PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 29 maart 2004
jorg

Bevalt erg goed
En dan meteen een vraag: Er wordt veel over apparatuur gepraat, maar weinig over bekabeling.
Het valt me met deze TV op dat er bij DVD weergave een vreemd soort interferentie zichtbaar is. Heel vaagjes, maar als je er op let wel te zien. Een beetje klooien liet blijken dat het aan de kabel moet liggen (met meerdere bronnen getest en vanaf m'n PVR350 TV kaart is het beeld wel helemaal clean). Het is ook wel een el-cheapo kabel zonder afzonderlijk afgeschermde aderen
Wat voor SCART kabels gebruiken AV'ers met soortgelijke TV's?
Exirion wijzigde dit bericht 06-03-2005 16:52 (4%)
Had volgens mij al eerder gezegd dat ik hem mooi vondquote:Exirion schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:51:
Sinds een paar dagen is m'n set uitgebreid met een Philips 82cm LCD TV:
[afbeelding]
Bevalt erg goed
Well, misschien omdat dit in de TS staat:quote:En dan meteen een vraag: Er wordt veel over apparatuur gepraat, maar weinig over bekabeling.
Dat zou misschien een beetje kunnen verklaren dat er niet zo veel discussies over kabels komen...quote:Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
Ik heb geen ervaring met "soortgelijke TV's", maar ik zou kijken naar de wat duurdere maar toch nog betaalbare merken... denk dat profigold ofzo wel iets leuks heeft voor niet al te veel geldquote:
Het valt me met deze TV op dat er bij DVD weergave een vreemd soort interferentie zichtbaar is. Heel vaagjes, maar als je er op let wel te zien. Een beetje klooien liet blijken dat het aan de kabel moet liggen (met meerdere bronnen getest en vanaf m'n PVR350 TV kaart is het beeld wel helemaal clean). Het is ook wel een el-cheapo kabel zonder afzonderlijk afgeschermde aderenDus nu kijk ik rond voor een betere kabel, maar ik voel er ook niet veel voor om onzinnig dure kabels te kopen.
Reg. datum: 06 maart 2005
ik heb een vraag gelijk..
Vraag 1
het volume van het radio is goed alleen als ik een dvd afspeel dan hoor ik alles ook wel goed uit de subwoofer enzo alleen de gesprekken onderling hoor ik wat slecht weet iemand hoe ik deze daewoo DHC-X150E zo kan instellen dat ik het geluid wat beter hoor
Vraag 2
Ik heb geen geluid op de boxen als ik de tv afspeel hoe krijg ik het geluid van de tv op de boxen ?

hier de specs
Vermogen
Subwoofer 30 Watt
Center speaker 15 Watt
Aantal satelliet speakers 4
Satelliet speakers 15 Watt
Functies
Afspeelmogelijkheden CD, CD-R, CD-RW, DVD, JPEG, MP3, SVCD, Video-CD
CD-wisselaar
Geschikt voor aantal CD's 1
DVD-recorder
VHS-banden afspelen
Tuner
RDS
Voorkeuzezenders 30
Home cinema functies
Decoder Dolby Digital, Dolby ProLogic, DTS Digital Surround
Input / Output
Digitale uitgang(en)
Scart ingang(en) 1
Algemeen
Afstandsbediening
Gewicht 6 kg
Afmetingen (B x D x H) 36 x 38 x 7 cm
alvast bedankt zometeen fotos van uit me kamer
mars17 wijzigde dit bericht 06-03-2005 17:27 (3%)
quote:mars17 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:17:
oke gister een home cinema set gehaald voor me verjaardag voor in me kamer
ik heb een vraag gelijk..
Vraag 1het volume van het radio is goed alleen als ik een dvd afspeel dan hoor ik alles ook wel goed uit de subwoofer enzo alleen de gesprekken onderling hoor ik wat slecht weet iemand hoe ik deze daewoo DHC-X150E
Jahoor ik weet hoe je die daewoo DHC-X150E
De gesprekken onderling komen door je centerkanaal, je kunt vast wel het volume per kanaal instellen?
De geluidsuitgang van je tv (eventueel via scart) aansluiten op een ingang van je HC-setje?quote:
Vraag 2
Ik heb geen geluid op de boxen als ik de tv afspeel hoe krijg ik het geluid van de tv op de boxen ?
... was daar mee begonnenquote:alvast bedankt zometeen fotos van uit me kamer
Je hebt 1 speaker boven je tv (center), ok, 2 speakers op een kast (die achter je staat neem ik aan? Dan zouden dat je rears zijn...), en 2 speakers op de rand van je bed...?
quote:XanderH schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:30:
Hm... mag ik even vragen hoe je die speakers opgesteld hebt staan?
Je hebt 1 speaker boven je tv (center), ok, 2 speakers op een kast (die achter je staat neem ik aan? Dan zouden dat je rears zijn...), en 2 speakers op de rand van je bed...?Die zou ik links en rechts naast de tv verwachten
1 op tv is idd center
2 op een kast is rechter
rechts voor
rechts achter
2 speakers link op bed
links voor en links achter
maar moet nog ff mooi neerzetten
weet jij wat beters ?
en me tv heeft geen audio uitgang alleen scart weet jij hoe ik dan toch tv geluid op die boxen krijg
quote:mars17 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 18:02:
[...]
1 op tv is idd center
2 op een kast is rechter
rechts voor
rechts achter
2 speakers link op bed
links voor en links achter
maar moet nog ff mooi neerzetten
weet jij wat beters ?
Ahja, en je bed staat dus links en je kast staat rechts? Okee..
En of ik iets beters weet, eh, ik kan je kamer indeleing niet echt afleiden met deze foto's zo, maar het ziet er verre van ideaal uit. Links voor en Rechts voor zou ik gewoon tegen dezelfde wand zetten als je tv staat, desnoods op de uiteinden van die kast ofzo... ik zou het accent bij links voor en rechts voor een beetje meer op "voor" leggen dan op "links" en "rechts" zeg maar, iig proberen die beide speakers op dezelfde hoogte te houden en dan nog het liefste op gelijke afstand van de tv.
En de achterspeakertjes moeten dan nog ergens achter je dus, heb volgens mij geen foto van die kant gezien...
Als je tv ook een uitgang biedt via de scart kun je dat gewoon aftappen, krijg je zo'n soort schemaatje...quote:en me tv heeft geen audio uitgang alleen scart weet jij hoe ik dan toch tv geluid op die boxen krijg

En ze verkopen er ook wel kant en klare kabels voor

en hier beter overzicht van me kamer misschien kan je een schets maken waar de boxen moeten ? ik snap er nog niet veel van

[img=http://img175.exs.cx/img175/4814/dscf05620xo.th.jpg]
hoop dat het zo beter is
zo schema lijkt me wel tof
Wat ik al zei dus, je zou het geluid uit de scartaansluiting moeten halen. Of je tv een uitgang heeft over scart kan ik ook niet ruiken, zul je in het boekje moeten kijken... maar volgens mij is dat vaak wel...quote:
Zo is je kamer nu ongeveer?quote:
en hier beter overzicht van me kamer misschien kan je een schets maken waar de boxen moeten ? ik snap er nog niet veel van
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[img=http://img175.exs.cx/img175/4814/dscf05620xo.th.jpg]
hoop dat het zo beter is

Ik zou er zoiets van maken:

En ja ik heb je tv ook in het midden gezet en ik snap ook dat je linker rear midden in je bed ook niet ideaal is...
De blauwe stip is trouwens de optimale "zitpositie"
Hoop dat mijn punt zo wat duidelijker is
Het schemaatje opzich is niet zo tof hoor, alleen als je een kabel maakt volgens dit schemaatje heb je zomaar de kans dat je geluid van je tv op je set krijgtquote:zo schema lijkt me wel tof
Misschien is het handig om een setje standaards te halen? Zodat je je speakers niet meer op je bedrand hoeft te zetten. Ik heb het ook een tijdje zo gedaan, maar was iedere keer weer benauwd dat ik ze van mijn bed af zou slaan tijdens mijn slaap.
Maar verder leuk setje!
Reg. datum: 17 december 2003
quote:Exirion schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:51:
Sinds een paar dagen is m'n set uitgebreid met een Philips 82cm LCD TV:
[afbeelding]
Bevalt erg goed
Geloof dat hij van qed is die kabel, schijnt 1 van de besten te zijn maar heeft dan ook wel een prijskaartje..
deze : http://www.avland.co.uk/qed/sqart/sqartlrg.jpg
Hoe bevalt de tv overigens, gewoon met kabel tv enzo??
yash wijzigde dit bericht 07-03-2005 07:07 (7%)
[ help me (A) ]
want die dingen hebben toch wel een gaatje aan de achterkant zitten om opgehangen te worden
Ik heb trouwens nieuwe foto's van mn Home Cinema
en die center speaker kan niet dichterbij tv, want hij is niet afgeschermd...
BiG-GuY wijzigde dit bericht 07-03-2005 07:29 (38%)
Gallery | Sony VAIO FZ21M | ASUS EeePC 901
Reg. datum: 29 maart 2004
Is die lcd de Philips 32PF9976? Lees op kieskeurig veel problemen met gebrom, last van of valt het bij jou mee?
jorg
quote:yash schreef op maandag 07 maart 2005 @ 07:05:
Geloof dat hij van qed is die kabel, schijnt 1 van de besten te zijn maar heeft dan ook wel een prijskaartje..
deze : http://www.avland.co.uk/qed/sqart/sqartlrg.jpg
Ik zal eens kijken wat dat moet kosten. Ik weet iig dat er aanzienlijke verschillen zijn tussen duitse/engelse prijzen en nederlandse prijzen
quote:Hoe bevalt de tv overigens, gewoon met kabel tv enzo??
Perfect. Ik heb 't nooit zo op Philips gehad maar ik kan niet anders zeggen dan dat het een puik ding is, en als je op avforums rondkijkt dan zijn de 9976/9986 razend populaire modellen. Het is momenteel de beste in z'n klasse.
Wel moet je een beetje spelen met de instellingen om niet verblind te worden
quote:kippekop schreef op maandag 07 maart 2005 @ 09:19:
Hoeveel scart aansluiting heeft je tv eigenlijk, ik heb mijn tv via de een scart/analoog (rood/wit) kabel aangesloten op mijn receiver, weet niet of dat bij jou setje ook kan.
Hij heeft L+R audioingangen en L+R audiouitgangen, sub-uit en center-in. Verder DVI-I voor DVI/VGA/component, 3 SCART aansluitingen en nog SVHS+audio+composite aan de zijkant. Genoeg keuze dus
quote:Is die lcd de Philips 32PF9976? Lees op kieskeurig veel problemen met gebrom, last van of valt het bij jou mee?
Ik denk dat Philips wat dingen verbeterd heeft, want ik heb nergens last van. Ik heb die hele topic op kieskeurig doorgewerkt en van dat gebrom heb ik geen last. De gemiddelde CRT TV piept (hoogspanning/beeldbuis) en bromt (50Hz brom op speakers) een stuk harder dan wat ik bij dit ding kan horen.
Er is tot nu toe maar 1 nadeel: 1366x768 of 1368x768 lukt me niet met 1-op-1. Ik kom niet verder dan 1280x768 en dat is een bekend probleem. Geen ramp, maar wel een vreemd technisch minpuntje.
Enfin, laten we verder niet teveel offtopic gaan. Mail me gerust als je nog iets wil weten
Niet echt ontopic, maar voor de geïnteresseerden; Bij Powerline, zoetermeer staat een Dign HTPC Kast voor 125 euro... Tis er eentje, is een showroom-model geweest, maar aardige prijs, al zeg ik het zelf...
Het is een 4E of een 3E, dat heb ik niet goed kunnen zien... Inclusief doos... Zilver...
Beetje jammer dat het geen zwarte 5E was
www.carina-avensisclub.nl
http://member.novi.net/Road%5Frunner/
Groetjes,
Joost
[ help me (A) ]

The Authority

Een overzicht met op de grond een aantal "test" dvd's

Uuh tjah... Veel kabeltjes ;D

En de xbox kabel die gister middag nog binnen kwam, klein detail
Eerste indruk: Hmmz hij doet ut niet ::) -> kabeltje er niet goe din ;D Toen aantal dvd's starwars(podraces) nog paar, ja wel goed he
Morgen of overmorgen interlinks binnen van andere pbuy. Mijn week kan niet meer stuk!
[ help me (A) ]
quote:yash schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:31:
Okej jongens FOTOOSSSS
[afbeelding]
The Authority
[afbeelding]
Een overzicht met op de grond een aantal "test" dvd's
[afbeelding]
Uuh tjah... Veel kabeltjes ;D
[afbeelding]
En de xbox kabel die gister middag nog binnen kwam, klein detail![]()
Eerste indruk: Hmmz hij doet ut niet ::) -> kabeltje er niet goe din ;D Toen aantal dvd's starwars(podraces) nog paar, ja wel goed heToen LOTR: The two towers -> Wooooooow!!!!!!!!!
echt wat een bass als die muur ontploft ongeloofelijk Ik ben helemaal in me nopjes :D:D Vandaag nog wat beter afgesteld, zodat de sub niet meer "aanwezig" is. Het lijkt nu dus alsof alles uit mn tv komt heerlijk!
Morgen of overmorgen interlinks binnen van andere pbuy. Mijn week kan niet meer stuk!
Bruut ding man!
Past goed bij de rest van je set
Ben je eigenlijk ook nog van plan om er een center en/of rears bij te kopen?
fun...anyone?
Ik hoop alleen niet voor je dat je in een rijtjeshuis woont als ik je zo hoor. En anders heb ik medelijden met de rest van je huisgenoten en je buren
Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.