DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 14 augustus 2002
| LET OP: ik heb een Website gemaakt! Zal deze post niet meer bijwerken! |
een DVD-film is (bijna) altijd een Dual-Layer DVD.
Dit maakt het onmogelijk om een DVD-film simpelweg te kopieren op een normale DVD+-R.
DVD-Rebuilder zal de film opnieuw encoden zodat het op een DVD+-R past.
Dit duurt langer dan bijv. DVD-Shrink, Nero Recode of CloneDVD, maar levert wel de best mogelijke kwaliteit.
Dit Easy Installer pakket installeert wat je nodig hebt om een DVDfilm te kopieren!
- Zeer simpele installer
- makkelijkste manier om een DVD-film te backuppen
- DVD-Rebuilder, ingestelt en klaar voor gebruik
- Gebruikt de HC Encoder
- DVDfab Decrypter
Enige wat je dus hoeft te doen is op "Backup DVD" te klikken
Veel DVDbackup plezier!
Het pakt de lijst hieronder uit naar %systemdrive%, dit is de partitie waarop de map Windows staat.(De programma's worden uitgepakt naar program files).
- DVDfab Decrypter, om de DVD-film te kopieren naar de harddrive, en de beveiling te wissen
- DVD-ReBuilder, om de DVD-film geschikt te maken zodat het op een DVD+/-R past. overig (noodzakelijk voor dvdrebuilder):
- HC Encoder
- AviSynth
- De plugin voor Avisynth
- One-Click Mode
- Audio & Subtitles to remove: Alle talen behalve English en Dutch (de rest is standaard uitgevinkt).
- Er zal uiteindelijk een map VIDEO_TS verschijnen, deze kan op een DVD+/-R gezet worden door in Nero "DVD-VIDEO" te selecteren.
ChangeLog
| LET OP: ik heb een Website! gemaakt! Zal deze post niet meer bijwerken! |
release maart 2006: HC 0.17, DVDfab nieuwste versie en DVD-ReBuilder Free 0.97
release januari 2006: nieuwe downloadlink, HC updated naar 0.16
release november 2005: Klaar! DVD ReBuilder 0.96 + betere manier shortcuts maken, uninstaller
release oktober 2005: DVD-ReBuilder 0.95, uninstaller
release september 2005: DVD-ReBuilder 0.94, HC Encoder
release mei 2005: DVD-ReBuilder 0.91, CCE Options probleem fixed
release mei 2005: DVD-ReBuilder 0.86a, CCE SP Trial versie 2.70.01.05
release 30/03/05: DVD-ReBuilder 0.79, Decrypter 3.5.4.0 (& foutmelding fixed), handleiding, kleiner!
release 18/03/05: Quality Prec. op 24 en DVD-Decrypter 3.5.3.0.
Jazco2nd wijzigde dit bericht 03-04-2006 23:17 (255%)
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
Of heb je nog geen webspace? Hoe groot is het? Misschien heb ik namelijk nog wel wat vrij...
DeeD2k2 wijzigde dit bericht 17-03-2005 20:08 (35%)
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
De snelkoppeling naar DVD Shrink, zonder dat het programma meegeleverd wordt. Als je het zelf niet installeert, kan je er niet vanuit gaan dat het op een PC staat. Laat staan dat je de locatie van het programma kan gokken.
Het ontbreken van EclCCE.ini. Daarin staat namelijk waar CCE geïnstalleerd is. Nu zal het programma, de eerste keer dat je het start, vragen waar CCE staat. Dat is niet nodig, aangezien jou installeer CCE en EclCCE in één map zet. De volgende inhoud is dan al voldoende voor het *.ini bestand:
code:
1
| [EclCCE] CCE=cctspt.exe |
Tenslotte is er nog een klein puntje. De Quality Prec. (Quality_prec in de *.ini) mag bets op 20 à 24. Deze optie komt overeen met de Quantizer characteristics in CCE (Image Quality Priority in CCE-SP 2.50) en geeft aan wat prioriteit heeft: de details of de groite vlakken. Een lagere waarde zorgt voor meer aandacht voor de details. Hoewel dit aantrekkelijk lijkt, is de bitrate die bij DVD's gebruikt wordt vaak hoog genoeg, om wat meer aandacht te schenken aan de grote vlakken. Als je dat niet doet, zullen deze namelijk (erg) blokkerig worden. Zet je hem weer te hoog, dan blijven de randen in het beeld niet scherp.
Natuurlijk verschilt dit per DVD, maar om het ieder keer experimenteel te bepalen gaat ook wat ver. Een goede vuistregel heb ik er (helaas) ook niet voor, dus lijkt 20-24 (of 24-32 als je extra's weggooit) een goede middenweg.
Verder is het, zoals ik al aangaf een goed pakket. Het moet alleen nog een klein beetje bijgeschaafd worden...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Reg. datum: 14 augustus 2002
Over die Quality Prec. ik dacht zet het lekker op 22... maar dat kon dus niet...
Je schrijft dat het op 24-32 mag als je extra's weglaat... dus als er veel ruimte is voor de film zelf.. kan je grote vlakken een nog hogere prioriteit geven?? ik zie de link niet echt... maar ikweet ook niet pcies hoe het werkt... als er veel ruimte is, hoeft de bitrate niet zo laag te zijn, dus is de bitrate voldoende voor details <-- ruw gezegd, zoiets?
twijfel om het toch op 24 te zetten... als er meer meningen zijn graag!
EDIT: zal het op 24 zetten, als de wijziging online staat meld ik het.
Jazco2nd wijzigde dit bericht 18-03-2005 11:28 (51%)
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
Sla maar eens een frame op en zie hoe beroerd dat is. Dit zal je helemaal zien bij MPEG-4 (XviD, WMV9 enz) compressie, die op het beeld nog redelijk op het origineel lijken.
Wat je dus moet doen bij het kiezen van dit getal, is zorgen dat het zo hoog mogelijk is zonder dat je slechte raden ziet tijdens de film.
Super programma!
i7-920@4,2GHz, Gigabyte EX58 Extr., 6GB OCZ Reaper 2000MHz DDR3, Zotac GTX295 + XFX 8800GTS 512, 10+TB, Enermax Revolution 950W 85+, 24"Dell + G7 + G15 Nieuwe Specs, Oude Specs
Reg. datum: 19 november 2002
Ga ik het verschil merken ? d
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Je voelt waarschijnlijk wel aan dat het resultaat, met half zo veel gegevens, nooit op het origineel kan lijken. Dit moet uit de hoogte of uit de breedte komen. Je kunt (nagenoeg) de zelfde beeldkwaliteit houden, door extra's en talen niet op je backup te zetten. Zo bespaar je dus ruimte. Natuurlijk kan je ook alles erop laten, maar omdat de ruimte beperkter is, zal de kwaliteit ook omlaag gaan.
Ik raad je aan deze twee mogelijkheden te combineren. Gooi bijvoorbeeld alleen (overbodige) talen weg...
Kost wat meer moeite, maar bij leverde het een besparing van ruim 500MB op (op sommige DVD's) en dat is meer als 10% extra bits voor de film.
i7-920@4,2GHz, Gigabyte EX58 Extr., 6GB OCZ Reaper 2000MHz DDR3, Zotac GTX295 + XFX 8800GTS 512, 10+TB, Enermax Revolution 950W 85+, 24"Dell + G7 + G15 Nieuwe Specs, Oude Specs
Maar dan nog zijn sommige filmen 7 gig.
Als die dan op mijn HD staat als een ISO ga ik die rippen met DVD2DVD-R.
Van 7 gig naar 4.5 gaat mij hoedanook kwaliteits verlies opleveren, maar in ieder geval zal het beter uitkomen dan ik het met dvd shrink zou comprimeren.
Het probleem is echter dat het rippen met dvd2dvd-r telkens mijn pc ophangt, voor de rest hangt mijn systeem nooit en is het zeer stabiel.
Ik denk dat ik DVD-Rebuilder Silent installer eens ga proberen, Jazco2nd heeft er kennelijk veel werk in gestoken, is het even goed als dvd2dvd-r ?
C00P wijzigde dit bericht 28-03-2005 14:33 (20%)
Als je dat netjes ript kost dat amper een paar MB's.
DVDShrink gebruik ik idd wel om de beveiliging en UPO eruit te halen. Tevens de ongewenste talen en subs eruit strippen.
DVDRebuilder is superieur aan DVDShrink in alle opzichten.
CCE ruleert grote tijd!
CCE versie 2.70.02.00 is ook nog eens snelelr dan alle andere waardoor je met 9 pass toch niet een hele dag bezig bent.
Hoe hoger de pass des te beter de kwaliteit ?quote:CCE versie 2.70.02.00 is ook nog eens snelelr dan alle andere waardoor je met 9 pass toch niet een hele dag bezig bent.
C00P wijzigde dit bericht 28-03-2005 18:45 (94%)
An Instance of DVD Decrypter is still running.
You will not be able to install over the top of that version untill you close it.
If you are installing to a different folder, you can ignore this warning, sorry to have troubled you.
Ik kan negeren en dan installeert hij alles wel denk ik, is dat oke zo ?
Als ik dan een DVD ISO wil rippen van 7 gig doet hijdat wel (en heel erg snel) maar het resultaat is 6.91GB ? dit krijg ik nooit op een single layer dvd, doe ik iets fout, of moet ik bij instellingen iets veranderen ?
Maar... de bitverdeling wordt met meer passes wel nauwkeuriger waardoor je dichter bij je grootte doel zit als je gaat encoderen. Je wilt ten slotte je DVD zo veel mogelijk gebruiken.
Je kan daarvoor het aantal te gebruiken sectoren aangeven in DVDRebuilder. Standaard staat dat nogal consevatief ingesteld, maar ik vindt 30 of 40 MB vrij een pure verspilling... dussss.... beetje settings aanpassen en presto. (CCETargetsectors=2260000 bijvoorbeeld)
Ik ken de Jazco2nd install niet. Welke decoder.dll gebruik je? Sommigen adviseren om DGDecode.dll te gebruiken, maar ik kirjg daar ook geen goede resultaten mee, wel met MPEG2Dec3dg.dll.
Welke CCE gebruik je?
Het is ERG belangrijk om DVDRebuilder correct in te stellen. Als je een Trial gebruikt, stel dan ook trial is, gebruik je SP, stel dan SP in.
\edit
Heb het al door denk ik, decrypter dient voor de film op je hd te zetten(kan dvd shrink toch ook ?) en rebuilder voor het te comprimeren
C00P wijzigde dit bericht 28-03-2005 20:51 (45%)
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de menus en extra kan verwijderen
Nikon D70s | Nikkor AFS VR 24-120mm f/3.5-5.6G | Nikon 50mm f/1.8 | Tokina 12-24mm f/4 | Peleng 8mm Fish-eye f/3.5
Ik adviseer DVDRemake om het menu te verkleinen (hoe je iets kleins maar functioneels over) en de extra's eruit te slopen. Dan NuMenu4U om het menu nog verder te verkleinen door het te CCE'en.
Kun je dat nader uitleggen? Grootte doel? Overigens Heeft meer dan 3 a 4 passes al geen zin meer volgens de C'T. Dus ik gebruik altijd 3 passes en dat werkt prima. De grootte van de DVD klopt ook gewoon perfect, fikken lukt altijd, dus ik snap je verhaal niet helemaal.quote:Tijgert schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:38:
Het schijnt dat na 5 of 6 passes de kwaliteit niet zichtbaar beter wordt.
Maar... de bitverdeling wordt met meer passes wel nauwkeuriger waardoor je dichter bij je grootte doel zit als je gaat encoderen. Je wilt ten slotte je DVD zo veel mogelijk gebruiken.
Om het bij de zelfde vergelijking te houden, komt het erop neer dat je, als je veel stof vaker leest, je informatie door elkaar kan gaan halen, maar als je weinig stof hoeft te leren, je het uiteindelijk (nagenoeg) perfect zult kennen als je het vaker doet.
Dat is het ook niet. Ook ik vind zijn instellingen bijvoorbeeld de veiligste. Net als de maker van DVD-RB aangezien het niet heel veel van het default afwijkt. Het grote voordeel is dat je alles wat nodig is in een keer binnen haalt en installeert. In de instellingen is dus ook al rekening gehouden met de versie van CCE.quote:C00P schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:47:
Het was toch de bedoeling dat je bij het pakket van Jazco2nd geen instellingen moest veranderen ?
Aangezien de vragen van beginners komen, stel ik voor ze eerst eens te laten spelen met een onveranderde backup. Er zitten namelijk nogal wat mogelijke struikelpunten in dergelijke veranderingen.quote:Tijgert schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:52:
Ik adviseer DVDRemake om het menu te verkleinen (hoe je iets kleins maar functioneels over) en de extra's eruit te slopen. Dan NuMenu4U om het menu nog verder te verkleinen door het te CCE'en.
Wil je het toch proberen, dan kan je elders in dit topic ook een paar micro-guides van mijn hand vinden...
UIt je post maak ik op dat je alleen de film over wilt houden. In dat geval moet je de Re-author functie van DVDShrink gebruiken. Ook hierover heeft Doom9 een handig stukje geschreven.quote:dabombe schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:01:
Ik heb een vraag mbt tot DVDshrink.. Ik wil namelijk uit een dvd-9 iso, de menu en de extras strippen. Maar ik kan ze gewoon niet verwijderen? Delete is namelijk grijs, en ik heb alleen de optie copy..
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de menus en extra kan verwijderen
Mijn uiteindelijke image na backuppen is 2 MB te groot om op een DVD te branden... kan dit aan mijn instellingen liggen van DVD-RB? Of van CCE? Ik heb eigenlijk niets veranderd aan het pakket van jazco2nd, alleen een pass minder bij CCE (4 ipv 5). Is er ook een manier om de doelgrootte waar een paar posts hierboven over gesproken werd handmatig in te stellen? Als ik die 3 mb kleiner zet moet het namelijk gewoon goed gaan lijkt me...quote:Oscar Mopperkont schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:03:
De grootte van de DVD klopt ook gewoon perfect, fikken lukt altijd, dus ik snap je verhaal niet helemaal.
Never underestimate the power of denial... It's a big river.
Welke versie van CCE gebruik je trouwens? Versie 2.70 wordt namelijk door geen enkel programma echt goed ondersteund, ook door DVD-RB niet. Misschien wil een oudere versie uitkomst bieden.quote:pg55555 schreef op Doom9's forum:
Size control is not an exact science, so some oscilation is expected.
The default setting for RB (around 2236000 sectors)results in an output of around 4.32 GB, but can go up to 4.34, still below the DVD5 limit.
But if you have set the TargetSectors closer to the limit, there is a risk of small oversizing (I use 2260000 wich results in 4.35 GB, but sometimes goes above 4700000 bytes, which plus burning overheads results in a bad burns)
For your case, I would recommend to use Shrink to compress the RB output: Set the movie to No Compression and compress just the menus (which were not compressed) and, if necessary, the extras
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last