Canon EOS 350D (Deel 2)

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.062 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:35

tozzke

aka tozzert

ik ben sinds een uur of 3 ook in het bezit van de 350D en in de winkel werd me ook een verzekering aangepraat. Ik heb het nog even afgehouden, maar twijfel toch.... doen of niet doen....
3 jaar garantie/verzekering ook bij diefstal/verlies voor 119 euro
ik heb hem al duurder dan ik eigenlijk wilde (heb hem nu in een set gekocht; incl 18-55 en 75-300 lens, tas (welke ik omgeruild heb tegen een 2e accu)).... maar heb toch m'n twijfels.
Hoe kwetsbaar is zo'n DSLR?

ik heb 10 dagen de tijd om de verzekering alsnog af te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Tozzman schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:47:
ik ben sinds een uur of 3 ook in het bezit van de 350D en in de winkel werd me ook een verzekering aangepraat. Ik heb het nog even afgehouden, maar twijfel toch.... doen of niet doen....
3 jaar garantie/verzekering ook bij diefstal/verlies voor 119 euro
ik heb hem al duurder dan ik eigenlijk wilde (heb hem nu in een set gekocht; incl 18-55 en 75-300 lens, tas (welke ik omgeruild heb tegen een 2e accu)).... maar heb toch m'n twijfels.
Hoe kwetsbaar is zo'n DSLR?

Lekker die 119 euro in je zak houden of voor 85 euro een Canon 50mm 1.8 lens kopen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 16-06-2005 21:58 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
THW Arie schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:56:
[...]

Lekker die 119 euro in je zak houden en een mooi pola filter voor kopen, of een Canon 50mm 1.8 lens :)
Verzekering is erg prettig, ik loop nu overal met die cam rond :) Als je hem niet verzekerd hebt neem je hem echt niet snel mee naar festivals / feesten / uitgaan / etc :)

Of je moet er niet al te veel om geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Tozzman schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:47:
Check even met je verzekeringsagent of ie niet al via je inboedelverzekering is gedekt. Volgens mij valt ie namelijk daaronder.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Zo'n verzekering geeft je inderdaad een hoop zekerheid. Een ongeluk zit helaas in een klein hoekje. Het is misschien een gok die je neemt, want misschien gebeurt er in die drie jaar helemaal niks. Maar met zo'n verzekering ben ik, net als neographikal, inderdaad bereid om wat meer gokjes te nemen; zoals in de dierentuin door te blijven schieten in de regen.
mphilipp schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:06:
[...]

Check even met je verzekeringsagent of ie niet al via je inboedelverzekering is gedekt. Volgens mij valt ie namelijk daaronder.
Je inboedelverzekering dekt helaas niet schade door onzorgvuldig gebruik (zoals val/vocht/stoot/zandschade). :'( Die all-risk verzekering wel, en daar gaat het Tozzman om.

Wel kun je een uitbreiding nemen op je inboedelverzekering. Dat is een zogeheten kostbaarhedenverzekering die wel schade door externe factoren dekt. Zo'n verzekering heeft neographikal. :)

[ Voor 50% gewijzigd door guillaumemay op 16-06-2005 22:12 . Reden: lol :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:06:
[...]

Nee dan heb je in ieder geval een kostbaarhedenverzekering bovenop je inboedel nodig :) Anders is hij niet buitenshuis gedekt.

En let erop of hij tegen nieuwwaarde verzekerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

neographikal schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:57:
[...]

Verzekering is erg prettig, ik loop nu overal met die cam rond :) Als je hem niet verzekerd hebt neem je hem echt niet snel mee naar festivals / feesten / uitgaan / etc :)
Bij feesten/uitgaan doel je op bier over je camera? Voor dat soort zaken hoef je je natuurlijk niet per sé te verzekeren, dat valt onder de WA-verzekering (of portemonnee) van degene die bier over je apparatuur gooit (of je moet het zelf doen natuurlijk :P )

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gizz schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:28:
[...]

Bij feesten/uitgaan doel je op bier over je camera? Voor dat soort zaken hoef je je natuurlijk niet per sé te verzekeren, dat valt onder de WA-verzekering (of portemonnee) van degene die bier over je apparatuur gooit (of je moet het zelf doen natuurlijk :P )
Ja en dat krijg je voor elkaar in een volle tent :z Met name als er een groep omheen staat en de persoon is ongewillig (en die kans is groot met alcohol in het bloed) :)

Verzekering is erg handig dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
neographikal schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:08:
[...]

Nee dan heb je in ieder geval een kostbaarhedenverzekering bovenop je inboedel nodig :) Anders is hij niet buitenshuis gedekt.

pas nog een hele discussie gehad met de verzekering omdat items voor een kostbaarhedenverzekering alleen gedekt zijn als ze nieuw zijn gekocht.
dus zelf niet een occasion lens bij een fatsoenlijke zaak met eventuele garantie, die zou niet onder de verzekering vallen ook al zou je hem laten taxeren.
ook wel eens iets over gehoord misschien?

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Triplefox schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:40:
[...]

pas nog een hele discussie gehad met de verzekering omdat items voor een kostbaarhedenverzekering alleen gedekt zijn als ze nieuw zijn gekocht.
dus zelf niet een occasion lens bij een fatsoenlijke zaak met eventuele garantie, die zou niet onder de verzekering vallen ook al zou je hem laten taxeren.
ook wel eens iets over gehoord misschien?
Ze deden bij mij bij de abn amro niet moeilijk over mijn tweedehands Tamron koffiemolen :) Maar die bon stond dan ook niet op naam :) En die lens is gedateerd op 11/11/2004 en ik heb de verzekering woensdag afgesloten :)

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 16-06-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QlimaX
  • Laatst online: 15-08 07:47
masser120 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:30:
[...]
Is dat inclusief BTW en kitlens? :?
Dat klopt, actie geldt tot en met aanstaande maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
neographikal schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:47:
Die allriskverzekering kost je heel wat meer dan de €40,- voor drie jaar vrees ik, die tarieven waren niet zo gunstig :) En met die rechtsbijstandsverzekering heb ik hier tot nu toe alleen maar positieve ervaringen moet ik zeggen, maarja dat zal verschillen natuurlijk :)
Ik heb voor de 300d ook een 3-jarige 'garantie' afgesloten, verzekerd tegen diefstal, verlies, beschadiging, etc. Ook kostenloze reparatie. Kosten: 45 euro (dit kwam mede door de MM actie, de 300d viel hierdoor net in een lagere schaal viel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien offtopic vraag: maar wie weet waar in overijssel / omgeving utrecht nog de 350D te krijgen is (kit of body maakt niet uit) onder de 850 euro, heb verschillende winkels af lopen bellen maar nergens meer te krijgen |:( , leveringen voor allen onbekend
Bij dixons enkel zien liggen met 300 mm lens, maar die hoef ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

neographikal schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:08:
[...]

Ik heb een doorlopende reisverzekering, dan kan ik dus ook (wat) claimen. (misschien een tip)

Nadeel van veel kostbaarheden verzekeringen is dat ze bovenop je inboedel komen. Laat ik nog (steeds :|) thuis wonen....

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam net een duitse site tegen.. 780 euro voor de kit... ff verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteravond bij Makro een setje met kitlens gehaald voor 785 inclusief btw. Ben er erg blij mee erg mooie camera.

Vandaag wordt een oefen dagje om het diafragma sluitertijd instellen onder de knie te krijgen en een mooi tasje te halen om de boel te vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:49:
Kwam net een duitse site tegen.. 780 euro voor de kit... ff verder zoeken :)
?? Ik dacht dat je hem al bij de Makro had gedaan ??

Binne, je moet niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Koop hem wel, en dan gewoon nu, of niet. 780 is gewoon goedkoop, hij gaat echt binnen een maand zakken naar 700 ofzo!

Plus met alleen die camera ben je er nog lang niet. Als je nu al moeilijk doet over dit geld, dan moet je hem niet kopen. Denk aan alle extra's die je nog moet kopen. Met alleen de Body + kitlens ben je er zeker niet!

Wat moet er nog bij:
- CF kaart (80 euro)
- tas (40 euro)
- 50mm F/1.8 (80 euro)
- 420EX of 550 (minstens 150 euro)

Dus, tel er nog maar 350 euro bij op. En dan heb je nog niet eens een goede lichtsterke 28-70 lens of iets dergelijks. Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:21:
Heb gisteravond bij Makro een setje met kitlens gehaald voor 785 inclusief btw. Ben er erg blij mee erg mooie camera.

Vandaag wordt een oefen dagje om het diafragma sluitertijd instellen onder de knie te krijgen en een mooi tasje te halen om de boel te vervoeren.
Bij de MediaMarkt hebben ze hem *verdomme* nog steeds niet binnen. Vorige week vrijdag besteld. Heel fijn, heb *verdomme* een shoot op 2 juli, waar ik hem echt wel MOET hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Makro in Leeuwarden hadden ze nog wel een aantal liggen maar de actie van 15 % eraf gaven ze geen bekendheid aan. De verkoper gaf aan dat het storm liep en ze daarom het bord even op de kast hadden gelegd :)

Zijn er mensen die tips kunnen geven over een tasje voor de 350D en misschien een zaak/site die ze verkoopt? Ik ben opzoek naar een tasje waar genoeg ruimte in zit om ook 1 of 2 extra objectieven mee te sjouwen.

Ik merk nu al dat ik met de kitlens wat te weinig bereik heb om bijvoorbeeld wat dingen in de natuur te fotograveren dus dat wordt een extra objectief halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snuggle, ik wil het eerst proberen met de kitlens, haal er alleen een extra accu bij + tas. De rest heb ik wel. (CF)

Maar zakt hij in prijs naar de 700? Hoe weet jij dat...

Wil hem zo goedkoop mogelijk hebben uiteraard :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:32:
[...]

Bij de MediaMarkt hebben ze hem *verdomme* nog steeds niet binnen. Vorige week vrijdag besteld. Heel fijn, heb *verdomme* een shoot op 2 juli, waar ik hem echt wel MOET hebben!
heb hem er ook besteld, ze wisten me gister te melden dat ze hem nog even niet binnen krijgen, eind Junie/begin Julie, medimarkt kennende zal dat dus ergens in Jullie worden (ga er even voor het gemak van uit dat alle MM hun producten tegelijk binnen krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:19:

Maar zakt hij in prijs naar de 700? Hoe weet jij dat...
Mijn fout, ik bedoelde dat hij *NIET* zomaar gaat zakken naar de 700.
So stop whining , gewoon kopen. Wat ik zei: die 700 euro is nog niets (of 760, of 800). Je moet er veel meer bij hebben. Dus niet miepen over maybe 3 tientjes die er e-ven-tueel afgaan.
Solomo schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:32:
[...]

heb hem er ook besteld, ze wisten me gister te melden dat ze hem nog even niet binnen krijgen, eind Junie/begin Julie, medimarkt kennende zal dat dus ergens in Jullie worden (ga er even voor het gemak van uit dat alle MM hun producten tegelijk binnen krijgen)
Juli bedoel je? ;)
Lees net in de andere thread (speciaal over de MM) dat er vandaag wel weer wat binnen waren in oa Alkmaar. Maar over welke vestiging heb jij het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Misschien ligt het aan mij hoor, maar het enige dat ik momenteel in de thread lees is, ik heb em voor en heb zal ik hem verzekeren....
Waar blijven die bevindingen en foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb hem net opgehaald en zonder meer een fantastisch apparaat. Ligt heerlijk in de hand.

Ik vond hem wat aan de kleine kant ogen in de vitrines, maar nu dat ik hem eenmaal goed in m'n handen heb gehad zou ik geen grotere willen hebben (Dit wil natuurlijk niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk klein is, maar op afbeeldingen vind ik dat hij groter lijkt dan hij in werkelijkheid is). Alle knoppen zijn erg goed geplaats: met je duim en wijsvinger zijn alle knoppen goed te bereiken.

Duidelijke handleiding. Overzichtelijk en makkelijk te lezen.

Het enige minpuntje dat ik heb kunnen ontdekken is dat de batterij er niet uitspringt wanneer je het lipje opzij duwt. Volgens mij is die veer niet krachtig genoeg. Afin, nog maar even mee rotzooien wellicht dat het later beter gaat.

En oja, vergeet niet een Compact Flash kaartje erbij te kopen, want die wordt niet meegeleverd.

Desalniettemin, een super camera!

[ Voor 7% gewijzigd door vleppyniles op 17-06-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vleppy, waar gekocht? MM toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Inderdaad gekocht bij Media Markt (Alkmaar). 'k Was gister nog heen geweest om te vragen wanneer hij geleverd zou worden. Ze zouden volgende week 11 stuks van Canon binnenkrijgen. Dus ik was erg verrast toen Media Markt vanochtend belde.

[ Voor 8% gewijzigd door vleppyniles op 17-06-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

welke optie gebruikte je? 4 voor een telefoniste?

ik ben ook aan het bellen voor mijn vader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

hmm, jij hebt hem vast donderdag gehaald?
want ze geven aan dat die mensen hem allemaal al hebben..

wij komen bij de volgende lading aan de beurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was ooit ergens indit topic een linkje gepost met een tabel van hoeveel foto's je kan maken met een 1gb, 2gb en 4gb compact flash kaartje. Ben namelijk benieuwd of een 1gig kaartje wel genoeg is. Heeft iemand deze link nog voor me? B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:35:
Er was ooit ergens indit topic een linkje gepost met een tabel van hoeveel foto's je kan maken met een 1gb, 2gb en 4gb compact flash kaartje. Ben namelijk benieuwd of een 1gig kaartje wel genoeg is. Heeft iemand deze link nog voor me? B.v.d.
Die heb ik niet, maar ik kan het je zo ook wel vertellen. Ik heb een 1 GB CF kaart, met resolutie+fijnheid op z'n hoogst kan ik volgens de camera 287 foto's maken in JPG en 82 in RAW. Zeker in JPG is dat dus naar mijn mening vrij royaal.
Bij CompactFlash groter dan 1 GB heb je al snel een microdrive welke wel sneller zijn, maar ook meer stroom gebruiken en gevoeliger zijn voor stoten/vallen. Ik zou je aanraden als je meer dan 1 GB wilt, om dan meerdere 1 GB flash kaartjes te kopen. Veel moeite om even te wisselen is het eigenlijk niet.

[edit] lees ook even dit en eventueel ook dit door.

[ Voor 17% gewijzigd door wacko op 17-06-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Mir schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:31:
hmm, jij hebt hem vast donderdag gehaald?
want ze geven aan dat die mensen hem allemaal al hebben..

wij komen bij de volgende lading aan de beurt!
Donderdag inderdaald besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacko schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:45:
[...]

Die heb ik niet, maar ik kan het je zo ook wel vertellen. Ik heb een 1 GB CF kaart, met resolutie+fijnheid op z'n hoogst kan ik volgens de camera 287 foto's maken in JPG en 82 in RAW. Zeker in JPG is dat dus naar mijn mening vrij royaal.
Bij CompactFlash groter dan 1 GB heb je al snel een microdrive welke wel sneller zijn, maar ook meer stroom gebruiken en gevoeliger zijn voor stoten/vallen. Ik zou je aanraden als je meer dan 1 GB wilt, om dan meerdere 1 GB flash kaartjes te kopen. Veel moeite om even te wisselen is het eigenlijk niet.

[edit] lees ook even dit en eventueel ook dit door.
Bedankt he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

zeg vlep, nu jij hem hebt hè.. en er al mee gespeeld heb.. mag ik nu? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Mir schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:03:
zeg vlep, nu jij hem hebt hè.. en er al mee gespeeld heb.. mag ik nu? :D
You break it, you buy it! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Morlion825
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Zijn er hier mensen die 'm gekocht hebben in België (of ergens net over de grens) voor een redelijke prijs ? Want ik krijg zo de indruk dat wij overal veel te veel moeten betalen voor onze camera's / pc's / cd's en dvd's .. etc in vergelijking met Nederland en Duitsland.

Bij Focilux in Gent kost body + 18 - 55 zo bijvoorbeeld 989 ('groothandel voor beroepsfotografen')

Ik denk dat Pixmania de goedkoopste is, met 868 euro, maar ik vertrouw die niet helemaal, of is dat onterecht ?

Ik ga niet zitten mekkeren om 20 of 50 euro, maar als student heb ik helemaal (nog :) ) geen zin om afgezet te worden. Ik krijg zo de indruk dat het een kwestie is van in de juiste winkel te zijn op het juiste moment. Tips heel hard welkom ! (Of eventueel mensen uit Nederland die een goede koop weten niet té ver van de grens, zou fijn zijn ! Zijn de makro pasjes van België trouwens geldig in Nederland ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Misschien is deze link wel wat voor je. Diverse winkels met hun prijzen.

http://www.kieskeurig.nl/...C1F2BC1256FB3006D1A8E.htm

Ik heb mijn digitale videocamera bij www.webvoordelig.nl vandaan. Goede service, en je kan je spullen gewoon in een winkel ophalen.

Ik zie bij bovenstaande link overigens dat de goedkoopste 350D met lens (18-55) €831,90 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swa-baldie schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:04:
Misschien ligt het aan mij hoor, maar het enige dat ik momenteel in de thread lees is, ik heb em voor en heb zal ik hem verzekeren....
Waar blijven die bevindingen en foto's?
Nou inderdaad, dit heb ik van de week ook al gepost. Het gaat helemaal niet meer over foto's maken met de 350d. Als je de 350d al gekocht hebt dan heb je nix meer aan dit topic!!!

[/quote]Bij de MediaMarkt hebben ze hem *verdomme* nog steeds niet binnen. Vorige week vrijdag besteld. Heel fijn, heb *verdomme* een shoot op 2 juli, waar ik hem echt wel MOET hebben!
[quote]

Een "shoot"? Wat voor shoot dan? Als je een shoot hebt neem ik aan dat je al een andere goede camera bezit(zeker vanwege de ervaring). En als je hem echt zo hard nodig had gehad had je m gewoon niet op deze manier moeten kopen. Er zijn winkels die ze gewoon op voorraad hebben hoor..................maar ja, dan moet je een paar tientjes meer betalen. Prioriteiten stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:53:
[...]

Een "shoot"? Wat voor shoot dan? Als je een shoot hebt neem ik aan dat je al een andere goede camera bezit(zeker vanwege de ervaring). En als je hem echt zo hard nodig had gehad had je m gewoon niet op deze manier moeten kopen. Er zijn winkels die ze gewoon op voorraad hebben hoor..................maar ja, dan moet je een paar tientjes meer betalen. Prioriteiten stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Prima service weer van Canon:

Bij mijn 350D zat zo'n sticker voor gratis 256MB kaartje (niet veel maar heej, kan altijd handig zijn voor net die paar foto's extra :)).

- woensdag 8 juni camera gekocht
- maandag 13 juni online aangemeld (week daarvoor gedoe met internet + weekend weggeweest)
- donderdag 16 juni volgende bevestigingsmail van Canon
- vrijdag 17 juni een 256MB Sandisk CF bij de post

Kijk, dat bezorgt mij nou weer een heel tevreden gevoel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig kreeg ik mijn kaartje vandaag ook per post, hij zat in een heel onopvallende enveloppe, ik wist eerst totaal niet wat het was.
Binnen een week was ie binnen. Top van Canon moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er niet over uit of de standaard lens kit te halen of de body met een sigma Sigma AF 18-50/2.8 EX DC (wat 300 euro extra met zich meebrengt in verhouding); is dit echt de moeite waard gekeken naar mogelijkheden lens en scherpte? Of zelfs nog extra te betalen voor een Canon EF 17-40/4.0 L ?
Dit is nogal verschil, maar zou zonde vinden als achteraf kit tegenvalt en alsnog nieuwe ga halen; moet erbij zeggen dat ik graag in 1 keer "zeer goed" spul wil aanschaffen (stel hoge eisen aan scherpte etc) , maar moet wel reeel blijven en ook echt baat bij hebben zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:42:
Ik ben er niet over uit of de standaard lens kit te halen of de body met een sigma Sigma AF 18-50/2.8 EX DC (wat 300 euro extra met zich meebrengt in verhouding); is dit echt de moeite waard gekeken naar mogelijkheden lens en scherpte? Of zelfs nog extra te betalen voor een Canon EF 17-40/4.0 L ?
Dit is nogal verschil, maar zou zonde vinden als achteraf kit tegenvalt en alsnog nieuwe ga halen; moet erbij zeggen dat ik graag in 1 keer "zeer goed" spul wil aanschaffen (stel hoge eisen aan scherpte etc) , maar moet wel reeel blijven en ook echt baat bij hebben zeg maar :)
Dan zou ik iemand zoeken die die lenzen heeft (of een winkel) en kijk of je tevreden bent met de scherpte. De scherpte van de kitlens overtreft menig compact camera. De Sigma die je noemt is nog scherper, zeker stopped-down. De 17-40 is nog scherper (maar geen 2.8), maar als je nu van een compactje afkomt, dan is het de vraag of je die extra scherpte nodig hebt. De 2.8 lijkt me de meest logische keus: scherp en vooral ook lichtsterk.
Of ga voor de kitlens en oefen, kijk waar je behoefte aan hebt (scherpte of lichtsterkheid, wide of tele). De kitlens is niet zo duur, om mee te beginnen is de lens helemaal niet gek. Het is veel meer zonde als je nu een dure lens koopt en hem achteraf niet nodig blijkt te hebben, nietwaar?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Heeft iemand ervaring met de Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM? En zo ja wat zijn de ervaringen met deze lens. Lijkt mij een goede standaard lens om mee te beginnen. Welke lens zouden jullie adviseren als ik fotos van grotere afstanden wil gaan nemen (en dan goede prijs/kwaliteit).

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:05:
Toevallig kreeg ik mijn kaartje vandaag ook per post, hij zat in een heel onopvallende enveloppe, ik wist eerst totaal niet wat het was.
Binnen een week was ie binnen. Top van Canon moet ik zeggen.
Zelfde geldt voor mij. Ik was vandaag helemaal verbaasd. "Ik ken toch helemaal niemand uit Culemborg?" :)

Erg goed moet ik zeggen :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:42:
Kijk ook eens naar de EF-S 17-85.

Er zaten geloof ik "maar" 3 klanten bij konijnenberg die naar die lens aan het kijken waren, waaronder ik.. Ik hem hem nog niet, was niet op voorraad, maar ik ga hem volgende week ophalen (met een 20d, 350d kan ik niet fijn vastpakken)

Deze kost ruim 100 euro minder dan de 17-40, maar heeft geen cashback. dus ruweg zelfde...

Maakt door het grote bereik een veel betere 'walk around' dan de erg korte 17-40 (die weliswaar optisch superieur is, maar je dwingt tot meer lensen wat dus meer geld kost)

[ Voor 9% gewijzigd door Ronald op 18-06-2005 02:02 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bean77 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:09:
Heeft iemand ervaring met de Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM? En zo ja wat zijn de ervaringen met deze lens. Lijkt mij een goede standaard lens om mee te beginnen. Welke lens zouden jullie adviseren als ik fotos van grotere afstanden wil gaan nemen (en dan goede prijs/kwaliteit).
28mm lijkt me een beetje te weinig groothoek, aannemende dat ie op een digitale met cropfactor gaat. Een 17-85 lijkt me een meer allround objectief voor het begin al is die wel een 160 € duurder.
En wat versta je onder wat grotere afstand, en wat wil je fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Ik wil gebouwen en landschap fotograferen. Wat adviseer je mij?

p.s. was net bij correct in rotterdam. body 799 en kit 825

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Vond de 350D net voor een mooie prijs :) Ga er denk ik zelf ook eens over na denken :)
http://www.net2com.de/product_info.php?products_id=2040

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem (gelokt door de 50 euro cash back actie). Ik weet nog niet echt wat ik er van vind. Voor binnen is hij minder geschikt, buiten heb ik er mooie foto's meegemaakt. De lens is groot en zwaar, maar zoomen gaat lekker. Mijn ervaring is dat het beeld onscherp wordt als je tegen de grenzen aankomt (minimaal en maximaal zoomen). IS is natuurlijk wel erg fijn.

Zonnekapje + UV filter waren nog 80 euro extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klik en kies dan uit het lijstje "standard zoom". Je krijgt nu een lijstje te zien met heel veel objectieven waaronder de 28-135. Conclusie? Een objectief dat je dicht moet knijpen om mooie platen mee te schieten. Wel IS en een acceptabele AF snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:05:
Conclusie? Een objectief dat je dicht moet knijpen om mooie platen mee te schieten. Wel IS en een acceptabele AF snelheid.
Je moet die conclusies op photozone met een mega korrel zout nemen. Voor de prijs van de 28-135 koop je geen betere mid-range zoom. En er zijn op het web tientalle mensen te vinden die dit hun favoriete lens vinden. Het is mijn enige lens (naast de kitlens), dus ik kan daarover niet zo goed oordelen (tuurlijk is hij mijn favoriet :)). Ook op f3.5 zijn de foto's scherp, maar het kan beter. Anders waren er geen 1000den euro's dure L lenzen te koop. Kortom, zoek je een lens die betaalbaar is en mis je de groothoek niet zo erg (ff in je foto verleden terug zoeken), dan is deze lens een goede kandidaat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
nhimf schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:45:
[...]

Ik heb een doorlopende reisverzekering, dan kan ik dus ook (wat) claimen. (misschien een tip)

Nadeel van veel kostbaarheden verzekeringen is dat ze bovenop je inboedel komen. Laat ik nog (steeds :|) thuis wonen....
Spit de voorwaarden eens goed door, lang niet alles is gedekt. Het moet vaak bij een meerdaags uitje buiten de woonplaats yadda yadda yadda zijn, én het is vaak niet tegen nieuwwaarde :) Ook niet onbelangrijk

* neographikal woont overigens ook nog thuis en heeft gewoon een studentenpakket van de ABN genomen :) Zit een inboedel bij in, voor €2,50 p.m. Daarboven op komt je kostbaarhedenverzekering :)

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 18-06-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:30:
[...]

Je moet die conclusies op photozone met een mega korrel zout nemen. Voor de prijs van de 28-135 koop je geen betere mid-range zoom. En er zijn op het web tientalle mensen te vinden die dit hun favoriete lens vinden. Het is mijn enige lens (naast de kitlens), dus ik kan daarover niet zo goed oordelen (tuurlijk is hij mijn favoriet :)). Ook op f3.5 zijn de foto's scherp, maar het kan beter. Anders waren er geen 1000den euro's dure L lenzen te koop. Kortom, zoek je een lens die betaalbaar is en mis je de groothoek niet zo erg (ff in je foto verleden terug zoeken), dan is deze lens een goede kandidaat.
Laat ik in een heel vroeger stadium een trotse bezitter zijn geweest van een Sigma 28-105/ 2.8-4. Toen was ik er heel blij mee, maar als ik nu terug kijk naar platen die ik heb geschoten met het ding, dan valt mij wel heel duidelijk op dat het beestje niet best was. Voordeel van de 28-135 is absoluut het bereik en de IS. Aan de andere kant koop je voor minder geld een Tamron 28-75/2.8 die optisch veel beter is en een hogere lichtsterkte heeft. Je mist dan het tele eind en de IS (voor een deel gecompenseerd door de hogere lichtsterkte). Het probleem is dat je soms geen zicht hebt op hoe je hobby zich gaat ontwikkelen en in mijn geval kon ik dankzij dekking van de volledige nieuwwaarde van de Sigma + eigen geld overstappen op de veeeel betere Minolta 28-70/2.8 G. Mijn devies: weet wat je koopt! En de afwegingen zijn nu duidelijk (lijkt mij). Beide hebben voordelen en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
zag dat de canon 28-135 op http://www.photozone.de/a...20brand='Vivitar%20AF'%22 goed getest werd.
Iemand fotos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het gekke van photozone is dat deze lens (28-135 IS) een mindere score krijgt op een DSLR met 1.6x crop dan op een fullframe camera. Meestal is dat andersom.

Hier en hier staan een hoop foto's van een paar MTB wedstrijden waar ik met de 28-135mm geschoten heb.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

zonoskar schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:03:
Het gekke van photozone is dat deze lens (28-135 IS) een mindere score krijgt op een DSLR met 1.6x crop dan op een fullframe camera. Meestal is dat andersom.
Ja, hoe kan dat? Ik zag in een blad een lenzen test. Er werden verschillende lenzen getest op een 300D en een D70. Op de Canon hadden sommige Sigma en Tamron lenzen een minder oplossend vermogen dan op de D70. Heel gek vind ik dat. Ligt dat aan de sensorgrootte of de bouw van de camera? Het waren dezelfde lenzen, met alleen een andere vatting. Dus een lens die perfect scoort op een Nikon kan dus tegenvallen op een Canon 300D??? Weird...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Wat objectieven betrefd weet ik niets, helaas. Een standaard 18-55mm. Wat moet ik me daar bij voorstellen qua zoombereik? Is 18mm 1:1 en 55mm heeft het maximale zoombereik? En hoeveel is dit ongeveer?

Het standaard kitlensje is kwalitatief geen superlens, maar goed genoeg om de camera te leren kennen en te beslissen wat voor objectief ik later zou willen denk ik. Maar eerst moet ik een beetje begrijpen wat die 'formaten' inhouden.

TNX. :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Freaky Maus schreef op zondag 19 juni 2005 @ 16:15:
Wat objectieven betrefd weet ik niets, helaas. Een standaard 18-55mm. Wat moet ik me daar bij voorstellen qua zoombereik? Is 18mm 1:1 en 55mm heeft het maximale zoombereik? En hoeveel is dit ongeveer?

Het standaard kitlensje is kwalitatief geen superlens, maar goed genoeg om de camera te leren kennen en te beslissen wat voor objectief ik later zou willen denk ik. Maar eerst moet ik een beetje begrijpen wat die 'formaten' inhouden.

18 mm kan wel 1:1 zijn als je een cmos sensor van 40 vierkante meter hebt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Freaky Maus schreef op zondag 19 juni 2005 @ 16:15:

Vergelijkbaar met een 3x zoom consumer cam.

Als je wilt weten hoe het er uit ziet:
http://consumer.usa.canon...nses101/focal_length.html

Hier is overigens de crop factor van de 300D/350D buiten beschouwing gelaten. Het 35mm equivalent van de kitlens is ongeveer 28-80, dus kijk even op die Canon site naar het bereik wat je dan hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Kanarie op 19-06-2005 16:24 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Volgens mij heb ik een bug in de firmware gevonden.

Eerder schoot ik altijd als ik op statief bezig was en na een aantal seconden open sluiter ging er een noise reduction overheen met het gordijn dicht. Dit was custom ingesteld.

Nu heb ik de nieuwe firmware en wil ik dit weer gaan doen, en doet ie dit niet !

Heb het al bij custom settings weer uitgezet en opnieuw aan maar het heeft geen effect.

Meer mensen met deze bug ?

Op 30 sec werkt het wel, maar eerst werkte het ook bij veel kortere sluitertijden.

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 19-06-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
THW Arie schreef op zondag 19 juni 2005 @ 16:23:
[...]

Vergelijkbaar met een 3x zoom consumer cam.

Als je wilt weten hoe het er uit ziet:
http://consumer.usa.canon...nses101/focal_length.html
Heel handig. Ga ik zeker vaker gebruiken als ik iets moet uitleggen :D
Hier is overigens de crop factor van de 300D/350D buiten beschouwing gelaten. Het 35mm equivalent van de kitlens is ongeveer 28-80, dus kijk even op die Canon site naar het bereik wat je dan hebt.
Als Freaky Maus niet weet wat cropfactor is: Lees de FAQ hier op tweakers eens :).
link naar kopje cropfactor in FAQ:
Fotografie FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik heb een raar "probleempje"

ik ben nieuw met SLR camera's en heb net een D350 gekocht, alleen heb ik nu een raar vuiltje als ik door de occulair kijk, ik heb de lens schoont gemaakt en diverse lenzen geprobeert maar dat mocht niet baten.
toen dacht ik misschien is het dan wel het occulair zelf, die ook schoon gemaakt maar nog steeds het zelfde probleem.

ik heb de spiegel goed bekeken maar kan zo direct niet een vuiltje oid vinden. heb de CMOS bekeken en zie ook geen vuiltjes.
Waar zou het dan kunnen zitten?

BTW ik zie het NIET op de foto terug, maar het is wel erg irritant, de CMOS kan het dus ook niet zijn lijkt mij.

in de gebruiksaanwijzing kan ik verder niks vinden over hoe je het best een spiegel kan reinigen, hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
In één woord: prisma :) Even goed kijken en vuiltje zachtjes verwijderen :)

[ Voor 86% gewijzigd door neographikal op 19-06-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Qorne schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:18:
Ik heb een raar "probleempje"

ik ben nieuw met SLR camera's en heb net een D350 gekocht, alleen heb ik nu een raar vuiltje als ik door de occulair kijk, ik heb de lens schoont gemaakt en diverse lenzen geprobeert maar dat mocht niet baten.
toen dacht ik misschien is het dan wel het occulair zelf, die ook schoon gemaakt maar nog steeds het zelfde probleem.

ik heb de spiegel goed bekeken maar kan zo direct niet een vuiltje oid vinden. heb de CMOS bekeken en zie ook geen vuiltjes.
Waar zou het dan kunnen zitten?

BTW ik zie het NIET op de foto terug, maar het is wel erg irritant, de CMOS kan het dus ook niet zijn lijkt mij.

in de gebruiksaanwijzing kan ik verder niks vinden over hoe je het best een spiegel kan reinigen, hebben jullie tips?
O ik ken het, ps 1 tip, ga niet met je vochtige kleffe bakkes op die spiegel lopen blazen 8)7 .

Koop zo'n blaasbalgje zonder borstel maar met een lange toet, ik heb er een van Hama van Konijnenberg, hiermee kun je perfect het prisma schoonblazen. Houd de toet vast en blaas hard tegen het prisma bovenin, dus niet de spiegel. Als het goed is blaas je het stof eraf.

Ding is ook handig voor sensor te ontstoffen en de lenzen schoon te blazen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 19-06-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

er op blazen met je mond of met een luchtbusje leek mij zo ie zo al geen goed idee.
ik heb al zo'n Hama setje alleen is dat met een borsteltje.
Morgen maar even zo'n blaasgalgje halen :) bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil een beetje met fotograferen gaan beginnen, en ben geïnteresseerd in de EOS 350D. Na alle reviews enzo die ik heb gelezen, lijkt het mij een goede camera voor beginners. Nou is alleen mijn vraag: wat voor lenzen heb ik nodig. Het moet niet te duur worden allemaal, rond de 1000 euro wil ik het proberen te houden. Is de 18-55 mm lens die erbij geleverd wordt goed genoeg voor een beetje groothoek en inzoomen, of zal ik daar toch maar een wat betere zoomlens bijkopen? Ook zag ik een sigma lens van 18-200 mm voor maar iets van 340 euro ofzo. Dat beslaat dan gelijk een vrij groot gedeelte. Maar is dat wel een goede lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Er is al heel erg veel gepraat over die lenzen hier in dit topic, maar ook hier:
Centraal objectieven-topic V3.0
De vragen die je net hebt gesteld zijn al vele malen eerder beantwoord.

Je hebt hier op dit forum een zoekfunctie, waarmee je ook in topics kan zoeken naar bepaalde termen. Gebruik die dus, je vindt hem boven aan deze pagina met het woord quicksearch erboven.

Gebruik termen als "18-55", "kitlens" of "18-200" en ik weet zeker dat je de antwoorden zal vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door guillaumemay op 19-06-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 14:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:38:
Nou is alleen mijn vraag: wat voor lenzen heb ik nodig.
Kan dit niet beter in het centrale objectieven topic dan?
Het moet niet te duur worden allemaal, rond de 1000 euro wil ik het proberen te houden.
Meer geld investeren in je lenzen heeft vaak meer zin dan een dure body kopen en goedkope lenzen. Is die 1000 euro inclusief body? Dan zou ik voor een 2e hands 300D body gaan, want je houdt nu niks over voor degelijke lenzen.
Is de 18-55 mm lens die erbij geleverd wordt goed genoeg voor een beetje groothoek en inzoomen, of zal ik daar toch maar een wat betere zoomlens bijkopen?
Hij is niet superscherp, maar wel goedkoop. Ik gebruik hem al een jaar, redelijk tevreden voor wat ie gekost heeft. Hij is groothoek ja, 28mm als je kijkt naar een vergelijkbare lens op een 35mm camera.
Inzoomen kan hij ook, het is tenslotte een zoomobjectief. Ik denk dat je tele en zoom door elkaar haalt trouwens: een 10-20 objectief bijvoorbeeld is een groothoek, of je nou ingezoomd bent of niet.
Ook zag ik een sigma lens van 18-200 mm voor maar iets van 340 euro ofzo. Dat beslaat dan gelijk een vrij groot gedeelte. Maar is dat wel een goede lens?
Op het korte eind (18-50) preseert hij ongeveer gelijk aan de 18-55 kitlens, hij heeft iets meer last van vignettering (donkere hoeken). Op het lange eind wordt hij wel erg onscherp, zoals bij alle superzooms. Het enige voordeel aan een superzoom is dat je geen lenzen hoeft te wisselen, voor de rest hoef je er niet super veel van te verwachten. Hij doet het, maar super scherpe en contrastrijke foto's schiet je er niet mee.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k, kijk ik daar toch. maarja, als je een error krijgt bij het zoeken is het irritant als je steeds weer gezeur hoort als je iets vraagt wat al gevraagt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
gevraagD, voltooid verleden tijd!
Kijk hier anders: http://www.pbase.com/cameras/sigma/18-200_35-63_dc
zijn fotos die met die lens gemaakt zijn, misschien schiet je hier wat mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
OT:
[quote]Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:05:
k, kijk ik daar toch. maarja, als je een error krijgt bij het zoeken is het irritant als je steeds weer gezeur hoort als je iets vraagt wat al gevraagt is.[/quote]
fix je pc dan of gebruik een goede zoekterm. de zoekfunctie doet het prima en ik krijg hier geen errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 19:27

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik zoek een rugtas die geschikt is voor deze camera. Die netjes bescherming biedt. Zijn deze er? Of zit je toch weer vast aan een bescherm tas in een rugzak? :)

[ Voor 162% gewijzigd door Martin?81 op 19-06-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk eens rond bij oa Lowepro en Crumpler zou ik zeggen. :) (je vraag is te algemeen om modellen te kunnen noemen)

[ Voor 32% gewijzigd door Voutloos op 19-06-2005 22:25 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
martinweb.nl schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:22:
Ik zoek een rugtas die geschikt is voor deze camera. Die netjes bescherming biedt. Zijn deze er? Of zit je toch weer vast aan een bescherm tas in een rugzak? :)
Ik zoek via de geniale zoekfunctie hier op tweakers.
Ik vind:
De jacht naar de ideale midsize fototas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 19:27

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

gium schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:27:
[...]
Ik zoek via de geniale zoekfunctie hier op tweakers.
Ik vind:
De jacht naar de ideale midsize fototas
Bedankt, die had ik nog niet gevonden! Je bent geniaal, of is dit te overdreven? ;) Maar wellicht als iemand er eentje heeft gekocht waar hij/zij helemaal weg van is dan hoor ik het graat merk/model/type. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Voutloos schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:25:
Kijk eens rond bij oa Lowepro en Crumpler zou ik zeggen. :) (je vraag is te algemeen om modellen te kunnen noemen)
En vergeet Tamrac niet, ook erg fijne tassen.
Nog een tip: koop hem op de groei. Als je een gemiddelde gebruiker bent komen er nog spullen (lenzen, flitser, imagetank) bij...

[ Voor 20% gewijzigd door breinonline op 19-06-2005 22:34 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Haha, ik krijg net een mailtje van Canon dat mijn 256MB CF kaart-aanvraag binnen gekomen is en dat ie er in 2-3 weken aan komt. Hmm, ik heb die kaart al 2 weken in mijn bezit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
breinonline schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:34:
[...]

En vergeet Tamrac niet, ook erg fijne tassen.
Nog een tip: koop hem op de groei. Als je een gemiddelde gebruiker bent komen er nog spullen (lenzen, flitser, imagetank) bij...
Helemaal mee eensch is, die Tamrac die ik van brein hebt overgenomen is een perfect tasje, alleen vrees ik binnenkort te klein O-)

Let op die groei, en zorg dat je voedsel / drank mee kan nemen :)

edit: en ja die wordt weer goed verhandeld brein, als hij straks écht te klein is O-)

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 20-06-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Laatst online: 08-09 10:32
Als je een lening neemt bij de Postbank van minimaal 500 euro krijg je, jawel, een fototas!

Gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Plankton schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:53:
Als je een lening neemt bij de Postbank van minimaal 500 euro krijg je, jawel, een fototas!

Gratis!
Je staat alleen wel geregistreerd bij het BKR en je mag een sloot rente betalen :P

Leuke tip, maar om nou schulden te maken zodat je een fototas krijgt 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 11-09 18:58

Gratis!
Weet je zeker dat dat om een lening gaat , en niet om €500,- inleg op je spaarrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
suspect schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:12:
[...]

Weet je zeker dat dat om een lening gaat , en niet om €500,- inleg op je spaarrekening?
Inderdaad, het is inleg op spaarrekening. M'n vader had het een paar weken geleden gedaan en we hebben inderdaad de fototas gekregen. De 350D met kitlens past er wel in, maar het is èrg krap. Het is totaal geen praktische tas als je vaak de cam er in en er uit wil halen. Als er behoefte aan is wil ik wel wat plaatjes schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

suspect schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:12:
[...]

500 euro inleg op een spaarrekening is wel wat lucratiever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
wacko schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:35:
[...]

Inderdaad, het is inleg op spaarrekening. M'n vader had het een paar weken geleden gedaan en we hebben inderdaad de fototas gekregen. De 350D met kitlens past er wel in, maar het is èrg krap. Het is totaal geen praktische tas als je vaak de cam er in en er uit wil halen. Als er behoefte aan is wil ik wel wat plaatjes schieten.
Heel graag, m'n ouders hebben er drie. Kwestie van even 3x heen en weer schrijven :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Ik heb er wat foto's van gemaakt en hier neergezet. Zo de tweede keer pastte het beter dan ik had onthouden, maar het is toch niet echt een tas om vaak je camera in en uit te halen. Probleem vooral is dat ie te smal dun is. Een tweede objectief erbij ofzo zou ook zeker niet passen, maar een paar kleine accesoires zoals batterij/flashkaartjes lukt prima, daar zijn genoeg kleine opbergvakjes e.d. voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Niet echt groot, maar wel erg handig als carry-around ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:00
Ik vind het maar een vodje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07
Leuk die camera tas, maar ik vind die buitenkant zo dun. Niet echt de bescherming die je zoekt. Ik hou 't wel op m'n lowepro minimag aw :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Bij Correct (Bergweg, Rotterdam) kost de 350D Kit (350D+EF18-55 II) in Nederlandse uitvoering maar €825! Dit in tegenstelling tot Kamera-Express waar je de Duitse versie krijgt voor dat geld.

Hierbij krijg je dus ook de gratis 256Mb CF kaart en de vouchers.

(M'n zus heeft er net 1 gekocht en ze is op weg hiernaartoe, ik ben benieuwd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 14:07
Bij de Duitse krijg je ook die vouchers en ook die gratis 256 mb. Enkel de handleiding is duits.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:04:
Haha, ik krijg net een mailtje van Canon dat mijn 256MB CF kaart-aanvraag binnen gekomen is en dat ie er in 2-3 weken aan komt. Hmm, ik heb die kaart al 2 weken in mijn bezit :)
Vraagje: WELK nummer van de buitenkant van je doos moet je precies hebben, en welk format? Heb alle nummers/codes gebruikt, maar ik kan niet inloggen! En maakt die datum ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratis!
Fototas Schmototas....
Dat ding is geen ene cent waard, niet doen. Wij gingen er ook even voor kijken, maar nee.
Dat crappy ding zou ik je 350D niet aan toevertrouwen.

Oh, en overigens: het is 500 euro sparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:30:
[...]

Vraagje: WELK nummer van de buitenkant van je doos moet je precies hebben, en welk format? Heb alle nummers/codes gebruikt, maar ik kan niet inloggen! En maakt die datum ook uit?
als het goed is zit er een speciale actie-sticker op je doos, en je hoeft niet ergens in te loggen, maar de code in te voeren op de url die er genoemd staat.

Sticker heeft als opschrift "SPECIAL OFFER! OFFRE SPÉCIALE!", daar vlak onder in grote letters de code (ABCDE-12345) en daaronder een verhaaltje in kleine letters, met daarin de url www.cig.canon-europe.com/reg vermeld. Daar moet je je registreren. Bij die registratie bij het "serienummer" NIET die code van de sticker gebruiken, maar het serienummer van de camera (zijkant vd doos, nummer onder "Body No.") Als je eenmaal geregistreerd bent op die site, kun je ergens je promotiecode invoeren, en dáár moet je dus de code van de sticker invullen.

Neem aan dat 't zo wel moet lukken :) (of je hebt die promo-sticker simpelweg niet op de doos zitten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Wat vinden jullie van deze totaal set :

Canon EFS 17-85mm F/4-5.6 IS USM
Canon EOS 350D Body
Canon Battery Grip BG-E3
Unomat Statief SVA950
Compact Flash 2GB Elite Pro

Ik twijfel nog over een 75-300 lens, wellicht dat jullie daar een leuk alternatief voor weten.

Alvast bedankt

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is 2x1Gb een optie ivm risicospreiding mocht er een kaduuk gaan? Zijn minder foto's die dan weg zijn. En een 'rolletje' wisselen is op zich niet zo'n ramp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
koop de 70-200 f4 L erbij als je het geld hebt, dan heb je meteen een wereld set met een prima overlap eventueel later nog een 1,4 extender erbij en klaar ben je! (dan heb je een bereik van 17-280 met zeer goede lenzen.)

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

mphilipp schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:11:
Is 2x1Gb een optie ivm risicospreiding mocht er een kaduuk gaan? Zijn minder foto's die dan weg zijn. En een 'rolletje' wisselen is op zich niet zo'n ramp...
Ik vind dat opzich helemaal geen gek idee ! thanks voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Triplefox schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:12:
koop de 70-200 f4 L erbij als je het geld hebt, dan heb je meteen een wereld set met een prima overlap eventueel later nog een 1,4 extender erbij en klaar ben je! (dan heb je een bereik van 17-280 met zeer goede lenzen.)
Z'n 600 euro extra erbij dus..hmm is een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 11-09 18:58
mphilipp schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:11:
[...]

Opzich is dat wel een aardig idee, maar je hebt ook 2x zo veel kans dat er een kaartje stuk gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
_serial_ schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:02:
Wat vinden jullie van deze totaal set :

Canon EFS 17-85mm F/4-5.6 IS USM
Canon EOS 350D Body
Canon Battery Grip BG-E3
Unomat Statief SVA950
Compact Flash 2GB Elite Pro

Ik twijfel nog over een 75-300 lens, wellicht dat jullie daar een leuk alternatief voor weten.

Alvast bedankt
Welke van de 75-300, daar zijn drie varianten van namelijk...
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.