Centraal fototas topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.888 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 07:29
Murmandamus schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:47:
[...]
Tja ik vind die tas wel wat. Eigenlijk gewoon wat ik zoek, daarbij heb ik ook nog geen echt alternatief voor deze oplossing gevonden...
Ik heb hem gisteren binnen gekregen. Past veel in: ik heb bij een 350D, grip, kitlens, 50mm f/1.8, 580EX :P, filters, een kilo opladers/harde schijven en een lading snoeren nog ruimte over voor twee dikke lenzen. Als er behoefte aan is kan ik wel wat foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:39:
Ik zou geen crumpler voor bergtochten kopen, die zijn misschien wel redelijk waterdicht, maar een Lowepro AW tas is veel beter gericht op trekken. Mijn Lowepro Minimag AW heeft bijvoorbeeld onderaan speciale rubbertjes, die de tas wat van de grond houden, zodat er geen vocht in trekt. Dat is een van de voorbeelden waarin de AW series zich onderscheiden van ook de Crumplers. Lowepro is meer een merk voor trekkers.
Ik heb geen Crumpler rugtas, maar een schoudertas, maar die crumpler rugtassen die ik in de winkel heb gezien, hebben volgens mij geen draagframe of speciale heupbanden voor bergtochten of lange dagtochten. Enige Lowepro die ik daar mee ken is de Orion AW, deze heeft ook de mogelijkheid om de heuptas naar voren te draaien, dus je tas hoeft niet af!
Je kan ook een kleine nova nemen en die los aan je schouder hangen of een toploader ofzo, naast je daypack. Ik heb jaren in de bergen gelopen met me camera op me heup en gewoon een rugtas op me rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:42:
[...]

Ik heb geen Crumpler rugtas, maar een schoudertas, maar die crumpler rugtassen die ik in de winkel heb gezien, hebben volgens mij geen draagframe of speciale heupbanden voor bergtochten of lange dagtochten. Enige Lowepro die ik daar mee ken is de Orion AW, deze heeft ook de mogelijkheid om de heuptas naar voren te draaien, dus je tas hoeft niet af!
Je kan ook een kleine nova nemen en die los aan je schouder hangen of een toploader ofzo, naast je daypack. Ik heb jaren in de bergen gelopen met me camera op me heup en gewoon een rugtas op me rug.
Voor de grootste maat Crumpler fototas is wel een heupband verkrijgbaar. De andere rugzakken hebben die mogelijkheid niet standaard. Voor de spelen van Athene heeft Crumpler wel Shrinkles uitgerust met dezelfde band. Overigens is het draagcomfort perfect, ook zonder band: de rug is van hard vormvast (en fatsoenlijk voorgevormd) kunststof, bedekt met een dikke laag kussens. De draagbanden hebben een zeer goed aansluitende vloeiende overgang naar het ruggedeelte.

Moet er per sé een heupband op dan moet je ook eens bij Tamrac gaan kijken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-07 21:17

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Fingerprint88 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:18:
[...]

Ik heb hem gisteren binnen gekregen. Past veel in: ik heb bij een 350D, grip, kitlens, 50mm f/1.8, 580EX :P, filters, een kilo opladers/harde schijven en een lading snoeren nog ruimte over voor twee dikke lenzen. Als er behoefte aan is kan ik wel wat foto's posten.
Zou mooi zijn als je fotos kunt posten ja...

[ Voor 3% gewijzigd door Murmandamus op 11-03-2006 19:09 ]

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Fingerprint88 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:18:
[...]
ja foto's ja :D . Graag ook nog met de tas op je rug van achteren en van de zijkant. :) dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tees schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:13:
Vandaag maar eens naar de Crumpler zaak gegaan om het eea te passen. De Long Schlong en Bunny Man bekeken en m'n apparatuur erin gepast. Maar om de een of andere reden paste de boel net niet helemaal lekker.

Ik heb op dit moment alleen een D70s + kitlens en de Sigma 70-200/2.8 EX, maar in de planning staan nog een 50mm en een flitser. Ik probeerde de Sigma rechtop, en dan de divider die het boven- en ondervak scheidt deels weg te halen, maar dan is 't een behoorlijk geduw om 'm langs die divider te krijgen. De telelens onderin kan wel, maar dan kan je er niet echt snel bij (zeker niet als je wat meer spul onderin hebt)
Nog even een updatetje naar aanleiding van m'n eerdere post. Vandaag de keuze gemaakt voor de Loyal Chap. Vooral omdat hierin zonder stouwen bovengenoemde Sigma rechtop kan staan. Dan maar wat meer ruimte beschikbaar (kan ik ook nog eens een boterhammetje oid meenemen :))

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sinds gisteren ben ik eienaar van een Panasonic FZ30 Camera.

Nu ben ik op zoek naar een goede tas, m'n voorkeurgaat uit naar een rugzak, die kan ik namelijk makkelijk meenemen als ik met de motor weg ga.

De Tamrac Adventure leek mij zeer geschikt. Ik zie ook in dit forum al enkele gebruikers van die tas.

M'n enige vraag hierover is of iemand ervaring heeft met de Adventure 6.
Deze is voor mij groot genoeg, ik vraag me allen af of het foto gedeelte diep genoeg is om een FZ30 in op te bergen. Sowieso is een kleine rugzak prettiger meenemen op de motor.
De camera meet, incl lensdopen filter net geen 15 cm. Volgens Tamrac is de diepte zo'n 14 cm. Ik weet niet in hoeverre de tas flexibel in te delen is om op een andere manier ipv. op de kop te plaatsen.

Helaas heb ik nog geen verkooppunten gevonden in zuid-limburg dus ff gaan passen gaat niet zo makkelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Joost79 op 24-03-2006 18:34 . Reden: sorry was wat snel met op verzenden drukken vandaar... 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 17:00

Res-q

Redder in nood?

Ik ben ook aan het kijken naar een tas, voor een nog aan te schaffen foto-set. Het liefst koop ik direct met de camera een goede tas, die genoeg ruimte biedt voor uitbreidingen in de toekomst, zodat ik maar 1x een tas hoef te kopen.
Het volgende moet er in kunnen:
• Nikon D50 kit (+grip)
• Tamron 28-75 f/2.8
• 50mm f/1.8 prime
• Zoomlens (70-200/300, welke nog niet bekend)
• Externe flitser
• image tank

In totaal dus een camera, met 4 lenzen, en een image-tank en flitser. Nogmaals, het zal allemaal niet in 1x aangeschaft worden, maar het zal in de loop van de tijd groeien.

Mijn voorkeur gaat uit naar een niet-schoudertas, vanwege het draagcomfort. De Lowepro minitrekker AW, die eerder in dit topic is gepost, lijkt mij een erg mooie tas die ook zeker genoeg ruimte biedt. Nu zag ik gister de Lowepro Slingshot 200AW, wat mij ook een erg mooie tas lijkt! Vooral het feit dat je de tas kunt openen zonder deze af te doen (grootste nadeel van een rugtas voor mij). Ik denk echter dat deze net te weinig ruimte biedt...

Zijn er mensen met tips, ervaringen, die voor dezelfde keuze hebben gestaan? Of andere tassen die ik wellicht over het hoofd heb gezien? Mijn budget ligt ongeveer rond de €125, veel gekker moet het eigenlijk toch niet worden, maar als er een tas is die aan al mijn wensen voldoet is dat natuurlijk altijd het overwegen waard ;)

//edit: Hmm, tamrac maakt ook mooie tasjes, en dat maakt het er toch niet makkelijker op... Misschien toch maar eens broer konijn met een bezoekje vereren :)

[ Voor 6% gewijzigd door Res-q op 27-03-2006 13:32 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook net een nieuwe gekocht..

Afbeeldingslocatie: http://www.reefphoto.com/images/tamrac/tam.5749.jpg

Bevalt erg goed!

Wat vervoer ik erin :

Canon EOS350D
Canon Speedlite 430ex
Canon EF-S 18-55
Canon 50mm 1.8
Sigma 70-300mm

Batterijen laders CF's cards :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Ik heb er inmiddels ook 1, ook een Tamrac 5749 (zelfde als hier boven :) )

Het grootste nadeel er aan vind ik dat er te weinig kleine vakjes zijn om batterijen, filters, accu's en dergelijke in te doen, voor de rest een topding :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-07 19:19

Barrycade

Through the...

Na wat wikken en wegen ben ik voor de LowePro SlingShot 200AW gegaan.

Dit is echt een handige tas! _/-\o_

Ik heb ook een LowePro LTZ mini voor mijn D50 met Sigma 18-125 maar het onhandige daarvan is dat die als je je camera eruit hebt gehaald hij veels te licht is en steeds van je schouder valt als je aan het schieten bent.

Aangezien LDD (Lens Disease Disorder ;)) bij mij ook heeft toegeslagen kwam ik meteen ruimte te kort want daarin past daar mij D50 met 70-300 APO niet. En moest ik keuzes maken welke lens ik mee nam. De slingshot heeft ruimte voor beide en genoeg ruimte voor mijn wish-list: 10-20 en eventueel flitser. Ook zit er ruimte genoeg in voor UV-filters/Geheugenkaartjes/lader etc.

Bijkomend voordeel is dat je de tas niet echt als een fototas herkent dus hopelijk niet zo diefstal gevoelig is. (Tenzij je net als ik een monopod aan de zijkant hebt zitten dan is het effect wel weer weg :))

Ik begreep dat ze als zoete broodjes gaan en dat ze bij de importeur niet meer in voorraad zijn. Dat kan ik begrijpen. Mooie tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

littlejoannes schreef op donderdag 20 april 2006 @ 08:24:
Na wat wikken en wegen ben ik voor de LowePro SlingShot 200AW gegaan.

Dit is echt een handige tas! _/-\o_

Ik heb ook een LowePro LTZ mini voor mijn D50 met Sigma 18-125 maar het onhandige daarvan is dat die als je je camera eruit hebt gehaald hij veels te licht is en steeds van je schouder valt als je aan het schieten bent.

Aangezien LDD (Lens Disease Disorder ;)) bij mij ook heeft toegeslagen kwam ik meteen ruimte te kort want daarin past daar mij D50 met 70-300 APO niet. En moest ik keuzes maken welke lens ik mee nam. De slingshot heeft ruimte voor beide en genoeg ruimte voor mijn wish-list: 10-20 en eventueel flitser. Ook zit er ruimte genoeg in voor UV-filters/Geheugenkaartjes/lader etc.

Bijkomend voordeel is dat je de tas niet echt als een fototas herkent dus hopelijk niet zo diefstal gevoelig is. (Tenzij je net als ik een monopod aan de zijkant hebt zitten dan is het effect wel weer weg :))

Ik begreep dat ze als zoete broodjes gaan en dat ze bij de importeur niet meer in voorraad zijn. Dat kan ik begrijpen. Mooie tas.
Erg mooie tas. Ziet er goed uit. Werkt dat "slingshotten" een beetje? De tas naar voren draaien en je cam pakken, tas weer dichtdoen en terug op je rug schuiven? Ik ben op zoek naar een crumpler Long Schlong, maar ik ben bang dat ik hiermee last van mijn schouder ga krijgen. (d50+ grip, 18-55, 70-300 APO, SB600, 50mm en losse meuk.) Zo'n slingshot 200 lijkt me dan wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 31-07 19:19

Barrycade

Through the...

Dat "slingshotten" werkt goed. Nog niet heel veel gedaan maar werkt intuïtief.

Hoewel het met een raar gezicht moet lijken voor een buitenstaander kan je zelfs de tas als een soort buikstatief gebruiken, dus dat je hem niet terugdraait op je rug maar je ellebogen op de tas laat rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-07 20:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Bij Crumpler heb je ook nog de "third leg" om je schouder te ontlasten. Mijn Geekstar met het spul uit m'n sig is prima te dragen vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een crumpler vindt ik een stuk mooier dan die Lowepro, maar die Lowepro lijkt me wel weer lekkerder zitten. Hmm, dilemma. We gaan ze beide maar eens dichterbij bekijken.

Als ze ergens voorradig zijn iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

LowePro Nova 3 AW en de Topload Zoom 1 worden door mij beide met veel plezier gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.aaron.cz/inshop/foto-video/pouzdra-a-brasny/lowe-pro/pictures/store/Kopie%20-%20Lowepro%20Nova%203%20AW%20-%20bra%C5%A1na%20(23%20x%2015%20x%2019)%20-%20black-black%20(1).jpgAfbeeldingslocatie: http://img.epinions.com/images/opti/b5/60/Lowepro_Topload_Zoom_1_Travel_Accessories1-resized200.jpg
(t.b.v. EOS 300D en Minolta Dynax)
  • rugged
  • ruim
  • goede sjorband-ophanglussen
  • goede kliksluitingen en ritsen
  • goede vakverdelingen, snel te wijzigen (klitteband)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Bijna een jaar geleden startte ik dit topic, en nu lijkt er een einde te zijn gekomen aan mn zoektocht: ik neem een Crumpler Geekstar over van iemand. Daar kan ik fijn al mn lenzen in kwijt, + nog ruimte voor future spul. Hij is iets grotere dan de midsize-maat die ik eerst in gedachten had, maar ruimte is voor mij best belangrijk :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 20:35
ik heb mijn lowepro nova 4 aw ook op de groei gekocht. bovendien kan ik er nog een compact en een videocamera in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:14:
[...]

Waarom is dat dan onhandig? Met andere woorden, ik mis wat voorbeelden/argumentatie :) Verder is de Lowepro ook zonder AW-hoes ook regenbestendig. Alleen bij een enorme regenbui/sneeuwstorm is het nodig om de AW-hoes te gebruiken heb ik uit andere gebruikerservaringen vernomen.
Yup, ik heb de gewone mintracker en die kan best wel tegen een paar druppeltje hoor. Ik heb die genomen ipv de AW variant omdat ik de voorvakken van de gewone fijner vond.

Daarna heb ik gewoon bij een buitensport zaak een regenhoes gekocht voor rugzakken, koste me een 10 of 15 euro ofzo en is een prima alternatief voor een AW hoes voor als het echt gaat plenzen. Die hoezen zijn er in veel soorten en maten en dus prima te vinden voor je niet AW rugtas. (De mijne is de kleinste Nomad en die past perfect strak om een Minitracker)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 31-07 22:18
Remy schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:49:
Bijna een jaar geleden startte ik dit topic, en nu lijkt er een einde te zijn gekomen aan mn zoektocht: ik neem een Crumpler Geekstar over van iemand. Daar kan ik fijn al mn lenzen in kwijt, + nog ruimte voor future spul. Hij is iets grotere dan de midsize-maat die ik eerst in gedachten had, maar ruimte is voor mij best belangrijk :)
En toen had je onderstaande gear en zat je Geekstar bijna vol. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Haha tim, die had ik verwacht ;)

De gear:

Sigma 10-20mm
Tamron 28-75mm
(Nikkor 70-200mm VR)

en primes:
(Sigma 30mm)
Nikkor 50mm
Nikkor 85mm

Die tussen haakjes komen binnenkort: dan kom ik op 6 lenzen uit waarvan 1 grote (70-200) en 2 medium (10-20/28-75) en de rest kleiner. Mijn 1e lens, de 18-125 Sigma ga ik verkopen, die heb ik de afgelopen maanden echt te weinig gebruikt om 'in de tas' te houden.

Ik ga als ik de tas binnen heb op mn gemak gewoon passen en kijken wat werkt, dan kom ik er wel uit. Vergeet ook niet dat mn D70 bv geen grip heeft, dus da's al minder ruimte in gebruik :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 18:16

qless

...vraag maar...

Ramzzz schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 00:33:
LowePro Nova 3 AW en de Topload Zoom 1 worden door mij beide met veel plezier gebruikt.

[afbeelding][afbeelding]
(t.b.v. EOS 300D en Minolta Dynax)
  • rugged
  • ruim
  • goede sjorband-ophanglussen
  • goede kliksluitingen en ritsen
  • goede vakverdelingen, snel te wijzigen (klitteband)
Ik heb ook de Nova 3, en gebruik hem op dit moment voor mijn 350D + 2 lenzen. overige vakken zijn dus nog vrij voor toekomsite uitbreidingen en er zitten nu alle kabeltjes lader enzo bij. Tas is ongelofelijk licht om te dragen!

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Remy schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:32:

De gear:

Sigma 10-20mm
Tamron 28-75mm
(Nikkor 70-200mm VR)

en primes:
(Sigma 30mm)
Nikkor 50mm
Nikkor 85mm

Die tussen haakjes komen binnenkort: dan kom ik op 6 lenzen uit waarvan 1 grote (70-200) en 2 medium (10-20/28-75) en de rest kleiner. Mijn 1e lens, de 18-125 Sigma ga ik verkopen, die heb ik de afgelopen maanden echt te weinig gebruikt om 'in de tas' te houden.

Ik ga als ik de tas binnen heb op mn gemak gewoon passen en kijken wat werkt, dan kom ik er wel uit. Vergeet ook niet dat mn D70 bv geen grip heeft, dus da's al minder ruimte in gebruik :)
Ik denk dat het net gaat passen of net niet. Je zal de 70-200 staand er in moeten zetten. De 28-75 op de body denk ik? Dan kan de 10-20 er boven nog wel bij. Heb je onder nog ruimte voor 50mm en 30mm. Misschien afhankelijk van de lengte de 85mm ook nog. In iedergeval zit hij dan ook goed vol. Ik wil binnenkort een 10-20 gaan kopen en dan zal de Geekstar toch vervangen moeten worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Remy schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:32:

De gear:

Sigma 10-20mm
Tamron 28-75mm
(Nikkor 70-200mm VR)

en primes:
(Sigma 30mm)
Nikkor 50mm
Nikkor 85mm

Dat gaat wel passen denk ik. Alleen wordt het misschien proppen als allebei je SB800's erin moeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Loyal Chap, is het mogelijk om een 7D met daarop een 70-300 (Minolta) en nog een extra body (Minolto 505 si Super) met 28-80 en dan nog 1-2 objectieven + flitser er in te krijgen?

Ik vraag me erg af of dat gaat passen, zo'n 7D met 70-300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat voor iedereen die 2 mm het verschil maakt? Anders wordt toch duidelijk de Tokina aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
tim: uhu :) Het is ook niet zo dat ik altijd alles mee zal willen slepen, alleen ligt er wel veel (buitenlands) gereis in het verschiet waarbij ik dus wèl alles bij me wil hebben, inc 1 of 2 SB800's. En mn minitrekker classic is op langere tripjes toch niet zo super als rugzak van ruwweg 10 ~ 12 kg.

MartijnGizmo: uhu, dat gaat nog wat worden, maar ach, 7000ml is behoorlijk wat ruimte hoor :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Remy schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:06:
tim: uhu :) Het is ook niet zo dat ik altijd alles mee zal willen slepen, alleen ligt er wel veel (buitenlands) gereis in het verschiet waarbij ik dus wèl alles bij me wil hebben, inc 1 of 2 SB800's. En mn minitrekker classic is op langere tripjes toch niet zo super als rugzak van ruwweg 10 ~ 12 kg.

MartijnGizmo: uhu, dat gaat nog wat worden, maar ach, 7000ml is behoorlijk wat ruimte hoor :)
Dat valt tegen ;) Maar gewoon proppen enzo dan moet het wel passen. Ik wil eigenlijk er nog een rugzak bij hebben voor reizen enzo. Het zou fijn zijn als er
2/3 bodies
1 70-200
1 28-75
1 50
1 10-20
1 flitser
1 laptop
1 bigma
en klein grut in zou passen. Behoorlijk groot dus. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Crumpler Brian's Hot Tub, die is flink groot en kan ook een laptop bevatten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Remy schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:33:
Crumpler Brian's Hot Tub, die is flink groot en kan ook een laptop bevatten :)
Een keer gaan passen dan. Tamrac had ook wel leuke tasjes zag ik zo snel. Lowepro vind ik wat duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-07 23:35

Arfman

Drome!

Ik heb vorige week een LowePro MiniTrekker AW gekocht. Erg fijne rugtas met veel ruimte (al m'n gear past erin; zie sig).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
timcooijmans schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:34:
[...]

Een keer gaan passen dan. Tamrac had ook wel leuke tasjes zag ik zo snel. Lowepro vind ik wat duur.
Oh, extra optie: als schoudertas, de December Quarter. Nog een maatje groter dan de Geekstar, ook laptop-ready :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Remy schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:43:
[...]
Oh, extra optie: als schoudertas, de December Quarter. Nog een maatje groter dan de Geekstar, ook laptop-ready :)
Alleen wordt je dan niet vrolijk als je met je vol beladen schoudertas een dag om moet lopen. Het voordeel van een rugzak is dat je het gewicht verdeelt over 2 schouders (en evt nog heupen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
timcooijmans schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:58:
[...]

Alleen wordt je dan niet vrolijk als je met je vol beladen schoudertas een dag om moet lopen. Het voordeel van een rugzak is dat je het gewicht verdeelt over 2 schouders (en evt nog heupen)
En dat je rug krom trekt door het ongelijke gewicht aan de achterkant en geen tegenbalans van de voorkant ;) Een schoudertas hangt wat lager vaak, zodat je heupen ook wat support kunnen leveren. Zolang een rugtas niet te zwaar is, is het prima: maar zogauw die flink gevuld is èn je loopt er regelmatig mee rond is het volgens mij niet zo gezond :o

edit: dit is 100x beter dan een rugzak:

Afbeeldingslocatie: http://www.lib.uwo.ca/weldon/news/hottopics/images/woman%20carrying%20food%20home.jpg

Maarja, je staat zo voor aap als je in NL je fototas op je hoofd zet 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Remy op 21-04-2006 14:13 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

timcooijmans schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:27:
[...]

Dat valt tegen ;) Maar gewoon proppen enzo dan moet het wel passen. Ik wil eigenlijk er nog een rugzak bij hebben voor reizen enzo. Het zou fijn zijn als er
2/3 bodies
1 70-200
1 28-75
1 50
1 10-20
1 flitser
1 laptop
1 bigma
en klein grut in zou passen. Behoorlijk groot dus. Iemand een idee?
Lowepro Computrekker AW Plus. Heb er zelf een sinds een paar weken, omdat mijn minitrekker AW te klein wordt

Afbeeldingslocatie: http://www.fotostek.nl/zooi/computrekker.jpg

Wat er nu in zit:
1 Metz 54 MZ3 flitser
2 Sigma EX 70-200 F2.8
3 Sigma 1.4x en 2x EX extenders
4 Sigma EX 10-20
5 Sigma EX 20mm F1.8 prime
6 Canon 50 mm F1.8 prime
7 Canon 10D met grip en een Sigma 24-70 EX

En volgende week komt er nog een Bigma en een 30D Body bij. Dan ga ik de extenders eruit laten, die heb ik niet meer nodig met de bigma, en het iets practischer in te delen moet het allemaal erin passen.

Aan de zijkant zit een opening waar je een laptop in kan schuiven, en er zit een goede stevige heupband bij, die je eraf kan halen als je die niet nodig vindt (op de foto is hij eraf)

[ Voor 9% gewijzigd door Marc H op 21-04-2006 14:39 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Wat heb je er voor betaalt (zonder apparatuur natuurlijk maar dat lijkt me duidelijk ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door 0fbe op 21-04-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Heeft iemand hier ervaring met een Domke F6? Ik ben op zoek naar nieuwe tas omdat mijn Stunner te klein wordt.
Ik wil graag mijn body + 70-200 en mijn sigma 18-125 erin kwijt. Voor de toekomst moet er ipv de sigma een 17-40 en een imagetank bij kunnen. Lader, kabels en andere troep die je tijdens het schieten niet nodig hebt neem ik toch in een andere tas mee dus dat is niet echt het probleem.

Kan iemand mij vertellen of de body + 70-200 gaat passen? Op de site van domke staat 30,5x15x18cm opgegeven. De combi is 25cm lang dus dat moet net gaan passen. Maar wat praktijk ervaring is nooit weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb voor mijn MiniTrekker AW 139 euro betaald bij Foto Video Boom te Almelo. De Computrekker is alleen nauwelijks groter, dus het verhaal van Marc H snap ik niet zo :?
Volgens mij is het enige verschil tussen MiniTrekker en Computrekker de ruimte waar je de laptop in kunt schuiven, een CM of 3-4 breed. De rest is identiek.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:01

Garyu

WW

Remy schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:11:
[...]
En dat je rug krom trekt door het ongelijke gewicht aan de achterkant en geen tegenbalans van de voorkant ;) Een schoudertas hangt wat lager vaak, zodat je heupen ook wat support kunnen leveren. Zolang een rugtas niet te zwaar is, is het prima: maar zogauw die flink gevuld is èn je loopt er regelmatig mee rond is het volgens mij niet zo gezond :o
Een rugzak is juist bij flinke bepakking vele malen beter voor je rug, vandaar ook het idee van "backpacken", gezellig een jaar lang met een rugzak van 60 tot 100 liter op je rug.. Lijkt me iets praktischer dan om alles aan je schouder te hangen.

Zo'n fatsoenlijke rugzak is natuurlijk wel uitgerust met een heupband, waardoor niet al het gewicht op je schouders rust, maar juist het merendeel om je middel geknoopt zit. Bij een schoudertas hangt altijd al het gewicht aan je schouder, hoe je het ook draait of hangt, je kan nooit -echt- je schouder ontlasten. Dat gaat bij een fatsoenlijke rugzak wel. Aan de andere kant, als jij 60 liter gevuld krijgt met foto apparatuur dan heb je zowiezo veel te veel geld uitgegeven 8)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Da's een beetje fout ja :) Maar ik ben bekend met de heupband voor de grotere rugzakken hoor, het was ook een grapje, vandaar de foto :)

En 60 liter aan fotoapparatuur.. ik moet er niet aan denken, teveel dilemma's bij de lenskeuzes :X

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-07 20:41

janklp

FortyTwo Capital

Maar een schoudertas heeft wel als voordeel dat je het spul er makkelijk uitpakt en snel van lenzen kan wisselen. Het is net wat he prefereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Januszjes schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:28:
Maar een schoudertas heeft wel als voordeel dat je het spul er makkelijk uitpakt en snel van lenzen kan wisselen. Het is net wat he prefereert.
Daarom heb ik een schoudertas om camera's mee te kunnen nemen voor reportage werk enzo. En wil ik een rugzak om alles mee te kunnen meenemen. Dan laad ik terplekke me schoudertas wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Yeps idd, dat is een van de hoofdargumenten voor mij om een schoudertas erbij te nemen: snel en gemakkelijk wisselen ipv tas van je rug halen etc :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

En daarom heb ik gekozen voor mijn Tamrac 5749. Je hebt wel alles op je rug, maar toch kun je er snel en makkelijk bij :)

Er kan alleen niet zo veel in, maar body + 4 lenzen + externe flits moet toch te doen zijn :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Remy schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:32:
Yeps idd, dat is een van de hoofdargumenten voor mij om een schoudertas erbij te nemen: snel en gemakkelijk wisselen ipv tas van je rug halen etc :P
Daarnaast steunt ie met die third-leg deels op je borst ipv op je schouder. Een en ander hangt natuurlijk ook van de breedte van je schouders af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:11:
Ik heb voor mijn MiniTrekker AW 139 euro betaald bij Foto Video Boom te Almelo. De Computrekker is alleen nauwelijks groter, dus het verhaal van Marc H snap ik niet zo :?
Volgens mij is het enige verschil tussen MiniTrekker en Computrekker de ruimte waar je de laptop in kunt schuiven, een CM of 3-4 breed. De rest is identiek.
De Computrekker Plus AW is echter een stuk groter. Daarnaast zorgt het laptopvak voor een zeer goede steun in de rug, de rug is beter gevormd evenals de hoofd en bijvakken. Het is gewoon een veel grotere en beter tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

De computrekker Plus is inderdaad veel groter dan de gewone computrekker/minitrekker:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotostek.nl/zooi/2tassen.jpg

Hij is ook hoog genoeg voor een 10D met grip, iets wat niet ideaal past in een gewone minitrekker.

Heb er 179 euro voor betaald bij fotobooms in amsterdam. Hij is wat goedkoper bij foto konijnenberg, maar ik werk in amsterdam, dus dat was een makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 16:06
Sinds ik een grip heb moet ik m'n D200 op z'n zijkant in m'n Minitrekker AW leggen, en dan past het nog niet optimaal. Die grip maakt de D200 een lel van een camera. Maar ik vertik het met een nóg grotere tas rond te sjouwen (ben geen parachutespringer 8)7 ). Zo is m'n Crumpler Stunner ook in ene te klein geworden. Soms is dit een bijzonder vervelende hobby :X

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nu je het zegt..... ik gebruikte m'n Stunner ook wel eens voor alleen de 350D met lens. Nog niet getest met m'n 30D. Ff die tas opzoeken.....

...

Met flink duwen wil het net, 30D+grip+17-40 in een Stunner. Maar niet vn harte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Januszjes schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:28:
Nou .. ik heb een paar weken geleden een dag rondgelopen met een heuptas (Lowepro Nova 5) met de gear van m'n sig, en heb 4 dagen last gehad van m'n nek en rug. Voor mij geen heuptas meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Arfman schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 16:50:
[...]

Nou .. ik heb een paar weken geleden een dag rondgelopen met een heuptas (Lowepro Nova 5) met de gear van m'n sig, en heb 4 dagen last gehad van m'n nek en rug. Voor mij geen heuptas meer.
Ah joh dat is even wenne. De eerste keer dat ik met 2 bodies en schoudertas liep had ik ook overal pijn. Maar dat is nu al veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 10:59

MBV

ik zie daar een bigma tussen staan, dan maakt het niet uit wáár je hem draagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Heeft iemand ervaring met een Tamrac Expedition 8 rugzak?

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5578_lrg.jpg

Ik wil deze namelijk kopen voor langere afstanden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Laatst online: 27-07 21:12
timcooijmans schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:00:
Heeft iemand ervaring met een Tamrac Expedition 8 rugzak?

Deze dus:
[afbeelding]

Ik wil deze namelijk kopen voor langere afstanden etc.
Waarom zo´n grote als ik vragen mag? In je sig zie ik spul staan dat ook makkelijk in een minitrekker AW kan passen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:22
Het is wel een erg mooie tas, maar om daar nou bijna 300 euro aan uit te geven vind ik wel erg ver gaan.

Edit:
Zou de zooi in mijn sig ook in een MiniTrekker passen?
Het probleem is een beetje dat die Bigma nogal veel ruimte inneemt.

[ Voor 40% gewijzigd door Marco op 23-04-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

suspect schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:11:
Het is wel een erg mooie tas, maar om daar nou bijna 300 euro aan uit te geven vind ik wel erg ver gaan.

Edit:
Zou de zooi in mijn sig ook in een MiniTrekker passen?
Het probleem is een beetje dat die Bigma nogal veel ruimte inneemt.
Zeer waarschijnlijk niet. ken niet alle lenzen, maar als ik het een beetje redelijk inschat, met 2 bodies, kan je het wel vergeten.

[ Voor 13% gewijzigd door Marc H op 23-04-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Nielsracing schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:06:
[...]

Waarom zo´n grote als ik vragen mag? In je sig zie ik spul staan dat ook makkelijk in een minitrekker AW kan passen...?
Omdat ik hem voor 160 euro kan krijgen. En dan ook nog ruimte heb voor uitbreidingen in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

timcooijmans schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:26:
[...]

Ah joh dat is even wenne. De eerste keer dat ik met 2 bodies en schoudertas liep had ik ook overal pijn. Maar dat is nu al veel beter.
Nee, dat went niet. Bovendien is pijn een teken dat je iets teveel belast, en aangezien ik ook al beginnende RSI klachten heb gehad ivm. mijn werk (serverbeheer) ben ik erg voorzichtig met mijn nek en schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Arfman schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:23:
[...]

Nee, dat went niet. Bovendien is pijn een teken dat je iets teveel belast, en aangezien ik ook al beginnende RSI klachten heb gehad ivm. mijn werk (serverbeheer) ben ik erg voorzichtig met mijn nek en schouders.
Ik heb even gekeken, ik heb zelf altijd een 10D met grip en 70-200 f2.8 van Sigma om me schouders hangen. Maar je moet sowiesow dat niet om je nek hangen. Je moet hem gewoon over 1 schouder naar beneden laten hangen en een goede strap kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Crumpler Loyal Chap:
Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/Loyal-Chap-Inrichting-Top.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/Loyal-Chap-Inrichting-Voorkant.jpg
De 50/1.7 ligt onder de kop van de 3600HS(D).
De 70-210/4 is mijn enige telelens en is het moeilijkste te bereiken, maar dat is geen probleem omdat het mijn minst gebruikte lens is. De 3 meest gebruikte liggen alle 3 bovenin samen met de flitser. :)
De geheugenkaartjes kan ik niet kwijt raken aangezien ze in een tasje zitten dat vast zit in een afgesloten compartiment.

En nu ik ben op zoek naar een zo klein mogelijke toploader waar alleen de 7D + grip + 28-75/2.8 of 17-35/2.8-4 (even groot) in kan. Ik heb al gekeken naar een Ben's Pizza maar zelfs de grootste is net niet groot genoeg. Dan kom ik uit op Lowepro Toploader, maar die zijn weer zo groot dat ze niet echt significant kleiner zijn dan mijn Loyal Chap. Moeilijke keuzes. :/

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 10:59

MBV

Met de zooi uit mijn sig (D70+kit+70-210+50mm+35-105 (of later 105mm macro) + flitser zit ik ook wel vast aan een loyal chap, ben ik bang. Als ik het zo zie is dat groot zat. Dillemma: wat moet er onderin?
Oh ja, natuurlijk ook een paar filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Da's wel slim zo, met die geheugenkaartjes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:49:
ik heb een samsonite trekking micro, past precies een canon 350d, met een sigma 18 125, een canon 70 200L f4 (die heb ik niet, maar wel gepast voor de toekomst) en ale kabeltjes, zonnekappen e.d.

Hij is echt klein en het past ook precies, maar ik ben er blij mee en dat voor 43 euro.
Je hebt ook nog een grotere broer, de mini, en die is gelijk 70 euro, vond ik toch iets te veel, omdat ik die ruimte toch niet nodig heb.
Zijn er naast Vinyl-XP nog meer mensen die ervaring hebben met een Samsonite Trekking Micro?
Als ik zo een beetje rond kijk lijkt dit me (voor dat geld) een prima tas voor m'n Eos 300d + kitlens en Canon 90-300 USM. Veel meer uitbrending qua lenzen verwacht ik voorlopig niet. Wel komt er binnenkort nog een Speedlite 430 EX + omnibounce bij, en wil ik natuurlijk wat klein grut als filters en schoonmaak-meuk mee kunnen nemen.
Deze tas lijkt me voor mij prima: niet te groot, niet te duur, en toch een (in mijn ogen) handige rugzak. Probleem is dat er hier in de buurt geen winkels zijn die hem hebben, en naar bol.com rijden om hem te bekijken is ook weer zo lastig :)
Meer mensen ervaring met deze tas? Wat zijn de voor- of nadelen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tim: ik denk dat de expedition8 te groot is voor jouw doeleinde. Je kunt beter een tas kopen die je voldoende ruimte biedt voor dit moment en voor de nabije toekomst. De expedition8 is een dermate grote tas dat je heel veel loze ruimte op je rug draagt. Deze ruimte ga je op den duur opvullen waardoor het gewicht op je rug alleen maar gaat toenemen, waardoor de kans dat je je tas meeneemt kleiner wordt. Als je de expedition7 ook voor een dergelijk scherpe prijs kunt krijgen dan zou ik dat doen! Indien je deze niet voor hetzelfde geld kunt krijgen, dan zou ik de Lowepro Computrekker Plus AW overwegen (is ter grootte van de exp 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:22

ThunderNet

Flits!

:) Zoals sommige van jullie wel weten, ben ik op zoek naar een nieuwe tas.
Mijn voorkeur gaat uit voor een rugtas van Crumpler. Nu heb ik een paar modellen gezien op internet. En wat mij wel wat lijkt zijn de Brian's Hottub en de Karachi outpost.
Echter. Welke winkel (lieft noord-nederland) kan ik ze in het echt zien? En voelen, en even dragen. Gister in een winkel in groningen geweest die een paar crumpler tassen heeft, maar zoals je kunt raden geen grote fototassen ;)

Ik wil er 3 bodies in kwijt kunnnen. (D70s + grip, F401s (wordt vervangen door een F5) en nog een 2e digibody. Daarnaast zou ik graag al mijn lenzen erin kwijt kunnen verder.

Weet iemand een winkel waar ik deze tassen kan proberen? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Dude, 3 body's? Al je lenzen? Ik tel zo 6 lenzen? Dan heb je idd een van de big ones nodig, die Karachi of de Hot tub. Welke winkel? Crumpler in Amsterdam:

Crumpler Store Amsterdam
Haarlemmerdijk 31
Amsterdam
t: 31 (0) 20 620 24 54

Kan je gelijk even bellen of ze die grote jongens op voorraad hebben: en vergeet niet al je spulletjes mee te nemen, dan kan je gelijk passen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Remy op 26-04-2006 13:15 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Is zo'n ouwe lullentas met wieltjes eronder niets voor je. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Oxi schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:22:
Is zo'n ouwe lullentas met wieltjes eronder niets voor je. :P
:+ he... die had ik de vorige keer mee toen ik shoot moest doen :P omdat in m'n huidige tas niet alles past :D

:) maar ik heb nu een schoudertas, en na 20min. begint dat toch wel te irriteren. Een rugtas verdeeld het gewicht beter, en zeker als je dan een dag weg bent :)
;) Even voor de duidelijkheid :P die E3s hoeft niet altijd mee hoor :D

@remy bedankt voor de link :) Misschien binnenkort maar eens uitstapje naar amsterdam doen.

Smiley's in de aanbieding vandaag :)

[ Voor 15% gewijzigd door ThunderNet op 26-04-2006 13:26 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ik wil Tim graag even bedanken voor het onder de aandacht brengen van de Tamrac. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 19:45
Moet je dan zonodig elke keer 3 body's meesleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Silent Thunder schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:32:
Moet je dan zonodig elke keer 3 body's meesleuren?
Niet elke keer :) maar het moet er zeker in kunnen passen. Sommige dagen zal ik niet en digitaal en analoog meenemen, maar soms ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
suspect schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:02:
Ik wil Tim graag even bedanken voor het onder de aandacht brengen van de Tamrac. ;)
Heb jij nu die 2e hands op DPZ gekocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:30:
[...]

Niet elke keer :) maar het moet er zeker in kunnen passen. Sommige dagen zal ik niet en digitaal en analoog meenemen, maar soms ook wel.
Dat gaat er dan zo uit zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.thinktankphoto.com/images/prod-photo-AA-15.jpg
of
Afbeeldingslocatie: http://www.thinktankphoto.com/images/prod-photo-AA-10.jpg

http://www.thinktankphoto.com

Een soort van container voor op je rug. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
timcooijmans schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:31:
[...]

Heb jij nu die 2e hands op DPZ gekocht :(
Tja, aangezien jij al een paar dagen niets van je had laten horen, de tas ook niet had gereserveerd, en ik toevallig een grotere tas nodig had...

