Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs
DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last
Reageer Nieuw TopicIemand een meaktracker link, ik kan hem niet vinden
Fik je met nero? Ik had hetzelfde probleem, dus ik brand nu mijn images direct met DVD decrypter. Tot nu toe nog geen foute DVD gebrand, met nero echter wel.quote:JanPedaal schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:00:
[...]
Mijn uiteindelijke image na backuppen is 2 MB te groot om op een DVD te branden... kan dit aan mijn instellingen liggen van DVD-RB? Of van CCE? Ik heb eigenlijk niets veranderd aan het pakket van jazco2nd, alleen een pass minder bij CCE (4 ipv 5). Is er ook een manier om de doelgrootte waar een paar posts hierboven over gesproken werd handmatig in te stellen? Als ik die 3 mb kleiner zet moet het namelijk gewoon goed gaan lijkt me...
King of Cod
quote:TafkaP schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:01:
Fik je met nero? Ik had hetzelfde probleem, dus ik brand nu mijn images direct met DVD decrypter. Tot nu toe nog geen foute DVD gebrand, met nero echter wel.
Inderdaad, en Nero weigert uberhaupt te branden omdat de limiet overschreden wordt. Dan probeer ik het maar eens met DVD-decrypter.
Maar Tijgert, er is dus kans dat met 1 pass meer de uiteindelijke output nog wat kleiner wordt? En als dat niet gaat kan ik dus CCETargetsectors aanpassen... CCE versie is 2.70 overigens.
Never underestimate the power of denial... It's a big river.
Sommige mensen denken dat er dan meer fout kan gaan, maar als je DVD goed is dan is daar weinig kans op.
Met dat CCETarhetsectors kan je inderdaad meer van je DVD gebruiken dan standaard staat ingesteld door RB, maar dan heb je ook wat meer passes nodig om op die grootte zo nauwkeurig mogelijk uit te komen.
Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs
Reg. datum: 14 augustus 2002
quote:C00P schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:45:
Krijg deze foutmelding als ik DVD Decrypter van Jazco2nd installeer :
An Instance of DVD Decrypter is still running.
You will not be able to install over the top of that version untill you close it.
If you are installing to a different folder, you can ignore this warning, sorry to have troubled you.
Ik kan negeren en dan installeert hij alles wel denk ik, is dat oke zo ?
Als ik dan een DVD ISO wil rippen van 7 gig doet hijdat wel (en heel erg snel) maar het resultaat is 6.91GB ? dit krijg ik nooit op een single layer dvd, doe ik iets fout, of moet ik bij instellingen iets veranderen ?
deze melding krijg je inderdaad met de nieuwe versie van DVDdecrypter, je kan gewoon negeren... het is niet zo netjes en ik zal deze week een nieuwe versie maken waarbij deze melding vanzelf verdwijnt.
Maar je kan het dus gewoon negeren! Er zal verder niks mis gaan.
Ooh ik zie dat er direct na de release van DVD Decrypter alweer een nieuwe versie is gekomen...
Ik zal bij de nieuwe versie van het Easy pakket een zeer beknopte handleiding (aan het eind) toevoegen waaruit duidelijk moet zijn dat DVDdecrypter de 1e stap is (rippen naar schijf) en DVD-Rebuilder de 2e stap.
Voor zover ik weet zijn er bij Decrypter geen instellingen die veranderd moeten worden.
En ik dacht dat 2.70 niet werkte met DVD-Rebuilder, vandaar dat ik de meest recente 2.67 erin had zitten... maar nu hoor ik dat 2.70 wel werkt met dvdrebuilder. Zal kijken of de SP hiervan goed te vinden is en CCE updaten.
Voordeel is dat eclCCE niet meer nodig is met 2.70. dus als je 2.70 gaat gebruiken moet je DVD-rebuilder dit wel even laten weten.
Ik heb nog nooit probleem gehad dat de uiteindelijke image te groot was! Misschien dat dit probleem bij 4 passes (ingesteld op 5 dus) niet of nauwelijks optreed en bij 3 passes wel...
bij 3 passes is het dus wijs om "targetsectors...." aan te passen...
Jazco2nd wijzigde dit bericht 29-03-2005 14:06 (6%)
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
quote:Jazco2nd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:00:
Ik heb nog nooit probleem gehad dat de uiteindelijke image te groot was! Misschien dat dit probleem bij 4 passes (ingesteld op 5 dus) niet of nauwelijks optreed en bij 3 passes wel...
bij 3 passes is het dus wijs om "targetsectors...." aan te passen...
Ik probeer ff met 5 passes, kijken of dat de truuk doet.
Pfffff, na 5.5 uur pas op 70%
JanPedaal wijzigde dit bericht 30-03-2005 00:39 (7%)
Reden: DUURT LANG!!!!
ondanks dat ik dat pakketje maak... moet ik eerlijk zijn... heb tot nu toe alleen nog maar 1 Bollymovie en 2 LOTR films gekopieerd... duurt inderdaad erg erg lang!
Easy DVD-Rebuilder Installer 04/05
zie hier voor het changelog en download.
Met dit pakket wordt alles wat je nodig hebt automatisch geinstalleerd en ingesteld. Je hoeft dus alleen maar te rippen (1 klik) en dvd-rebuilder te draaien (1 klik).
Jazco2nd wijzigde dit bericht 30-03-2005 04:26 (59%)
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
Niks is voor niks, het kost tijd, maar je krijgt er een veel beter kwaliteit encode voor terug.
Niemand die meuktracker gebruikt?quote:tweakernick schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 01:30:
Ik vond DVD-ReBuilder in de Tweakers.net meuktracker hier maar die lijkt me niet de goede.
Iemand een meaktracker link, ik kan hem niet vinden
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
met 4 passes: iso = 4.592.244 kb groot,
met 5 passes: iso = 4.550.420 kb groot.
[Hollandsche zeurmodus] ... nu is 'ie weer veel te klein
Heb dus uiteindelijk de CCETargetSectors niet hoeven veranderen.
je bedoelt toch zeker met 3passes... en met 4 passes....?
Vergeet niet, als je in RB 4 instelt, doet CCE dus 3 passes.
In elk geval is dus wel beetje bewezen dat je meer kans hebt op 'te groot' bij minder dan 4 passes...
Zowel in bitverdeling (en dus kwaliteit) als uiteindelijke grootte.
Een paar MB te veel is best frustrerend na 12+ uur encoden
Daarom heb ik het ook altijd over 3 à 4 passes gehad. Na 3 passes heb je de beste kwaliteit namelijk al gehaald. Meer levert geen zichtbare verbeteringen op. Maar als het niet past, heb je nog één extra nodig. Bij mij zijn 3 passes overigens nog nooit te weinig geweest.
Ik hoop dat men doorheeft dat hier heft voordeel ligt van het bewaren van de *.ecl bestanden. Als je deze opent met CCE, kan je handmatig die extra pass toevoegen. Geef enkel op dat CCE een oud *.vaf bestand moet gebruiken en stel hem in op één pass. 4 passes hoeven immers niet non stop...
Ik weet trouwens niet of dit in de one click mode ook werkt.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
zou het niet geweldig zijn als je dus standaard 3 passes uitvoert en als het proces klaar is wordt gecontroleerd of dit op een DVDr past. Is dit niet het geval dan wordt CCE gestart om nog een 4e pass uit te voeren, vervolgens wordt de laatste stappen (alles aan 1 plakken) uitgevoerd.
Misschien maar eens een maar P&W mensen lief aankijken.
quote:Jazco2nd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:12:
ok nu begrijp ik het niet meer..
je bedoelt toch zeker met 3passes... en met 4 passes....?
Vergeet niet, als je in RB 4 instelt, doet CCE dus 3 passes.
In elk geval is dus wel beetje bewezen dat je meer kans hebt op 'te groot' bij minder dan 4 passes...
Ehm...
Die trial versie van CCE geeft trouwens een mooi CCE-logo op je scherm over de volledige lengte van je film
Je hebt een DVD waarvan je alleen de hoofdfilm wilt backup-pen.
Middels DVD Shrink (met No Compression) rip je de hoofdfilm naar je harde schijf.
Deze is nu 6GB en wil je op een DVD±4.5GB kwijt met behulp van CCE re-encoding.
Zou je deze laatste stap met DVD2DVD-R of met DVD-RB doen.
Beargumenteer je antwoord
Reg. datum: 14 februari 2004
quote:tweakernick schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 01:20:
Ok, stel je voor:
Middels DVD Shrink (met No Compression) rip je de hoofdfilm naar je harde schijf.
Ik weet niet aan wie de vraag is gericht, maar ik zal je mijn mening geven zonder dat ik beweer dat deze goed of het beste is.
Als je alleen geïnteresseerd bent in de hoofdfilm zou ik DVD2DVDR gebruiken, omdat DVDRebuilder eigenlijk is gemaakt om de hele dvd te backuppen. Aangezien jij alleen de hoofdfilm wilt lijkt me dit de beste oplossing.
Ik geef niets om menu's of exta's en doe het meestal op de volgende manier omdat ik de movie kwaliteit het belangrijkste vind.
Ik maak met DvdDecrypter een ISO bestand van de hele dvd en maak met DVD2DVDR een backup.
In DVD2DVDR kies ik de gewenste soundstream en ondertiteling, en voor mij werkt dit perfect.
DVD2DVDR is langzaam, maar de kwaliteit is zeer goed.
Aangezien DVD2DVDR ook CCE encoder gebruikt zou ik niet weten wat nou het voordeel van DVD Rebuilder boven DVD2DVDR zou zijn als je alleen de move wilt backuppen.
Je geeft de voorkeur aan DVD2DVD-R, maar deze support niet de nieuwste CCE encoders, die naar verluit sneller zouden zijn.
Daar bij stilgestaan?
Reg. datum: 14 februari 2004
En ja, bij DVD2DVDR 1.8.4 wordt alleen de oude versie van CCE ondersteund. Ik heb zelf nog geen vergelijking gedaan. Als snelheid voor jou belangrjik is, zou je misschien eens allebei kunnen proberen om te zien wat het resultaat is.
Ik heb DVD Rebuilder wel geïnstalleerd, maar nog niet gebruikt, ik ga het wel doen maar weet alleen nog niet wanneer. Maar tot nu toe speelde snelheid voor mij niet zo'n belangrijke rol, meer kwaliteit en dat het werkt en makkelijk is. Dus ben ik eigenlijk snel geneigd om voor DVD2DVDR te kiezen.
Maar je zult misschien best gelijk hebben dat DVD rebuilder met de ondersteuning van de nieuwere CCE encoder sneller zal zijn.
Als ik lui ben dan rip ik heel de dvd met decrypter en dan de re-author mode (movieonly) shrinken met dvdshrinken. (wel met extra scan en de andere optie (waarvan ik de naam steeds vergeet) wel aanzetten.quote:tweakernick schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 01:20:
Ok, stel je voor:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance
Ik zou het totaal anders aanpakken. Sla, ten eerste, het gebruik van DVDShrink over en rip je DVD met DVDDec. in de IFO mode. De hoofdfilm wordt dan automatisch geselecteerd. Dan ga je naar het tapje Stream Processing en zet je het aan. Selecteer nu de kanalen die je wilt hebben en zorg dat die op Demux staan. De ondertitels kan je nu overslaan. Zorg er wel voor dat bij de Settings voor de IFO mode het volgende aan staat.

Nu kan je, handmatig, de DVD met CCE recoden. Dit kan je doen met, normale, multipass maar het beste resultaat haal je door de Robshot methode te gebruiken. Het lijkt of het veel werk is, maar als je eerst de bitrate verhoogd totdat het op een DVD zal passen, hoef je verder vaak niets te doen. Een stap ertussenin, is de RoBa methode.
Nu moet je alleen de DVD nog in elkaar zetten. Hier gebruik je de Author functie van IfoEdit voor. Tijden het lezen van die guide, kom je ook de ondertitels tegen.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last