[planet] Adsl-comfort

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.964 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar jaar een aansluiting via Planet en nooit heb ik hier problemen gehad.
Dit veranderde echter een maand geleden.

Ik ben nogal een gamer en ik houd ervan wanneer mijn verbinding normaal is. Dit houd in 0 loss en 0 choke en een mooie ping. Maar een maand geleden was dit allemaal niet meer zo mooi en had ik om de paar dagen een loss van 20. Sinds vorige week is dit bijna elke dag. Wanneer ik dit merk ga ik meteen naar www.speedtest.nl en controleer ik daar mijn verbinding. Deze is dan ongeveer 50-80 Kb/s terwijl dit 220 (vanaf vandaag 330) Kb/s moet zijn. Nu ken ik meerdere mensen met dit probleem en we hebben al meerdere malen KPN en planet gebeld. KPN geeft planet de schuld en planet maakt alleen notities. Maar vandaag had een vriend van me geluk en had een gozer van Planet die deze klacht aan KPN heeft doorgeven. KPN neemt binnen 48 uur contact op met hem en zal dan de lijnen gaan checken.

Zijn er misschien nog meer mensen die last hebben van dit probleem?

edit:
Een kleine samenvatting met dank aan st18

Feiten:
- Slowdown tijdens de avonduren, inzakken van de download snelheid vooral (factor 2 tot 10x langzamer)
- Overdag geen slowdown
- Slowdown betreft alle verbindingen naar nederlandse providers/hosts
- Geen slowdown naar buitenlandse hosts/providers/sites (ook p2p,bittorrent,news,..)
- Het probleem ligt niet bij een Speedtest, ook verscheidene nederlandse 100mb.bin files gaan langzaam
- Adslvalley (op KPN's eigen netwerk) 100mb.bin geeft geen vertraging, en "altijd" stabiel/maximaal
- Inloggen met het testaccount van ADSL (@adsltest), geeft ook geen vertragingen.
- KPN Ticket, en line checks leveren niets op anders dan dat de verbinding in orde is
- Slowdown betreft vooralsnog enkel Planet Internet netwerk in deze mate
- Slowdown heeft niets te maken met de afstand tot de centrale en waarop je line trained
- Betreft hier écht een slowdown van de verbinding. Dit gaat niet gepaard met disconnects en andere dergelijke problemen als een constante lage/foute snelheid waarop je line trained. Zodra de avond drukte voorbij is, gaat downloaden van nederlandse hosts/providers weer terug naar normale snelheid.

Enige conclusies:
- Probleem ligt vooralsnog niet bij KPN, aangezien het enkel het vooralsnog Planet Internet netwerk betreft
- Zowel Planet als KPN hebben nog geen informatie vrijgegeven betreffende het probleem of erkend

Een mooi linke voor de duidelijkheid:

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 11:10
Nou in ieder geval moet je speedtest niet geloven.
Als ik nu een test doe kom ik op de 80 kb download uit.
En als ik de ADSL valley download test doe kom ik ruim boven de 300 uit.
http://www.adslvalley.nl/about/index.php
Het beste lijkt mij effe je router/modem resetten en rebooten.
Bij veel mensen is dit al genoeg en vaak is het dat de hardware gewoon defect is.
Als het daarna nog niet gelukt is laat KPN het maar uitzoeken.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuwe software op me speedtouch 510 gezet en ook heb ik hem meerdere malen gereset. Hij is pas een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
Ok als je het zeker weet.... :P
Wat is de inputlevel van je ATM op je DSL lijn kan je dat zien op die modem?
Splitter gechecked? geen breuken in je kabel?
Niks verandert aan je situatie de laatste tijd?

Expertmode:
Ik heb zelf een keer mijn lijn laten nakijken, het was binnen 10 minuten gebeurt :O
Wat doen ze bij KPN dan? gewoon ene pingetje of een echte serieuze packetlosstest ?

[ Voor 34% gewijzigd door HyperDevil op 15-02-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zelf hebben ook Adsl-Planet-Comfort.

we zitten al 2 week ongv op die 330 kb/s download.
en ik haal dat altijd.

Heb je niet misschien maar een 1mbit modem? of 2mbit? dan haal je alsnog niet sneller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kabels zitten allemaal nog prachtig.. Maar het is toch gewoon onmogelijk dat het daar aan ligt. Ik heb niet constant dit probleem (meer iets van 8 uur :S ).

En er zijn meerdere mensen die op precies!!! hetzelfde moment een loss hebben... Dat is toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:21:
Wij zelf hebben ook Adsl-Planet-Comfort.

we zitten al 2 week ongv op die 330 kb/s download.
en ik haal dat altijd.

Heb je niet misschien maar een 1mbit modem? of 2mbit? dan haal je alsnog niet sneller....
Vanmiddag had ik ongeveer een half uur 330 Kb/s. En ik heb een speedtouch 510. Deze ondersteunt dit wel degelijk.

edit:

Me speedtouch geeft dit aan:
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

768 / 3200

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
Mmm dan zou je denken dat er iets op een router van KPN verkeerd zit.
Wonen deze mensen in dezelfde buurt? Zitten ze misschien op dezelfde centrale.

Zoja dan weet je dat het probleem in deze centrale zit.
Zonee heeft het niks tot zeer weinig met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HyperDevil schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:24:
Mmm dan zou je denken dat er iets op een router van KPN verkeerd zit.
Wonen deze mensen in dezelfde buurt? Zitten ze misschien op dezelfde centrale.

Zoja dan weet je dat het probleem in deze centrale zit.
Zonee heeft het niks tot zeer weinig met elkaar te maken.
Nou 1 woont in a'dam. En 1 woont in 1 gelderland. Beide op precies zelfde moment hier last van. Het zijn clanmaatjes dus vandaar dat we dit merken en ze hebben ook allemaal Planet adsl.
Bij andere mensen heb ik dit probleem nog niet echt gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
tsja.. dan lijkt het te liggen aan de server waarop je speelde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier ook last van van een langzame download snelheid in alblasserdam :(
ping problemen heb ik overigens niet als ik bijvoorbeeld counterstrike speel

ik dacht dat het voorbereidingen waren voor de upgrades of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
Klopt vorige week en de week daarvoor hadden veel mensen van KPN dsl last van rare download snelheden en pingtijden, dat kwam door de upgrade.
Sommige steden waar de upgrade nog niet gedaan is kan dit nog voorkomen.

[ Voor 23% gewijzigd door HyperDevil op 15-02-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:27:
ik heb hier ook last van van een langzame download snelheid in alblasserdam :(
ping problemen heb ik overigens niet als ik bijvoorbeeld counterstrike speel

ik dacht dat het voorbereidingen waren voor de upgrades of iets dergelijks
net_graph 3 al gecheckt op loss?
HyperDevil schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:27:
tsja.. dan lijkt het te liggen aan de server waarop je speelde ...
Waarom geeft speedtest.nl op hetzelfde moment als de loss dan een lage download aan :S

En ik heb het op alle NEderlandse servers.. Niet op duitse servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
Omdat rond de tijd van de upgrades en nu nog steeds veel bezoekers komen op speedtest.nl :P
Daarom valt de test soms wat lager uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

HyperDevil schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:14:
Nou in ieder geval moet je speedtest niet geloven.
Als ik nu een test doe kom ik op de 80 kb download uit.
En als ik de ADSL valley download test doe kom ik ruim boven de 300 uit.
http://www.adslvalley.nl/about/index.php
Het beste lijkt mij effe je router/modem resetten en rebooten.
Bij veel mensen is dit al genoeg en vaak is het dat de hardware gewoon defect is.
Als het daarna nog niet gelukt is laat KPN het maar uitzoeken.... :)
op KPN haal ik ook maar 800 KB, wat voor 100 Mbit vrij mager is :S
dan is speedtest realistischer.
Verder is het ook niet relevant wat je op intern KPN netwerk haalt, naar .nl adressen moet je gewoon altijd volle snelheid hebben, vind ik dan....

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
Ik heb ook vreemd geval, snelheid was netjes verhoogd naar 3200/768, tijdje later zakt upload opeens terug naar oude 416 :(
en download zakt ook terug, zit momenteel op 3008.
Downloaden gaat ook niet super, ik kan er nog lang geen 3000Kbit/s mee halen.
dit waar ik over heb staat in de router, heb KPN en Planet meerdere malen gemaild, en noemen de domste oplossingen, en op den duur geeft planet mij de schuld, dat ik iets fout heb gedaan.
Nou heb ik wel elektro en ict gedaan op mbo, en heb wel verstand van hoe moet aansluiten en instellen hoor :(

edit: Bij vorige snelheid kreeg ik wel goede snelheid binnen, en stond in router wel goed aangegeven, en kpn heeft opnieuw getest of eze snelheid wel mogelijk is bij ons, en ze zeggen dat prima wil.
(router is ook gereset, en weet ik veel wat ik allemaal gedaan heb, en is al meer dan week dat verhoogd is, regio hier is adorp, vlak boven groningen)

[ Voor 27% gewijzigd door w3news op 15-02-2005 18:42 ]

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
mm dont blaim me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nouja, ik heb ook Planet ADSL Comfort en hier is de lijn snel als altijd. Ook heb ik na de upgrade geen last gehad van storingen oid...
Misschien wat regio-gebonden probleempjes met het KPN netwerk?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HyperDevil schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:31:
Omdat rond de tijd van de upgrades en nu nog steeds veel bezoekers komen op speedtest.nl :P
Daarom valt de test soms wat lager uit...
Ik zou zeggen leer eens lezen man.. Uit mijn verhaal blijkt het toch al lang dat het niet daaraan kan liggen. TEnminste niet hoe jij het redeneert. Wanneer ik loss heb met counterstrike dan klopt mijn snelheid niet op www.speedtest.nl. HEb ik geen loss dan klopt dit wel!!
MadMarky schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:39:
Nouja, ik heb ook Planet ADSL Comfort en hier is de lijn snel als altijd. Ook heb ik na de upgrade geen last gehad van storingen oid...
Misschien wat regio-gebonden probleempjes met het KPN netwerk?
eerst lezen.. Ik noem A'dam gelderland en Katwijk (okay deze had ik nog niet gemoemd, maar toch) nou niet echt 1 regio

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
p.s. ook in noorden van land gaat niet altijd goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Ik heb er ook last van (Planet comfort), de laatste 4 dagen is mijn verbinding af en toe veel trager dan normaal (60/80kbps) en mijn pings zijn 10ms hoger. Oke, 10ms is niet zo'n ramp, zolang het maar niet erger word. Ik hoop dat dit niet zo erg gaat worden als Januari 2003, toen het Planet netwerk overbelast was door de upgrades waardoor je s'avonds een ping van 250 had.

Ik ben overigens nog niet geupgrade. Ik woon in Capelle a/d IJssel, maar ben aangesloten op de centrale Rotterdam-Prinsenland.

[ Voor 15% gewijzigd door Azer op 15-02-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:23:
[...]

edit:

Me speedtouch geeft dit aan:
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

768 / 3200
ja klopt dit is de snelheid die hij door krijgt van planet. je modem zal ondanks dat wel sneller kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier(Den Haag) ook vage download/upload/ping tijden naar alle websites (advanced abbo van planet).
Om 12.00: Vanmorgen nog max 450
Om 15.00: Upgrade gehad daarna max 780
Om 16.30 - Nu: Hooguit 80, naar alle websites en verscheidene 100mb.bin files.

Misschien een router down ofzo bij planet... staat niets bij de service meldingen

Tests uitgevoerd met modem aan het ISRA-Aansluitpunt, met en zonder splitter, gaf geen verschil.
Alleen adslvalley geeft nog normale download snelheden, van rond de 780 constant....

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Heb je toevallig een lange telefoonkabel voor het modem gebruikt?

Ik had dat eerst ook maar dan gaat de snelheid gigantisch achteruit. Zelfs wanneer het modem aantoont dat het een goede connectie opbouwt is de snelheid dramatisch veel lager.

Oplossing gebruik in plaats van de telefoonkabel UTP naar je computer, en plaats het modem bij het aansluit punt.

Greetz,

Willems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Willems schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:04:
Heb je toevallig een lange telefoonkabel voor het modem gebruikt?

Ik had dat eerst ook maar dan gaat de snelheid gigantisch achteruit. Zelfs wanneer het modem aantoont dat het een goede connectie opbouwt is de snelheid dramatisch veel lager.

Oplossing gebruik in plaats van de telefoonkabel UTP naar je computer, en plaats het modem bij het aansluit punt.

Greetz,

Willems
Leer lezen.. Dit heeft toch niets met het probleem te maken. :X
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:00:
Hier(Den Haag) ook vage download/upload/ping tijden naar alle websites (advanced abbo van planet).

Misschien een router down ofzo bij planet... staat niets bij de service meldingen

Tests uitgevoerd met modem aan het ISRA-Aansluitpunt, met en zonder splitter, gaf geen verschil.
Alleen adslvalley geeft nog normale download snelheden, van rond de 780 constant....
Iemand met ongeveer hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben die vriend van Jeroen die precies hetzelfde probleem heeft.

Ik woon in Emmen, Jeroen in Leiden, oftewel je kan het probleem niet onder de noemer "regio" gaan zetten.

Wat is nu het probleem:

Op zeer onregelmatige tijden, niet in de piekuren o.i.d., hebben we last van loss tijdens het cs-en. De loss bedraagt meestal zo'n 20. Als we op dat moment bij www.speedtest.nl gaan kijken wat onze download snelheid is bedraagt die zo'n 50-80 KBytes/sec. Hier hebben we nu een ruime maand last van. Het komt ook vaak genoeg voor dat het heel plotseling weer verdwenen is. We betalen voor dit abbonement 53 euro. Dat is veel, maar ik heb nog nooit problemen gehad met Planet. Ook met de dienstverlening was er nooit een probleem.

Vandaag heb ik, net zoals gister, weer gebeld met Planet. Kreeg eerst een wizzkid aan de lijn van het callcentre die mij uit wanhoop doorverbond. De man die mij daar hielp, wat die super deed, heeft een "ticket" verzonden naar KPN. KPN gaat nu zowel bij mij als bij Jeroen de lijnen controleren.

Het argument van router resetten kan ik direct ontkrachten. Ik heb namelijk vrijdag mijn pc geformateerd en de router gereset. Dus dáár kan het zoiezo al niet aan liggen. De afstand modem<->pc is ook geen probleem. Ik zit zo'n 2 à 3 meter van mijn modem af en voordat dit gezeur is begonnen heb ik nog NOOIT last gehad van lage downloadsnelheden. De snelheid stemt overeen met de snelheid van goedkoopste (!!!!) planet abbonement

Misschien wordt het nu wat duidelijker voor mensen die ons hopelijk via deze weg kunnen helpen.

p.s. ik weet van meer mensen verspreid over heel nederland, die hier last van hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in Mantgum, Friesland, doet zich dit voor. ADSL Comfort van Planet op nieuwe snelheid en al een paar avonden rond 20:00 een download van tussen de 50 en 80 kByte/s. Net even getest:

49,2 KByte/s down en 69,4 KByte/s up (19:40)

Upload lijkt nergens last van te hebben.

Grote bestanden van adslvalley komen wel gewoon met 330-340 Kbyte/s binnen

De downloadtest van internetten.nl geeft op dit moment ook maar 31,35 KByte/s aan.

Heeft iemand nog andere testsites?

Edit: Mordax scoort 327 KByte/s , en speedtest.nl 10 seconden later 40,2

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meer 100mb.bin files... www.nxs.nl heeft er zelfs een van 1gb.bin.. maar ook deze gaat maar met 80 max, waar voorheen dus 780 gehaald werd. Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1010149

Net gebeld met Planet Internet... ze denken dat het komt omdat de hele wijk zit te testen... en dat het de KPN backbone is naar het internet, dat deze overbelast is... vandaar dat het interne netwerk wel zou werken op volledige snelheid (www.adslvalley.nl) maar de backbone met het internet niet... er zou geen probleem zijn bij Planet.

Wie weet..... laten we het maar hopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele wijk, yeah right.

Woon hier op het platteland en dan als nog de hele wijk? Tuurlijk niet. Maar ik denk wel dat het probleem bij KPN ligt. Ik wacht het nog een poosje af. Blijf niet elke dag bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leek mij ook niet... de hele wijk... maar zal ergens wel een capaciteits probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uberhaupt, welke wijk, er is hier pas een wijk op 1,5 km afstand :? maarja was een beetje te voorspellen antwoord. Ik werd bij KPN op zich wel goed geholpen vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 21:20

AvK

Ready Set Go

Hier in Drente zijn die problemen er ook.

Bij speedtest haal ik soms 60-140 down en 64 up.
Bij mordax keurig 339 down en 79 up.

Ligt dat nu aan speedtest?

Edit: Probeerde net SpySweeper te downloaden (ergens uit Amerika) en haalde dik 330.
Volgens mij is Speedtest gewoon overbelast.
Over een paar weken is alles weer normaal verwacht ik.

[ Voor 37% gewijzigd door AvK op 15-02-2005 20:22 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 08:39

tweakraiser

I have such sites to show you

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:00:

Ik woon ook in den haag en heb het zelfde probleem.
Voor de upgrade nergens last van gehad.
Iritant gezeik... ok leuk upgrade,. maar dan wel zonder problemen aub, of geen upgrade... :(
en dan woon ik zo ongeveer in de hobbit van denhaag... kun je na gaan :P

www.internetten.nl :

Provider: Planet Internet
Abonnement: ADSL Comfort
Verbindingstype (A)DSL
Downloadsnelheid: 245,88 Kbit/sec.
Snelheid: 30,74 KByte/sec.

www.speedtest.nl :

Download: 76.6 KByte/sec
(=613 kbps)
Upload: 41.7 KByte/sec
(=334 kbps)

[ Voor 21% gewijzigd door tweakraiser op 15-02-2005 20:28 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haal met www.speedtest.nl en met www.internetten.nl een lage download snelheid en met mordax een perfecte downloadsnelheid.

p.s. Ik woon ook in drenthe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele wijk aan het testen.... Was 1 van de verkoopargumenten van ADSL boven kabel niet altijd dat je je snelheid altijd haalt ongeacht wat de rest van de straat/wijk aan het doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 21:48
Zijn er ook al mensen met een niet-planet abbo gesignaleerd met dit probleem? Ik zie alleen maar meldingen van planet-abbonnees, dus dan zou je niet denken dat het aan KPN lag....behalve dat planet een 100% dochter van KPN is natuurlijk.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het basic abbo van Direct-ADSL, nog niet geupgrade en heb de laatste tijd ook vaak last van loss (tussen de 20-35).

mijn ping is ook een stuk hoger rond de 30 normaal heb ik een ping tussen de 5en10.

Een ping van 30 zou nog niet zo een probleeem zijn maar loss is erg vervelend met CS. Heb hier al een maand last van maar soms is et een week wel weer goedwerkend.

Vooral naar servers bij Leaseweb is het erg.

Bij sommige servers heb ik geen loss zoals 145.97.223.187:27075

Ik heb ook al meerdere mensen gesproken die last hadden van loss. Allemaal connected by KPN :r

edit:
Ping test naar tweakers.net

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 50, Received = 50, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 6ms, Maximum = 180ms, Average = 59ms

TRACERT

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 7 ms 9 ms 7 ms 195.190.249.8
3 8 ms 8 ms 7 ms iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl [213.75.1.13]
4 36 ms 8 ms 23 ms iawxsrt-m6-bb14b.wxs.nl [213.75.1.30]
5 21 ms 19 ms 16 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 8 ms 13 ms 155 ms tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 21:20

AvK

Ready Set Go

Volgens mij zijn (bijna) al die snelheids-sites en download bestanden overbelast.
Mordax doet et nog steeds goed.
Ook is KPN nog bezig om de boel landelijk te upgraden.
Kan me herinneren dat we de voorlaatste keer ook 'last' hadden van enige instabiliteit tijdens de upgrade.
Komt vanzelf weer goed verwacht ik.

Aub niet nu al flamen richting KPN. Al die brakende icons.....dat slaat nergens op.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
ja ik heb exact hetzelfde probleem.
packet loss (loss 30 in cs)
zondag was het de hele dag,
gister was het alleen savonds
en vandaag was het ook alleen savonds.
grappig is dat als de loss begint (in cs merk je dat meteen , net graph 3)
de download op speedtest dramatisch afneemt, van normaal 170 kb/s naar 40 kb/s

en de upload schommelt van normaal 45 naar rond de 20.
wat ook raar is, dat als ik tijdens die lag een file download van een ftp, down ik wel op full speed, dus plm 170 kb/s.
(planet standaard, updated naar 1600/512)

[ Voor 5% gewijzigd door ase- op 15-02-2005 20:35 ]

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

:r het blijft vervelend

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij servers buiten NL heb ik geen last van loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK: ik flame niet richting KPN, maar het probleem ligt toch duidelijk bij of Planet of bij KPN.

Als je ook leest wat -ase zegt, dat stemt overeen met mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 21:48
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:21:
Ik heb het basic abbo van Direct-ADSL, nog niet geupgrade en heb de laatste tijd ook vaak last van loss (tussen de 20-35).

TRACERT

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 7 ms 9 ms 7 ms 195.190.249.8
3 8 ms 8 ms 7 ms iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl [213.75.1.13]
4 36 ms 8 ms 23 ms iawxsrt-m6-bb14b.wxs.nl [213.75.1.30]
5 21 ms 19 ms 16 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 8 ms 13 ms 155 ms tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.
Lijkt erop dat planet ook wat met direct-adsl te maken heeft ??? (wxs.nl is ingelijfd door planet ooit eens dacht ik). Waar jij die *wxs.nl dingen hebt in je route, heb ik mijn provider (xs4all.nl), no problems hier.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:30:
Bij servers buiten NL heb ik geen last van loss.
Ik ook niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
sycloos ik woon btw ook in drenthe, in een buurt waar niemand weet wat internet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
staat bij iedereen ook wel de snelheid juist aangegeven in de router, of heb ik alleen dat probleem, want normaal hoor je toch netjes de juiste snelheid daar te staan.
dat die 3200 langzaam afzakt, en momenteel op 3008 is vindt ik heel raar, en de upload is zelfde dag van verhoging weer teruggezet naar oude snelheid, 416 dus.
Volgens mij zitten ze bij KPN flink te prutsen.

