Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
de grip kan handig zijn maar een speedlite 420 ex is misschien ook wel erg fijn als externe flitser, misschien het overwegen waard?'GS2K1 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:59:
Ik wil mijn vader er eentje cadeau doen
Ben de topics aan het doorlezen geweest, maar wil toch graag even weten of ik met het volgende de juiste koop doe:
Hij heeft nog een oudere EOS APS camera (moet nog even sneaky opzoeken welke precies), en wat ik begrijp zijn die lenzen uitwisselbaar?
Ik zat te denken aan:
- Canon EOS-350D Digitale SLR, 8.0mpix, 18-55 Lens
(maar maybe alleen body als lezen dus uitwisselbaar zijn)
- Canon NB-2LH Accu (das de goede? omdat ie ook voor powershots is?)
- Canon BG-E3 Batterij Grip
- SanDisk Extreme III Compact Flash, 1Gb
de grip voegt niet direct veel toe aan de foto een flitser wel!
je ziet vaak mensen met een grip maar zonder flitser dan vraag ik me af... wat zie je nou terug in de foto?
[ Voor 7% gewijzigd door Triplefox op 28-06-2005 08:05 ]
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Nou, de extra battarij die in de Grip past is wel erg handig.Triplefox schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:04:
[...]
de grip kan handig zijn maar een speedlite 420 ex is misschien ook wel erg fijn als externe flitser, misschien het overwegen waard?'
je ziet vaak mensen met een grip maar zonder flitser dan vraag ik me af... wat zie je nou terug in de foto?
verder weet ik niet of flitser ook uitwisselbaar is met EOS 1X model, want anders heeft ie die ook al
over de batterijen zou ik me trouwens geen zorgen maken die gaan echt HEEL lang mee in een 350 lijkt me heel knap als je die in een dag leeg krijgt... ( ok ok bij normaal gebruik (400-600 opname's) en niet de hele dag foto's terug kijken)
als ie trouwens de IX heeft zou het kunnen zijn dat er de 24-85 usm zilverkleurig bij zit, dan kan je echt de body only kopen want dat is een erg fijne lens die de kitlens eigenlijk overbodig maakt.
[ Voor 21% gewijzigd door Triplefox op 28-06-2005 08:13 ]
hmm.. dan doe ik geen gripTriplefox schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:11:
dat zou ik zeker even uitzoeken want oudere flitsers kunnen grote problemen geven met een digitale body, een te hoog voltage over de cam en je kan hem bij het grofvuil zetten.
over de batterijen zou ik me trouwens geen zorgen maken die gaan echt HEEL lang mee in een 350 lijkt me heel knap als je die in een dag leeg krijgt... ( ok ok bij normaal gebruik (400-600 opname's) en niet de hele dag foto's terug kijken)
als ie trouwens de IX heeft zou het kunnen zijn dat er de 24-85 usm zilverkleurig bij zit, dan kan je echt de body only kopen want dat is een erg fijne lens die de kitlens eigenlijk overbodig maakt.
en het is precies die lens ja! heb net kunnen controleren
dat scheelt ook weer
Verwijderd
Ik moet toegeven dat een flitser wel erg handig is, maar hier mijn bevinding:Triplefox schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:04:
[...]
de grip kan handig zijn maar een speedlite 420 ex is misschien ook wel erg fijn als externe flitser, misschien het overwegen waard?'
Ik kon zaterdag mijn nieuwe 350D ophalen met kitlens en een sigma 70-300 APO.
Zondag de hele dag buiten geweest (lekker weer en dus geen flitser nodig ;-)).
Maar: de Sigma is een behoorlijk zware lens (zwaarder dan de body) en je merkt dat het dan toch een behoorlijke combinatie wordt. Het steady houden van de lens (+ camera) wordt dan wel lastig. Je moet behoorlijk 'knijpen' om de boel recht te houden.
Ik denk dat een BG net iets meer balans in de combinatie brengt. Maar dat gaan we binnenkort even in de winkel testen.
Wat Triplefox overigens schrijft is ook wel waar:
De functionaliteit van een flitser gebruik je meer dan een BG.
Voor meer power kun je ook gewoon een 2e batterij kopen.
Maar bottomline:
Een extra overweging bij de aanschaf van een BG: Als je ook een telelens erbij koopt, is van uit ergonomisch oogpunt wel erg handig.
Verwijderd
Ik weet niet hoe jij je camera vast houdt maar persoonlijk laat ik de lens op mijn linker hand rusten en gebruik ik mijn rechter hand om het zaakje een beetje te sturen en de knoppen te bedienen. Dan hoef je zeker niet in je body te knijpen om het recht te houden.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:56:
[...]
Maar: de Sigma is een behoorlijk zware lens (zwaarder dan de body) en je merkt dat het dan toch een behoorlijke combinatie wordt. Het steady houden van de lens (+ camera) wordt dan wel lastig. Je moet behoorlijk 'knijpen' om de boel recht te houden.
Ik denk dat een BG net iets meer balans in de combinatie brengt. Maar dat gaan we binnenkort even in de winkel testen.
Verwijderd
Goed punt...Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:03:
[...]
Ik weet niet hoe jij je camera vast houdt maar persoonlijk laat ik de lens op mijn linker hand rusten en gebruik ik mijn rechter hand om het zaakje een beetje te sturen en de knoppen te bedienen. Dan hoef je zeker niet in je body te knijpen om het recht te houden.
Maar na een dag begint die kilo toch redelijk zijn uitwerking te krijgen.
En zelfs met de 2-handen constructie zoals jij hem beschrijft, is het dan lastig.
Maar zou natuurlijk ook mijn conditie kunnen zijn
Punt van mijn opmerking is dat ik denk dat die BG toch net iets meer balans brengt (zwaartepunt komt toch iets lager te liggen). Ga deze week even in de winkel testen.
Iemand nog nuttige adviezen v.w.b. de aanschaf van een degelijke (geen elitaire) foto-tas?
Weet iemand trouwens ook of de toevoegen DG bij
Sigma AF 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Canon
iets uitmaakt? Ik neem aan dat beide lenzen gewoon op de 350d werken...wat is dat DG dan?
[ Voor 47% gewijzigd door Aesculapius op 28-06-2005 11:31 . Reden: lens-vraagje ]
Verwijderd
Is waar.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:23:
[...]
Punt van mijn opmerking is dat ik denk dat die BG toch net iets meer balans brengt (zwaartepunt komt toch iets lager te liggen). Ga deze week even in de winkel testen.
Ik heb zelf ook een grip gekocht omdat ik wat meer in m'n handen wilde hebben en bovendien het een prettig idee vind dat ik twee accu's kan plaatsen enpenlite's in geval van nood.
Houd er wel rekening mee dat als je de grip er op hebt zitten je wel met een behoorlijk lomp apparaat zit. Nou is dat natuurlijk relatief, de 350 heb je natuurlijk niet om zijn compactheid
DG staat voor een ander type coating op het laatste lenselement. Hierdoor heb je in theorie minder last van spiegelingen en flares.Aesculapius schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:29:
Keep us posted
Iemand nog nuttige adviezen v.w.b. de aanschaf van een degelijke (geen elitaire) foto-tas?
Weet iemand trouwens ook of de toevoegen DG bij
Sigma AF 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Canon
iets uitmaakt? Ik neem aan dat beide lenzen gewoon op de 350d werken...wat is dat DG dan?
Persoonlijk vind ik elke euro die je meer betaalt voor een DG coating weggegooid geld.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Ik ben nog redelijk nieuw in de (D)SLR-wereld, maar ik heb op mijn objectieven UV-filters gekocht, geeft dat dan niet het zelfde effect? Afgezien van het feit dat nou mijn filters eventueel krassen krijgen ipv. de objectieven?THW Arie schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:41:
[...]
DG staat voor een ander type coating op het laatste lenselement. Hierdoor heb je in theorie minder last van spiegelingen en flares.
Persoonlijk vind ik elke euro die je meer betaalt voor een DG coating weggegooid geld.
UV filters blokkeren UV licht.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:52:
[...]
Ik ben nog redelijk nieuw in de (D)SLR-wereld, maar ik heb op mijn objectieven UV-filters gekocht, geeft dat dan niet het zelfde effect? Afgezien van het feit dat nou mijn filters eventueel krassen krijgen ipv. de objectieven?
Wat Sigma beweert met DG lenzen:
maar ookThis new lens is designed to reduce the influence of harmful light caused by reflections from the digital image sensor.
DG-type lens heeft dus niet dezelfde functie als een UV filter.DG (DG Lens)
These are large-aperture lenses with wide angles and short minimum focusing distances. With an abundance of peripheral illumination, they are ideal lenses for Digital SLR Cameras whilst retaining suitability for traditional 35mm SLRs.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Btw, ik heb nog geen filters / uv-bescherming oid.
Welke filters / zaken zijn aan te raden? Zonnekap ook zeker aan te raden? Ik lees er nl. steeds verschillende dingen over. Met wat buitenfeestjes en een vakantie in India in het verschiet ben ik wel benieuwd.
Ik wilde hem eerst bij digitalstreet halen maar heb eerlijk gezegd, qua garantie enzo, van konijnenberg een beter gevoel (maar een stuk duurder
Verwijderd
Dat is geen keuze...Aesculapius schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:32:
Ik moet nog kiezen tussen de silver of black edition...
Aesculapius schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:32:
Ik moet nog kiezen tussen de silver of black edition...sommige zeggen dat zilver nogal cheap uitziet
Ik wilde hem eerst bij digitalstreet halen maar heb eerlijk gezegd, qua garantie enzo, van konijnenberg een beter gevoel (maar een stuk duurder)

doe maar rustig de zwarte... dit is toch geen gezicht
Verwijderd
Maar zoals altijd; smaken verschillen.
Verwijderd
Ik heb UV-filters van Hama gekocht met HTMC glas. Dat was volgens die meneer in de winkel beter dan de plastic variant. En aangezien ik alles tegelijk gekocht heb afgelopen weekend en toch veel geld aan het spenderen was... Meteen maar 2 gekocht zodat beide objectieven er eentje hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:17:
Welke filters / zaken zijn aan te raden? Zonnekap ook zeker aan te raden? Ik lees er nl. steeds verschillende dingen over. Met wat buitenfeestjes en een vakantie in India in het verschiet ben ik wel benieuwd.
Ze kostten daar wel € 32 per filter. Maar ja, op het totaal bedrag maakt dat dan ook niets meer uit.
En je objectieven zijn iig beschermd tegen krassen.
Voor de rest geen ervaring met andere filters.
-edit
ennuhhhh...
Die zilveren is niet echt mooi hè??
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 16:35 ]

Overigens vorige week donderdag me geregistreerd bij image Gateway van Canon en hoppa, nu al het gratis geheugenkaartje in de bus.
Goed werk Canon!
[ Voor 47% gewijzigd door vleppyniles op 28-06-2005 17:01 ]
Ik heb UV filter ter bescherming van mijn lens. Daarnaast heb ik een circulair polarisatiefilter. Dat geeft (vind ik dan) een mooi effect op zomerse dagen. De kleuren worden wat verzadigder en schitteringen worden tegengegaan. Zeg maar een Polaroid zonnebril voor je camera (vandaar ook de naam).Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:17:
Welke filters / zaken zijn aan te raden?
Verder wil ik zelf nog een ND2 en ND4 filter hebben. Dat zijn Neutral Density filters. Ze houden licht tegen zonder effect te hebben op kleur enzo (vandaar neutral density). Handig als je bv een hele heldere lucht hebt waardoor je foto of over of onderbelicht is (afhankelijk van waarop je metert. De grijze kleur (het filterdeel dus) loopt tot de helft van het filter en dat zit dan meestal boven (lucht..hehe). Als je een beetje zoekt zul je vast wel wat voorbeeldjes kunnen vinden van die filters. Ik weet niet of ND ook in India handig is. Pola denk ik wel.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik vind de zilveren versie wel wat hebben. Vooral met de zilveren lens die ik eerst had zag het er cool uit. Eigenlijk wil ik hem geheel in het marineblauw met wit. Of voor m'n vriendin in het roze. Maar geen koetjesprint. Geheel goud vind ik ook wel wat hebben. Zwart en zilver zijn zo standaard.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:17:
Maar goed filters:
filters met goede reputatie zijn van:
- B+W
- Hoya HMC en S-HMC serie
- Heliopan.
Daaronder:
- Tiffen standaard
- Hoya standaard
- Hama.
Tiffen schijnt ook multicoated filters te produceren, en die schijnen ook erg goed te zijn, alleen niet hier in NL verkrijgbaar.
Bij www.fotokonijnenberg.nl zijn ze tekoop.gium schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:53:
[...]
Tiffen schijnt ook multicoated filters te produceren, en die schijnen ook erg goed te zijn, alleen niet hier in NL verkrijgbaar.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
dacht dat je een week geleden al op het punt stond om er eentje te kopen.
Nu we toch over UV-filters hebben, raden jullie dit echt aan? Krijg je er betere foto's van of is dit meer echte luxe?
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
UV-filter is geen luxe, UV-filter is bescherming. Voor de rest doet een UV-filter hier in Nederland vrij weinigBean77 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:41:
bedoel je de kit binne?
Nu we toch over UV-filters hebben, raden jullie dit echt aan? Krijg je er betere foto's van of is dit meer echte luxe?
Kwestie van goedkope lensbescherming.
of ik heb veel pech of jij veel mazzel.... 2 x iets uit USA laten komen en 2 x moeten lappen weet niet of er veel verschil is met azie (qua controle) maar ik zou de douane niet uitvlakken.neographikal schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:49:
Kijk eens op ebay, daar valt een hoop te vinden vanuit Hong Kong. En de kans dat de douane het onderschept is niet al te groot, als je al over de maximale importwaarde heenkomt
trouwens wat is volgens jou de maximale importwaarde??? is daar niet alleen sprake van als je terug komt uit het land van vakantie bv?
als je iets per post binnen krijgt gaan ze volgens mij van 0,0 euro de 19% even vorderen en dan doen ze er nog wat leuke andere kosten bij....bij mij tenminste wel!
misschien heb ik het helemaal mis hoor maar ik durf eigenlijk geen spullen meer te bestellen uit het buitenland omdat bij mij onderaan de streep het verschil niet echt toppiejoppie was....
ik hoor graag hoe jou dit is vergaan en vertel me eens waar dat irc chan te vinden is?!
Verwijderd
Ja de kit.. heb de folder nu voor me liggenBean77 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:41:
bedoel je de kit binne?
I know.. zit nog in twijfel
Verwijderd
[spam]Triplefox schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:17:
[...]
of ik heb veel pech of jij veel mazzel.... 2 x iets uit USA laten komen en 2 x moeten lappen weet niet of er veel verschil is met azie (qua controle) maar ik zou de douane niet uitvlakken.
trouwens wat is volgens jou de maximale importwaarde??? is daar niet alleen sprake van als je terug komt uit het land van vakantie bv?
als je iets per post binnen krijgt gaan ze volgens mij van 0,0 euro de 19% even vorderen en dan doen ze er nog wat leuke andere kosten bij....bij mij tenminste wel!
misschien heb ik het helemaal mis hoor maar ik durf eigenlijk geen spullen meer te bestellen uit het buitenland omdat bij mij onderaan de streep het verschil niet echt toppiejoppie was....
ik hoor graag hoe jou dit is vergaan en vertel me eens waar dat irc chan te vinden is?!
irc.tweakers.net
[/spam]
Onder de 22,00 is het vrijgesteld. Niet veel dat is waar, maar als ik de reacties op ebay van digital-rev en consorten lees zijn er maar enkelen die wél de doane hebben moeten betalen
Ik koop zelf veel foto-accessoires en andere spullen via ebay. Ik heb tot nu toe 35 dingen gekocht en nog nooit invoerrechten of extra belasting hoeven te betalen. Spulletjes varieerden van 3 euro tot 70 euro.Triplefox schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:17:
[...]
of ik heb veel pech of jij veel mazzel.... 2 x iets uit USA laten komen en 2 x moeten lappen weet niet of er veel verschil is met azie (qua controle) maar ik zou de douane niet uitvlakken.
Ebay is ideaal voor een goedkope, maar hele goede uv filter, zonnekap, omnibounce, extra accu, lenstasje, kortom alle dingen waar ze in NL teveel geld voor vragen. (zonnekap hier 38 euro, via ebay 12 euro, en dat is dan incl. verzending hiernaartoe).
[ Voor 4% gewijzigd door guillaumemay op 28-06-2005 22:59 ]
Verwijderd
Hmm, is dat niet landelijk dan. Ik heb hier de folder van de MM Rotterdam liggen (Alexandrium en Centrum) en daar staat niks inVerwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:27:
Mediamarkt verkoopt ze nu voor 799,--Morgen ff bellen
Net nieuwe foldertje binnen
Is wel een leuke aanbieding, beter dan een Duitse versie halen bij Kamera-Express voor 825 euro
Ik zit namelijk met de "Every Day Low Pricing"-actie van de BCC en dit kan me veel geld schelen zo !
(verschil + 25%
Verwijderd
Als je je externe flitser erop hebt hangen (420EX, 550, whatever), hoe hou je dan je cam vast? Ik hou hem nou vast rond het aanhechtpunt van de externe flitser. Merk alleen dat er NU al wat speling lijkt te ontstaan tussen camera en flitser. Drama dus....
Hoe doen jullie dat?
je pakt hem zeg maar van onderen bij de lens en laat de body op je pols rusten, zo doe ik het tenminste maar ik moet wel zeggen dat een 350 met een externe flitser misschien toch niet een ideale combinatie is, de mogelijkheid zit er natuurlijk wel op maar het is en blijft een kunstof body.
als je veel met een externe flitser wil gaan werken is het misschien de moeite waard om een 20D te overwegen die misschien iets beter daarop is voorbereid zo ook het huis wat steviger is.
een 350 is natuurlijk een prima camera maar het is en blijft wel een consumerbody en die zal misschien na verloop van tijd wat minder goed bestand zijn tegen regelmatig gebruik met een externe flitser, wat je misschien wel kan doen is een beugel kopen dat je de flitser NAAST de body hebt ipv erop.
good luck!
Verwijderd
Dat laatste, een beugel, vind ik geen optie.Triplefox schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:39:
gewoon de flitser eraf halen als hij niet meer nodig is en anders van onderen incl de lens steunen.
je pakt hem zeg maar van onderen bij de lens en laat de body op je pols rusten, zo doe ik het tenminste maar ik moet wel zeggen dat een 350 met een externe flitser misschien toch niet een ideale combinatie is, de mogelijkheid zit er natuurlijk wel op maar het is en blijft een kunstof body.
als je veel met een externe flitser wil gaan werken is het misschien de moeite waard om een 20D te overwegen die misschien iets beter daarop is voorbereid zo ook het huis wat steviger is.
een 350 is natuurlijk een prima camera maar het is en blijft wel een consumerbody en die zal misschien na verloop van tijd wat minder goed bestand zijn tegen regelmatig gebruik met een externe flitser, wat je misschien wel kan doen is een beugel kopen dat je de flitser NAAST de body hebt ipv erop.
good luck!
Hmm.. ja je hebt gelijk met die 350D tov een 20D. Maar dan toch maar de flitser er wat vaker afhalen.
Verwijderd
Almere kan zijn bestellingen niet eens leveren..
Wachten.. *zucht*
Verwijderd
Dat geld niet voor als je al op de zwarte lijst staat zoals ik en vele andere mensen.neographikal schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:52:
[...]
[spam]
irc.tweakers.net#fotografie (en dat geldt ook voor de rest van de mensen, joinen daar! Hoe meer zielen hoe meer vreugd), we zijn nu met zes man ongeveer.
[/spam]
Onder de 22,00 is het vrijgesteld. Niet veel dat is waar, maar als ik de reacties op ebay van digital-rev en consorten lees zijn er maar enkelen die wél de doane hebben moeten betalen
1. Je bestelt voor een hele stad met 160.000 inwoners toch geen 10 exemplaren? Dat moeten er veel meer zijn!
2. De Nederlandse versie is wel goed leverbaar, alleen duurder dan de Duitse versie.
3. Dit is al de zoveelste keer dat hij tijdens een aanbieding niet leverbaar is.
4. Wie besteld er nou producten waarvan de levertijd onbekend is?
Gek wordt ik ervan

Verwijderd
Verwijderd
één week , hooguit twee.. werd er tegen mij gezegdmasser120 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:19:
Gek wordt ik ervan![]()
Verwijderd
Om even mezelf te quoten: was de FEC bij de 350D op te lossen door nieuwe firmware?Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:20:
Even een n00bvraagje (heb nog niet alles gelezen van mijn nieuwe speeltjes, te weinig tijd gehad): hoe zit het met de samenwerking tussen 350D en 420ex? Zijn alle functies van de 420ex goed ondersteund door de 420ex (zoals het "harder / zachter" zetten van de flits) of moet je daar echt een 10 of 20D voor hebben?
De 350D heeft wel standaard FEC.
Verwijderd
De helft van die redenen om een dSLR te kopen klopt al nietVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:11:
Mediamarkt aanbieding :
[afbeelding]
http://www.axeweb.nl/mmgroot.jpg
* simon heeft btw vandaag de Tamron 70-300 4.0-5.6 Macro II gehaald, voor z'n geld perfect lensje, valt mee in scherpte.
|>
Altijd al gevonden dat die rooie jasjes op MediaMarkt-uniformen lijken:Simon schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:53:
Die uitleg bij telelens is wel te stom voor woorden. Door een langere sluitertijd kom je dichterbij... Welk josti heeft dit geschreven.
* simon heeft btw vandaag de Tamron 70-300 4.0-5.6 Macro II gehaald, voor z'n geld perfect lensje, valt mee in scherpte.

Maar nogmaals: bij de MediaMarkt koop je DVD's, een staafmixer of een krultang, geen fotocamera ter waarde van een 2de hands auto. Als je goed advies verwacht, kun je beter naar de betrouwbare fotozaak gaan. Als je je blind staart op een lage prijs (en vervolgens X maanden moet wachten) ben je nog steeds niet blij..... het was mij die paar centen extra iig volop waard.
En ik krijg van mijn vriendelijke ouders een Canon EF 50 1.8 lens als ik over 2 weken jarig ben, hoi hoi.
Verwijderd
Denk eerst eens na voordat je iets zegt. Ten eerste kan Mediamarkt er nog zoveel bestellen als ze willen maar ze krijgen er dan toch maar 10 geleverd. Ten tweede ze moeten wel bestellen anders lopen ze gewoon omzet mis en daarom zeggen ze tegen de klant zoveel weken maar daar klopt idd niks van want ze weten het zelf ook niet eens precies.masser120 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:19:
1. Je bestelt voor een hele stad met 160.000 inwoners toch geen 10 exemplaren? Dat moeten er veel meer zijn!
2. De Nederlandse versie is wel goed leverbaar, alleen duurder dan de Duitse versie.
3. Dit is al de zoveelste keer dat hij tijdens een aanbieding niet leverbaar is.
Gek wordt ik ervan![]()
let wel, zo goedkoop zijn ze niet eens. Konijnenberg heeft de 350D (duits) ook voor 799 en Crown zit daar qua prijs waarschijnlijk nog weer onder.MartijnGizmo schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:44:
[...]
Maar nogmaals: bij de MediaMarkt koop je DVD's, een staafmixer of een krultang, geen fotocamera ter waarde van een 2de hands auto. Als je goed advies verwacht, kun je beter naar de betrouwbare fotozaak gaan. Als je je blind staart op een lage prijs (en vervolgens X maanden moet wachten) ben je nog steeds niet blij..... het was mij die paar centen extra iig volop waard.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Is het een Duits model waar het om gaat eigenlijk ?
Het model is in heel Europa hetzelfde, alleen is de gebruiksaanwijzing soms in een andere taal. Dat is verder geen probleem, aangezien in ieder geval de Engelse gebruiksaanwijzing (illegaal) op internet staat.x KeN x schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:56:
Is het een Duits model waar het om gaat eigenlijk ?
Verder is zo'n apparaat vrij simpel te bedienen als je weet hoe een SLR camera werkt. Weet je niet hoe een SLR camera werkt, dan kan je wel de gebruiksaanwijzing lezen, maar dan weet je toch niet wat je moet beginnen met belichtingscompensatie en dergelijke
Mijn 2 centjes.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Het punt is dat ik ’m bij de BCC heb gekocht, en die heeft die Everyday Low Pricing actie.
Dat zou dan betekenen dat ik recht heb op deze regeling.Wanneer u binnen 14 dagen na uw aankoop bij BCC hetzelfde artikel elders voor een lagere prijs kunt kopen, betaalt BCC u:
HET PRIJSVERSCHIL
+ 25% VAN HET VERSCHIL
RETOUR !
Voorwaarde is dan wel dat het een NL model moet zijn.
Maar volgens mij is dat helaas niet van toepassing, gezien dit ongetwijfeld geen NL-model is.Het artikel is voorzien van het door de officiële Nederlandse importeur afgegeven garantiebewijs
Gelukkig zag ik ’m wel voor 849 bij de Media Markt in Utrecht, dus da’s iig wat korting.
Verwijderd
Alleen op portretstand lijkt het of ik de camera extra hoog moet houden!
Dat is een kwestie van wennen. Als je eenmaal gewend bent wil je nooit meer een toestel zonder grip. Het is zoveel makkelijker.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:11:
[...]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Waar heb jij hem vandaan en wat heeft die je gekost? Verschillende webwinkeld bieden hem aan voor ongeveer €120,-Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:11:
Toch zijn de grips wel los te verkrijgen. Vorige week maandag was de mijn besteld. Vanadaag was deze binnen. Gelijk opgehaald en erop gezet. Ziet er prima uit. M'n tweede accu erin en kan doorschieten. Mijn pink heeft nu ook een plaatsje gevonden![]()
Verwijderd
Dixons heeft nu inruilweken. Voor een EOS350D krijg je Eur 95 (waardebon) op een willekeurige (oud, kapot of Eur 5-wegwerp) terug. Korting dus. (350D kit kost daar Eur 899)
Met deze folder ben ik naar de fotograaf gegaan en die is meegegaan met de aktie. Ik heb wat extra accesoires tegen tweaker-prijzen gekocht. Liever dit dan bij een mediamarkt of zo een fantastische camera te kopen....
Alleen had ik een paar kleine tegenvallers:
- mijn Metz 32MZ-3 flitser doet het niet (ik heb gezien dat ik een nieuwe adapter hiervoor moet kopen)
- mijn Sigma objectief 28-70/2.8 doet het ook niet (error 99). Maar dat wist ik al (al geprobeerd); misschien kan ik die met mijn oude EOS-5 verkopen. Anders ff omchippen.
[vraagtekenmode aan]Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:17:
Tip voor onderhandeltweakers:
Dixons heeft nu inruilweken. Voor een EOS350D krijg je Eur 95 (waardebon) op een willekeurige (oud, kapot of Eur 5-wegwerp) terug. Korting dus. (350D kit kost daar Eur 899)
Met deze folder ben ik naar de fotograaf gegaan en die is meegegaan met de aktie. Ik heb wat extra accesoires tegen tweaker-prijzen gekocht. Liever dit dan bij een mediamarkt of zo een fantastische camera te kopen.....
Wellicht kan je het nog vager omschrijven...
[vraagtekenmode uit]
Waar heb je die grip vandaan dan Darkeye?Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:11:
Toch zijn de grips wel los te verkrijgen. Vorige week maandag was de mijn besteld. Vanadaag was deze binnen. Gelijk opgehaald en erop gezet. Ziet er prima uit. M'n tweede accu erin en kan doorschieten. Mijn pink heeft nu ook een plaatsje gevonden![]()
Verwijderd
Edit: ze hebben ook een website: Foto Patent.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 09:14 . Reden: Link gevonden! ]
Je had toch niet de laatste zeker hè ?
Wat kost ’ie daar eigenlijk ?
Verwijderd
Ik heb gister nog weer ff gebeld, duurt nog wel 2 weken voordat ze weer een nieuw voorraadje hebben, dus die 799 klopt wel, alleen duurt het minimaal 2 weken voordat je in de winkel uberhaubt een eos350d kan kopen.... vaag hoor..
Gister de knoop doorgehakt en bij digitalstreet.nl eentje besteld
+ extra accu bij accuplus.nl
Verwijderd
Dalsheim in Leeuwarden heeft er voldoende op voorraad voor 899,- met 2 lenzen kit.
Grtz
Ketchup
Verwijderd
Ik heb de mijne gekocht bij Verschoore in Goes (Zeeland). Deze koste daar normaal 139,00 euro en ik heb er 125,00 euro voor betaald. En ja, het is wel een stuk beter vasthouden met grip.vleppyniles schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:31:
[...]
Waar heb jij hem vandaan en wat heeft die je gekost? Verschillende webwinkeld bieden hem aan voor ongeveer €120,-
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik was zelf ook van plan om bij Konijnenberg m'n 350D te kopen, maar daar hadden ze 'm niet op voorraad, en ze konden me ook niet vertellen wanneer de cam WEL kwam. Daarom heb ik die camera toch bij de Media Markt gekocht (body + kitlens toen nog 839 euro). Hier gingen echter weken aan research aan vooraf. Het werd m'n eerste dSLR, dus moest ik me er wel in verdiepen. Overwegingen maken tussen de D70 en de 350D, en de 300D. Ik heb tig reviews gelezen, gebruikerservaringen en professionele tests bekeken. En dat gaf uiteindelijk de doorslag. Het enige wat die verkoper voor me hoefde te doen was de doos uit het magazijn pakkenMartijnGizmo schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:44:
[...]
Altijd al gevonden dat die rooie jasjes op MediaMarkt-uniformen lijken:
[afbeelding]
Maar nogmaals: bij de MediaMarkt koop je DVD's, een staafmixer of een krultang, geen fotocamera ter waarde van een 2de hands auto. Als je goed advies verwacht, kun je beter naar de betrouwbare fotozaak gaan. Als je je blind staart op een lage prijs (en vervolgens X maanden moet wachten) ben je nog steeds niet blij..... het was mij die paar centen extra iig volop waard..
Maar als je het over objectieven hebt, dan is een fotospeciaalzaak wel aan te raden. Dan mag je de lens vaak ff uitproberen, en dat zie ik in de Media Markt nog niet zo snel gebeuren (correct me if I'm wrong).
Wat dat betreft vind ik Konijnenberg wel een top bedrijf hoor, ik heb er laatst nog m'n 70-200 f/4.0L gehaald, en de service + expertise is echt perfect daar
Oke, dank je wel.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:35:
[...]Ik heb de mijne gekocht bij Verschoore in Goes (Zeeland). Deze koste daar normaal 139,00 euro en ik heb er 125,00 euro voor betaald. En ja, het is wel een stuk beter vasthouden met grip.
Bij MM heb je de mogelijkheid om het gekochte product binnen 14 dagen te retouneren. Hoef je niet eens een echt geldige reden voor hebben. Je krijgt ook gewoon je geld terug en niet een of andere tegoedbon.DenMan schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:40:
[...]Dan mag je de lens vaak ff uitproberen, en dat zie ik in de Media Markt nog niet zo snel gebeuren (correct me if I'm wrong).
Wat dat betreft dus ook wel een goede service!
Verwijderd
Had bij me; Sigma 18-200 lens, een polarizer, een grad filter en een Vosonic imagetank van 40GB, Helaas heb ik het Cokin P filtersysteem, A was op dat moment niet verkrijgbaar. P is iets te klein en heeft vignetting op groothoekstand.
Heb 2500 fotos genomen. Het was in elk geval een verademing om met slechts één accu dagen uit de voeten te kunnen
Een selectie van de fotos staat hier: http://www.pbase.com/errorist/madagascar_mauritius_2005
Ik zou zo volgende keer mee willen gaan.
{signature}
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 22:19 . Reden: Opmerking verwijderd ]
somewhere there was silence
no offence, maar om een of andere reden vind ik ze allemaal niet echt scherp, sommige fotos zijn wel wat beter, soms lijken ze alsof ze bewogen zijn..Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:45:
Nou had m'n 350D speciaal aangeschaft voor m'n reis naar Madagascar, ben inmiddels weer terug.
Had bij me; Sigma 18-200 lens, een polarizer, een grad filter en een Vosonic imagetank van 40GB, Helaas heb ik het Cokin P filtersysteem, A was op dat moment niet verkrijgbaar. P is iets te klein en heeft vignetting op groothoekstand.
Heb 2500 fotos genomen. Het was in elk geval een verademing om met slechts één accu dagen uit de voeten te kunnen
Een selectie van de fotos staat hier: http://www.pbase.com/errorist/madagascar_mauritius_2005
|>
[ Voor 11% gewijzigd door breinonline op 30-06-2005 23:11 ]
Verwijderd
overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik weinig zorg heb besteed aan het resizen, vond de originelen behoorlijk scherp op het eerste gezicht. Wat me trouwens ook opviel is dat de windows viewer veel onscherper is dan bijv. xnview.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 23:32 ]
Ik denk dat je veel had kunnen toevoegen door wat andere standpunten te zoeken en daardoor meer voordeel te halen uit de mooie eigenschappen van een DSLR.
Mooi land, mooie foto's maar ik mis een beetje spanning, zeg maar de toevoeging van een DSLR op een gewone goede digicam.
Lijkt me wel dat je een waanzinnige vakantie hebt gehad!
keep up the good work!!
[ Voor 20% gewijzigd door Triplefox op 01-07-2005 00:01 ]
Verwijderd
Bedankt voor de suggetsies etc btw
Ik heb ze allemaal op original bekeken en dat maakte volges mij nog beswel wat uit ja. Zeker fraaie vakantie-impressie, ik zou zo zelf willen gaan.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:38:
overigens moeten deze fotos natuurlijk wel op original worden bekeken anders zijn ze idd echt onscherp!
Bedankt voor de suggetsies etc btwAppreciated. Was mn eerste reis met een DSLR
Bijvoorbeeld: Als je op je LCD reviewed lijkt het vaak haarscherp, maar fullscreen op je comp. valt dat vaak tegen helaas.
Wel apart overigens die onscherpte.
Geschoten met AF of MF ?
Verwijderd
maar een door de comp. toonbare versie van de originele resolutie is wat scherper dan een pixel-verkleining.x KeN x schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:03:
Ehm.. hoe groter de foto hoe duidelijker je ziet dat het onscherp is natuurlijk
Dat kun je wel zien door volledig in te zoomen. Ik deed dat regelmatig en was al bang dat alles onscherp zou zijn, maar uiteindelijk viel het me erg mee.Bijvoorbeeld: Als je op je LCD reviewed lijkt het vaak haarscherp, maar fullscreen op je comp. valt dat vaak tegen helaas.
Vrijwel allemaal met AF behalve de nachtfotos.Geschoten met AF of MF ?
Verwijderd
Scherpstellen en beweging is slechts een enkele keer fout gegaan, maar toch zijn alle foto's op een bepaalde manier onscherp. Dit kan komen door, kwaliteit van het objectief of polarizer of nd filter of er zit vuil op objectief of lenzen. Ze zien er allemaal een beetje sponzig uit, en dat is meestal vuil, vingerafdruk oid.
Verwijderd
Sorry voor de vaagheid... ik heb Eur 917 betaald voorvleppyniles schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 08:40:
[...]
[vraagtekenmode aan]
Wellicht kan je het nog vager omschrijven...
[vraagtekenmode uit]
Eos rebel-xt (=350d) + 256MB sandisk extreme + 1gb pq1 40x + extra batterij + 2wk omruilgarantie
350D-NL zou hetzelfde gekost hebben, maar dan zonder omruilgarantie, met langzame 256MB en zonder internationale stekkerlader.
Ik zal alleen geen oordeel geven over de scherpte van de foto's, want het zijn toch verkleinde foto's van het origineel. Een foto wordt na verkleining altijd iets 'softer', vandaar ook dat het vrij normaal is wat met USM te spelen na de verkleining.
Daar hoor ik er meer over; kan iemand meneer de semi-leek hier even uitleggen wat het "spelen met USM" inhoudt? Ik dacht dat dat een optie was die op lenzen zat om een snellere AF te krijgengium schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 02:06:
Ik zal alleen geen oordeel geven over de scherpte van de foto's, want het zijn toch verkleinde foto's van het origineel. Een foto wordt na verkleining altijd iets 'softer', vandaar ook dat het vrij normaal is wat met USM te spelen na de verkleining.
Maar USM staat ook wel voor UnSharp Mask, zit in Photoshop en allerlei andere fotobewerkingsprogramma'sAesculapius schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:09:
[...]
Daar hoor ik er meer over; kan iemand meneer de semi-leek hier even uitleggen wat het "spelen met USM" inhoudt? Ik dacht dat dat een optie was die op lenzen zat om een snellere AF te krijgen
[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 01-07-2005 12:11 ]

Bij mij was het nog vreemder, ik kende de term USM als unsharp mask, en dan komt er iemand met een USM-lens op je af.Aesculapius schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:12:
nee okeej, unsharp mask gebruik ik al jaren en is inderdaad handywist even niet dat USM daar een gebruikte afkorting voor was
En dan sta je toch echt even vreemd te kijken
Heeft het bijvoorbeeld zin om SanDisk Extreme 3 geheugen te halen van 20MB/sec, of kan ik makkelijk af met goedkoper?
Ik wil 1-2GB, dus in principe is het of 1GB snel (110 euro Sandisk Extreme 3), of 2GB langzaam (132 euro Kingston).
Maarrehh aan de reacties te zien moet hij op bestelling??? Kan je m überhaupt nog wel ergens kopen en fotograferend de winkel uitlopen?
==
hoi
Als je in de buurt van Rotterdam zit. Digicamshop heeft hem op voorraad voor een redelijke prijs (en goede service ook).
De winkel zelf zit dus in Kralingen.
[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 01-07-2005 15:07 ]
Dit topic is gesloten.