afaik ook, maar wel de accu in de grip zettenquote:1440 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 23:54:
Ja, je kan de grip voor zover ik weet gewoon gebruiken met één accu
Hoeft niet, je kan er nl. ook penlites in doen.quote:neographikal schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 23:59:
[...]
afaik ook, maar wel de accu in de grip zetten
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Is er geen andere manier (soort van zeem op een stokje i.p.v. een te harig wattestaafje) om de rommel van het glas af te vegen? Of zou het toch beter zijn dit apparaat naar Canon op te sturen?
quote:eerdepeer schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:10:
Ik heb hier nog steeds wat rommel op het matglas van mn 350d en krijg dat met lucht er niet uit. Bij Foto Klein ook niet. Nu heb ik gehoord dat rommel op je matglas op lange termijn voor krassen zorgt, klopt dat?
Is er geen andere manier (soort van zeem op een stokje i.p.v. een te harig wattestaafje) om de rommel van het glas af te vegen? Of zou het toch beter zijn dit apparaat naar Canon op te sturen?
Ik neem aan dat je met 'matglas' je spiegel bedoelt? Of je sensor? Met perslucht schoonmaken is sowieso niet erg handig, in die bussen lucht zit namelijk ook vloeistof die in je toestel terecht komt....
Voor het schoonmaken van spiegels en sensoren kun je SensorSwab of VisibleDust gebruiken....
"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM
Verder is mijn spiegel en sensor wel schoon (gelukkig). Maargoed, wat niet is kan nog komen.
Die sensor swabs zijn nl. erg duur en eigenlijk gemaakt om je (supergevoelige) sensor schoon te maken. Is er daarom niets goedkopers in de handel?
/edit: owja, als je met lucht gaat spuiten, blaas dan ten eerste niet in 1x vol in je camera, maar eerst in de lucht en zet ten tweede de spuitbus neer op een vlakke tafel ofzo en draai je body erom heen. De condensvorming komt er in principe pas echt uit als je de spuitbus kantelt! Tis maar een idee...
eerdepeer wijzigde dit bericht 30-05-2005 17:39 (22%)
quote:eerdepeer schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:37:
Ik bedoel eigenlijk het matglasDit is het glas waar je 7 punts autofocuspunten op staan, deze zit als het ware achter het Canon logo. Als je je objectief eraf draait en je camera omstekop houd dan zie je hem zitten. Het is mat en het schijnt er krasgevoelig te zijn, dus ik durf er geen gekke dingen mee te doen.
Verder is mijn spiegel en sensor wel schoon (gelukkig). Maargoed, wat niet is kan nog komen.
Die sensor swabs zijn nl. erg duur en eigenlijk gemaakt om je (supergevoelige) sensor schoon te maken. Is er daarom niets goedkopers in de handel?
/edit: owja, als je met lucht gaat spuiten, blaas dan ten eerste niet in 1x vol in je camera, maar eerst in de lucht en zet ten tweede de spuitbus neer op een vlakke tafel ofzo en draai je body erom heen. De condensvorming komt er in principe pas echt uit als je de spuitbus kantelt! Tis maar een idee...
Over het matglas:
Het is inderdaad krasgevoelig, daarom moet je het voorzichtig schoonmaken (als je het al schoonmaakt).
Wattenstaafjes hebben de neiging pluisjes achter te laten waar jij het vuil weghaalt, dus dat schiet ook niet altijd op.
Bovendien is een smerig matglas niet zo heel erg. Het is niet van invloed op je foto's (in tegenstelling tot stof op je sensor). De meest effectieve oplossing is het negeren van het vuil
The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be
Als je door je oculair heen kijkt zit er het volgende:
oculair - prisma (ofzow, ook een (soort) spiegel die je beeld van je opklapspiegel doorgeeft - matglas - opklapspiegel - objectief
quote:suspect schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:59:
Het matglas is toch je spiegel?
Het matglas is het eerste waar licht invalt na het licht op de spiegel.
Hmm, mijn 350D zouden ze zo ongeveer woensdag/donderdag pas hebben
Toch wel vreemd dat er al zoveel mensen zijn die hem beweren al in bezit te hebben.
Mijn collega wacht al twee maanden op zijn 350D kit met zoomlens en batterijpack...
Samsung SHG-i900 Omnia, SHKv17ROM, GarminMobileXT, M2D
Volgens mij slaat de 300D ook RAW en JPEG op... (als je RAW selecteerd).quote:marco899 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:24:
[...]
Voordelen waren juist de compactheid, voor een dagje meenemen. Met mijn telelenzen heb ik de grip gemonteerd, zwart/wit fotografie mogelijk, snellere serie opname, Jpeg en Raw opslaan, betere interne flits en nog een aantal zaken.
Samsung SHG-i900 Omnia, SHKv17ROM, GarminMobileXT, M2D
Bij Crown in woudenberg kan je de digital XT zo halen.quote:cyberpost schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:26:
De 350D is bijna nergens leverbaar. Overal (in de winkels) krijg ik te horen dat er nieuwe besteld zijn en dat ze niet weten wanneer de volgende levering zal komen.
Toch wel vreemd dat er al zoveel mensen zijn die hem beweren al in bezit te hebben.![]()
Mijn collega wacht al twee maanden op zijn 350D kit met zoomlens en batterijpack...
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Die kit heb ik ook nog niet in het wild gezien. Na een lange tijd van voorraden in Rotterdam zijn de voorraden hier ook opgedroogd, maar er wordt tweemaal per week bevoorraad. De standaard kits moeten halverwege deze week dus weer voorradig zijn. De zoomkit en de kit met grip zullen nog wel even op zich laten wachten. Wat die collega denk ik beter kan doen is gewoon een normale kit kopen en tzt een objectief en grip kopen.quote:cyberpost schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:26:
De 350D is bijna nergens leverbaar. Overal (in de winkels) krijg ik te horen dat er nieuwe besteld zijn en dat ze niet weten wanneer de volgende levering zal komen.
Toch wel vreemd dat er al zoveel mensen zijn die hem beweren al in bezit te hebben.![]()
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
Reg. datum: 14 oktober 2002
Nieuwe firmware voor de 350D, versie 1.02
Ook de EOS-1D Mark II en de EOS-1Ds Mark II kunnen van nieuwe firmware voorzien worden.
Check ook DPreview.com
Dat heb je ook al 'in dat andere' topic gevraagd, aldaar is er dus ook al antwoord op gegeven door mij en iemand anders.quote:TheRebell schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:41:
wat ik me eens afvraag hoe het staat met de kwaliteit van 8 MP op de sensor vs 6 MP op ongeveer eenzelfde formaat sensor (dus bv de D70 als tegenhanger).
Reg. datum: 14 oktober 2002
Het antwoord op jouw vraag werd vlak voordat jij je vraag postte in het topic [SLR] Nut van digitale spiegel-reflex geplaatst.quote:TheRebell schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:41:
wat ik me eens afvraag hoe het staat met de kwaliteit van 8 MP op de sensor vs 6 MP op ongeveer eenzelfde formaat sensor (dus bv de D70 als tegenhanger).
EDIT: Ziet dat TheRebell een dubbelposter is...
LocalLost|IA wijzigde dit bericht 31-05-2005 11:45 (6%)
Bij Konijnenberg zou dat rond deze week zijn...quote:cyberpost schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:26:
Reg. datum: 27 februari 2004
En voor een meer dan schappelijke prijs:
836 euro.
Reg. datum: 23 juni 2002
Maareh, daar zit geen NL handleiding bij volgens de site. Engels wordt vermeld, klopt dit?quote:Boutros schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:30:
Digitalstreet.nl heeft de kit gewoon op voorraad.
En voor een meer dan schappelijke prijs:
836 euro.
Als je fouten hebt gemaakt..., is er altijd een nieuwe kans voor je. Je kunt op elk moment opnieuw beginnen, want wat we 'falen' noemen, is niet het vallen, maar het blijven liggen.
Verder heb je sowieso wel basiskennis nodig voordat je echt met zo'n camera kan schieten. In de handleiding staat bijvoorbeeld wel hoe je de belichtingscompensatie instelt, maar niet wat het eigenlijk is. Als je die basiskennis bezit is het helemaal makkelijk om een willekeurige dslr te bedienen.
En dat ene ding dat je dan nog niet snapt leer je dan wel even uit de Engelse handleiding, maar om nou 150 gulden meer uit te geven voor een Nederlandse handleiding
Canon EOS 5D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Reg. datum: 23 juni 2002
He, ik ben het met je eens hoor. Het was ook meer een reactie op Boutros. Ik bedoel voor < 799 heb je de kit ook al in Germanie. Vandaar mijn opmerking.quote:Gizz schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:53:
Is een Nederlandse gebruiksaanwijzing zo belangrijk dan? Die apparaten zijn imho niet super ingewikkeld. Je moet er in veel situaties snel mee kunnen schieten, dus de bediening houden ze vrij simpel en snel. Heel veel icoontjes geven aan wat wat is.
Verder heb je sowieso wel basiskennis nodig voordat je echt met zo'n camera kan schieten. In de handleiding staat bijvoorbeeld wel hoe je de belichtingscompensatie instelt, maar niet wat het eigenlijk is. Als je die basiskennis bezit is het helemaal makkelijk om een willekeurige dslr te bedienen.
En dat ene ding dat je dan nog niet snapt leer je dan wel even uit de Engelse handleiding, maar om nou 150 gulden meer uit te geven voor een Nederlandse handleiding
Als je fouten hebt gemaakt..., is er altijd een nieuwe kans voor je. Je kunt op elk moment opnieuw beginnen, want wat we 'falen' noemen, is niet het vallen, maar het blijven liggen.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.