Motorola MPx200 Smartphone [deel 3]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.000 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59095/full.jpg
LET OP lees eerst de FAQ in deze startpost voor je naar Windows 2003 upgrade!
Over dit Topic
De eerste Motorola Smartphone, MPx200, ligt inmiddels al langer dan één jaar in de winkels. Op internet zijn veel tips, trucks en software te vinden voor smartphones, alleen veel van de tips zijn speciaal voor de Orange SPV. Het is dus de bedoeling om hier alles voor de Motorola MPx200 Smartphone te verzamelen.

De MPx200 wordt geleverd met USB-kabel (waarmee ook geladen kan worden), leren hoes, handleiding, software, riemgesp en lader.

Door de de komst van de opvolger van de MPx200 (de MPx220), is de prijs van de MPx200 drastisch gezakt! Dit heeft als gevolg gehad dat dit topic weer "lekker" ging lopen :o

Let op: Dit topic is speciaal bedoeld voor de Motorola MPx200 Smartphone, voor vragen over de Motorola MPX220 kun je hier terecht en voor vragen over de Orange SPV Smartphone kun je hier terecht.

Verhaal deels geleend van Karlok[JY-616] uit deel 1 & van chaosonline uit deel 2 :Y)
Informatie op internet
Foto's :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52658/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52657/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52659/full.jpg
Veel gebruikte software
Xbar 2
Taskswitcher/manager en meer.
Kosten: 6 euro

Gnuboy
Game Boy Emulator
Freeware

ClearVue
Een programma om office bestanden mee te openen op je smartphone.
Trail / Kosten: vanaf $8,95

Betaplayer
Speelt allerlei muziek en film bestanden, heeft d.m.v. equalizer optie de mogelijkheid om wat meer bass in je muziek te pompen.
Freeware

Imenu
Geeft je de mogelijkheid een aantal belangrijke acties uit te voeren vanuit een menu dat ten alle tijden op te roepen is d.m.v. de aan/uit knop.
Freeware

Theme Changer
Makkelijk programa om je homescreens mee in te stellen
Freeware

Smarttones 2.2
Programma om ringtones van de SD/MMC af te spelen.
Freeware

Worms World Party
Iedereen kent ze wel, de wormpjes die op zeer koddige wijze elkaar beurtelings proberen af te slachten, erg leuk als je met een vriend een tijdje niks te doen hebt, of op school saaie lessen moet volgen.
Kosten: $19,95

Tennis Adict
Een tennis spel dus, maar ziet er aardig uit, en het speelt echt leuk.
Kosten: $9,95
Ook te downloaden van http://www.clubimate.com/ als je een member bent voor $4,95
FAQ :?
:? Kan ik windows 2003 draaien op de MPx200?
:) Motorola heeft hier officeel GEEN update voor geleverd, op de bekende p2p netwerken zwerven diverese "minder legale" ROMS. Omdat updaten illegaal is kunnen wie hier niet teveel over spreken en zeker niet linken!
:( Let op! Mocht je in het bezit komen van windows2003 en je wilt je gesimlockte Vodafone Prepaid toestel upgraden, NIET DOEN. De simlock zorgt ervoor dat bij up/downgrade de lock voor iedere (ook de vodafone!) SIM geldt!! Als je dit toch gedaan hebt en je wilt terug dan kun je de ROM proberen welke luistert naar de naam Ben-6-1000-034.

:? Maar nu heb ik toevallig die Windows 2003 update erop maar hij is Engels, wat nu?
:) Een deel is Nederlands te maken, maar slechts een deel

:? Welke programma's kan ik op de MPx200 installeren?
:) Je kan programma's met de extensies .exe , .cab (met WinRAR icoon!) en soms .msi (Windows Installer-pakket). gebruiken, om .jar/.jad (java-games) te runnen moet je extra (3d party) software gebruiken. Niet alle .exe files kan je runnen, ze moeten specifiek voor de smartphone en de bijbehorende Windows Mobile versie gemaakt zijn. Sommige .exe files dienen als installer op je pc, de software wordt vervolgens via ActiveSync op je sp geinstalleerd, andere .exe files kan je alleen op je sp runnen via je taskmanager. .msi files moet je via je pc installeren en programma's worden ook via Active Sync op je sp gezet. .cab-files moet je op je sp zetten (bijv. via ActiveSync) en dan runnen, het programma kan je dan installeren door de wizard te doorlopen. Als de installatie mislukt is gelijk de .cab-file van je verwijderd, maak dus e.v.t eerst een kopie van de .cab-file als zijnde back-up.

:? Is het mogelijk om een gameboy/snes emulator te gebruiken.
:) Ja, programma werkt wel, alleen de Record knop op de MPx200 indrukken vergt enige oefening. Je moet namelijk de volumeknop indrukken (niet draaien!). Wat ook kan is een Taskmanager installeren en na het spelen de task "killen".

:? Homescreens die ik download van internet en installeer worden niet correct weergegeven?
:) Motorola levert standaard Jmms plugin bij de smartphone, deze plugin is niet aan te passen, om de homescreen correct te zien, kun je de Jmms plugin verwijderen. Of je kunt deze oplossing proberen.

:? Hee, ik krijg mijn GPRS niet aan de gang!
:) Klik op de link van je keuze en vind de uitleg van medetweakers!

T-mobile t-zones
handmatig voor Internet Explorer

Vodafone live!
Niet mogelijk
N.B. Vodafone heeft aangegeven dat het niet mogelijk is om gebruik te maken van live! met dit toestel. Vodafone live! maakt namelijk onderscheid in on-net en off-net dataverkeer - aan beide soorten van dataverkeer is een ander tarief verbonden - met dit toestel is het voor Vodafone niet mogelijk hier onderscheid in te maken. Vodafone biedt wel WAP via GPRS aan.

Vodafone WAP via GPRS
N.B. Deze vorm van dataverkeer kost voor zowel prepaid klanten als abonnees € 0,75 per 15 minuten. Het is mogelijk om ook Vodafone live! te bekijken, je betaalt hier alleen het hierboven vermelde tarief voor. Het is mogelijk dat niet alle services (msn & email-client) werken op je telefoon .

Orange world
via .cab-bestand voor Internet Explorer
[url= [rml]robert-630 in "Motorola MPx200 Smartphone [ deel 2]"[/rml]]handmatig voor Internet Explorer
Voorgaande delen
De voorgaande delen zijn hier te vinden:
Motorola MPx200 Smartphone
[url= [rml]Motorola MPx200 Smartphone [ deel 2][/rml]] Motorola MPx200 Smartphone [deel 2]

Met dank aan: Kozz voor het toevoegen van links in de oorspronkelijke sp. Kenny89 voor het duidelijker maken van het koptelefoonverhaal. Martijn12345 voor het aanpassen van de gameboy-emu FAQ, het toevoegen van "must-have" software & Jmms/homescreen oplossing. Davidoff_Smoker voor de review over firmwares. Nielsbothof voor de Hardreset tip. Stitch12 voor de Telfort GPRS instellingen. Gsmdealer voor de T-mobile GPRS instellingen. rozemulder123 voor de KPN GPRS instellingen. En natuurlijk Karlok[JY-616] & chaosonline voor de oorspronkelijke StartPosts (SP) en chaosonline ook voor de banner.

last update: 21-07-05

edit:
Updates:
- GPRS instellingen Vodafone
- GPRS instellingen KPN
- GPRS instellingen KPN I-Mode & WAP via GPRS
- FAQ TomTom (mobile)
- GPRS instellingen Orange veelal i.c.m Opera
- F.A.Q (programma's)

[ Voor 22% gewijzigd door robert-630 op 21-07-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136090

Yeah deeltje 3! _/-\o_

Nice post :)

btw.. zou dat van die proxy exploit van Orange World er ook nog in komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
deel 3 alweer :)

maar hoe kom je in het engineering menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Voor mensen die meer bas willen met MPX200; hier is een mod:).
Afbeeldingslocatie: http://www.windowsmobile.ru/index.php?act=Attach&type=post&id=48292
2 condensators 100 mkf.

Link:
http://www.windowsmobile....hp?showtopic=1069&st=1080

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 74054 op 26-05-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Anoniem: 136090 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:11:
Yeah deeltje 3! _/-\o_

Nice post :)

btw.. zou dat van die proxy exploit van Orange World er ook nog in komen te staan?
Staat erin. Onder FAQ, zowel hier: handmatig voor Opera (http-proxy gebruik verplicht!) als hier: http-proxy instellingen
fox-hound schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:21:

voor sommige codes geld dit:
(some roms doesnt have implemented)
maar in principe de code invullen en op de groene knop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Sinds vandaag ook trotse eigenaar van een Vodafone Prepaid MpX200 \o/, maar ik blijf zitten met een aantal vragen;

Hoe werken de kosten van MSN en andere GPRS diensten nu? Ik had gehoord dat je moest dokken per Mb, is dit ook bij Vodafone het geval?
Kun je Java-games gebruiken op de MpX200? Ik heb een aantal javagames die uit .jar files bestaan.

Danke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 21:15
Mijn mpx200 heeft ongeveer 2 dagen met een lege batterij gelegen.
Nu wou ik hem weer opladen, maar als ik nu de stekker erin doe gebeurt er niets.
Zowel bij USB en 230V :X

Weet iemand iets meer hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
MarkieNL schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:55:
Mijn mpx200 heeft ongeveer 2 dagen met een lege batterij gelegen.
Nu wou ik hem weer opladen, maar als ik nu de stekker erin doe gebeurt er niets.
Zowel bij USB en 230V :X

Weet iemand iets meer hierover?
In de handleiding staat dat na een lege batterij het even kan duren voordat hij weer reageerd, laat hem een kwartiertje liggen en kijk dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
sjukke schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:33:
[...]

In de handleiding staat dat na een lege batterij het even kan duren voordat hij weer reageerd, laat hem een kwartiertje liggen en kijk dan weer.
Dankjewel! Daar had ik nou net overheen gelezen :+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
sjukke schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:40:
Sinds vandaag ook trotse eigenaar van een Vodafone Prepaid MpX200 \o/, maar ik blijf zitten met een aantal vragen;

Hoe werken de kosten van MSN en andere GPRS diensten nu? Ik had gehoord dat je moest dokken per Mb, is dit ook bij Vodafone het geval?
Kun je Java-games gebruiken op de MpX200? Ik heb een aantal javagames die uit .jar files bestaan.

Danke.
Vodafone is de enige provider die alleen met tijd-datasesies werkt, (t-mobile met zowel tijd als data) andere providers baseren het tarief op de data.

Vodafone kent 2 tarieven het on-net tarief (alleen live!-portal) à 0,25 per kwartier en het off-net tarief (off-net) à 0,75 per minuut. Voordeelbundels zijn niet voor prepaid klanten beschikbaar.

Prepaid klanten kunnen bij Vodafone niet off-net gaan (voorheen wel, volgensmij), je kan dus alleen het portal bezoeken. MSN gaat via het off-net tarief en is prepaid dus niet mogelijk!

Voor abonnees kost internetten/wappen/ buiten het live! portal 0,75 per kwartier. Evenals MSN. Voor abonnees zijn wel voordeelbundels beschikbaar.

Nu ook melding hiervan in de SP/FAQ. :)
_____

Als je naast de jar ook de jad hebt (of generate) kan je d.m.v een programma ook java games op de mpx spelen, zelf gebruik ik deze mogelijkheid niet.

[ Voor 26% gewijzigd door robert-630 op 26-05-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
robert-630 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 22:57:
[...]

Vodafone is de enige provider die alleen met tijd-datasesies werkt, (t-mobile met zowel tijd als data) andere providers baseren het tarief op de data.

Vodafone kent 2 tarieven het on-net tarief (alleen live!-portal) à 0,25 per kwartier en het off-net tarief (off-net) à 0,75 per minuut. Voordeelbundels zijn niet voor prepaid klanten beschikbaar.

Prepaid klanten kunnen bij Vodafone niet off-net gaan (voorheen wel, volgensmij), je kan dus alleen het portal bezoeken. MSN gaat via het off-net tarief en is prepaid dus niet mogelijk!

Voor abonnees kost internetten/wappen/ buiten het live! portal 0,75 per kwartier. Evenals MSN. Voor abonnees zijn wel voordeelbundels beschikbaar.

Nu ook melding hiervan in de SP/FAQ. :)
_____

Als je naast de jar ook de jad hebt (of generate) kan je d.m.v een programma ook java games op de mpx spelen, zelf gebruik ik deze mogelijkheid niet.
Bedankt voor deze heldere uitleg :9
Maargoed, heb je een linkje naar dat programmatje, ik heb zelf al wat gezocht op google maar kon niet echt iets nuttigs vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 17:24
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om de volgende beltoon werkend te krijgen:
beltoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143402

Ik heb mij rom versies van mijn phone nu twee keer ververst maar heb nu al twee keer problemen met mijn externe display. Hij geeft bij iedere style van de externe display iets raars bij style 1 en 2 geeft hij altijd aan dat hij geen ontvangst heeft. En bij style 3 staat hij zogenaamd in airplane mode. Weet iemand hier de oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb deze telefoon met Vodafone prepaid net bij de Kijkshop besteld, en het schijnt dat ze simlockvrij worden geleverd bij kijkshop. Wie weet hier meer over?
Gepost door carlvanloo op 02/02/2005 21:54
Ik las op tweakers.net :

Net bij kijkshop de vodafone prepaid mpx200 voor 119 euro gehaald. Thuis meteen mun t-mobile sim erin en werkt prima! Nix geen simlock
Dus ik weet wat ik morgen ga doen!
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry robert ik had het over het hoofd gezien :P

Nog ff een vraagje, bestaat er (naast smartvnc die ht niet doet, programma sluit af na login :S)ook nog een mogelijk om je pc scherm op je smartphone kunt zien. (en is dit ook mogelijk met de proxy exploit)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Anoniem: 136090 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:17:

Nog ff een vraagje, bestaat er (naast smartvnc die ht niet doet, programma sluit af na login :S)ook nog een mogelijk om je pc scherm op je smartphone kunt zien. (en is dit ook mogelijk met de proxy exploit)

Alvast bedankt!
Sorry, geen idee.

Ik heb deze telefoon met Vodafone prepaid net bij de Kijkshop besteld, en het schijnt dat ze simlockvrij worden geleverd bij kijkshop. Wie weet hier meer over?
Gepost door carlvanloo op 02/02/2005 21:54
Ik las op tweakers.net :

Net bij kijkshop de vodafone prepaid mpx200 voor 119 euro gehaald. Thuis meteen mun t-mobile sim erin en werkt prima! Nix geen simlock
Dus ik weet wat ik morgen ga doen!
Bron

Dat was toen ze net werd verkocht met vodafone prepaid..!
Inmiddels zijn ze gesimlockt, de kans dat je een simlockvrij aantreft is dan ook vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144127

Hallo, ik heb een vraagje:
hoe kom ik in de bootloader mode met de motorola mpx200?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
robert-630 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:35:
[...]

Sorry, geen idee.

[...]

Bron

Dat was toen ze net werd verkocht met vodafone prepaid..!
Inmiddels zijn ze gesimlockt, de kans dat je een simlockvrij aantreft is dan ook vrij klein.
Onzin hoe kom je daarbij kijk voor de grap even bij gsmhuis.nl ofwel hier zijn simlockvrij en gewoon normaal leverbaar zonder abbo

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gsmhuis.nl = geen kijkshop ;)

maar ik heb wel mazzel gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145432

Heey!
Ik heb voor mijn Motorola MPx200 een geheugenkaart gekocht..probleem alleen hoe werkt z'n ding...:P
Ik kom er geen wijs uit hoe je het kaartje moet instaleren..:?
Wanneer ik bestanden van mijn computer op de telefoon wilt zetten geeft hij aan dat er onvoldoende ruimte is.
Weet iemand misschien hoe ik dit moet instaleren?

Danke wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 14:04
fox-hound schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:21:

Leuk hoor dat je lacht :) om deel 3, maar lees je het überhaupt wel?
Er staat letterlijk in de SP hoe je in dat engineering menu komt! :X
robert-630 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:13:
[...]
voor sommige codes geld dit:
[...]

maar in principe de code invullen en op de groene knop drukken.
Knap dat jij toch aardig kan blijven :Y) en hulde voor deel 3! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145274

Anoniem: 145432 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 22:19:
Heey!
Ik heb voor mijn Motorola MPx200 een geheugenkaart gekocht..probleem alleen hoe werkt z'n ding...:P
Ik kom er geen wijs uit hoe je het kaartje moet instaleren..:?
Wanneer ik bestanden van mijn computer op de telefoon wilt zetten geeft hij aan dat er onvoldoende ruimte is.
Weet iemand misschien hoe ik dit moet instaleren?

Danke wel..
Weet niet echt wat je bedoeld. Heb je geen "mounted volume" of iets dergelijks in je file explorer staan? (of extern geheugen of storage card of zoiets)

Een externe geheugenkaart hoef je niet te installeren.

Wat voor een kaart heb je? Ik heb een 1 gig Kingston geheugenkaart, die ik voor mijn MDA gebruik, die niet door de moto wordt herkend, door een of andere reden. Geen idee waarom, maar lager werkt gewoon wel...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 145274 op 27-05-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Anoniem: 145274 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 23:09:
[...]

Weet niet echt wat je bedoeld. Heb je geen "mounted volume" of iets dergelijks in je file explorer staan? (of extern geheugen of storage card of zoiets)

Een externe geheugenkaart hoef je niet te installeren.

Wat voor een kaart heb je? Ik heb een 1 gig Kingston geheugenkaart, die ik voor mijn MDA gebruik, die niet door de moto wordt herkend, door een of andere reden. Geen idee waarom, maar lager werkt gewoon wel...
In principe hoef je de kaart idd niet te formateren, je kan de kaart benaderen via een kaartlezer of via je usbkabel d.m.v activesync.

Je gaat dan naar Verkennen in activesync en je moet je programma's/mp3's/foto's naar je ''mounted volume'' of ''storage card'' kopieren/slepen. (zoals Droefus zegt).

Je IPSM of Storage is je telefoongeheugen.

Een pic voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.resco.net/smartphone/explorer/images/screenshot_manager.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Als ik de Mpx220 zie dan denk ik: Toch maar even doorsparen............
Alleen jammer dat ie zo duur is :/

En de mpx200 is vergeleken met de mpx220 niks ;(

[ Voor 21% gewijzigd door Mad. op 28-05-2005 00:05 ]

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145274

Mad. schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 00:05:
Als ik de Mpx220 zie dan denk ik: Toch maar even doorsparen............
Alleen jammer dat ie zo duur is :/

En de mpx200 is vergeleken met de mpx220 niks ;(
Geen mpx200 EN geen mpx220, dat is niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145431

hey mensen
ik heb deze telefoon gekocht en heb hem nu 2 dagen mooi toestel
weet iemadn hoe je ook mp3 bestanden als je eigen beltoon in kan stellen want mid bestanden maken met toch een herrie
gaat het flashen 2002 > 2003 is dit als hij simlock vrij is altijd 100% succes vol ?

ik hoor het wel mailen mag ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Anoniem: 145431 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:14:
hey mensen
ik heb deze telefoon gekocht en heb hem nu 2 dagen mooi toestel
weet iemadn hoe je ook mp3 bestanden als je eigen beltoon in kan stellen want mid bestanden maken met toch een herrie
mp3's kan je niet als beltoon instellen. WAV-files wel.
gaat het flashen 2002 > 2003 is dit als hij simlock vrij is altijd 100% succes vol ?
Dat vraag ik me ook af. Ik ga mijn vodafone locked mpx200 laten unlocken en vraag me af of dit dan zonder problemen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
JvdS schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:50:
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om de volgende beltoon werkend te krijgen:
beltoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Caponi schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:58:
[...]
Dat vraag ik me ook af. Ik ga mijn vodafone locked mpx200 laten unlocken en vraag me af of dit dan zonder problemen kan.
Ik heb de mijne voor 15 euro zonder problemen laten unlocken. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
JvdS schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 12:52:
[...]

Ik heb de mijne voor 15 euro zonder problemen laten unlocken. Werkt perfect!
Met WM2003 bedoel je? Of draai je nog WM2002? Want dat vroeg ik me dus af, of ik dan WM2003 erop kon zetten :)

Ik ga de mijne dus ook laten unlocken, alleen kost het me 28 euro voor remote unlocking via gasten uit de UK, of 30 euro bij een unlock service ding in mijn stad.
15 euro is inderdaad een mooiere prijs dan de prijzen die ik te horen heb gekregen.

edit:
Mij is het inmiddels ook gelukt met de hulp van de 15 euro unlocker 8)

[ Voor 14% gewijzigd door mjszwo op 28-05-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144127

Hallo,
Unlocken is niet zo duur.De motorola mpx200 is alweer mn 6 de telefoon en k heb al mijn andere 5 telefoons laten unlocken voor een tientje.(bij een winkel)
Ik had alleen spijt bij mijn vorige telefoon( de motorola v525) want nadat ik de telefoon had laten unlocken was de garantie vervallen.(gevraagd aan motorola)Mijn telefoon was niet gelijk stuk gegaan maar over 3 maanden begon hij zomaar uit te vallen :S
Dus daarom heb ik toch maar besloten om mn mpx200 niet te laten unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
zag hem vandaag liggen voor 99euro, is het nog de moeite waard om deze gsm te kopen? (me vriendin wilt hem),

Kan je mp3 als ringtone zetten? Draait dat wm2003 een beetje erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Mister_X schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:59:
zag hem vandaag liggen voor 99euro, is het nog de moeite waard om deze gsm te kopen? (me vriendin wilt hem),

Kan je mp3 als ringtone zetten? Draait dat wm2003 een beetje erop?
Ligt er echt aan waar je hem voor wilt gebruiken..

Het is een ideale telefoon om mee te internetten (liefst via orange & opera), mp3's te luisteren (mits goede headset, hij heeft een aparte aansluiting, zie sp) en veel dingen op te slaan d.m.v ''goed verkrijgbare'' geheugenkaarten.

Maarja, geen cam, geen bt, geen umts of edge/3g.

Als je een telefoon wilt hebben die compleet aanvoelt, gelijk na aanschaf... heb je aan windows mobile gsm's een miskoop. Sommige functies die je mag verwachten ontbreken of zitten anders (soms onlogisch) in elkaar. Een filemanager & ''iets om foto's mee te bekijken'' (Programma: Photos) moet je vanaf een cd-rom instaleren, een pc en activesync zijn dus een vereiste (usb-kabel meegleverd). Het voelt dus allemaal incompleet aan op het eerste gezicht.

WM toestellen zijn ideaal om programma's op te kunnen instaleren etc.. maar het is ook zo dat er geen menu is zoals je dat gewend bent (op instellingen afdeling na) je moet namelijk voor alles een ander programma gebruiken, en je moet weten welke waarvoor.. (maar dat is niet zo moeilijk, omdat veel mensen de windows omgeving al kennen). De hele structuur is dus compleet anders...

En tot slot: De accu zuigt, daar hebben veel gsm's tegenwoordig last van, maar een smartphone zeker. Als je niet een taskmanager/resource manager gebruikt, gaat je accu er echt hard door heen. Ik zelf loop nooit met een lege accu mede door de waarschuwingen voor een lege accu (al bij 40% bat.niveau!) maar ook doordat hij via usb oplaad, wat ik dus dagelijks doe, dus nooit meer een oplader pakken.. :)

Windows 2003 draait nog beter dan 2002 bij mij, sommige mensen hadden batery problems met somige roms/firmwares. En hij ondersteunt géén mp3's als ringtone, wel wav. (als je dat gebruikt, kan je ook meteen een geheugenkaart gaan halen, want er zit maar iets van 3MB vrije geheugen op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
robert-630 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:08:
[...]

Ligt er echt aan waar je hem voor wilt gebruiken..

Het is een ideale telefoon om mee te internetten (liefst via orange & opera), mp3's te luisteren (mits goede headset, hij heeft een aparte aansluiting, zie sp) en veel dingen op te slaan d.m.v ''goed verkrijgbare'' geheugenkaarten.

Maarja, geen cam, geen bt, geen umts of edge/3g.

Als je een telefoon wilt hebben die compleet aanvoelt, gelijk na aanschaf... heb je aan windows mobile gsm's een miskoop. Sommige functies die je mag verwachten ontbreken of zitten anders (soms onlogisch) in elkaar. Een filemanager & ''iets om foto's mee te bekijken'' (Programma: Photos) moet je vanaf een cd-rom instaleren, een pc en activesync zijn dus een vereiste (usb-kabel meegleverd). Het voelt dus allemaal incompleet aan op het eerste gezicht.

WM toestellen zijn ideaal om programma's op te kunnen instaleren etc.. maar het is ook zo dat er geen menu is zoals je dat gewend bent (op instellingen afdeling na) je moet namelijk voor alles een ander programma gebruiken, en je moet weten welke waarvoor.. (maar dat is niet zo moeilijk, omdat veel mensen de windows omgeving al kennen). De hele structuur is dus compleet anders...

En tot slot: De accu zuigt, daar hebben veel gsm's tegenwoordig last van, maar een smartphone zeker. Als je niet een taskmanager/resource manager gebruikt, gaat je accu er echt hard door heen. Ik zelf loop nooit met een lege accu mede door de waarschuwingen voor een lege accu (al bij 40% bat.niveau!) maar ook doordat hij via usb oplaad, wat ik dus dagelijks doe, dus nooit meer een oplader pakken.. :)

Windows 2003 draait nog beter dan 2002 bij mij, sommige mensen hadden batery problems met somige roms/firmwares. En hij ondersteunt géén mp3's als ringtone, wel wav. (als je dat gebruikt, kan je ook meteen een geheugenkaart gaan halen, want er zit maar iets van 3MB vrije geheugen op.)
Thx, een cam en BT is wel een gemis voor haar ja, ik heb zelf een m1000 (wm2003, morgen wm2005 magneto proberen >:)) dus dat van die software enzo begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie heeft er een bestandje waar je de engelse taal nederlands mee maakt
want mijn mpx200 met WM2002 heeft geen nederlands als optie :'(

wie heeft DE oplossing??? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
Anoniem: 145431 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:31:
wie heeft er een bestandje waar je de engelse taal nederlands mee maakt
want mijn mpx200 met WM2002 heeft geen nederlands als optie :'(

wie heeft DE oplossing??? :*)
Heb je terug geflasht dan? Zo ja, dan is een nederlandse taal maar voor de helft mogelijk.
Zie deel 2 hiervoor in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarkieNL schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:52:
[...]

Heb je terug geflasht dan? Zo ja, dan is een nederlandse taal maar voor de helft mogelijk.
Zie deel 2 hiervoor in de startpost :)
nee maar ik heb deze nieuw gekocht en de taal stond er niet tussen weet jij waarom??

heb je ook nog leuke ringtones die je als ringtones kan gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102118

Hallo allen,

Nu heb ik de phone een tijdje, en mag wel spreken van een enorme meevaller. Alleen vraag ook ik mij nog steeds af hoe t zit met GPRS, internet en msn etc. In het begin van het topic staat tenslotte vermeld:
Vodafone live!
N.B. Vodafone maakt gebruik van een on-net en off-net data-tarief. Een (tijd)sessie kan uit beide bestaan. In principe is het zo dat onn-net gebruik het bezoeken van het live!-portal is en al het overige datagebruik onder off-net verkeer valt. Vodafone prepaid klanten kunnen momenteel niet van off-net dataverkeer gebruik maken, zij kunnen dus niet optimaal van GPRS gebruik maken en kunnen tevens ook niet MSN Messenger gebruiken.
Nu heb ik dat leuk vodafone prepaid pakketje en is GPRS geactivieert. Maar volgens deze tekst zou ik dus niet off-net kunnen gaan, en is msn messenger alleen te gebruiken off-net?

Maar nu dit: als ik in stedelijke gebieden ben, Eindhoven bijv, kan ik zonder problemen op inet, maar ook msn messenger... Klopt dat nu allemaal wel? Ik heb me nergens voor iets aangemeld, alleen WAP activatie via motorola site (die ik overigens ook niet weet te vinden @ phone) en MyVodafone. Anyway, wil t alleen ff zeker weten, niet dat Vodafone mij ineens bepaalde dure service kosten in rekening gaat brengen... Tot nu toe heb ik alleen gemerkt dat t tarief van 75 cent per kwartier van mijn beltegoed af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Anoniem: 102118 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:41:
Hallo allen,

Nu heb ik de phone een tijdje, en mag wel spreken van een enorme meevaller. Alleen vraag ook ik mij nog steeds af hoe t zit met GPRS, internet en msn etc. In het begin van het topic staat tenslotte vermeld:

[...]

Nu heb ik dat leuk vodafone prepaid pakketje en is GPRS geactivieert. Maar volgens deze tekst zou ik dus niet off-net kunnen gaan, en is msn messenger alleen te gebruiken off-net?

Maar nu dit: als ik in stedelijke gebieden ben, Eindhoven bijv, kan ik zonder problemen op inet, maar ook msn messenger... Klopt dat nu allemaal wel? Ik heb me nergens voor iets aangemeld, alleen WAP activatie via motorola site (die ik overigens ook niet weet te vinden @ phone) en MyVodafone. Anyway, wil t alleen ff zeker weten, niet dat Vodafone mij ineens bepaalde dure service kosten in rekening gaat brengen... Tot nu toe heb ik alleen gemerkt dat t tarief van 75 cent per kwartier van mijn beltegoed af gaat.
Zelf heb ik een abonnement bij Vodafone (met live! TeGoed) dus ik kan het niet testen, alleen door vele reacties (in deel 2 van dit topic) kwam ik erachter dat off-net schijnbaar niet werkt. MSN gaat via offnet (zowel via MSN messenger op de foon al ook via een MSNwebmessenger via IE/o.i.d bij Vodafone) dus het zou niet moeten werken!

Heb je de instellingen via Hello-moto Phone-setup? (dat is via de motorola site) en dan iets van live! GPRS settings gekozen, dus niet iets met GSM/CDM in de naam? Volgensmij kan dit niet meer met vodafone, maar even voor de zekerheid, de site is er niet duidelijk over.

Uit je verhaal maak ik op dat je niet via een bepaald toegangspunt (URL) gaat internetten, maar een url invoert (en dan niet iets met live.vodafone.com ofzo) dan internet je dus offnet, bovendien is het zo dat de hellomoto-phone-set-up geen (juiste) bookmark (startpagina->live! portal) mee stuurt, dus kan je nooit on-net internetten.

Waarschijnlijk zie je ook helemaal niet het live-portal op je telefoon (ik zou niet weten hoe, namelijk) en je tegoed neemt met 0,75 af (per 15 min en niet per 45 min (3*25ct)) dus het is heel vaag, maar je internet dus off-net. Hoewel iedereen beweert dat dat niet mogelijk is.

Wel moet vermeld worden dat Vodafone problemen heeft (al circa. 3 maanden) met hun data facturatie systeem. Bij enkele abonnees (waaronder ik) wordt on-net verkeer voor off-net aangezien. Ik weet niet of dat ook voor prepaid klanten geldt. Je moet hoe dan ook contact opnemen met Customer Services (klantenservice) en je laten doorverbinden met de afdeling Data Services. Komen ze niet met een geschikt oplossing, schrijf dan een brief naar de afdeling Special Services (ga wel even na of dit ook voor prepaid klanten is).

[EDIT] Hierbij de instellingen, die ik via de vodafone klantenservice heb gekregen, je kan ermee op live! maar bij mij wordt het dus niet goed gefactureerd, in ieder geval zijn dit de echte instellingen van de klantenservice: [rml]Vodafone GPRS Instellingen[/rml]

[EDIT] Opmerkelijk is het toegangspunt: wsp://mmm.vodafone.nl, maar dit zou volgens vodafone juist zijn. Ik denk nog steeds dat het om wap GPRS gaat i.p.v live! Maar wap GPRS bestaat volgensmij niet (meer)..?!

[ Voor 10% gewijzigd door robert-630 op 29-05-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robert-630 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:32:
[...]

Zelf heb ik een abonnement bij Vodafone (met live! TeGoed) dus ik kan het niet testen, alleen door vele reacties (in deel 2 van dit topic) kwam ik erachter dat off-net schijnbaar niet werkt. MSN gaat via offnet (zowel via MSN messenger op de foon al ook via een MSNwebmessenger via IE/o.i.d bij Vodafone) dus het zou niet moeten werken!

Heb je de instellingen via Hello-moto Phone-setup? (dat is via de motorola site) en dan iets van live! GPRS settings gekozen, dus niet iets met GSM/CDM in de naam? Volgensmij kan dit niet meer met vodafone, maar even voor de zekerheid, de site is er niet duidelijk over.

Uit je verhaal maak ik op dat je niet via een bepaald toegangspunt (URL) gaat internetten, maar een url invoert (en dan niet iets met live.vodafone.com ofzo) dan internet je dus offnet, bovendien is het zo dat de hellomoto-phone-set-up geen (juiste) bookmark (startpagina->live! portal) mee stuurt, dus kan je nooit on-net internetten.

Waarschijnlijk zie je ook helemaal niet het live-portal op je telefoon (ik zou niet weten hoe, namelijk) en je tegoed neemt met 0,75 af (per 15 min en niet per 45 min (3*25ct)) dus het is heel vaag, maar je internet dus off-net. Hoewel iedereen beweert dat dat niet mogelijk is.

Wel moet vermeld worden dat Vodafone problemen heeft (al circa. 3 maanden) met hun data facturatie systeem. Bij enkele abonnees (waaronder ik) wordt on-net verkeer voor off-net aangezien. Ik weet niet of dat ook voor prepaid klanten geldt. Je moet hoe dan ook contact opnemen met Customer Services (klantenservice) en je laten doorverbinden met de afdeling Data Services. Komen ze niet met een geschikt oplossing, schrijf dan een brief naar de afdeling Special Services (ga wel even na of dit ook voor prepaid klanten is).

[EDIT] Hierbij de instellingen, die ik via de vodafone klantenservice heb gekregen, je kan ermee op live! maar bij mij wordt het dus niet goed gefactureerd, in ieder geval zijn dit de echte instellingen van de klantenservice: [rml]Vodafone GPRS Instellingen[/rml]

[EDIT] Opmerkelijk is het toegangspunt: wsp://mmm.vodafone.nl, maar dit zou volgens vodafone juist zijn. Ik denk nog steeds dat het om wap GPRS gaat i.p.v live! Maar wap GPRS bestaat volgensmij niet (meer)..?!
Ik heb de Hello Moto setup even opnieuw doorgelopen tot t punt waar je de verbinding kiest, en daar heb ik dus bij wap provide voor Vodafone Live! GPRS gekozen. Ik vermoed dat via deze weg ook de GPRS is geactiveerd. Een klasgenoot van mij heeft dit na aanschaf van de telefoon ook gedaan, ook voor mail etc, en ook bij hem werkt alles.

Bovendien stond op mijn mpx200 bij IE al staandaard de url wsp://live.vodafone.com en een paar microsoft gerelateerde links, en ze werken allemaal zonder problemen zodra ik in een stedelijk gebied ben.

Hoe het verder allemaal in elkaar zit weet ik niet, ik kan gewoon alle websites benaderen, chatten etc. Het gaat hoe dat ook via GPRS, aangezien het contact icoon verander naar GPRS. Ik moet dus ook elke keer bij gebruik letten op het correct afsluiten van IE en MSN om te voorkomen dat de kosten doorlopen.

Overigens wacht ik even met contact opnemen met Vodafone. Als er namelijk geen verdere extra onverwachte kosten aanzitten wil ik de optie nog wel open houden :). Best handig als t eens écht nodig is. Niet dat ze me dus na bellen ineens eraf halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Anoniem: 102118 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:50:
[...]

Ik heb de Hello Moto setup even opnieuw doorgelopen tot t punt waar je de verbinding kiest, en daar heb ik dus bij wap provide voor Vodafone Live! GPRS gekozen. Ik vermoed dat via deze weg ook de GPRS is geactiveerd. Een klasgenoot van mij heeft dit na aanschaf van de telefoon ook gedaan, ook voor mail etc, en ook bij hem werkt alles.

Bovendien stond op mijn mpx200 bij IE al staandaard de url wsp://live.vodafone.com en een paar microsoft gerelateerde links, en ze werken allemaal zonder problemen zodra ik in een stedelijk gebied ben.

Hoe het verder allemaal in elkaar zit weet ik niet, ik kan gewoon alle websites benaderen, chatten etc. Het gaat hoe dat ook via GPRS, aangezien het contact icoon verander naar GPRS. Ik moet dus ook elke keer bij gebruik letten op het correct afsluiten van IE en MSN om te voorkomen dat de kosten doorlopen.

Overigens wacht ik even met contact opnemen met Vodafone. Als er namelijk geen verdere extra onverwachte kosten aanzitten wil ik de optie nog wel open houden :). Best handig als t eens écht nodig is. Niet dat ze me dus na bellen ineens eraf halen :+
Ik neem aan dat je de telfoon i.c.m vodafone prepaid (pakket) hebt aangeschaft. Ik heb de mijn los gekocht, vandaar dat jij die URL erin hebt. Dit is wel zeer apart, want zo geven ze indirect aan dat ze live! op dit toestel wel ondersteunen. Tenmiste dat is wel uit de url af te leiden, vreemd is dat de data settings er niet op stonden (tenmiste dat leid ik uit je verhaal af of ''waren ze verouderd?'', dat was bij mij het geval.)

Zolang je géén probleem hebt met het tarief, zou ik ook deze optie gewoon open laten. Overigens moest je meer dan één jaar geleden live! via 1200 inschakelen, tegenwoordig is het (in de meeste gevallen) standaard ingeschakeld.

Vreemd is wel dat jij een andere url gebruikt dan de twee die in de sp (f.a.q) staan vermeld en degene die ik gebruik (die volgensmij niet helemaal klopt)... maar zolang het allemaal goed werkt :)

offtopic: zou jij misschien de url van die msn (pocket-)site kunnen geven met links naar hotmail, weather en volgensmij webmsn, de site is volgensmij engels. Via i-google (google op de sp) kon ik hem niet meer vinden, hij stond helaas niet standaar op de wm2003 ROM namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic: zou jij misschien de url van die msn (pocket-)site kunnen geven met links naar hotmail, weather en volgensmij webmsn, de site is volgensmij engels. Via i-google (google op de sp) kon ik hem niet meer vinden, hij stond helaas niet standaar op de wm2003 ROM namelijk.
http://mobile.msn.com/pocketpc :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 102118 op 29-05-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
thnx, handig als ik weer is orange world inschakel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe krijg je mp3 als beltoon want op mijn doos staat polyfone/mp3 beltonen?

wie kan mijn mpx200 gratis simlock vrij maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Anoniem: 145431 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:24:
hoe krijg je mp3 als beltoon want op mijn doos staat polyfone/mp3 beltonen?

wie kan mijn mpx200 gratis simlock vrij maken :D
Het zal mij benieuwen of iemand dat gratis kan/doet..!

Maar dat is een foutje op de (vodafone) doos, het is standaard niet mogelijk.

Nou, weet ik niet of het met extra software wel mogelijk is :? Dat zou best wel is zo kunnen zijn.. :/

Is het iemand al is opgevallen, dat een van de plaatjes in de sp niet klopt:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52657/full.jpg

Het motorola logo op de foon, zit namelijk op de verkeerde plek! :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door robert-630 op 29-05-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
Anoniem: 102118 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:50:
[...]

Goed nieuws! Waar vind ik die Hello Moto setup op mijn Mpx200? :9

-Pff wat ben ik weer scheel, gevonden. Weet iemand wat die G langs Batterijstatus betekend? GPRS? :D :P

[ Voor 10% gewijzigd door sjukke op 29-05-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
sjukke schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:47:
[...]

Goed nieuws! Waar vind ik die Hello Moto setup op mijn Mpx200? :9
Niet op de telefoon zelf...maar op internet, dit staat ook in de sp!
Alle providers via hellomoto Phone-Setup
automatisch, voor Internet Explorer
N.B. Motorola maakt van het volgende melding op de hellomoto Phone-Setup site: Owners of the MPx200 & MPx220 should be aware that some versions of these handsets cannot receive settings over the air due to a security feature within the firmware. This is being addressed and we apologise for any inconvenience caused. Once this issue is resolved this message will no longer be visible. Bij sommige gebruikers kunnen de instellingen dus niet aankomen.
Maar het werkt dus niet altijd, bovendien stuurt hello moto phone-setup de url's van startpagina's niet mee, dat hoeft ook niet altijd, maar bij vodafone is het bijvoorbeeld belangrijk om de goede startpagina te hebben en te gebruiken om on-net op het live! portal te surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
robert-630 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:53:
[...]

Niet op de telefoon zelf...maar op internet, dit staat ook in de sp!

[...]

Maar het werkt dus niet altijd, bovendien stuurt hello moto phone-setup de url's van startpagina's niet mee, dat hoeft ook niet altijd, maar bij vodafone is het bijvoorbeeld belangrijk om de goede startpagina te hebben en te gebruiken om on-net op het live! portal te surfen.
Ja, ik zag het net, toch nog bedankt voor je uitleg :)
Ik heb dat net dus uitgevoerd, het is gelukt, en nu staat er een G langs mijn batterij-status icoontje. Betekend dit dat ik nu dus GPRS heb? :7

W00T! Internet Explorer surft heerlijk naar pda.tweakers.net, heerlijk, die Pricewatch vanuit de tuin \o/

[ Voor 9% gewijzigd door sjukke op 29-05-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
sjukke schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:58:
[...]

Ja, ik zag het net, toch nog bedankt voor je uitleg :)
Ik heb dat net dus uitgevoerd, het is gelukt, en nu staat er een G langs mijn batterij-status icoontje. Betekend dit dat ik nu dus GPRS heb? :7
Je hebt i.e.g GPRS geactiveerd als er er een grote G op de taakbalk op je homescreen staat. In IE/Opera heb je een gprs-verbinding (of het lijkt zo: dan heb je geen grote g op je homescreen en krijg je een error) als er een g verschijnt naast de ontvangstmeter, idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ja toch bedankt en we zoeken even verder
ik kan mijn mpx200 voor maximaal 15 euro unlocken hoor morgen definitieve prijs :D

dan zoeken we voor de mp3 beltonen verder, wie heeft nog leuke software je mag dat me dan wel mailen :P

:P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Een aantal mensen hier lezen eerdere delen echt niet hé.

Gratis unlocken gaat NIEMAND voor je regelen. Simpelweg omdat de spullen om dat te doen door hem gekocht moeten worden...

MP3 ringtones zijn NIET mogelijk, al staat dit idd op de doos. Je moet dat lezen als deze telefoon heeft ringtones (DUH) en MP3 (via WMPlayer enzo) maar WM2002/2003 biedt gewoon geen ondersteuning voor MP3 ringtones. Dus even je MP3tje converteren naar WAV, kwaliteit verlagen, en klaar is kees. Hoe dit moet is al 10x aan de orde gekomen, dus even zoeken.

Wanneer je telefoon eenmaal van haar simlock ontdaan is, is upgraden geen probleem. Heeft echter alleen als (wezenlijk nuttige) toevoeging dat je Opera als browser kunt gebruiken, en dat heeft weer alleen nut wanneer je of regelmatig wenst te surfen, of wanneer je Orange World hebt, want dan is het toch gratis :D .

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142333

Anoniem: 136090 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:17:

Alvast bedankt!
PTvncS maar voor dit programma moet je betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
martijn12345 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:18:
Dus even je MP3tje converteren naar WAV, kwaliteit verlagen, en klaar is kees.
Bij mij werkt dit dus nog steeds niet!
Heb alles al geprobeerd, omzetten naar 11 khz, mono etc.
Maar er is ongeveer een vertraging van een halve minuut voordat ie de beltoon gaat afspelen en dan heb ik er weinig aan...

Ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Anoniem: 144127 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 16:57:
Hallo,
Unlocken is niet zo duur.De motorola mpx200 is alweer mn 6 de telefoon en k heb al mijn andere 5 telefoons laten unlocken voor een tientje.(bij een winkel)
Ik had alleen spijt bij mijn vorige telefoon( de motorola v525) want nadat ik de telefoon had laten unlocken was de garantie vervallen.(gevraagd aan motorola)Mijn telefoon was niet gelijk stuk gegaan maar over 3 maanden begon hij zomaar uit te vallen :S
Welke winkel? thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135855

Misschien dat deze vraag al 'n keer eerder beantwoord is, maar ik heb nog geen tijd gehad om alles nog eens goed door te lezen. Mijn excuses daarvoor.

Sinds kort heb ik ook een MPX 200. Nu wil ik er een taskmanager op installeren. Ik heb er een gevonden op http://www.airfagev.com/downloads1.asp?id=15

Nu is mijn vraag....hoe installeer je zoiets? Ik krijg een zip bestandje waar een aantal bestandjes in staan.
_setup.xml
00Status.004
JustQuit.003
SPTASK~1.001
SPTMFR~1.002

Wat moet ik doen om dit op mijn MPX 200 te installeren?

Is er trouwens een goeie FAQ over de MPX 200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
gewoon zip bestandje (.cab extensie) op mpx zetten en uitvoeren. FAQ : SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135960

Voor iedereen die problemen heeft met MMS met KPN Hi

Dit zijn de nieuwe instellingen voor de MPX-200 en KPN Hi,

Maak een data verbinding aan:

Ga naar instellingen, dan dataverbindingen.
Druk op Menu en kies verbind. bewerken.
Kies dan GPRS-Verbindingen, druk op menu en kies toevoegen.

Vul dan de volgende instellingen in:

Beschrijving: KPN MMS
Maakt verbinding met: MMS-verbinding
Toegangspunt: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: [Leeg laten]
Wachtwoord: [Leeg laten]
Primaire DNS: [Niet veranderen]
Secundaire DNS: [Niet veranderen]
IP-adres: [Leeg laten]

Erg simpel tot nu toe.

Dan ga je naar bureau-accessoires.
Kies MMS Setup. Kies Profiel.
Druk op Menu en kies bewerken.
Vul dan de volgende instellingen in:

Profiel: KPN MMS
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Data verbindingen: [Kies hier de data verbinding die je hiervoor hebt aangemaakt, genaamd KPN MMS]
Gateway: WAP 2.0 Gateway
IP-Adres: 10.10.100.20
Poort: 5080
Decoderen: Binair decoderen

En zo moet het werken.
Nadat je je eerste mms hebt verstuurd, ben je pas in staat mms'jes te ontvangen.
Dit omdat het netwerk dan pas door heeft dat je telefoon mms kan ontvangen.

Hoop dat iedereen hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145669

Damens en heren

ik heb dit mooie toestel ook gekocht
en ik heb er absoluut geen spijt van
integendeel

alles werkt goed bij mij
ringtone's, foto's mp3tjes
ik heb ook dat de mp3 stottert als je hem dicht doet maar dat heeft iedereen

alleen het volgende als ik een filmpje wil afspelen
dan stottert hij
het loopt niet lekker

ik speel mn filmpjes af met betaplayer
want windows deed helemaal niets

is hier iemand met hetzelfde probleem kwa filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Hoe heb je de filmpjes omgezet ? Als je ze omzet met Windows Movie Maker zou het gewoon moeten werken. Betaplayer speelt bij mij alles af zonder problemen dus daar ligt het niet aan.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Laatst online: 15-01 14:18
Wat is in godsnaam 'fliegtuig' modus? Dit kun je kiezen door 1 keer de uit-knop in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
OCTheEagle schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:15:
Wat is in godsnaam 'fliegtuig' modus? Dit kun je kiezen door 1 keer de uit-knop in te drukken.
Dat is voor als je in het vliegtuig zit ;)
Dan gaat de verbinding met je provider uit, zodat je het vliegtuig niet stoort, maar toch wel lekker spelletjes kan spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Anoniem: 145669 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:44:
...
ik heb ook dat de mp3 stottert als je hem dicht doet maar dat heeft iedereen
Ik niet hoor. Misschien omdat ik er WM2003 op draai inplaats van de standaard WM2002?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Laatst online: 15-01 14:18
MarkieNL schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:37:
[...]

Dat is voor als je in het vliegtuig zit ;)
Dan gaat de verbinding met je provider uit, zodat je het vliegtuig niet stoort, maar toch wel lekker spelletjes kan spelen :9
Aah toch, ff onthouden als ik naar Engeland ga met het vliegtuig :*)

Stewardess: Sorry, maar je gsm moet uit!
Ik: Ja maar, hij staat in fliegtuig modus hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138244

mijn mpx reboot heel vaak afgelope vrijdag wel 3x zaterdag avond\nacht :X ook 2x iemand een idee wat het kan zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:03

AirX

Tweak Guru

Mijn geluid van de telefoon slaat nooit over als ik hem dichtklap :?, Hij hapert uberhaupt nooit B)

[ Voor 32% gewijzigd door AirX op 31-05-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martijn12345 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 07:56:
Hoe heb je de filmpjes omgezet ? Als je ze omzet met Windows Movie Maker zou het gewoon moeten werken. Betaplayer speelt bij mij alles af zonder problemen dus daar ligt het niet aan.
ik zet gewoon kant en klare avi filmpjes die ik ook op me pc zo bekijk
ik bewerk er niets mee... of zet iets om.....
of moet ik ze verkleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Denk idd dat dat het dan is... Want na een bewerking door WMM is een avi nog maar 120 mb ofzo. Ongetwijfeld makkelijker af te spelen dus.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 11:36
Anoniem: 145669 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:07:
[...]

ik zet gewoon kant en klare avi filmpjes die ik ook op me pc zo bekijk
ik bewerk er niets mee... of zet iets om.....
of moet ik ze verkleine
Gebruik PocketDivXEncoder om je video bestanden geschikt te maken voor een SmartPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120530

ik heb paar vragen! zijn misschien maar ikw il ze graag etwen! enik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! want het lijkt me echt een zeer fijne en mooie phone:P!
nou ik vroeg me af hoe vaak loopt die bij jullie vast?hoevaak moetj e hem reseten? ben je alles dan kwijt?of hou je je telefoonboek en smsje nog wel?
zitten er min punten aan?
en hebben jullie last van een wisselende ontvangst?(voornamelijk tegen de vodaphone mensen)
dat had ik ergens gelzen maar heb niemand meer iets op horen zeggen!
dus ik hoop dat jullie snel andwoord geven op deze vragen! want het scherm van de mpx is echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
Nog nooit moeten resetten, en als ie vastloopt kun je ook "gewoon" je batterij ff losmaken, en die er dan weer terug in doen. Dan verlies je zoiezo geen gegevens. Ik heb hier altijd 3 streepjes bereik (maximale) met VodaPhone, zit zo'n 20 km onder eindhoven. En tja, het scherm is inderdaad prachtig :9 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en hoevaak ongeveeer loopt die dan vast? haha waar ergens woon je dan?:P ik woon ongeveer 20 minuten rijden met auto van eindhoven af:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Die van mij loopt ook niet vaak vast, en als ik moet resetten ben ik geen data kwijt. Verder nog even een antwoord op de al een tijd rondzwervende vraag: 'Worden SDIO kaarten ondersteund?' Het antwoord is NEE -> http://www.msmobiles.com/news.php/3876.html

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en belkwaliteit is ook goed? niet dat die hele tijd weg valt onder het bellen?
want dat heb ik nu en word ik ziek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110981

kheb inmiddels al wat geinvesteerd in me telefoon... eerst een 128 mb SD kaartje voor 13 euro bij de funprice... daarna een 256mb MMC (wat niet past omdat het niet vast blijft haken.. dus met een papiertje vastzetten is noodzaak) voor 23 euro bij computerland... en dit weekend een 512 mb SD kaart van kingston voor 25 euro (was dit weekend actie bij de belcompany :D)

Maargoed mijn vraag...als ik een sms... mail of iets wil typen dan krijg ik altijd dat ie niet toetst wat ik wil..

als ik bijvoorbeeld zonder correcties (maar wel op de manier zoals het hoord) "ik stuur jouw vandaag een sms" via sms wil versturen krijg ik dit in beeld "ik stvtr joux vcndaag edn sos"

Die toetsen drukken gewoon dubbel of gaan gelijk door naar het volgende teken (terwijl ik de wachtijd op een halve seconde heb staan.. wat traag genoeg is voor mij.. hebben meer mensen hier last van ??

Als ik bijvoorbeeld me pincode (8 cijfers) intik dan ging dat altijd wel goed.. terwijl dat sms probleem altijd gelijk begint.

p.s. bestaad er een programma waarmee je op de computer een sms kan typen en je um dan via je telefoon kan verzenden ?? ik had eerst een philips 530 en die kon met de bijgeleverde software wel via infrarood dat doen... best wel handig...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 110981 op 01-06-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
De startpost is geupdate! (FAQ -> GPRS instellingen -> Vodafone live! & Vodafone WAP via GPRS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heey jongens bedankt he
de filmpjes lopen nu wel goed
ik ga maar eens een 512 aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Laatst online: 09-04 21:32
is er iemand die het synchronizeren van mobipocket aan de praat heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elcrest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 12:29

Elcrest

format c: /u

Dag mensen!

Helemaal blij met m'n Moto, totdat ik een unlock verzoek deed bij Vodafone...
Zij zeggen dat er een probleem is (per brief trouwens) bij het "invoeren van de inlockcode" en dat Motorola dat in onderzoek heeft, en dat ik tot die tijd de boom in kan. Heeft iemand daar wel eens eerder van gehoord?

En wat als ik hem laat unlocken via 'een winkel' ?Gaat alles dan wel gewoon goed? Ik ben erg flauw van die !@#!! prepay namelijk, wil gewoon m'n eigen KPN er weer indoen...

You can't fall off the floor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 00:14
@$$@$@#!@$ Telefoon pleitos, ergens in de trein of bus laten liggen.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Karlok[JY-616] schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:17:
@$$@$@#!@$ Telefoon pleitos, ergens in de trein of bus laten liggen.
KUT zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 144127 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 16:57:
Hallo,
Welke winkel is dat? (als ik dat tenminste vragen mag van tweakers.net ;))

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Precies nu moet ik een nieuwe telefoon kopen, eigenlijk wil ik wel een MPX100 maar die gaat niet komen. En de 220 vind ik beetje 'lomp'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus toch maar weer een mpx 200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elcrest

Elcrest

Elcrest schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:04:
Dag mensen!

Zij zeggen dat er een probleem is (per brief trouwens) bij het "invoeren van de inlockcode" en dat Motorola dat in onderzoek heeft, en dat ik tot die tijd de boom in kan. Heeft iemand daar wel eens eerder van gehoord?

En wat als ik hem laat unlocken via 'een winkel' ?Gaat alles dan wel gewoon goed? Ik ben erg flauw van die !@#!! prepay namelijk, wil gewoon m'n eigen KPN er weer indoen...
Mensen, kan iemand eens met mij meedenken hierover? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Ik denk dat je gewoon de startpost goed moet doorlezen Elcrest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110981

ahum.. kijk even op pagina 3 ene laatste post :P dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elcrest

Elcrest

JvdS schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:12:
Ik denk dat je gewoon de startpost goed moet doorlezen Elcrest...
Hmz...Mindlag? Er staan idd genoeg mensen die na unlock nog prima 'mpx-en' ;)
Maarre, over dat Moto-probleem bij unlock las ik nog nix... ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Misschien, eigenlijk wil ik wel eentje die toch meer up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EN HEB JE DIE DAN ROND DE 100 EURO? WANT VOGELNS MIJ NIET! ANDERS MOET JE HET MIJ MAAR EENSV ERTELLEN;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elcrest

Elcrest

Anoniem: 120530 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:51:
EN HEB JE DIE DAN ROND DE 100 EURO? WANT VOGELNS MIJ NIET! ANDERS MOET JE HET MIJ MAAR EENSV ERTELLEN;)
hmz caps? Enniewee; 't pakket van Voda kost gemiddeld ook €100... €99,- zelfs geloof ik...
Bij de kijkshop dus he? _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Elcrest op 02-06-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Elcrest schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:01:
[...]

hmz caps? Enniewee; 't pakket van Voda kost gemiddeld ook €100... €99,- zelfs geloof ik...
Bij de kijkshop dus he? _/-\o_
mr.vishengel zal wel op een iets duurder ''meer up-to-date'' toestel doelen, anders is typhone o.i.d. een goed adres (gsm los!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:53
Ik zou graag alle "bloat" verwijderen van mijn GSM (Windows SmartPhone 2003). Of gewoon zoveel mogelijk onnodige files (.gif's, help-files, ...) verwijderen zou me ook al een fijn gevoel geven. Heeft iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51138

gaat deze werken?

Adata Multi Media Card 512 MB
http://www.sallandautomat...fault.php?pid=11632&ref=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Anoniem: 120530 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:51:
Is dat een reactie op mij? Ik zeg nergens dat ik voor rond de 100 euro een telefoon wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128733

Elcrest schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:04:
Dag mensen!

Hoi,

Dat had ik inderdaad ook, goede reden voor unlock aanvraag, geen dekking op mijn werk. Kostte veel moeite, maar uiteindelijk gingen ze akkoord. Paar dagen later bericht dat het nog wel even kon duren omdat er een probleem was in de software van Motorola. Toen maar binnen 5 minuten geunlocked via imeecheck. Dat koste geld, maar dan kon er wel gelijk een KPN kaartje in.
Vreemd verhaal. Ik heb het maar niet tegen ze gezegd: Hoezo probleem, via een Internet site kan het in 5 minuten, en Motorola zou het niet kunnen?

Carl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Neem aan dat die zal werken, maar ik zou dan toch liever een Kingston SD nemen.

Zoals deze, is nog goedkoper ook:
http://shop.rilex.nl/cgi-bin/rilex.cgi/9224133.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karlok[JY-616]
nee ik bedoel heb je dan een recenteretelefoon rond de 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Anoniem: 120530 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:19:
Karlok[JY-616]
nee ik bedoel heb je dan een recenteretelefoon rond de 100 euro?
Uhmmm geen idee, waarschijnlijk niet. Maar heb had mijn MPX200 ook alweer anderhalf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143681

Ik heb laatst de stereo headset FM100 gekocht, deze blijkt mono te werken zodra je muziek van de telefoon afspeelt. |:(

Werkt de Motorola HS-525 (zie plaatje) wel echt stereo ??
Afbeeldingslocatie: http://www.telefon.de/images/big/motorola_hs525.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 23:09
Anoniem: 143681 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:38:
Ik heb laatst de stereo headset FM100 gekocht, deze blijkt mono te werken zodra je muziek van de telefoon afspeelt. |:(

Werkt de Motorola HS-525 (zie plaatje) wel echt stereo ??
[afbeelding]
Dit kun je zien aan het plugje.. 2 zwarte 'streepjes' is stereo, 1 is mono..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Door de vele vragen en posts die niet de bedoeling zijn mbt warez/unlocken/mail verzoekjes etc willen we iedereen er extra op wijzen dat dit NIET de bedoeling is.

Dit topic heeft duidelijk extra aandacht van de IT-mods. De regels negeren (hoe ingepakt je melding ook is) zal een OW opleveren.