Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 18 mei 2004

Klinkt de JVC dan echt beter dan de Marantz?
||\\//||ir/-\ge
Reg. datum: 04 februari 2001

ik heb zelf het idee van wel het klinkt allemaal net iets lekkerder vooral de lage tonen, nu moet ik er ook bij zeggen dat de sr4300 een paar rare kuren had en dat ik eigenlijk om die reden de jvc geregeld had. linker kanaal kraakte enzo maar alleen via de analoge input en nog wat van die wazige problemen. vandaar dat ik ze via de preout aangesloten heb op de jvc en de kwaliteit viel me toen allezins mee en hij bevalt me erg goed ik heb ook het idee dat hij gewoon wat meer power heeft vooral op hogere volumes lijkt hij me meer punch te leveren.

Maar de martantz moet dus ook nog terug naar de winkel zit nog 2 maanden garantie op en dan heb ik de jvc om toch wat muziek te hebben dat was de main reden dat ik dat ding aanschafte (kostte me ook maar 5 euro liep er toevallig op een rommelmarkt tegenaan) want de marantz zal niet binnen 3 weken gemaakt zijn en zonder muziek overleef ik dat niet hehe.

t00t

Die 4300 staat er bekend om een erg slechte te zijn uit die reeks van marantz! Heb hier al veel problemen over gelezen en de belabberde kwaliteit. Zo'n pioneer 1014 of 2014 is erg mooi, het design is ubergeil en het geluid erg goed, vind het wel wat agressief klinken en er zit geen lip sync helaas op.

Ziet er trouwens verder gezellig uit je kamer, op die skelettenkopstaf na ;)

jorg

||\\//||ir/-\ge
Reg. datum: 04 februari 2001

Die 2 ps2's kwamen door het geduld wat ik niet heb.

Ik had er 1 op ebay gewonnen vlak voor gt4 uitkwam maar hij ging pas een week later komen door omstandigheden en ik moest toen gt4 spelen dus had er ook maar meteen 1 uit de winkel gehaald en nu staat hij daar om ooit nog eens verkocht te worden ofzo.

Kan wel kloppen inderdaad je had geloof ik 2 revisies van die 4300 ofzo 1tje die veel problemen had idd met volume of ploppen in het geluid staat me bij? En een serie waarbij dat dus verholpen zou moeten zijn dacht ik zo, het kan ook dat ik nu onzin praat maar blijkbaar heb ik dan dus idd ook zo een brakke. Er komt ooit nog wel een nieuwe marantz maar die staat nog iets lager op de prio lijst :)

En die "skelettenkopstaf" ooit gehad als aandenken op parkpop maar het is niet het gezelligste ding om naar te kijken inderdaad :)
M'n vriendin wou in het begin niet eens meer bij me slapen met dat ding in dezelfde kamer toen ik hem net had :P

t00t

Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Lord Elrond schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:43:
Nou hier is ie dan mijn setje

[afbeelding]

Set bestaat uit :

Marantz SR 7300
Marantz DV 4400
Aristona 70 Cm Breedbeeld

B&W DM 305 4 X
B&W CC3 2X (Center)

Stereo set
[afbeelding]

DUSON PA 75 ( 10 Watt Klasse A en 75 Watt Klasse A/B )
DUSUN CD 150
En een mooie mat van de Ikea.. Heb dezelfde ook nog hier liggen.

Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
kippekop schreef op maandag 09 mei 2005 @ 00:12:
Die 4300 staat er bekend om een erg slechte te zijn uit die reeks van marantz! Heb hier al veel problemen over gelezen en de belabberde kwaliteit. Zo'n pioneer 1014 of 2014 is erg mooi, het design is ubergeil en het geluid erg goed, vind het wel wat agressief klinken en er zit geen lip sync helaas op.

Ziet er trouwens verder gezellig uit je kamer, op die skelettenkopstaf na ;)
Fout, dat was de 4200. Heb er zelf één staan dus ik kan het weten :( Als hij het doet is er overigens niks mis mee en presteert hij zeker beter dan een vergelijkbare JVC. Natuurlijk is het ding ook al weer een jaar of vier oud...

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 09-05-2005 10:06 (5%)

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

The Denon man
Reg. datum: 27 februari 2004

Zo, zaterdag eindelijk de knoop doorgehakt: na een zware bevalling toch beluisterd naar de Master Three en Two. De laatste vond ik te laidback en zich op de vlakte houden. Daardoor neeg het hoog wat te schel te klinken. De Master Three weer erop en daar is de volle klank weer terug en een mooie strakke+volle bas (en dat op een Perneau) en een strak beheerste hoog en midden... Alles klopt weer!
Ik begin met een 5 kanaals, dus 2x Master Three als fronts, de Centre als center (duhhh) en de twee Fours als surrounds. Later kan ik alsnog extra Three's kopen als surrounds en de Fours verplaatsen naar de surroundbacks (puur omdat er te weinig films zijn om nu de hoge kosten te rechtvaardigen en ja alleen voor TLOTR's en Harry Potters vindt ik op dit moment een beetje teveel van het goede ;) Enne de kasten in naturel kersenfineer) Verder komt er een Finite Elements Pagode Signature E17 meubel (houtkleur) _/-\o_ . En last but not least een Pioneer 43" plasmaschermpje.
Over een maand is mijn huis klaar (in aanbouw zijnde dus), dan behangen+verven, hoogpolige vloerbedekking erin + velours gordijnen en dan kan die spullen erin en zal foto's gaan maken, want de huidige opstelling (zeker voor de apparatuur op een kleerkast) is alles behalve ideaal.
Een vraagje tussendoor: is voor een plasma progressive nou echt veel beter dan non-progressive? Mijn Denon DVD-3800 heeft alleen NTSC progressive, maar met een softwareuprade zou ook PAL progressive moeten kunnen, alleen kon ik slechts een hackware vinden en nergens een originele cd?!

Denon, Denon, Denon, Denon, Denon and Arcam

Progressive scan is zeer zeker beter als niet progressive scan, dus als je het kan gebruiken zou ik het zeker doen. Nadeel is ook meteen weer dat PAL progressive scan niet officieel wordt ondersteund. Je zult dus meestal met "customized" firmware moeten werken.

Kun je erin knijpen?

The Denon man

quote:
brutalbasterd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:53:
Progressive scan is zeer zeker beter als niet progressive scan, dus als je het kan gebruiken zou ik het zeker doen. Nadeel is ook meteen weer dat PAL progressive scan niet officieel wordt ondersteund. Je zult dus meestal met "customized" firmware moeten werken.
Nog steeds niet? De nieuwere Denons hebben wel PAL pure progressive (dmv Faroudja ofzoiets). De PAL PP feature zit wel ingebakken bij de DVD-3800, alleen niet geaktiveerd vanwege die formaliteit (in de EU MOCHT het niet eens, nu wel of toch niet) :?

quote:
Dr. Strangelove schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:05:
[...]

Fout, dat was de 4200. Heb er zelf één staan dus ik kan het weten :( Als hij het doet is er overigens niks mis mee en presteert hij zeker beter dan een vergelijkbare JVC. Natuurlijk is het ding ook al weer een jaar of vier oud...

Ik heb ook een 4200 staan en hij doet het altijd perfect moet ik zeggen! Ik voel me niet aangevallen maar dit moest even gezegd worden :P.....

Continu op 0 (de kenners weten wel wat ik bedoel) is geen probleem! Lekker blazen. Hij zit op m'n comp + dvd-speler aangesloten.
quote:
Dr. Strangelove schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:05:
[...]Fout, dat was de 4200. Heb er zelf één staan dus ik kan het weten :( Als hij het doet is er overigens niks mis mee en presteert hij zeker beter dan een vergelijkbare JVC. Natuurlijk is het ding ook al weer een jaar of vier oud...

Die heb ik ook staan, en het is inderdaad niet de 4300, maar de sr4200 die problemen geeft.
Ik vind deze versterker voor muziek goed hoor, en dvd's gewoon prima, alleen hij heeft nu al een andere
DSP erin zitten. Alleen nog 2 fouten .. att ledje knippert als analoge bron te "hoog" is (2V van de CD-speler) en met DTS dan "plopt" de sub constant, en dat is helaas een bekend probleem van deze serie :( .. maar jah .. 3 weken (minimaal) kwijt zijn voor een reparatie, no way josey :P

Dan maar Dolby Digital en cd-speler COAX aangesloten :P en zeg niet dat DTS beter klinkt, want dat weet ik ook wel ;) lol

Starbuck wijzigde dit bericht 09-05-2005 14:31 (9%)

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
cyberjobe schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:48:
Zo, zaterdag eindelijk de knoop doorgehakt: na een zware bevalling toch beluisterd naar de Master Three en Two. De laatste vond ik te laidback en zich op de vlakte houden. Daardoor neeg het hoog wat te schel te klinken. De Master Three weer erop en daar is de volle klank weer terug en een mooie strakke+volle bas (en dat op een Perneau) en een strak beheerste hoog en midden... Alles klopt weer!
Ik begin met een 5 kanaals, dus 2x Master Three als fronts, de Centre als center (duhhh) en de twee Fours als surrounds. Later kan ik alsnog extra Three's kopen als surrounds en de Fours verplaatsen naar de surroundbacks (puur omdat er te weinig films zijn om nu de hoge kosten te rechtvaardigen en ja alleen voor TLOTR's en Harry Potters vindt ik op dit moment een beetje teveel van het goede ;) Enne de kasten in naturel kersenfineer) Verder komt er een Finite Elements Pagode Signature E17 meubel (houtkleur) _/-\o_ . En last but not least een Pioneer 43" plasmaschermpje.
Over een maand is mijn huis klaar (in aanbouw zijnde dus), dan behangen+verven, hoogpolige vloerbedekking erin + velours gordijnen en dan kan die spullen erin en zal foto's gaan maken, want de huidige opstelling (zeker voor de apparatuur op een kleerkast) is alles behalve ideaal.
Een vraagje tussendoor: is voor een plasma progressive nou echt veel beter dan non-progressive? Mijn Denon DVD-3800 heeft alleen NTSC progressive, maar met een softwareuprade zou ook PAL progressive moeten kunnen, alleen kon ik slechts een hackware vinden en nergens een originele cd?!

Zo zo....netjes hoor. De Master Three heeft trouwens dezelfde woofer en tweeter als de speaker die ik binnenkort krijg (paar posts terug). Pagode Signature is ook mooi!! :9~ Alleen vind ik persoonlijk de zwarte met gepolijste zijdragers het mooist.....maar dan moet je geen zwarte apparatuur hebben (en dat heb jij wel denk ik). Bovendien past die maple versie wel beter bij je natural cherry's. Ik vind ze alleen wel errug duur. Dat zou ik er niet aan uitgeven.
Maar ik ben benieuwd naar de foto's!

Edit: Wat heb je nog meer staan naast de 3800?

zimbab wijzigde dit bericht 09-05-2005 18:40 (9%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

quote:
Starbuck schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:30:
[...]

Die heb ik ook staan, en het is inderdaad niet de 4300, maar de sr4200 die problemen geeft.
Ik vind deze versterker voor muziek goed hoor, en dvd's gewoon prima, alleen hij heeft nu al een andere
DSP erin zitten. Alleen nog 2 fouten .. att ledje knippert als analoge bron te "hoog" is (2V van de CD-speler) en met DTS dan "plopt" de sub constant, en dat is helaas een bekend probleem van deze serie :( .. maar jah .. 3 weken (minimaal) kwijt zijn voor een reparatie, no way josey :P

Dan maar Dolby Digital en cd-speler COAX aangesloten :P en zeg niet dat DTS beter klinkt, want dat weet ik ook wel ;) lol

DTS werkt hier prima met mijn sub eraan! JBL XTI 300 sub! Serieus als hij het niet goed zou doen dan zou ik daar echt wel commentaar op hebben. Analoge bronnen gebruik ik niet dus daar kan ik niks over zeggen!

Ik moet zeggen dat ik pas wel een klein probleem heb geconstateerd. Ik kan maar soms in het menu komen van de receiver (moet persee via de afstandsbediening). Als je op het knopje drukt dan brandt hij wel maar de receiver doet niks. Alles is nu in principe wel goed ingesteld maar aan zoiets erger ik me al haha

Groetjes,

Joost
ff gegoogled, maar welk merk zijn die master five speakers??

jorg

Back on Planet Telex

quote:
kippekop schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:32:
ff gegoogled, maar welk merk zijn die master five speakers??

De Master five zou ik niet weten, maar de one, two, three en four (en reference) zijn van het merk Master. ;)

Meer info hier: http://www.dynamic-solutions.nl/ (wordt door hun gemaakt)

zimbab wijzigde dit bericht 09-05-2005 18:36 (4%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.

quote:
Road-runner83 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:24:
[...]DTS werkt hier prima met mijn sub eraan! JBL XTI 300 sub! Serieus als hij het niet goed zou doen dan zou ik daar echt wel commentaar op hebben. Analoge bronnen gebruik ik niet dus daar kan ik niks over zeggen!

Ik moet zeggen dat ik pas wel een klein probleem heb geconstateerd. Ik kan maar soms in het menu komen van de receiver (moet persee via de afstandsbediening). Als je op het knopje drukt dan brandt hij wel maar de receiver doet niks. Alles is nu in principe wel goed ingesteld maar aan zoiets erger ik me al haha

Jah het is heel stom, maar als ik niets op mijn receiver aansluit, behalve de speakers (voor de belasting) en mijn sub. En ik zet de receiver in de "DTS" stand, dan hoor je vrij duidelijk bij de sub constant iedere sec. "plop" "plop" "plop". Ook met de sub van de set van mijn ouders, een of andere zilvere sub van Philips (zat bij een hele set). (Hebzelf een jBL ATX 100S).

maar het zit zo als je het volume wat harder zet, en je bent film aan het kijken in DTS, en het is eventjes rustig in de film, dan hoor je het dus ook, het geplop. en dat irriteert mij mateloos :9

En toen ik Marantz belde om info daarover te vragen, hebben ze mij toegegeven over de telefoon dat het een fout in het product is dat hun die kosteloos reparen (duh. zit nog in de garantie ;)) maar dan ben ik hem minimaal 3 weken kwijt want dat onderdeel moeten ze dan ook weer bestellen zeiden ze ;(

En 3 weken zonder fatsoenlijke receiver, is echt out of the question ;)
heel stom, maar dan maar Dolby voor mij :+ (want daar heb ik -nog- geen problemen meeh)

Debian abuser

@Magic_Mirage:

OMG, die Akai versterker _/-\o_

Volgens mij heeft mijn vader die nog ergens op zolder staan, met zijn DIY boxen uit zijn studententijd, nadat mijn moeder die uit de woonkamer heeft verbannen. Zit nog een bijpassende tuner bij, maar die is een beetje gaar :P

Via die versterker en een bandrecorder heb ik voor het eerst Pink Floyd gehoord :*)

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

quote:
zimbab schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:35:
[...]

De Master five zou ik niet weten, maar de one, two, three en four (en reference) zijn van het merk Master. ;)

Meer info hier: http://www.dynamic-solutions.nl/ (wordt door hun gemaakt)
Dacht ik al, speakers die "net" buiten mijn prijsklasse zijn.... ;)

jorg

The Denon man

quote:
zimbab schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:09:
[...]
Zo zo....netjes hoor. De Master Three heeft trouwens dezelfde woofer en tweeter als de speaker die ik binnenkort krijg (paar posts terug). Pagode Signature is ook mooi!! :9~ Alleen vind ik persoonlijk de zwarte met gepolijste zijdragers het mooist.....maar dan moet je geen zwarte apparatuur hebben (en dat heb jij wel denk ik). Bovendien past die maple versie wel beter bij je natural cherry's. Ik vind ze alleen wel errug duur. Dat zou ik er niet aan uitgeven.
Maar ik ben benieuwd naar de foto's!

Edit: Wat heb je nog meer staan naast de 3800?

Idd vind ik een zwarte pagode ook mooi, alleen heb ik alle apparatuur al in het zwart en dat is wel saai. Ook is een zwarte meubel onderhoudsonvriendelijk: je blijft stof afnemen (zoals ik nu een zwarte boekenrek heb: die gaat mooi naar mijn ouders: mag mijn moeder het door blijven afstoffen >:) )
Idd is de Pagode erg duur. De reference is NOG duurder (2.5 x). Een mannetje van more-music (De Doelen, '04) vond mijn idee dat je een Signature i.c.m. een stel Ceraballs onder de apparatuur en het rek voorzien van een Cerapuck een goede work-around voor een Reference. Het zal de reference heel aardig benaderen voor een veel zachtere prijs (behalve voor studenten onder ons ;) )
Die ceraballs en cerapucks komen in een (veel) latere stadium.

De apparatuurlijst:
Denon AVC-A11SR versterker
Denon DVD-3800 dvd-speler
Denon TU-1500RD tuner
Arcam CD 62 T cdspeler (in de toekomst upgraden voor een FMJ of een Musical Fidelity OF Densen)
Sony VDP-CX455 400 cdwisselaar (volproppen met cdr's voor achtergrondmuziekje)
Sony SLV-SE830 videorecorder
Microsoft X-box
Pioneer PDP435 HDE plasma.

Bekabeling:
Monster Cable M850i (analoog): 3 paar voor dvd+1paar voor cdspeler
Monster Cable M1000i (digitaal) voor dvd
Monster Cable Gamelink 300x (s-video: mijn ouders hun TV heeft geen component)
Monster Cable 100x (Fiber Optic Audio)
NBS DragonFly lichtnetkabel: dvd+cd+versterker
Simpele dropveters voor de tuner en sony meuk. Ook dat moet een keer verbeterd worden.
Luidsprekerkabels: nog onbekend.
Monster Cable MSB850SW (subwooferkabel): moet nog gekocht worden

Speakers:
Master Three+stands (fronts)
Master Centre
Master Four (backs)
Rel Stadium III (subwoofer)+zwart granieten blok van 640x240x100 mm afmetingen.

Meubels:
Finite Elements Pagode Signature E17 in houtkleur
Zwarte dichte meubel van Leenbakker voor videorecorder, cdwisselaar en x-box...

Opm: alle apparatuur in zwart behalve de videorecorder.

The Denon man

quote:
kippekop schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:07:
[...]
Dacht ik al, speakers die "net" buiten mijn prijsklasse zijn.... ;)
Zoeits bouw je langzaam op. Voor die speakers+meubels ben ik ruim 3 jaar aan het sparen en NOOIT op vakantie gaan of uitgaan. Sja.. een audiofreak zijn vereist opoffering O-)

Gadgetfetisjist

quote:
cyberjobe schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:57:
Sja.. een audiofreak zijn vereist opoffering O-)
Voor een echte freak is het geen opoffering :P

Back on Planet Telex

quote:
cyberjobe schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:54:

Idd is de Pagode erg duur. De reference is NOG duurder (2.5 x). Een mannetje van more-music (De Doelen, '04) vond mijn idee dat je een Signature i.c.m. een stel Ceraballs onder de apparatuur en het rek voorzien van een Cerapuck een goede work-around voor een Reference. Het zal de reference heel aardig benaderen voor een veel zachtere prijs (behalve voor studenten onder ons ;) )
Die ceraballs en cerapucks komen in een (veel) latere stadium.
Ik denk dat dat mannetje van More Music zelf het verschil tussen een MR en een Signature niet hoort. Ik heb zelf ook een goed rack, maar die heb ik gekocht omdat hij mooi was en praktisch en stiekem hoopte ik toen ook nog op een klankmatige verbetering. Maar ik kan je vertellen dat dat niet aanwezig is of in ieder geval verwaarloosbaar. Dat rack kostte iets meer dan 800 euro en dat vond ik echt op het randje (wel 6 niveaus trouwens), maar 2.000 is errug veel geld. Als je hem echt super super super mooi vindt en niks anders kan vinden dat je ook mooi vindt dan zeg ik ok, maar verwacht niet dat het een verantwoorde investering is qua geluidskwaliteit. Ook die Ceraballs en Cerapucks......alsjeblieft probeer ze uit en probeer eerlijk te wezen tegenover jezelf. Het is namelijk erg veel geld en ik kan wel wat dingen aanwijzen in je set die een veel grotere stap vooruit zullen zijn qua geluidskwaliteit voor hetzelfde geld.
Ik probeer hier geen audiofielen te bashen (want ik ben er zelf ook nog één tot op zekere hoogte), maar laat je niet gek maken dat die Ceraballs zoveel verschil gaan maken. Probeer ze uit en kijk of je écht wel verschil hoort en zo ja of je verschil hoort voor 860 (!!) euro. Mooi rack, ok, is ook een waardevolle investering qua gebruiksgemak en interieur, maar probeer geen MR na te bootsen voor het geluid als je twijfelt of je het überhaupt wel hoort.

Maar voor de rest een net setje voor een HT. :)

Gadgetfetisjist

quote:
cyberjobe schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:54:
Monster Cable MSB850SW (subwooferkabel): moet nog gekocht worden
Ik vind Monster al over-priced, maar voor een sub vind ik het helemaal overdreven om er zo'n kabel aan te hangen. Een sub heeft zo'n beperkte bandbreedte dat de kabel nauwelijks invloed heeft. Zolang ie goed afgeschermd is tegen brom uiteraard.

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
Exirion schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:03:
[...]

Ik vind Monster al over-priced, maar voor een sub vind ik het helemaal overdreven om er zo'n kabel aan te hangen. Een sub heeft zo'n beperkte bandbreedte dat de kabel nauwelijks invloed heeft. Zolang ie goed afgeschermd is tegen brom uiteraard.
En niet alleen de sub heeft die beperking, ook de fullrange speakers gaan zelden hoger dan 22k. Terwijl de moleculen in een kabel zich pas van de kern afzetten in enkele MHz'en :P

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: