Canon EOS 350D (Deel 2)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.067 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:13:
[...]

De sample images waren wel verkeerd, maar niet vanwege hotlinken :) : http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=9920
Tsonge jonge, dat geloof je toch niet!
Maar wel lachen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triplefox schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:01:
[...]

wat lenzen betreft zou ik er niet voor gaan, ik weet niet hoe je budget is maar wil je redelijke lenzen hebben zou ik er toch al snel een 500 euro voor reserveren.
en dan heb je echt een leuke set basislenzen wil je dan nog meer gaat het wel heel snel omhoog!
Dacht al zoiets ja.
Maar het lijkt een leuk 'lokkertje' vooral ook met die Grip erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een dubbelpost uit een ander draadje: De site is down, omdat de sample images met een Nikon D70 waren gemaakt. :D _/-\o_

EDIT: Argh, een paar mensen waren me net voor.... ik moet eerst leren refreshen. :Z

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verveel me @ work :)

Heb vanmiddag Lowepro tas + 1 gig geheugen binnen gekregen. Hier het setje.

Uiteraard geschoten met EOS :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~b.l.katsma/set.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~b.l.katsma/set1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:26:
[...]

Dacht al zoiets ja.
Maar het lijkt een leuk 'lokkertje' vooral ook met die Grip erbij.
Voor die prijs is het best een duur setje. Bij goed gebruik scherpere plaatjes dan 98% van alle compactcams, maar wel duur als je het vergelijkt met de prijzen van bijv. K-E of Konijn. Wil je lichtsterkere lenzen die scherper zijn in moeilijke situaties, houd dan idd rekening met extra kosten.. 420 euro erbij en je kan de kitlens vervangen voor een veel scherper exemplaar (Sigma 18-50/2.8). 250 euro erbij en je kan die 55-200 vervangen voor een scherper exemplaar (Sigma 75-300 APO).
Bij de aankoop van dat setje kan je wel 175 euro terugverdienen met de verkoop van die twee lenzen via marktplaats.nl (2dehands = verliest snel waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:52:

[afbeelding]

[afbeelding]
Heerlijk tasje is dat.
Ik heb ’m ook al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
Wat past daarin? Alleen de 350D+kitlens, of bijvoorbeeld ook nog een tweede lens? Is een mooi compact ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:52:

[afbeelding]

[afbeelding]
offtopic:
Jij zegt: "Verveel me @ work"
Je ondertitel zegt "Ambtenaar!"
:X

:*) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

wacko schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:56:
Wat past daarin? Alleen de 350D+kitlens, of bijvoorbeeld ook nog een tweede lens? Is een mooi compact ding.
Nee, helaas alleen de 350D+kitlens.
Voor is nog wel ruimte voor een 2e accu, memcard en filter / kleine dingetjes.

Ik heb ’m voor 40 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

zo'n camera-only-tas lijkt me nou niet echt ideaal... ben zeer tevreden over de tas die ik had gekregen bij mijn twee sigmalenzen :) daar kun je tenminste wat in kwijt behalve alleen je camera :)

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/sigmatas.jpg

boven: 2.2gb microdrive , 1gb cf kaart , extra accu , tvkabel , usbkabel , onderweg stop ik nog een cardreader erbij , en over paar dagen: een camera remote
links: camera incl lens (sigma 18-50)
rechts: sigma 50-200 , canon 50 1.8 mkII , vanguard digi2 statief , zonnekappen voor de beide sigmalenzen, en evt. plek voor nog iets (later een flitser? zal hoogstwaarschijnlijk nog nét kunnen passen)
onder: lenscap huidige lens, camerahood

lijkt me meer dan ruimte genoeg om een beginset te herbergen, en 't is nog een compacte tas ook... zal qua totaal formaat niet eens zo heel veel schelen met die Lowepro van hierboven, maar je kunt er tenminste best lekker veel in kwijt imho :)

[ Voor 3% gewijzigd door jwbagger op 08-07-2005 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

jwbagger schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 01:31:
zo'n camera-only-tas lijkt me nou niet echt ideaal... ben zeer tevreden over de tas die ik had gekregen bij mijn twee sigmalenzen :) daar kun je tenminste wat in kwijt behalve alleen je camera :)

[afbeelding]

boven: 2.2gb microdrive , 1gb cf kaart , extra accu , tvkabel , usbkabel , onderweg stop ik nog een cardreader erbij , en over paar dagen: een camera remote
rechts: sigma 50-200 , canon 50 1.8 mkII , vanguard digi2 statief , zonnekappen voor de beide sigmalenzen, en evt. plek voor nog iets (later een flitser? zal hoogstwaarschijnlijk nog nét kunnen passen)

lijkt me meer dan ruimte genoeg om een beginset te herbergen, en 't is nog een compacte tas ook... zal qua totaal formaat niet eens zo heel veel schelen met die Lowepro van hierboven, maar je kunt er tenminste best lekker veel in kwijt imho :)
Leg je de zonnekappen er los bij dan? Heb ik een tip voor je *D draai de kap om en draai hem er achterstevoren weer op de lens dan neemt ie geen ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de tas ook echt superklein. Daar heb je toch heel weinig aan??
Koop een leuke extra lens of een flitser en dan pastie er al niet in!

oftewel wat moet je met die tas! Een DSLR koop je JUIST voor extra lensen en bv die flitser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:46
jwbagger schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 01:31:

[afbeelding]

Ziet er voor een beginner inderdaad aardig uit. Van wat voor materiaal is hij gemaakt / issie een beetje stevig? En zo ja; welk merk/type is het? Heb voor ongeveer die inhoud ook nog een tasje nodig (zonder statief).

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voorlopig geen extra lens kopen, kitlens is voorlopig genoeg. In die lowepro zit ruimte voor accu enzo, mij ruim zat.

Martijn Gimzo.. ben inderdaad ambtenaar ;) Moet donderdags vaak tot 20.00 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Fairy schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 08:55:
[...]

Leg je de zonnekappen er los bij dan? Heb ik een tip voor je *D draai de kap om en draai hem er achterstevoren weer op de lens dan neemt ie geen ruimte in.
't is misschien niet heel goed te zien, maar dat heb ik idd al gedaan :) ideaal inderdaad!
Aesculapius schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 09:25:
[...]

Ziet er voor een beginner inderdaad aardig uit. Van wat voor materiaal is hij gemaakt / issie een beetje stevig? En zo ja; welk merk/type is het? Heb voor ongeveer die inhoud ook nog een tasje nodig (zonder statief).
Inderdaad om te beginnen is 't een leuke tas :) Misschien dat ik ooit nog wel naar een grotere zal moeten, maar voorlopig kan ik hiermee perfect uit de voeten.
Het materiaal, geen idee hoe dat heet (soort in elkaar gevlochten kunststof?).. beetje standaard spul waarvan tassen gemaakt worden, en komt best stevig op me over. Ik zal eens vragen of m'n ma weet hoe ik dat materiaal moet noemen :P
Het merk: Sigma , type: geen flauw idee. Dit was een tas die geleverd zat in een "sigmakit": een doos met daarin twee lenzen (18-50 + 55-200), en deze tas. Ik heb deze set in geen enkele zaak te koop zien staan, behalve bij de Foto Klein (maar misschien dat andere zaken je er toch ook aan kunnen helpen). Volgens mij hoort deze tas specifiek bij de set, dus als je nog op zoek bent naar lenzen en een tas is dit een ideale oplossing. Misschien dat op marktplaats deze tassen aangeboden worden als mensen overstappen naar een wat grotere tas, maar dat weet ik dus niet. Ik zou zeggen: stap eens een fotozaak binnen en vraag of ze zo'n tas ook los verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 09:00:
Ik vind de tas ook echt superklein. Daar heb je toch heel weinig aan??
Koop een leuke extra lens of een flitser en dan pastie er al niet in!
Op zich is zo'n klein tasje wel handy voor 'erbij'. Soms wil je op pad en heb je niet je hele glasservies nodig. Dan is het weer goed als je een klein en handzaam tasje hebt om alleen de cam met een bepaalde lens erop mee te kunnen nemen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb echt een supertas ;) heb ik ooit bij mijn analoge reflex gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/uploaded/IMG_2279.jpg
Tasje dicht met alle spulletjes er mooi netjes in.

Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/uploaded/IMG_2280.jpg
Bovenaanzicht. Camera met lens erop er in en mijn Canon 55-200 rechtop in de hoek.

Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/uploaded/IMG_2281.jpg
Alles uitgepakt, nu komt ook mijn 'Tooling' in het zicht die ik altijd mee heb.

Wat heb ik zowel iedere keer bij me ?

Camera EOS350D
Kitlens met zonnekap en UV filter
Canon USM 55-200 met UV filter
58mm CIR-POL filter
58mm cross star filter 8x
Lensreiniger + doekje
CF kaarten 4x (2gb - 256mb - 256mb - 128mb)
Extra Accu
Draadonstpanner
Pompje + Bortseltje

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

mphilipp schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:47:
[...]

Op zich is zo'n klein tasje wel handy voor 'erbij'. Soms wil je op pad en heb je niet je hele glasservies nodig. Dan is het weer goed als je een klein en handzaam tasje hebt om alleen de cam met een bepaalde lens erop mee te kunnen nemen.
Precies.. Jij snapt ’m :)

Ik hoef niet elke keer al mijn hebben en houden bij me te hebben.
Voordat ik wegga besluit ik wat ik nodig heb.
Het enige wat ik dus evt. moet doen, is een extra lens los (in een tasje) meenemen.
Verder heb ik dan een veel kleiner (handzamer) tasje en hetzelfde bij me als iemand met een enorme tas. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Cobra_Lup schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:58:
Ik heb echt een supertas ;) heb ik ooit bij mijn analoge reflex gekregen.

[afbeelding]
Tasje dicht met alle spulletjes er mooi netjes in.

[afbeelding]
Bovenaanzicht. Camera met lens erop er in en mijn Canon 55-200 rechtop in de hoek.

[afbeelding]
Alles uitgepakt, nu komt ook mijn 'Tooling' in het zicht die ik altijd mee heb.

Wat heb ik zowel iedere keer bij me ?

Camera EOS350D
Kitlens met zonnekap en UV filter
Canon USM 55-200 met UV filter
58mm CIR-POL filter
58mm cross star filter 8x
Lensreiniger + doekje
CF kaarten 4x (2gb - 256mb - 256mb - 128mb)
Extra Accu
Draadonstpanner
Pompje + Bortseltje
Mooi tasje! Heeft dat ding toevallig iets als een typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 09:44:
Ik ga voorlopig geen extra lens kopen, kitlens is voorlopig genoeg. In die lowepro zit ruimte voor accu enzo, mij ruim zat.
Dan begrijp ik niet goed dat je een dSLR koopt. Als ik de kwaliteit van de kitlens vergelijk met een compact van dezelfde prijs.
Daarnaast denk ik dat je vooral met dSLR accessoires beter even kunt sparen voor nét wat meer zodat je er in de toekomst ook wat aan hebt; onafhankelijk van wat je wisselt.

Wat SnuggLe_ al zegt, een flitser is een must-have voor jouw werk volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door twixx op 08-07-2005 14:31 ]

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:47:
[...]

Je zegt het zelf ja, voor ERBIJ. Maar niet als tas alleen.

Overigens heeft het voor mij geen zin, want ik fotografeer veel op feesten (houseparties) en dan is een externe flitser een must. Dus die zul je bijna altijd bij je moeten hebben. Jij ook Binne.... dus die moet ook in je tas.
twixx schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:27:
[...]

Dan begrijp ik niet goed dat je een dSLR koopt. Als ik de kwaliteit van de kitlens vergelijk met een compact van dezelfde prijs.
Daarnaast denk ik dat je vooral met dSLR accessoires beter even kunt sparen voor nét wat meer zodat je er in de toekomst ook wat aan hebt; onafhankelijk van wat je wisselt.

Jep, inderdaad. Ik snap dat dus ook niet. Waarom koop je dan een dSLR? Koop dan een DSC828 of 717. Hoef je niet te wisselen etc.

Ik heb zelf deze (dan in het zwart, plaatje is van de LowePro site):
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/Nova3AW_grn_left_equip.jpg

91 euro, maar dan heb je ook wat. Je gaat niet zomaar een tasje kopen, want je equipment kost nogal wat! In de tas is zat ruimte. In het midden heb ik nu de body + (kit-)lens, daarnaast de 420EX met Omnibounce liggend, en aan de andere kant de 50 mm F/1.8. Dan is er nog ruimte voor 1 of 2 extra lensen, simpel! Hij is dan dus ook op de groei gekocht.
Verder genoeg vakjes voor andere dingetjes. Perfect ding. Maybe een beetje vierkant, maar ach ja, daar moet je maar aan wennen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens (ik post het in een neiuwe post, kan niet editen op de een of andere manier) ben ik aan het sparen voor de Tarmon 28-75 F2.8, om de kitlens te vervangen. Oke, dan mis je een stukje groothoek ja, maar de lichtsterkte vind ik belangrijker. Dan maar af en toe de oude kitlens er weer op voor die groothoek.

Oh, en dat gezeur van mensen 'ja maar het is geen L' ben ik ook wel zat. Liever een goede Tamron van 300 dan een dure Canon L voor 700euro +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

twixx schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:27:
[...]

En ik snap niet waarom je een dSLR meteen zou moeten upgraden? Okay, een flitser is leuk, extra lenzen zal je op termijn ook wel gaan aanschaffen, maar waarom zou dat meteen moeten? Je kan toch ook eerst een rustig aan de camera en de kitlens gaan wennen en zorgen dat je daar uithaalt wat erin zit voordat je honderden of duizenden euro's extra uit gaat geven aan meer en beter glaswerk?

Ik bedoel, als je eerst een 828 koopt, en een half jaar later besluit dat je tóch wat meer tele-bereik wilt hebben ben je best wel de sjaak qua geld. Heb je daarentegen al een mooie dslr dan hoef je alleen maar extra glas te kopen. Meteen uitbreiden is financieel niet altijd haalbaar, maar je hebt na aanschaf van een dslr wel alle mogelijkheid om later nog eens ooit wat nieuws erbij te kopen zonder extra geld uit te geven voor een nieuwe body. En met de kitlens kan je ook gruwelijk mooie platen schieten. Het is misschien wat moeilijker dan met objectieven van duizenden euro's, maar het kán wel. Kwestie van goed oefenen ;).

..en waarschijnlijk later alsnog extra glas kopen :+

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:39:
Overigens (ik post het in een neiuwe post, kan niet editen op de een of andere manier) ben ik aan het sparen voor de Tarmon 28-75 F2.8, om de kitlens te vervangen. Oke, dan mis je een stukje groothoek ja, maar de lichtsterkte vind ik belangrijker. Dan maar af en toe de oude kitlens er weer op voor die groothoek.

Oh, en dat gezeur van mensen 'ja maar het is geen L' ben ik ook wel zat. Liever een goede Tamron van 300 dan een dure Canon L voor 700euro +
Misschien gaan voor de Sigma 18-50 F2.8 als je toch dat stukje groothoek wilt? Ik heb 'm zelf en hij bevalt uitstekend. Optisch vergelijkbaar met Canon 24-70L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist Garyu,

ik had ook een S5500 kunnen kopen van Fuji, maar dan kan ik over een half jaar weer upgraden, dus daarom besloten een EOS350d te kopen, en voorlopig ga ik het hiermee doen..

Hoorde altijd van mensen.. de fotograaf maakt de foto niet de camera.. :)

Ben hier eerst dik tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Leuk tasje idd, om zo even je DSLR mee te nemen :) Maar je hele lenzen reutemeteur + flitsers etc neem toch echt wel meer plek in. Nu misschien nog niet, maar je zit snel aan de limieten van de kitlens.

De tas die 2 kennissen van mij voor hun 300D's hebben gekocht (+ 50mm + 70-300 + flash + grip):
Afbeeldingslocatie: http://www.tenbagear.com/images/travelites/2000_01_s6_r.jpg
(klikbaar voor grote versie van binnenwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Crumpler Stunner gekocht, echt een aanrader. De tas is enorm stevig voor een stootje hoef je niet bang te zijn.

Er past enorm veel in zowieso de 350d body met 2 extra lenzen. Er zitten ook een aantal leuke vakjes in. De schouderband is erg stevig en verdeelt de druk goed.

Klein plaatje van de binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.dewinkel.nl/assets/own/crumpler_budgie_smuggler_inside.jpg

Meer over de tas: http://www.dewinkel.nl/pd..._AND_{EOL}&categoryId=426

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chips.
Die tas had ik wel willen kopen, ipv een redelijk logge/vierkante/niet hip ogende Lowepro tas.
Ach ja, niet meer naar kijken nu O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:57:
Ik heb zelf een Crumpler Stunner gekocht, echt een aanrader. De tas is enorm stevig voor een stootje hoef je niet bang te zijn.
Hoe werkt die 'third leg stabilizer'? Hou je daarmee de tas op je rug bv? Ik heb nu een grote LowePro, en daar zit mijn hele uitrusting in. Die blijft daarin, maar ik wil een tas die ik makkelijk mee kan nemen, ook tijdens het fietsen. Een schoudertas is niet het handigste op een fiets, maar als ie een riempie heeft waarmee ie op je rug blijft kan dat weer wel denk ik.
Heeft iemand een foto hoe dat werkt/eruit ziet?

Rugzak kan ook. Ben ik ook naar aan het kijken, maar die Crumplers zijn ook erg mooi...

[edit]Ik heb het al gevonden...zoeken kan geen kwaad: klik voor filmpje
Het kan dus gewoon op de fiets.

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 08-07-2005 16:54 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Haastige spoed is zelden goed.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
php - die stunner heb ik ook al een weekje op het oog om te kopen. Wat voor lenzen heb je om erin te doen en zou er nog een flitser bij kunnen?

Verder helemaal tevreden ermee? Lijkt me een heel leuk tasje!

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg tevreden over de stunner. Het is gewoon een flotte maar erg stevige fototas.

Er kunnen naast de 350d nog 2 lenzen in van maximaal 17cm hoog.

Hoe werkt die 'third leg stabilizer'?
Dat heeft de stunner niet, je slingert gewoon de band over je hoofd en dan zit het perfect.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LowePro Phototrekker AW II staat hier al. Nu nog de Canon 1D MarkII, 70-200 f/2.8L IS, 200 f/1.8L, 135 f/2L, 16-35 f/2.8L, 300 f/2.8L IS, en een 500 f/4L IS en een 600 f/4L IS wil ik ook wel maar die passen nu net niet in mijn tasje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die Stunner: ziet er leuk uit, maar kan de camera er met grip en lens erop daarin? Ik zoek namelijk een mooie en handige tas waar ik mijn 350D+grip+lens met nog twee losse lenzen in kan doen. En als dat niet past, wie heeft er een handige tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Als ik mijn 350d een nacht laat staan (gewoon uit) dan is de dag erna de hele batterij leeg :S Moet ik werkelijk als ik klaar ben meteen de batterij eruit halen? Als hij uit staat mag hij toch geen stroom eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Aesculapius schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:42:
Als ik mijn 350d een nacht laat staan (gewoon uit) dan is de dag erna de hele batterij leeg :S Moet ik werkelijk als ik klaar ben meteen de batterij eruit halen? Als hij uit staat mag hij toch geen stroom eten?
Ik heb er nu al 2 weken mijn batt in zitten, toevallig vandaag op.. is toch ergens een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Oei, dat baart me inderdaad zorgen;

zou het aan de camera of aan de batterij liggen? Zou het zin hebben hier een mailtje over naar canon / konijn te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:28:
Ik ben erg tevreden over de stunner. Het is gewoon een flotte maar erg stevige fototas.
Er kunnen naast de 350d nog 2 lenzen in van maximaal 17cm hoog.
Hoe werkt die 'third leg stabilizer'?
Dat heeft de stunner niet, je slingert gewoon de band over je hoofd en dan zit het perfect.
Da's grappig...Crumpler zelf denkt van wel namelijk. Als ik via de NL site naar de Crumpler Stunner kijk, staat er een verhaaltje dat eindigt met de woorden 'finally, there's a third leg stabilizer to keep the bag in place'. Dit is dus een fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:38:
Over die Stunner: ziet er leuk uit, maar kan de camera er met grip en lens erop daarin? Ik zoek namelijk een mooie en handige tas waar ik mijn 350D+grip+lens met nog twee losse lenzen in kan doen. En als dat niet past, wie heeft er een handige tip?
Ik heb zelf lang getwijfeld tussen de Stunner of de Long Schlong. Uiteindelijk ben ik toch voor de Long Schlong gegaan, en ik kan absoluut niet zeggen dat ik daar spijt van heb. De tas oogt niet groot, maar m'n 350D met 70-200 f/4L erop past er zo in. Net... dat wel, maar ik denk dat die combinatie in de stunner niet mogelijk is. Overigens heb ik nu nog ruimte over, terwijl ik er toch al aardig wat in heb zitten:

350D + 70-200
kitlens
Polarisatiefilter
Extra CF kaartje
Acculader
USB-kabel

Daar komt in de toekomst nog wel een lens bij, en ik heb die tas ook op de groei gekocht. Er kan nog best aardig wat bij, (ook kleinere dingetjes zoals pennen, papieren, evt. m'n PSP :P) en dat terwijl de tas toch helemaal niet zo groot oogt, en vooral hip :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Laatst online: 17-11-2023
Aesculapius schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:42:
Was dat niet te verhelpen met de nieuwe firmware (1.02)? In de change-log van de 1.02 staat er niets over maar ergens in dit "draadje" heb ik gelezen dat die upgrade het batterijprobleem van iemand anders heeft verholpen.

Wellicht lost dat je probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Aesculapius schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:00:
Oei, dat baart me inderdaad zorgen;

zou het aan de camera of aan de batterij liggen? Zou het zin hebben hier een mailtje over naar canon / konijn te sturen?
Als het na een firmware update niet is opgelost, dan ligt het aan de accu. Die is waarschijnlijk rot.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
vleppyniles schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:22:
[...]

Was dat niet te verhelpen met de nieuwe firmware (1.02)? In de change-log van de 1.02 staat er niets over maar ergens in dit "draadje" heb ik gelezen dat die upgrade het batterijprobleem van iemand anders heeft verholpen.

Wellicht lost dat je probleem op.
Helaas staat firmware 1.0.2 er al op toen hij geleverd was (of is er een gehackete versie?). Zowel de meegeleverde batt. als de extra fake-batterij zijn snel leeg...zou hij ergens kortsluiting maken dat hij leegloopt heb ik al eens gedacht, maar geen id hoe ik dat moet checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Garyu schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:19:
En ik snap niet waarom je een dSLR meteen zou moeten upgraden? Okay, een flitser is leuk, extra lenzen zal je op termijn ook wel gaan aanschaffen, maar waarom zou dat meteen moeten? Je kan toch ook eerst een rustig aan de camera en de kitlens gaan wennen en zorgen dat je daar uithaalt wat erin zit voordat je honderden of duizenden euro's extra uit gaat geven aan meer en beter glaswerk?

Ik bedoel, als je eerst een 828 koopt, en een half jaar later besluit dat je tóch wat meer tele-bereik wilt hebben ben je best wel de sjaak qua geld. Heb je daarentegen al een mooie dslr dan hoef je alleen maar extra glas te kopen. Meteen uitbreiden is financieel niet altijd haalbaar, maar je hebt na aanschaf van een dslr wel alle mogelijkheid om later nog eens ooit wat nieuws erbij te kopen zonder extra geld uit te geven voor een nieuwe body. En met de kitlens kan je ook gruwelijk mooie platen schieten. Het is misschien wat moeilijker dan met objectieven van duizenden euro's, maar het kán wel. Kwestie van goed oefenen ;).

..en waarschijnlijk later alsnog extra glas kopen :+
Als je op voorhand weet wat je nodig hebt, dan kan je ineens glaswerk kopen. Ik ga binnenkort waarschijnlijk een EOS 350D body + 50mm/1.4 lens kopen, daarna pas zien naar een 100mm/2.0. Ik zoek lichtsterk materiaal om op concerten en fuiven foto's te trekken, dat zal niet lukken met de kitlenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Aesculapius.. ik heb precies hetzelfde.
Ik haal echt LANG geen 300-400 foto’s.
Na 2 á 3 sessies krijg ik al een melding dat mijn accu bijna op is..

Klopt echt niet.
Firmware heb ik ook gedaan, maar helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ondertussen aan de 800, en als ik gewoon de standaard lens gebruik (28-80 in mijn geval) haal gemakkelijk 500 foto's op een lading (heb nog maar 1x opgeladen). . Ga ik met mijn 100-400 spelen, mag ik met 100 foto's blij zijn. Het hangt dus heel sterk van de lens af hoeveel foto's je kan maken. De grote grap is dat een collega van me met zijn 20d gemakkelijk 1000 foto's schiet op één accu! Maar die knakker gebruikt écht alleen MF... dat scheelt. Je lenzen bepalen je accubereik, niet het aantal foto's...

Maar een accu die na één nacht leeg is, dat kan niet goed zijn. Ik zou dan gelijk even Canon daarop aanspreken, of terug gaan naar de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ DenMan: Heb jij de 350D met of zonder grip in je Crumpler tas. En als het zonder grip is, denk je dat het gaat passen als ie er wel opzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 01:22:
@ DenMan: Heb jij de 350D met of zonder grip in je Crumpler tas. En als het zonder grip is, denk je dat het gaat passen als ie er wel opzit?
Ik heb de 350D zonder grip in m'n Crumpler tas. En poeh... ik zou niet durven zeggen of ie er MET grip ook in zou passen, maar m'n gevoel zegt ja... er lijkt genoeg ruimte over te zijn voor een grip op de body.

Ik kan nu ook helaas geen pics posten van m'n tas. Misschien morgen, als dat je zou helpen...

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Aesculapius & X Ken X, dit klinkt niet helemaal zuiver. Met m'n kitlens, autofocus en meer dan honderd keren een flits te hebben gebruikt, kom ik zeker aan de 400 foto's. M'n batterij heeft er 2 weken ingezeten zonder opgeladen te hoeven worden.

Dus ik denk dat er iets niet helemaal lekker in jullie camera's zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:48:
Ben ondertussen aan de 800, en als ik gewoon de standaard lens gebruik (28-80 in mijn geval) haal gemakkelijk 500 foto's op een lading (heb nog maar 1x opgeladen). . Ga ik met mijn 100-400 spelen, mag ik met 100 foto's blij zijn. Het hangt dus heel sterk van de lens af hoeveel foto's je kan maken. De grote grap is dat een collega van me met zijn 20d gemakkelijk 1000 foto's schiet op één accu! Maar die knakker gebruikt écht alleen MF... dat scheelt. Je lenzen bepalen je accubereik, niet het aantal foto's...
Niet alleen het type lenzen, uberhaupt het aantal keer dat je focussed. Als je steeds weer scherpsteld en van compositie veranderd dan kost dat iedere keer weer wat energie.
Maar een accu die na één nacht leeg is, dat kan niet goed zijn. Ik zou dan gelijk even Canon daarop aanspreken, of terug gaan naar de winkel...
Eensch :Y)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
De andere lens waar ik af en toe mee geschoten heb ik de Sigma 75-300 APO MAcro, maar die heb ik gister dus niet gebruikt. Toen slechts een foto of 5-10 gemaakt. Er zit dus duidelijk iets in de camera wat die batterij helemaal leeg trekt, en dat is niet zo praktisch :S
Heb digitalstreet al gemailed wat ik moet doen, hopen dat ze op zaterdag werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mensen willen weten of de 350d met grip in de crumpler stunner tas past, zet hier dan even de afmetingen neer hoe groot de 350d wordt met grip dan zal ik even proberen te passen en meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

vleppyniles schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 07:24:
Aesculapius & X Ken X, dit klinkt niet helemaal zuiver. Met m'n kitlens, autofocus en meer dan honderd keren een flits te hebben gebruikt, kom ik zeker aan de 400 foto's. M'n batterij heeft er 2 weken ingezeten zonder opgeladen te hoeven worden.

Dus ik denk dat er iets niet helemaal lekker in jullie camera's zit.
Hmm daar was ik idd al bang voor..
Kan ik lekker terug naar de winkel dus. Ik hoop dat dat niet al te lang gaat duren dan.
Zeker ivm het feit dat de 350D daar niet meer op voorraad is en ik dus geen vervanging kan krijgen.

Nog even een dubbelcheck:
Houdt jullie camera het nog lang uit als de batterij-indicator 1 streepje aangeeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
x KeN x schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:13:
[...]
Nog even een dubbelcheck:
Houdt jullie camera het nog lang uit als de batterij-indicator 1 streepje aangeeft ?
Heel erg lang. Ik wilde m'n accu helemaal leegtrekken toen ik nog slechts 1 streepje over had. Ik heb een foto of 100 gemaakt en zeker 50 keren geflitst. Dat malle ding was nog niet leeg. Dus ik zou als ik jou (jullie) was dat ding na laten kijken als het met een andere accu niet te verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb vorige week een 2e (non-canon) accu besteld.
Die stop ik er nu in, ben benieuwd of het zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
dat heb ik dus ook al geprobeerd; zelfde :( Ik heb zonet met een korte sluitertijd en flits wel een reeks (100, 200 zoiets) foto's gemaakt met de sigma en AF om te kijken of de accu snel leeggaat;

hij is nog steeds vol, dus wellicht is het iets als de cam uit staat; Ik heb van digitalstreet te horen gekregen dat ik hem kan terug sturen, maar ik ga over een maand naar new york en wil em dan wel klaar hebben, en net dat kan natuurlijk niet gegarandeerd worden :( moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Ik moet er wel bijzeggen dat ik twee originele Canon accu's in m'n bezit heb. Hoe non-Canon accu's zich verhouden ten opzichte van originele kan ik je niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb een originele en een non-Canon accu, en met beide kan ik ruim meer dan 400 foto's maken. Sterker nog, ik heb ze allebei pas 1 keer opgeladen sinds de aanschaf van m'n camera. :) Ook lijken ze nauwelijks leeg te gaan in de camera zelf, dus er zit iets echt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

de 350 accu gaat zowiezo heeeeeeel lang mee +/- 1500 foto's.
De alternatieve accu 'schijnt' nog langer mee te gaan. Heb er ook 1 gekocht maar nog niet getest (omdat mijn orig. niet leeg gaat.)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Cobra_Lup schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 15:48:
de 350 accu gaat zowiezo heeeeeeel lang mee +/- 1500 foto's.
De alternatieve accu 'schijnt' nog langer mee te gaan. Heb er ook 1 gekocht maar nog niet getest (omdat mijn orig. niet leeg gaat.)
Ik denk niet dat dat je lukt bij gewoon gebruik. Hier ergens in dit draadje refereer ik wel naar een site die meer dan 3500 foto maakt op 1 accu maar dat is niet normaal gebruik. Het steeds maar weer opnieuw focussen van je camera, steeds veranderen van je instellingen en af en toe je foto's terug willen kijken zorgen ervoor dat je in je handjes mag knijpen als je bij de 600 aan komt zonder flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
dan nog :) ik zou blij zijn met 600 foto's :P Ik wacht dit weekend nog even af, en stuur hem - mocht het probleem er na het weekend nog zijn - dan terug naar mn leverancier. Wel aardig dat ze - mocht de canon niet op tijd terug komen - bereid zijn een leentoestel te geven voor mijn vakantie in new york :)

even een (vind ik) mooi plaatje dan wat ik gister geschoten heb met de Sigma 70-300 APO (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://www.dopje.com/photos/bloem2_thumb.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Aesculapius op 09-07-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi plaatje. Ik heb net ook een Sigma 70-300 apo gehaald, echter wil hij niet focussen op macro foto`s. Moet je iets 'speciaals' doen of is mijn lensen niet helemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tussen 200 en 300mm zetten, schakelaar op macro, met MF zo dichtbij mogelijk scherpstellen (zodat hij alvast op de diagonale lijn (die met 1:3, 1:2 enzo) komt) en AF weer aangooien. Op 1m gaan staan en aanschouw het wonder.

Voordat je macro afzet moet je zorgen dat de lens focust op > 1.5m en weer op de rechte lijn zit.

Het helpen dmv MF is niet strikt noodzakelijk, maar kan wat gehunt schelen.

[ Voor 50% gewijzigd door Voutloos op 09-07-2005 22:42 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

DenMan schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 01:47:
Ik kan nu ook helaas geen pics posten van m'n tas. Misschien morgen, als dat je zou helpen...
Ik denk dat je heel wat mensen helpt door wat duidelijke foto's te plaatsen van de Crumpler met alles erin.

Er zijn namelijk niet veel duidelijke foto's

Ik zou ze wel graag willen zien in ieder geval.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Zijn er hier eigenlijk mensen die een Metz 54MZ-4 gebruiken i.c.m. hun 350D? Ik heb sinds vorige week m'n Metz 54MZ-4, maar fatsoenlijk gebruiken kan ik het ding niet. Sowieso krijg ik geen E-TTL geselecteerd, en op TTL flitste hij altijd voluit, met een overbelichte foto als resultaat. Je zou dan denken aan een fout bij het communiceren, maar de diafragmawaarde en zoomafstand worden bij het half indrukken van de ontspanknop wel doorgegeven. Ik gebruik een SCA 3102 M2 als adapter trouwens, zo heb ik de flitser gekocht bij Kamera Express.

Kamera Express zegt dat het wel moet kunnen, maar dat ik even langs moet komen zodat ze het me kunnen laten zien. Ik denk dat ik morgen nog eens ga bellen, want ze zijn niet geopend op zaterdag en no way dat ik vrij ga nemen van m'n werk om even uitgelegd te krijgen hoe m'n flitser werkt. E-TTL werkt gewoon niet in de huidige opzet, klaar.

Inmiddels heb ik de firmware van m'n 350D geupdate, in de hoop dat dat (ondanks het feit dat het niet bij de updates staat) gefikst zou worden, maar nu flitst de flitser in TTL mode niet meer voluit. Helaas flitst ie nu ook in hele donkere ruimtes maar heel licht, waardoor alsnog een ontzettend lange sluitertijd nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
-edit- Never mind, lag aan mij :)

[ Voor 94% gewijzigd door TripleM op 10-07-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 20:10

Chrasher

Tevree met z'n PS5

TripleM schreef op zondag 10 juli 2005 @ 18:06:
Zijn er hier eigenlijk mensen die een Metz 54MZ-4 gebruiken i.c.m. hun 350D?
Ik heb hier ook een Metz 54-MZ-4 liggen en bij mij werkt hij ook niet meer na overstap van de 300D op de 350D. Via de site van Metz ben ik erachter gekomen dat je voor de 350D de SCA 3102 M3 nodig hebt. Voor de 300D was de "M2" wel goed.

Moet dus binnenkort ook op zoek gaan naar een nieuwe SCA adapter. :(

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Chrasher schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:45:
[...]

Ik heb hier ook een Metz 54-MZ-4 liggen en bij mij werkt hij ook niet meer na overstap van de 300D op de 350D. Via de site van Metz ben ik erachter gekomen dat je voor de 350D de SCA 3102 M3 nodig hebt. Voor de 300D was de "M2" wel goed.

Moet dus binnenkort ook op zoek gaan naar een nieuwe SCA adapter. :(
Daar was ik al bang voor, ik had hier ook al een topic gelezen over die adapters.. Het schijnt dat je in sommige gevallen je adapter kunt laten upgraden, dat het dus een soort software update/firmware update voor je adapter is.. Dat kun je navragen bij de importeur van Metz, Transcontinenta (http://www.transcontinenta.nl/), maar ik ga eerst informeren bij Kamera Express of ik een M3 adapter kan krijgen, gezien het feit dat ik het ding nog geen week heb en dat zij zeggen dat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me eerste shoot gehad, op een feest (komt dinsdag online). Alleen ik irriteer me aan het scherm. Ik zit er steeds met me neus tegenaan |:( Steeds me scherm schoonvegen..

Anderen daar geen last van?

Veel met M stand geschoten, omg wat een instellingen zijn er mogelijk :)
Kon toe met 2 accu's voor rond de 800 foto's.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:17:
Heb me eerste shoot gehad, op een feest (komt dinsdag online). Alleen ik irriteer me aan het scherm. Ik zit er steeds met me neus tegenaan :S Steeds me scherm schoonvegen..

Ach, wat heet last :) Maar er zijn extenders te koop die dit probleem verhelpen. Kosten: een euro of vijftien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet wat zo'n hand-strap kost? Leek me wel erg handig, want de hele dag met die riem om telopen... :) Krijg er blauwe polsen van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:27:
Wie weet wat zo'n hand-strap kost? Leek me wel erg handig, want de hele dag met die riem om telopen... :) Krijg er blauwe polsen van :P
29 euro bij corne ex verzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Even ter info, ik heb contact gehad met Kamera Express, ze zeiden daar dat de M2 voor analoge camera's was en de M3 voor digitale. Dat klopt niet, aangezien de M2 wel op de 300D werkt. De M3 is gewoon een nieuwe versie, die ik bij ze kon bestellen voor ongeveer 50 euro. Right. :{

Ik heb met de importeur Transcontinenta gebeld, die stonden me heel wat beter te woord. Ik mag m'n M2 opsturen naar hun servicebedrijf, die upgraden het ding gratis naar de versie M3, zodat ik hem wel kan gebruiken met m'n 350D. Dat kost niets, mits ik een kopie van m'n aankoopfactuur erbij stop. Het eerste jaar is die service dus gratis. Da's beter geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me eerste shoot gehad, op een feest (komt dinsdag online). Alleen ik irriteer me aan het scherm. Ik zit er steeds met me neus tegenaan |:( Steeds me scherm schoonvegen..

Veel met M stand geschoten, omg wat een instellingen zijn er mogelijk :)
Kon toe met 2 accu's voor rond de 800 foto's.
Met je andere oog kijken dan is het goed :) Ik heb er ook last van het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles

Ik heb vorige week donderdag een verlengstuk (ep-ex15) gehaald, en dat werkt erg goed. Let er wel op dat je beeld door je zoeker een fractie kleiner wordt. Je uiteindelijke foto laat dus meer zien wat jij door je zoeker ziet met zo'n verlengstuk erop. Maar het is te verwaarlozen. Eindelijk geen vegen meer op je display van je neus.

In de winkel kosten ze al gauw 29.95. Ik heb hem 2e hands via speurder.nl.

[ Voor 9% gewijzigd door vleppyniles op 11-07-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:05:
Als mensen willen weten of de 350d met grip in de crumpler stunner tas past, zet hier dan even de afmetingen neer hoe groot de 350d wordt met grip dan zal ik even proberen te passen en meten.
Met grip wordt de hoogte ongeveer 14 centimeter. De breedte wordt misschien een milimetertje uitgebreid, maar dat zal het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:51:
[...]

Met grip wordt de hoogte ongeveer 14 centimeter. De breedte wordt misschien een milimetertje uitgebreid, maar dat zal het probleem niet zijn.
De tas is 18 cm hoog dus dat moet passen.

Ik heb bijvoorbeeld de body met een 75-300 in de breedte liggen ipv in de hoogte dat is makkelijker eruit pakken. Ik heb de kitlens en macro lens er gewoon onder liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe breed is de Crumpler Stunner? Ik zou nl wel mijn cam met een lens en grip erop erin willen kunnen doen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:50
hij staat op de site van http://crumpler.nl

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat weet ik, maar daar staan buitenmaten op en wat ik wil weten zijn de binnenmaten van de vakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De binnenmaat van de stunner is ongeveer 21 cm breed. Op dewinkel.nl staan van de tassen ook alle binnenmaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

TripleM schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:38:
Even ter info, ik heb contact gehad met Kamera Express, ze zeiden daar dat de M2 voor analoge camera's was en de M3 voor digitale. Dat klopt niet, aangezien de M2 wel op de 300D werkt. De M3 is gewoon een nieuwe versie, die ik bij ze kon bestellen voor ongeveer 50 euro. Right. :{

Ik heb met de importeur Transcontinenta gebeld, die stonden me heel wat beter te woord. Ik mag m'n M2 opsturen naar hun servicebedrijf, die upgraden het ding gratis naar de versie M3, zodat ik hem wel kan gebruiken met m'n 350D. Dat kost niets, mits ik een kopie van m'n aankoopfactuur erbij stop. Het eerste jaar is die service dus gratis. Da's beter geregeld!
Kijk, dát noem ik nou service..... van Transcontinenta dus. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
_serial_ schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:06:
[...]

Ik denk dat je heel wat mensen helpt door wat duidelijke foto's te plaatsen van de Crumpler met alles erin.

Er zijn namelijk niet veel duidelijke foto's

Ik zou ze wel graag willen zien in ieder geval.
Ik heb net foto's gemaakt van m'n tas met alles erin, maar helaas ondersteunt de site waar ik normaal m'n foto's plaats geen doorlinken meer, en ik heb op het moment ff geen zin meer om op zoek te gaan naar een nieuwe (het is laat en ik moet morgen weer vroeg op :P) dus ik zal morgen m'n best doen alsnog die foto's hier te krijgen :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

DenMan schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:16:
[...]

Ik heb net foto's gemaakt van m'n tas met alles erin, maar helaas ondersteunt de site waar ik normaal m'n foto's plaats geen doorlinken meer, en ik heb op het moment ff geen zin meer om op zoek te gaan naar een nieuwe (het is laat en ik moet morgen weer vroeg op :P) dus ik zal morgen m'n best doen alsnog die foto's hier te krijgen :)
http://www.imageshack.us, maakt ook meteen thumbnails en links voor je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

vleppyniles schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:51:
[...]

Ik heb vorige week donderdag een verlengstuk (ep-ex15) gehaald, en dat werkt erg goed. Let er wel op dat je beeld door je zoeker een fractie kleiner wordt. Je uiteindelijke foto laat dus meer zien wat jij door je zoeker ziet met zo'n verlengstuk erop. Maar het is te verwaarlozen. Eindelijk geen vegen meer op je display van je neus.

In de winkel kosten ze al gauw 29.95. Ik heb hem 2e hands via speurder.nl.
Wat je nu zegt klopt niet volgens mij, ik heb ook de eyepiece extender maar het beeld wat ik in de zoeker krijg is precies hetzelfde alleen dan kleiner, maar ik krijg niet meer te zien dan op de foto komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52
DenMan schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:16:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar deze Cameratas. Draag nu een grote Lowepro mee met wat spul erin. Beetje plomp :-)

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Fairy schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 08:28:
[...]

Wat je nu zegt klopt niet volgens mij, ik heb ook de eyepiece extender maar het beeld wat ik in de zoeker krijg is precies hetzelfde alleen dan kleiner, maar ik krijg niet meer te zien dan op de foto komt.
Dat zeg ik ook niet. :) Ik zeg dat je door je extender minder ziet dan de daadwerkelijke foto je zal tonen. Dus de foto op je computer laat meer zien dan wat jij zag door je zoeker. Je ziet door je zoeker als het ware een plaatje dat iets gecropped is. Maar het is te verwaarlozen.

Ik zie net dat er een woordje mist in m'n zin:

"Je uiteindelijke foto laat dus meer zien dan wat jij door je zoeker ziet met zo'n verlengstuk erop."

[ Voor 13% gewijzigd door vleppyniles op 12-07-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

wat ik me eigenlijk afvraag, hoe werkt/meet de flitser eigenlijk precies in manual mode? Ik heb (nog) geen externe flitser, maar werk met de ingebouwde van de 350D. (niet dat dat veel zal schelen voor het eigenlijke instellen natuurlijk)

Wat ik dus bedoel: kan ik instellen met sluitertijd/aperture wat ik wil, en flasht de flitser dan precies genoeg om zijn meetpunt (middelste AF point afaik) goed belicht te krijgen? Als ik bij het instellen op M mode overduidelijk onderbelicht, lijkt de flitser dit namelijk te compenseren. Dat is ook wel de bedoeling natuurlijk, omdat je dan tenminste objecten kunt bevriezen, maar wanneer weet je dan of de flitser het "niet meer haalt"? FEC op -2/3 of -1 stop geeft trouwens niet echt onderbelichte, maar wel natuurlijker belichte foto's naar mijn idee.
Aangezien het display al aangeeft dat de foto onderbelicht wordt, terwijl dit niet zo is, vraag ik me dus af hoe je dán af kan lezen wat je bij een foto kan verwachten voordat je af hebt gedrukt... helemaal in combinatie met FEC is het toch wel fijn om te weten hoeveel je nodig hebt, in plaats van het "op gevoel" of zelfs "op de gok" te moeten instellen...

[ Voor 6% gewijzigd door jwbagger op 12-07-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vleppyniles schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:54:
[...]

"Je uiteindelijke foto laat dus meer zien dan wat jij door je zoeker ziet met zo'n verlengstuk erop."
Klopt helemaal. Ik heb ook net een extender erbij gekocht en heb dezelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
jwbagger schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:35:
wat ik me eigenlijk afvraag, hoe werkt/meet de flitser eigenlijk precies in manual mode? Ik heb (nog) geen externe flitser, maar werk met de ingebouwde van de 350D. (niet dat dat veel zal schelen voor het eigenlijke instellen natuurlijk)

Wat ik dus bedoel: kan ik instellen met sluitertijd/aperture wat ik wil, en flasht de flitser dan precies genoeg om zijn meetpunt (middelste AF point afaik) goed belicht te krijgen? Als ik bij het instellen op M mode overduidelijk onderbelicht, lijkt de flitser dit namelijk te compenseren. Dat is ook wel de bedoeling natuurlijk, omdat je dan tenminste objecten kunt bevriezen, maar wanneer weet je dan of de flitser het "niet meer haalt"? FEC op -2/3 of -1 stop geeft trouwens niet echt onderbelichte, maar wel natuurlijker belichte foto's naar mijn idee.
Aangezien het display al aangeeft dat de foto onderbelicht wordt, terwijl dit niet zo is, vraag ik me dus af hoe je dán af kan lezen wat je bij een foto kan verwachten voordat je af hebt gedrukt... helemaal in combinatie met FEC is het toch wel fijn om te weten hoeveel je nodig hebt, in plaats van het "op gevoel" of zelfs "op de gok" te moeten instellen...
Dat is een kwestie van ervaring. De flits valt vooraf voor de camera eigenlijk niet in te schatten. Ik schiet vaak in clubs e.d. op 1/4de, F/8 en iso800 met de FEC op -1 2/3 of iets dergelijks. Je onderwerp wordt bij het flitsen eigenlijk altijd wel goed uitgelicht, de sluitertijd verhogen is alleen om meer omgevingslicht binnen te krijgen. Anders worden je foto's erg wit en saai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Nou daar komen de pics dan van m'n 350D in een Crumpler Long Schlong (trouwens bedankt voor die tip van Imageshack, als je eenmaal vastgeroest zit bij een andere aanbieder van ruimte voor foto's kijk je ook niet zo om je heen :P

Tas nog gewoon dicht:
Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/8190/tas18rl.th.jpg

Tas van boven gezien, met 350D + 70-200 f/4L er geheel in:
Afbeeldingslocatie: http://img311.imageshack.us/img311/2135/tas23qj.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/153/tas34it.th.jpg

Voorvakje opengeritst, met daarin nog veel meer vakjes die je kan openritsen of open kan doen met klittenband :)
Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/3082/tas41gx.th.jpg

Dit zit er op dit moment in de tas:
Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/3318/tas52az.th.jpg

Foto van een lege tas, zoals je ziet behoorlijk stevig gebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/2129/tas64zd.th.jpg

Het "schot" achter het voorvakje kan je nogmaals openmaken met klittenband, zodat je in het onderste compartiment kan komen (overigens zou je hier de 70-200 zien als ik die er nog in had zitten) je kan deze vakjes echter helemaal afsluiten door middel van klittenband.
Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/4282/tas76cf.th.jpg

Op dit moment heb ik er het volgende in zitten:

350D body
70-200 f/4L
18-55 kitlens
polarisatiefilter
oplader accu
extra geheugenkaartje

Hier komt in de (nabije) toekomst nog bij:
17-40 4L
50 f/1.8
flitser
nog een polarisatiefilter :P

En m.i. gaat dat allemaal makkelijk passen, als ik nu al zie wat een ruimte ik nog over heb... daarbij is het een vrij compacte tas die ik persoonlijk nog best hip vind ook :P

Als iemand nog foto's wil van een bepaald onderdeel van de tas, hoor ik het graag :)

misschien had deze post beter in De jacht naar de ideale midsize fototas gekund maar goed :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

neographikal schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:50:
[...]

Dat is een kwestie van ervaring. De flits valt vooraf voor de camera eigenlijk niet in te schatten. Ik schiet vaak in clubs e.d. op 1/4de, F/8 en iso800 met de FEC op -1 2/3 of iets dergelijks. Je onderwerp wordt bij het flitsen eigenlijk altijd wel goed uitgelicht, de sluitertijd verhogen is alleen om meer omgevingslicht binnen te krijgen. Anders worden je foto's erg wit en saai :)
hmm, dus toch zoals ik het nu al doe: op gevoel/gok een beetje in proberen te stellen dus :)
Waarom schiet je eigenlijk op 1/4de in clubs... bedoel je niet 1/40e toevallig? anders lijkt me dat 99% van je foto's onbruikbaar bewogen zijn....

Hoe weet je wanneer je alles echt te ver hebt dichtgedraaid en de flits het dus niet haalt? Of is dat dus ook een kwestie van gevoel en achteraf reviewen van je foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Je flits bevriest je onderwerp. Dat wil niet altijd lukken, maar in veel gevallem wel. Ga ermee spelen en je ziet vanzelf wat het doet :)

Sowieso, als je op iso800 knalt met je flitser een aardig eind open dan kom je een heel eind hoor :) Met name als je met een 50mm knalt die je op F/3 of iets dergelijks zet :)

[ Voor 42% gewijzigd door neographikal op 12-07-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenMan schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:17:
Nou daar komen de pics dan van m'n 350D in een Crumpler Long Schlong
Leuke tas, foute naam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
haha, de namen van die tassen zijn allemaal grappig: Ben's Pizza, Lollypop, Bunny Man, etc. :P

de site van crumpler (www.crumpler.nl) is sowieso een van de mafste sites die ik de laatste tijd heb gezien ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nou daar komen de pics dan van m'n 350D in een Crumpler Long Schlong (trouwens bedankt voor die tip van Imageshack, als je eenmaal vastgeroest zit bij een andere aanbieder van ruimte voor foto's kijk je ook niet zo om je heen :P
Ik kijk ook pas rond als de bestaande formule niet meer voldoet. ;)

Fraaie tas, ziet er degelijk uit en zo te zien goed ingericht, genoeg vakjes ook om van alles kwijt te raken. :) Ik hoop voor mijn verjaardag een Samsonite Trekking Rugzak Micro, omdat een rugzak-model mij toch beter te dragen lijkt. Time will teach me..... of dat de juiste keuze is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
MartijnGizmo schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:38:
[...]

Ik kijk ook pas rond als de bestaande formule niet meer voldoet. ;)

Fraaie tas, ziet er degelijk uit en zo te zien goed ingericht, genoeg vakjes ook om van alles kwijt te raken. :) Ik hoop voor mijn verjaardag een Samsonite Trekking Rugzak Micro, omdat een rugzak-model mij toch beter te dragen lijkt. Time will teach me..... of dat de juiste keuze is. :+
Ik persoonlijk heb eigenlijk nooit een rugzak model overwogen. Wat me wel aantrok bij deze tas was die "third leg stabilizer" die er voor zorgt dat de tas stevig om je schouders/middel zit. Wat ik lekker vind bij dit model tas is dat ik makkelijk bij m'n spullen kan, zonder dat ik m'n tas hoef af te doen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand nog foto's wil van een bepaald onderdeel van de tas, hoor ik het graag :)
Thanks voor deze plaatjes, wordt een stuk duidelijker hoe de indeling is. Wat ik graag nog zou willen zien is hoeveel ruimte je overhebt als je de camera erin legt met de kitlens erop en naar beneden gericht zoals je nu hem nu met je tele erop hebt liggen, maar dan in het midden van de tas. Als ik het zo zie is er dan wel genoeg ruimte om hem er in te leggen met de grip erop, maar dat wil ik wel even zeker weten voordat mijn bestelling de deur uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:40:
[...]

Thanks voor deze plaatjes, wordt een stuk duidelijker hoe de indeling is. Wat ik graag nog zou willen zien is hoeveel ruimte je overhebt als je de camera erin legt met de kitlens erop en naar beneden gericht zoals je nu hem nu met je tele erop hebt liggen, maar dan in het midden van de tas. Als ik het zo zie is er dan wel genoeg ruimte om hem er in te leggen met de grip erop, maar dat wil ik wel even zeker weten voordat mijn bestelling de deur uitgaat.
Ik kan op het moment ff geen foto's maken, maar ik denk dat het wel past, misschien iets krapper dan hoe ik m'n camera nu heb zitten. In het midden kan de grip er sowieso op, er is dan van onder nog genoeg ruimte over.

Uiteindelijk maakt het niet uit, alle compartimenten zijn te vergroten of te verkleinen door middel van klittenband :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:50:
[...]

F/8 joh? Hmm..ik schoot op Sensation met F5.0 ofzo max, en 1/4 / 400 of 800 ISO, en nog best donker. Toch maar eens beter spelen met de instellingen, en FEC ook even op -1 oid zetten.

Ik baal dat ik gewoon een LowePro heb gekocht (aw 3 ofzo) voor rond de 85 euro. Had veel beter ook een Crumpler kunnen kopen, ziet er 10x beter uit. Bah... ik baal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:02:
[...]

F/8 joh? Hmm..ik schoot op Sensation met F5.0 ofzo max, en 1/4 / 400 of 800 ISO, en nog best donker. Toch maar eens beter spelen met de instellingen, en FEC ook even op -1 oid zetten.

Ik baal dat ik gewoon een LowePro heb gekocht (aw 3 ofzo) voor rond de 85 euro. Had veel beter ook een Crumpler kunnen kopen, ziet er 10x beter uit. Bah... ik baal....
De reden dat ik op F/8 zat was dat ik shortrange bezig was en met de kitlens. Die is nou eenmaal niet erg scherp wide-open, vanaf F/7 wordt het aanmerkelijk beter :) En aangezien mijn flitser genoeg power heeft.... :)

Vandaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 12-07-2005 16:08 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.