Omdat een DVD nou eenmaal niet zo in elkaar zit. Buiten de bestandstructuur (waar in het in de TS over heb gehad) om, is er in die bestanden ook nog een structuur. Een videospoor is namelijk o.a. in kleine stukjes (VOB id's). Deze zijn vaak net zo groot als een hoofdstuk, maar maken ook angles mogelijk. Dan staan er, op één plak, namelijk twee naast elkaar. Hier ak je dan tussen wisselen zonder dat de hele film twee keer op de DVD hoeft te staan.quote:Jazco2nd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 01:48:
ik gebruik nu voor het eerst rebuilder met cce sp trial... heb net lotr 2 towers gedaan en ik zie dat hij wel 30 stukjes in totaal moet encoden... grootte verschilt... soms slechts 15 mb soms meer dan 100... waarom doetie dat? waarom wordt de film in zoveel stukjes verdeeld? Zou toch veel sneller gaan als hij 1 bestand door dat 5 gangen diner kan laten gaan ipv dat met 30 bestanden doen...
ik gebruik 4 passes (dus staat ingesteld op 5 want 1e telt niet mee)
Door als deze VOB id's afzonderlijk te recoden, voorkom je problemen met deze angles. Ook hier komt namelijk de "structuur" weer om de hoek kijken, in de angles moet namelijk bijna alles het zelfde zijn (GOP's en degelijke).
En, ja, ergens doet DVD-RB vaak niet het beste. CCE(-SP) is al niet de beste met korte stukjes film, dus zo wordt het hem erg moeilijk gemaakt. Dat brengt ons meteen bij het volgende probleem:
Dit komt doordat het stukje beeld erg ingewikkeld is en dus een hoge bitrate nodig heeft. Daardoor is de uitslag van een verificatie negatief. Het risico hierop wordt groter als de beschikbare bitrate lager is en als er weinig frames zijn (het filmpje kort is).quote:electrozone schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:07:
ik heb even dvd rebuilder 1.72 gebruikt, en het leek me echt erg handig.. maar ik was op 78% en ik kreeg een error
cce encoding failed.
MPVA VBV ovf frame# 0 (00:00:00:00) | 9188(18,4) max 8192,00(16,4) rel 996,0 1,12 qsv 112,00->112,00
hoe kan dat nou?!
ik gebruikte 7 passes (standaard), maar de eerste pass telt dus niet mee => 6 passes...
Wat je kan proberen is dit stukje met een constante bitrate te coderen. Hiertoe zoek je op bij wel bestand (Vxxxxxxxxxxxxxx.avs) het fout gaat. Dan verander je in alle *.ecl bestenden die DVD-RB voor dit project gemaakt heeft, onder het zelfde nummer (title=Vxxxxxxxxxxxxxx) video_type=4 voor video_type=1. Deze vind je ergens onderaan de lijst van dat item. Verder zorg je ervoor dat bij dat zelfde item, ergens bovenaan (boven vbr_brate_avg=), cbr_brate=6000 staat. Dit is de bitrate die gebruikt wordt. Kiest iets tussen de 4000 en de 6000.
N.B.: Dit zijn de instellingen als je CCE-SP gebruikt... Als je de basic variant hebt, kan je het project ook openen in CCE en deze met behulp van de UI aanpassen. Vergeet hem dan niet opnieuw op te slaan.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine