Gathering of Tweakers

Quicksearch
Gadgetfetisjist

Weer een stukje verder met m'n A/V setup \o/

http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/kastje1.jpg

http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/kastje3.jpg

http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/kastje2.jpg

TV worship :P

Verder nog nieuwe speakerkabel: 20 meter 2x4mm2 koper/zilver kabel :Y)

http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/draadje.jpg

Binnenkort worden m'n speakers in een andere kleur gespoten met hoogglans lak. Volgende stap zal nieuwe frontspeakers (deze worden rears) en zelfbouw 6-kanaals eindbak zijn. To be continued ;)

Exirion wijzigde dit bericht 17-03-2005 14:52 (7%)

Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

quote:
Exirion schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:52:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Binnenkort worden m'n speakers in een andere kleur gespoten met hoogglans lak. Volgende stap zal nieuwe frontspeakers (deze worden rears) en zelfbouw 6-kanaals eindbak zijn. To be continued ;)

Mooi spul man.
Wat is dat voor een meubel? Spectral ofzo? Welk type.
Zo'n ding wil ik ook :)

Da_man wijzigde dit bericht 17-03-2005 15:53 (8%)

...call for a Big Lebowski

Gadgetfetisjist

quote:
Da_man schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:53:
Wat is dat voor een meubel? Spectral ofzo? Welk type.
Zo'n ding wil ik ook :)
VCM Design Palazzo :) Voor mij was het de enige betaalbare optie ivm eisen aan de diepte (er moeten diepe componenten in passen) en hoogte (niet te hoog ivm TV).

Mac powered

Zo, maar dat is even honderdduizend maal beter dan dat witte kastje van 10 bij 10cm welke je eerst onder die Philips LCD had staan :D

Ziet er goed uit, alleen je tv staat scheef :P (anti-lichtinval oplossing I guess?)

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

Mijn set heeft sinds de laatste post nogal wat veranderingen ondergaan, dus hierbij weer wat nieuwe foto's voor jullie kijkplezier ;)

Zo staat de set er nu bij na velen uren werk :)
http://img36.exs.cx/img36/1695/pict00042wf.th.jpg

Vanuit mijn bed kijk ik films, heb helaas geen ruimte voor een lekkere relax stoel ..
http://img36.exs.cx/img36/788/pict00188zv.th.jpg

Hetgeen wat er allemaal verandert is:

* Mijn dv4300 is verkocht (eindelijk) en daarvoor in de plaats heb ik een dv6400 genomen
* Mijn speakers (fronts) zijn met 6mm2 snoer aangesloten van het merk "Monacor"
* Alle interlink kabels zijn nu van "Profigold", behalve die van mijn CD-speler die is van "Monster XP", en het is allemaal netjes bij elkaar gebonden en gestoken om zo min mogelijk een warboel te maken.
* Daarnaast ligt er achter een spanningslof van "Classic Audio" en zit er voor een netfilter van "Kemp Elektroniks"
* Bij al de speakers zijn de filters aangepast, hardwire en betere elco's

Het valt soms in het niet met wat ik hier wel eens zie staan ;) maar ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, en dat het naar mijn smaak prima klinkt :)

Als je ook in kabels gelooft, zal je dit ook wel geloven: je kunt de kabels beter niet oprollen, want dan krijg je een magneet-effect B)
Gadgetfetisjist

quote:
Abbadon schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:24:
Ziet er goed uit, alleen je tv staat scheef :P (anti-lichtinval oplossing I guess?)
Nee, past beter bij de opstelling van m'n bank en stoel ;)

Error323

Flexyrack:
http://users.pandora.be/error/homecinema/flexyrack.jpg

Verlichting:
http://users.pandora.be/error/homecinema/lamp.jpg

BenQ PB6100 | 2 * JBL Northridge E100 | HK AVR-630 | 2 * JBL E10

quote:
Guido schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:47:
Als je ook in kabels gelooft, zal je dit ook wel geloven: je kunt de kabels beter niet oprollen, want dan krijg je een magneet-effect B)

en wat nou als ik je vertel dat ze in een lus lopen, en niet helemaal rond, met "gebonden" bedoel ik mooi een kabel boom gemaakt ;) :9

@pierre
coole verlichting, ziet er mooi uit :)

Starbuck wijzigde dit bericht 17-03-2005 21:08 (20%)

quote:
Exirion schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:52:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Blijf het een nette opstelling vinden, dat rekje, hoe duur was die eigenlijk en waar heb je die gekocht? Is dat de 32 9986 lcd nou, volgens mij heb ik dat al eens gevraagd maar ja...ben ook druk op zoek naar een lcd tv :)

jorg

quote:
Starbuck schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:58:
[...]

en wat nou als ik je vertel dat ze in een lus lopen, en niet helemaal rond, met "gebonden" bedoel ik mooi een kabel boom gemaakt ;) :9

@pierre
coole verlichting, ziet er mooi uit :)
Heeft volgens mij precies hetzelfde effect :)
quote:
Guido schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 07:15:
[...]Heeft volgens mij precies hetzelfde effect :)

Whehe :) jah ach .. nouh moet ik zeggen dat ik er niet echt in geloof hoor, haha, ik ben meer iemand die het gewoon redelijk goed wil aanpakken en netjes wil wegwerken ..

en wat betreft het "magneet" verhaal, laten we het daar maar niet meer over hebben ;) want als dat zo zou zijn, dan zou het halve huis krom getrokken worden door de kabelzooi die er bij mijn ouders hun HT ligt :+ hahaha

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

Het gaat zich ook niet als een magneet gedragen hoor, maar als een spoel. Die dingen heb je ook in je wisselfilters zitten van je speakers en die filteren hoge tonen er uit. Maar om zo'n effect te krijgen moet je het wel aardig dramatisch aanpakken......niet iets om je echt zorgen over te maken. Volgens de kabel-theoretici is het het beste (áls het kan) om kabels een hoek van 90 graden met elkaar te laten maken.......parallel aan elkaar is theoretisch het slechtste.

Maar dit is even een zijspoor........

zimbab wijzigde dit bericht 18-03-2005 12:05 (5%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
Starbuck schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:28:
Mijn set heeft sinds de laatste post nogal wat veranderingen ondergaan, dus hierbij weer wat nieuwe foto's voor jullie kijkplezier ;)

[afbeelding]

Vanuit mijn bed kijk ik films, heb helaas geen ruimte voor een lekkere relax stoel ..
[afbeelding]

* Mijn dv4300 is verkocht (eindelijk) en daarvoor in de plaats heb ik een dv6400 genomen
* Alle interlink kabels zijn nu van "Profigold", behalve die van mijn CD-speler die is van "Monster XP", en het is allemaal netjes bij elkaar gebonden en gestoken om zo min mogelijk een warboel te maken.
* Daarnaast ligt er achter een spanningslof van "Classic Audio" en zit er voor een netfilter van "Kemp Elektroniks"

Het valt soms in het niet met wat ik hier wel eens zie staan ;) maar ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, en dat het naar mijn smaak prima klinkt :)

Wat zijn de specs als ik vragen mag?? SR 4#00? dv 6400 en cd 7300/5400?? En speakers...??

Merk je trouwens ook veel kwaliteits verschil tussen je cd en dvd speler ?? Ik ben van plan nmlk cd 7300 te halen en dv 6500 of 1 betere dvd speler voor zelfde budget... Net waar ik grootste winst mee kan halen ;) Binnenkort ook van mij weer wat fototjes!

[ help me (A) ]

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
Starbuck schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:28:

[afbeelding]

[afbeelding]

Allemaal reuze interessant hoor die kabels en weet ik al niet, maar zou je niet eens het belangrijkste vermelden, nl welke speakers je hebt staan :+ ?

quote:
Er werd gevraagd op vrijdag 18 maart 2005:
Allemaal reuze interessant hoor die kabels en weet ik al niet, maar zou je niet eens het belangrijkste vermelden, nl welke speakers je hebt staan :+ ? / Wat zijn de specs als ik vragen mag?? SR 4#00? dv 6400 en cd 7300/5400?? En speakers...??

De specs zijn als volgt:

Het is een sr4200, nog steeds naar mijn idee een prima AV receiver
de cd-speler is na een tijdje zoeken toen der tijd een cd5400 geworden
(dit omdat deze gewoon zo'n goede qual/prijs verhouding heeft)
en de dvd-speler is een dv6400, dit is een meer dan prima speler :)

ik heb ook nog een (niet op de foto zichtbaar) dvd-speler van Philips, de dvd729, deze heeft mijn vader een keer met een wedstijd gewonnen en die heb ik toen gekregen :+

Als speakers heb ik in mijn set alles van jBL.
Fronts : jBL ATX 30 (hoog / slank, prachtig model naar mijn idee :9 )
Rears : jBL ATX 20
Subw : jBL ATX 100S (welke overigens een goede "hulp" is bij de fronts, hij staat wel aan, je merkt het wel, maar je "hoort" hem niet echt, als je snap wat ik bedoel :) zoals een sub ook hoort ingesteld te zijn naar mijn idee)
Center : jBL ATX 10C

@yash
tussen deze cd-speler (5400) en deze dvd-speler (6400) merk ik eigenlijk om heel eerlijk te zijn geen enkel verschil in het geluid. natuurlijk is de 5400 sneller met tracks wisselen en kent hij wel CD-text etc, maar ze spelen mijn cd's alle 2 heel helder en "warm". Dat deed de dv4300 toen niet .. die klonk echt duidelijk minder met cd's naar mijn mening, vandaar dat deze dus ook verkocht is :+

Starbuck wijzigde dit bericht 18-03-2005 19:30 (58%)

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
Starbuck schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:17:
[...]

@yash
tussen deze cd-speler (5400) en deze dvd-speler (6400) merk ik eigenlijk om heel eerlijk te zijn geen enkel verschil in het geluid. natuurlijk is de 5400 sneller met tracks wisselen en kent hij wel CD-text etc, maar ze spelen mijn cd's alle 2 heel helder en "warm". Dat deed de dv4300 toen niet .. die klonk echt duidelijk minder met cd's naar mijn mening, vandaar dat deze dus ook verkocht is :+
Hmmz wazig, ik zat te denken aan een dv 6500 en cd 5400/7300 (meeste de laatste) denk echter dat het dan wel luister sessie wordt. Als het niks scheelt moet je ook niet overbodig aankopen doen natuurlijk ;)

[ help me (A) ]

quote:
yash schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:05:
Hmmz wazig, ik zat te denken aan een dv 6500 en cd 5400/7300 (meeste de laatste) denk echter dat het dan wel luister sessie wordt. Als het niks scheelt moet je ook niet overbodig aankopen doen natuurlijk ;)

neeh idd :) maar ik had de cd5400 eerder dan de dv6400, want als ik idd geweten had dat de dv6400 zo goed zou spelen, had ik de 4300 veel eerder weggedaan voor deze speler :+

maar mag ik je een tip geven ? want als je toch een goede speler wilt hebben die alles kan en goed speelt, misschien is de dv6400 Medevoort wat voor jou dan ?

Naar van wat ik gehoord heb, schijnt het zo te zijn als deze speler door Medevoort onderhanden is genomen dat je echt helemaal geen losse cd-speler meer nodig hebt .. ik zou zeggen gewoon in de winkel naar vragen als je toch gaat luisteren :)

Starbuck wijzigde dit bericht 18-03-2005 20:10 (11%)

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
Starbuck schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:17:
Als speakers heb ik in mijn set alles van jBL.
Fronts : jBL ATX 30 (hoog / slank, prachtig model naar mijn idee :9 )

Dat zijn voor het geld inderdaad toffe speakers. Had ze zelf ook bijna gekocht :)
Alleen de verkoper was niet heel erg te speken over de kwaliteit van de tweeters (en ik vond het "engelse" geluid van de Missions net iets mooier).
Hoe heb jij dat ervaren eigenlijk? Zoiezo mooie set trouwens.

Ik wil binnenkort ook maar iets van een kast gaan maken, want hier op de vrij los liggende houten ondervloer slaat mn pickup bij iedere harde stap over. Op je tenen lopen is ook niet altijd leuk. ;)

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Joehoe, eindelijk! Mijn Quad 12L's zijn er na meer dan 3 maanden!!! :*)
Vanmiddag haal ik ze op en dan zal ik zo snel mogelijk eens een digicam lenen voor wat pics!

MacBook Core 2 Duo 2Ghz

quote:

Mooie set, en mooie woonkamer ook :)
Maar welke NAD toestellen zijn dat?
Ik gok op de T-512 en T-743?

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

quote:
Dupje schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:09:
[...]

Ik gok een T163 een T533 ;) :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

quote:
Sjoewe schreef op zaterdag 19 maart 2005:
Alleen de verkoper was niet heel erg te speken over de kwaliteit van de tweeters (en ik vond het "engelse" geluid van de Missions net iets mooier).
Hoe heb jij dat ervaren eigenlijk? Zoiezo mooie set trouwens.

Ik wil binnenkort ook maar iets van een kast gaan maken, want hier op de vrij los liggende houten ondervloer slaat mn pickup bij iedere harde stap over. Op je tenen lopen is ook niet altijd leuk. ;)

Dank je, ben ook zeer tevreden met mijn set.
En ik heb verschillende speakers gehoord, van de jBL's, Quad's tot aan Tannoy, noem maar op.
Ben er wel een hele zaterdag mee zoet geweest moet ik zeggen :+

Maar ik hoor meer verhalen inderdaad over de tweeters uit de ATX 30 en 40 series, maar ik heb
nergens problemen mee, en naar mijn smaak, vond ik deze heel mooi en zuiver klinken.
Ik weet even niet hoe ik het moet verwoorden, maar hoe hard hij ook staat de amp, ik hoor nooit dat de tweeters het niet aankunnen, het gaat allemaal prima, klinken nog steeds prima dan, en het model he van de speakers ;) prachtig in mijn ogen

maar het was echt, toen ik ze hoorde, met verschillende stylen muziek, en ook met cd's die ikzelf had meegenomen, zo van "wow, die moet ik hebben" niet al te letterlijk opvatten ;) maar "liefde op het eerste gezicht" zullen we maar zeggen, haha :+

Misschien een leuk ideetje voor je, zo kwam ik ook op het idee van mijn kast:
http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html

Je kunt er verschillende varianten van maken en andere materialen, ontzettend leuk, en je kunt hem zo goedkoop of duur maken als jezelf wilt natuurlijk :+

Gadgetfetisjist

quote:
Dupje schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:09:

Wat onze helderziende hieronder zegt :P

quote:

In Januari had ik een nieuwe versterker gekocht , toen was ik al bezig met ook een nieuwe cd-speler.
Sinds vandaag is deze er ook bij gekomen.Na lang zoeken en luisteren zoals Primare , T+A , Audiomeca , Linn , Naim , Marantz , Arcam , Berendsen , AVM en Opera Consonance.
Is het de AVM Cd3 geworden. :9

Deze kolos van 10KG en Handmade in Germany is een zeer mooi apparaat met gedetailleerde klank met 5 ingebouwde filters die je dus zelf kunt bepalen.Wat zeker een voordeel is.Want bepaalde muziek wordt op een andere filter gewoon beter.Slecht opgenomen cd's herleven gewoon weer met deze cd-speler

Nou dat ik de cd-speler heb kan ik me kalm aan gaan orienteren voor een surround processor.Maar dat duurt nog wel even.
Ik ga nou genieten van mijn cd's.

Hier alvast een foto van mijn cd-speler.
Hoe het staat in mijn creaktiv rack volgt heel snel.

http://img55.exs.cx/img55/9955/img05472bv.th.jpg

MaximusAurelius wijzigde dit bericht 19-03-2005 19:32 (3%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws