Canon EOS 350D (Deel 2)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.063 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Bosmonster schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:53:
Bij de Mediamarkt de 350D gekocht voor 755 euro (lens kit), in de tijd dat ie zonder BTW ging. Maar ik vraag me nu af wat voor geheugen ik erbij moet halen.

Heeft het bijvoorbeeld zin om SanDisk Extreme 3 geheugen te halen van 20MB/sec, of kan ik makkelijk af met goedkoper?

Ik wil 1-2GB, dus in principe is het of 1GB snel (110 euro Sandisk Extreme 3), of 2GB langzaam (132 euro Kingston).
Ik zou voor 2GB langzaam gaan. De Extreme 3 is een bliksemsnelle kaart, maar daar maakt de 350D tot beperkte hoogte gebruik van.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Bosmonster schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:53:
Bij de Mediamarkt de 350D gekocht voor 755 euro (lens kit), in de tijd dat ie zonder BTW ging. Maar ik vraag me nu af wat voor geheugen ik erbij moet halen.

Heeft het bijvoorbeeld zin om SanDisk Extreme 3 geheugen te halen van 20MB/sec, of kan ik makkelijk af met goedkoper?

Ik wil 1-2GB, dus in principe is het of 1GB snel (110 euro Sandisk Extreme 3), of 2GB langzaam (132 euro Kingston).
Qua snelheid zit er tussen de ultra2 en extreme 3 geen enkel verschil, minder dan een een promille volgens mij zelfs.

Zou dus gewoon een Ultra 2 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Fairy schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:07:
[...]

Qua snelheid zit er tussen de ultra2 en extreme 3 geen enkel verschil, minder dan een een promille volgens mij zelfs.

Zou dus gewoon een Ultra 2 pakken.
Hmm.. ik dacht gelezen te hebben dat ultra 2 10MB/s is en Extreme3 20MB/sec.. Das toch wel een aardig verschil :P

Als ik voor 2GB ga ga ik overigens niet voor Sandisk, maar Kingston. Die is lekker goedkoop, maar redelijke snelheden (ongeveer 8MB/sec, 132 euro 2GB)

Of 2GB extreme3.. dan maar wat extra diep in de buidel tasten maar voor de komende 2 jaar gebeiteld zitten..

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 01-07-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Bosmonster schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:25:
[...]

Hmm.. ik dacht gelezen te hebben dat ultra 2 10MB/s is en Extreme3 20MB/sec.. Das toch wel een aardig verschil :P

Als ik voor 2GB ga ga ik overigens niet voor Sandisk, maar Kingston. Die is lekker goedkoop, maar redelijke snelheden (ongeveer 8MB/sec, 132 euro 2GB)

Of 2GB extreme3.. dan maar wat extra diep in de buidel tasten maar voor de komende 2 jaar gebeiteld zitten..
Ja en de 350D schrijft niet harder al 6,nogwat MB/S dus enkel de latency zal nog wat uitmaken maar dat verschil is minimaal.

Ik heb de Ultra 2 en Extreme 3 beiden getest en het maakt geen bal uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 01-07-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Fairy schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:29:
[...]

Ja en de 350D schrijft niet harder al 6,nogwat MB/S dus enkel de latency zal nog wat uitmaken maar dat verschil is minimaal.

Ik heb de Ultra 2 en Extreme 3 beiden getest en het maakt geen bal uit.
Ok dat is een ander verhaal. Dat de camera zelf niet sneller kan schrijven dan dat is nieuw voor me.

Overigens lijkt het me dat je door de buffer het verschil normaliter sowieso niet merkt, tenzij je max res RAW+JPG series gaat schieten ofzo. Maar dan nog.. dat moet ook gewoon kunnen, koop niet voor niks zo'n camera :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 01-07-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillsBro
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:17
die snelheid wordt alleen benut in een kaartlezer, de camera zelf gaat nu eenmaal niet sneller. Nu maakt het prijsverschil ook weinig uit dus waarom zou je niet het snelste kaartje kopen ?

Ik heb een vraag over flitsers, wie gebruikt welke flits? Metz, Sigma, Canon?

Kan ik dezelfde flitser ook op mijn Sony DSC-V1 gebruiken met een adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

BillsBro schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:41:
die snelheid wordt alleen benut in een kaartlezer, de camera zelf gaat nu eenmaal niet sneller. Nu maakt het prijsverschil ook weinig uit dus waarom zou je niet het snelste kaartje kopen ?

Ik heb een vraag over flitsers, wie gebruikt welke flits? Metz, Sigma, Canon?

Kan ik dezelfde flitser ook op mijn Sony DSC-V1 gebruiken met een adapter?
Ik vind 130 euro en 220 euro nog wel een aardig verschil...

Uiteindelijk net maar besloten voor de goedkope Kingston te gaan van zo'n 8MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Bosmonster schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:43:
[...]

Ik vind 130 euro en 220 euro nog wel een aardig verschil...

Uiteindelijk net maar besloten voor de goedkope Kingston te gaan van zo'n 8MB/sec.
Juist, en laat die Kingston nou juist heel slecht presteren op de 350D :{

Er is een testoverzicht van maar weet even de url niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Fairy schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:46:
[...]

Crap, je maakt het me ook niet makkelijk! Maar bedankt voor je advies :)

Je raadt dus Sandisk Ultra2 aan?

2GB 186 euro, dat dan maar doen. Morgen even langsfietsen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 01-07-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooizo, heb een BG-E3 grip kunnen lenen voor mijn shoot op Sensation morgen. Wat een fijn ding zeg, kan ik mijn pink ook tenminste kwijt :-) En een extra accu daarbij is zeker geen overbodige luxe!

Weet iemand hoe het zit met die grip ON of OFF? Bij OFF kan je nog gewoon foto's maken. Wil ON alleen zeggen dat de knoppen op de grip werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Eusebius schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:58:
Net krijg ik van de belasting een leuk bedrag binnen. Aangezien ik al jaren canon-user ben en de 350d goed is (oa qua responstijd) wil ik het toestel kopen.

Maarrehh aan de reacties te zien moet hij op bestelling??? Kan je m überhaupt nog wel ergens kopen en fotograferend de winkel uitlopen?
Gewoon de telefoon pakken en wat fotozaken in de buurt opbellen. Kom je er zo achter en kun je meteen over de prijs praten. :) Goedkope accesoires zijn vaak makkelijker te bedingen dan korting, dus vraag om een extra accu ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:46:
[...]

deze miss? :
http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-7699

en als het de Elite pro serie is van kingston presteert die helemaal zo slecht nog niet.
Ikzelf heb de 512mb versie van de elite pro, is voor mij meer dan snel genoeg, pakken sneller dan een standaart sandisk kaartje, en kost niets meer, zelfs iets goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Ik heb ook de Ultra II besteld bij m'n 350d inplaats van de Kingston. Die review staat hier. Extreme III schijnt iets beter te presteren op de 350d, maar dat verschil was me wat te klein. :)

edit:
JjJames, fast bastard :P

[ Voor 9% gewijzigd door DaRuLe op 01-07-2005 16:02 ]

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:01:
[...]

deze miss? :
http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-7699

en als het de Elite pro serie is van kingston presteert die helemaal zo slecht nog niet.
Ikzelf heb de 512mb versie van de elite pro, is voor mij meer dan snel genoeg, pakken sneller dan een standaart sandisk kaartje, en kost niets meer, zelfs iets goedkoper :)
Thanks voor de link. De Ultra 2 komt daar wel erg lekker uit de bus, zeker vergeleken met die kingston inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:00:
Weet iemand hoe het zit met die grip ON of OFF? Bij OFF kan je nog gewoon foto's maken. Wil ON alleen zeggen dat de knoppen op de grip werken?
Klopt, dit om in normale modus geen last te hebben van knoppen die je per ongeluk indrukt. Ik laat overigens die knop altijd op on staan, anders zit ik elke keer te kijken waarom het e.e.a. nou niet werkt :+

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Beaves schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:12:
[...]

Klopt, dit om in normale modus geen last te hebben van knoppen die je per ongeluk indrukt. Ik laat overigens die knop altijd op on staan, anders zit ik elke keer te kijken waarom het e.e.a. nou niet werkt :+
Ken het probleem :P

Ps ik zat ook effe raar te kijken waar die on-off voor was, dacht eerst dat je daar de cam ook mee kon aanzetten oid, maar bleek dus gewoon voor de knopjes te zijn. Handig als je de grip er in de winkel op laat schroeven en meteen de stad in zeult met je cam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillsBro
Compact Flash 1GB (Sandisk Extreme) € 104,72 01-07 [Toevoegen aan winkelmand] Compact Flash 1GB (SanDisk Ultra II) € 84,75 01-07 [Toevoegen aan winkelmand]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

BillsBro schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:39:
Compact Flash 1GB (Sandisk Extreme) € 104,72 01-07 [Toevoegen aan winkelmand] Compact Flash 1GB (SanDisk Ultra II) € 84,75 01-07 [Toevoegen aan winkelmand]
Da's wel 20 euro is bijna 45 guldens, dus ik zou mooi de ultra pakken want het verschil in snelheid is nix nada nakkes.

Daarnaast heb ik ooit iets gehoord dat de snelle kaartjes iets kortere levensduur hebben, maar of dat werkelijk zo is weet ik niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 01-07-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

En alle winkels die ik tegenkom hebben het extreme3 niet op voorraad (blijkbaar problemen met levering). Ultra2 is overal wel op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Bosmonster schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:47:
En alle winkels die ik tegenkom hebben het extreme3 niet op voorraad (blijkbaar problemen met levering). Ultra2 is overal wel op voorraad.
Media Markt Zwolle lagen ze op voorraad, gisteren nog geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:40:
[...]

Da's wel 20 euro is bijna 45 guldens, dus ik zou mooi de ultra pakken want het verschil in snelheid is nix nada nakkes.

Daarnaast heb ik ooit iets gehoord dat de snelle kaartjes iets kortere levensduur hebben, maar of dat werkelijk zo is weet ik niet.
Ik heb de Ultra II. Sneller kan volgensmij niet, of iig niet merkbaar. Wat die Ulta II is al so de ju snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:00:
Mooizo, heb een BG-E3 grip kunnen lenen voor mijn shoot op Sensation morgen. Wat een fijn ding zeg, kan ik mijn pink ook tenminste kwijt :-) En een extra accu daarbij is zeker geen overbodige luxe!
Kijk maar uit; straks wil die grip er niet meer van af :Y)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Grmbl, m'n lens er sinds de aanschaf een paar weken terug niet af gehad, en toch zit er nu een vuiltje op de prisma. Voortaan toch maar opbergen in een tas denk ik. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 17:49

breinonline

Are you afraid to be known?

MartijnGizmo schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:51:
Grmbl, m'n lens er sinds de aanschaf een paar weken terug niet af gehad, en toch zit er nu een vuiltje op de prisma. Voortaan toch maar opbergen in een tas denk ik. :(
Dat hou je toch niet tegen, ik had het ineens na een jaar en ik heb heel wat gewisseld en de spullen altijd in een tas gehad. Je voorkomt het niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ja maar, ja maar..... het botst met mijn gevoel. Ik heb er echt voorzichtig mee gedaan en de boel dicht gehouden. Maarja, vuil kruipt uiteindelijk overal wel tussen ja. :)

Update: soms kan het zo simpel zijn. Ik hou m'n camera nog es op z'n kant om te kijken wat het precies is, valt het er zo uit. Lijkt wel een stukje zwart kunststof van het productieproces. Beeld vrij, Martijn blij. :+

[ Voor 40% gewijzigd door MartijnGizmo op 01-07-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

MartijnGizmo schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:06:
Ja maar, ja maar..... het botst met mijn gevoel. Ik heb er echt voorzichtig mee gedaan en de boel dicht gehouden. Maarja, vuil kruipt uiteindelijk overal wel tussen ja. :)

Update: soms kan het zo simpel zijn. Ik hou m'n camera nog es op z'n kant om te kijken wat het precies is, valt het er zo uit. Lijkt wel een stukje zwart kunststof van het productieproces. Beeld vrij, Martijn blij. :+
Pas op dat het niet het stukje zwarte rubberachtige spul is waar de spiegel tegenaan klapt.. ik weet niet hoe het toestel zich houdt als dat weg is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

MartijnGizmo schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:06:

Mwoah niet zeiken ;)

Gewoon effe een blaasbalgje halen, cam op de kop houden met de opening naar beneden en dan effe grondig uitblazen, ik doe dat bijna elke dag :)

PS sensor schoonblazen kan ook geen kwaad af en toe, ik heb zelf dan de visibledust en sensor swabs erbij. Die visibledust is echt een uitkomst, maarja wel een kutkwastje van 99 euro, maar ook de enige kwast die op je sensor mag en het reinigt echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Fairy schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:34:
[...]
Gewoon effe een blaasbalgje halen, cam op de kop houden met de opening naar beneden en dan effe grondig uitblazen, ik doe dat bijna elke dag :)
Moet je zoiets niet gewoon doen als het nodig is? Elke dag lijkt me een beetje overkill. Het blijft een bepaald risico om een doosje met gevoelige toestanden schoon te maken. En ik kan me niet voorstellen (tenzij je oude, stoffige zolders fotografeert of veel in Irak komt) dat ie meerdere keren per week zó vuil is dat je 'm moet schoonmaken. Verhoog je zo niet nodeloos het risico dat je 'm een keer sloopt/beschadigd?

Ik bedoel maar...ik ben een preciesie/control-freak maar ik zou 'm hooguit preventief 1x per maand doen of alleen als ik iets zie zitten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

breinonline schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:25:
[...]

Pas op dat het niet het stukje zwarte rubberachtige spul is waar de spiegel tegenaan klapt.. ik weet niet hoe het toestel zich houdt als dat weg is.
Nee, het leek eerder een stukje plastic-vijlsel als wanneer je gezaagd hebt. Geen idee hoe het erin gekomen is, wel blij dat het weg is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

MartijnGizmo schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:57:
[...]

Nee, het leek eerder een stukje plastic-vijlsel als wanneer je gezaagd hebt. Geen idee hoe het erin gekomen is, wel blij dat het weg is. :)
O dat spul schijnt soms wel vrij te komen, komt door de productie van de omhuizing van de camera. Ikzelf had er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Beetje spam. Ik zag in het AD van vandaag dat Foto Klein de 350 kit (enkel zondag 3 juli) voor 755 verkoopt.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Da’s toch geen spam man :p
Gewoon een nuttige tip voor mensen die op het punt staan er een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Hieronder is de link van de zondagaktie. Het is slechts in 2 vestigingen waaronder Alexandrium Rotterdam.
http://www.fotoklein.nl/pdf/zondagaktie.pdf

geen slechte aktie! Maar goed op=op dus dat wordt voor de deur slapen als je er eentje wilt haha

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Bean77 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:17:
Hieronder is de link van de zondagaktie. Het is slechts in 2 vestigingen waaronder Alexandrium Rotterdam.
http://www.fotoklein.nl/pdf/zondagaktie.pdf

geen slechte aktie! Maar goed op=op dus dat wordt voor de deur slapen als je er eentje wilt haha
Typisch voorbeeld van een lokkertje. Een 350D inclusief kitlens voor 755 euro, in een klein aantal vestigingen, op 1 dag en op=op.
Aangezien de 350D sowieso slecht leverbaar is kunnen dat nooit veel exemplaren zijn.

Maar goed, inderdaad voor de deur gaan liggen als je er 1 wilt scoren :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Gisteren toch maar eens de Canon software geïnstalleerd. Aangezien ik wel eens timelapse filmpjes heb gemaakt met een webcam was ik wel benieuwd naar de mogelijkheid om interval-foto's te maken. Het goede nieuws: dat werkt.

Maar allemachtig heej, wat een troep, die software. Kost enorm veel ruimte, 100.000 overbodige opties, nee, echt niet aan mij besteed. Ik doe weer lekker gewoon m'n geheugenkaartje in de cardreader en hou het bij Photoshop/Paint Shop Pro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 14:40

Frits Flits

SOUND! Designer

Die aanbieding van Foto Klein heeft een Sigma lens en geen Canon lens, alhoewel dat wel de indruk wekt. We hebben gebeld naar die zaak, dus zodoende dat ik 't weet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

aangezien ik toch vaak lees dat de canon kitlens wat slapjes aanvoelt, en dat de focusring niet ideaal is (geen aanduidingen waar je zit)... kan ik op basis daarvan toch wel zeggen dat de sigma wél degelijk aanvoelt (die heb ik namelijk), en dat manual focus ook netjes is, met aanduidingen op de lens.

Sigma hoeft dus niet per sé een nadeel te zijn tov Canon. (imho juist een voordeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Frits Flits schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 23:37:
Die aanbieding van Foto Klein heeft een Sigma lens en geen Canon lens, alhoewel dat wel de indruk wekt. We hebben gebeld naar die zaak, dus zodoende dat ik 't weet.
Dan is het ook geen 18-55 lens, foutje in de folder. Sigma heeft alleen een 18-50. Geen verkeerde lens inderdaad, metalen mount en glas in plaats van het plastic van de Canon kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillsBro
die Sigma 18-50 (3.5 5.6) heb ik op de kop weten te tikken voor 58 euro (echt een mazzeltje gehad bij Topvisionshop.com, daar is ie nu ook weer duurder). Aanvankelijk dacht ik geen groothoek te willen gebruiken maar merkte in de praktijk toch wat tekort te komen. Op basis van foto's die ik gezien heb zou ik niet durven zeggen dat de sigma beter is dan de kitlens. Maar de sigma is wel van iets betere makelij en je krijgt er ook nog een zonnekap bij. Geen hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

THW Arie schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:28:
[...]

Typisch voorbeeld van een lokkertje. Een 350D inclusief kitlens voor 755 euro, in een klein aantal vestigingen, op 1 dag en op=op.
Aangezien de 350D sowieso slecht leverbaar is kunnen dat nooit veel exemplaren zijn.

Maar goed, inderdaad voor de deur gaan liggen als je er 1 wilt scoren :)
Heb voor mijn lens kit ook 755 betaald bij de mediamarkt. (Dat was dus wel een originele lens-kit, geen sigma lens :P)

Maar dat was in de paar dagen dat je ze zonder BTW kreeg. -19% scheelt toch best een boel :)

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 03-07-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg hem vandaag geleverd, nu ben ik nog haastig op zoek naar een goed tasje.

Digitalstreet rade mij een lowepro aan (40 euro).

Heeft iemand nog tips of advies voor tasjes? Camera moet er in passen + extra accu. Voorlopig toch geen extra lenzen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 09:17:

Heeft iemand nog tips of advies voor tasjes? Camera moet er in passen + extra accu. Voorlopig toch geen extra lenzen oid.
Tamrac Velocity 6 (~20 euro , fotovideostore.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:53
Zo, afgelopen zaterdag maar eens eentje gehaald bij k'nijn. Meteen een sigma 18-50 2.8 erbij ipv kitlensje. Zeer tevreden over scherpte, ook bij grote diafragma openingen. Zal binnenkort wat foto's posten. Body is zeer fijn in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf sinds kort ook een 350D gekocht en dit zijn de eerste 2 foto's die ik maakte :)

http://www.filedump.nl/getmedia.php?img=12.JPG
http://www.filedump.nl/getmedia.php?img=21.JPG

Het lijkt wel alsof je geen fotokennis nodig hebt met dit wonderding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:18:
Ik heb zelf sinds kort ook een 350D gekocht en dit zijn de eerste 2 foto's die ik maakte :)

http://www.filedump.nl/getmedia.php?img=12.JPG
http://www.filedump.nl/getmedia.php?img=21.JPG

Het lijkt wel alsof je geen fotokennis nodig hebt met dit wonderding :)
Je kunt hem gebruiken als point-and-shoot inderdaad, beetje zonde van het geld dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Heb de 350d kit ook een paar dagen nu, en begin een beetje point and shoot, maar zo hier en daar telkens meer van de opties gebruiken waarbij de fotos nou niet altijd even mooi zijn, maar aldoende leert men.
trouwens is de auto focus in de autostanden vaak erg vervelend, hij pakt te vaak het verkeerder focus punt bij mij :(

hier maar 2 fotos die wel gelukt zijn :)
Afbeeldingslocatie: http://www.filedump.nl/files/Img_0015t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.filedump.nl/files/Img_0031t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij's binne(n) :)

Zal op me werk even wat foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Solomo schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:49:
Heb de 350d kit ook een paar dagen nu, en begin een beetje point and shoot, maar zo hier en daar telkens meer van de opties gebruiken waarbij de fotos nou niet altijd even mooi zijn, maar aldoende leert men.
trouwens is de auto focus in de autostanden vaak erg vervelend, hij pakt te vaak het verkeerder focus punt bij mij :(

hier maar 2 fotos die wel gelukt zijn :)
[afbeelding]

[afbeelding]
Simpele truc: het middelste focuspunt alleen kiezen. emeestal wil je die toch gebruiken. Zo niet, richt het midden op je onderwerp, druk de sluiter half in e nverdraai de camera totdat je compositie zo is als je wilt. Sim-pel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

breinonline schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:26:
[...]

Simpele truc: het middelste focuspunt alleen kiezen. emeestal wil je die toch gebruiken. Zo niet, richt het midden op je onderwerp, druk de sluiter half in e nverdraai de camera totdat je compositie zo is als je wilt. Sim-pel :)
Ik gebruik altijd de center focus, en soms kies ik een punt, vooral bij portret, maar alle focuspunten doe ik nooit, want je heb altijd de verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de camera even uitgepakt enzo, alleen ik zie geen canon image gateway geval.

Heb me nu geregistreerd op Canon Image Gateway (Gratis 256 MB Compact Flash card bij aanschaf van een EOS350D of EOS20D en registratie op de Canon Image Gateway)

Alleen nu moet ik een code invullen. Kan ik dit bij Canon aanvragen?

Extra kaartje is altijd mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:13:
Ik heb nu de camera even uitgepakt enzo, alleen ik zie geen canon image gateway geval.

Heb me nu geregistreerd op Canon Image Gateway (Gratis 256 MB Compact Flash card bij aanschaf van een EOS350D of EOS20D en registratie op de Canon Image Gateway)

Alleen nu moet ik een code invullen. Kan ik dit bij Canon aanvragen?

Extra kaartje is altijd mooi meegenomen :)
Zit bovenop de doos een sticker, als je die niet hebt, dan zit ie er niet op en heb je pech helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee zit er niet op...? :(

Dan ga ik Canon mailen want dit pik ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:29:

Ik had dit ook met mijn 300D. Gewoon een mailtje naar Canon en je krijgt zo'n sticker opgestuurt.
Ik werd erg snel geholpen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:29:

Gewoon effe bellen en heel verontwaardigd van "Ja goh ik heb die camera gekocht en volgens de winkel bestond er een actie dat ik er een geheugenkaartje bij krijg, maar hoe moet ik dat doen dan? Want ik kan nergens iets vinden hierover, ook niet in de handleiding, blabla."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Heb destijds toen ook gemaild met me 1e camera, had ik een duitse handleiding. Flink geslijmd bij Canon en kreeg keurig een NL handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met http://compmarketit.com/store/ Daar wordt de 350d voor 592 aangeboden

http://www.compmarketit.c..._info.php?products_id=583

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
geen ervaring mee maar het lijkt erop dat ze in italie zitten en daar zijn spullen over het algemeen flink duurder als in ons kikkerlandje ik zou het dus niet echt vertrouwen

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vond dit op het internet:
Zusatzinformation/Nachtrag:
Stand Juni 2005

Durch Rückmeldungen einiger Konsumenten konnten wir eine weitere ???geklonte Firma“ ausfindig machen.
Auch hier hat der Inhaber des realen Unternehmens, das keine Internetseite besitzt, bereits Anzeige erstattet, da er mit Forderungen von Seiten der Konsumenten konfrontiert wurde, die sich eigentlich gegen die Online-Firma richteten.

Daten zu den Firmen:

Reale Firma:
Computer Market snc
Via Ravenna 83
65121 Pescara
tel 0039 085 4216007

unseriöser Online-Anbieter:
www.compmarketit.com
Via Ravenna 83
65121 Pescara
tel 0039 0295441891

Auch hier wird den VerbraucherInnen geraten, zunächst keine Produkte über diese Homepage zu beziehen.
link: http://www.euroconsumator...te=16842v16921d23462.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Owww :| En ik heb net voor duizenden euri's aan vette shit besteld en betaald. Ik zit al vanaf het 8 uur journaal te wachten op de postbode...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
7 euro boven de prijs van een 300D en de 1D II is meer dan duizend euro goedkoper dan de Nederlandse entries in de pricewatch. Als je de 1D II wil en hem daar op gaat halen, heb je dus een gratis vakantie. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Voutloos schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:59:
7 euro boven de prijs van een 300D en de 1D II is meer dan duizend euro goedkoper dan de Nederlandse entries in de pricewatch. Als je de 1D II wil en hem daar op gaat halen, heb je dus een gratis vakantie. :P
Precies...if it sounds too good to be true....it probably is.. ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik krijg van m'n zusje voor m'n verjaardag een imitatie RS-60E3, €7,99 met 80cm snoer en €10,99 met 300cm snoer (dus meteen de lange maar). Ik ben benieuwd.....

Zie ook: http://cgi.ebay.de/ws/eBa...5421&item=7528587050&rd=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik kwam een prachtige canon site tegen waar DSLR voor beginners een grafische uitleg krijgt.

ISO, Spot metering, shutterspeed, de hele mikmak krijgt een goede uitleg met voorbeelden en de camera (350d) instellingen erbij.

Aanrader, wellicht zelfs FAQable?.

Edit: canon japan heeft de site ff offline gehaald.
Edit 2: Site is Online!

[ Voor 53% gewijzigd door bombadil op 11-07-2005 16:47 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 09:17:

Tasje? kijk op www.crumpler.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik voor de lowepro rezo tlz 20 ga, 33 euro..

en 1 gig dane elec geheugen.

Heeft iemand die lowepro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Nog even over die italiaanse webwinkel. Ik kreeg net een mailtje:

Ok Sir,
We are in Italy and we offer a free shipping.
When are you ready to make the transaction?
Thank You!
Best Regards

Ze zetten er wel haast achter

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb net een Grip gehaald en man oh man (wellicht ook vrouwen ;)) wat houdt dat super vast. Ik heb normale grootte handen maar ik vond de body toch wel aan de kleine kant. Maar met grip is het fantastisch om vast te houden.

Goed, het kost wel wat maar zeker een aanrader!!
Nog even over die italiaanse webwinkel. Ik kreeg net een mailtje:

Ok Sir,
We are in Italy and we offer a free shipping.
When are you ready to make the transaction?
Thank You!
Best Regards

Ze zetten er wel haast achter.
Ik krijg steeds meer vertrouwen in die gasten! ;)

[ Voor 36% gewijzigd door vleppyniles op 05-07-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdacht ja ;) Straks koop je een baksteen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
vleppyniles schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:09:
Ik heb net een Grip gehaald en man oh man (wellicht ook vrouwen ;)) wat houdt dat super vast. Ik heb normale grootte handen maar ik vond de body toch wel aan de kleine kant. Maar met grip is het fantastisch om vast te houden.

Goed, het kost wel wat maar zeker een aanrader!!

[...]

Ik krijg steeds meer vertrouwen in die gasten! ;)
Zelfs bij de 300D is het een aanrader, en gezien de grootte van de 350D al helemaal. Mensen, haal zo'n ding! Camera is gelijk beter uitgebalanceerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

MartijnGizmo schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:39:
Ik krijg van m'n zusje voor m'n verjaardag een imitatie RS-60E3, €7,99 met 80cm snoer en €10,99 met 300cm snoer (dus meteen de lange maar). Ik ben benieuwd.....

Zie ook: http://cgi.ebay.de/ws/eBa...5421&item=7528587050&rd=1
Bedankt voor dat linkje, heb er gelijk eentje besteld :)
De 80cm dan wel, want 3 meter is mij veel te lang en zal je toch zo goed als nooit nodig hebben. Dan krijg je alleen maar onhandig geklooi met te lange snoeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
Cool - ik heb er ook een besteld (ook de 80cm versie om bovenstaande redenen). Ik ga van de week nog eens langs een Kijkshop om een cheapo tripod te halen. 't Is beter dan geen tripod ;) en ik mis het soms wel om er geen te hebben.
Wat stom dat die grips zo duur zijn eigenlijk! Zijn daar geen mooie namaakmerken van?

[ Voor 4% gewijzigd door wacko op 12-07-2005 17:04 . Reden: BAD grammar :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

over cheapo tripods: bij de mediamarkt hebben ze Vanguard Digi 2 tripods liggen, die kosten nog geen 25 euro. Ik heb er een tijdje terug een gekocht, en ben er redelijk tevreden over, voor dat formaat/geld kun je waarschijnlijk niet veel beters vinden denk ik.

Voordelen:
- niet duur
- erg klein (past in mijn sigma fototas), en toch tot flinke hoogte uit te schuiven
- snel in- en uit te klappen

Nadelen:
- nét iets te zwak voor een slr, helemaal met een zoomlens aan de 350D geschroefd wil hij soms niet in een keer vaststaan.
- om bovenstaande reden is het goed uitrichten van een compositie in sommige gevallen helaas wel wat moeilijk (hij zakt soms wat weg nadat je hem vast hebt gezet), dus kost dat wel wat meer tijd om perfect te richten.
- shots met lange sluitertijden die ook nog eens sterk ingezoomed zijn, kun je beter doen met de poten ingeschoven, anders is het statief net wat te labiel en merk je wat van de kleine bewegingen die hij toch maakt. (valt zelfs op bij foto's binnenshuis dat het toch niet helemaal stabiel is)

De nadelen zijn volgens mij allemaal gevolg van het feit dat ik een statief zocht wat in m'n cameratas past. Dan kun je geen superdikke poten en extreem stevige constructies verwachten... Maar toch ben ik er niet ontevreden over. Deze steek ik gewoon altijd bij mij, voor de momenten dat ik onverwacht net wat meer stabiliteit nodig heb, en dan is dit ding echt een uitkomst.
Voor foto's waarvan ik vantevoren weet dat ik een stevig statief nodig heb, heb ik nog wel een grotere liggen. Dat is er echter eentje die niet meer in de cameratas past, dus scheelt die kleine Vanguard af en toe heel wat gesjouw. Was voor mij dus een nuttige aanvulling: een leuk statief om altijd mee te kunnen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zo ik heb mijn 256MB module binnen gekregen van Canon, dat is wel héél erg snel !!

Vrijdag ofzo pas ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Vraag:
Wat is nou echt een betaalbare (lees: goedkope) en goede lens die van wide Angle gaat tot half telelens - vol telelens? In ieder geval wel vérder dan de kitlens, dus tot 85 of 135 of 200 of meer of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

jwbagger schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:13:
[...]

Bedankt voor dat linkje, heb er gelijk eentje besteld :)
De 80cm dan wel, want 3 meter is mij veel te lang en zal je toch zo goed als nooit nodig hebben. Dan krijg je alleen maar onhandig geklooi met te lange snoeren :P
Ach, met een stukje ijzerdraad erom blijft het wel netjes bij elkaar. Mij leek het wel handig om die extra lengte te hebben als het een keer nodig is, bijvoorbeeld om jezelf op de foto te zetten. En het heeft voor mij gevoelsmatig wel een hoog James-Bond-gehalte om de camera op grote afstand (om de hoek) te kunnen bedienen. En uiteindelijk krijg ik het toch cadeau. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
Klinkt perfect voor mijn doeleinden. Erg bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of ze deze bij een Mediamarkt hier in de buurt hebben :).

[ Voor 3% gewijzigd door wacko op 06-07-2005 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailadres gevonden :)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 11:30 . Reden: mailadres gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Voor vragen over cashback en/of gift acties kan je een form invullen en opsturen via :

http://www.submissionstat...ge.aspx?page=/search.aspx

Link heb ik van : http://www.canon.nl/Contact_Us/Feedback/index.asp

[ Voor 19% gewijzigd door Luppie op 06-07-2005 11:31 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
masser120 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:08:
Vraag:
Wat is nou echt een betaalbare (lees: goedkope) en goede lens die van wide Angle gaat tot half telelens - vol telelens? In ieder geval wel vérder dan de kitlens, dus tot 85 of 135 of 200 of meer of zo.
Deze lens kwam ik laatst tegen op mijn zoektocht. Schijnt ontwikkeld te zijn voor digitiale fotografie. http://www.sigmaphoto.com...s.asp?id=3287&navigator=6 De prijs zit rond de 249,- Dat lijkt me geen gekke prijs voor een 18-125

[edit]
Hij is alleen geschikt voor Digitale camera's, bij analoog krijg je vignettering

[ Voor 8% gewijzigd door Eusebius op 06-07-2005 12:17 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 09:46
ziet er inderdaad leuk uit, al hecht ik meer waarde aan de daadwerkelijke gebruikerservaring van anderen... helaas net zelf de 70-300mm APO lens van Sigma besteld. Mwoah, voor een amateur als ik best een leuk ding...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:19
Eusebius schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:15:
[...]
Hij is alleen geschikt voor Digitale camera's, bij analoog krijg je vignettering
Hoe zit dat nou precies met die sigma lenzen, zijn dat nu ef of ef-s lenzen? Het zijn ofwel (lijkt me) ef lenzen met flinke vignettering, zodat ze alleen bruikbaar zijn op dslr's of ef-s lenzen (zodat als je ze op een slr zet, je de spiegel in 1000 stukjes uit de cam kan plukken.)

maar wat is het nou precies? Krijg je op een analoge cam flinke vignettering (of zelfs een ronde afbeelding) of een spiegel in 1000 stukjes? :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
EF-S lijkt me een typering die Canon alleen mag geven. Als je naar het plaatje kijkt, zie je dat de mount niet ver uitstekt, iig niet verder dan een normale canon lens.

Als het een lens zou zijn die de spiegel kapot kan maken (zoals de 18-55 bij een noet geschikte camera) dan zouden ze het er wel bij zetten. Zo van: alleen geschikt voor 300D / 350D

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn eerste shoot met mijn nieuwe 350D erop zitten,en ik moet zeggen ik ben redelijk tevreden. De autofocus liet me nog wel eens in de steek & de foto's zijn redelijk donker, maar verder is alles perfect en scherp. Helemaal in combinatie met de ' verkleintool' Arles Web Page Image creator, waarmee je na verkleinen de foto's scherper maakt.

Check:
http://partyflock.nl/gallery/34794.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:01:
Ik heb mijn eerste shoot met mijn nieuwe 350D erop zitten,en ik moet zeggen ik ben redelijk tevreden. De autofocus liet me nog wel eens in de steek & de foto's zijn redelijk donker, maar verder is alles perfect en scherp. Helemaal in combinatie met de ' verkleintool' Arles Web Page Image creator, waarmee je na verkleinen de foto's scherper maakt.

Check:
http://partyflock.nl/gallery/34794.html
Ik weet je instellingen niet maar toch;

Probeer eens niet altijd te flitsen,onder functie P: gebruik ISO1600 voor alle foto's, de 350D heeft zooo weinig ruis dat kan makkelijk vooral als je ze kleiner maakt, met ISO1600 + flits hou je ook meer sfeer in het beeld, de voorgrond is belicht door de flits, de achtergrond heeft het licht van de sfeer verlichting in de zaal. Maar pobeer niet teveel te flitsen. Even een snel;
Afbeeldingslocatie: http://groenelimonade.nl/fotografie.groenelimonade.nl/fotos/feest1.jpg
In een vrij donkere zaal geschoten onder oranje verlichting die er bij toeval op scheen. op ISO1600 zonder flits en kijk naar de achtergrond (nie veel) daar zie je genoeg ander licht.

[ Voor 8% gewijzigd door EEKthecat op 06-07-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette foto EEKzz en bedankt voor de tip(s)!
Ik heb vooral geschoten op M ja met iso 400-800. Iso 1600 kan dus blijkbaar ook makkelijk. Er was wel redelijk wat licht, maar ik heb veel gschoten op bv F4.0/4.5 (tis de kitlens...) en daarbij sluitertijd een achtste en flits. Zelf ben ik eigenlijk niet zo'n fan van de P-stand. Ik override liever de instellingen daarvan en klooi zelf. Maar in ieder geval kan 1600 dus wel, bedankt, en ik ga dan ook wat meer klooien met langere sluitertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:22:
Nette foto EEKzz en bedankt voor de tip(s)!
Ik heb vooral geschoten op M ja met iso 400-800. Iso 1600 kan dus blijkbaar ook makkelijk. Er was wel redelijk wat licht, maar ik heb veel gschoten op bv F4.0/4.5 (tis de kitlens...) en daarbij sluitertijd een achtste en flits. Zelf ben ik eigenlijk niet zo'n fan van de P-stand. Ik override liever de instellingen daarvan en klooi zelf. Maar in ieder geval kan 1600 dus wel, bedankt, en ik ga dan ook wat meer klooien met langere sluitertijden.
In P kan je ook overwriden ;) .. per foto dat wel.
Langere sluitertijd is wel gevaarlijk op feestjes waar mensen springen ;)
Ik zie je volgende shoot wel tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EEKzz schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:27:
[...]

In P kan je ook overwriden ;) .. per foto dat wel.
Langere sluitertijd is wel gevaarlijk op feestjes waar mensen springen ;)
Ik zie je volgende shoot wel tegemoet!
Extrema waarschijnlijk en de dag erna Sasha in de Panama (dat rookhol). Ik zal hier wel wat resultaten posten ;)

Waarschijnlijk kan ik voor de eerste een 100-300 lens lenen, en voor de 2e een leuke Fisheye. Ook leuk om even mee te experimteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Eusebius schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:45:
EF-S lijkt me een typering die Canon alleen mag geven. Als je naar het plaatje kijkt, zie je dat de mount niet ver uitstekt, iig niet verder dan een normale canon lens.

Als het een lens zou zijn die de spiegel kapot kan maken (zoals de 18-55 bij een noet geschikte camera) dan zouden ze het er wel bij zetten. Zo van: alleen geschikt voor 300D / 350D
Het is inderdaad EF, wat logisch is als je aan de ontwerpvolgorde denkt:
Sigma ontwerpt de lens en zet daarna alle versies met de verschillende lensvattingen op de markt. De lens heeft bij alle vattingen vignetering op full frame (dus lens eigenschap). Dat Sigma vervolgens er een EF vatting op zet voor de Canon doelgroep is logisch, aangezien ze die vatting goed doorhebben.
Bovendien maken ze hiermee gebruikers van de 10D blij. :)
En om mensen te wijzen op vignetering bij grotere sensors zetten ze DC in de naam.

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 06-07-2005 16:55 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snuggle, hoe heb je die pano's gemaakt? Zie ook je pb op pf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:57:
Snuggle, hoe heb je die pano's gemaakt? Zie ook je pb op pf :)
Ik gok gewoon cam op statief, paar foto's wegklikken, en thuis met stitch software aan elkaar zetten? Hoe wou je het anders doen? :+

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elite_Dead schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:43:
[...]

Ik gok gewoon cam op statief, paar foto's wegklikken, en thuis met stitch software aan elkaar zetten? Hoe wou je het anders doen? :+
Zonder statief zelfs. Zo super zijn ze ook weer niet :)
Moeilijk is het niet in ieder geval. Gewoon photo-stitchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bombadil schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:21:
Ik kwam een prachtige canon site tegen waar DSLR voor beginners een grafische uitleg krijgt.

ISO, Spot metering, shutterspeed, de hele mikmak krijgt een goede uitleg met voorbeelden en de camera (350d) instellingen erbij.

Aanrader, wellicht zelfs FAQable?.

Edit: canon japan heeft de site ff offline gehaald.
Iemand een idee waarom de site offline gehaald is ?
Het is een hele goede site voor een beginnende fotograaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Het is een fantastische site. Op dpreview staat:
We have received news from Canon that the site has been temporarily removed due to the wrong use of sample images.

[ Voor 4% gewijzigd door bombadil op 06-07-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Raar. Hotlinken voorkomen is niet zo moeilijk en dat zou uberhaupt niet uit mogen maken, het blijft pure reclame.

(moet wel bekennen dat ik de site niet gezien heb)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ie down is, zou hem net bekijken :)

Thnx Snuggle, zal het zaterdag eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag dit bij Hazenheuvel als setje:Canon EOS 350D Black + 18-55mm + 55-200mm + BG-E3 voor 1199 euro's.
Mijn vraag: is dit een leuke set en dan vooral wat lenzen betreft of beter toch een losse body en op zoek naar 'betere' lenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:50:
Zag dit bij Hazenheuvel als setje:Canon EOS 350D Black + 18-55mm + 55-200mm + BG-E3 voor 1199 euro's.
Mijn vraag: is dit een leuke set en dan vooral wat lenzen betreft of beter toch een losse body en op zoek naar 'betere' lenzen?
wat lenzen betreft zou ik er niet voor gaan, ik weet niet hoe je budget is maar wil je redelijke lenzen hebben zou ik er toch al snel een 500 euro voor reserveren.
en dan heb je echt een leuke set basislenzen wil je dan nog meer gaat het wel heel snel omhoog!

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Voutloos schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:05:
Raar. Hotlinken voorkomen is niet zo moeilijk en dat zou uberhaupt niet uit mogen maken, het blijft pure reclame.

(moet wel bekennen dat ik de site niet gezien heb)
De sample images waren wel verkeerd, maar niet vanwege hotlinken :) : http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=9920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

woeps :+ ik ruik een ontslag bij canon voor die persoon die daarvoor verantwoordelijk was :P
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.