Nog even voor alle duidelijkheid:
Wegens bovenstaande redenen ben ik er vanuit gegaan dat jij geen interesse meer had.
Het is niet mijn bedoeling geweest om die tas voor je neus weg te kapen.

[ Voor 25% gewijzigd door Marco op 26-04-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07 11:46
Ik wil de Lowepro Mini Trekker Classic Black kopen, maar op de site van Fotokonijnenberg staat dat er een SLR met 80-200 2.8 lens in past, maar ik heb binnenkort een Nikkor 70-300... Gaat dat wel of niet passen? Ik weet namelijk niet of een 70-300 veel groter is dan een 80-200.

[ Voor 6% gewijzigd door Heaget op 26-04-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Een 70-300 is een stuk kleiner dan een 80-200, dus dat gaat wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
suspect schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:34:
[...]

Tja, aangezien jij al een paar dagen niets van je had laten horen, de tas ook niet had gereserveerd, en ik toevallig een grotere tas nodig had...

Nog even voor alle duidelijkheid:
Wegens bovenstaande redenen ben ik er vanuit gegaan dat jij geen interesse meer had.
Het is niet mijn bedoeling geweest om die tas voor je neus weg te kapen.
Ow nee, ik ben ook niet boos hoor. Jij had gewoon het recht om die tas te kopen. Alleen njah ik was er niet zeker over. Maar goed veel plezier er mee :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
timcooijmans schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:20:
[...]

Ow nee, ik ben ook niet boos hoor. Jij had gewoon het recht om die tas te kopen. Alleen njah ik was er niet zeker over. Maar goed veel plezier er mee :>
Lekker, nou zit ik weer met een schuldgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook toe aan een nieuwe tas alleen kan ik niet echt een keuze maken. Het moet wel van Crimpler zijn, schoudertas vind ik namelijk handiger dan een rugzak. Wat moet er in kunnen ?

- 350D met grip
- 70-200 f4 L (grote zonnekap)
- 17-40 f4 L
- 18-55 kitlens (?)
- 430EX
- 1 extra plek voor een lens...

Verder plaats voor kleine meuk zoals filters, accus, lens hoods en CF-kaartjes.

Welke Crumpler kan ik het beste nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 16:06
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:59:
[...]

Dat gaat er dan zo uit zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.thinktankphoto.com/images/prod-photo-AA-15.jpg
of
[img]=http://www.thinktankphoto.com/images/prod-photo-AA-10.jpg[/img]

http://www.thinktankphoto.com

Een soort van container voor op je rug. :)
Zulke enorme tassen met zoveel inhoud, niemand die mij wijsmaakt dat dat fatsoenlijk loopt, laat staan fijn fotografeert 8)7 Als je dat allemaal wilt meenemen stop je dat toch in een case achterin de auto of zo?

Ik ben absoluut geen slap ventje, maar als ik er op uit ga prop ik zo min mogelijk in m'n rugtas; hoe minder hoe beter.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
Ik heb sinds vandaag een Domke F6. Eerste indruk is dat er voor de maat veel in gaat en dat ie er degelijk uit ziet. Ik heb even wat fototjes gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/8655/img1389600x6jx.jpg
Onderstaande foto is ie te zien naast een Cumpler Stunner.

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/9937/img1376600x7br.jpg
Zo ziet ie er dus uit :)

Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/6357/img1379600x0lu.jpg
Binnen zit een soort 'inzet tas' met vier vakken erin. Deze zit met klitteband aan de tas zelf vast. Op de foto zit er een 70-200 F4 in.

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/8499/img1383600x5ui.jpg
En zo breed is ie dus :)

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/3250/img1386600x8xa.jpg
Zoals je ziet heb ik van vier vakken 2 gemaakt (+ een smal vak voor een kaartlezer, lensdoekje etc), omdat ik mijn 70-200 schietklaar op de body wil hebben.

Het is heel makkelijk aan te passen trouwens. Je haalt met een mesje de stiksels los van één 'divider', haalt het schuim uit de zijkantjes (daar hoef je niets voor los te maken), naait de rommel aan elkaar (of laat naaien natuurlijk ;) ), knipt het schuim voor de zijkantjes bij en klaar is kees of jan of hoe je ook maar heet.

Met de indeling op de onderste foto heb ik er een 10D+70-200 (in de groote leegte), 18-125 met zonnekap (in het rechtse vakje), hoesjes voor 3 filters / batterijen (in het linker vakje) en kaartlezen / lens doppen / lens doekje (in het 'smalle vak').
Daarnaast is er nog een voorvak met rits over de gehele lenge waar nog best een flitser of imagetank in kan, een vak met rits onder de 'flap' waar je net een boterham in kwijt kan en een vak zonder rits aan de achterkant van de tas.

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11:56
Lijkt me onhandig, dat genaai. Ik verander m'n indeling redelijk vaak... Langzamerhand begint mijn mini mag aw te klein te worden (was ie eigenlijk al). Tijd om me te gaan oriënteren..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
suspect schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:26:
[...]

Lekker, nou zit ik weer met een schuldgevoel.
Nee joh relax. Als je maar wel even wat foto's post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:46:
Ik ben ook toe aan een nieuwe tas alleen kan ik niet echt een keuze maken. Het moet wel van Crimpler zijn, schoudertas vind ik namelijk handiger dan een rugzak. Wat moet er in kunnen ?

- 350D met grip
- 17-40 f4 L
- 18-55 kitlens (?)
- 430EX

Belangrijke vraag: zal je in de toekomst mogelijk een extra body mee willen nemen? En 2e vraag: hoe groot moet die extra plek voor een lens zijn? 17-40 style? 50mm 1.8 style? of 70-200 f/2.8 style :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:46:

- 350D met grip
- 17-40 f4 L
- 18-55 kitlens (?)
- 430EX

Geekstar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Een Loyal Chap voldoet ook prima, maar een Geekstar is net wat ruimer en misschien nog beter bereid op een glasvolle toekomst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
Simon schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:32:
Lijkt me onhandig, dat genaai. Ik verander m'n indeling redelijk vaak... Langzamerhand begint mijn mini mag aw te klein te worden (was ie eigenlijk al). Tijd om me te gaan oriënteren..
Voor mij is het goed zo. Ik verander de indeling toch nooit. Naja, mischien als er ooit wat nieuws bij komt maar dat is voorlopig toch niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Oxi schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:47:
Een Loyal Chap voldoet ook prima, maar een Geekstar is net wat ruimer en misschien nog beter bereid op een glasvolle toekomst. :P
Even ter vergelijking:

Lollypop: 2800ml (1 body, 1 lens, acc)
Stunner: 4000ml (1 body, 2 lenzen, acc)
Long Schlong: 4500ml (2 body's, 5 lenzen, acc)
Loyal Chap: 5500ml (2 body's, 5 lenzen, acc)
Ben's Pizza XXXL: 6000ml (2 body's, 5 lenzen?)
Geekstar: 7000ml (2 body's, 6 lenzen, acc)

Om het overzichtelijk te houden ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:30:
[...]
Even ter vergelijking:

Kans is zeer klein dat ik in de toekomts een extra body aanschaf dus Geekstar of Ben's Pizza XXXL lijkt me te groot dan voor mijn spul. Lollypop en Stunner vallen denk ik ook af, die zijn weer te klein dus blijven Loyal Chap en Long Schlong over.

Loyal Chap kost € 109,95 bij Cameranu.nl, klopt het dat een 70-200 moeilijk bereikbaar wordt in deze tas ? Long Schlong kost ook € 109,95 maar dat bij Fotorembrandt.nl. Beide tassen zijn in grijs of zwart verkrijgbaar, dat is de kleur die ik wil.

Ik ga denk ik toch voor de Long Schlong, eerst paar reviews vinden/lezen.

Edit: Qua indeling bevalt de GeekStar me wel, heeft iemand een foto van zijaanzicht ? Martijn mss ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Je kan hier even kijken: een zijaanzicht heb ik misschien morgen voor je: ik krijg zodadelijk zelf de Geekstar hier binnen ;)

Ohja, Crumpler is redelijk 'ruim' in zn specs: als er bv staat 2 body's en 5 lenzen dan is dat echt wel proppen danwel passen en meten heb ik gehoord: vandaar dat ikzelf dus voor de grootste normale schouderfototas ben gegaan :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:55:
[...]
Zulke enorme tassen met zoveel inhoud, niemand die mij wijsmaakt dat dat fatsoenlijk loopt, laat staan fijn fotografeert 8)7 Als je dat allemaal wilt meenemen stop je dat toch in een case achterin de auto of zo?

Ik ben absoluut geen slap ventje, maar als ik er op uit ga prop ik zo min mogelijk in m'n rugtas; hoe minder hoe beter.
Het was ook niet echt serieus bedoeld. ;) Het is alleen wel schrikbarend dat er mensen zijn die met zo'n badkuip met 4 body's en 15 lenzen op hun rug gaan lopen, mij niet gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Remy schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:30:
[...]
Even ter vergelijking:

Ik heb een Geekstar, maar dan gaan no-way 6 lenzen in 2 bodies in. Na 2 bodies met grip en 3 lenzen zit ie echt vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Die 6 lenzen kunnen ook lieve kleine primes zijn hè: een 50mm en 85mm kunnen prima op elkaar op 1 plek ;) Da's alweer 2 lenzen. Heb trouwens net de geekstar binnen. Maar mn fotospullen niet bij me :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 30-06 19:45
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:24:
[...]

Het was ook niet echt serieus bedoeld. ;) Het is alleen wel schrikbarend dat er mensen zijn die met zo'n badkuip met 4 body's en 15 lenzen op hun rug gaan lopen, mij niet gezien :+
Qua gewicht is het nog geen ramp (nou jah eigenlijk ook), maar stel dat er iets gebeurd met je zooi (diefstal, kwijtraken,ongeluk, aliens) dan is het meteen alles of niets.

Dan selecteer ik thuis liever wat benodigdheden als de situatie het toelaat.
Maar voor mij persoonlijk is het nog niet zo erg; heb niet zoveel lenzen/body's.

[ Voor 21% gewijzigd door Silent Thunder op 27-04-2006 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Remy schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:32:
...Heb trouwens net de geekstar binnen. Maar mn fotospullen niet bij me :P
Eerste indrukken zogauw: Lekker stevig! Steviger dan gedacht, ik verwachte wat dunner/slapper spul maar hier vertrouw ik wel mn lenzen aan toe. Veel ruimte, veel vakken! En lekker custom in te delen, dit gaat koel worden :) De kleur (heb de olijfgroene) is ook iets donkerder dan de online kleur, en dat vind ik prima.

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v260/morphicx/geekstar01.jpg

Ik zal later als ik tijd heb (misschien vanavond, maar waarschijnlijk morgen) meer pics showen, met gear en al :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vergeet niet een foto te plaatsen als je het in gebruik heb. We moeten natuurlijk ook weten hoe stylish het op je uitziet (en natuurlijk om het formaat in te schatten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Remy schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:52:
Ohja, Crumpler is redelijk 'ruim' in zn specs: als er bv staat 2 body's en 5 lenzen dan is dat echt wel proppen danwel passen en meten heb ik gehoord: vandaar dat ikzelf dus voor de grootste normale schouderfototas ben gegaan :)
Kan ik alleen maar beamen. Nadat mijn via internet bestelde Stunner eigenlijk al te klein was toen ik hem kocht (toen voor een 350D, kitlens, 50 1.8 en Sigma 70-300) ben ik daarna ook voor "de grootste normale schouderfototas ben gegaan". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Van de week toch eens die Samsonite kunnen bekijken, maar hij is te klein voor me. Met name die 90-300 USM gaat een probleem worden in dat tasje. Saillant detail: de verkoper liet ook gelijk even een Tamrac tas zien, en om het kwaliteitsverschil te demonstreren trok 'ie daar ff flink aan de rits, want daar kon die tas toch tegen. Niet dus: scheurde op de naad :)
Uiteindelijk vandaag maar ff een Lowepro Mini Trekker Classic gehaald voor (net geen) 8 tientjes. Alles past prima, en is een uitstekende tas.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

ralpje schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:20:
Saillant detail: de verkoper liet ook gelijk even een Tamrac tas zien, en om het kwaliteitsverschil te demonstreren trok 'ie daar ff flink aan de rits, want daar kon die tas toch tegen. Niet dus: scheurde op de naad :)
Hahaha, typisch geval van www.watbenjedan.nl! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcootje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-07 22:06
Na veel lopen te dubben en dit topic veel gevolgd te hebben, toch de knoop doorgehakt!

Het is de LowePro Slingshot 200 AW geworden! Ik was eerst bang te bang dat hij te klein zou zijn, maar gewoon met mn belangrijkste gear naar de shop geweest, en meteen uitgeprobeerd!
Gelukkig paste alles er goed in, en dat slingshotten is ook heel makkelijk, heb hiervoor een schoudertas gehad, maar dit is echt tien keer beter, vooral wanneer je lange tochten loopt!
Alle voordelen van een rugtas, maar dan gecombineerd met alle voordelen van een schoudertas!

Alle gear past er goed in, en zal even kijken of ik er zo een paar foto's van kan maken!
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.