edit, momenteel staat er: 416 / 2944

p.s. ik woon op op platteland, op een echte boerderij
(zolang mijn vader nog vol houdt, en de supermarkten ophouden met stunten, en de prijs eens wat verhogen)

[ Voor 26% gewijzigd door w3news op 15-02-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

speedtest.nl en internetten.nl geven ook hier hier veel te lage waardes, terwijl er echt niets mis is met m'n verbinding. Referenties aan de speedtest snelheden zijn dus waardeloos...
Mordax geeft hier wel een realistisch beeld, probeer die eens als je weer last krijgt van packetloss.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook -ase... ik woon op het platteland :)

Mijn router specs atm:

Item Description
Line State Enabled

Speed (Kbit/sec) 672 up / 3200 down

Duration 4d 23:02

Send (kByte) 799770

Read (kByte) 2269460

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat nog steeds de oude snelheid in mn router 416 / 2240.

mordax geeft bij mn
download: 230KB/s
upload: 41KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:40:
Speed (Kbit/sec) 672 up / 3200 down
Klopt daar ook niet helemaal, maar nog niet zo gek als hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
oke ik heb ook wat tracerts uitgevoerd naar diverse sites / servers.
niet alleen bij wxs zit vertraging:

Afbeeldingslocatie: http://img221.exs.cx/img221/5238/ms23dk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img221.exs.cx/img221/9159/ms39wp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img221.exs.cx/img221/4277/ms41km.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een link naar buitenlandse snelheidmeters,.... gaan aanzienlijk sneller... dan toch inderdaad iets met de backbone of verbindingen binnen nederland misschien...

http://www.dslteam.de/speedtest.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De vertraging bij ase- zit bij de AMS-IX servers, die horen waarschijnlijk bij de backbone ja.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat staat bij mijn router als ik mijn standaardgateway intype bij router options ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:38:
speedtest.nl en internetten.nl geven ook hier hier veel te lage waardes, terwijl er echt niets mis is met m'n verbinding. Referenties aan de speedtest snelheden zijn dus waardeloos...
Mordax geeft hier wel een realistisch beeld, probeer die eens als je weer last krijgt van packetloss.
daar klopt ie wel..

Me packetloss was zojuist 40.. wordt steeds erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zojuist een cs server gepingt

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wvduyn/ping.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit net te denken.. zou zomaar is kunnen dat het probleem de oorzaak is van het probleem... volgens mijn metingen wordt het met het kwartier langzamer allemaal... wie weet zorgen we er zelf voor op een gegeven moment dat die hele backbone eruit ligt, doordat we met z'n allen gaan testen...

Heb wel het idee dat het probleem steeds groter wordt... heb even contact opgenomen met een paar mensen, in verschillende delen van het land, ook allen met Planet toevallig... en ja hoor.. ook daar slechte verbindingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:58:
Zit net te denken.. zou zomaar is kunnen dat het probleem de oorzaak is van het probleem... volgens mijn metingen wordt het met het kwartier langzamer allemaal... wie weet zorgen we er zelf voor op een gegeven moment dat die hele backbone eruit ligt, doordat we met z'n allen gaan testen...

Heb wel het idee dat het probleem steeds groter wordt... heb even contact opgenomen met een paar mensen, in verschillende delen van het land, ook allen met Planet toevallig... en ja hoor.. ook daar slechte verbindingen..
Lijkt me niet dat die door minder dan 50 mensen plat gaat liggen..
Ik wakker een probleem aan.. DIE er al ruim een maand is, maar steeds erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier planet adsl comfort. Mij viel ook op dat speedtest veel te lage waardes geeft, bij andere speedtesten geen probleem en ook geen instabiele verbinding. Ik woon in t oosten van brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VOOR de mensen met hetzelfde probleem..

Bell alsjeblieft Planet en KPN. Die gasten wachten gewoon op klachten.
En kom nou niet met "het ligt aan de test sites"---->deze mense moeten het topic nog eens goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.. inderdaad.. maar nu de randstad ook een beetje zegmaar aan het overgaan is.. lijkt het nog erger te worden... en het gaat zo te zien ten koste van alle abbo's... langzame abbo's halen max 15,7 downloads van nederlandse sites.. toch wel erg triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er geen moderator ofzo die ook even op de frontpage een oproep kan plaatsen.. zou een primeur zijn voor Tweakers, "Problemen met (planet) internet door het hele land" ofzo...

Inderdaad.. iedereen moet gewoon KPN en Planet bellen. Hopelijk is het niet een onvoorzien capaciteitsprobleem bij KPN/Planet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:09:
Is er geen moderator ofzo die ook even op de frontpage een oproep kan plaatsen.. zou een primeur zijn voor Tweakers, "Problemen met (planet) internet door het hele land" ofzo...

Inderdaad.. iedereen moet gewoon KPN en Planet bellen. Hopelijk is het niet een onvoorzien capaciteitsprobleem bij KPN/Planet...
Lijkt me geen slecht idee zo'n primeur..

Ga voor de lol eens Duitser counterstrike servers pingen.
En daarna nederlandse counterstrike servers.
Bij beide meerder malen omdat bij nederlandse server het heel onregelmatig is.. danwel 50 (is al hoog) en dan 180

edit: speedtest.nl is nu echt dramatisch.. 30 Kb/s down (adsl comfort)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:09:

ik had al sinds een aantal weken last van loss, maar nooit voor echt lange tijd.
zondag had ik het echter de gehele dag, en ik heb gebeld met planet.
ze konden mij toen niet echt helpen, behalve dat ik anti spyware tools etc moest draaien.
zondagavond rond half 10 was het weer normaal, de loss was weg, en de dl op speedtest was weer gewoon 170 kb/s.
maandag kreeg ik echter weer loss en slome dl, en ik heb weer gebeld met planet.
ik werd doorverbonden met iemand van de technische dienst van planet, en deze heeft ook (net als eerder genoemd) een "ticket" aangemaakt, en kpn zou vandaag bij mij een line-test doen.
ik heb nog geen bericht ontvangen, maar het lijkt me sterk dat het probleem daar zit, aangezien hier nu steeds meer klachten uit het hele land zichtbaar worden.
daarom ben ik het zeker eens met bovenstaande quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 14:27

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik heb hier ook aardig last van, overdag normaal maar s'avonds is het verschrikkelijk. Mijn gok is dat de AMS-IX van Planet s'avonds op zijn gat gaat.

Waarom Mordax het zo goed doet, Mordax loopt via transitprovider Savvis. Intern downloaden gaat ook goed.

Ze hebben weleens eerder een inschattingsfout gemaakt bij Planet, het hele gebeuren op Nikhef & Telecity stelt ook niet zoveel voor als je gaat kijken naar de klanten die daarachter hangen.

[ Voor 30% gewijzigd door vanke014 op 15-02-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Mijn adsl-comfort verbinding is ook nog niet geupgrade, nog steeds 230 kB/s.

Problemen met speedtest zijn toeval, want mordax en adslvalley geven wel gewoon 230 kB/s. Jammer dat die verhoging nog steeds niet is doorgevoerd.

Ik heb het trouwens ook gehad die packetloss, dat is al een hele tijd terug en nooit echt een oplossing voor gehad, werd na de vorige verhoging wel beter.

EDIT > Jeroen188
Als je nou de search eens gebruikt zie je dat planet al jaren fucked is voor sommige CS spelers, ik heb hier al meerdere topics over gezien. Ze doen er niets aan, heb al meerdere malen contact gehad met de helpdesk en je krijgt altijd zogenaamde oplossingen. Trace routes maken geen drol uit, want daar kijken ze niet naar, of ze snappen ze niet...

Het ligt aan het wxs netwerk, meestal hebben pplz met hetnet hetzelfde probleem. Maar ze breiden het helaas sporadisch uit, zodat er weer een periode van betere connecties langskomt.

Maja overstappen was tot voorheen niet mogelijk zonder lange wachttijd tussen twee providers.

[ Voor 46% gewijzigd door AaroN op 15-02-2005 21:47 ]

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een planet adsl comfort gebruiker.

Download van 47 KB op speedtest! :( En op die andere testsite nog minder (20 KB/s).

Woon in Breda, hier zit het dus ook al niet goed.

Edit:

Pcpitstop.com weer iets anders.

Download Bandwidth Test Results
Download speed: 737 kilobits per second

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AaroN schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:22:
.

Problemen met speedtest zijn toeval, want mordax en adslvalley geven wel gewoon 230 kB/s. Jammer dat die verhoging nog steeds niet is doorgevoerd.
lees het hele topic eerst voordat je het woord toeval via je keyboard in dit topic laat komen...
en ohja:
k heb hier ook aardig last van, overdag normaal maar s'avonds is het verschrikkelijk. Mijn gok is dat de AMS-IX van Planet s'avonds op zijn gat gaat.

Waarom Mordax het zo goed doet, Mordax loopt via transitprovider Telia. Intern downloaden gaat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-

roflcopter :X speedtest geeft het JUIST goed weer, omdat tijdens de loss de snelheid daar ook dramatisch zakt. zal wel via dezelfde servers gaan

mijn speedtestresults atm:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Feb 15 2005 om 21:29:38 UTC+0100)

Download : 37.7 KByte/sec
Upload : 33.3 KByte/sec

[ Voor 36% gewijzigd door ase- op 15-02-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-07 23:37
Ik heb er ook last van. Sinds de snelheid omhoog is gegaan is mn ping ook flink omhoog gegaan. Ik had eerst een ping van rond de 20 en nu zit ik op de zelfde server meestal al op 25-30. En ik heb versatel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier ook, ik ben dan wel een Advanced gebruiker, maar het gaat niet lekker hier, maar dat is MET proxy.planet.nl en ZONDER haal ik gewoon 480 kb/sec down en ping ik gem 10 ms.
M.a.w het ligt niet aan jou inderdaad, het ligt aan Planet en volgens mij is dat sinds ze die core upgrade hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als speedtest nou aangeeft dat de download maar ... KB is dan ligt het uiteraard aan KPN , dat is natuurlijk logisch..... |:(

speedtest 34
mordax 331
adslvalley 340

Ik denk ook dat het een planet probleempje is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014

vanke014

Alles wordt geconcentreerd in Amsterdam, waar al het verkeer voor 70% afgehandeld wordt door AMS-IX. De rest via de transitlijnen van Planet, draai voor de grap maar eens een trace naar de VS, die gaan wel redelijk goed.

Voorbeeldje:

2 9 ms 8 ms 9 ms 195.190.249.9
3 9 ms 15 ms 17 ms iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl [213.75.1.5]
4 9 ms 9 ms 10 ms acr2-so-6-0-0.Amsterdamamx.savvis.net [208.174.4177]
5 9 ms 9 ms 9 ms acr1-ae0.Amsterdamamx.savvis.net [208.174.48.89]
6 9 ms 9 ms 9 ms ge4-2.mpr2.ams1.nl.above.net [195.69.144.122]
7 9 ms 10 ms 10 ms pos2-0.cr2.ams2.nl.above.net [208.184.231.254]
8 9 ms 10 ms 10 ms pos0-3.er1a.ams2.nl.above.net [208.184.210.201]

Ze hebben als ik me niet vergis op Nikhef een Juniper M160 setup en op Telecity hetzelfde, hele dure apparatuur, maar door de toestroom van veel meer verkeer worden de routers extra belast wat voor dit soort problemen kunnen zorgen.

In dit geval is het voor 90% zeker dat het aan de AMS-IX connectie ligt richting de AMS-IX. Om dit probleem op te lossen zou het bij prikken van een extra 10000baseLR AMS-IX lijntje geen verkeerde keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Fuck ...... :X Dit is de 1ste keer dat ik bij zo'n probleem betrokken ben :o

Niet echt leuk ....... ik zal even kijken hoe CS'en / NOVA gebruik uitpakt.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook op een totaal andere testsite bedroevende downloadsnelheden:

2005-02-15 15:34:43 EST: 227 / 507
Your download speed : 232661 bps, or 227 kbps.
A 28.4 KB/sec transfer rate.
Your upload speed is much faster than down.. have you tweaked? :+, eh nee...
Your upload speed : 519755 bps, or 507 kbps.

Van http://www.dslreports.com/speedtests , keuze uit meerdere US servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

vanke014 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:38:
Alles wordt geconcentreerd in Amsterdam, waar al het verkeer voor 70% afgehandeld wordt door AMS-IX. De rest via de transitlijnen van Planet, draai voor de grap maar eens een trace naar de VS, die gaan wel redelijk goed.
[..]
In dit geval is het voor 90% zeker dat het aan de AMS-IX connectie ligt richting de AMS-IX. Om dit probleem op te lossen zou het bij prikken van een extra 10000baseLR AMS-IX lijntje geen verkeerde keuze zijn.
Haal 'extra' maar weg, aangezien ze nu met 1 of maximaal 2 gbit aan de ams-ix hangen. 10gbit poorten zijn daar pas sinds heel kort te krijgen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014

vanke014

Voor de mensen die willen testen:

http://81.23.227.73/100mb.bin

Als het goed is moet die wel de volle snelheid geven, draait bij Netholding, die een gbit private peer heeft met Planet, mijn vermoeden klopt dus....ze zijn niet zo goed in rekenen bij Planet.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze jonge heeft precies het zelfde probleem met zijn adsl-comford.
ik speel regelmatig een potje ut maar sins vorige week niet meer mogelijk door de 20% packet loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:49:
Deze jonge heeft precies het zelfde probleem met zijn adsl-comford.
ik speel regelmatig een potje ut maar sins vorige week niet meer mogelijk door de 20% packet loss.
Zou jij geen melding kunnen regelen op frontpage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

't lijkt er idd op dat alles wat via de ams-ix gaat bij planet traag gaat en dat 't dus idd tijd wordt om die fibres om te prikken naar 10gigE poorten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014

vanke014

Haal 'extra' maar weg, aangezien ze nu met 1 of maximaal 2 gbit aan de ams-ix hangen. 10gbit poorten zijn daar pas sinds heel kort te krijgen
Volgens de AMS-IX site heeft Planet een 2 tal 10 Gbit poortjes, ze staan beide op de core locaties van AMS-IX, dus is zeer zeker mogelijk.

Is alweer tijdje geleden dat ik op Nikhef ben geweest, KPN Internet was toen bezig met upgraden naar 10 Gbit blades in de routers.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanke014 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:47:

Als het goed is moet die wel de volle snelheid geven, draait bij Netholding, die een gbit private peer heeft met Planet, mijn vermoeden klopt dus....ze zijn niet zo goed in rekenen bij Planet.

Zit ook onder de 60 KByte/s :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

vanke014 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:58:
[...]

Volgens de AMS-IX site heeft Planet een 2 tal 10 Gbit poortjes, ze staan beide op de core locaties van AMS-IX, dus is zeer zeker mogelijk.

Is alweer tijdje geleden dat ik op Nikhef ben geweest, KPN Internet was toen bezig met upgraden naar 10 Gbit blades in de routers.

:)
Yow, ok. Dan hebben ze dat idd niet lang geleden gedaan. En is er dus iets anders mis want 20gbit is verdomd lastig vol te krijgen.

Zelf ook even bekeken, men heeft 2x 10gigE en 2x gigE

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 15-02-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:58:
[...]

Zit ook onder de 60 KByte/s :X
inderdaad. 40 kb/s , zelfde result als speedtest dus.

de 100mb op adslvalley ging wel met 160 kb/s plm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

nero355 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:41:
Fuck ...... :X Dit is de 1ste keer dat ik bij zo'n probleem betrokken ben :o

Niet echt leuk ....... ik zal even kijken hoe CS'en / NOVA gebruik uitpakt.
** UPDATE **

CS'en dikke LOSS + CHOKE en NOVA ging niet harder dan 160 KB/s :|

Die laatste is dus Planet's UseNet server he ....

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.d0hage
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-07 23:03
Heb er zelf ook erge last van, heb zelf de adsl advanced variant. Kom bij het downloaden van diverse nl servers niet boven de 60/70 kbs uit. Upload werkt echter wel goed gewoon 74 kbs (heb nog geen upgrade gehad).

Gamen is gewoon niet meer te doen, ping van 45, wat opzich nog wel gaat. Maar packetloss van idd 20% of meer en last van veel choke. Hoop dat ze het probleem snel verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
nero355 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:03:
[...]

** UPDATE **

CS'en dikke LOSS + CHOKE en NOVA ging niet harder dan 160 KB/s :|

Die laatste is dus Planet's UseNet server he ....
choke staat er los van (rates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ase- schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:07:
[...]

choke staat er los van (rates)
Ja dat is dan wel zo..
Maar ik heb sinds die los wel een choke van af en toe 1-2. Niet veel maar toch meer dan 0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 19:16
Nou, dan doe ik ook maar even mee voor de statistieken.
Planet comfort centrale Eindhoven-Strijp
Speedtest.nl en de 100mb.bin van mijn toekomstige Amsterdamse colocater komen niet boven de 60 kbyte/s
De T Online FTP van een paar posts eerder doet wel netjes 300+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanke014 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:47:

Nou deze gaat van 640 naar 2 kb/s gaat niet echt soepeltjes dus.
Net ff bij een andere site gedaan en die gingen constant met 640 kb/s

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn adsl-comfort verbinding is ook nog niet geupgrade, nog steeds 230 kB/s.

Ik heb het trouwens ook gehad die packetloss, dat is al een hele tijd terug en nooit echt een oplossing voor gehad, werd na de vorige verhoging wel beter.

NOg steeds moet jij het topic lezen

EDIT > Jeroen188
Als je nou de search eens gebruikt zie je dat planet al jaren fucked is voor sommige CS spelers, ik heb hier al meerdere topics over gezien. Ze doen er niets aan, heb al meerdere malen contact gehad met de helpdesk en je krijgt altijd zogenaamde oplossingen. Trace routes maken geen drol uit, want daar kijken ze niet naar, of ze snappen ze niet...

Het ligt aan het wxs netwerk, meestal hebben pplz met hetnet hetzelfde probleem. Maar ze breiden het helaas sporadisch uit, zodat er weer een periode van betere connecties langskomt.

Maja overstappen was tot voorheen niet mogelijk zonder lange wachttijd tussen twee providers.
Speedtest doet het al meer dan een jaar bij mij goed.. En counterstrike doe ik al 3 jaar zonder loss en choke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook nooit problemen gehad met planet voor dit geval

in counterstrike 0 loss en 0 choke nog steeds dus het is echt alleen maar mijn download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 22:45 weer normale downloadwaarden... speedtest op 335 KByte/s :)

Lijkt toch sterk op een capaciteitsprobleem op piektijden (19:00-22:30), zoals kabelinternet vroeger kende :( Maar dan alleen op bepaalde delen van internet 8)7

Leuk zo'n upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt erop dat de verbinding wat beter wordt.. men gaat slapen.. hoop niet dat dit een trend gaat worden...

Maar halen de mensen die geupgrade zijn al de nieuwe snelheden nog..??.. Lijkt wel alsof ze de upgrade hebben teruggedraaid... wie weet.. misschien is het tijdelijk dat het zo lijkt.. morgen weer een dag..

Als dit morgen weer/nog is.. mag ik hopen dat er wel even ergens melding van gemaakt gaat worden.. zowel via internet als door mensen die het doorgegeven aan de KPN/Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

335 KByte/s is wat ik net na de upgrade op 04-02 ook had. Daarvoor altijd 235 KByte/s.
Er is nix teruggedraaid hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Bij mij nu 307KB/s en up 66KB/s moet wel sneller zijn d8 ik?
Als 2.2 mbit/s 237KB/s geeft, zou 3.2 mbit/s wel minimaal 360 KB/s (volgens m'n buurman met casema 3.2 MB/s) moeten geven.
De upload is al helemaal kut dan met 66KB/s... dat zou minimaal 80KB/s moeten zijn.
Ik neem aan dat dit aan het probleem ligt wat al de hele avond speelt.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punt 1: Ik ben een n00b met het verhaal qua pingen enzo, kan iemand mij dat ff uitleggen ;)

Punt 2: Als iedereen die last heeft van dit probleem [b]morgen[/b] de telefoon pakt en planet EN KPN belt krijgen ze misschien door dat er toch echt wat aan de hand is.
Planet: 09001905
KPN: 0900 0244

de kans is klein maar dit is gewoon belachelijk. Gaat het niet werken dan zijn er twee mogelijkheden: overstappen of een dwangbrief schrijven aangezien ze een service die ze bieden niet waar kunnen maken.

en voor de allerlaatste keer ik speel nu een 3,5 jaar cs, een jaar met adsl en heb nog NOOIT problemen gehad met planet en ook niet met speedtest.nl . dus het kan niet aan speedtest voor 100% aan speedtest liggen. Het ligt OF bij planet OF bij KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1010149:
Niemand met een andere provider dan Planet+KPN er last van?
>
>Fast van Xs4all.. de snelheid is ook niet vooruit te branden hier..
>
Schijnt/Was dus ook bij XS4All te zijn, maar dit is het eerste geval tot nu toe wat ik gehoord heb bij XS4All. Snelheden zijn nu weer zoals ze horen.. voor fast/advanced rond de 780 kb/s... hoop dat KPN én dochters, snel gaan erkennen dat er toch wel een probleempje ergens is/was...

Edit:

Schijnt gewoon een modem fout te zijn geweest bij bovenstaande XS4All gebruiker.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets zegt me dat ik morgen of overmorgen weer last heb. KPN fixt dit echt niet na een paar klachten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
het was zondag zo,
gisteravond was het zo,
vanavond was het weer raak, en wederom waren de speeds rond 21.30 weer normaal (updated) @ speedtest.
ik verwacht dus niet veel goeds voor morgen, overdag dan maar zoveel mogelijk gamen, savonds msn only ofzo , of hopen op een wondertje _/-\o_

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste