Hoofdcategorieën
Topicacties

DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 14 augustus 2002

quote:
JanPedaal schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:51:
[...]

Ehm... :? RB was idd op 4 en 5 passes ingesteld, en de CCE window gaf dat ook aan. Dat was eigenlijk nog een vraag die ik had: iedereen zegt hier dat CCE 1 pass minder doet dan je met RB instelt, maar waarom geeft CCE dan wel het RB-aantal passes aan? Dus in mijn geval eerst 4 en daarna 5?
Die trial versie van CCE geeft trouwens een mooi CCE-logo op je scherm over de volledige lengte van je film |:( Tijd om te "registreren" :)

CCE kost geld, CCE SP kost 1350 euro en CCE Basic (max 2pass en mist nog iets) 60 euro.
In het Easy DVD-Rebuilder Installer pakketje is de 1 na nieuwste versie van CCE SP Trial toegevoegd.
Als je de link volgt zie je het precieze versienummer. En als je de kleine letters leest... begrijp je het helemaal denkik.

En over die passes... in een Engels forum lees ik ook dat het onzin is... dat jein DVDRB 1 pass meer moet aangeven... dus nu begrijp ikhet ook nietmeer... maar als CCE metje DVD bezig is en jehad DVD-RB op 4 ingesteld, zie je in het venster van CCE datie eerst 1/1 doet, daarna 1/3, 2/3, 3/3 --> 3 PASS!
Dus vandaar dat je 5 moet invullen als je 4 Pass wil...

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Reg. datum: 20 februari 2004

quote:
DeeD2k2 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:56:
Dit komt doordat het stukje beeld erg ingewikkeld is en dus een hoge bitrate nodig heeft. Daardoor is de uitslag van een verificatie negatief. Het risico hierop wordt groter als de beschikbare bitrate lager is en als er weinig frames zijn (het filmpje kort is).
Wat je kan proberen is dit stukje met een constante bitrate te coderen. Hiertoe zoek je op bij wel bestand (Vxxxxxxxxxxxxxx.avs) het fout gaat. Dan verander je in alle *.ecl bestenden die DVD-RB voor dit project gemaakt heeft, onder het zelfde nummer (title=Vxxxxxxxxxxxxxx) video_type=4 voor video_type=1. Deze vind je ergens onderaan de lijst van dat item. Verder zorg je ervoor dat bij dat zelfde item, ergens bovenaan (boven vbr_brate_avg=), cbr_brate=6000 staat. Dit is de bitrate die gebruikt wordt. Kiest iets tussen de 4000 en de 6000.

N.B.: Dit zijn de instellingen als je CCE-SP gebruikt... Als je de basic variant hebt, kan je het project ook openen in CCE en deze met behulp van de UI aanpassen. Vergeet hem dan niet opnieuw op te slaan.

Sorry voor de heel late reactie, maar euhm, ik heb het gekeken en er is maar één .ecl bestand. REBUILDER.ECL heet het dan, en ja ik kon de cbr_brate prima veranderen maar bij video_type staat er geen 4 maar 16 op... Moet ik het toch veranderen naar type 1? Of eh?

Edit: Ik heb het toch geprobeerd zonder video_type=16 te laten veranderen, ik koos voor cbr_bitrate de waarde 5000, maar heb dezelfde error gekregen... 6 uur coderen voor niks :'(!

electrozone wijzigde dit bericht 05-04-2005 18:40 (7%)

Reg. datum: 24 september 2000

Heeft iemand QEnc of HC al eens goed getest? Ik heb op de forums van doom9 namelijk een vergelijking gezien tussen QEnc, HC, Recode 2 en CCE 2.67 SP en daar kwamen Qenc en HC wel enorm goed naar boven. http://pwp.netcabo.pt/onesoul/enctest.html

Ikzelf ben nu wat bezig met x264. Ik denk dat ik mijn volgende film ga coderen in x264 met 5.1 AAC geluid en mp4 als container. Ook heb ik het één en ander gezien over mp4menu, dat lijk mij ook wel iets leuks. Is er iemand die hier al mee bezig is geweest?

LinuxFox, because penguins aren't even furry

@Foxman:
je hebt het over 2 dingen, de encodervergelijking, en h.264/aac in mp4. Dit laatste daarmee krijg je geen dvdformat.. kun je dus niet spelen in een dvdspeler.
offtopic:
Overigens raad ik je aan gebruik te maken van de MKV container deze heeft voordelen tov andere containers en gebruikt minder overhead> kleine bestanden.
Ik ben zelf van plan in de toekomst mijn dvd's om te zetten naar XviD met ogg of aac in deze container. Ik wacht alleen even totdat Ogg Vorbis channel coupling voor meer dan 2 kanalen ondersteund.. Vorbis behaalt nu betere resultaten dan aac maar omdat het deze techniek mist is het niet erg geschikt voor 5.1 geluid omdat je grote bestanden krijgt.
H.264 is de opvolger van MPEG4 (voor zover ik weet!), maar of het al voldoende ontwikkeld is weet ik niet.

nog veel meer offtopic:
ik mis een "xvid/divx naar DVD; de beste manier" waar wordt uitgelegd welk programma het best/makkelijkst is om gedownloade films/series op een dvd te zetten, evt. met menu. Heb Divx2Dvd gevonden, is erg simpel maar geen superkwaliteit. Diko/Dvdlab is beter, maar betaald en ingewikkelder. Nu The FilmMachine gevonden, simpel, makkelijk (maakt zelfs automatisch menuutje!) gratis en maakt gebruik van de CCE encoder die ik al heb dankzij Dvdrebuilder :)

Uit die encodertest blijkt zomaar eventjes dat CCE niet de beste is! toch een beetje vreemd. Ik moet zeggen dat mijn backups met dvd-rebuilder (CCE SP dus) echt wel stukken beter uitzien dan Dvdshrink ('recode' in deze test), geen blokjes.
Misschien is dat ook het nadeel van deze test... het gaat om bewegende beelden... niet om stilstaande..? maar goed ik weet er verder niet veel van.
ben benieuwd naar de reactie van de ervaren lieden hier.

Jazco2nd wijzigde dit bericht 05-04-2005 15:36 (45%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

@Jazco2nd
Ik weet dat ik het over 2 dingen heb, vandaar ook twee alinea's ;).
Over mpeg4 gedeelte: Dit topic gaat toch over het backuppen van DVD's? Dat kan toch ook gewoon naar een mpeg4 formaat :).
Om even in te haken op je "offtopic"-gedeelte. Ik weet dat matroska enorm weinig overhead heeft en dat je er alles in kunt stoppen wat je wilt, maar daar gaat het mij niet helemaal om. Ik vind mp4 2 grote voordelen hebben.
1: Het ondersteund op dit moment al menu's. Voor mkv containers moet dit geloof ik nog komen.
2: Blu-ray en HD-DVD zullen allebei gebruik maken van h.264 en aac en het lijkt mij dat ze het helemaal op de MPEG-4 manier zullen doen en het hele ding in een mp4 container zullen verwachten.
Ik ben het met je eens dat ogg enorm goed is (en nog eens vrij van royalties en volledig open), maar ik ben bang dat de meeste (of alle) blu-ray en HD-DVD spelers geen vorbis, theora of flac zullen ondersteunen.

Over die encoder test: Ik was er zelf ook verbaasd om, vooral inderdaad door die recode. Hoe kan het zijn dat een transcoder het zomaar even lijkt te winnen van één van de meest gerenomeerde MPEG2 encoders. Het is ook daarom dat ik mij afvraag of er hier al mensen zijn die qenc of HC hebben geprobeerd..

Je kunt natuurlijk ook DVD2SVCD gebruiken om AVI's naar DVD om te zetten ;)

FoxMan wijzigde dit bericht 05-04-2005 15:44 (7%)

ok ik begrijp je keuze. en mkv ondersteund inderdaad nog geen menu's dacht ik.
maar uhm, mijn 2 jaar oude Liteon DVD/mpeg4 speler speelt sinds december dmv firmware update ook Ogg :) weet alleen niet of het ook avi met ogg erin afspeelt... maar ik heb nog hoop.

Ik heb nog een beetje rond gekeken en de menu support voor matroska zit eraan te komen. Je kunt al een programma downloaden via subversion die menu's van een DVD haalt en deze omzet naar een xml formaat. Er moet nog wel gewerkt worden aan support voor media players. Dus ik zal eerst maar eens mp4menu proberen :)

Reg. datum: 15 oktober 2003

Jammer dat een DVD2DVD-R Professional update zo lang op zich laat wachten :(

quote:
electrozone schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:15:
[...]

Sorry voor de heel late reactie, maar euhm, ik heb het gekeken en er is maar één .ecl bestand. REBUILDER.ECL heet het dan, en ja ik kon de cbr_brate prima veranderen maar bij video_type staat er geen 4 maar 16 op... Moet ik het toch veranderen naar type 1? Of eh?

Edit: Ik heb het toch geprobeerd zonder video_type=16 te laten veranderen, ik koos voor cbr_bitrate de waarde 5000, maar heb dezelfde error gekregen... 6 uur coderen voor niks :'(!
Weet niemand het :'(?

Welke versie van CCE gebruik je?

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Reg. datum: 17 juni 2001

Kan iemand mij vertellen met welk progje ik een dvd kan controleren op beeld/geluid kwaliteit en pal of ntsc, enzovoorts.
Liefst een progje wat niet de hele dvd hoeft te kopieren naar de hd.

NB, ik heb gezocht, maar niet gevonden.

Erger u niet, verbaas u slechts!

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Jazco2nd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:28:
Uit die encodertest blijkt zomaar eventjes dat CCE niet de beste is! toch een beetje vreemd. Ik moet zeggen dat mijn backups met dvd-rebuilder (CCE SP dus) echt wel stukken beter uitzien dan Dvdshrink ('recode' in deze test), geen blokjes.
Misschien is dat ook het nadeel van deze test... het gaat om bewegende beelden... niet om stilstaande..? maar goed ik weet er verder niet veel van.
ben benieuwd naar de reactie van de ervaren lieden hier.
Welke was dan de beste?

Waar QuEnc minder presteerde, was HC beter en andersom. Het maakt dus niet zoveel uit welke je neemt. Als je wat wil proberen zou ik toch voor de eerste gaan. Dat is puur omdat deze al in een verder stadium van de ontwikkeling is. Het is stabieler en het risico op fouten is minder.
Dit geeft echter wel aan hoe veelbelovend HC is. Een vroege beta die zo'n prestatie neerzet is niet niks! Zeker een programma om in de gaten te houden.

Voor de vervende Big3 gebruikers is het dan misschien ook leuk om BatchEncodeM2V eens te proberen. Dit programma is min of meer een vervanger voor BatchCCEWS en kan ook HC aansturen. Dit is echter een alpha versie van het programma, maar het is zeker het proberen waard. Van BatchCCEWS is overigens de broncode aan een select gezelschap vrijgegeven. Hieronder bevinden zich D3s7 en Trahald de makers van respectievelijk ScenAid en BatchEncodeM2V. Na een lange stilte rond het programma, is er dus weer iets om naar uit te kijken. (Beide staan namelijk open voor intergratie/combinatie van de programma's.)
Om het volledig te kunnen integreren in het Big3 proces, kan je het beste ScenAid 1.5 public build 45 gebruiken. Dit programma kan namelijk weer overweg met BatchEncodeM2V.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

quote:
DeeD2k2 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:09:
Welke versie van CCE gebruik je?

Ik maak zelf gebruik van Bavaria DVD Rebuilder v1.72 en als ik op Display Versions druk dan krijg ik dit:

- Versions:
-- CCE SP Version: v2.67.0.27
-- DECODER Version: vUNKNOWN
-- AVISYNTH Version: v2.5.5.0

Misschien kan je het eens proberen met de originele DVD-RB. Onlangs is nog een nieuwe versie vrijgegeven. Ik weet niet welke versie Bavaria gebruikt, maar de kans bestaat dat dit een oude is waar een aantal fouten nog niet uit zijn. Je moet nu alleen CCE en AviSynth apart installeren, maar dat zal het probleem niet zijn...

quote:
DeeD2k2 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:39:
Misschien kan je het eens proberen met de originele DVD-RB. Onlangs is nog een nieuwe versie vrijgegeven. Ik weet niet welke versie Bavaria gebruikt, maar de kans bestaat dat dit een oude is waar een aantal fouten nog niet uit zijn. Je moet nu alleen CCE en AviSynth apart installeren, maar dat zal het probleem niet zijn...
Ja dat kan wel, maar de CCE versie die ik dus apart moet installeren is &%$#@! duur, ga ik echt niet voor betalen...

Je hebt nu ook een SP versie draaien. Die kan ook, maar 2.70.x.xx is een klein beetje beter. En je kunt me niet wijsmaken dat je niet schrok van de prijs van de CCE die je hebt en wel van deze. Versie 6.27.x.xx was namelijk net zo duur! ;) De basic versie is trouwens $58,- en doet het bijna net zo goed. Die is zeker het proberen waard.

quote:
DeeD2k2 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:21:
Je hebt nu ook een SP versie draaien. Die kan ook, maar 2.70.x.xx is een klein beetje beter. En je kunt me niet wijsmaken dat je niet schrok van de prijs van de CCE die je hebt en wel van deze. Versie 6.27.x.xx was namelijk net zo duur! ;) De basic versie is trouwens $58,- en doet het bijna net zo goed. Die is zeker het proberen waard.
Ach ja, niet aan gedacht... Nja, iig erg bedankt... Ik ga het even proberen, laat je wel weten of 't is gelukt :)! Btw, de Basic versie kon toch max 2 passes "aan"?

electrozone wijzigde dit bericht 15-04-2005 11:14 (5%)

Ja, het kan maar twee passes. Daarnaast zit er geen Bit Allocating mogelijkheid in. Dat zorgt ervoor dat je het niet kan gebruiken met de Robshot of RoBa methode kan werken. Die laatste wordt in de eerste en de tweede Big 3 (DoItFast4U! & co.) gebruikt om met minder passes een gelijk resultaat te behalen. De Basic variant kan je in dit geval dan ook niet gebruiken.
Maar, ik heb het idee dat je wilt weten of het niet minder goed is dan 4 passes. Het antwoord is simpel: ja. Maar in heel kleine mate. De engine is namelijk het zelfde als die in de SP versie. het resultaat zal alleen wat verder van de gewenste grootte af zitten en de data is iets minder optimaal verdeeld over de volledige film lengte. Daar valt wel overheen te komen als je je bedenkt dat het ook $1900,- minder kost... Een miskoop is het zeker niet. Probeer alleen eerst QuEnc en HC eens voor je het koopt.

Er wordt hier voornamelijk gesproken over hoe je de dvd's kleiner wilt maken. Mijn vraag is echter: Hoe kun je het beste een dvd5 backup maken als er ook software op de dvd staat?

DVD decrypter read iso / write iso zal de sjob wel doen, maar dan moet ik erbij blijven, en de acties aanklikken. Is er ook een programma waar ik kan aangeven: Clone deze dvd?

Elby/Slysoft kunnen bij mijn weten alleen de videoTS folder clonen.
Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
DeeD2k2 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:17:
Waar QuEnc minder presteerde, was HC beter en andersom. Het maakt dus niet zoveel uit welke je neemt. Als je wat wil proberen zou ik toch voor de eerste gaan. Dat is puur omdat deze al in een verder stadium van de ontwikkeling is. Het is stabieler en het risico op fouten is minder.
Dit geeft echter wel aan hoe veelbelovend HC is. Een vroege beta die zo'n prestatie neerzet is niet niks! Zeker een programma om in de gaten te houden.
...
Welk programma gebruik je nu zelf dan? Heb je CCE de deur uitgedaan? En zoja, is het programma dat beter is dan CCE een freeware tool (zal wel niet, maar je weet nooit!) of wat is de volledige titel. Dan kan ik er eens naar op zoek O-)

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

ik heb een vraag m.b.t DVDrebuilder

ik ben momenteel CSI - Season 2 aan het backuppen met dit programma, alleen nu is het zo dat CCE de 1e 2 epsisodes encode met een bitrate van gemiddelt 5 - 6 mbit. als CCE vervolgens met de andere 2 episodes begint word de bitrate 1,9 - 2,5 max.:? weet iemand hoe dit kan. en is het mogelijk om de bitrate gelijkwaardig te verdelen over de episodes ?

Met Season 1 was dit namelijk niet zo. daar waren de epsisodes met gelijkwaardige bitrate verdeeld...

Possible wijzigde dit bericht 17-04-2005 15:03 (12%)

You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT

quote:
Possible schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:01:
ik heb een vraag m.b.t DVDrebuilder

ik ben momenteel CSI - Season 2 aan het backuppen met dit programma, alleen nu is het zo dat CCE de 1e 2 epsisodes encode met een bitrate van gemiddelt 5 - 6 mbit. als CCE vervolgens met de andere 2 episodes begint word de bitrate 1,9 - 2,5 max.:? weet iemand hoe dit kan. en is het mogelijk om de bitrate gelijkwaardig te verdelen over de episodes ?

Met Season 1 was dit namelijk niet zo. daar waren de epsisodes met gelijkwaardige bitrate verdeeld...

uhm volgens mij heb jij niet door wat er gebeurd..
de bitrate wordt verhoogd als dat nodig is en verlaagd als dat kan!
als jij een constante bitrate wil (CBR dus) zullen er momenten in de film zijn waar de bitrate veeeeeeeel te laag is waardoor de kwaliteit stukken minder is (bij veel kleurwisselingen/snelle beelden misschien). Omgekeerd zal er veel te veel bits worden gebruikt bij sommige stukken...

@OSCAR Mopperkont, volgens mij heb jij deze post gemist:
quote:

Heeft iemand QEnc of HC al eens goed getest? Ik heb op de forums van doom9 namelijk een vergelijking gezien tussen QEnc, HC, Recode 2 en CCE 2.67 SP en daar kwamen Qenc en HC wel enorm goed naar boven. http://pwp.netcabo.pt/onesoul/enctest.html
(...)

Jazco2nd wijzigde dit bericht 17-04-2005 15:33 (9%)

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

quote:
Jazco2nd schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:32:
[...]

uhm volgens mij heb jij niet door wat er gebeurd..
de bitrate wordt verhoogd als dat nodig is en verlaagd als dat kan!
als jij een constante bitrate wil (CBR dus) zullen er momenten in de film zijn waar de bitrate veeeeeeeel te laag is waardoor de kwaliteit stukken minder is (bij veel kleurwisselingen/snelle beelden misschien). Omgekeerd zal er veel te veel bits worden gebruikt bij sommige stukken...

@OSCAR Mopperkont, volgens mij heb jij deze post gemist:
[...]

En hoe komt het dan dat CCE bij de 1e 2 episodes een bitrate gebruiikt van 4-5 mbit en daarna een bitrate van 2 mbit gemiddeld. kan CCE dat niet over de episodes verdelen:?. Want de kwailiteit van episode en en 2 zijn ruim beter dan de laatste 2 .... vind het raar dat CCE dan niet een gelijkwaardige bitrate kan verdelen over de 4 episodes die op een dvd staan...
Bij Season 1 van CSI deed ie dat wel namelijk :)

Possible wijzigde dit bericht 17-04-2005 15:44 (3%)

You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT

o dan heb ik je verkeerd begrepen... dacht dat het om 2 dvds ging...
nee dan weet ik het ook niet!

EDIT
ik heb eens gekeken of CCE SP 2.70.x goed beschikbaar was............
En dat is zo, dus zal het in de volgende Easy Installer zetten.

Maar nu ben ik dus met 2.70 bezig... ik wil 4 CCE passes hebben, maar zie nu in het statusvenstertje van CCE dat er 5 passes worden uitgevoerd?? hoe kan dat?
bij 2.67 was het zo dat er eerst 1/1 pass werd uitgevoerd en toen 1/4 tm 4/4.
Is dit nu hetzelfde als 2.70 1/5 tm 5/5 ?

Jazco2nd wijzigde dit bericht 20-04-2005 18:23 (69%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: