quote:
HKS-Skyline schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:12:
ik heb m nog niet, hij komt volgende week binnen op mn werk, maar bf2 is een van de redenen dat ik m ga kopen, dus ik ben ook wel benieuwd.
ik kan trouwens t exacte verschil tussen de platinum en de fatality behalve t geheugen niet vinden, ik heb de review op tomshardware gelezen, maar daar werd ik niet veel wijzer uit

de fatality heeft een wat hogere SNR vanwege gebruikte chips.. daarnaast eigenlijk geen verschil, behalve dat X-Ram gebeuren natuurlijk
voor de rest bezit ik de XtremeMusic, en ik zit nu wat te kijken naar de verschillende functies op entertainment mode, en tot nu toe kan ik niet zeggen dat ik voor de meegeleverde EAX-presets erg warmlooop..
Je hebt de keus uit twaalf presets, maar zelfs met het effect op maximum hoor ik bij het luisteren naar verschillende soorten klassiek nagenoeg eigenlijk geen verschil tussen die 12 om een of andere reden..
Naar de Pulp Fiction OST luisterend merk ik dat er toch verschil in zit, al vervormt het geluid wel als je het eax effect op '+12 dB' zet, terwijl dat toch volgens mij niet de bedoeling is. (vooral bij instrumentale muziek)
De CMSS-3d optie is inderdaad wel cool/prettig (werk hier met een Megaworks 550d), al vind de stereo dupliceer-optie eigenlijk leuker dan de stereo-Xpand (wat de 'nieuwe' feature is) wat minder indrukwekkend. het is zeker niet zo dat een solo naar voren wordt getrokken en de begeleiding de achtergrond in verdwijnt ofzo..
Evengoed is het een verbetering vgl met cmss-2. erop terugdenkend vermoed ik dat door cmss-3d de EAX presets een beetje overbodig zijn geworden, daar het geluid van zichzelf al veel voller is dan met cmss2+eax.
Wat de crystallizer betreft, die is uit, en blijft uit (ik heb toch geen laag-bitrate muziek), en de dynamiek te 'vergroten' door het bereik te verkleinen is gewoon iets waar ik niet helemaal aan kan komen
ik ben er nog niet achter of je de SRC engine uit kunt zetten (of op auto) op entertainment mode, maar op audio creation mode is het zo gedaan, al is het wat jammerlijk dat je dan cmss3d niet aan kunt zetten.. nah ja, ik hoor absoluut geen verschil tussen SSRC aan, samplerate van kaart op 44.1kHz zetten, en de kaart laten resamplen (waar ik dat met mijn audigy wel deed), dus tot er asio support is voor foobar .9 hou ik het wel vol zo
Spelletjes heb ik nog niet gespeeld (laat staan bf2), dus ik heb geen idee wat eax5 voor extra realisme toevoegt..
Mijn enige echte klacht tot nu toe is dat de fantastische installer crashte op mijn oude windows install, dus die moest weer even vernieuwd worden (het zal toch eens niet).. maar daarna deed ie t prima.