit bericht 30-09-2005 12:03 (34%)
Reden: postje completeren

Q6600 is fijn
Reg. datum: 27 september 2001

quote:
G_M_C schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:54:
Want die doet tegenwoordig ook on-the-fly AC3 encoding, voor uitgave over de spdif-uitgang _/-\o_

Kortom, voor iedereen die een AC3-receiver heeft, en die hem wil gebruiken als decoder/versterker ed. is deze kaart van creative volledig overbodig.
Wat de meeste hier willen is het EAX geluid (dus deze en andere Creative kaarten) via AC3 naar hun versterker krijgen. Kan dat met die programma?

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

Reg. datum: 29 april 2004

quote:
G_M_C schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:54:
[...]

Gelukkig hebben we dat al in de vorm van versie 1.01 en hoger van AC3filter.

Kortom, voor iedereen die een AC3-receiver heeft, en die hem wil gebruiken als decoder/versterker ed. is deze kaart van creative volledig overbodig. Een zeer goedkoop kaartje/on-board volstaat dan, als er maar een digitale uitgang op zit. Vermits natuurlijk dat AC3 filter ook lekker werkt bij bv. games etc. . .

edit:

Versie 1.02a was nog niet bekend bij t.net meuktracker zie ik. Dus maar meteen in de meuk-submit gezet :)
Ik kan me voorstellen dat zo'n software Dolby Digital Encoder een gigantische latency (vertraging) heeft, en aardig wat CPU power gebruikt. Bij films is dit niet zo'n probleem, maar bij games schiet dit natuurlijk niet op. Daarnaast gebruiken games Directx en het lijkt me niet makkelijk om daar effe een ac3 encoder tussen te plaatsen.
Nu weg ....

quote:
Slogra schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:31:
[...]
Ik kan me voorstellen dat zo'n software Dolby Digital Encoder een gigantische latency (vertraging) heeft, en aardig wat CPU power gebruikt. Bij films is dit niet zo'n probleem, maar bij games schiet dit natuurlijk niet op. Daarnaast gebruiken games Directx en het lijkt me niet makkelijk om daar effe een ac3 encoder tussen te plaatsen.

AC3filter is een directX filter/gebaseerd op directX dacht ik. Dus ik vermoed dat het wel gaar werken met games. Iemand zou dat eens eventjes moeten uittesten (heb nu nog geen link liggen naar mijn receiver, dus ik kan dat niet doen).

En qua latency, dar zou best eens kunnen idd. Maar dat is dan meteen een geldig argument om te besparen op een Creative X-Fi, en dat geld te investeren in een dual(core) systeem. De 2 processen zullen dan beter verdeeld worden :)

Dit komt overigens op hetzelde neer als wat meerdere sites (wo Anandtech) schreven; Dat de X-Fi moeilijk een plaats te geven is in het bestaande aanbod . . .

G_M_C wijzigde dit bericht 30-09-2005 12:48 (9%)

Reg. datum: 29 april 2004

Volgens mij is het een Directshow filter (werkt alleen bij films), dat is wat anders dan Directsound van Directx.
Nu weg ....

quote:
Slogra schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:53:
Volgens mij is het een Directshow filter (werkt alleen bij films), dat is wat anders dan Directsound van Directx.
offtopic:

Okee dus, nu hebben we aan dit topic al 2 dingen om eventjes uit te testen;
- Werkt AC3filter ook met games ?
- Dubbelblinde test met andere condensatoren

:P

Q6600 is fijn

quote:
G_M_C schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:55:
[...]

offtopic:

Okee dus, nu hebben we aan dit topic al 2 dingen om eventjes uit te testen;
- Werkt AC3filter ook met EAX games ?
- Dubbelblinde test met andere condensatoren

:P

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

quote:
---Sim--- schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:48:
[...]

Ik vroeg het ook al... wil het ook graag weten.. hoop wel dat er een breakout box bij zit :P

Ik heb JMW Computers en ACES Direct allebei een mailtje gestuurd gisteren avond. Nog geen antwoord. Maar op de site van ACES staan ze opeens allebei voor dezelfde prijs B) . JMW Computers heb ik net opgebeld, en de goede man zei (na het navragen aan een collega) dat ze het niet wisten. Ze gaan het navragen bij de leverancier. Ik krijg vandaag of maandag een mailtje terug van ze.

Een X-Fi Fatal1ty voor 83 euro zou wel leuk zijn :9 .

BF2 @ www.ndaclan.nl

Ha, een mailtje van ACES:

Beste heer *,

De prijs was een fout op de site. En wordt zo spoedig mogelijk verwijderd

De code FR staat voor Franstalig ( handleiding etc. )

Met vriendelijke groet,

Pieter Kuijpens

pieter.kuijpens@acesdirect.nl

----------------------------

ACES Direct

www.acesdirect.nl

Tel. direct: 013-5308635

Tel.: 013-5300122

Fax: 013-5300089

----------------------------

De vermelde prijzen zijn excl. BTW. De verzend- en orderkosten bedragen ¤ 10,- excl. BTW per order. Voor orders onder ¤ 150,- excl. BTW wordt ¤ 5,- excl. BTW extra in rekening gebracht. Verzend- en orderkosten worden bij de eerste levering in rekening gebracht. Naleveringen worden franco verzonden.

ACES Direct is een van de weinige IT leveranciers met een ISO 9001:2000 certificering. Dit geeft u de zekerheid zaken te doen met een erkend en absoluut betrouwbaar bedrijf.

Licenties nodig? Vraag uw account manager om een offerte op maat!

Kent u onze online product adviseurs al? Klik hier voor een overzicht.

--------------------------------------------------------------------------------

Van: *. *. * [mailto:*@*.*]
Gepost om: donderdag 29 september 2005 21:29
Gepost naar: Info
Discussie: X-Fi NL en X-Fi FR!?
Onderwerp: X-Fi NL en X-Fi FR!?

Beste meneer/mevrouw,

Ik zie in uw online winkel de Creative Labs SOUND BLASTER X-FI FATALITY FR staan voor 68 euro (ex. BTW).

De Creative Labs SB X-FI Fatality PCI 24bit Retail NL staat te koop voor 187 euro (ex. BTW).

Ik zie dat het in het bovenste geval om een aanbieding gaat, maar wat betekend dat FR? Ik en vele andere PC-tweakers zijn hier érg benieuwd naar, 80 euro voor een X-Fi Fatal1ty is immers een schijntje...

Bij voorbaat dank,

* *

Hi all hoe zit met spel BF2 als ik me geluid instel op de X-fi high dan klapt spel er uit zit wwer op me buro blad iemand meer deze problemen. 8)7 8)7 8)7

BF2 @ www.ndaclan.nl

Heb je een X-Fi dan?

quote:
Wat denk je nou zelf dat hier vraag gaat stellen met trust 5.1 denk na voordat je wat zeg. |:(

Q6600 is fijn

Kalmpjes aan hoor, 't is maar een vraag...

Try to live without PC ;)
Reg. datum: 28 oktober 2000

quote:
Breepee schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:25:
Kalmpjes aan hoor, 't is maar een vraag...
Alleen niet echt een slimme natuurlijk ;)
Overigens, Zoetermeer, als je het topic had doorgekeken had je al gezien dat er compatibiliteitsproblemen zijn tussen X-Fi en BF2.

MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Dell 2407 24" TFT
Full Specz

Reg. datum: 06 augustus 2004

heeft iemand al de optical output naar een 5.1 set getest?
en is het ook meer als alleen stereo (wat eventueel op de speakers naar surround word gemixt)

want ik had eerst een audigy 2 NX, en die heeft ook optical in/output en die wou ik dus via optical-out aan mijn Z-5500 koppelen maar ik kreeg alleen maar stereo.
nu kwam het ook waarschijnlijk omdat de optical I/O voor minidisc recording was en die heeft niet meer als stereo.

ik heb de fatality fps editie besteld maar ik zou wel willen weten of die optical nou werkt voor 5.1

(jammer dat de console die je erbij krijgt een 5,25" ding is en niet extern, maar 80 euro meer betalen en nog langer wachten heb ik geen zin aan voor dat Elite-pro geval)

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

Reg. datum: 12 augustus 2003

Ik ben binnenkort in het bezit van een X-Fi. Ik weet nog niet welke. I denk de Fatal1ty editie, maar het kan ook de goedkoopste versie zijn. Ik heb de kaart namelijk gewonnen tijdens een shootout met Fatal1ty. Die shootout was 22 September in Antwerpen. Als je Fatal1ty 1 keer wist te doden in het spel Painkiller kreeg je de X-Fi (was dus niet echt duidelijk welke :S). Nou is het 2 mensen van de 256 gelukt, waaronder ik dus =D.

Ik denk dat ik hem deze week binnen krijg. Op dit moment heb ik de SB Audigy. Ik speel veel games maar luister ook veel muziek dus zodra ik de X-Fi ontvangen heb kan ik mijn ervaringen met jullie delen ^^

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

quote:
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 03:55:ik heb de fatality fps editie besteld maar ik zou wel willen weten of die optical nou werkt voor 5.1

Gaat niet, aangezien creative geen geld wilt uitgeven om een dolby encoder op hun geluidskaarten te plaatsen waardoor je er alleen stereo geluid uit kan krijgen via de optical/spif out.

Ik vraag me trouwes af of er spellen zijn die er echter beter draaien met deze geluidskaart.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

quote:
JC Ken schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:57:
[...]

Gaat niet, aangezien creative geen geld wilt uitgeven om een dolby encoder op hun geluidskaarten te plaatsen waardoor je er alleen stereo geluid uit kan krijgen via de optical/spif out.

Ik vraag me trouwes af of er spellen zijn die er echter beter draaien met deze geluidskaart.
das dan wel dom want wat heb je dan aan de optical input op de Z-5500? voor op een dvd speler aan te sluiten ofzo

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

Nou ik heb vandaag mijn X-Fi binnengekregen. Het is de Xtreme Music editie. Nogal scheef dat creative niet de fatal1ty editie stuurde aangezien ik de X-Fi tijdens zijn shootout gewonnen heb :S.

Iig, ik speel veel BF2 dus probeerde ik audio op X-Fi te zetten, maar zoals bij een aantal andere mensen in deze thread ook al overkwamen, crasht BF2 terug naar de desktop als ik de nieuwe settings wil saven :S. Vraag me af hoe dit te fixen is.

De reviewer van Guru3d kon wel gewoon Bf2 spelen maar hij speelde met de Fat editie dus mss maakt dat uit.

ik krijg deze week de X-fi fatal1ty, misschien dat ie het wel doet. maar binnenkort komt ook een BF2 patch uit dus misschien is het daar gefixt :9

BF2 @ www.ndaclan.nl

http://forums.speedguide.net/showthread.php?t=183864
quote:
so I just picked up The creative X-fi card
I can enalber the X-fi audio option, but I still cant Enalbe the Ultra High option. I did Email EA All I got was this

"The Ultra High sound option was created to work with next generation high quality sound cards. Although such cards are not yet fully available, they will be able to add a new dimension of sound realism and quality that takes Battlefield 2 to a new level. Please check www.battlefield2.ea.com and this support knowledge base for more information as it is available on this feature."

so what is this card not next gen?
quote:
NMV I got it there a new drivers for the card already, so it works now
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://forums.creative.co...ster&message.id=30864

Misschien handig?
quote:
ok i have found the Problem. the Creative Software is the problem. i have set to Game Mode and Battlefiel 2 will work with the X-Fi. in the other both Modus will Battlefield 2 not working.

jcvjcvjcvjcv wijzigde dit bericht 03-10-2005 20:20 (25%)

De BF2 bug blijkt bekend te zijn bij Creative. Een oplossing staat in hun knowledge base hier

Zelf net geprobeerd en het werkt nu ^^, nu maar ff een paar potjes spelen =D

BF2 @ www.ndaclan.nl

En? Is het geluid de 200 euro waard?

Mr Majestic
Reg. datum: 09 juli 1999

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:42:
Pricewatch: EUR 102.77 ........... :P

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:42:

Tjah, Ik heb 5,60 euro betaald voor de trein naar Utrecht, daarna verzorgde Creative de busreis naar Antwerpen. Ik deed er 18 seconde over om een punt tegen Fatal1ty te maken. Het pakketje aannemen van de postbode ging ook wel.
Deze moeite vond ik het zeker waard +D (al dit stond trouwens al op deze pagina dus lees je een beetje in ^^)

100 euro is ie ook wel waard. Geluid is merkbaar beter in BF2 en ook andere toepassingen klinken iets beter. Ben er zeer tevreden mee!

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 36 37 38 39 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: