quote:
felisio schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:55:
systeem draait nu ook, alleen zit het niet in een kast maar in een kartonnen doos bij gebrek aan plaats voor voeding... er hangen nu 4 voedingen van Tybotech 400w aan (ik betwijfel of dat effectief 400w kan leveren, gezien de prijs dat ik ervoor betaald heb...)
Specs:
moederbordje: Asus P5AD2-E Premium
CPU: Intel P4 660 (3.6 gighz, fsb800, fsb is opgekrikt tot 840, multiplier op 5, resultaat 4.2 gighz en Stabiel!!!)
Koeling: Peltierelement 240watt (20A op 12volt)
Ram: 4*Corsair DDR2 512mb (gelockt op standaardsnelheid)
HD: 8x 200 gig SATA maxtor
1x WD raptor 37 gig
DVDRW
Asus X300X se 128mb
6 fan's
GEEN SCHERM
Gebruik:
24/7 aan als server, stuurt zeer veel gegevens door (dual gigabit lan...). Ik heb een kastje gekocht dat ik schoon vindt, schijfjes passen erin, maar ik zoek een voeding die ATX vorm is en dit kan draaien... als ik zelf een gokje maak, kom ik op een 800w uit... bestaat dat in ATX vorm, of zal ik mijn kastje voor iets anders moeten gebruiken...
Deze voeding zou het moeten kunnen trekken: Turbo-Cool 850 SSI
gegevens op de site:http://www.pcpowercooling.com/products/viewproduct.php?show=T85SSI&view=techspecs
jaja is idd wel effe kwijlen hé, velen hebben beweerd dat dit overkill was maar blijkbaar zijn er wel mensen die dit nodig hebben... *jaloers, jaloers*
alleen denk ik wel dat het problemen gaat geven voor je TEC-element, mits die 20A nodig heeft, en dat terwijl deze voeding maar 17A levert per 12V rail (19A piek). Dus zelfs de piek is nog niet genoeg
(hoewel je natuurlijk niet op de piek mag verdergaan dus vergeet die 19A, het is dus 17A)
Denk ook dat het niet gezond is om 2 rails te combineren om aan genoeg amperes te geraken, mits de voeding dan ontregeld geraakt omdat die constant het voltage actief op pijl houdt...
Tenzij er een alternatief is dat ik nog niet ken zal een tweede voeding met minstens 20A op de 12V lijn spijtig genoeg nodig zijn (alleen voor de TEC-element dan) In dat geval gaat de 850W voeding zeker meer dan genoeg zijn en gaat het allemaal als een zonnetje draaien
Dus een kast aanschaffen waar 2 voedingen in geraken zal waarschijnlik nodig zijn. Tipje: de Coolermaster Stacker!!! -> plaats voor 2 voedingen, lekker veel fans kunnen 12 harde schijven in (mits je 2 optionele modules bijkoopt, maar dan heb je ook ineens van de kast alleen al 4 fans van 120mm (waarvan 3 stuks frontaal voor de harde schijven->lekker koel)en een fan van 80mm + die modules zorgen ervoor dat het geluid van de harde schijven lekker gedempt wordt), ....
Wacht misschien nog even, het kan altijd zijn dat er nog iemand een beter alternatief voor je systeem post, maar dit is de beste oplossing voor zover ik weet.
Ahja en met aandrang eis ik dat je wat fotootjes van dit formule 1-systeem post!!!!

(misschien in een ander topic)
disco stu wijzigde dit bericht 12-06-2005 21:19 (5%)