Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D (Deel 2)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 mei 2005

handmatig scherpstellen vraag
Als ik handmatig scherp wil stellen hoe stel ik dan zo zuiver mogelijk de diopter in? Puur op het oog is knap lastig. Ik zie niet echt verschil tussen tussen een tandje meer of minder. Er van uit gaande dat de basis van scherpstellen begint bij het oculair (vergeef me eventuele spelfouten, ik zit met een Duitse handleiding en engelstalige webpagina's), voorafgaande aan focus door de lens.

Als ik van manual naar autofocus over ga gebeurt er bar weinig aan aanpassing door de lens dus ik neem aan dat ik wel goed zit maar vroeg me af hoe jullie dat doen.

Greek Dog

Als je je oculair fout instelt is de kans groter dat je het beeld nog onscherper ziet dan dat je precies je beeld zo compenseert dat je ten onrechte kan gaan denken dat je goed hebt scherpgesteld.

Ik druk altijd kort op de ontspanknop, zodat de parameters in de onderkant van de viewfinder verschijnen en vervolgens zorg ik dat ik die scherp zie. :)

Talkin.nl daily photoblog
Day 1391: Greek Dog
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/160s, f/5.6, ISO 100

VH-ICT Diensten

quote:
cyberpost schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:58:
[...]

Gelukkig, je zoontje maakt het goed!
Mijn verkeerde interpretatie zal te maken hebben gehad met het tijdstiip...
Maar wat ik me afvraag: welke verzekering dekt die schade dan?
Normaal dekt een WA-verzekering zoiets niet, aangezien jou zoon geen schade aan derden heeft toegebracht, verzekeringstechnisch gezien.
Toevallig is er wel een (zeer uitgebreid) verzekereringspakket die dit soort gevalletjes wel dekt als de schade is toegebracht door huisdieren, maar door eigen kinderen... :?

Ik zit bij een verzekeringsmaatschappij van Philips.
Nog niet nagekeken welke pakket ik heb, Heb gewoon gelijk gebeld.

Nokia N80 & Nokia N95

Reg. datum: 06 mei 2005

dank je voutloos
iemand nog een tip voor scherpstellen van het oculair?

Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
ijske schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:20:
ik was benieuwd hoe lang jullie ongeveer met een accutje doen.

mijne komt er zaterdag aan (in kit)
als dat accutje het maar 2 uurtjes uithoud dan zal ik er maar direct een 2e bij aanschaffen.

Ligt eraan wat je in 2 uur wilt doen? 2 uur lang flits-foto bursts schieten? Dan wordt 't misschien moeilijk. Ik heb afgelopen weekend een dag rondgerend op de Landmachtdagen, zo'n 300 foto's gemaakt (met een IS-lens), deze week ook nog een aantal en dezelfde accu is nog steeds "vol" volgens de batterij-indicatie van de camera. Werkt perfect dus. (maar dus geen 1x geflitst)

Ik neem zelf ook altijd een reserve accu mee omdat ik dan een wat relaxter gevoel heb maar ik heb 'm nog nooit nodig gehad.

Reg. datum: 24 november 2000

Ik heb nu 1 1/2 week de 350d en ben er super tevreden mee.

Gekocht bij de Combi in Purmerend
- 350d
- kit lens 18-55
- kit lens 55-200 USM
- grip
- extra batterij
- 2x 1GB Extreme III
- uv filters
- 3 jaar extra garantie ;)
- rugtas voor alles

In eerste instantie dacht ik last te hebben van front/back focus.
Uiteindelijk bleek mijn vriendin foto's te maken op de automagische stand, de cam pakt dan 1 van de 7 punten.
Dit hoeft dan weer niet perse het middelste punt te zijn.... in eerste instantie erg verwarrend...
Mocht je twijfels hebben, download de canon focus test en/of probeer in huis eens wat de cam precies doet met scherp stellen....
In ons geval (gps-speedsurfen) is de sportstand met het middelste AF punt al geschikt voor goeie foto's.
Ik heb de Programma stand naar mijn wensen ingesteld en dit werkt voor mijn gevoel een stuk prettiger dan de point-and-click standen.

Verder was de USM lens een uitstekende keuze, standaard lens die ik geprobeerd heb zou ik direct gestrest van worden..... damn wat langzaam.
Enige wens die overblijft is iets in de richting van een 400/500 lens, de afstand die wij willen overbruggen is voor de 200 net te veel.
Al met al is de overstap van een analoge Pentax en een digitale Fuji Finepix F402 :X naar de Canon erg plezierig geweest.
Heb al heel wat geexperimenteerd en een dikke 1000 shot's gemaakt.
Tot nu toe de camera pas 2x opgeladen.
Aanrader : Extreme III cf kaart, lekker snel ;)

Verder mag ik wel even zeggen dat ik zeer onder de indruk was van de service van Combi.
Technische kennis (zeg ik als IT'er) wat minder maar dat werd gecompenseerd door de fotokennis.

to linux or not ,that's my quest...

Reg. datum: 11 mei 2005

Een reservebatterij hoeft niet duur te zijn, kijk maar eens op www.accuplus.nl een aanbieding van 13,95, kun je geen bult aan vallen. Ik heb hem zelf ook, en bevalt prima.Word netjes opgestuurd zonder verzendkosten. En het voordeel van deze replacement is dat hij 800mhA is en de meeste vervangers maar 540 ofzo. De orgineel is 700. Dus dat scheelt ook nog eens.

aka Sentic
Reg. datum: 25 oktober 2000

wat me zo nu met het lezen van oa dit draadje over de 350D opvalt, is dat iedereen hier wel kleine handjes heeft zeg....oh, en korte nagels ;) of jullie hebben allemaal stiekem een grip eronder hangen

Loves Blue-eyess 4 ever
Reg. datum: 07 januari 2001

quote:
TheRebell schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:13:
wat me zo nu met het lezen van oa dit draadje over de 350D opvalt, is dat iedereen hier wel kleine handjes heeft zeg....oh, en korte nagels ;) of jullie hebben allemaal stiekem een grip eronder hangen

Korte nagels heb ik er wel voor over :P

PS Gisteren zat ik in een fotozaak en iemand was de d70 en de 350D aan het vergelijken. Dit gast wist de 350D zo gigantisch de grond in te stampen dat die klant meteen pro-nikon was, ik moest me echt inhouden, en stond ook trots met mijn 350D achter hem :P

Vaag volk die verkopers...

EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r

aka Sentic

quote:
Fairy schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:34:
Korte nagels heb ik er wel voor over :P

PS Gisteren zat ik in een fotozaak en iemand was de d70 en de 350D aan het vergelijken. Dit gast wist de 350D zo gigantisch de grond in te stampen dat die klant meteen pro-nikon was, ik moest me echt inhouden, en stond ook trots met mijn 350D achter hem :P

Vaag volk die verkopers...
offtopic:
die gasten hebben volgens mij gewoon of zelf een Nikon (of iig een ander merk) of ze moeten er vanaf/hoge marge

Heb je na langdurig gebruik geen last van je vingers die een beetje om het handvat heen zijn gevouwen? Heb hem heel eventjes vastgehouden en viel ook op dat je met het topje van je wijsvinger niet 'direct' op de ontspanner kunt drukken (moet je je vinger (ver?!)buigen). De D70 heeft dat ook dus zoveel verschillend is dat niet

Reg. datum: 11 maart 2004

Ieamand al de nieuwe firmware op de camera gezet?

http://web1.canon.jp/Imaging/dc/e3kr2102.exe

Darkeye wijzigde dit bericht 03-06-2005 12:55 (34%)

Canon 350D, Sigma 18/125 mm 1:3.5-5.6 DC

Ambtenaar!

Ik ben ook op zoek naar een opvolger van mijn te snel gekocht Powershot A95..

Nu heb ik 2 op het oog, de FinepixS5500 (286 euro) of de 350D (+/- 900 euro)

Maar er zullen vast wel wat meer dingen bij moeten, tasje, extra accu?

Maak vooral foto's op dancefeesten.. Wat is aan te raden, en wat voor prijs ben ik dan kwijt?

Iemand nog een leuke aanbieding?

Binne wijzigde dit bericht 03-06-2005 14:20 (7%)

aka Sentic

quote:
Binne schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:10:
Ik ben ook op zoek naar een opvolger van mijn te snel gekocht Powershot A95..

Nu heb ik 2 op het oog, de FinepixS5500 (286 euro) of de 350D (+/- 900 euro)

Maar er zullen vast wel wat meer dingen bij moeten, tasje, extra accu?

Maak vooral foto's op dancefeesten.. Wat is aan te raden, en wat voor prijs ben ik dan kwijt?

Iemand nog een leuke aanbieding?

is het wel verstandig om met een 350D rond te gaan lopen op een dancefeest? Veel mensen die tegen je op springen lopen en dan ook nog formaatje groot qua cam.
Al is die S5500 ook niet echt een kleine jongen (toch)

[edit]
ahum zie EryciusPuteanus' reactie dus. Was ook meer schot in het wild dat een dslr niet handig zou zijn (wat nog steeds zou kunnen natuurlijk) maarja als er lui met een 10D rondlopen.....wie ben ik dan om te zeggen dat dat niks is B)

TheRebell wijzigde dit bericht 03-06-2005 15:38 (16%)

44 stenen leeuwen

quote:
Binne schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:10:

We kunnen je het Partyfotografie topic aanraden, daar vind je veel info over wat jij zou willen gaan doen.

Trust The Computer. The Computer is Your Friend.

Ambtenaar!

Nou.. veel mensen in die partyfotografie lopen allemaal met grote cam's 10D's etc.

Zie Floris.. bijvoorbeeld.
Reg. datum: 27 april 2005

Kan iemand mij een goede fotozaak aanraden, waar ze veel objectieven hebben en je evt kunt uitproberen. Het liefst in omgeving amersfoort of amsterdam

peace man.

Jeuj, m'n 350D binnen. Compacte camera, ligt lekker in de hand, lekker snel.. Mooi apparaat, helemaal dat opstarten, snel zeg...
Think Different
Reg. datum: 23 september 2000

na dit hele topic gelezen te hebben en wat reviews, heb ik vandaag voor een zeer leuk bedrag een EOS 350D 18-55 weten te bemachtigen voor maar 749¤ door een foutje van de winkel :)

Dit is na mijn Canon PowerShot S40 mijn 2e digitale fotocamera, dus ook mijn eerste ervaring met SLR. ik vind het een super camera. geweldig snel en prachtige fotos, de auto stand werkt lekker snel voor point and shoot, ben nu bezig de camera beter te leren kennen en er ook alles uit te halen.

in de toekomst ga ik nog een telelens halen en misschien ook nog een extra macro lens.

Ik ben erg te vreden ondangs mijn grote handen voelt de camera toch goed aan, het is gewoon even wennen, ben blij dat die niet groter is anders is het vervoeren ook steeds lastiger.

Reg. datum: 11 januari 2003

Hoi, ik ben ook van plan een 350D aan te schaffen, maar na het aandachtig lezen van deze topic bleef ik nog met enkele vraagjes zitten :

* De 55-200 lenskit wordt blijkbaar door niet zoveel mensen aanbeschaft. Is dit omwille van de prijs, de kwaliteit, of gewoon om het feit dat je deze lens niet zo vaak van doen hebt ? Ik heb nog niet veel ervaring met reflexcamera's maar ik dacht dat je voor portretten best wel meer dan 55 mm nodig hebt ?

* Ik heb nog nergens de lenskits apart aangeboden gezien, dus ik veronderstel dat dit niet mogelijk is ? Het zou nochtans handig zijn met de 18-55 te beginnen en eventueel later de 55-200 bij te kopen. Want ik veronderstel dat er voor deze prijs weinig of geen alternatieven zijn ?

* Meerdere mensen kochten hun camera in Duitsland bij marktplaats. Is dat de goedkoopste, en is die goed qua service / leveringstermijn ? Ik woon in België, laat ik het ding opzenden of kan ik er ook even om gaan ?

Hopelijk horen mijn vragen thuis in deze topic, wat verduidelijking ivm bovenstaande punten zou me alvast heel erg vooruit helpen !

bedankt,

Pieter

KTM 950 SMR | Poser 4 Life!

quote:
raymondw schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:21:

Aanrader : Extreme III cf kaart, lekker snel ;)

Afrader: Extreme III cf kaart, lekker snel maar totaal geen nut.

De camera kan namelijk 14 foto's kwijt in zijn buffer, dus als je foto 7 (bijvoorbeeld) maakt in een serie is hij nog fijn naar zijn kaart aan het pompen terwijl jij daar niks van merkt.

CasGas.nl | Canon 350D | Canon BG-E3 grip | Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 | Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM IS | Canon EF 50/1.8 II | Canon 70-200 F4L | Sigma 17-70/2.8-4.5 | Canon 420 EX | GorillaPod SLR Zoom + Manfrotto 484RC2

Maar volgens mij komt de snelheid bij het terugkijken van foto's wel van pas.
peace man.

quote:
Gaafy schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:26:
Maar volgens mij komt de snelheid bij het terugkijken van foto's wel van pas.
Nog niets van gemerkt, ik heb 2 128 mb kaartjes van 2 jaar oud ofzo en die zijn nog snel genoeg. Alleen overzicht maken duurt wat langer.
Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
Settler schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:20:
Afrader: Extreme III cf kaart, lekker snel maar totaal geen nut.

De camera kan namelijk 14 foto's kwijt in zijn buffer, dus als je foto 7 (bijvoorbeeld) maakt in een serie is hij nog fijn naar zijn kaart aan het pompen terwijl jij daar niks van merkt.

Nee.

Toen ik m'n camera net had en een Ridata 512MB van een paar jaar oud erin probeerde kwam ik met bursts uit op 12 foto's, en dan zat "ie" vol. Nu, met een Sandisk Ultra II (2GB) kan ik tot ik geloof 18 foto's in een burst, en dan pas zit "ie" vol. Er zit dus wel degelijk verschil. De vraag is natuurlijk hoevaak je zo'n bursts gaat schieten ;)

Think Different
Reg. datum: 23 september 2000

hoe sneller je kaartje hoe meer fotos je in burst kan maken, dat staat ook in de manual :)

Misschien een noob vraag, maar weet iemand een duidelijke site voor beginnende SLR gebruikers?!
met tips en truks?!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: