Gathering of Tweakers

Quicksearch
BF2 @ www.ndaclan.nl

Of ze zo snel goedkoper worden betwijfel ik.

De meerprijs van de Xtrememusic tegenover de Audigy 2 ZS is fors, maar als je het vergelijkt met de Retail versie van de 2 ZS valt het nog wel mee; 20,71 euro. Helaas mist de X-Fi firewire, maar dat hebben de meesten toch niet nodig.

Audigy 2 ZS Platinum ¤ 157,12
Audigy 2 ZS Platinum Pro ¤ 149,-
Audigy 4 Pro ¤ 221,98
X-FI Fatal1ty FPS 7.1 ¤ 205,-
X-FI Platinum 7.1 ¤ 167,-
X-FI Elite Pro 7.1 ¤ 285,-

Nou, de Platinum versie van de X-Fi kan toch zeker wel concureren met de 2 ZS Platinum. De meerpijs van 28 euro voor 64 MB ram is twijfelachtig, maar wellicht toch de moeite waard voor de fanatieke gamers.
Nu valt het natuurlijk wel op dat de 2 ZS Platinum duurder is dan de 2 ZS Platinum Pro, terwijl de Pro meer functies heeft en eigenlijk duurder hoort te zijn. Vergeleken met de 2 ZS Platinum Pro is de X-Fi Elite Pro een flink stuk duurder, maar vergeleken met de Audigy 4 valt ook dat wel weer mee.

Als ik kijk naar het prijsverloop van de ZS (http://www.tweakers.net/pricewatch/80591) dan zit het er naar uit dat hij sinds de introductie nog geen 20 euro is gezakt in prijs. Klopt dit zo'n beetje? Kijk, als de X-Fi ook anderhalf jaar nodig heeft om 15 tot 20 euro in prijs te zakken, dan koop ik hem liever nu dan over anderhalf jaar.

Ben ook zeer benieuwd wat de prijs gaat doen..

Op dit moment heb ik een Live! Digital heb hem aangesloten op me Sony DAV home cinema systeem.. geef goed geluid, (al denk ik wel dat dit door de Sony komt die het natuurlijk weer omzet in 5,1...)

Ik heb hem aangesloten via een overloopje van jack plug (in de kaart) naar tulp (dus rood - wit) de tulp stekker gaat met video 1 ingang in op met Sony...

Nu is me vraag... zal het geluid veel beter worden als ik X-Fi platinum of Audigy 2 ZS Platinum koop?
Kan ik hem nog steeds op deze manier aansluiten zoals ik boven beschreef? Of haal ik dan weinig uit me kaart?

Het lijkt me zeer vette kaart... mooi extern kasje.. remote control.. maarjha.. er moet wel meer waarden zijn!!!

Mijn sblive gaf niet zo'n geweldig geluid. Zelfs niet met een digitale connectie en ook niet met hoge kwaliteit software resampling. Op een of andere manier wist de sblive het geluid hoe-dan-ook te verknallen.

De X-fi moet het geluid direct door kunnen geven zonder het te veranderen, dus zal de geluidskwaliteit omhoog gaan. De sblive en audigy kunnen dit niet.
ah kijk!

Dus dan is het zeker wel een aanwinst en een verbetering ten opzichte van me sb Live! kaart.

Als hij uit is ga ik hem halen :D

Zeker weten, maar er zijn veel meer kaarten die dit al veel langer kunnen (m-audio, terratec etc), maar deze kaarten zijn niet zo goed in games.

Slogra wijzigde dit bericht 20-09-2005 17:34 (28%)

Speel af en toe wel een spel.. maar das meestal Fifa en Footbal Manager '05.
Dus het is meer voor muziek eigenlijk, ben een muziek liefhebber dus wil perfect geluid!

Lkkr met een afstand bediening in je had.

ontopic: het gaat me er om dat ik de kaart wel goed benut, omdat ik niet al die kanale kan aansluiten, vanwege me home cinema op me kamer... met de sb live! is het geen probleem. Er is namelijk maar 1 uitgang de stereo.. maar de x-fi heeft er 3 (naar mijn weten) ik kan er maar 1 van die 3 gebruiken... (jackplug verloop naar tulp naar me video 1 van me home cinema en hierdoor 5,1 geluid) Dit moet volgens mij nog steeds kunnen met de x-fi... of zie ik het verkeerd?

K weet dat het externe kasje 2 tulp uitgangen hebben.. maar k wil ze daar niet op aansluiten... word het zo'n rommel...

Hi allemaal ik heb ook zo kaartje in me pc maar als ik BF2 ( Battlefield 2 ) opstart en geluid op high zet, en op X-Fi extream dan klapt spel er uit meer mensen last van. :? :? :?

Vroooom ?

ik heb m nog niet, hij komt volgende week binnen op mn werk, maar bf2 is een van de redenen dat ik m ga kopen, dus ik ben ook wel benieuwd.

ik kan trouwens t exacte verschil tussen de platinum en de fatality behalve t geheugen niet vinden, ik heb de review op tomshardware gelezen, maar daar werd ik niet veel wijzer uit :P

HKS-Skyline wijzigde dit bericht 22-09-2005 23:17 (4%)

quote:
---Sim--- schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:35:
Speel af en toe wel een spel.. maar das meestal Fifa en Footbal Manager '05.
Dus het is meer voor muziek eigenlijk, ben een muziek liefhebber dus wil perfect geluid!

Lkkr met een afstand bediening in je had.

ontopic: het gaat me er om dat ik de kaart wel goed benut, omdat ik niet al die kanale kan aansluiten, vanwege me home cinema op me kamer... met de sb live! is het geen probleem. Er is namelijk maar 1 uitgang de stereo.. maar de x-fi heeft er 3 (naar mijn weten) ik kan er maar 1 van die 3 gebruiken... (jackplug verloop naar tulp naar me video 1 van me home cinema en hierdoor 5,1 geluid) Dit moet volgens mij nog steeds kunnen met de x-fi... of zie ik het verkeerd?

K weet dat het externe kasje 2 tulp uitgangen hebben.. maar k wil ze daar niet op aansluiten... word het zo'n rommel...

Sim, ik (en er zijn vast meer) :P zouden een kleine verbetering van je nederlandse spelling zeer op prijs stellen, maar dat terzijde.

De x-fi heeft 3 uitgangen (voor, achter en midden als ik me niet vergis) om daar je surround set op aan te sluiten. Als je nu maar 1 tulp ingang hebt op je surround set duidt dat er op dat je versterker de boel 'upmixt' naar een surround geluid (dus hij stuurt het allemaal over alle speakers) en daarmee het gevoel creeert of het surround is. Waarschijnlijk heb je je DVD speler al aangesloten op je surround set waarmee je 6 kanaals ingang al in gebruik is.

Mocht je het voordeel hebben van een digitale aansluiting naast een analoge dan lijkt me dat het beste om voor te kiezen om je PC op aan te sluiten, zodat je daar ook nog op vol 5.1 van kan gaan genieten...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Sorry voor het niet abn taal gebruik.

Ik wilde het even snel uitleggen, want ik had bijna vrij van me werk. Dus vandaar was het erg kort en niet erg netjes, sorry.

Ik weet niet zeker of mijn Sony DAV systeem een digitale ingang heeft, ik zal eens even kijken als ik thuis ben.

Op dit moment is met live! kaart gewoon aangesloten met 2 tulp stekkers via de video 1 ingang, waarschijnlijk moet ik dat dus ook gewoon doen met mijn (toekomstige) x-fi. Ik neem aan dat het geluid toch wel beter word, ook al zet mijn DAV systeem het om. Het is zo'n Sony DAV systeem met een S-Master versterker er in. Ik weet niet of iemand dat kent?

Ik hoop dat mijn taalgebruik nu wel is verbeterd ;)

Sim

Reg. datum: 21 september 1999

Pff, dus niet eens Dolby Digital encoding?

Zou de meerprijs van de xtrememusic (40,-) het waard zijn t.o.v. de Audigy 2 ZS?

Divide and conquer.

Yum!

quote:
---Sim--- schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:39:
...
Ik weet niet zeker of mijn Sony DAV systeem een digitale ingang heeft, ik zal eens even kijken als ik thuis ben.

...
Als ik jou was zou ik eerst proberen de kX drivers eens op je SB Live! te gebruiken. Iets zegt mij dat je met je huidige versterker daar genoeg aan hebt. Iig het zou zonder zijn om een smak geld uit te geven als het ook gratis kan (dmv. die drivers) Toen ik mn SB live nog had maakte het een verschil uit van dag en nacht. Let er wel op dat je de optie gebruikt om de kabel van je front- en rear uitgang om te wisselen, de rear uitgang heeft namelijk een veel betere kwaliteit (raar maar waar)

We should figure out what kinda deal this is. I mean, is it a-a gathering, a shindig or a hootenanny?

quote:
HKS-Skyline schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:12:
ik heb m nog niet, hij komt volgende week binnen op mn werk, maar bf2 is een van de redenen dat ik m ga kopen, dus ik ben ook wel benieuwd.

ik kan trouwens t exacte verschil tussen de platinum en de fatality behalve t geheugen niet vinden, ik heb de review op tomshardware gelezen, maar daar werd ik niet veel wijzer uit :P

de fatality heeft een wat hogere SNR vanwege gebruikte chips.. daarnaast eigenlijk geen verschil, behalve dat X-Ram gebeuren natuurlijk

voor de rest bezit ik de XtremeMusic, en ik zit nu wat te kijken naar de verschillende functies op entertainment mode, en tot nu toe kan ik niet zeggen dat ik voor de meegeleverde EAX-presets erg warmlooop..
Je hebt de keus uit twaalf presets, maar zelfs met het effect op maximum hoor ik bij het luisteren naar verschillende soorten klassiek nagenoeg eigenlijk geen verschil tussen die 12 om een of andere reden..
Naar de Pulp Fiction OST luisterend merk ik dat er toch verschil in zit, al vervormt het geluid wel als je het eax effect op '+12 dB' zet, terwijl dat toch volgens mij niet de bedoeling is. (vooral bij instrumentale muziek)
De CMSS-3d optie is inderdaad wel cool/prettig (werk hier met een Megaworks 550d), al vind de stereo dupliceer-optie eigenlijk leuker dan de stereo-Xpand (wat de 'nieuwe' feature is) wat minder indrukwekkend. het is zeker niet zo dat een solo naar voren wordt getrokken en de begeleiding de achtergrond in verdwijnt ofzo..
Evengoed is het een verbetering vgl met cmss-2. erop terugdenkend vermoed ik dat door cmss-3d de EAX presets een beetje overbodig zijn geworden, daar het geluid van zichzelf al veel voller is dan met cmss2+eax.
Wat de crystallizer betreft, die is uit, en blijft uit (ik heb toch geen laag-bitrate muziek), en de dynamiek te 'vergroten' door het bereik te verkleinen is gewoon iets waar ik niet helemaal aan kan komen }:O
ik ben er nog niet achter of je de SRC engine uit kunt zetten (of op auto) op entertainment mode, maar op audio creation mode is het zo gedaan, al is het wat jammerlijk dat je dan cmss3d niet aan kunt zetten.. nah ja, ik hoor absoluut geen verschil tussen SSRC aan, samplerate van kaart op 44.1kHz zetten, en de kaart laten resamplen (waar ik dat met mijn audigy wel deed), dus tot er asio support is voor foobar .9 hou ik het wel vol zo :)

Spelletjes heb ik nog niet gespeeld (laat staan bf2), dus ik heb geen idee wat eax5 voor extra realisme toevoegt..

Mijn enige echte klacht tot nu toe is dat de fantastische installer crashte op mijn oude windows install, dus die moest weer even vernieuwd worden (het zal toch eens niet).. maar daarna deed ie t prima.

quote:
Krusher schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:46:
[...]

Als ik jou was zou ik eerst proberen de kX drivers eens op je SB Live! te gebruiken. Iets zegt mij dat je met je huidige versterker daar genoeg aan hebt. Iig het zou zonder zijn om een smak geld uit te geven als het ook gratis kan (dmv. die drivers) Toen ik mn SB live nog had maakte het een verschil uit van dag en nacht. Let er wel op dat je de optie gebruikt om de kabel van je front- en rear uitgang om te wisselen, de rear uitgang heeft namelijk een veel betere kwaliteit (raar maar waar)
Echt heel erg bedankt Ik ga hem thuis direct proberen!

Reg. datum: 25 november 2000

Gisteren gehaald, en het was even wennen aan de software, maar ik vind het geluid zeker beter klinken met de 24bit crystaliser dan mijn oude Audigy 2 ZS.
Heb je dat geABX't (bijv. met hulp van 2e persoon)?

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

quote:
Breepee schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:26:
Heb je dat geABX't (bijv. met hulp van 2e persoon)?

wat heeft abxen nou weer te maken met 'beter' geluid? de crystallizer verkracht muziek (door het dynamisch bereik in te perken), dus in principe wordt het er alleen maar minder gelijk aan het origineel door.. daarnaast is het een feature in de DSP, dus om het te checken zou je je oude file moeten transcoden naar een "superripped" versie (mp3>mp3 dus, nog meer kwaliteitsverlies), en als je het zou doen met een origineel (lossless) kun je het niet abxen omdat je om iets 'super' te laten klinken het moet rippen..
Het verschil zul je dus eigenlijk altijd horen bij laag-kwaliteitsmuziek, en op lage kwaliteit hardware, want hoe hoger de bitrates op het origineel zijn hoe minder het effect zal zijn (en hoe beter je hardware hoe lelijker het geluid zal klinke, behalve als het origineel in de studio al met vergelijkbare software bewerkt is, wat bij veel top40 muziek voorkomt).

[quote]HKS-Skyline schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:12:

Heb jij ook last van dat je geluid in bf2 op X-Fi zet dat die er uit klapt als je de boel wil save. :? :? :?

HardwareFetisjist

Heleboel mensen vergeten dat Creative geen audiofiele kaarten maakt, kaarten zijn eigenlijk alleen geschikt voor de spelletjesmarkt.
Heb nu ook een paar dagen de Extrememusic, ben erg onder de indruk van Battlefield 2 icm met de medusa 5.1 headset.
Voor mijn gevoel een veel ruimtelijker effect met een aantal ingame geluiden.
(o.a. als je in een blackhawk stapt, kreeg ik op X-Fi-mode zo'n zware chopper gevoel).

Muziek klinkt vaak raar, gewoonweg door het simpele feit dat ze te veel ongein en te veel "kermisattractie"-knoppen-en functies toevoegen die voor mijn gevoel averechts werken.

Voor de rest een leuke kaart, zeker als meer spellen het gaan ondersteunen.

DVD en/of andere films nog niet geprobeerd.

quote:
Foppe-Jan schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:36:
[...]

wat heeft abxen nou weer te maken met 'beter' geluid?
Je zou zo iig verschil kunnen bepalen.

je doet juist een abx-test om te horen of je *geen* verschil kunt horen.. jij wil precies het omgekeerde :P

quote:
Foppe-Jan schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:55:
je doet juist een abx-test om te horen of je *geen* verschil kunt horen.. jij wil precies het omgekeerde :P
Dat betekend natuurlijk precies hetzelfde om te luisteren of je *wel* verschil kunt horen :)

quote:
dat klopt ja, maar daarvoor is de abxtest natuurlijk niet uitgedacht :P

Het kan ook simpel
Reg. datum: 05 december 2000

Wordt er misschien niet even vergeten dat sommige mensen dat "ingeperkte" geluid van de Crystallizer mooier vinden ? Hoeveel mensen zijn er niet die Bose zo goed vinden, omdat ze werken met "geluidsverbetering" en dergelijke ? Dat je het zelf niet leuk en correct vind, ok. Maar denk ook aan de vele anderen die nog niet eens weten hoe 128kbit zich onderscheid van 192kbit encodering.

quote:
Phuncz schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:47:
Wordt er misschien niet even vergeten dat sommige mensen dat "ingeperkte" geluid van de Crystallizer mooier vinden ? Hoeveel mensen zijn er niet die Bose zo goed vinden, omdat ze werken met "geluidsverbetering" en dergelijke ? Dat je het zelf niet leuk en correct vind, ok. Maar denk ook aan de vele anderen die nog niet eens weten hoe 128kbit zich onderscheid van 192kbit encodering.
Wat moeten die mensen ook met zo'n kaart of met zo'n dure speakers... Als je sowiso snel tevreden bent kun je voor 20 euro voor je geluidskaart en 300 euro voor de speakers iets krijgen waar men ook tevreden mee is.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws